Descent 2ed. - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
dragonkce
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:05
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: dragonkce »

Dzięki, kolejne pytanie dotyczy ataku mrocznego władcy. W instrukcji na stronie 11 pisze:
Atak: Potwór atakuje bohatera (patrz „Atak” na stronie 9).
W przeciwieństwie do bohaterów, potwory mogą atakować tylko raz
podczas danej aktywacji chyba, że jakiś efekt umożliwia mu wykonać dodatkową akcję ataku. - ten tekst wystepuje tylko w instrukcji z pudełka

Akcja potwora: Niektóre potwory posiadają specjalne akcje oznaczone
na ich kartach symbolem →. Jeśli specjalna akcja pozwala potworowi na
wykonanie ataku, tę akcję uważa się za jeden atak potwora podczas tej
aktywacji.

Rozumiem, ze jeśli wykonam specjalną akcję potwora"→" i wykonam atak, to już nie mogę wykonać drugiej akcji Ataku lub, kiedy wykonam akcję ataku nie mogę już wykonać specjalnej akcji "→ "umożliwiającej kolejny atak?
Awatar użytkownika
Thorin
Posty: 148
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Been thanked: 2 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Thorin »

Każdy potwór ma 2 akcje w turze ale tylko jedna z nich może być użyta jako Akcja Ataku, natomiast jeśli potwór posiada swoje zdolności specjalne to użycie tej zdolności nie jest akcją ataku a jedynie efektem jaki ona wywołuje. Czyli można wykonać atak jako akcja a następnie użyć drugiej akcji do "odpalenia" akcji specjalnej potwora która będzie atakiem. Można by było nawet zaatakować 3ci raz jeśli jakaś karta Mrocznego Władcy by na to pozwalała, czyli nie zużywała by akcji ani nie blokowała limitu 1 akcji ataku na turę.
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG, na sprzedaż
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Thorin pisze:Każdy potwór ma 2 akcje w turze ale tylko jedna z nich może być użyta jako Akcja Ataku, natomiast jeśli potwór posiada swoje zdolności specjalne to użycie tej zdolności nie jest akcją ataku a jedynie efektem jaki ona wywołuje. Czyli można wykonać atak jako akcja a następnie użyć drugiej akcji do "odpalenia" akcji specjalnej potwora która będzie atakiem. Można by było nawet zaatakować 3ci raz jeśli jakaś karta Mrocznego Władcy by na to pozwalała, czyli nie zużywała by akcji ani nie blokowała limitu 1 akcji ataku na turę.
Nie do końca się zgodzę :)

Jeżeli zdolność potwora pozwala na atak, daje go za free lub daje coś co jest atakiem NIE MOŻNA wykonać drugiego ataku.

Baron zachareth np. ma takiego skilla. Ale np. Bargchesty mają skowyt który atakiem nie jest i wtedy można też atakować.
dragonkce
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:05
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: dragonkce »

To jak to jestz tym atakiem? :) Jak wykonam akcję ataku to mogę potem użyć akcji specjalnej pozwalającej na atak?

A czy ktoś jest wstanie wytłumaczyć zasady "zasięg wzroku", bo jak przeglądam to forum i instrukcję to już nic nie wiem :)
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1557
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 102 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: espresso »

Zgadzam się z AkitaInu: Atak z akcji specjalnej to też atak i normalnie liczy się do limitu jednego na turę. Drugi atak można dostać np. z niektórych kart Mrocznego.
dragonkce
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:05
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: dragonkce »

Tak, dla przykładu, z jakich kart przykładowo można wykonać drugi atak, jeśli podczas akcji specjalnej nie można?

I nadal poproszę o wyjaśnienie zasady "W zasięgu wzroku".
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

dragonkce pisze:Tak, dla przykładu, z jakich kart przykładowo można wykonać drugi atak, jeśli podczas akcji specjalnej nie można?

I nadal poproszę o wyjaśnienie zasady "W zasięgu wzroku".
O ile dobrze pamiętam "furia" z podstawowej talii mrocznego władcy ma drugi atak. Masz descenta prawda? Zachęcam jednak do sprawdzenia samemu, przejrzyj karty, poczytaj tekst na nich i zobaczsz gdzie są ataki

Co do zasięgu wzroku to napisz może czego nie wiesz to odpowiemy :)
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1136
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 48 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: ariser »

dragonkce pisze: I nadal poproszę o wyjaśnienie zasady "W zasięgu wzroku".
Nie ma czegoś takiego jak zasięg wzroku w Descencie. Podobnym pojęciem może być zasięg strzału broni dystansowe, który określany jest po rzucie kośćmi (rzucie ataku, atack roll) i zliczaniu cyferek na kostkach. Suma daje zasięg na jaki dostrzeliła broń w danym ataku. Teoretycznie nie ma ograniczenia zasięgu, na który możesz zadeklarować atak - w praktyce zależy on od rodzaju i ilości kości ataku broni. Cel trzeba oczywiście widzieć, my osobiście stosujemy zasady pola widzenia z Imperial Assault i nie pamiętam już za bardzo jak to jest w Descencie oryginalnie. Prawdopodobnie będzie to wyznaczenie linii od jednego rogu pola Twojej figurki do pola przeciwnika - jeśli nic nie zawadza (ściana, inna figurka itp.) to postacie się widzą i można strzelać. Najlepiej poszukaj to sobie w instrukcji pod 'wyznaczanie linii strzału' czy jakoś podobnie. :)
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
Thorin
Posty: 148
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Been thanked: 2 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Thorin »

"AkitaInu" i "espresso" - zgadza się - tylko jeden atak na turę nawet jak jest to akcja specjalna potwora. Sorki za pomyłkę - zbyt dużo Road to Legend które modyfikuje tę zasadę czasami.

dokładnie z instrukcji:
"• Atak: Potwór atakuje bohatera (patrz „Atak” na stronie 9).
W przeciwieństwie do bohaterów, potwory mogą atakować tylko raz
podczas danej aktywacji.
• Akcja potwora: Niektóre potwory posiadają specjalne akcje oznaczone
na ich kartach symbolem . Jeśli specjalna akcja pozwala potworowi na
wykonanie ataku, tę akcję uważa się za jeden atak potwora podczas tej
aktywacji."
podstawka strona 11
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG, na sprzedaż
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1557
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 102 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: espresso »

ariser pisze:
dragonkce pisze: I nadal poproszę o wyjaśnienie zasady "W zasięgu wzroku".
Nie ma czegoś takiego jak zasięg wzroku w Descencie. Podobnym pojęciem może być zasięg strzału broni dystansowe, który określany jest po rzucie kośćmi (rzucie ataku, atack roll) i zliczaniu cyferek na kostkach. Suma daje zasięg na jaki dostrzeliła broń w danym ataku. Teoretycznie nie ma ograniczenia zasięgu, na który możesz zadeklarować atak - w praktyce zależy on od rodzaju i ilości kości ataku broni. Cel trzeba oczywiście widzieć, my osobiście stosujemy zasady pola widzenia z Imperial Assault i nie pamiętam już za bardzo jak to jest w Descencie oryginalnie. Prawdopodobnie będzie to wyznaczenie linii od jednego rogu pola Twojej figurki do pola przeciwnika - jeśli nic nie zawadza (ściana, inna figurka itp.) to postacie się widzą i można strzelać. Najlepiej poszukaj to sobie w instrukcji pod 'wyznaczanie linii strzału' czy jakoś podobnie. :)
Trochę mieszasz. Jak najbardziej jest coś takiego jak "zasięg wzroku" tylko nazywa "pole widzenia". Pole widzenia jest wykorzystywane przy ataku dystansowym - mianowicie, żeby go przeprowadzić trzeba mieć cel w polu widzenia ORAZ uzyskać odpowiedni zasięg na kościach. Ale wykorzystuje się go też przy różnych efektach, które atakami nie są.
@dragonkce na stronie 12 instrukcji jest przykład wyznaczania pola widzenia, napisz co jest tam niejasne, to pomożemy.
dragonkce
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:05
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: dragonkce »

Tak, sorry "Pole widzenia". Instrukcja mówi:
Figurka posiada dane pole w polu widzenia, jeśli gracz może wytyczyć
nieprzerwaną, prostą linię z dowolnego rogu pola zajmowanego przez tę figurkę
do dowolnego rogu obranego za cel pola.
Jeśli linia przechodzi przez krawędź kafelka planszy, drzwi lub zablokowane
pole (pole, na którym znajduje się figurka lub przeszkoda), obrane za cel pole nie
znajduje się w polu widzenia danej figurki (patrz „Przykład pola widzenia” na
stronie 12).
Jeśli linia przechodzi wzdłuż krawędzi zablokowanego pola (patrz „Przykład pola
widzenia” na stronie 12), obrane za cel pole nie znajduje się w polu widzenia
danej figurki. Jednakże, jeśli linia styka się tylko rogiem zablokowanego pola (nie
przechodząc przez samo pole), obrane za cel pole znajduje się w polu widzenia
danej figurki.

Obrazek
1. Leoric od Księgi używa broni dystansowej i chce zaatakować
pomniejszego zombie. Wytyczona linia pola widzenia styka
się tylko rogami z zablokowanymi polami, ale przez żadne
nie przechodzi. To oznacza, że zombie znajduje się w polu
widzenia Leorica.
2. Jaina z Jasnej Kniei używa broni dystansowej i chce
zaatakować tego samego zombie. Jednakże wytyczona
z rogu jej pola linia pola widzenia przechodzi przez lub
wzdłuż krawędzi zablokowanego pola. Należy pamiętać, że
jeśli linia przechodzi wzdłuż krawędzi zablokowanego pola,
obrane za cel pole nie znajduje się w polu widzenia. Zombie
nie znajduje się w polu widzenia Jainy, dlatego nie może ona
obrać go za cel swojego ataku.
No ale:
Obrazek

da się poprowadzić linię od rogu do rogu, a wg instrukcji pisze, że gracz 2 nie widzi przeciwnika, chyba, ze tłumaczy to FAQ 1.6:
P: Jeśli podczas sprawdzania pola widzenia obierzemy za cel pole zajęte
przez figurkę i wytyczana linia przechodzi przez róg tego pola, to czy
znajdująca się na nim figurka blokuje pole widzenia?
O: Tak, jeśli wytyczana linia przechodzi przez jakiekolwiek zablokowane
pole (takie, na którym znajduje się figurka lub przeszkoda), obrane pole
nie znajduje się w polu widzenia. Odnosi się to także do pola wybranego
za cel.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1557
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 102 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: espresso »

A, o to chodzi. Z tego co pamiętam, to była na ten temat dyskusja i interpretacja jest taka, że figurka tak jakby sama sobie też blokuje pola widzenia.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: sirafin »

Oczywiście, że była, wystarczyłoby przejrzeć wątek.

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 50#p545150
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
dragonkce
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:05
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: dragonkce »

mam kilka pytań co do ruchu dużych potworów. Najpierw pierwsze z nich, jeśli bohater atakuje dużego potwora. który zajmuje więcej niż 1 kratkę, to czy atak przeprowadza się na jakakolwiek kratkę zajmującą przez tego potwora czy bierze się tylko jedną kratke, na którym zakończył potwór swój ruch?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: AkitaInu »

Jej skad taki pomysl? :) atakujesz w ta kratke ktora chcesz albo ktora jest blisko Ciebie. Pamoetaj ze przy ataku dystansowym potwor zaslania sam siebie ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
WarHammster
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 13:17
Kontakt:

Re: Descent 2ed.

Post autor: WarHammster »

Jeśli potwór zajmujący 4 pola stoi naprzeciw bohatera (twarzą w twarz) to możesz jedynie wybrać dwie pierwsze kratki. Te z tyłu są zasłonięte przez sługusa, tak jak napisał AkitaInu - chodzi o to, że te pola nie są widoczne ponieważ znajdują się za plecami istoty. Inaczej, linia wzroku nie jest linią z lotu ptaka a linią wybiegającą z "oczu" postaci więc wszystko co znajdzie się na linii (figurka/część podstawki lub przeszkoda) prowadzącej do wskazanego pola zasłoni to pole uznaje się, że to pole właśnie jest zasłonięte/niedostępne, chyba że efekt karty modyfikuje zasadę. Niedawno u nas była o to wielka kłótnia, kobiety-furiatki nie mogły tego zrozumieć :D.
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: c08mk »

Dodatek Zapomniane Dusze karta aktywacji potworów (6/10).

Pytanie odnośnie tekstu mówiącego iż barghest ma 1 dodatkowy atak.
Według karty aktywacji barghesty nie atakują. Stąd wątpliwość czy to chodzi o umiejętność Skowyt która jest wymieniona x2?


Barghesty

Każdy barghest otrzymuje podczas swojej aktywacji 1 dodatkowy atak.

:arrow: Nacieraj na bohatera który ma najwyższą wytrzymałość,
:arrow: Użyj zdolności Skowyt
:arrow: Użyj zdolności Skowyt
demiurg
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2013, 12:44
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: demiurg »

Mam pytanie odnośnie zdolności smoka cienia, ognisty podmuch. Czy wytyczona linia musi mieć cztery pola czy może mieć mniej? Jeśli musi mieć 4 pola, a nie jestem w stanie takiej wytyczyć to nie mogę skorzystać ze zdolności? Jeśli linie wytyczam od celu ataku to mogę ją poprowadzić przez atakującego (smoka cieni) ?
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: c08mk »

demiurg pisze:Mam pytanie odnośnie zdolności smoka cienia, ognisty podmuch. Czy wytyczona linia musi mieć cztery pola czy może mieć mniej? Jeśli musi mieć 4 pola, a nie jestem w stanie takiej wytyczyć to nie mogę skorzystać ze zdolności? Jeśli linie wytyczam od celu ataku to mogę ją poprowadzić przez atakującego (smoka cieni) ?
Według opisu zdolności linia ma mieć 4 pola. Również z opisu (i FAQ) wynika, iż linia może dowolnie skręcać, więc teoretycznie można by ją poprowadzić przez atakującego. W takim przypadku trzeba wziąć pod uwagę, że to jest jeden atak tak jak przy ataku obszarowym i figurka atakująca dostanie obrażenia tylko raz. Ja tą sytuację bym tak rozegrał.
Awatar użytkownika
Barto
Posty: 142
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:24
Lokalizacja: Pszczyna
Been thanked: 10 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Barto »

Właśnie zagrałem tutorial z apki Road to Legend, wrażenia ogólnie bardzo dobre jednak też pojawiła się drobne pytanie.

Czy drzwi pozostają w grze po otwarciu czy znikają jak w Imperial Assault ?
W tutorialu nic o tym nie było wspomniane, tak więc zagrałem że pozostają jak w normalnej rozgrywce co przy finałowej walce z Abominacją Ettinem i kultystami bardzo mi pomogło, mogłem się zamknąć w pomieszczeniu i skutecznie tam bronić kilka razy zamykając drzwi tak że część przeciwników musiało marnować akcje na podejście i otwieranie drzwi, a Ettin raz w ogóle nie mógł podejść bo kultyści mu blokowali przejście.

I czy orientuje się ktoś czy zapis rozgrywki można przenieść ? Tz. odpaliłem początek kampanii na telefonie ale wolał bym kontynuować na lapku.
Awatar użytkownika
Thorin
Posty: 148
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Been thanked: 2 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Thorin »

Poczytaj instrukcję bo tam jest opisane sporo innych rzeczy, których nie ma w tutorialu.
Drzwi można tylko otworzyć:
instrukcja str 5, akapit HERO TURNS AND ACTIONS pisze:The “Open or Close a Door” action can now only open doors. In Road
to Legend, doors that are opened cannot be closed again unless the app
instructs otherwise.
Co do przenoszenia zapisów nie pomogę.
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG, na sprzedaż
Awatar użytkownika
Barto
Posty: 142
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:24
Lokalizacja: Pszczyna
Been thanked: 10 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: Barto »

dzięki :)
dragonkce
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:05
Been thanked: 1 time

Re: Descent 2ed.

Post autor: dragonkce »

Mam takie pytanko, W scenariuszu Zamek Daerion występują żetony mieszkańców Daerin. W Księdze Przygód pisze, ze mogą one wykonać akcję ruchu, a także akcje otwarcia lub zamknięcia drzwi i są traktowane jak figurki bohaterów. Moje pytanie jest takie:
1. czy można te dwie akcje wykonać w 1 turze, tzn poruszyć się jako 1 akcja i otworzyć drzwi jako 2 akcja?
2. Czy mogą wykonać dwie akcje ruchu w 1 turze?
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Descent 2ed.

Post autor: c08mk »

dragonkce pisze:Mam takie pytanko, W scenariuszu Zamek Daerion występują żetony mieszkańców Daerin. W Księdze Przygód pisze, ze mogą one wykonać akcję ruchu, a także akcje otwarcia lub zamknięcia drzwi i są traktowane jak figurki bohaterów. Moje pytanie jest takie:
1. czy można te dwie akcje wykonać w 1 turze, tzn poruszyć się jako 1 akcja i otworzyć drzwi jako 2 akcja?
2. Czy mogą wykonać dwie akcje ruchu w 1 turze?
Ja bym grał dokładnie tak jak pisze w księdze przygód, czyli może wykonać jedną akcję ruchu i dodatkowo może wykonać akcję otwarcia drzwi w jednej turze.
ODPOWIEDZ