Konwój - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Konwój

Post autor: jolietjake »

A co daje ten Pancernik, Pająk i Bydlak w NY skoro i tak giną od bomb? Przez 16 bitew, w ktorych Moloch nic nie robi i wszystko przegrywa, nie wyprztykałeś mu całej talii i ręki, żeby nie miał co zagrywać w ostatniej bitwie? Biegający wte i wewte komandosi, pani kapitan i 16 przegranych bitew nie wywaliło mu wszystkiego?
Joliet Jake na BGG
ilcattivo13
Posty: 3
Rejestracja: 13 sie 2013, 21:41

Re: Konwój

Post autor: ilcattivo13 »

Pancernik wsadzony do NY przed Działem EMP ma odporność na Zdolności. Pająk potraktowany Bydlakiem takoż. Jeśli się dobrze ułożą karty, to Moloch może mieć w NY nawet 8 oddziałów, z których po dwóch "bombach" zostanie mu sześć. I w zasadzie ma wygraną w kieszeni.

Sęk w tym, że talia Molochowi (znaczy, bratu) skończyła się już w trzecim mieście, ale co z tego, skoro wcześniej zdążył zgarnąć Pająki, Bydlaka i Pancernik, a ja Działo EMP dostałem prawie na fajrant. No i on nie wyłożył z reki ani jednego oddziału do żadnej z bitew przed NY, więc kasowanie talii nie wiele pomogło.

Im dłużej się zastanawiam, to tym bardziej dochodzę do wniosku, że chyba wszystko sprowadza się do tego, czy Posterunek szybko wyrwie Działo EMP i wstawi do NY, czy nie.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Konwój

Post autor: jolietjake »

W trzecim mieście kończy mu się talia, a od trzeciego do piątego miasta wywalasz mu ciągle karty z ręki. A potem w samym NY wywalasz mu przed ostatnią bitwą MINIMUM 5 robotów z miasta bez użycia Twoich kart. Pozostałe 3 wywalisz mu spokojnie kartami.
Joliet Jake na BGG
ilcattivo13
Posty: 3
Rejestracja: 13 sie 2013, 21:41

Re: Konwój

Post autor: ilcattivo13 »

Ha! Wiedziałem, ze dobrze się spytać mądrzejszych od siebie. Przegapiłem to z odrzucaniem karty z ręki po wyczerpaniu talii "nieużywek" :oops:

Dzięki :)
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Konwój

Post autor: jolietjake »

Tak, najpierw deck, potem ręka, potem roboty z AKTYWNEGO miasta, a jak nie to to już nic (bo Moloch może mieć jeszcze roboty w przyszłym mieście i one są w ten sposób już nietykalne). Ty niewierny, myślisz, że tak wielki i oczywisty bug by przeszedł Trzewikowi pod nosem?! :twisted:
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Konwój

Post autor: Wothan »

jolietjake pisze:Tak, najpierw deck, potem ręka, potem roboty z AKTYWNEGO miasta, a jak nie to to już nic (...)
Nieco się mylisz. W instrukcji jest napisane (str.29, akapit na dole), że gdy w talii Molocha nie ma już kart to wtedy gracz Posterunku odrzuca wybranego przez siebie robota lub robotów z aktywnego miasta. Gdy nie ma robotów w mieście to odrzuca losową kart z ręki gracza Molocha.
Więc kolejność odrzucania jest taka: talia -> robot z aktywnego miasta ->ręka gracza Molocha.

Ja mam takie pytanie: czy żetony dodawane przez takie karty jak McPherson, Operator CKM, Rozpoznanie, Hybryda są na stałe przydzielane? Tzn. jak np. zginie McPherson to żeton, który przydzielił pozostaje na karcie?
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Konwój

Post autor: jolietjake »

ad. 1 Oczywiscie, ze tak, przepraszam za przejezyczenie. W podanej sytuacji na szczescie nic to nie zmienia

ad. 2 Wszystkie zetony sa na stale i spadaja tylko, gdy bierzesz jednostke na reke. Nie usuwa sie ich, gdy ginie karta, z ktorej pochodza (nie ma w koncu systemu zaznaczania skad jest dany zeton).
Joliet Jake na BGG
joana
Posty: 4
Rejestracja: 08 cze 2015, 18:48

Re: Konwój

Post autor: joana »

Hej :-)
Mam takie pytanie czy grając Posterunkiem i zagrywając kartę natychmiastową "ruch" lub "odwrót" to czy można przemieścić żołnierza ze zniszczonego miasta?
cyberowca
Posty: 117
Rejestracja: 17 lut 2014, 12:27
Lokalizacja: Płońsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Konwój

Post autor: cyberowca »

W instrukcji napisano że kart z ! Działają w całym obszarze gry, my gramy ze można.
joana
Posty: 4
Rejestracja: 08 cze 2015, 18:48

Re: Konwój

Post autor: joana »

ok, dzięki:-)
wątpliwości wynikały z opisu w instrukcji karty "ruch" - że można się ruszyć DO zniszczonego miasta a nie było nic o sytuacji odwrotnej...ale to już chyba doszukiwanie się na siłę bo do tej pory też graliśmy jak mówisz:-)
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1358
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 23 times
Been thanked: 272 times
Kontakt:

Re: Konwój

Post autor: Portal Games »

Obrazek

Mamy dla Was drugą edycję konwoju :)

Konwój to gra karciana, której akcja rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie Neuroshimy, znanym z takich gier jak Neuroshima Hex, 51. Stan, czy Nowa Era.
Konwój jest grą asymetryczną - jeden z graczy kieruje tytułowym konwojem potężnych maszyn Molocha, które zmierzają w kierunku Nowego Jorku obracając w ruinę mijane po drodze miasta. Ich celem jest dotrzeć do Nowego Jorku i obrócić go w perzynę. Drugi gracz dowodzi oddziałami partyzantów z Posterunku, a jego celem jest spowolnić czy wręcz zatrzymać marsz Molocha.


Konwój to gra przeznaczona dla dwóch osób w wieku 10+, której średni czas rozgrywki nie przekracza 30minut. Konwój druga edycja zawiera w sobie 35 kart talii Molocha oraz 35 kart talii Posterunku, pięć plansz miast oraz żetony. W stosunku do poprzedniej edycji gry poprawiony został projekt kart oraz instrukcja. Z kart usunięto mało intuicyjne ikony i zastąpiono je jasnym i klarownym tekstem opisującym działanie karty. Usprawniona została także rozgrywka poprzez usunięcie specjalnych zdolności poszczególnych miast.


Premiera polskiej wersji językowej planowana jest na październik 2015. Sugerowana cena detaliczna to 65zł.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 08:14 przez Portal Games, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Konwój

Post autor: Veridiana »

To w końcu druga edycja, czy dodatek? 8)
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Konwój

Post autor: rastula »

cena, jak na popierdułkę amerykańska :)
yNidhogg
Posty: 300
Rejestracja: 05 sty 2015, 22:56

Re: Konwój

Post autor: yNidhogg »

Czy działo EMP wyłącza zdolność specjalną Juggernauta (brak ruchu)?
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Konwój

Post autor: castelano »

Tak wyłącza, jak również zdolność ta nie działa w nieaktywnym mieście, więc możesz Juge przerzucić Ruchem do aktywnego miasta.
BratVincenty
Posty: 14
Rejestracja: 20 cze 2016, 22:29

Re: Konwój

Post autor: BratVincenty »

Czy przesuwając żołnierza posterunku z aktywacją "wejście do miasta" kartami Molocha - odepchnięcie lub modułem kasparov - uaktywniają cię cechy kart posterunku ??

Na " Watch it Played" https://www.youtube.com/watch?v=QgELuaArLuU znalazłem interpretację że te cechy się nie uruchamiają.


Czy gdy przesunę żołnierza/robota przeciwnika do nieobsadzonego przyszłego miasta to dostaje on +1 siły??
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Konwój

Post autor: castelano »

Zawsze uaktywniasz zdolność "na wejściu do miasta", chyba, że przesuwasz coś do nieaktywnego miasta.
+1 dostajesz za każdym razem, kiedy pojawi się jednostka, a po drugiej stronie nie ma przeciwnika.
BratVincenty
Posty: 14
Rejestracja: 20 cze 2016, 22:29

Re: Konwój

Post autor: BratVincenty »

Też tak myślałem. Ale w komentarzu do filmiku na "Watch it played" autor powołuje się na uzgodnienia tej kwestii z producentem gry.
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Konwój

Post autor: castelano »

W takim razie producent musi się zastanowić, czy istotna jest instrukcja, czy może karty i tekst na nich zapisany jest ponad instrukcją, czy jednak to co powie jest najważniejsze i najistotniejsze :P
z Portalem tak to jest i z ich instrukcjami ehh
BratVincenty
Posty: 14
Rejestracja: 20 cze 2016, 22:29

Re: Konwój

Post autor: BratVincenty »

W sumie to chyba nie ma znaczenia ponieważ jeszcze mi się nie zdarzyło abym przesuwał żołnierza w inne miejsce niż zniszczone miasto ( gdzie cechy nie działają) lub tam gdzie nie ma wolnych stanowisk bojowych (wtedy ginie).
bendoza
Posty: 65
Rejestracja: 23 maja 2017, 11:13
Has thanked: 1 time

Re: Konwój

Post autor: bendoza »

Kilka pytań po pierwszej rozgrywce:
Czy zasieciowany żołnierz może wrócić na rękę jeśli tak czy moge go od razu zagrać ponownie i w ten sposób pozbywam się sieci?
Czy moge przesunąć zasieciowana jednostkę do innego miasta jeśli tak czy pozbywa się ona sieci? gdzieś przeczytałem że znaczniki zawsze zostają na jednostkach (prócz sieci która spada po bitwie).
Czy moge przesuną 2-krotnie żołnierza... np: wystawiam go w "pustym mieście" dostaje +1, przesuwam go do innego miasta też pustego dostaje dodatkowo +1 i mam +2
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Konwój

Post autor: puciek2 »

Pytanko mam. Posterunek przejmuje moduł a ja następnie gram przejęcie modułu na rękę. Mogę go z powrotem przejąć ? Czy przejęcie posterunku działa jak skooper z NH że jednostka nadal jest jednostką molocha więc mogę ją przejąć czy raczej jak agitator Vegas i moduł jest własnością posterunku ?
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Konwój

Post autor: puciek2 »

bendoza pisze: 10 sie 2018, 12:38 Kilka pytań po pierwszej rozgrywce:
Czy zasieciowany żołnierz może wrócić na rękę jeśli tak czy moge go od razu zagrać ponownie i w ten sposób pozbywam się sieci?
Czy moge przesunąć zasieciowana jednostkę do innego miasta jeśli tak czy pozbywa się ona sieci? gdzieś przeczytałem że znaczniki zawsze zostają na jednostkach (prócz sieci która spada po bitwie).
No to tutaj sam sobie odpowiedziałeś sieć spada po bitwie i wcześniej nic nie weźmiesz na rękę.
bendoza pisze: Czy moge przesuną 2-krotnie żołnierza... np: wystawiam go w "pustym mieście" dostaje +1, przesuwam go do innego miasta też pustego dostaje dodatkowo +1 i mam +2
Pewnie że możesz ale tacy żołnierze co mają za dużo plusów długo nie żyją....
mordajeza
Posty: 361
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:16
Has thanked: 171 times
Been thanked: 246 times

Re: Konwój

Post autor: mordajeza »

Może głupie pytanie, ale czy jeżeli karta robota/żołnierza ma zdolność w stylu "zrób coś z wybranym robotem/żołnierzem", to dotyczy to wybranych robotów/żołnierzy tylko z tego miasta, w którym ów robot jest?

Czyli np. jeśli zagrywam Bydlaka ze zdolnością "połóż na wybranym robocie żeton tarczy", to mogę ten żeton położyć tylko na robocie, który znajduje się w tym samym mieście co Bydlak, tak?

Albo jak aktywuję moduł Kasparov ("przesuń wybranego żołnierza do wybranego miasta"), to mogę przesunąć żołnierza z tego miasta, w którym jest robot z podpiętym modułem Kasparov, tak?

Z drugiej strony Sabotażysta zmniejsza o 1 siłę każdego robota, ale w mieście, w którym się znajduję (a nie każdego w ogóle)?
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Konwój

Post autor: castelano »

Wszystkie zdolności dotyczą miasta w którym dana jednostka się znajduje. Co innego karty natychmiastowe.
ODPOWIEDZ