Innowacje

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
77rpm
Użytkownik wspierający
Posty: 448
Rejestracja: 18 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Jelenia Góra

Innowacje

Post autor: 77rpm » 10 lis 2012, 11:47

Karta (6) DEMOKRACJA
Możesz zwrócić dowolną ilość kart z ręki. Jeśli zwróciłeś najwięcej kart (w porównaniu z graczami, którzy w ramach tej rundy skorzystali już z tego dogmatu) pociągnij i dodaj do swoich kart wpływu kartę (8).

To działa jeśli tylko ja zwracam karty ? Tylko ja odpalam akcje i oddaję np 1 kartę z ręki ? Jeśli nie to karta nie ma sensu, bo przecież nikt inny nie odpali sobie akcji i nie odda kart tak po prostu do bloku, a ja wiedząc że nie mam najwięcej kart w ogóle bym jej nie odpalał. Ja to rozumiem tak, że jako dogmat współpracy odpalam go (może skorzystać każdy) ale jeśli mam najwięcej wymaganych znaczków to tylko ja korzystam z jego akcji, czyli tylko ja odkładam kartę z ręki i dodaję do wpływów kartę 8.

Senthe
Użytkownik wspierający
Posty: 1767
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Innowacje

Post autor: Senthe » 10 lis 2012, 12:06

Tak, właśnie tak to działa.
***BGG***
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.

Awatar użytkownika
Andy
Użytkownik wspierający
Posty: 4987
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Innowacje

Post autor: Andy » 10 lis 2012, 15:30

Najważniejsza reguła Innowacji brzmi: "Zrób ile możesz, resztę pomiń". Warto zawsze o niej pamiętać.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.

Awatar użytkownika
77rpm
Użytkownik wspierający
Posty: 448
Rejestracja: 18 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Innowacje

Post autor: 77rpm » 10 lis 2012, 15:46

Jeszcze.jedno. Jest taki dogmat daj najwyzsza karte wplywow za moja najnizsza. Co jesli nie mam zasnych kart wplywu? Dostane i ja nic nie oddam czy nie moge tego zrobic?

Awatar użytkownika
Andy
Użytkownik wspierający
Posty: 4987
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Innowacje

Post autor: Andy » 10 lis 2012, 17:48

Przeczytaj jeszcze raz mojego poprzedniego posta. :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.

piogar
Użytkownik wspierający
Posty: 402
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Innowacje

Post autor: piogar » 26 gru 2012, 18:44

Jesli mamy dolozyc do kart wplywu karte 3, a stos 3 jest juz pusty, to nic nie dodajemy?

Awatar użytkownika
Pierzasty
Użytkownik wspierający
Posty: 2874
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Innowacje

Post autor: Pierzasty » 26 gru 2012, 19:17

piogar pisze:Jesli mamy dolozyc do kart wplywu karte 3, a stos 3 jest juz pusty, to nic nie dodajemy?
Nie ma czegoś takiego jak po prostu "dołożyć do wpływu". Albo scorujemy z ręki (wtedy jeśli nie mamy 3 to nic się nie dzieje), albo ciągniemy i scorujemy, wtedy standardowo w razie pustej kupki ciągniemy z kupki o poziom wyższej.

piogar
Użytkownik wspierający
Posty: 402
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Innowacje

Post autor: piogar » 26 gru 2012, 23:38

Czyli np. przy "Garncarstwie" (Mozesz zwrocic maksymalnie 3 karty z reki. Jesli to zrobisz, pociagnij i dodaj do swoich kart wplywu karte o wartoscic rownej liczbie zwroconych kart) jesli pierwszym niepustym stosem jest 5, mozemy odrzucajac 1 karte dostac 5 wplywu, tak?

W karcie "Proch strzelniczy" jesli ktokolwiek bedzie zmuszony do przekazania karty, dogmat wspolpracy moga wykorzystac nawet gracze, ktorych nie dotyczy dogmat przymusu (czyli wszyscy ci, ktorzy posiadaja wiecej lub tyle samo fabryk, co gracz aktywujacy dogmaty)?

wc
Użytkownik wspierający
Posty: 740
Rejestracja: 07 mar 2005, 12:42
Lokalizacja: dolny śląsk

Re: Innowacje

Post autor: wc » 27 gru 2012, 10:36

piogar pisze:Czyli np. przy "Garncarstwie" (Mozesz zwrocic maksymalnie 3 karty z reki. Jesli to zrobisz, pociagnij i dodaj do swoich kart wplywu karte o wartoscic rownej liczbie zwroconych kart) jesli pierwszym niepustym stosem jest 5, mozemy odrzucajac 1 karte dostac 5 wplywu, tak?
To zależy jaką kartę odrzucisz
Jak odrzucisz 1-kę - to musisz ją wziąć
Jak 2-kę - to musisz ją wziąć itd.
Ale jak odrzucisz 6-tkę - to wtedy bierzesz 5-tkę :-)
są ludzie którzy nie chcą połknąć bakcyla planszówek
takim trzeba wpychać go do gardła

Awatar użytkownika
Pierzasty
Użytkownik wspierający
Posty: 2874
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Innowacje

Post autor: Pierzasty » 27 gru 2012, 15:42

piogar pisze:Czyli np. przy "Garncarstwie" (Mozesz zwrocic maksymalnie 3 karty z reki. Jesli to zrobisz, pociagnij i dodaj do swoich kart wplywu karte o wartoscic rownej liczbie zwroconych kart) jesli pierwszym niepustym stosem jest 5, mozemy odrzucajac 1 karte dostac 5 wplywu, tak?
Nie, jak już kolega napisał. Jeśli odrzucisz 1, to punktujesz też jedynkę, czyli tę którą właśnie wywaliłeś :) za to jak wywalisz dwie jedynki, to punktujesz 5-kę.
W karcie "Proch strzelniczy" jesli ktokolwiek bedzie zmuszony do przekazania karty, dogmat wspolpracy moga wykorzystac nawet gracze, ktorych nie dotyczy dogmat przymusu (czyli wszyscy ci, ktorzy posiadaja wiecej lub tyle samo fabryk, co gracz aktywujacy dogmaty)?
Zgadza się.


edit: właśnie przeczytałem FAQ. Dowiedziałem się kilku nowych (lub źle granych) rzeczy, najważniejsze to:
- na czterech graczy dwóch pierwszych dostaje tylko 1 akcję w 1. turze, a nie jeden!
- jeśli mamy efekt typu "draw and meld X cards", to należy go czytać jako "(draw and meld a card)* X", czyli ciągniemy i zagrywamy, a nie ciągniemy wszystkie i zastanawiamy się.
- warunki spełniania specjalnych osiagnięć (np. Empire) można ogłosić w dowolnej chwili! Nawet przy ww. draw and meld X, można to zrobić między meldami!

Awatar użytkownika
Andy
Użytkownik wspierający
Posty: 4987
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Innowacje

Post autor: Andy » 28 gru 2012, 00:00

Pierzasty pisze:edit: właśnie przeczytałem FAQ. Dowiedziałem się kilku nowych (lub źle granych) rzeczy, najważniejsze to:
- na czterech graczy dwóch pierwszych dostaje tylko 1 akcję w 1. turze, a nie jeden!
- jeśli mamy efekt typu "draw and meld X cards", to należy go czytać jako "(draw and meld a card)* X", czyli ciągniemy i zagrywamy, a nie ciągniemy wszystkie i zastanawiamy się.
- warunki spełniania specjalnych osiagnięć (np. Empire) można ogłosić w dowolnej chwili! Nawet przy ww. draw and meld X, można to zrobić między meldami!
Nie wiem czy to specyfika polskiego wydania, ale w instrukcji PL wszystko to jest bardzo wyraźnie napisane.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.

Awatar użytkownika
Pierzasty
Użytkownik wspierający
Posty: 2874
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Innowacje

Post autor: Pierzasty » 28 gru 2012, 05:09

Specyfika polskiego wydania. Ktoś się przyłożył i powrzucał zmiany/uściślenia z FAQ.

Furia
Użytkownik wspierający
Posty: 929
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Innowacje

Post autor: Furia » 17 lut 2013, 15:19

Jeśli wykonujemy dogmat żądania i wszyscy trzej pozostali gracze mu podlegają, bo produkują mniej zasobów to musimy ten dogmat wykonać na wszystkich trzech czy możemy wybrać, że chcemy tylko na jednym z nich? Ostatnio kolega zinterpretował to tak , że koniecznie trzeba wykonać na wszystkich, tylko wtedy zysk z takiego dogmatu był bardzo dyskusyjny.

Awatar użytkownika
KubaP
Użytkownik wspierający
Posty: 5851
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 27 times

Re: Innowacje

Post autor: KubaP » 17 lut 2013, 15:38

Furia pisze:Jeśli wykonujemy dogmat żądania i wszyscy trzej pozostali gracze mu podlegają, bo produkują mniej zasobów to musimy ten dogmat wykonać na wszystkich trzech czy możemy wybrać, że chcemy tylko na jednym z nich? Ostatnio kolega zinterpretował to tak , że koniecznie trzeba wykonać na wszystkich, tylko wtedy zysk z takiego dogmatu był bardzo dyskusyjny.
Jeśli uruchamiasz kartę, to to, co jest na niej napisane się wydarza i koniec. Więc jak żądasz i nie ma nic na karcie o wyborze, to żądasz od wszystkich.

Awatar użytkownika
Brylantino
Użytkownik wspierający
Posty: 1107
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 28 times

Re: Innowacje

Post autor: Brylantino » 04 cze 2013, 23:39

Jestem po pierwszej grze w Innowacje i przyznam, że mam małe wątpliwości odnośnie dogmatów żądań. Czy cały tekst, który się tam znajduje odnosi się do innych graczy, czy jego część może również być skierowana do nas? Np. na karcie "Wolne Miasto (I)" jest zwrot: jeżeli to zrobisz, pociągnij kartę 1 - mam rozumieć, że to gracz, przeciwko któremu kierujemy owe żądanie ma dociągać tą kartę? Na karcie "Budownictwo (II)" mamy: Pociągnij kartę 2 - tutaj my to ciągniemy, czy znowu gracz który ma wykonać żądanie? Niby według instrukcji dogmaty żądań mały przynosić korzyści tylko nam, ale forma gramatyczna trochę temu przeczy... Jak grać panie premierze, bo niestety z racji niepewności musieliśmy przerwać partię w połowie.

EDIT: Jeżeli w dogmatach współpracy/żądań jest wyraźnie określona wartość karty, którą mamy dociągnąć, a owy stos jest pusty, to dociągamy stos o wartości większej, czy po prostu pomijamy ten krok?

Senthe
Użytkownik wspierający
Posty: 1767
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Innowacje

Post autor: Senthe » 04 cze 2013, 23:47

Dogmaty żądań w całości odnoszą się do osób, które produkują mniej danego zasobu niż my.
Przykład: "Oddaj mi jakieś tam swoje karty. Jeśli to zrobisz, pociągnij kartę 1." - taki dogmat wymaga, aby osoby, do których odnosi się żądanie, po spełnieniu żądania dociągnęły kartę. Czyli faktycznie, przeciwnicy odnoszą drobne korzyści, więc uruchamiamy dogmat tylko wtedy, kiedy sami odnosimy większe.
***BGG***
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.

Awatar użytkownika
Brylantino
Użytkownik wspierający
Posty: 1107
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 28 times

Re: Innowacje

Post autor: Brylantino » 04 cze 2013, 23:48

Dzięki, a druga część pytania?

Senthe
Użytkownik wspierający
Posty: 1767
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Innowacje

Post autor: Senthe » 04 cze 2013, 23:50

Jeśli jest podana dokładna wartość karty, którą mamy dociągnąć, to w razie braku takiego stosu ciągniemy wyższą.
Jeśli jest podana dokładna wartość karty z kart wpływu albo z ręki (chociaż akurat takiego dogmatu chyba nie ma), to w razie braku takiej karty nic nie robimy z innymi kartami.
***BGG***
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.

Awatar użytkownika
Brylantino
Użytkownik wspierający
Posty: 1107
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 28 times

Re: Innowacje

Post autor: Brylantino » 04 cze 2013, 23:51

Czyli wychodzi, że nie popełnialiśmy żadnych błędów... Dzięki za odpowiedź :)

Awatar użytkownika
kajman
Użytkownik wspierający
Posty: 187
Rejestracja: 19 cze 2011, 15:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: Innowacje

Post autor: kajman » 27 cze 2013, 19:01

Mam pytanie o działanie Kompasu (3): "Żądam, abyś zamienił jedną ze swoich kart aktywnych (...) na jedną z moich kart aktywnych."

Czy każdy gracz wybiera co oddaje, czy też osoba, która podlega żądaniu decyduje co zabiera osobie, która aktywowała dogmat?

Awatar użytkownika
Pierzasty
Użytkownik wspierający
Posty: 2874
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Innowacje

Post autor: Pierzasty » 27 cze 2013, 19:05

Osoba która to robi. Czyli "żądam żebyś zamienił" = ty wybierasz.

(sprawdziłem w oryginale: ofiara żądania wybiera obie karty)

Awatar użytkownika
kajman
Użytkownik wspierający
Posty: 187
Rejestracja: 19 cze 2011, 15:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: Innowacje

Post autor: kajman » 27 cze 2013, 19:09

Dzięki!

tomaz866
Posty: 42
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:30

Re: Innowacje

Post autor: tomaz866 » 19 lip 2013, 11:34

Mam pytanie, czy są jakieś zasady do tego w jaki sposób i który kolor stosów rozsuwamy a który nie ?? czy robimy to dowolnie według uznania czy może same karty epok nam to opisują ??

Senthe
Użytkownik wspierający
Posty: 1767
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Innowacje

Post autor: Senthe » 19 lip 2013, 11:44

Dogmaty typu "Rozsuń stos" są na kartach, a zaczynają się bodajże już w drugiej epoce na Kodeksie.

Samowolnie nie rozsuwamy nigdy żadnych stosów ;P
***BGG***
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.

autoexec
Posty: 74
Rejestracja: 06 mar 2013, 15:20

Re: Innowacje

Post autor: autoexec » 19 lip 2013, 12:45

Brylantino pisze:
EDIT: Jeżeli w dogmatach współpracy/żądań jest wyraźnie określona wartość karty, którą mamy dociągnąć, a owy stos jest pusty, to dociągamy stos o wartości większej, czy po prostu pomijamy ten krok?
NIE, jeśli w dogmatach jest określona wartość karty a jej nie ma to nie ciągniemy wyższej !!!
co innego gdy ciągniemy karty w ramach akcji -w tym przypadku ciągniemy wyższą

czyli zdania są podzielone, no nic w domu sprawdzę w instrukcji, albo może ktoś się wypowie kto grywa online - to powinno rozwiać wątpliwości.

ja w każdym bądź razie grałem i tak i tak i lepiej się gra jak dogmaty operują na dokładnych wartościach kart- jak można dobierać wyższe to dużo szybciej znikają karty ze stołu i jest jeszcze większa sieczka :D :D :D
Ostatnio zmieniony 19 lip 2013, 12:54 przez autoexec, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ