Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
waadimch
Posty: 201
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:37
Has thanked: 10 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: waadimch »

Juz po 1 grze . Czy pierwsza mapa może być ukladana w ten sposób?

Obrazek
Bawel74
Posty: 19
Rejestracja: 19 kwie 2018, 00:51
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Bawel74 »

może być ukladana, dokładasz do dwóch ulozonych już jedna do góry, nie może być np. jedna i jedna u góry na dole musza być 2 lub3 itd. zależy w ilu grasz
pamiętaj o granicy wybrzeża ustala linie (instrukca RUCH - odkrywanie, nie podam strony bo gre mam lacery)
Awatar użytkownika
waadimch
Posty: 201
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:37
Has thanked: 10 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: waadimch »

Bawel74 pisze: 25 maja 2019, 18:21 może być ukladana, dokładasz do dwóch ulozonych już jedna do góry, nie może być np. jedna i jedna u góry na dole musza być 2 lub3 itd. zależy w ilu grasz
pamiętaj o granicy wybrzeża ustala linie (instrukca RUCH - odkrywanie, nie podam strony bo gre mam lacery)
dziekuje
Kitshu
Posty: 73
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kitshu »

Pytanko: co się dzieję jak np. postać gracza ma przyjąć dla przykładu 10 obrażeń, na rękę może trafić tylko 5kart, bo przyjęcie 10 kart ran trochę zbiło mnie z tropu. Czy może jest jakiś przelicznik karta rany/obrażenie ( np za 3 obrażenia 1 karta rany ? )
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: RaYell »

Jeśli bohater ma przyjąć X ran to przyjmuje jedną a z pozostałych odliczasz tyle ile masz aktualnie pancerza. Jeśli coś zostało to powtarzasz procedurę. W ten sposób zawsze weźmiesz przynajmniej jedną ranę.

Dla przykładu - otrzymujesz strzała za 10 a masz 4 pancerza. Dostaniesz w sumie 2 rany (1 wchodzi, 4 odpadają, zostaje 5, 1 wchodzi, 4 odpadają, itd.)

Można to też od razu policzyć: siła ataku/pancerz (zaokrąglając w górę). Ta metoda liczenia jest opisana w Przewodniku na stronie 11
Uwaga: Aby szybko określić, ile kart Ran powinieneś przydzielić swojemu Bohaterowi, podziel wartość zadanych obrażeń przez wytrzymałość jego Pancerza, a uzyskany wynik, w razie potrzeby, zaokrąglij w górę
Awatar użytkownika
motti
Posty: 141
Rejestracja: 08 sie 2014, 11:49
Has thanked: 75 times
Been thanked: 13 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: motti »

RaYell pisze: 27 maja 2019, 21:52 Jeśli bohater ma przyjąć X ran to przyjmuje jedną a z pozostałych odliczasz tyle ile masz aktualnie pancerza. Jeśli coś zostało to powtarzasz procedurę. W ten sposób zawsze weźmiesz przynajmniej jedną ranę.

Dla przykładu - otrzymujesz strzała za 10 a masz 4 pancerza. Dostaniesz w sumie 2 rany (1 wchodzi, 4 odpadają, zostaje 5, 1 wchodzi, 4 odpadają, itd.)

Można to też od razu policzyć: siła ataku/pancerz (zaokrąglając w górę). Ta metoda liczenia jest opisana w Przewodniku na stronie 11
Uwaga: Aby szybko określić, ile kart Ran powinieneś przydzielić swojemu Bohaterowi, podziel wartość zadanych obrażeń przez wytrzymałość jego Pancerza, a uzyskany wynik, w razie potrzeby, zaokrąglij w górę
W tym przykładzie to chyba będą 3 rany (10:4 zaokrąglone w górę)?
Inaczej: 10 obrażeń - 1 rana, odejmujemy 4 pkt pancerza, zostaje, 6. Kolejna rana, odejmujemy 4 pkt pancerza, zostają 2 obrażenia. Kolejna rana - odejmujemy pancerz - zostaje 0 obrażeń - koniec.
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Jeśli dostajesz 10 ran, to odrzucasz wszystkie inne karty, bo jesteś wyczerpany. Zostajesz z taką ręką i możesz kończyć grę, ponieważ wtedy działa wyłącznie jakiś tam rodzaj spoczynku, który pozwala Ci odrzucić jedną ranę z tego co pamiętam.

Jeśli masz pancerz 4 to otrzymujesz 3 rany. W tej grze ZAWSZE zaokrąglasz ma swoją niekorzyść.

Piszę z pamięci. Mam starą wersję.
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: Eremita »

Kitshu pisze: 27 maja 2019, 21:38Pytanko: co się dzieję jak np. postać gracza ma przyjąć dla przykładu 10 obrażeń (...) Czy może jest jakiś przelicznik karta rany/obrażenie ( np za 3 obrażenia 1 karta rany ? )
Jest przelicznik i jest nim twój pancerz. Motti już nakreślił, ja spróbuję jeszcze trochę inaczej:

Powiedzmy że masz 4 punkty pancerza i dostajesz 10 obrażeń.
Dostajesz jedną ranę.
Od 10 obrażeń odejmujesz swoje 4 punkty pancerza, zostaje 6 obrażeń.
Dostajesz drugą ranę.
Od 6 pozostałych obrażeń odejmujesz swoje 4 punkty pancerza, zostają 2 obrażenia.
Dostajesz trzecią ranę.
Od 2 pozostałych obrażeń odejmujesz swoje 4 punkty pancerza, zostaje 0 obrażeń.
Koniec. W sumie dostałeś trzy rany.
Gdzieś po drodze część ran mogły przejąć jednostki.
Np. decydujesz że jednostka dostaje pierwszą ranę, odejmujesz 3 punkty pancerza jednostki, zostaje 7 obrażeń dla Ciebie i dla innych jednostek.

Pynio pisze: 28 maja 2019, 00:07Jeśli dostajesz 10 ran, to odrzucasz wszystkie inne karty, bo jesteś wyczerpany.
To fakt, ale tutaj nie było 10 ran tylko 10 obrażeń.
dżeq
Posty: 39
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:19
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: dżeq »

Witam
Takie mam pytanie po nocnej sesji

Zgodnie z instrukcją: "Jeśli działanie zmienia wartości lub reguły,zmiana zachodzi natychmiastowo i kończy się z końcem bieżącej tury (chyba, że tekst mówi inaczej)."

Mam kartę leczenie "wylecz ranę lub dobierz kartę" czy dobrze robiłem, iż po dobraniu karty wykorzystywałem tę kartę np. w walce którą aktualnie toczyłem? Czy coś nie tak rozumiem?
Pozdrawiam
Jacek
dżodżo
Posty: 114
Rejestracja: 13 lip 2017, 19:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: dżodżo »

Jeżeli dobierasz kartę możesz użyć jej od razu, ALE w tym przypadku jest inny problem - wspomniałeś o walce, nie możesz używać efektów leczących w trakcie walki (ikona ręki).
dżeq
Posty: 39
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:19
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: dżeq »

dżodżo pisze: 02 cze 2019, 12:53 Jeżeli dobierasz kartę możesz użyć jej od razu, ALE w tym przypadku jest inny problem - wspomniałeś o walce, nie możesz używać efektów leczących w trakcie walki (ikona ręki).
Dzięki, widzisz o tym zapomniałem, późno było ;) Ale jeśli dotyczyło by to ruchu a nie walki, rozumiem że jest OK?
lazarro
Posty: 228
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lazarro »

dżeq pisze: 02 cze 2019, 15:48
dżodżo pisze: 02 cze 2019, 12:53 Jeżeli dobierasz kartę możesz użyć jej od razu, ALE w tym przypadku jest inny problem - wspomniałeś o walce, nie możesz używać efektów leczących w trakcie walki (ikona ręki).
Dzięki, widzisz o tym zapomniałem, późno było ;) Ale jeśli dotyczyło by to ruchu a nie walki, rozumiem że jest OK?
W lewym górnym rogu karty masz ikonki informujące jakiego rodzaju akcje posiada ta karta. Mozna wykonac 2 akcje w turze. Kartę z leczeniem wykorzystujesz przed lub po walce.
Natomiast karty z akcjami specjalnymi możesz trzaskać do woli w czasie swojej tury.
Hmmm a czy akcje specjalne można zagrywać w czasie tury innego gracza?
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Alwirin »

lazarro pisze: 02 cze 2019, 23:28 W lewym górnym rogu karty masz ikonki informujące jakiego rodzaju akcje posiada ta karta. Mozna wykonac 2 akcje w turze. Kartę z leczeniem wykorzystujesz przed lub po walce.
Natomiast karty z akcjami specjalnymi możesz trzaskać do woli w czasie swojej tury.
Hmmm a czy akcje specjalne można zagrywać w czasie tury innego gracza?
To nie są akcje! Akcjami w MK nazywamy dwa działania: negocjacje z ludnością lub walkę. Przy czym tura przebiega następująco:
1. Jeśli chcemy to wykonujemy ruch na inne pole (odkrywanie nowych terenów to część ruchu)
2. Wykonujemy maks. jedną akcję (walka/negocjacje z ludnością)

Efekty specjalne możemy zagrywać w dowolnym momencie swojej tury. Leczenie możemy zagrywać w dowolnym momencie tury, poza walką (np. przed ruchem/ w trakcie ruchu/po walce itp.)
lazarro
Posty: 228
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lazarro »

Alwirin pisze: 03 cze 2019, 11:32
lazarro pisze: 02 cze 2019, 23:28 W lewym górnym rogu karty masz ikonki informujące jakiego rodzaju akcje posiada ta karta. Mozna wykonac 2 akcje w turze. Kartę z leczeniem wykorzystujesz przed lub po walce.
Natomiast karty z akcjami specjalnymi możesz trzaskać do woli w czasie swojej tury.
Hmmm a czy akcje specjalne można zagrywać w czasie tury innego gracza?
To nie są akcje! Akcjami w MK nazywamy dwa działania: negocjacje z ludnością lub walkę. Przy czym tura przebiega następująco:
1. Jeśli chcemy to wykonujemy ruch na inne pole (odkrywanie nowych terenów to część ruchu)
2. Wykonujemy maks. jedną akcję (walka/negocjacje z ludnością)

Efekty specjalne możemy zagrywać w dowolnym momencie swojej tury. Leczenie możemy zagrywać w dowolnym momencie tury, poza walką (np. przed ruchem/ w trakcie ruchu/po walce itp.)
Ruch nie jest akcją? Jest wliczana do liczby wykonanych akcji w turze jeśli zdecydujesz się jej użyć zostaje jeszcze 1 akcja: walka/negocjacje.
Darkstorm
Posty: 834
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 127 times
Been thanked: 182 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

lazarro pisze: 03 cze 2019, 13:31
Alwirin pisze: 03 cze 2019, 11:32
lazarro pisze: 02 cze 2019, 23:28 W lewym górnym rogu karty masz ikonki informujące jakiego rodzaju akcje posiada ta karta. Mozna wykonac 2 akcje w turze. Kartę z leczeniem wykorzystujesz przed lub po walce.
Natomiast karty z akcjami specjalnymi możesz trzaskać do woli w czasie swojej tury.
Hmmm a czy akcje specjalne można zagrywać w czasie tury innego gracza?
To nie są akcje! Akcjami w MK nazywamy dwa działania: negocjacje z ludnością lub walkę. Przy czym tura przebiega następująco:
1. Jeśli chcemy to wykonujemy ruch na inne pole (odkrywanie nowych terenów to część ruchu)
2. Wykonujemy maks. jedną akcję (walka/negocjacje z ludnością)

Efekty specjalne możemy zagrywać w dowolnym momencie swojej tury. Leczenie możemy zagrywać w dowolnym momencie tury, poza walką (np. przed ruchem/ w trakcie ruchu/po walce itp.)
Ruch nie jest akcją? Jest wliczana do liczby wykonanych akcji w turze jeśli zdecydujesz się jej użyć zostaje jeszcze 1 akcja: walka/negocjacje.
Ruch jest ruchem nie akcją. Patrz instrukcja pkt 6 str 6.
Kajak
Posty: 175
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 96 times
Been thanked: 34 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kajak »

No kupiłem tą grę i próbuje w nią zagrać.Mam pewne trudności ze zrozumieniem niektórych zasad.
To może na początek coś łatwego:

Jeśli Jednostka posiada taką ikonę( tu znajduje się ikona piącha na pięcioboku) obok
swojego Pancerza, znaczy to, że posiada
odporność fizyczną.
Kiedy przydzielasz obrażenia takiej Jednostce, najpierw pomniejsz łączną wartość obrażeń o wytrzymałość Pancerza tej Jednostki. Jeśli
obrażenia zostały zredukowane do zera lub
poniżej, Jednostka nie zostaje Ranna. Jeśli
nie, postępuj według standardowego schematu: Jednostka zostaje Ranna, a obrażenia ponownie są pomniejszone o wytrzymałość Pancerza Jednostki.
Przykład: Te Stróżujące Golemy mają Pancerz 3 i odporność fizyczną.
Jeśli przydzielisz im fizyczne obrażenia o wartości 3 lub mniejszej, nic
się nie dzieje, ponieważ obrażenia zostały wchłonięte. Jeśli przydzielisz 4 lub więcej obrażeń, Golemy zostaną Ranne.
Jeśli masz do przydzielenia 8 obrażeń, mógłbyś przydzielić 6 z nich
Stróżującym Golemom. Zostaną zranieni, a pozostałe 2 obrażenia
przydzielisz innej Jednostce lub Bohaterowi.


To ja bym poprosił kawa na ławę, (albo MK dla opornych czy coś w ten deseń).Dzięki.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Breżniew »

Kajak pisze: 18 cze 2019, 20:38 To ja bym poprosił kawa na ławę, (albo MK dla opornych czy coś w ten deseń).Dzięki.
Ok. Przyjmijmy, że w trakcie rozpatrywania walki potwór z którym walczysz atakuje z siłą 7. Twój bohater ma pancerz 3, masz również jednostkę której pancerz wynosi również 3. Jednostka posiada też odporność fizyczną.
Musisz zdecydować na kogo poleci ten atak.
Decydujesz, że na jednostkę. Odporność fizyczna absorbuje bez konsekwencji dla jednostki ilość obrażeń równą pancerzowi jednostki. Zatem zostają jeszcze 4 punkty. Pancerz jednostki absorbuje 3 punkty ataku - jednostka zostaje ranna. No i został jeszcze jeden punkt. Musisz go przydzielić sobie (wziąć jedną kartę rany za każde rozpoczęte 3 punkty ataku jaki na Ciebie leci (masz pancerz 3) - w tym przypadku będzie to jedna karta rany).

Gdyby ten atak miał wartość 3 lub mniej, to odporność fizyczna jednostki wchłonęłaby ten atak bez żadnej szkody dla jednostki.
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 989
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 982 times
Been thanked: 433 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: KurikDeVolay »

To bardzo zawile wyjaśnione dzielenie z resztą. Dmg/pancerz = X+reszta, gdzie X odpowiada ilości zadanych ran, a reszta jest zawsze z zakresu od 0 do wartości pancerza.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

Jak jest reszta to jest kolejna rana. Nie da się brać dmg 'na pancerz'. Wartość pancerza służy tylko do przeliczania. Zadaj ranę > dmg minus pancerz > jeśli coś zostało to wróć do początku.
Kajak
Posty: 175
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 96 times
Been thanked: 34 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kajak »

Acha.
To jeszcze tylko pytanie pomocnicze:Jaką korzyść daje zdolność "Odporność fizyczna" w zwerbowanej jednostce i czy inaczej jest w przypadku gdy posiada ją wróg? Dziękuje za dotychczasowe próby tłumaczenia.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

Odporność fizyczna na jednostce (pewnie chodzi o golemy) pozwala wziąć tyle dmg bez rany na klatę ile ma pancerza.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

Jeśli chodzi o wroga to odporność fizyczna oznacza, że zwykłego ataku (dystans też) musisz zadać 2x tyle. Jeśli to atak z żywiołem to liczysz normalnie.
Darkstorm
Posty: 834
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 127 times
Been thanked: 182 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

Apropo Golemów. Przyjmijmy,ze jest walka i golemy biorą na klatę 3 obrazenia i dzięki swej odporności nie dostają rany. Czy w następnej walce tez mogą przyjąć 3 obrażenia i nie dostać rany czy juz muszą być zranione?
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: RaYell »

Jeżeli nie ubijesz przeciwnika za pierwszym razem to przy kolejnym podejściu walczysz z nim dokładnie tak samo. Nic z pierwszej walki nie zostaje do kolejnej.
Awatar użytkownika
Fingus
Posty: 84
Rejestracja: 05 lip 2009, 19:03
Has thanked: 12 times
Been thanked: 18 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Fingus »

W kolejnej walce w kolejnej turze można. Ale nie można przydzielić obrażeń od innego przeciwnika z tej samej walki, jeśli walczymy z kilkoma.
ODPOWIEDZ