Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Re: Mage Knight PL
W instrukcji (punkt II - przebieg gry) jest taki zapis, "Kiedy skończą się karty w twojej talii, możesz zrezygnować ze swojej tury i ogłosić koniec rundy. Każdy z pozostałych graczy rozgrywa jeszcze jedną turę. Następnie bieżąca runda się kończy i rozpoczyna się nowa"
Niby wszystko jest jasne, ale w rundzie obowiązuje pewna kolejność graczy, jest gracz pierwszy i gracz ostatni, co jeśli gracz ostatni ogłosi koniec rundy? Kolega interpretuje to tak że kiedy ostatni gracz ogłosi koniec rundy to nie ma już pozostałych graczy bo on jest ostatni i runda się kończy a gracze w kolejce przed nim nie rozgrywają już swojej tury.
Ja sądzę odwrotnie, kto ma rację, jak należy rozumieć zwrot pozostali gracze?
Niby wszystko jest jasne, ale w rundzie obowiązuje pewna kolejność graczy, jest gracz pierwszy i gracz ostatni, co jeśli gracz ostatni ogłosi koniec rundy? Kolega interpretuje to tak że kiedy ostatni gracz ogłosi koniec rundy to nie ma już pozostałych graczy bo on jest ostatni i runda się kończy a gracze w kolejce przed nim nie rozgrywają już swojej tury.
Ja sądzę odwrotnie, kto ma rację, jak należy rozumieć zwrot pozostali gracze?
Re: Mage Knight PL
Witam odnośnie pytania kolegi mamy 2 sytuacje kiedy graja np 3 osoby A B i C (i to też kolejność podczas rund )
1 Gracz A ogłasza koniec rundy wiec pozostali gracze to B i C i oni wykonują swoja turę i następuje koniec rundy.
2 Gracz C ogłasza koniec rundy i jest 3 w kolejność wiec po nim nie ma pozostałych gracza wiec runda powinna się skończyć.
w sytuacji 2 kiedy gracz A i B wykonali by jeszcze jedna turę gracz C jest do tylu co jest bez sensu z mojego punktu widzenia i karta taktyki za dnia z nr 6 dająca 2 turę jest dla picu bo zaczynasz ostatni o dostajesz ta dodatkową turę ale nie jesteś wstanie zyskać przewagi która powinna dać a trzeba zaznaczy ze mage knight nie jest gra kooperacyjną to z mojego punktu widzenia mogę się mylić oczywiście.
1 Gracz A ogłasza koniec rundy wiec pozostali gracze to B i C i oni wykonują swoja turę i następuje koniec rundy.
2 Gracz C ogłasza koniec rundy i jest 3 w kolejność wiec po nim nie ma pozostałych gracza wiec runda powinna się skończyć.
w sytuacji 2 kiedy gracz A i B wykonali by jeszcze jedna turę gracz C jest do tylu co jest bez sensu z mojego punktu widzenia i karta taktyki za dnia z nr 6 dająca 2 turę jest dla picu bo zaczynasz ostatni o dostajesz ta dodatkową turę ale nie jesteś wstanie zyskać przewagi która powinna dać a trzeba zaznaczy ze mage knight nie jest gra kooperacyjną to z mojego punktu widzenia mogę się mylić oczywiście.
Re: Mage Knight PL
To nie jest bez sensu. Dzięki temu taktyka ranny ptaszek ma większy sens bo masz szansę na dodatkową turę.
Re: Mage Knight PL
MalkolmR pisze:W instrukcji (punkt II - przebieg gry) jest taki zapis, "Kiedy skończą się karty w twojej talii, możesz zrezygnować ze swojej tury i ogłosić koniec rundy. Każdy z pozostałych graczy rozgrywa jeszcze jedną turę. Następnie bieżąca runda się kończy i rozpoczyna się nowa"
Niby wszystko jest jasne, ale w rundzie obowiązuje pewna kolejność graczy, jest gracz pierwszy i gracz ostatni, co jeśli gracz ostatni ogłosi koniec rundy? Kolega interpretuje to tak że kiedy ostatni gracz ogłosi koniec rundy to nie ma już pozostałych graczy bo on jest ostatni i runda się kończy a gracze w kolejce przed nim nie rozgrywają już swojej tury.
Ja sądzę odwrotnie, kto ma rację, jak należy rozumieć zwrot pozostali gracze?
ja się odnoszę do tego ze swoim wcześniejszym pytaniem.xan pisze:Pozostały = każdy poza tym który ogłosił koniec rundy.
Re: Mage Knight PL
Graj jak uważasz, ale chyba jasne jest że każdy znaczy każdy a 'pozostałych' oznacza wszystkich oprócz gracza kończącego rundę.Każdy z pozostałych graczy rozgrywa jeszcze jedną turę.
Re: Mage Knight PL
Potwierdzam odpowiedź xan-a.
Istnieje wiele gier, których zasady zapewniają graczom możliwość rozegrania równej liczby tur. Ale Mage Knight nie jest jedną z nich.
Jeżeli z jakiegoś powodu chcesz mieć (niemal) pewność, że nie rozegrasz mniejszej liczby tur od pozostałych graczy, to wybieraj taktykę numer 6 za dnia i numer 1 nocą.
Jednak w mojej opinii w Mage Knight-cie liczba rozegranych tur nie jest istotną metryką. Zaryzykowałbym wręcz przeciwne stwierdzenie: im szybciej ogłosisz koniec rundy, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoi przeciwnicy nie zagrają wszystkich kart z talii.
Istnieje wiele gier, których zasady zapewniają graczom możliwość rozegrania równej liczby tur. Ale Mage Knight nie jest jedną z nich.
Jeżeli z jakiegoś powodu chcesz mieć (niemal) pewność, że nie rozegrasz mniejszej liczby tur od pozostałych graczy, to wybieraj taktykę numer 6 za dnia i numer 1 nocą.
Jednak w mojej opinii w Mage Knight-cie liczba rozegranych tur nie jest istotną metryką. Zaryzykowałbym wręcz przeciwne stwierdzenie: im szybciej ogłosisz koniec rundy, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoi przeciwnicy nie zagrają wszystkich kart z talii.
Re: Mage Knight PL
Witam do czytałem w ang wersji instrukcji tam jest ze kolejka zatacza koło więc spoko.
jak mamy gracza A, B i C
1. Gracz C ma kartę nr 6 za dnia
Gracze robią tury A B C C (C kończy pasuje) to jeszcze A i B mają ruch więc wychodzisz na 0 (ktoś powie że nie masz tury w plecy spoko ale zaczynasz ostatni -.-)
2. Gracz C ma kartę nr 6 za dnia
Gracze robią tury A (pasuje) B C C (Niby będziesz turę do przodu ale w bardzo dużej ilość sytuacji nie będziesz miał kart na kolejną turę bo karty mniej więcej wychodzą w tym samy tępię u wszystkich graczy)
i właśnie to co powinno być najlepszą bronią MK nie jest czyli ograniczenie możliwości ruchu przeciwnikowi ja właśnie to tak widzę
(moje wolne przemyślenia):pinata pisze:Potwierdzam odpowiedź xan-a.
Istnieje wiele gier, których zasady zapewniają graczom możliwość rozegrania równej liczby tur. Ale Mage Knight nie jest jedną z nich.
Jeżeli z jakiegoś powodu chcesz mieć (niemal) pewność, że nie rozegrasz mniejszej liczby tur od pozostałych graczy, to wybieraj taktykę numer 6 za dnia i numer 1 nocą.
Jednak w mojej opinii w Mage Knight-cie liczba rozegranych tur nie jest istotną metryką. Zaryzykowałbym wręcz przeciwne stwierdzenie: im szybciej ogłosisz koniec rundy, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoi przeciwnicy nie zagrają wszystkich kart z talii.
jak mamy gracza A, B i C
1. Gracz C ma kartę nr 6 za dnia
Gracze robią tury A B C C (C kończy pasuje) to jeszcze A i B mają ruch więc wychodzisz na 0 (ktoś powie że nie masz tury w plecy spoko ale zaczynasz ostatni -.-)
2. Gracz C ma kartę nr 6 za dnia
Gracze robią tury A (pasuje) B C C (Niby będziesz turę do przodu ale w bardzo dużej ilość sytuacji nie będziesz miał kart na kolejną turę bo karty mniej więcej wychodzą w tym samy tępię u wszystkich graczy)
i właśnie to co powinno być najlepszą bronią MK nie jest czyli ograniczenie możliwości ruchu przeciwnikowi ja właśnie to tak widzę
Re: Mage Knight PL
witam, mam pytanie odnośnie podstawowego efektu krystalizacji- zagrywając tę kartę wykorzystuję tę jedną przypadającą na turę manę ze źródła? (nie jest to jakby dodatkowa kość many którą można do tej karty wykorzystać?)
edit: dzięki PINATA
edit: dzięki PINATA
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2017, 21:01 przez Retrac, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mage Knight PL
Do krystalizacji możesz użyć many z dowolnego źródła: może to być przysługująca Ci jedna kostka, ale może też być znacznik many uzyskany z jakiejś karty, umiejętności lub jednostki.Retrac pisze:mam pytanie odnośnie podstawowego efektu krystalizacji- zagrywając tę kartę wykorzystuję tę jedną przypadającą na turę manę ze źródła?
Jeżeli do krystalizacji użyjesz przysługującej Ci kostki mamy ze źródła, to tak, jest to właśnie ta jedna kostka, którą masz do wykorzystania w turze.
Re: Mage Knight PL
jeszcze jedno mam pytanie związane z maną a dokładniej z kartą przepływ many - wzmocniony efekt. Można po jej zagraniu wziąć do ustawienia odpowiedniego koloru kość wyczerpanej many (czyli np. w dzień wziąć do ustawienia odpowiedniego koloru kość z czarną maną - i ustawić oczywiście na kolor podstawy many)?
Najpierw wydawało mi się że nie, a potem doszedłem do wniosku że jednak chyba można, ale zapis z instrukcji "jeśli wykorzystana kość many powraca do źródła (w dzień) jako czarna nikt więcej nie może jej wykorzystać (nikt nie będzie więc też nią rzucać)" trochę mi miesza :]
Najpierw wydawało mi się że nie, a potem doszedłem do wniosku że jednak chyba można, ale zapis z instrukcji "jeśli wykorzystana kość many powraca do źródła (w dzień) jako czarna nikt więcej nie może jej wykorzystać (nikt nie będzie więc też nią rzucać)" trochę mi miesza :]
Re: Mage Knight PL
Nie rozumiem co napisałeś ale na karcie jest napisane że możesz wziąć dowolną kość (czyli czarną i złotą też) i odwrócić na dowolny kolor podstawowy lub kolor czarny. Dostajesz za to dwie many w tym kolorze. Nie przerzucają kości przy oddawaniu do źródła.
Re: Mage Knight PL
Hejka,
Po moich kilku pierwszych przygodach z MK mam kilka pytan:
1. Czy jezeli nie mam na rece zadnej karty dajacej ruch, to czy moge zagrac dwie karty bokiem, zeby dostac +2 doruchu ??
2. Aktywuje jednoske "Strozujace Golemy" aby uzyc ich zdolnosci 'Blok Ogniem 4' - czy moge wzmocnic ten blok zagrywajac karte/karty bokiem ?? Jezeli tak, to dwie zagrane karty bokiem to +1, a nie jak w normalnym bloku +2 ???
Dzieki,
K.
Po moich kilku pierwszych przygodach z MK mam kilka pytan:
1. Czy jezeli nie mam na rece zadnej karty dajacej ruch, to czy moge zagrac dwie karty bokiem, zeby dostac +2 doruchu ??
2. Aktywuje jednoske "Strozujace Golemy" aby uzyc ich zdolnosci 'Blok Ogniem 4' - czy moge wzmocnic ten blok zagrywajac karte/karty bokiem ?? Jezeli tak, to dwie zagrane karty bokiem to +1, a nie jak w normalnym bloku +2 ???
Dzieki,
K.
Sorki za brak polskich znakow....
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Mage Knight PL
kinioo pisze:Hejka,
Po moich kilku pierwszych przygodach z MK mam kilka pytan:
1. Czy jezeli nie mam na rece zadnej karty dajacej ruch, to czy moge zagrac dwie karty bokiem, zeby dostac +2 doruchu ??
2. Aktywuje jednoske "Strozujace Golemy" aby uzyc ich zdolnosci 'Blok Ogniem 4' - czy moge wzmocnic ten blok zagrywajac karte/karty bokiem ?? Jezeli tak, to dwie zagrane karty bokiem to +1, a nie jak w normalnym bloku +2 ???
Dzieki,
K.
1. możesz, jeśli chcesz możesz nawet zagrać wszystkie karty bokiem jako jedną akcje np 5 ruchu
2. nie możesz wzmocnić bloku ogniem. Karty bokiem mogą być użyte tylko jako zwykły atak, zwykły bok, ruch lub wpływ
ataku/ bloku ogniem/lodem nie można wzmacniać
możesz jednak zrobić tak, że zagrywasz blok ogniem 4 i do tego 2 karty bokiem jako zwykły blok i jeśli atak jest lodem to wtedy ten Twój dodatkowy blok będzie liczony jako połowa
Chyba, że właśnie o taką sytuację pytałeś ale nie jest to jednoznacznie oczywiste z Twojego pytania.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mage Knight PL
Raz na turę - ile można wziąc kości ze źródła? Z tego, co czytam w instrukcji każdy gracz może wziać jedną sztukę, żeby ulepszyć kartę, ale oglądam video i gość wziął 2, więc jestem lekko confused.
EDIT: https://youtu.be/GkmJMpRy30E?t=3m52s
EDIT: https://youtu.be/GkmJMpRy30E?t=3m52s
Re: Mage Knight PL
Nie ogladalem filmiku z linka, ale...Gatherey pisze:Raz na turę - ile można wziąc kości ze źródła? Z tego, co czytam w instrukcji każdy gracz może wziać jedną sztukę, żeby ulepszyć kartę, ale oglądam video i gość wziął 2, więc jestem lekko confused.
EDIT: https://youtu.be/GkmJMpRy30E?t=3m52s
Podejrzewam, ze zagral jakas karte dajáca moliwosc uzycia/wziécia dodatkowej many/kosci ze zrodla.
Wg zasad mozesz uzyc jednej many ze zrodla w turze (chyba, ze zagrywasz karty moziace inaczej itp).
Pozniej uzyta mane przerzucasz na koniec swojej tury...
K.
Sorki za brak polskich znakow....
Re: Mage Knight PL
Nie. W swojej turze można użyć tylko jednej kości many ze źródła. I nie jest ważne, do czego jej używamy.Gatherey pisze:Ah ok, użył jedną kość do ulepszenia normalnej karty kacji oraz jedną kość do zapłacenia za spell - tak można z tego co rozumiem?
To powiedziawszy, każdy z bohaterów ma w swojej startowej talii kartę "Przypływ many". Zagranie tej karty pozwala - wyjątkowo - na użycie drugiej kości many ze źródła, w tej konkretnej turze.
Natomiast w filmie, do którego podałeś linka, jedną z kości many gracz dostał dzięki użyciu karty taktyki "Kradzież many".
Ostatnio zmieniony 24 lip 2017, 12:54 przez pinata, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mage Knight PL
Już mam swoją kopię, walczę z instrukcją, zasadami i wrogami i kilka pytań.
1. Gram Arythea i mam wylosowany skill Polarization, który pozwala zamieniać manę wg obrazka. Jak odpalę Ruby Ringa (nieskończona czerwona i czarna mana) - ile many mogę zmienić?
a) 1szt czerwonej > 1szt niebieskiej lub 1szt czarnej > dowolna
b) 1szt czerwonej > 1szt niebieskiej oraz 1szt czarnej > dowolna
c) nieskończoność czerwonej/czarnej na niebieską/dowolną?
2. Czy podczas używania Delphana Masters (Elite unit z dodatku LL) - czy użycie pierwszej zdolności (Target enemy does not attack) jest liczone jako block do zdolności drugiej (Target enemy is destroyed if blocked)?
3. Czy możliwe jest podczas odkrywania nowych kafli, aby w środku planszy została "dziura"? Czy trzeba iść w sposób ciągły z zachowaniem kółek/gwiazdek?
4. Czy będąc w Mage Tower - można kupić jednostkę oraz czar?
5. Karta Magic Talent, normalne użycie - czy przy używaniu czaru ze spell offer - muszę za niego dodatkowo dopłacać?
6. Używanie mocniejszych czarów w nocy - dobrze rozumiem, że jak mam np. biały czar - biorę czarną manę ze źródła, a białą muszę wziąć od siebie? Czy w tym wyjątkowym przypadku mogę wziąć ze źródła 2 kostki?
1. Gram Arythea i mam wylosowany skill Polarization, który pozwala zamieniać manę wg obrazka. Jak odpalę Ruby Ringa (nieskończona czerwona i czarna mana) - ile many mogę zmienić?
a) 1szt czerwonej > 1szt niebieskiej lub 1szt czarnej > dowolna
b) 1szt czerwonej > 1szt niebieskiej oraz 1szt czarnej > dowolna
c) nieskończoność czerwonej/czarnej na niebieską/dowolną?
2. Czy podczas używania Delphana Masters (Elite unit z dodatku LL) - czy użycie pierwszej zdolności (Target enemy does not attack) jest liczone jako block do zdolności drugiej (Target enemy is destroyed if blocked)?
3. Czy możliwe jest podczas odkrywania nowych kafli, aby w środku planszy została "dziura"? Czy trzeba iść w sposób ciągły z zachowaniem kółek/gwiazdek?
4. Czy będąc w Mage Tower - można kupić jednostkę oraz czar?
5. Karta Magic Talent, normalne użycie - czy przy używaniu czaru ze spell offer - muszę za niego dodatkowo dopłacać?
6. Używanie mocniejszych czarów w nocy - dobrze rozumiem, że jak mam np. biały czar - biorę czarną manę ze źródła, a białą muszę wziąć od siebie? Czy w tym wyjątkowym przypadku mogę wziąć ze źródła 2 kostki?
Re: Mage Knight PL
1. Wszystkich zdolności bez ikony odwrócenia (takiej zawiniętej strzałki) można użyć raz w turze (a tych ze wspomnianą ikoną tylko traz w rundzie). Czyli możesz zamienić tylko jedną manę - obojętnie którą z opcji Polaryzacji wybierzesz.
2. Nie. Jeżeli wróg nie atakował, to nie jest traktowany jako zablokowany.
3. Teoretycznie "dziura" jest możliwa. Można ją jednak potem uzupełnić, ponieważ nawet po wyłożeniu wszystkich dostępnych kafli, można dobierać kolejne tereny podstawowe z pudełka, aby dołożyć je w pustych miejscach, które sąsiadują z przynajmniej trzema kaflami. Dokładne zasady wykładania kafli terenu można znaleźć w instrukcji.
4. Tak.
5. Z tego co pamiętam na tej karcie napisane jest coś w stylu "użyj karty czaru tak, jakby była w Twojej ręce", co oznacza, że za czar należy normalnie zapłacić.
6. Normalnie nie możesz wziąć dwóch kostek ze źródła. Musisz znaleźć jakiś inny sposób na zdobycie drugiej many (kryształ, karta, jednostka).
2. Nie. Jeżeli wróg nie atakował, to nie jest traktowany jako zablokowany.
3. Teoretycznie "dziura" jest możliwa. Można ją jednak potem uzupełnić, ponieważ nawet po wyłożeniu wszystkich dostępnych kafli, można dobierać kolejne tereny podstawowe z pudełka, aby dołożyć je w pustych miejscach, które sąsiadują z przynajmniej trzema kaflami. Dokładne zasady wykładania kafli terenu można znaleźć w instrukcji.
4. Tak.
5. Z tego co pamiętam na tej karcie napisane jest coś w stylu "użyj karty czaru tak, jakby była w Twojej ręce", co oznacza, że za czar należy normalnie zapłacić.
6. Normalnie nie możesz wziąć dwóch kostek ze źródła. Musisz znaleźć jakiś inny sposób na zdobycie drugiej many (kryształ, karta, jednostka).
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mage Knight PL
up, dzięki wielkie za odpowiedzi. Jeszcze chyba mam problem z walczeniem z kilkoma przeciwnikami:
1. Jak to jest z odpornościami przy walczeniu z np. dwoma tokenami? Jeśli jeden z nich ma odporność na ogień czy wszystkie moje ataki siege/ranged z ognia będą podzielone przez 2?
2. Czy w/w dotyczy również przeciwników z fortification?
3. Mam przeciwników o sile 3 i 4. Czy jeśli zagram atak za 5 który zabije gościa za 4 - ten jeden punkt przechodzi na drugiego? Innymi słowy - czy żeby zabić drugiego muszę dołożyć 2 czy 3 pkt? Mówimy oczywiście o fazie ranged/siege attack.
1. Jak to jest z odpornościami przy walczeniu z np. dwoma tokenami? Jeśli jeden z nich ma odporność na ogień czy wszystkie moje ataki siege/ranged z ognia będą podzielone przez 2?
2. Czy w/w dotyczy również przeciwników z fortification?
3. Mam przeciwników o sile 3 i 4. Czy jeśli zagram atak za 5 który zabije gościa za 4 - ten jeden punkt przechodzi na drugiego? Innymi słowy - czy żeby zabić drugiego muszę dołożyć 2 czy 3 pkt? Mówimy oczywiście o fazie ranged/siege attack.
Re: Mage Knight PL
Wszystko zależy od tego, czy zdecydujesz się ich połączyć w grupę.
Jeżeli tego nie zrobisz, to nie "przekażą sobie" odporności i fortyfikacji, ale z drugiej strony punktów ataku z jednej karty nie będziesz mógł podzielić między dwóch wrogów.
Jeżeli natomiast zdecydujesz się ich połączyć, to ataki w żywiołach na które przynajmniej jeden z nich jest odporny będą osłabione przeciwko całej grupie. Również gdy przynajmniej jeden z nich będzie ufortyfikowany, to w fazie ataku z dystansu będziesz mógł używać wyłącznie ataków oblężniczych (przeciwko całej grupie). W takim wypadku jednak możesz dzielić punkty ataku z jednego źródła pomiędzy wrogów w tej grupie.
Uwaga: łączenie w grupy możliwe jest wyłącznie podczas fazy ataku i ataku z dystansu. W fazie blokowania i przydzielania obrażeń każdego wroga rozpatrujesz osobno.
Jeżeli tego nie zrobisz, to nie "przekażą sobie" odporności i fortyfikacji, ale z drugiej strony punktów ataku z jednej karty nie będziesz mógł podzielić między dwóch wrogów.
Jeżeli natomiast zdecydujesz się ich połączyć, to ataki w żywiołach na które przynajmniej jeden z nich jest odporny będą osłabione przeciwko całej grupie. Również gdy przynajmniej jeden z nich będzie ufortyfikowany, to w fazie ataku z dystansu będziesz mógł używać wyłącznie ataków oblężniczych (przeciwko całej grupie). W takim wypadku jednak możesz dzielić punkty ataku z jednego źródła pomiędzy wrogów w tej grupie.
Uwaga: łączenie w grupy możliwe jest wyłącznie podczas fazy ataku i ataku z dystansu. W fazie blokowania i przydzielania obrażeń każdego wroga rozpatrujesz osobno.