Hansa Teutonica

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Styku
Posty: 232
Rejestracja: 07 sie 2007, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Hansa Teutonica

Post autor: Styku »

Mam pytania co do zasad.

1) ustanawiam polaczenie. Biore droge. I chce rozwinac akcje. Czy moge rozwinac akcje i jednoczesnie uzyc zetonu specjalnego i postawic w miescie dodatkowy kantor najbardziej z lewej strony?

2) czy moge uzyc zetonu specjalnego z dodatkowym kantorem jezeli w tym miescie juz jest kantor dodadtkowy?

3) czy jezeli mam ostatnia akcje w turze i wykorzystuje ja na wziecie drogi i korzystam z zetonu specjalnego dodatkowy kantor to moge od razu urzyc zetonu specjalnego zamiany kantorow w miescie czy musze czekac na kolejna swoja ture?

Nie wiem czy do konca jasno napisalem o co mi chodzi ale moze ktos pomoze? Poza tym to super gra!

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, 16:21 przez Styku, łącznie zmieniany 1 raz.
12' inches and single
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: Hansa Teutonica

Post autor: cezaras »

1. nie.
z założenia albo rozwój, albo kantor

2. tak

3. moim zdaniem możesz od razu zamienić kantory
Awatar użytkownika
Styku
Posty: 232
Rejestracja: 07 sie 2007, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Hansa Teutonica

Post autor: Styku »

Czy moge biorac droge uzyc dwoch zetonow specjalnych dodatkowy kantor?

W instrukcji jest napisane ze mozna uzyc tego zetonu jak bierze sie droge. A nie jak stawia sie kantor. A to sa dwie rozne rzeczy. Bo branie drogi moze nam dac akcje tez przeciez.

Czy mam ten zeton rozumiec jako zeton dajacy dodatkowe miejsce pod kantor?



Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
12' inches and single
Awatar użytkownika
bobule
Posty: 1008
Rejestracja: 21 wrz 2017, 22:09
Has thanked: 45 times
Been thanked: 207 times

Re: Hansa teutonica

Post autor: bobule »

Czy jest ktoś kto grał w East expansion? Bo graliśmy wczoraj ze znajomymi i wyjaśniali rozgrywkę na bieżąco tłumacząc instrukcję z angielskiego i była totalna kaszana.
W górnej strefie planszy są 4 żetony mające specjalne zdolności - jak one działają? I najważniejsze, jak działają te zielone/zielono-żółte miasta? Ktoś pomoże?
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Hansa teutonica

Post autor: WRS »

bobule pisze: 10 sty 2020, 17:35 Czy jest ktoś kto grał w East expansion?
ja grałem
bobule pisze: 10 sty 2020, 17:35W górnej strefie planszy są 4 żetony mające specjalne zdolności - jak one działają?
Po Ustanowieniu szlaku handlowego (morskiego) przy którym jest nadrukowany odpowiedni bonus możesz:
Move any two traders/merchants
Gracz może przemieścić 2 dowolnych kupców na planszy (podobnie jak akcja Przemieszczanie, ale teraz można także obcych kupców). Dopuszczalna jest zamiana miejscami dwóch kupców.
Improve “Privilegium“ skill
Gracz może rozwinąć umiejętność Przywileje “Privilegium“.
Establish a Kontor in a (yellow-)green city
Gracz może umieścić kupca w dowolnym (żółto-)zielonym mieście. Musi być wystawiony na prawo od już znajdujących się tam kantorów.
Deploy two traders/merchants
Gracz może umieścić 2 dowolnych kupców z tej trasy na dowolne inne wolne miejsca na trasach na planszy gry, zamiast zwracać ich do zasobów ogólnych.
bobule pisze: 10 sty 2020, 17:35I najważniejsze, jak działają te zielone/zielono-żółte miasta? Ktoś pomoże?
Żółta wstążka oznacza miasta pozwalające na rozwój umiejętności, w szczególności Waren pozwala jedną wybrać z dwóch (akcje albo sakiewki).
Zielona wstążka oznacza, że w takim mieście NIE można stawiać kantorów w zwykły sposób. Musisz użyć żetonów bonusowych. "Dodatkowe miejsce na kantor" albo nadrukowanego na planszy żetonu "Establish a Kontor in a (yellow-)green city".
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
bobule
Posty: 1008
Rejestracja: 21 wrz 2017, 22:09
Has thanked: 45 times
Been thanked: 207 times

Re: Hansa teutonica

Post autor: bobule »

WRS ale te żółto-zielone i zielone miasta wliczają się do budowanych sieci i normalnie punktują pod koniec gry (czyli np. za przewagę w danym mieście oraz za sieć kantorów razy mnożnik na planszetce?)?
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Hansa teutonica

Post autor: WRS »

Tak, oczywiście.
Still a (yellow-)green city is good for prestige points as usual (majority of Kontors, in case of a tie the rightmost; when establishing a connecting trade route, and at the end of the game) and can be part of a network.
Poza sposobem wystawiania kantorów (oraz ew. rozwijaniem umiejętności) to są zwyczajne miasta.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
ODPOWIEDZ