Kemet - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Kemet - pytania i wątpliwości

Post autor: Veridiana »

Czy w grze wystepuje osobny index kart? Znaczy, kartka czy cuś z ich opisem?
Czy w grze występują KARTY stworów, czy PŁYTKI?
Po co są 3 srebrne i 1 złoty znaczniki wypisane w zawartości?
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Kemet

Post autor: mig »

Nie mam pojęcia jaka jest odpowiedź na powyższe pytania, ale to jakie pytania padły i kto je zadał nasuwa bardzo optymistyczne przeczucie, że szykuje się polskie tłumaczenie instrukcji :mrgreen:
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Veridiana »

Zgadza się :) powiem więcej, ja swoje już zrobiłam.
ale nie ma indeksu kart do tłumaczenia, więc i tak znajomość angielskiego nieunikniona.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Kemet

Post autor: mig »

Może jednak indeks kart jest? Jeszcze nikt merytorycznie na Twój post nie odpisał :)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Veridiana »

Wywiedziałam się wszystkiego na BGG (jacyś bardziej kooperatywni ludzie tam są ;) ) i indeks kart istnieje, ale ja go do tumaczenia po prostu nie dostałam.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Kemet

Post autor: rastula »

no wiesz

ten brak co-op-eratywności wynika zapewne z tego, że u nas może z 5 osób w kraju ma tą grę ;-), z czego jedna (mła) jeszcze jej nie dostała ;-)
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Sir-Rafał »

Jutro dopadnę swojego Kemeta, ale już teraz mam pytanie.
Z instrukcji wynika, że można przejąć czyjąś piramidę i wszystkie wynikające z tego faktu bonusy-dobrze mówię? A co w tej sytuacji z bonusami w postaci ekstra stworzeń-przechodzą pod władzę nowego właściciela piramidy czy nie?

Ktoś pomoże?
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Veridiana »

A nie jest tak, że piramida pozwala Ci kupować płytki mocy określonego poziomu i koloru, a nie jest bezpośrednio z nimi związana? i to właśnie MOŻLIWOŚĆ zakupu jest bonusem, a nie zakupiona płytka? płytek utracić nie wolno, więc i stworów z nich wynikających też nie. tak ja to rozumiem po lekturze instrukcji :)
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Sir-Rafał »

A może faktycznie tak być, a ja sobie coś ubzdurałem:)

Dzisiaj rozpakowałem swój egzemplarz. Veridiana czy Twoje tłumaczenie jest lub będzie jakoś udostępnione, żeby je pobrać i wysłać współgraczą przed partią?
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Veridiana »

Ja tłumaczę dla rebela. Kiedy oni to udostępnią na stronie i czy w ogóle - nie wiem <rozkłada ręce> :)
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Sir-Rafał »

No to psikus:)
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Kemet

Post autor: Karit »

Po przeczytaniu instrukcji mam trochę pytań:

1. W instrukcji napisano ze nie można posiadać 2 takich samych płytek (posiadających te same właściwości), dotyczy to również różnych kolorów (This includes all Powers with the same effects and illustrations, even if they are of different colors like Act of God and Victory Point.) czyli rozumiem że z mogę kupić tylko jedna płytkę która daje mi stałe VP(?)

2. Rozumiem że do Sanctuary of All Gods i światyni w delcie Nilu (w mapach na 3,5 graczy) można dostać się tylko za pomocą teleportacji i wrócić już nie można (?) bo:

3. Teleportować się można tylko z piramidy do obelisku, nie można już w druga stronę ani między obeliskami(?)

4. Mały obszar w delcie Nilu obok Sanctuary of All Gods i świątyni w delcie Nilu (w mapach na 3,5 graczy) to po prostu obszar na ewentualnie wycofanie się wojsk które przegrały w walce na w/w obszarach (?)

5. Jeśli będę przemieszczał się o 2(lub wiecej) obszary w ramach jednej akcji ruchu (dzięki kartom DI lub zdolności bogów) to przechodząc przez obszar na którym mam swoje jednostki:
a) Musze zawsze wziąć pod uwagę limit 5 jednostek na grupę
b) przechodząc mogę ten limit pominąć bo i tak po zakończeniu akcji ruchu 2 grupy zachowają limit jednostek?

6. Będąc przy powyższej sytuacji z podwójnym ruchem: czy mogę idąc np. 3 jednostkami „zgarnąć” po drodze moje 2 jednostki i poruszać się dalej (max limit jest zachowany)?

7. Instrukcja jasno mówi że karty walki wykładamy jednocześnie. Jak jest jednak z kartami DI? Można je dołączyć do kart walki i maja być schowane pod nią (Each player can also add to this card one or more DI cards. These are hidden under the battle card) Moja wątpliwośc to:
a) gracze widzą nawzajem jak przeciwnik dokłada karty DI do walki I może samemu dołożyć kolejne.
b) gracze nie wiedza czy przeciwnik coś dołożył (może np. dołożył 3 karty a może nic).

8. Pytanie o świątynie w delcie Nilu. Jeśli to miejsce kontrolujemy możemy poświecić 1 jednostkę aby dostać 5 punktów modlitwy. (The player controlling the Delta temple may withdraw a unit from the temple and put it back in his reserve: he then receives 5). jesli stoi tam tylko jedna nasza jednostka to:
a)Jeśli ją poświecimy to już nie będziemy dalej kontrolować teren I nie powinniśmy nic dostawać?
b) Wszystko się dzieje „na raz” i jednocześnie poświęcamy jednostkę i otrzymujemy punkty modlitwy?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Sir-Rafał »

Veridiana pisze:Czy w grze wystepuje osobny index kart? Znaczy, kartka czy cuś z ich opisem?
Czy w grze występują KARTY stworów, czy PŁYTKI?
Po co są 3 srebrne i 1 złoty znaczniki wypisane w zawartości?
Nie wiem czy jeszcze pytania są aktualne, ale nikt na nie nie odpowiedział zatem:
1. Tak jest osobna książeczka z kartami DI i płytkami.
2. Płytki "technologii", a do niektórych dołączone sa figurki. Jak bierzesz daną płytkę to masz i stworka dla siebie.
3. Są 3 technologie, które dają graczowi srebrny znacznik i jedna ze złotym. Takie super akcje da tego kto to kupi.
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Sir-Rafał »

Karit pisze:Po przeczytaniu instrukcji mam trochę pytań:

1. W instrukcji napisano ze nie można posiadać 2 takich samych płytek (posiadających te same właściwości), dotyczy to również różnych kolorów (This includes all Powers with the same effects and illustrations, even if they are of different colors like Act of God and Victory Point.) czyli rozumiem że z mogę kupić tylko jedna płytkę która daje mi stałe VP(?)

2. Rozumiem że do Sanctuary of All Gods i światyni w delcie Nilu (w mapach na 3,5 graczy) można dostać się tylko za pomocą teleportacji i wrócić już nie można (?) bo:

3. Teleportować się można tylko z piramidy do obelisku, nie można już w druga stronę ani między obeliskami(?)

4. Mały obszar w delcie Nilu obok Sanctuary of All Gods i świątyni w delcie Nilu (w mapach na 3,5 graczy) to po prostu obszar na ewentualnie wycofanie się wojsk które przegrały w walce na w/w obszarach (?)

5. Jeśli będę przemieszczał się o 2(lub wiecej) obszary w ramach jednej akcji ruchu (dzięki kartom DI lub zdolności bogów) to przechodząc przez obszar na którym mam swoje jednostki:
a) Musze zawsze wziąć pod uwagę limit 5 jednostek na grupę
b) przechodząc mogę ten limit pominąć bo i tak po zakończeniu akcji ruchu 2 grupy zachowają limit jednostek?

6. Będąc przy powyższej sytuacji z podwójnym ruchem: czy mogę idąc np. 3 jednostkami „zgarnąć” po drodze moje 2 jednostki i poruszać się dalej (max limit jest zachowany)?

7. Instrukcja jasno mówi że karty walki wykładamy jednocześnie. Jak jest jednak z kartami DI? Można je dołączyć do kart walki i maja być schowane pod nią (Each player can also add to this card one or more DI cards. These are hidden under the battle card) Moja wątpliwośc to:
a) gracze widzą nawzajem jak przeciwnik dokłada karty DI do walki I może samemu dołożyć kolejne.
b) gracze nie wiedza czy przeciwnik coś dołożył (może np. dołożył 3 karty a może nic).

8. Pytanie o świątynie w delcie Nilu. Jeśli to miejsce kontrolujemy możemy poświecić 1 jednostkę aby dostać 5 punktów modlitwy. (The player controlling the Delta temple may withdraw a unit from the temple and put it back in his reserve: he then receives 5). jesli stoi tam tylko jedna nasza jednostka to:
a)Jeśli ją poświecimy to już nie będziemy dalej kontrolować teren I nie powinniśmy nic dostawać?
b) Wszystko się dzieje „na raz” i jednocześnie poświęcamy jednostkę i otrzymujemy punkty modlitwy?
Ad. 1. Tak tylko 1, która ma ten sam efekt - głównie chodzi o płytki z VP oraz ze srebrnym znacznikiem akcji.
Ad. 2. Tak - droga w 1 stronę - chyba, że masz płytkę, która pozwala wysyłać od Obeliska :wink:
Ad. 3. Tak jak piszesz. No chyba, że płytka co w pkt. 2
Ad. 4. Tak. Nieraz przegrasz, ale masz sporo wojska więc warto się wycofać. Mapa na 4 też ma taki skrawek.
Ad. 5. Na BGG jest napisane, że ZAWSZE ilość wojska nie może przekraczać 5 jednostek, czyli odp a)
Ad. 6. Tak-możesz zbierać i gubić jednostki podczas ruchu.
Ad. 7. Nie wiem jak powinno być, ale gramy, że w tajemnicy wkładamy pod kartę
Ad. 8. Jeśli ja poświęcimy to tracimy czasowy VP. Musimy wybrać.
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
puchacz
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:14

Re: Kemet

Post autor: puchacz »

Moje wątpliwości:

Sytuacja 1: Czarny (3 jednostki) atakuje czerwonego (2 jednostki). Czarny posiada kafel, że przy ataku automatycznie usuwa 2 jednostki przeciwnikowi, czyli zielony traci od razu 2 jednostki, nie ma już jego wojsk na polu, czy dalej się przeprowadza akcje wykładania kart i rozlicza obrażenia? Część znajomych się buntuje argumentując, że jak można przeprowadzać pojedynek kartami skoro jedna ze stron nie ma żadnej jednostki na spornym polu.

Sytuacja 2: Czarny atakuje (5 jednostkami) czerwonego 3 jednostki, zwycięzcą pojedynku jest czerwony ale traci wszystkie jednostki. Czarny się ma wycofać czy zostaje na danym obszarze ?

Sytuacja 3: Czarny wykonuje akcję poruszanie ma wśród jednostek, którymi rusza słonia (ruch +1) czy może zrobić teleportację do obelisku na środku planszy a następnie się ruszyć o 2 pola? Czy jeśli miałby ruch +2 i kafel "otwarte wrota" to mógłby od razu zaatakować czyjąś dzielnicę?

Sytuacja 4: Analogicznie do powyższego, czarny rusza się jednostkami + słoń, czy napotykając kogoś po drodze (pierwsze pole) po walce może ruszyć się o 1 pole które mu przysługuje czy walka kończy jego ruch?
plastus82
Posty: 30
Rejestracja: 12 sty 2012, 18:00

Kemet

Post autor: plastus82 »

Witam

Niestety instrukcja do Kemeta pozostawia olbrzymie pole do interpretacji, przynajmniej w moim mniemaniu. Co prawda FAQ rozwiewa kilka wątpliwości ale na niektóre pytania nie znalazłem nigdzie odpowiedzi:

1. Najważniejsze pytania. Chodzi o kontrolowanie świątyń, są na nich tymczasowe VP (victory points) taki VP można wsiąść kiedy się wejdzie na niezajętą świątynie lub wygra terytorium w bitwie. Pytanie brzmi co się dzieje z tym VP jak się odziałem zejdzie z pola świątyni, czy dalej zostaje jako nasz tymczasowy VP. Dodatkowo co z tgz "kontrolowaniem świątyni" czy jeśli nikt jej nie zajoł a my z niej zeszliśmy to nadal ją kontrolujemy i z tego tytułu dostajemy profity pod koniec fazy dnia? odpowiedzi na to nie ma bezpośrednio w instrukcji i w FAQu, a przynajmniej ja jej nie dostrzegam.
2. Czy początkowy poziom piramid ustawia się wspólnie "za zasłonką" czy w ustalonej kolejności?
3. Czy posiadając kafelek "Stargate" można się teleportować również do piramidy(miasta) czy tylko do innych obelisków?
4. Czy po zagraniu karty DI teleportacji (zagrywana w dzień) na pole z jednostką wroga (co spowoduje bitwę), można zagrać kartę DI "usuwanie 2 dowolnych jednostek" (też karta zagrywana w dzień)? Czy też liczymy zę bitwa się już rozpoczęła i nie można jej użyć, a dopiero po bitwie?

Z góry dziękuję za odpowiedź
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Kemet

Post autor: rastula »

plastus82 pisze:Witam

Niestety instrukcja do Kemeta pozostawia olbrzymie pole do interpretacji, przynajmniej w moim mniemaniu. Co prawda FAQ rozwiewa kilka wątpliwości ale na niektóre pytania nie znalazłem nigdzie odpowiedzi:

1. Najważniejsze pytania. Chodzi o kontrolowanie świątyń, są na nich tymczasowe VP (victory points) taki VP można wsiąść kiedy się wejdzie na niezajętą świątynie lub wygra terytorium w bitwie. Pytanie brzmi co się dzieje z tym VP jak się odziałem zejdzie z pola świątyni, czy dalej zostaje jako nasz tymczasowy VP. Dodatkowo co z tgz "kontrolowaniem świątyni" czy jeśli nikt jej nie zajoł a my z niej zeszliśmy to nadal ją kontrolujemy i z tego tytułu dostajemy profity pod koniec fazy dnia?
odpowiedzi na to nie ma bezpośrednio w instrukcji i w FAQu, a przynajmniej ja jej nie dostrzegam.

schodzisz - oddajesz tymczasowy VP - aby kontrolować lokację musisz miec tam jednostkę ( jedyny wyjątek to własne miasto, żeby być precyzyjnym)


2. Czy początkowy poziom piramid ustawia się wspólnie "za zasłonką" czy w ustalonej kolejności?

o tym faktycznie nie ma chyba nic - więc jak wolicie - podobnie jak z odrzucaniem kart podczas bitwy - można odrzucone mieć odsłonięte lub zakryte - co zmienia poziom niepewności w walce

3. Czy posiadając kafelek "Stargate" można się teleportować również do piramidy(miasta) czy tylko do innych obelisków?

tu na 100 % nie jestem pewien, ale pomysł teleportowania się do piramid nie jest chyba zbyt dobry dla balansu gry... stawiam na wersję " tylko do innych obelisków"

4. Czy po zagraniu karty DI teleportacji (zagrywana w dzień) na pole z jednostką wroga (co spowoduje bitwę), można zagrać kartę DI "usuwanie 2 dowolnych jednostek" (też karta zagrywana w dzień)? Czy też liczymy zę bitwa się już rozpoczęła i nie można jej użyć, a dopiero po bitwie?

bitwa rozpoczyna się w momencie wkroczenia jednostki na pole zajmowane przez wrogie oddziały ... tak więc nie można użyć karty "niebitewnej" po takiej teleportacji

Z góry dziękuję za odpowiedź

Proszę ;-) - choć to oczywiście tylko moje interpretacje...
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Sir-Rafał »

plastus82 pisze:2. Czy początkowy poziom piramid ustawia się wspólnie "za zasłonką" czy w ustalonej kolejności?
Wg kolejność 1 tury, która ustalana jest losowo na samym początku.
plastus82 pisze:3. Czy posiadając kafelek "Stargate" można się teleportować również do piramidy(miasta) czy tylko do innych obelisków?
Kemet ma to do siebie, że wszystkie jego zasady są pojedynczo "łamane" przez kafelki. Stargate pozwala się teleportować OD obeliska i tylko tyle. Pozostała część "przesyłania" jednostek jest niezmieniona - celem zawsze pozostaje obelisk.

To tak w celu uściślenia :wink:
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
puchacz
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:14

Re: Kemet

Post autor: puchacz »

Moje wątpliwości:

Sytuacja 1: Czarny (3 jednostki) atakuje czerwonego (2 jednostki). Czarny posiada kafel, że przy ataku automatycznie usuwa 2 jednostki przeciwnikowi, czyli zielony traci od razu 2 jednostki, nie ma już jego wojsk na polu, czy dalej się przeprowadza akcje wykładania kart i rozlicza obrażenia? Część znajomych się buntuje argumentując, że jak można przeprowadzać pojedynek kartami skoro jedna ze stron nie ma żadnej jednostki na spornym polu.

Sytuacja 2: Czarny atakuje (5 jednostkami) czerwonego 3 jednostki, zwycięzcą pojedynku jest czerwony ale traci wszystkie jednostki. Czarny się ma wycofać czy zostaje na danym obszarze ?

Sytuacja 3: Czarny wykonuje akcję poruszanie ma wśród jednostek, którymi rusza słonia (ruch +1) czy może zrobić teleportację do obelisku na środku planszy a następnie się ruszyć o 2 pola? Czy jeśli miałby ruch +2 i kafel "otwarte wrota" to mógłby od razu zaatakować czyjąś dzielnicę?

Sytuacja 4: Analogicznie do powyższego, czarny rusza się jednostkami + słoń, czy napotykając kogoś po drodze (pierwsze pole) po walce może ruszyć się o 1 pole które mu przysługuje czy walka kończy jego ruch?
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Sir-Rafał »

puchacz pisze:Sytuacja 1: Czarny (3 jednostki) atakuje czerwonego (2 jednostki). Czarny posiada kafel, że przy ataku automatycznie usuwa 2 jednostki przeciwnikowi, czyli zielony traci od razu 2 jednostki, nie ma już jego wojsk na polu, czy dalej się przeprowadza akcje wykładania kart i rozlicza obrażenia? Część znajomych się buntuje argumentując, że jak można przeprowadzać pojedynek kartami skoro jedna ze stron nie ma żadnej jednostki na spornym polu.
Napisane jest, że usuwasz PRZED atakiem, zatem nie ma bitwy > nie ma kart > nie ma VP.
puchacz pisze:Sytuacja 2: Czarny atakuje (5 jednostkami) czerwonego 3 jednostki, zwycięzcą pojedynku jest czerwony ale traci wszystkie jednostki. Czarny się ma wycofać czy zostaje na danym obszarze ?
Przegrał wiec musi się wycofać. O ile się nie mylę to zwycięzca wskazuje miejsce odwrotu.
puchacz pisze:Sytuacja 3: Czarny wykonuje akcję poruszanie ma wśród jednostek, którymi rusza słonia (ruch +1) czy może zrobić teleportację do obelisku na środku planszy a następnie się ruszyć o 2 pola? Czy jeśli miałby ruch +2 i kafel "otwarte wrota" to mógłby od razu zaatakować czyjąś dzielnicę?
Tak, może. Akcje teleportacji można wykonać w dowolnym momencie ruchu i następnie wykorzystać punkty ruchu, gdyż sama teleportacja ich nie zabiera. Jeśli wrota są otwarte to w tym układzie może dokonać ataku na miasto w 1 akcji. Kemet to dynamiczna gra :)
puchacz pisze:Sytuacja 4: Analogicznie do powyższego, czarny rusza się jednostkami + słoń, czy napotykając kogoś po drodze (pierwsze pole) po walce może ruszyć się o 1 pole które mu przysługuje czy walka kończy jego ruch?
Walka kończy jego ruchu.
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
puchacz
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:14

Re: Kemet

Post autor: puchacz »

Dzięki za odpowiedź.
Komimasa
Posty: 149
Rejestracja: 26 lis 2012, 11:09
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Kemet

Post autor: Komimasa »

W końcu udało mi się nabyć tę grę (pozdrawiam kontrahenta diud20!) i wczoraj przeprowadziłem pierwszą grę na dwie osoby. Jak zwykle przy moim współgraczu pojawiło się sporo pytań, a instrukcja jednoznacznie ich nie rozwiewa...

1. Pierwsza sprawa czy my zaczynamy z jakimiś ankami modlitwy? Czy np od razu jedziemy fazę dnia i po niej dopiero nastąpi faza nocy?
2. Jak jest z tymi tymczasowymi punktami zwycięstwa za świątynie. Współgracz zajął świątynię na środku za trzy anki (miał tam jednostki) i pod koniec dnia dostał z za to takiego punkta. Następne dnia znów wybronił tę pozycję i dostał drugi TVP za tę samą świątynię. Potem zajął drugą świątynię więc dostał PVP ale już nie dostał za tę pierwszą TVP. I trzeciego dnia w końcu odbiłem tę świątynię za 3 anki. Czy wtedy traci dwa wcześniejszego temporary victory points czy tylko jeden?
3. Jeżeli kupimy kafelek bestii możemy od razu położyć takiego słonia w swoim mieście przy oddziale czy musimy wykonać fazę rekrutacji i dopiero wtedy go przyłączyć? Analogicznie, jeśli w mieście nie mamy jednostek a mamy gdzieś poza miastem możemy tam dodać naszą bestię, czy musimy wpierw dokonać fazy rekrutacji?
4. Ograniczenie w używaniu żetonów akcji. "at the end of 5 turns, each player must have placed at least one token in EACH of the first 3 levels od the action pyramid on his individual board." Czy to znaczy że na 5 moich akcji zawsze muszę mieć po jednym żetonie na każdym levelu na: kupieniu kafelka mocy, rozbudowie piramidy, ruchu, czy jak je rozumieć?
Jeśli tak przyjąć to by znaczyło, że muszę marnować żetony akcji bo mnie przecież nie stać na początku gry na takie rozbudowy...
5. Kafelek priestess zmniejsza koszt kafelków mocy o jeden. Czy kafelki kosztujące 1 anka mogę w tym momencie kupować za darmo? na logikę by było, że zmniejsza koszt, ale ten koszt jakiś musi być, więc trzeba zapłacić tego anka, ale instrukcja tego nie precyzuje.
6. To samo teleportacja. Jeśli normalnie kosztuje 2 anki, a mam kafelek "Priest of Ra" (jak wydaje anki to -1) i kafelek "Stargate" (kiedy używam ruchu teleportacja -1) to ostatecznie teleportuję się za friko?
7. Do świątyni delty można się dostać tylko przez teleportację? Na planszy dla dwóch graczy nie ma tam żadnego portu, więc chyba nie ma innej drogi.

To chyba wszystkie punkty sporne, bardzo będę wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Kemet

Post autor: rastula »

Komimasa pisze:W końcu udało mi się nabyć tę grę (pozdrawiam kontrahenta diud20!) i wczoraj przeprowadziłem pierwszą grę na dwie osoby. Jak zwykle przy moim współgraczu pojawiło się sporo pytań, a instrukcja jednoznacznie ich nie rozwiewa...

1. Pierwsza sprawa czy my zaczynamy z jakimiś ankami modlitwy? Czy np od razu jedziemy fazę dnia i po niej dopiero nastąpi faza nocy?

na początek dostajesz 5 punktów mocy


2. Jak jest z tymi tymczasowymi punktami zwycięstwa za świątynie. Współgracz zajął świątynię na środku za trzy anki (miał tam jednostki) i pod koniec dnia dostał z za to takiego punkta. Następne dnia znów wybronił tę pozycję i dostał drugi TVP za tę samą świątynię. Potem zajął drugą świątynię więc dostał PVP ale już nie dostał za tę pierwszą TVP. I trzeciego dnia w końcu odbiłem tę świątynię za 3 anki. Czy wtedy traci dwa wcześniejszego temporary victory points czy tylko jeden?

TVP dostajesz RAZ zaraz po zajęciu i trzymasz go tak długo jak masz tam jednostkę - nie możesz więc dostać 2x TVP za jedną świątynię



3. Jeżeli kupimy kafelek bestii możemy od razu położyć takiego słonia w swoim mieście przy oddziale czy musimy wykonać fazę rekrutacji i dopiero wtedy go przyłączyć? Analogicznie, jeśli w mieście nie mamy jednostek a mamy gdzieś poza miastem możemy tam dodać naszą bestię, czy musimy wpierw dokonać fazy rekrutacji?

Stwory dokładasz od razu do dowolnej jednostki.

4. Ograniczenie w używaniu żetonów akcji. "at the end of 5 turns, each player must have placed at least one token in EACH of the first 3 levels od the action pyramid on his individual board." Czy to znaczy że na 5 moich akcji zawsze muszę mieć po jednym żetonie na każdym levelu na: kupieniu kafelka mocy, rozbudowie piramidy, ruchu, czy jak je rozumieć?

na każdym poziomie piramidy musisz mieć co najmniej 1 akcję



5. Kafelek priestess zmniejsza koszt kafelków mocy o jeden. Czy kafelki kosztujące 1 anka mogę w tym momencie kupować za darmo? na logikę by było, że zmniejsza koszt, ale ten koszt jakiś musi być, więc trzeba zapłacić tego anka, ale instrukcja tego nie precyzuje.

tak , można kupować / brać za darmo 1-1=0 (oczywiście musisz poswięcic akcję



6. To samo teleportacja. Jeśli normalnie kosztuje 2 anki, a mam kafelek "Priest of Ra" (jak wydaje anki to -1) i kafelek "Stargate" (kiedy używam ruchu teleportacja -1) to ostatecznie teleportuję się za friko?

"logicznie rzecz biorąc tak jak mówiesz, ale nie pamietam dokładnie działania wszystkich kafelków)


7. Do świątyni delty można się dostać tylko przez teleportację? Na planszy dla dwóch graczy nie ma tam żadnego portu, więc chyba nie ma innej drogi.

chyba nie, przyjrzyj się planszy - gdzieś tam jest bród, może być niewyraźny


To chyba wszystkie punkty sporne, bardzo będę wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości.
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kemet

Post autor: Sir-Rafał »

Co do pkt 6: Wydaje mi się, że gdzieś widziałem, że "rabaty" się nie kumulują.

Co do pkt 7: Nie ma możliwości wrócić z Delty - to jest droga w jedną stronę, ale jest bardzo cenna. Jedyna opcja to kafelek, który pozwala się teleportować od Obeliska, a nie do Obeliska.
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Kemet

Post autor: rastula »

co do pkt 6 - a nie chodziło o to że nie możesz mieć dwóch mocy o tym samym działaniu (bez względu na kolor) - hmmm - przyjrzę się jak będę przy grze...
ODPOWIEDZ