Robinson Crusoe: AotCI

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 174
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MrAtrion » 27 wrz 2018, 11:58

Nic takiego nie znalazłem. Zresztą jak rozbitek rozpali wielki ogień, to raczej przepływający statek go zobaczy od razu, a nie następnego dnia :P

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 735
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: kastration » 27 wrz 2018, 15:53

W pierwszym scenariuszu na pewno wygrywa się od razu. Jak ktoś chce, może grać do przetrwania nocy (ja tam gram zawsze), ale to nie ma znaczenia dla warunku ukończenia scenariusza. Wygrywa się od razu po rozpaleniu ognia i spełnieniu warunków zwycięstwa.
Kupię A Touch of Evil

Awatar użytkownika
Bruno
Użytkownik wspierający
Posty: 100
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Bruno » 29 wrz 2018, 02:08

kamil018 pisze:
26 wrz 2018, 18:30
Wydaje mi się że jest zapis mówiący że trzeba przetrwać jeszcze fazę pogody, czy było to właśnie zapisane na karcie scenariusza czy może dotyczy każdego?
To co napisałem w p. 3, to niemal cytat z instrukcji, nie domysły! Jeśli w scenariuszu nie zapisano inaczej (a w przypadku "Rozbitków" nie zapisano), to rozgrywka kończy się natychmIast, gdy zostanie spełniony cel scenariusza.

MadejZO
Posty: 21
Rejestracja: 22 wrz 2018, 10:59

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MadejZO » 02 paź 2018, 08:27

Siema,
1. Czy karty są jednorazowego użytku czy wielokrotnego? Czy łopatę jak raz użyję to muszę ją potem na nowo robić? Czy cegła tylko raz podnosi poziom palisady?
2. Walcząc z bestią mamy statystykę spadek poziomu broni. Czy to znaczy, że nasza broń się niszczy podczas walki i musimy po/przed walką zmienić poziom broni na mapie? Czy może tylko na czas tej walki obniżamy poziom broni?

Pozdrawiam
MadejZO

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 174
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MrAtrion » 02 paź 2018, 08:32

MadejZO pisze:
02 paź 2018, 08:27
Siema,
1. Czy karty są jednorazowego użytku czy wielokrotnego? Czy łopatę jak raz użyję to muszę ją potem na nowo robić? Czy cegła tylko raz podnosi poziom palisady?
2. Walcząc z bestią mamy statystykę spadek poziomu broni. Czy to znaczy, że nasza broń się niszczy podczas walki i musimy po/przed walką zmienić poziom broni na mapie? Czy może tylko na czas tej walki obniżamy poziom broni?

Pozdrawiam
MadejZO
1. Nie. Niektóre karty (ich efekty) jedynie powodują utratę przedmiotu (odwracasz na stronę pomysłu).
2. Tak. Po walce obniżasz poziom broni. Jeśli nie możesz niżej obniżyć (masz 1 poziom, a musisz obniżyć o 2) to dostajesz 1 ranę za każdy nieobniżony poziom. Nie możesz wybrać rany zamiast obniżenia poziomu broni.

MadejZO
Posty: 21
Rejestracja: 22 wrz 2018, 10:59

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MadejZO » 02 paź 2018, 08:57

MrAtrion pisze:
02 paź 2018, 08:32
MadejZO pisze:
02 paź 2018, 08:27
Siema,
1. Czy karty są jednorazowego użytku czy wielokrotnego? Czy łopatę jak raz użyję to muszę ją potem na nowo robić? Czy cegła tylko raz podnosi poziom palisady?
2. Walcząc z bestią mamy statystykę spadek poziomu broni. Czy to znaczy, że nasza broń się niszczy podczas walki i musimy po/przed walką zmienić poziom broni na mapie? Czy może tylko na czas tej walki obniżamy poziom broni?

Pozdrawiam
MadejZO
1. Nie. Niektóre karty (ich efekty) jedynie powodują utratę przedmiotu (odwracasz na stronę pomysłu).
2. Tak. Po walce obniżasz poziom broni. Jeśli nie możesz niżej obniżyć (masz 1 poziom, a musisz obniżyć o 2) to dostajesz 1 ranę za każdy nieobniżony poziom. Nie możesz wybrać rany zamiast obniżenia poziomu broni.
1. Czy jak mam cegłę to mogę wielokrotnie podnosić poziom palisady traktując to jako budowę? Czy tylko raz w momencie jak ją wybudowałem?

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 174
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MrAtrion » 02 paź 2018, 09:06

MadejZO pisze:
02 paź 2018, 08:57
MrAtrion pisze:
02 paź 2018, 08:32
MadejZO pisze:
02 paź 2018, 08:27
Siema,
1. Czy karty są jednorazowego użytku czy wielokrotnego? Czy łopatę jak raz użyję to muszę ją potem na nowo robić? Czy cegła tylko raz podnosi poziom palisady?
2. Walcząc z bestią mamy statystykę spadek poziomu broni. Czy to znaczy, że nasza broń się niszczy podczas walki i musimy po/przed walką zmienić poziom broni na mapie? Czy może tylko na czas tej walki obniżamy poziom broni?

Pozdrawiam
MadejZO
1. Nie. Niektóre karty (ich efekty) jedynie powodują utratę przedmiotu (odwracasz na stronę pomysłu).
2. Tak. Po walce obniżasz poziom broni. Jeśli nie możesz niżej obniżyć (masz 1 poziom, a musisz obniżyć o 2) to dostajesz 1 ranę za każdy nieobniżony poziom. Nie możesz wybrać rany zamiast obniżenia poziomu broni.
1. Czy jak mam cegłę to mogę wielokrotnie podnosić poziom palisady traktując to jako budowę? Czy tylko raz w momencie jak ją wybudowałem?
Tylko raz - nie przeginaj :P

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 174
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MrAtrion » 04 paź 2018, 14:21

Pytań kilka mam dla znawców Robinsona :)

1. Kafelek zagrody z mini-dodatku. Zastępujemy nim stworzony przedmiot i odnosimy się do opisu na nim zamiast do przedmiotu (chyba, że nie chcemy z niego korzystać w tej rozgrywce :) ). Na nim jest napisane "Na potrzeby wszystkich efektów w grze ten kafelek traktowany jest jako część obozu". Chodzi o przenoszenie obozu? Bo nie wiem jakie inne może być. Zagrodę można było stracić w wyniku utraty przedmiotu wcześniej, a teraz z kafelkiem jak to się ma?

2. Kafelek ogródka z ziołami. Po udanej Akcji Zbierania Surowców z łąki automatycznie stwarzamy ogródek? Nigdzie nie napisali, że trzeba go wybudować, ani nie jest o ile dobrze pamiętam żadnym przedmiotem ze scenariusza. Ktoś wyjaśni co i jak? Dodatkowo też ma w opisie "traktowanie jako częśćobozu".

3. Jenny w 3 scenariuszu nie może korzystać z łóżka w celu "ulepszonego" odpoczynku. Dostaje tylko jedno "serce" za odpoczynek. Czy to oznacza, że nie może też korzystać z innych przedmiotów takich jak naczynia czy palenisko? I jak to się ma np. do postaci załogi chirurga - czy może on ją uleczyć? Niby jest traktowana jako postać (po części).

4. Jeśli używam 2x jednego pionka na dwie osobne eksploracje, to czy w wypadku dwóch sukcesów ale jednej przygody "noc poza obozem" zatrzymuję przy sobie wszystkie żetony także z tej drugiej eksploracji? Czy tylko z tej "zabłądzonej" (że wrócił z tamtej eksploracji i poszedł na drugą)? A może zależy to od tego, która była pierwsza wykonana? Wg instrukcji należy rozpatrzeć obie, ale nie napisali co ze znalezionymi przedmiotami.

5. Jeśli w 3 scenariuszu wyciągnę kartę z książką, to w obóz uderza huragan. Jeśli spędzam noc poza obozem, to jestem bezpieczny, bo efekty pogody nie mają na mnie wpływu? I co z załogantami, którzy są podatni na efekty pogody? Dostają ranę jeśli nie mam palisady?

6. Przeszukanie plaży mini-dodatek. Wg opisu można przeszukać plażę zamiast zbierania drewna lub jedzenia. To oznacza, że należy wykonać akcję zbierania (1 lub 2 pionki)? I można wykonać tylko 1 taką akcję na rundę (tyczy się wszystkich graczy?).

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 174
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MrAtrion » 15 paź 2018, 14:22

Nikt nie podpowie?

moneyon
Posty: 3
Rejestracja: 28 paź 2018, 23:21

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: moneyon » 28 paź 2018, 23:38

Witam
Mam pytanie co do karty pułapki nr 10 otumaniony.
Kładę żeton przerzucenia sukcesu na graczu.
1) Żeton pozostaje do końca gry?
2) Jeżeli akcje wykonuje używając dwóch graczy to rzucam kością sukcesu (jak w karcie jest napisane)i wtedy uznaje to co w wyniku rzutu? Nie przerzucam z sukcesu na porażkę?(wyszłoby bez różnicy między użyciem jednego a dwóch graczy-przecież zawsze przerzucenie=porażka)
Wiem, że podobnie jest w karcie skarbu ceremonialna czara, ale wtedy żeton pozostaje do czasu wylosowania karty z talii wydarzeń.
W instrukcji jest o tym żetonie na str 15 ale tyczy się to karty akcji, wtedy jest odrzucany po rozpatrzeniu efektu czyli jednorazowy, a tutaj jest na graczu.

Obrazek
Obrazek

Peter128
Użytkownik wspierający
Posty: 622
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 » 29 paź 2018, 07:12

1) Tak, do końca gry.
2) To zależy. Jeśli postać używa dwóch swoich pionków - rzuca kością sukcesu. Jeżeli są to pionki dwóch różnych graczy to otumaniona osoba może być pionkiem wspierającym, wówczas to nie ona wykonuje akcję i nie trzeba rzucać kością sukcesu.

A przerzucenie oznacza konieczność rzucenia kostką jeszcze raz, a nie zmianę sukcesu na porażkę.

moneyon
Posty: 3
Rejestracja: 28 paź 2018, 23:21

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: moneyon » 29 paź 2018, 12:48

Dziękuję za odpowiedź.
Kilka rzeczy, które mi się nasuneły jeszcze:
1) W kwestii upewnienia: Czyli jeżeli wykorzystuje specjalną zdolność odkrywcy co do przerzucenia dowolnej zielonej kości to oznacza, że mam ją fizycznie rzucić jeszcze raz? Do tej pory myślałem, że chodzi po prostu o zamianę np. z porażki na sukces.
2) Gra w dwie osoby. Nie posiadamy schronienia. Czy możliwe jest takie zaplanowanie akcji: ja dwoma pionkami buduje schronienie, a drugi gracz dwoma pionkami buduje dach. W rezultacie po przeprowadzeniu akcji mamy schronienie i dach na koniec rundy. Czy nie przeczy to zasadzie, że powinniśmy spełniać warunki(posiadanie schronienia) już w momencie planowania akcji?
3) Gra w dwie osoby. Posiadamy schronienie. Planujemy akcje: ja dwoma pionkami buduje jeden poziom dachu, gracz drugi dwoma pionkami buduje drugi poziom dachu. W rezultacie na koniec rundy mamy dwa poziomy dachu. Czy tak można?

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 174
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MrAtrion » 29 paź 2018, 23:36

moneyon pisze:
29 paź 2018, 12:48
Dziękuję za odpowiedź.
Kilka rzeczy, które mi się nasuneły jeszcze:
1) W kwestii upewnienia: Czyli jeżeli wykorzystuje specjalną zdolność odkrywcy co do przerzucenia dowolnej zielonej kości to oznacza, że mam ją fizycznie rzucić jeszcze raz? Do tej pory myślałem, że chodzi po prostu o zamianę np. z porażki na sukces.
2) Gra w dwie osoby. Nie posiadamy schronienia. Czy możliwe jest takie zaplanowanie akcji: ja dwoma pionkami buduje schronienie, a drugi gracz dwoma pionkami buduje dach. W rezultacie po przeprowadzeniu akcji mamy schronienie i dach na koniec rundy. Czy nie przeczy to zasadzie, że powinniśmy spełniać warunki(posiadanie schronienia) już w momencie planowania akcji?
3) Gra w dwie osoby. Posiadamy schronienie. Planujemy akcje: ja dwoma pionkami buduje jeden poziom dachu, gracz drugi dwoma pionkami buduje drugi poziom dachu. W rezultacie na koniec rundy mamy dwa poziomy dachu. Czy tak można?
1) Tak, przerzut oznacza ponowny rzut.
2) Nie, nie można tego zrobić, budowa dachu wymaga posiadania schronienia już przed tym (chyba, że mamy naturalne schronienie)
3) Nie jestem pewien, ale chyba tak. Każdy z graczy podnosi poziom dachu o 1, a nie buduje jakiś konkretny poziom dachu.

Ka21k
Posty: 1
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:30

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Ka21k » 16 lis 2018, 20:01

Witam.
W niektórych miejscach zasady gry nie są do końca dla mnie jasne.
1. W drugim scenariuszu od 5 rundy obowiązuje rzut białą kością pogody. Podczas rzutu kością wypadła mi jedna chmura zimowa.
Posiadam też KOCE na których jest taki opis "W Fazie Nocy, odrzucając znacznik z tej karty, możecie zignorować 1 chmurę zimową. Można użyć Kocy więcej niż raz w tej rundzie." :
- czy to oznacza że nie mogę ich użyć w fazie pogody? i jaki sens miałoby użycie ich w fazie Nocy kiedy to wszystkie chmury i tak są już rozpatrzone?
- czy ignorując chmurę zimową za pomocą tych Kocy ona znika i nie rozpatruję już więcej tej chmury? czy może nadal rozpatruje chmurę deszczową według instrukcji sumowania chmur (w tym
przypadku tylko jednej) i po prostu nie zużywam drewna za chmurę zimową ale muszę odrzucić w następnej kolejności jedno drewno i pożywienie za chmurę deszczową gdy nie posiadam dachu?

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 174
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MrAtrion » 17 lis 2018, 07:06

Ja ignoruję 1 chmurę za każdy użyty (zużyty) koc. Nie traktuję tego jako "deszczową".

Odrzucam 1 koc i ignoruję 1 chmurę w fazie rozpatrywania. Jak masz 2 chmury, a zostały jeszcze 2 koce, to możesz oba odrzucić i zignorować obie chmury.

suchy1982
Posty: 22
Rejestracja: 31 mar 2017, 13:09

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: suchy1982 » 17 lis 2018, 15:11

Ja robię tak samo. Odrzucam chmurę zimową, a nawet 3 ,bo i taka jest możliwość.To jest błąd w druku powinno być w fazie pogody a nie w fazie nocy.

Awatar użytkownika
tomb
Użytkownik wspierający
Posty: 3444
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: tomb » 26 lis 2018, 18:28

Karta Skarbu Plecak: Za każdym razem, kiedy Postać wykonuje akcję eksploracji, dodatkowo ciągnie dwa żetony odkryć, wybiera jeden z nich, a drugi odrzuca.

Dodatkowo, czyli oprócz pociągnięcia żetonów wskazanych na żetonie terenu ciągnie się jeszcze dwa i jeden z nich zostawia? Czy dodatkowo, czyli za każdą ikonę żetonu odkryć ciągnie się dwa i wybiera jeden z nich?

Pytam, bo pierwsza opcja wydaje mi się bardzo mocna.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."

Kupię Ginkgopolis z dodatkiem, promosy do Flamme Rouge, Onirim i Sylvion i inne

Awatar użytkownika
vikingowa
Użytkownik wspierający
Posty: 123
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: vikingowa » 26 lis 2018, 21:38

Dokładnie tak jak mówi karta czyli za każdym razem jak wykonujesz akcję eksploracji (udaną lub nie) ciągniesz dwa żetony i wybierasz jeden z nich. Nieważne, że na odkrytym nowym kafelku są żetony. Karty skarbów często dają trwałe bonusy aż do końca gry.

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 174
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MrAtrion » 01 gru 2018, 18:35

A ten drugi jest odrzucany, a nie wraca do woreczka. :) Niby łatwo szybciej się "wzbogacić", ale też i szybciej pozbyć żetonów niestety.

Rurek
Posty: 22
Rejestracja: 11 sie 2018, 18:05

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Rurek » 28 gru 2018, 14:25

Mam pytanie, może dla niektórych śmiesznie proste ale nie mogę znaleźć w instrukcji odpowiedzi. Na początku gry na planszę wystawia się 9 "domyślnych" kart pomysłów i 5 wylosowanych, a reszta tworzy talię pomysłów. W tej sytuacji czy jeżeli chcę zbudować przedmiot to mogę go zbudować tylko z tych 14 startowych, czy z tych 14 lub dobieram wierzchnią kartę z talii pomysłów, czy wybieram dowolny pomysł (nawet z talii) jaki potrzebuję?

Awatar użytkownika
Lothrain
Użytkownik wspierający
Posty: 2933
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Lothrain » 28 gru 2018, 14:35

Rurek pisze:
28 gru 2018, 14:25
Mam pytanie, może dla niektórych śmiesznie proste ale nie mogę znaleźć w instrukcji odpowiedzi. Na początku gry na planszę wystawia się 9 "domyślnych" kart pomysłów i 5 wylosowanych, a reszta tworzy talię pomysłów. W tej sytuacji czy jeżeli chcę zbudować przedmiot to mogę go zbudować tylko z tych 14 startowych, czy z tych 14 lub dobieram wierzchnią kartę z talii pomysłów, czy wybieram dowolny pomysł (nawet z talii) jaki potrzebuję?
Tylko z tych 14. Chyba że skorzystasz z umiejętności bodajże Cieśli i sobie wybierzesz dodatkowy sprzęt za żetony determinacji.

Awatar użytkownika
donPedro
Użytkownik wspierający
Posty: 287
Rejestracja: 21 lut 2015, 14:41

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: donPedro » 04 sty 2019, 16:30

Postać Marynarz.
Zdolność specjalna "Mapa skarbów"
1. Jeśli wykonujemy akcję na kafelku z obozem lub sąsiednim to przydzielamy 1/2 piony, a na dalszym kafelku 2/3?
2. Czy można wspomóc się Piętaszkiem/szarym pionem w tej akcji?
3. Dobieramy z talii Tajemnic, aż nie wyjdzie Pułapka/Skarb i kończymy?
Dzięki

imrowai
Posty: 47
Rejestracja: 09 lis 2018, 21:29

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: imrowai » 05 sty 2019, 15:03

Witam wszystkich Robinsonów :) Szykuję się do pierwszej rozgrywki solo i tak kombinuję.
Instrukcja mówi,ze do gry solo wybrać jedną postać + psa + Piętaszka. Zastanawiam się, czy na początek (i nie tylko) nie będzie lepiej bym kierował 2ma postaciami + Piętaszek?

Wrotek
Posty: 57
Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Wrotek » 05 sty 2019, 15:12

Zagraj na początek z Piętaszkiem i psem. Jeżeli będziesz uważał, że jest trudno to dołóż postać. Pierwszy scenariusz jest raczej do ogarnięcia w tym składzie.

Awatar użytkownika
vikingowa
Użytkownik wspierający
Posty: 123
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: vikingowa » 05 sty 2019, 20:13

Ja zawsze gram dwoma postaciami + Piętaszek + pies... Nawet z takim ułatwieniem nie zawsze jest łatwo ale za to zawsze przyjemnie😉

ODPOWIEDZ