Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 109 times
Been thanked: 41 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: ixi24 »

Walka między graczami. Nie ogarniałem tego w podstawce od lacerty, nie ogarniam teraz. Może ktoś po kolei wytłumaczyć jak to się odbywa, z przykładami itp; Albo jest gdzieś taka walka nagrana krok po kroku ? :)
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: jnowaczy »

Mam pytanie odnośnie walki z kilkoma wrogami. W instrukcji jest aby atak dystansowy/ oblezniczy był skuteczny całkowitą siłą ataku musi być równą lub wyższa od wytrzymałości pancerza wybranych wrogów. To oznacza, z3 jak walczę z 4 wrogami to sumuje ich tarcze ? I jeśli mój atak jest mniejszy to nikt nie ginie ? . I ostatnie jeśli miasto ma trudność 5 to oznacza ilość wrogów w mieście?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Darkstorm
Posty: 847
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 129 times
Been thanked: 201 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

jnowaczy pisze: 20 maja 2019, 15:40 Mam pytanie odnośnie walki z kilkoma wrogami. W instrukcji jest aby atak dystansowy/ oblezniczy był skuteczny całkowitą siłą ataku musi być równą lub wyższa od wytrzymałości pancerza wybranych wrogów. To oznacza, z3 jak walczę z 4 wrogami to sumuje ich tarcze ? I jeśli mój atak jest mniejszy to nikt nie ginie ? . I ostatnie jeśli miasto ma trudność 5 to oznacza ilość wrogów w mieście?
Możesz zdejmować atakiem dystansowym/oblężniczym pojedyńczych wybranych wrogów. Czyli przykładowo z 4 możesz zdjąć 2 i ta dwójka ginie na dzień dobry. Pozostałą dwójkę musisz już blokować.
Jeśli chodzi o trudność to ustawiasz pokrętło miasta na 5 i patrzysz na kółeczka ile jest wrogów i w jakim kolorze.
Kitshu
Posty: 74
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kitshu »

Pytanie odnośnie kości many. Co rundę rzucamy wszystkimi kośćmi i te zasady są zrozumiałe natomiast co turę rzucamy ta kością która wykorzystaliśmy ale co z np czarna kością w dzień albo złota w nocy? Czy je się tez przerzuca czy po prostu są zblokowane do końca rundy. W instrukcji pisze ze jest wyczerpana ale brak rozwinięcia tego statusu
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

Kitshu pisze: 21 maja 2019, 10:33 Pytanie odnośnie kości many. Co rundę rzucamy wszystkimi kośćmi i te zasady są zrozumiałe natomiast co turę rzucamy ta kością która wykorzystaliśmy ale co z np czarna kością w dzień albo złota w nocy? Czy je się tez przerzuca czy po prostu są zblokowane do końca rundy. W instrukcji pisze ze jest wyczerpana ale brak rozwinięcia tego statusu
Kości "niedozwolone" w danej rundzie nie są przerzucana. To taki sprytny mechanizm skracania rundy, bo pula kości maleje, w ciągu dnia zachodzi słońce i powoli nadchodzi noc. Niby gracze mają cały czas karty, ale bez odpowiedniej many z puli czasem ciężko jest coś zrobić.
lazarro
Posty: 228
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lazarro »

Chciałem zapytać się odnośnie żetonów i ich ilości/ rodzaju wrogów. Rozgrywając dowolny scenariusz wykładam wówczas wszystkie żetony danego rodzaju wrogów dostępnych w grze, czy tylko wybrane? Nie mogę znaleźć takiej informacji.
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: c08mk »

Kitshu pisze: 21 maja 2019, 10:33 Pytanie odnośnie kości many. Co rundę rzucamy wszystkimi kośćmi i te zasady są zrozumiałe natomiast co turę rzucamy ta kością która wykorzystaliśmy ale co z np czarna kością w dzień albo złota w nocy? Czy je się tez przerzuca czy po prostu są zblokowane do końca rundy. W instrukcji pisze ze jest wyczerpana ale brak rozwinięcia tego statusu
Nie używa się takich kości chyba, że karta, umiejętność czy sytuacja na to pozwala (np. walka w podziemiach w dzień).
lazarro pisze: 21 maja 2019, 12:01 Chciałem zapytać się odnośnie żetonów i ich ilości/ rodzaju wrogów. Rozgrywając dowolny scenariusz wykładam wówczas wszystkie żetony danego rodzaju wrogów dostępnych w grze, czy tylko wybrane? Nie mogę znaleźć takiej informacji.
Jeżeli scenariusz nie przewiduje użycia pewnych puli żetonów to można:
1. Używać tylko żetony z podstawki (+ Lost Legion jeżeli się gra z tym dodatkiem).
2. Używać tylko żetony z Tezli
3. Używać wszystkich (podstawka + LL + Tezla)
lazarro
Posty: 228
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lazarro »

Jeszcze 1 wątpliwość. W "Regułach" widnieje zapis co do pełni zablokowanego ataku przywołanego wroga. Jeśli go zablokuję, jego żeton odrzucam poza planszę (nie otrzymuję sławy), a do gry wraca potwór, który go przywołał. A gdyby nie udało się zablokować ataku przywołanego wroga, to on zostaje, czy opuszcza planszę? Obojętnie jaki uzyskam rezultat bloku to w fazie ataku wraca przywołujący?
Caelremon
Posty: 26
Rejestracja: 07 mar 2017, 12:48
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: Caelremon »

Dokładnie tak jest.
Summoner przywołuje potwora tylko do ataku.

EDIT : teraz patrzę że być może niejasno się wyraziłem. Jedyną statystyka przywolanego potwora na którą patrzysz jest jego atak (plus ewentualne zdolności ofensywę). Niezależnie od tego czy zablokujesz atak czy nie, przywolany potwór znika i swój atak wykonujesz przeciwko summonerowi.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

Pytanie odnośnie Wirtualnego Gracza. Na początku nowej rundy, przed odświeżeniem Akcji Zaawansowanych i czarów, WG pozyskuje karty. Oznacza to, że w obu przypadkach, z trzech widocznych kart zostanie tylko jedna? Najpierw najniższą bierze WG, zsuwam i dokładam. Później znów najniższą (która była w środku na koniec rundy) usuwam już normalnie, zsuwam i dokładam? Czy po prostu zamiast normalnie wkładać taką kartę na spód stosu, wrzucam ją do talii WG?
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: Eremita »

mat_eyo pisze: 22 maja 2019, 16:26Czy po prostu zamiast normalnie wkładać taką kartę na spód stosu, wrzucam ją do talii WG?
Jestem na 97% pewien że to jest prawidłowa odpowiedź.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

Masz rację, sprawdziłem to w angielskiej instrukcji i jest tam to dużo jaśniej napisane. Choć nie powiem, podobała mi się możliwość większego przewijania talii Akcji Zaawansowanych i Czarów, tak jak w przypadku gry wieloosobowej.

Wychodzi na to, że grałem źle i to podwójnie źle. Właśnie doczytałem, że kartę czaru się normalnie odrzuca, ja ją dawałem WG razem z kryształem.
piwowart
Posty: 1
Rejestracja: 23 maja 2019, 07:54

Re: Mage Knight PL

Post autor: piwowart »

Witam

Dopiero co kupiłem Mage Knight Ultimate Edition.
Zagrałem póki co dwa razy solo (staram się nauczyć zasad), zanim zaproszę znajomych do gry :)

Ostatnio jak atakowałem miasto to miałem wątpliwości co do jednej zasady.
A mianowicie odporności jakiegoś potwora na jakiś żywioł.
Instrukcja np. w przypadku odporności na lód mówi jak poniżej"

"Odporność na lód: wszystkie Ataki lodem są osłabione (połowiczne). Wróg ignoruje wszystkie działania inne niż atak pochodzący z niebieskiej karty.
Ignoruje też wszystkie zdolności jednostek wzmocnione niebieską maną."

Moje wątpliwości dotyczą zdania "Ignoruje też wszystkie zdolności jednostek wzmocnione niebieską maną."
Miałem jakąś jednostkę, która dopiero po wydaniu niebieskiej many posiadała jakiś tam atak.
Czy taki atak jednostki aktywowany niebieską maną jest możliwy na tego potwora?
Bo z jednej strony jest napisane "Wróg ignoruje wszystkie działania inne niż atak pochodzący z niebieskiej karty" a z drugiej "Ignoruje też wszystkie zdolności jednostek wzmocnione niebieską maną".
Nie wiem czy ten atak jednostki aktywowany niebieską maną to zdolność jednostki (zdolności nie mogą być użyte) czy jest po prostu atakiem (atak może być użyty).
Darkstorm
Posty: 847
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 129 times
Been thanked: 201 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

"inne niż atak" - Czyli atak wchodzi. Jakby tam było coś w stylu "wróg zostaje zniszczony" albo "wróg nie atakuje" czy jakikolwiek inny efekt to wtedy potwór jest odporny.
Tak uważam ale dobrze jakby jakiś weteran MK potwierdził. :D
Przewodnik strona 14:
"Odporność na specjalne działania
Odporność na lód lub ogień na żetonach Wroga ma dodatkowe
działanie - są oni również odporni na zagrywane w walce działania
Specjalne tego koloru. Gdy zagrana czerwona karta (lub zdolność
Jednostki wzmocniona czerwoną Maną) umożliwia przeprowadzenie działania względem Wroga, to nie możesz wybrać Wroga
zodpornością na ogień jako celu tego działania. Gdy czerwona karta
(lub czerwona zdolność Jednostki) ma jakieś działanie na „wszystkich Wrogów”, to nie dotyczy ono Wrogów z odpornością na ogień.
To samo dotyczy niebieskich kart (izdolności Jednostek wzmocnionych niebieską Maną) wkontekście odporności na lód.
Zasady te dotyczą wyłącznie działań Specjalnych wwalce, a nie samych Ataków lub Bloków"
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: GrzeL »

W polskiej instrukcji jest błąd, nawias powinien być na końcu zdania, aby wyjątek obejmował oba rodzaje kart. W angielskiej jest to dobrze opisane.
Instrukcja EN s. 8 pisze:When using a red card, or a Unit ability that costs red mana to activate, any effect, other than Attack or Block effects, have no effect when targeting enemies with Fire resistance.
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: jnowaczy »

Czy jak wróg ma jakąkolwiek odporność brane jest pod uwagę podczas ataku dystansowego/ oblezniczego czy tylko ta odporność jest ważna w 4 etapie walki.
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 94 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Damon22 »

W oblężniczym też.
Mam inne pytanie. Mimo ogarnięcia (myślę, że dobrego) instrukcji nurtuje mnie jedna sprawa:
Ataki wroga, np. lodem są mocniejsze, musimy blokować ogniem lub zwykłym razy 2. A w drugą stronę? Atak na wroga ogniem 3, gdy ma 5 zwykłego pancerza, powinien być wystarczający. Czegoś nie skumałem czy jest tu mała niesprawiedliwość?
lazarro
Posty: 228
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lazarro »

Żadna niesprawiedliwość. Trzaskasz we wroga jak leci jeśli nie ma dodatkowych skilli.
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 94 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Damon22 »

Czyli żywiołem podwójnie?
Darkstorm
Posty: 847
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 129 times
Been thanked: 201 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

Normalnie.
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: Eremita »

Damon22 pisze: 23 maja 2019, 19:42Mimo ogarnięcia (myślę, że dobrego) instrukcji nurtuje mnie jedna sprawa:
Ataki wroga, np. lodem są mocniejsze, musimy blokować ogniem lub zwykłym razy 2. A w drugą stronę? Atak na wroga ogniem 3, gdy ma 5 zwykłego pancerza, powinien być wystarczający. Czegoś nie skumałem czy jest tu mała niesprawiedliwość?
lazarro pisze: 23 maja 2019, 20:29Żadna niesprawiedliwość. Trzaskasz we wroga jak leci jeśli nie ma dodatkowych skilli.
Damon22 pisze: 24 maja 2019, 08:18Czyli żywiołem podwójnie?
Darkstorm pisze: 24 maja 2019, 08:21Normalnie.
Może podsumowanie Ci to rozjaśni:
Brak odporności: Wszystkie ataki liczą się normalnie
Odporność fizyczna: Zwykłe ataki połowicznie, Żywiołowe normalnie
Odporność na ogień: Ogniste połowicznie, lodowe i zwykłe normalnie
Odporność na lód: Lodowe połowicznie, ogniste i zwykłe normalnie
Odporność fizyczna i na ogień: Ogniste i fizyczne połowicznie, lodowe normalnie
I tak dalej.

I dodatkowo jeśli wróg ma odporność zarówno na ogień jak i na lód to działa to także działa jako odporność na zimny ogień.
Jest to jedyna sytuacja gdy zimny ogień działa na wroga połowicznie, w innych sytuacjach liczy się normalnie.
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: c08mk »

Damon22 pisze: 23 maja 2019, 19:42Czegoś nie skumałem czy jest tu mała niesprawiedliwość?
Jest niesprawiedliwość. I potwory i gracze mają pancerz a tylko gracz może blokować albo dostawać rany. Potwór nie ma tak dobrze. Od razu ginie jak dostanie odpowiednią ilość obrażeń.
Awatar użytkownika
waadimch
Posty: 201
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:37
Has thanked: 10 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: waadimch »

Czy jest jakis Player Aid po polsku z podsumowaniem najwaznieszych zasad?
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 94 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Damon22 »

Awatar użytkownika
waadimch
Posty: 201
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:37
Has thanked: 10 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: waadimch »

Dzieki to juz mam ale szukam czegos obszerniejszego
ODPOWIEDZ