Pory Roku - pytania o zasady
Re: Pory Roku (Seasons)
Sytuacja sprzed chwili: przywołanie karty 7/50 Buty Doczesności - gracz zdecydował że w swojej turze przesuwa znacznik na kole pór roku o 1 pole do tyłu. Mniejsza o efekty zmiany pór roku i związane z tym skutki dla poszczególnych graczy o ile posiadają odpowiednie karty mocy - to jest dla mnie jasne i było tu wyjaśnione wcześniej. Chodzi mi o to czy w takim przypadku po zakończeniu tur graczy nadal użyjemy niewybranej przez graczy kości do przesunięcia w przód znacznika na kole pór rok czy też pomijamy tą akcję?
W naszym przypadku przed rozpoczęciem tur graczy była wiosna (4). Jeden z graczy przywołał buty doczesności przesuwając znacznik o 1 pole w tył (na zimę (3). Z niewybranej kości (zielonej) wynika, że znacznik powinien przesunąć się od dwa pola do przodu. W przypadku jej wykorzystania po zakończeniu rundy znów będzie wiosna.
Pozostaje pytanie czy w przypadku zmiany pory roku nadal przesuwać znacznik na kole zgodnie z niewybraną kością (nawet jeżeli jest w innym kolorze niż pora roku, która zmieniła się wskutek przywołania w/w kary)? W powyższym przypadku doszłoby do zmiany pór roku dwa razy w jednej rundzie...
W naszym przypadku przed rozpoczęciem tur graczy była wiosna (4). Jeden z graczy przywołał buty doczesności przesuwając znacznik o 1 pole w tył (na zimę (3). Z niewybranej kości (zielonej) wynika, że znacznik powinien przesunąć się od dwa pola do przodu. W przypadku jej wykorzystania po zakończeniu rundy znów będzie wiosna.
Pozostaje pytanie czy w przypadku zmiany pory roku nadal przesuwać znacznik na kole zgodnie z niewybraną kością (nawet jeżeli jest w innym kolorze niż pora roku, która zmieniła się wskutek przywołania w/w kary)? W powyższym przypadku doszłoby do zmiany pór roku dwa razy w jednej rundzie...
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Pory Roku (Seasons)
Jest tak jak piszesz. W opisanym przykładzie: aktywujesz buty, znacznik się cofa (i odpala wszystkie konsekwencje zmiany pór roku). Na koniec rundy przesuwasz znacznik do przodu o tyle pól, ile było wskazane na pozostałej kostce (jej kolor Cię nie interesuje) i ponownie odpalasz wszystkie karty, które działają przy zmianie pór roku.
Mało tego, jeżeli masz dwie kopie butów w ręce, to teoretycznie jesteś w stanie zmienić porę roku 3 razy w jednej rundzie
Mało tego, jeżeli masz dwie kopie butów w ręce, to teoretycznie jesteś w stanie zmienić porę roku 3 razy w jednej rundzie
Re: Pory Roku (Seasons)
Czy mógłby mi ktoś opisać o co chodzi z kartą Midiumiczna klatka z Urm? Zazwyczaj wszystkie karty były dla mnie czytelne,a z tą mam problem. Nie mam pojęcia z mężem o co z nią chodzi
- KubaP
- Posty: 5830
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 404 times
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: Pory Roku (Seasons)
Mediumiczna klatka z Urm: któryś z graczy musi się poświęcić (i swoją kartę) i ściągnąć Uwięzienie, żeby można było wystawiać karty Mocy.
Błędy:
Potępiona dusza Onysa - Powinno być "Na koniec RUNDY tracisz 3 kryształy"
Przeklęta rozprawa z Arus - Powinno być odwrotnie "Gdy poświęcasz Przeklętą rozprawę z Arus, odrzuć wszystkie żetony energii ze swoich zasobów".
Kociołek żarłoka - Powinno być "[moc STAŁA - a nie aktywacyjna] Kiedy na Kociołku zbierze się 7 żetonów, POŚWIĘĆ GO: otrzymujesz 15 kryształów. Żetony z Kocioła odłóż z powrotem do swoich zasobów".
Zmiany:
Bożyszcze kompanów - [moc natychmiastowa] Otrzymujesz 10 kryształów. [moc aktywacyjna] Otrzymujesz 1 kryształ za każdego swojego kompana w obszarze gry.
Równowaga Isztar - [moc aktywacyjna] Odrzuć 3 żetony energii tego samego rodzaju i przemień je w 9 kryształów.
Błędy:
Potępiona dusza Onysa - Powinno być "Na koniec RUNDY tracisz 3 kryształy"
Przeklęta rozprawa z Arus - Powinno być odwrotnie "Gdy poświęcasz Przeklętą rozprawę z Arus, odrzuć wszystkie żetony energii ze swoich zasobów".
Kociołek żarłoka - Powinno być "[moc STAŁA - a nie aktywacyjna] Kiedy na Kociołku zbierze się 7 żetonów, POŚWIĘĆ GO: otrzymujesz 15 kryształów. Żetony z Kocioła odłóż z powrotem do swoich zasobów".
Zmiany:
Bożyszcze kompanów - [moc natychmiastowa] Otrzymujesz 10 kryształów. [moc aktywacyjna] Otrzymujesz 1 kryształ za każdego swojego kompana w obszarze gry.
Równowaga Isztar - [moc aktywacyjna] Odrzuć 3 żetony energii tego samego rodzaju i przemień je w 9 kryształów.
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Pory Roku (Seasons)
Tych 5 kart jest wymienionych w dodatku "Zaczarowane królestwo" na wersje poprawione.
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 642 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Pory Roku (Seasons)
dwa pytania do posiadaczy dodatku Zaczarowane królestwa:
- czy żetony zdolności specjalnych mieszczą się Wam w otworach z podstawki?
- czy żetony energii z dodatku mają żywsze kolory od tych z podstawki?
- czy żetony zdolności specjalnych mieszczą się Wam w otworach z podstawki?
- czy żetony energii z dodatku mają żywsze kolory od tych z podstawki?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Firenski
- Posty: 1300
- Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
- Lokalizacja: Żory
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Pory Roku (Seasons)
Wczoraj w to grałem i żetony co prawda mieściły się, ale wchodziły bardzo ciężko. Chyba coś jest nie tak z dopasowaniem.
Jeśli chodzi o żetony energii to nie zauważyłem różnicy, ale specjalnie się nie przyglądałem.
Jeśli chodzi o żetony energii to nie zauważyłem różnicy, ale specjalnie się nie przyglądałem.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: Pory Roku (Seasons)
Ja jak kolega powyżej. Niektóre żetony zdolności wchodzą lepiej, inne gorze, ale generalnie ciężko.
Co do energii to wymieszałam wszystkie i nic mi się w oczy nie rzuciło. Poza tym, nie ma to najmniejszego znaczenia.
Co do energii to wymieszałam wszystkie i nic mi się w oczy nie rzuciło. Poza tym, nie ma to najmniejszego znaczenia.
Re: Pory Roku (Seasons)
Hej,
A ja mam zapewne banalne pytanie, ale za nic nie potrafię zrozumieć w jaki sposób liczy się punkty na koniec rozgrywki.
Jak rozumiem to punkty przyznawane są za karty w grze czyli te, które zostały aktywowane i są na stole.
Czy punkty przyznawane są również za karty "na ręce"?
Aha, i co się w ogóle dzieje z kartami, które są aktywowane, ale ich efekt działania jest jednorazowy? Czy te karty stają się odrzucone? Bo tak zrozumiałam: że po aktywowaniu trafiają one na stos kart odrzuconych. Czy wówczas liczy się punkty za te karty?
A ja mam zapewne banalne pytanie, ale za nic nie potrafię zrozumieć w jaki sposób liczy się punkty na koniec rozgrywki.
Jak rozumiem to punkty przyznawane są za karty w grze czyli te, które zostały aktywowane i są na stole.
Czy punkty przyznawane są również za karty "na ręce"?
Aha, i co się w ogóle dzieje z kartami, które są aktywowane, ale ich efekt działania jest jednorazowy? Czy te karty stają się odrzucone? Bo tak zrozumiałam: że po aktywowaniu trafiają one na stos kart odrzuconych. Czy wówczas liczy się punkty za te karty?
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: Pory Roku (Seasons)
Każda karta przywołana przez Ciebie leży do końca gry przed Tobą (o pewnych wyjątkach za chwilę). Niezależnie czy jednorazowa (natychmiastowa), czy działająca opcjonalnie, czy uruchamiana przez Ciebie, gdy tego zechcesz. Wszystkie one leżą do końca gry przez to zabierają Ci miejsce w ramach twego Poziomu Mocy.
Na końcu gry punkty przyznawane są zgodnie z wartością karty zapisaną w lewym górnym rogu. Za każdą kartę na ręce MINUS 5 punktów niezależnie od wartości karty.
Zdarzają się karty które wymuszają odrzucenie karty z ręki (Któraś z kart dodatków) lub ze stołu np.: Wierny Syllas albo też by zabrać ze stołu na rękę (Amsug Długoszyi). Takie które się poświęca by zamienić je na kryształy (Smocza Czaszka) lub żetony energii (Neurotyczny Kriss/Naszyjnik z Ragnor). Może tez zniknąć ze stołu gdy spełni swą rolę (Kociołek Żarłoka) lub staje się "pucharem przechodnim" (Potępiona dusza Onysa). Jednakże jeśli działanie karty nie wymusza takiej sytuacji to karta takowa pozostaje na stole do końca gry.
Na końcu gry punkty przyznawane są zgodnie z wartością karty zapisaną w lewym górnym rogu. Za każdą kartę na ręce MINUS 5 punktów niezależnie od wartości karty.
Zdarzają się karty które wymuszają odrzucenie karty z ręki (Któraś z kart dodatków) lub ze stołu np.: Wierny Syllas albo też by zabrać ze stołu na rękę (Amsug Długoszyi). Takie które się poświęca by zamienić je na kryształy (Smocza Czaszka) lub żetony energii (Neurotyczny Kriss/Naszyjnik z Ragnor). Może tez zniknąć ze stołu gdy spełni swą rolę (Kociołek Żarłoka) lub staje się "pucharem przechodnim" (Potępiona dusza Onysa). Jednakże jeśli działanie karty nie wymusza takiej sytuacji to karta takowa pozostaje na stole do końca gry.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Re: Pory Roku (Seasons)
Ha, zmienia to zupełnie postać rzeczy. W sumie to wg mnie powinno tak być, ale w instrukcji nie było mowy na ten temat. Albo coś przeoczyłam 5 razy
Dziękuję za pomoc
a skąd to wiadomo? może ja mam wybrakowaną instrukcję no albo jestem zwyczajnie ślepa...Za każdą kartę na ręce MINUS 5 punktów niezależnie od wartości karty.
Dziękuję za pomoc
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: Pory Roku (Seasons)
Karne punkty za nieprzywołane czary ma przeciwdziałać braniu na potęgę kart na rękę.
O punktach ujemnych możesz przeczytać pod koniec w rozdziale "Koniec gry i punktacja"
O punktach ujemnych możesz przeczytać pod koniec w rozdziale "Koniec gry i punktacja"
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Re: Pory Roku (Seasons)
Kto pyta nie błądzi
Przeczytałam instrukcję jeszcze raz (nie omijając żadnej linijki) i faktycznie wszystko jest tam napisane. Dziękuję za pomoc!
Przeczytałam instrukcję jeszcze raz (nie omijając żadnej linijki) i faktycznie wszystko jest tam napisane. Dziękuję za pomoc!
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Pory Roku (Seasons)
Jaka jest różnica między "odrzuć" i "poświęć"? Konkretnie chodzi mi o działanie karty Kriss Śmierci.
- charlie
- Posty: 999
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 49 times
Re: Pory Roku (Seasons)
Odrzucasz z ręki, a poświęcasz którąś z zagranych (przywołanych).Bea pisze:Jaka jest różnica między "odrzuć" i "poświęć"? Konkretnie chodzi mi o działanie karty Kriss Śmierci.
EDIT: Pisałem na szybko, bo byłem jeszcze jedną nogą w pracy, a jedną w weekendzie, więc może rozwinę. W przypadku Krissa, aktywujac go, możesz odrzucić kompana z ręki albo poświęcić już przywołanego kompana (z kart zagranych przed sobą). Niezależnie czy odrzucisz czy poświęcisz, dostajesz 4 wybrane znaczniki energii. Bardzo fajna karta wg mnie , szczególnie pomocna żeby zrobić miejsce dla niezagranych kart (jak ma się mało gwiazdek na torze przywołania albo osiągnięto limit zagranych 15 kart) lub pozbyć się niepotrzebnych/drogich kompanów. Oczywiście pod warunkiem, że są kompani do uśmiercania
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Re: Pory Roku (Seasons)
Czy jesli mam dwie latarnie Xidit, to każda z moich energii jest na koniec warta 6 punktów?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
- charlie
- Posty: 999
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 49 times
Re: Pory Roku (Seasons)
Tak.Adalbertus123 pisze:Czy jesli mam dwie latarnie Xidit, to każda z moich energii jest na koniec warta 6 punktów?
- Ardel12
- Posty: 3352
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1032 times
- Been thanked: 2009 times
Re: Pory Roku (Seasons)
Jedna z kart pozwala ją oddać przeciwnikowi. Pytanie, czy nawet jeśli przeciwnik ma liczbę kart zagranych równą poziomowi mocy, to dalej mogę mu ją przekazać?
- Lesny
- Posty: 34
- Rejestracja: 15 maja 2015, 15:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 1 time
Re: Pory Roku (Seasons)
Tak, śmiało możesz mu przekazać Onysa (bo zapewne o tę kartę chodzi) nawet wtedy. Można w ten sposób dodatkowo utrudnić przeciwnikowi budowanie nowych kart, jeśli stoi na styk z punktami przywoływania.
Re: Pory Roku (Seasons)
1) Przeciwnik ma wyłożoną kartę, która za zagranie karty mocy daje mu 3 kryształy.
Zagrywa kartę, która powoduje, że jeśli ma najwięcej kryształów odbiera przeciwnikom po 5pkt.
gracz jest 2 kryształy za liderem- czy najpierw otrzyma te 3 kryształy i może skorzystać z karty?
2) Ta karta z zabraniem 5 kryształów przeciwnikom- powiedzmy ze cztero osobowa rozgrywka, najslabszy gracz ma 3 kryształy. Po zagraniu tej karty gracz dostaje 13 krystzałów?
3) przekaż Onysa znaczy położyć go od razu na jego stole akrt wyłożonych? <wow>
4) co do tych błedów na kartach- mam najnowszą wersje Pory Roku, wygląda, ze one tam z automatu są poprawione, z wyjątkiem Kociołka żarłoka. Na dodatek w ostatniej grze jeden z graczy zabierał kryształ i dostawał dodatkowy gdy inny aktywował kartę... tak więc troszke to by się zmieniło z punktami
Zagrywa kartę, która powoduje, że jeśli ma najwięcej kryształów odbiera przeciwnikom po 5pkt.
gracz jest 2 kryształy za liderem- czy najpierw otrzyma te 3 kryształy i może skorzystać z karty?
2) Ta karta z zabraniem 5 kryształów przeciwnikom- powiedzmy ze cztero osobowa rozgrywka, najslabszy gracz ma 3 kryształy. Po zagraniu tej karty gracz dostaje 13 krystzałów?
3) przekaż Onysa znaczy położyć go od razu na jego stole akrt wyłożonych? <wow>
4) co do tych błedów na kartach- mam najnowszą wersje Pory Roku, wygląda, ze one tam z automatu są poprawione, z wyjątkiem Kociołka żarłoka. Na dodatek w ostatniej grze jeden z graczy zabierał kryształ i dostawał dodatkowy gdy inny aktywował kartę... tak więc troszke to by się zmieniło z punktami
- Lesny
- Posty: 34
- Rejestracja: 15 maja 2015, 15:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 1 time
Re: Pory Roku (Seasons)
1. Nie jestem pewny, lepiej niech ktoś potwierdzi albo sam napiszę jak sprawdzę na BGA. Ale z tego co pamiętam jest tak jak piszesz, czyli najpierw +3 punkty z Berła Wiosny, a potem Sid Cieniolubny sprawdza czy masz najwięcej punktów i ewentualnie kradnie. Warto zwrócić uwagę, że podobne problemy może sprawić np Tajemnicza Pijawka (analogicznie najpierw przeciwnik kradnie Ci pijawką 1 punkt za postawienie Sida i wtedy sprawdzasz kto ma najwięcej punktów, prawie na pewno kiedyś na BGA nadziałem się na taką sytuację).
2. Dokładnie. Jeśli ktoś ma mniej niż 5 punktów, to kradniesz tyle, ile możesz.
3. Tak. Kiedy masz wybudowanego Onysa, możesz zapłacić 1 wodę, kładziesz wtedy Onysa jaką wybudowaną kartę u gracza po lewej.
4. Nie było pytania, potwierdzam tylko że jeśli przeciwnik ma Wróżki Złodziejki, stosowanie kociołka robi się wiele mniej opłacalne (potencjalne +14 punktów dla i -7 dla Ciebie z wróżek za 7 aktywacji. Można z tego zrobić +7 dla rywala i 0 dla Ciebie jeśli dokonujesz aktywacji mając 0 punktów).
Sam zakończę pytaniem: czy są jakieś zasady, reguły dotyczące kolejności działania poszczególnych kart pomiędzy rundami (wg. kolejności graczy, numerów kart itp)? Chodzi mi głównie o kradnące - Tytusa i Figrima. To, która z kart się szybciej aktywuje może decydować o tym, czy Tytus będzie poświęcony, albo czy mamy co kraść od rywala (bo ma 0 albo 1 punkt).
2. Dokładnie. Jeśli ktoś ma mniej niż 5 punktów, to kradniesz tyle, ile możesz.
3. Tak. Kiedy masz wybudowanego Onysa, możesz zapłacić 1 wodę, kładziesz wtedy Onysa jaką wybudowaną kartę u gracza po lewej.
4. Nie było pytania, potwierdzam tylko że jeśli przeciwnik ma Wróżki Złodziejki, stosowanie kociołka robi się wiele mniej opłacalne (potencjalne +14 punktów dla i -7 dla Ciebie z wróżek za 7 aktywacji. Można z tego zrobić +7 dla rywala i 0 dla Ciebie jeśli dokonujesz aktywacji mając 0 punktów).
Sam zakończę pytaniem: czy są jakieś zasady, reguły dotyczące kolejności działania poszczególnych kart pomiędzy rundami (wg. kolejności graczy, numerów kart itp)? Chodzi mi głównie o kradnące - Tytusa i Figrima. To, która z kart się szybciej aktywuje może decydować o tym, czy Tytus będzie poświęcony, albo czy mamy co kraść od rywala (bo ma 0 albo 1 punkt).