Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Re: Mage Knight PL
może być ukladana, dokładasz do dwóch ulozonych już jedna do góry, nie może być np. jedna i jedna u góry na dole musza być 2 lub3 itd. zależy w ilu grasz
pamiętaj o granicy wybrzeża ustala linie (instrukca RUCH - odkrywanie, nie podam strony bo gre mam lacery)
pamiętaj o granicy wybrzeża ustala linie (instrukca RUCH - odkrywanie, nie podam strony bo gre mam lacery)
Re: Mage Knight PL
Pytanko: co się dzieję jak np. postać gracza ma przyjąć dla przykładu 10 obrażeń, na rękę może trafić tylko 5kart, bo przyjęcie 10 kart ran trochę zbiło mnie z tropu. Czy może jest jakiś przelicznik karta rany/obrażenie ( np za 3 obrażenia 1 karta rany ? )
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Mage Knight PL
Jeśli bohater ma przyjąć X ran to przyjmuje jedną a z pozostałych odliczasz tyle ile masz aktualnie pancerza. Jeśli coś zostało to powtarzasz procedurę. W ten sposób zawsze weźmiesz przynajmniej jedną ranę.
Dla przykładu - otrzymujesz strzała za 10 a masz 4 pancerza. Dostaniesz w sumie 2 rany (1 wchodzi, 4 odpadają, zostaje 5, 1 wchodzi, 4 odpadają, itd.)
Można to też od razu policzyć: siła ataku/pancerz (zaokrąglając w górę). Ta metoda liczenia jest opisana w Przewodniku na stronie 11
Dla przykładu - otrzymujesz strzała za 10 a masz 4 pancerza. Dostaniesz w sumie 2 rany (1 wchodzi, 4 odpadają, zostaje 5, 1 wchodzi, 4 odpadają, itd.)
Można to też od razu policzyć: siła ataku/pancerz (zaokrąglając w górę). Ta metoda liczenia jest opisana w Przewodniku na stronie 11
Uwaga: Aby szybko określić, ile kart Ran powinieneś przydzielić swojemu Bohaterowi, podziel wartość zadanych obrażeń przez wytrzymałość jego Pancerza, a uzyskany wynik, w razie potrzeby, zaokrąglij w górę
Re: Mage Knight PL
W tym przykładzie to chyba będą 3 rany (10:4 zaokrąglone w górę)?RaYell pisze: ↑27 maja 2019, 21:52 Jeśli bohater ma przyjąć X ran to przyjmuje jedną a z pozostałych odliczasz tyle ile masz aktualnie pancerza. Jeśli coś zostało to powtarzasz procedurę. W ten sposób zawsze weźmiesz przynajmniej jedną ranę.
Dla przykładu - otrzymujesz strzała za 10 a masz 4 pancerza. Dostaniesz w sumie 2 rany (1 wchodzi, 4 odpadają, zostaje 5, 1 wchodzi, 4 odpadają, itd.)
Można to też od razu policzyć: siła ataku/pancerz (zaokrąglając w górę). Ta metoda liczenia jest opisana w Przewodniku na stronie 11
Uwaga: Aby szybko określić, ile kart Ran powinieneś przydzielić swojemu Bohaterowi, podziel wartość zadanych obrażeń przez wytrzymałość jego Pancerza, a uzyskany wynik, w razie potrzeby, zaokrąglij w górę
Inaczej: 10 obrażeń - 1 rana, odejmujemy 4 pkt pancerza, zostaje, 6. Kolejna rana, odejmujemy 4 pkt pancerza, zostają 2 obrażenia. Kolejna rana - odejmujemy pancerz - zostaje 0 obrażeń - koniec.
Re: Mage Knight PL
Jeśli dostajesz 10 ran, to odrzucasz wszystkie inne karty, bo jesteś wyczerpany. Zostajesz z taką ręką i możesz kończyć grę, ponieważ wtedy działa wyłącznie jakiś tam rodzaj spoczynku, który pozwala Ci odrzucić jedną ranę z tego co pamiętam.
Jeśli masz pancerz 4 to otrzymujesz 3 rany. W tej grze ZAWSZE zaokrąglasz ma swoją niekorzyść.
Piszę z pamięci. Mam starą wersję.
Jeśli masz pancerz 4 to otrzymujesz 3 rany. W tej grze ZAWSZE zaokrąglasz ma swoją niekorzyść.
Piszę z pamięci. Mam starą wersję.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Jest przelicznik i jest nim twój pancerz. Motti już nakreślił, ja spróbuję jeszcze trochę inaczej:
Powiedzmy że masz 4 punkty pancerza i dostajesz 10 obrażeń.
Dostajesz jedną ranę.
Od 10 obrażeń odejmujesz swoje 4 punkty pancerza, zostaje 6 obrażeń.
Dostajesz drugą ranę.
Od 6 pozostałych obrażeń odejmujesz swoje 4 punkty pancerza, zostają 2 obrażenia.
Dostajesz trzecią ranę.
Od 2 pozostałych obrażeń odejmujesz swoje 4 punkty pancerza, zostaje 0 obrażeń.
Koniec. W sumie dostałeś trzy rany.
Gdzieś po drodze część ran mogły przejąć jednostki.
Np. decydujesz że jednostka dostaje pierwszą ranę, odejmujesz 3 punkty pancerza jednostki, zostaje 7 obrażeń dla Ciebie i dla innych jednostek.
To fakt, ale tutaj nie było 10 ran tylko 10 obrażeń.
Re: Mage Knight PL
Witam
Takie mam pytanie po nocnej sesji
Zgodnie z instrukcją: "Jeśli działanie zmienia wartości lub reguły,zmiana zachodzi natychmiastowo i kończy się z końcem bieżącej tury (chyba, że tekst mówi inaczej)."
Mam kartę leczenie "wylecz ranę lub dobierz kartę" czy dobrze robiłem, iż po dobraniu karty wykorzystywałem tę kartę np. w walce którą aktualnie toczyłem? Czy coś nie tak rozumiem?
Pozdrawiam
Jacek
Takie mam pytanie po nocnej sesji
Zgodnie z instrukcją: "Jeśli działanie zmienia wartości lub reguły,zmiana zachodzi natychmiastowo i kończy się z końcem bieżącej tury (chyba, że tekst mówi inaczej)."
Mam kartę leczenie "wylecz ranę lub dobierz kartę" czy dobrze robiłem, iż po dobraniu karty wykorzystywałem tę kartę np. w walce którą aktualnie toczyłem? Czy coś nie tak rozumiem?
Pozdrawiam
Jacek
Re: Mage Knight PL
Dzięki, widzisz o tym zapomniałem, późno było Ale jeśli dotyczyło by to ruchu a nie walki, rozumiem że jest OK?
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Mage Knight PL
W lewym górnym rogu karty masz ikonki informujące jakiego rodzaju akcje posiada ta karta. Mozna wykonac 2 akcje w turze. Kartę z leczeniem wykorzystujesz przed lub po walce.
Natomiast karty z akcjami specjalnymi możesz trzaskać do woli w czasie swojej tury.
Hmmm a czy akcje specjalne można zagrywać w czasie tury innego gracza?
Re: Mage Knight PL
To nie są akcje! Akcjami w MK nazywamy dwa działania: negocjacje z ludnością lub walkę. Przy czym tura przebiega następująco:lazarro pisze: ↑02 cze 2019, 23:28 W lewym górnym rogu karty masz ikonki informujące jakiego rodzaju akcje posiada ta karta. Mozna wykonac 2 akcje w turze. Kartę z leczeniem wykorzystujesz przed lub po walce.
Natomiast karty z akcjami specjalnymi możesz trzaskać do woli w czasie swojej tury.
Hmmm a czy akcje specjalne można zagrywać w czasie tury innego gracza?
1. Jeśli chcemy to wykonujemy ruch na inne pole (odkrywanie nowych terenów to część ruchu)
2. Wykonujemy maks. jedną akcję (walka/negocjacje z ludnością)
Efekty specjalne możemy zagrywać w dowolnym momencie swojej tury. Leczenie możemy zagrywać w dowolnym momencie tury, poza walką (np. przed ruchem/ w trakcie ruchu/po walce itp.)
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Mage Knight PL
Ruch nie jest akcją? Jest wliczana do liczby wykonanych akcji w turze jeśli zdecydujesz się jej użyć zostaje jeszcze 1 akcja: walka/negocjacje.Alwirin pisze: ↑03 cze 2019, 11:32To nie są akcje! Akcjami w MK nazywamy dwa działania: negocjacje z ludnością lub walkę. Przy czym tura przebiega następująco:lazarro pisze: ↑02 cze 2019, 23:28 W lewym górnym rogu karty masz ikonki informujące jakiego rodzaju akcje posiada ta karta. Mozna wykonac 2 akcje w turze. Kartę z leczeniem wykorzystujesz przed lub po walce.
Natomiast karty z akcjami specjalnymi możesz trzaskać do woli w czasie swojej tury.
Hmmm a czy akcje specjalne można zagrywać w czasie tury innego gracza?
1. Jeśli chcemy to wykonujemy ruch na inne pole (odkrywanie nowych terenów to część ruchu)
2. Wykonujemy maks. jedną akcję (walka/negocjacje z ludnością)
Efekty specjalne możemy zagrywać w dowolnym momencie swojej tury. Leczenie możemy zagrywać w dowolnym momencie tury, poza walką (np. przed ruchem/ w trakcie ruchu/po walce itp.)
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 131 times
- Been thanked: 211 times
Re: Mage Knight PL
Ruch jest ruchem nie akcją. Patrz instrukcja pkt 6 str 6.lazarro pisze: ↑03 cze 2019, 13:31Ruch nie jest akcją? Jest wliczana do liczby wykonanych akcji w turze jeśli zdecydujesz się jej użyć zostaje jeszcze 1 akcja: walka/negocjacje.Alwirin pisze: ↑03 cze 2019, 11:32To nie są akcje! Akcjami w MK nazywamy dwa działania: negocjacje z ludnością lub walkę. Przy czym tura przebiega następująco:lazarro pisze: ↑02 cze 2019, 23:28 W lewym górnym rogu karty masz ikonki informujące jakiego rodzaju akcje posiada ta karta. Mozna wykonac 2 akcje w turze. Kartę z leczeniem wykorzystujesz przed lub po walce.
Natomiast karty z akcjami specjalnymi możesz trzaskać do woli w czasie swojej tury.
Hmmm a czy akcje specjalne można zagrywać w czasie tury innego gracza?
1. Jeśli chcemy to wykonujemy ruch na inne pole (odkrywanie nowych terenów to część ruchu)
2. Wykonujemy maks. jedną akcję (walka/negocjacje z ludnością)
Efekty specjalne możemy zagrywać w dowolnym momencie swojej tury. Leczenie możemy zagrywać w dowolnym momencie tury, poza walką (np. przed ruchem/ w trakcie ruchu/po walce itp.)
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 34 times
Re: Mage Knight PL
No kupiłem tą grę i próbuje w nią zagrać.Mam pewne trudności ze zrozumieniem niektórych zasad.
To może na początek coś łatwego:
Jeśli Jednostka posiada taką ikonę( tu znajduje się ikona piącha na pięcioboku) obok
swojego Pancerza, znaczy to, że posiada
odporność fizyczną.
Kiedy przydzielasz obrażenia takiej Jednostce, najpierw pomniejsz łączną wartość obrażeń o wytrzymałość Pancerza tej Jednostki. Jeśli
obrażenia zostały zredukowane do zera lub
poniżej, Jednostka nie zostaje Ranna. Jeśli
nie, postępuj według standardowego schematu: Jednostka zostaje Ranna, a obrażenia ponownie są pomniejszone o wytrzymałość Pancerza Jednostki.
Przykład: Te Stróżujące Golemy mają Pancerz 3 i odporność fizyczną.
Jeśli przydzielisz im fizyczne obrażenia o wartości 3 lub mniejszej, nic
się nie dzieje, ponieważ obrażenia zostały wchłonięte. Jeśli przydzielisz 4 lub więcej obrażeń, Golemy zostaną Ranne.
Jeśli masz do przydzielenia 8 obrażeń, mógłbyś przydzielić 6 z nich
Stróżującym Golemom. Zostaną zranieni, a pozostałe 2 obrażenia
przydzielisz innej Jednostce lub Bohaterowi.
To ja bym poprosił kawa na ławę, (albo MK dla opornych czy coś w ten deseń).Dzięki.
To może na początek coś łatwego:
Jeśli Jednostka posiada taką ikonę( tu znajduje się ikona piącha na pięcioboku) obok
swojego Pancerza, znaczy to, że posiada
odporność fizyczną.
Kiedy przydzielasz obrażenia takiej Jednostce, najpierw pomniejsz łączną wartość obrażeń o wytrzymałość Pancerza tej Jednostki. Jeśli
obrażenia zostały zredukowane do zera lub
poniżej, Jednostka nie zostaje Ranna. Jeśli
nie, postępuj według standardowego schematu: Jednostka zostaje Ranna, a obrażenia ponownie są pomniejszone o wytrzymałość Pancerza Jednostki.
Przykład: Te Stróżujące Golemy mają Pancerz 3 i odporność fizyczną.
Jeśli przydzielisz im fizyczne obrażenia o wartości 3 lub mniejszej, nic
się nie dzieje, ponieważ obrażenia zostały wchłonięte. Jeśli przydzielisz 4 lub więcej obrażeń, Golemy zostaną Ranne.
Jeśli masz do przydzielenia 8 obrażeń, mógłbyś przydzielić 6 z nich
Stróżującym Golemom. Zostaną zranieni, a pozostałe 2 obrażenia
przydzielisz innej Jednostce lub Bohaterowi.
To ja bym poprosił kawa na ławę, (albo MK dla opornych czy coś w ten deseń).Dzięki.
- Breżniew
- Posty: 824
- Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 122 times
Re: Mage Knight PL
Ok. Przyjmijmy, że w trakcie rozpatrywania walki potwór z którym walczysz atakuje z siłą 7. Twój bohater ma pancerz 3, masz również jednostkę której pancerz wynosi również 3. Jednostka posiada też odporność fizyczną.
Musisz zdecydować na kogo poleci ten atak.
Decydujesz, że na jednostkę. Odporność fizyczna absorbuje bez konsekwencji dla jednostki ilość obrażeń równą pancerzowi jednostki. Zatem zostają jeszcze 4 punkty. Pancerz jednostki absorbuje 3 punkty ataku - jednostka zostaje ranna. No i został jeszcze jeden punkt. Musisz go przydzielić sobie (wziąć jedną kartę rany za każde rozpoczęte 3 punkty ataku jaki na Ciebie leci (masz pancerz 3) - w tym przypadku będzie to jedna karta rany).
Gdyby ten atak miał wartość 3 lub mniej, to odporność fizyczna jednostki wchłonęłaby ten atak bez żadnej szkody dla jednostki.
- KurikDeVolay
- Posty: 991
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 991 times
- Been thanked: 433 times
Re: Mage Knight PL
To bardzo zawile wyjaśnione dzielenie z resztą. Dmg/pancerz = X+reszta, gdzie X odpowiada ilości zadanych ran, a reszta jest zawsze z zakresu od 0 do wartości pancerza.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Jak jest reszta to jest kolejna rana. Nie da się brać dmg 'na pancerz'. Wartość pancerza służy tylko do przeliczania. Zadaj ranę > dmg minus pancerz > jeśli coś zostało to wróć do początku.
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 34 times
Re: Mage Knight PL
Acha.
To jeszcze tylko pytanie pomocnicze:Jaką korzyść daje zdolność "Odporność fizyczna" w zwerbowanej jednostce i czy inaczej jest w przypadku gdy posiada ją wróg? Dziękuje za dotychczasowe próby tłumaczenia.
To jeszcze tylko pytanie pomocnicze:Jaką korzyść daje zdolność "Odporność fizyczna" w zwerbowanej jednostce i czy inaczej jest w przypadku gdy posiada ją wróg? Dziękuje za dotychczasowe próby tłumaczenia.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Odporność fizyczna na jednostce (pewnie chodzi o golemy) pozwala wziąć tyle dmg bez rany na klatę ile ma pancerza.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Jeśli chodzi o wroga to odporność fizyczna oznacza, że zwykłego ataku (dystans też) musisz zadać 2x tyle. Jeśli to atak z żywiołem to liczysz normalnie.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 131 times
- Been thanked: 211 times
Re: Mage Knight PL
Apropo Golemów. Przyjmijmy,ze jest walka i golemy biorą na klatę 3 obrazenia i dzięki swej odporności nie dostają rany. Czy w następnej walce tez mogą przyjąć 3 obrażenia i nie dostać rany czy juz muszą być zranione?
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Mage Knight PL
Jeżeli nie ubijesz przeciwnika za pierwszym razem to przy kolejnym podejściu walczysz z nim dokładnie tak samo. Nic z pierwszej walki nie zostaje do kolejnej.