Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lesar »

grzeslaw90 pisze: 28 sty 2019, 21:46
lesar pisze: 28 sty 2019, 21:18 Jeżeli wróg ma odporność na atak fizyczny to normalnie mogę go zaatakować atakiem z dystansu i jest on na full? Bo trochę się zamotałem.
Nie nie, fortyfikacja nie jest odpornością. Odporności działają normalnie.
Nie zrozumiałem odpowiedzi. Chodzi mi już o inną walkę nie w mieście.
Czy atak z dystansu jest zaliczany do ataków fizycznych? Przykład mam 1 wroga nieufortyfikowanego o zbroi 6 z ikoną odporności "pięść" . Czy mogę zagrać atak z dystansu 6 i koniec walki czy atak z dystansu jest osłabiony połowicznie?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Posty: 160
Rejestracja: 23 paź 2011, 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kpt. Bomba »

lesar pisze: 28 sty 2019, 22:23
Nie zrozumiałem odpowiedzi. Chodzi mi już o inną walkę nie w mieście.
Czy atak z dystansu jest zaliczany do ataków fizycznych? Przykład mam 1 wroga nieufortyfikowanego o zbroi 6 z ikoną odporności "pięść" . Czy mogę zagrać atak z dystansu 6 i koniec walki czy atak z dystansu jest osłabiony połowicznie?
Atak z dystansu może być fizyczny lub nie.
Jeżeli atak z dystansu nie jest fizyczny to tak odporność „pięści” nie zadziała.
Jeżeli to zwykły (fizyczny) atak z dystansu to walcząc z postacią z taką odpornością musisz przebić tarczę dwukrotnie.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lesar »

Teraz jasne. Dzięki. Jeszcze jedna wątpliwość: w jednej turze mogę przeprowadzić tylko jedną walkę ale muszę ze wszystkimi wrogami jakich spotkam np. w mieście, nie wybieram do walki tych co chcę tylko muszę wszystkich. Ewentualne obrażenia rozpatruje od wszystkich ale atakuje tych co mogę/chcę. Dobrze zrozumiałem?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Alwirin »

Tak, jak napisałeś, walczysz z wszystkimi, których spotkałeś (wszystkimi z danego pola-np. z miasta + ewentualnymi rozwścieczonymi). Nie wybierasz do walki tylko części z nich. Zabijasz ile możesz, a obrywasz od każdego, którego nie zabiłeś z dystansu.

Uwaga: atakując miasto, z którym styka się rozwścieczony wróg (który nie zaatakował Cię podczas ruchu) możesz go sprowokować, by walczyć naraz z garnizonem i z nim. W takim przypadku ten dodatkowy ork/smok nie dostaje fortyfikacji od miasta, bo walczy z pola spoza niego.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

Alwirin pisze: 29 sty 2019, 08:19 Tak, jak napisałeś, walczysz z wszystkimi, których spotkałeś (wszystkimi z danego pola-np. z miasta + ewentualnymi rozwścieczonymi). Nie wybierasz do walki tylko części z nich. Zabijasz ile możesz, a obrywasz od każdego, którego nie zabiłeś z dystansu.

Uwaga: atakując miasto, z którym styka się rozwścieczony wróg (który nie zaatakował Cię podczas ruchu) możesz go sprowokować, by walczyć naraz z garnizonem i z nim. W takim przypadku ten dodatkowy ork/smok nie dostaje fortyfikacji od miasta, bo walczy z pola spoza niego.
Przy czym warto wiedzieć jasno - podczas walki z grupą wrogów podczas ataku z dystansu lub zwykłego możesz podzielić ich na 'podgrupy' i dla każdej z tych pogrup generować osobne punkty ataku z kart, umiejętności, etc... na zasadzie 'tej grupie przydzielam punkty z tych kart/umiejętności a tamtej dowalę z tych innych'. Takim sposobem punkty ataku 'przechodzą' między wrogami.

Inaczej sprawa się ma w fazie bloku - każdy atak (nawet może być ich kilka na pojedynczym żetonie wroga) trzeba zablokować osobno, czyli jeśli karta generuje 5 punktów bloku a masz dwóch wrogów z atakami 2 i 3 to nie możesz jednym efektem tych dwóch ataków zablokować, w takim przypadku trzeba wygenerować punkty bloku z dwóch osobnych efektów dla każdego z ataków. To samo, jeśli pojedynczy wróg ma ataki 1 i 1 - każdy z nich musi zostać zablokowany osobno. W taki sposób czasem marnuje się sporą ilość punktów bloku :)
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 93 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Damon22 »

Przepraszam, że "zaczynam" temat przed premierą i bez zagrania;)
Studiuję (uczę się bardziej niż na studiach:)) instrukcję i znalazłem nieścisłość: lochy, walka w warunkach nocnych w dzień. Czy można użyć kostki czarnej many ze źródła? Instrukcja zabrania... Czy zapis (w przewodniku) o użyciu czarnej many wziął się z istnienia kart "produkujących" taką manę, których to kart jeszcze nie widziałem?
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: c08mk »

Damon22 pisze: 21 mar 2019, 23:54 Przepraszam, że "zaczynam" temat przed premierą i bez zagrania;)
Studiuję (uczę się bardziej niż na studiach:)) instrukcję i znalazłem nieścisłość: lochy, walka w warunkach nocnych w dzień. Czy można użyć kostki czarnej many ze źródła? Instrukcja zabrania... Czy zapis (w przewodniku) o użyciu czarnej many wziął się z istnienia kart "produkujących" taką manę, których to kart jeszcze nie widziałem?
Można użyć czarnej many w dzień walcząc w podziemiach. Nieścisłość wynika ze słowa "depleted" które zostało użyte niefortunnie. Żadna kostka nie jest wyczerpana i można ją użyć o ile warunki z zasad, kart czy innych komponentów na to pozwalają.
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 93 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Damon22 »

c08mk pisze: 22 mar 2019, 06:13 Można użyć czarnej many...
Dziękuję. Czyli w lochach używam czarnej (wyczerpanej), przerzucam i wraca do źródła. Mogli dopisać, że to wyjątek. Jest to też sposób na powrót many, gdyby wszystkie były wyczerpane.
Mały minus dla i tak świetnie napisanej instrukcji. Ehh, gdyby Mistfall taką miał...
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Jak przed premierą, jak gra jest już lata na rynku? :shock: :lol: :lol:
omas
Posty: 166
Rejestracja: 25 lut 2019, 08:47
Has thanked: 437 times
Been thanked: 30 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: omas »

Czepianie sie bez sensu. Dobrze wiesz, ze chodzi o dodruk portalu.
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Odp: Mage Knight PL

Post autor: koczkodan »

pytanie
bshytffa pisze:Gram w scenariusz podboj jednoosobowy. Rozstawiam kafelki z mapa. Pierwszy z portalem i teraz pytanie. Czy juz w tym momencie (rozkladanie elementow na stole) dokladam dwa kolejne kafle z mapa ? Jesli tak, to czy te dwa kafle pochodza z zasobow przeznaczonych do rozgrywki ( 7 terenow wiejskich) ? Jesli nie to jakie kafle nalezy dolozyc ? A nastepnie rozpoczac gre.
odp 1
Misio205 pisze: 30 mar 2014, 10:44 Kafle rozkładasz zgodnie z numeracją na kaflach. I oczywiście zawsze na początku rozgrywki idzie kafel z portalem + (w tym podboju) chyba ze dwa wiejskie od razu odkryte. I wtedy dopiero tworzysz stos kafli przeznaczony do rozgrywki.

Nie mam pod ręką instrukcji, żeby sprawdzić dokładnie, więc proszę o potwierdzenie :)
odp 2
Pynio pisze: 30 mar 2014, 11:37 1: Przygotowanie żetonów terenu, zatem: tereny wiejskie 7 + główne miejskie 2 + pozamiejskie 2
2: Stawiamy kafelek z portalem (nie wliczamy do liczby kafelków)
3: Z puli (tej z pkt 1) losujemy i dostawiamy 2 (jeśli mapa klinowa), 3 (jeśli mapa otwarta).
jak to w koncu jest? te pierwsze 2-3 odkryte kafle wlicza sie do tej wartosci wymienionej w przygotowaniu do scenariusza czy nie?
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: c08mk »

Całość to: kafle, które są w scenariuszu + kafel z portalem.
Setup: rozkładasz portal + kafle przyległe ze stosu (2 lub 3 zależnie od mapy). Misja startowa różni się tym, że dwa pierwsze są zawsze znane.
Gari
Posty: 7
Rejestracja: 23 paź 2013, 22:20
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: Gari »

Witam
Mam pytanie :
Jakie jednostki losuje się w białym mieście .
Bo kolory są białe i szare w wersji Portalu i ciężko to dopasować do jednostek
Czy chodzi o jednostki twierdzy i grobowca ?
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Alwirin »

c08mk pisze: 12 kwie 2019, 17:45 Misja startowa różni się tym, że dwa pierwsze są zawsze znane.
Pisząc "znane" masz na myśli "odkryte"? W każdym scenariuszu odkrywasz od razu kafle terenu przylegające do startowego.
Gari pisze: 25 kwie 2019, 22:45 Witam
Mam pytanie :
Jakie jednostki losuje się w białym mieście .
Bo kolory są białe i szare w wersji Portalu i ciężko to dopasować do jednostek
Czy chodzi o jednostki twierdzy i grobowca ?
Losujesz białe i szare:
Białe - jednostki miejskie (np. katapulty, kanonierzy)
Szare - jednostki twierdzy (np. kusznicy)

Poza nimi w grze są jeszcze:
Czerwone - smoki (te NIGDY nie pojawiają się w żadnym z miast)
Brązowe - jednostki z Lochu (np. meduza, minotaur)
Zielone - orkowie (ich też NIGDY nie ma w miastach)
Fioletowe - jednostki magiczne (np. Iluzjoniści, Ogniste Golemy)
Darkstorm
Posty: 835
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 128 times
Been thanked: 183 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

Pytanie odnośnie szturmu na miasto. Na jakim terenie znajduje się np takie czerwone miasto i co za tym idzie ile pkt. Ruchu potrzeba by zacząć szturm? Z jednej strony hexa jest widoczna pustynia z drugiej jakieś wzgórza i nie wiem jak to rozpatrzyć.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lesar »

Szturm na miasto zawsze za 2 pkt. ruchu. Tracisz przy tym 1 punkt reputacji od razu. Wydajesz punkty i wchodzisz do miasta. W kooperacyjnym szturmie każdy z graczy musi wydać po 2 pkt. ruchu.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Darkstorm
Posty: 835
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 128 times
Been thanked: 183 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

Czyli utrudziałem sobie :oops: dzieki :D
A pozostałe szturmy? Baszty itp?
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Tak samo.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lesar »

Darkstorm pisze: 29 kwie 2019, 22:50 Czyli utrudziałem sobie :oops: dzieki :D
A pozostałe szturmy? Baszty itp?
Pozostałe szturmy w zależności od rodzaju terenu na którym się znajduje Baszta lub Wieża maga.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pan_K »

Pynio pisze: 29 kwie 2019, 22:57Tak samo.
No właśnie nie tak samo. Lesar dobrze mówi.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Darkstorm
Posty: 835
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 128 times
Been thanked: 183 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

Chciałbym się upewnic: czy jak skorzystam z wzmocnionego działania artefaktu ( niszcząc go) to na koniec gry nie mogę sobie podliczyć końcowych punktów sławy za niego?
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Ja bym nie liczył. Artefakt zniszczony = brak karty w talii na koniec gry.
Darkstorm
Posty: 835
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 128 times
Been thanked: 183 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

Tak się zastanawiam: instrukcja zabrania krystalizowania żółtej i czarnej many. Po co więc dodano do zestawu żółte i czarne kryształy? Są jakieś wyjątki od tej zasady?
I nie, nie mówię tu o znacznikach, które dawał Portal w gratisie.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

Złoty znacznik many dostajesz w dzień a czarny w nocy jako manę do wykorzystania w danej turze (nie na stałe, tylko na tę konkretną turę) kiedy poprzednią turę skończyłeś na Magicznej Polanie (zobacz kartę pomocy).

EDIT: Ogólnie znaczniki many używane są na dwa sposoby - żeby włożyć sobie do plecaczka jako kryształ many do wykorzystania w dowolnym momencie oraz jako znacznik many 'zawieszonej' na tę konkretną turę.
Darkstorm
Posty: 835
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 128 times
Been thanked: 183 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

grzeslaw90 pisze: 15 maja 2019, 11:24 Złoty znacznik many dostajesz w dzień a czarny w nocy jako manę do wykorzystania w danej turze (nie na stałe, tylko na tę konkretną turę) kiedy poprzednią turę skończyłeś na Magicznej Polanie (zobacz kartę pomocy).

EDIT: Ogólnie znaczniki many używane są na dwa sposoby - żeby włożyć sobie do plecaczka jako kryształ many do wykorzystania w dowolnym momencie oraz jako znacznik many 'zawieszonej' na tę konkretną turę.
Dzięki. Zmyliły mnie znaczniki czystej many, które dawał Portal w gratisie. Nie pomyślałem, że oryginalnie ich nie ma i się zastanawiałem na co te żółte kryształy :D
ODPOWIEDZ