Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2138
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: WRS » 04 wrz 2013, 11:14

W części 1. instrukcji (Słowniczek) opisana jest strefa Łączność. W szczególności jest tam zaznaczone, że żołnierz z tej strefy zdobywa bonus misji.

Tymczasem w części 3. (3.4.6. Rezultat misji) czytamy, że to gracz kontrolujący Zwiadowcę dostaje bonus misji. Jest to powtórzone także niżej w opisie misji Uwolnienie więźniów.

A przecież w Słowniczku Zwiadowca jest opisany jako wybierający jedną z dwóch kart Działań władzy.

Czyżby taki gruby błąd się wkradł? (to samo jest w angolskiej instrukcji...)

---

Leon Smoleński ps. „Zeus” jako jedyny jest w marynarskim mundurze... Gdzie można coś więcej o tym epizodzie z Jego życia poczytać?
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję

Adam Kwapiński
Użytkownik wspierający
Posty: 106
Rejestracja: 01 gru 2011, 10:59

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: Adam Kwapiński » 04 wrz 2013, 13:13

Cóż możemy się tylko uderzyć w piersi. Faktycznie ten błąd wkradł się do instrukcji w ostatnim momencie i nam umknął przez częste używanie nazw obu funkcji. Oczywiście to Łącznik zgarnia bonus - Zwiadowca pozwala na wybranie karty. Inna interpretacja nie ma sensu ale instrukcja jest sprzeczna w tej kwestii. Mamy nadzieję, że ta wpadka nie będzie to przyczyną zbyt ostrych sporów nad stołem. Dzięki za czujność.

Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2138
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: WRS » 04 wrz 2013, 23:59

Chyba się gracze połapią ;)

A o "Zeusie" coś podpowiecie?

---

Mam problem z interpretacją zapisu dotyczącego rozstrzygania misji "Uwolnić więźniów", czyli odbijania pojmanych żołnierzy z aresztu.

W przypadku powodzenia, żołnierze z aresztu wracają na kwatery (ew. łącznik zabiera jednego od razu do oddziału).
Czy dobrze rozumiem, że dopiero potem rozpatrujemy skutki rozkazów? Zatem może się zdarzyć tak, że odbijając jednego swojego żołnierza ryzykuję pojmanie wielu innych?
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję

Awatar użytkownika
kwiatosz
Użytkownik wspierający
Posty: 7524
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 30 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: kwiatosz » 05 wrz 2013, 07:19

WRS pisze: Mam problem z interpretacją zapisu dotyczącego rozstrzygania misji "Uwolnić więźniów", czyli odbijania pojmanych żołnierzy z aresztu.

W przypadku powodzenia, żołnierze z aresztu wracają na kwatery (ew. łącznik zabiera jednego od razu do oddziału).
Czy dobrze rozumiem, że dopiero potem rozpatrujemy skutki rozkazów? Zatem może się zdarzyć tak, że odbijając jednego swojego żołnierza ryzykuję pojmanie wielu innych?
W testach tak było, ja miałem dwóch "rotacyjnych", ktoś zawsze siedział. Ale czy tak jest na pewno w finalnej wersji - nie obiecam.
Bólu sporo, chociaż faktów promil, jeden średnik. Więc literacko to się jakoś broni.

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier

Adam Kwapiński
Użytkownik wspierający
Posty: 106
Rejestracja: 01 gru 2011, 10:59

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: Adam Kwapiński » 05 wrz 2013, 09:31

Tak - skutki kart rozkazów rozpatrujemy po wykonaniu misji. Może się skończyć tym, że ktoś w jej wyniku "zostanie z tyłu" i trafi do aresztu. Aczkolwiek uzyskanie bilansu ujemnego jest dość trudne. Ty Kwiatoszu grałeś na trochę wcześniejszej wersji, w której uwalniało się tylko jednego, a nie wszystkich więźniów - wtedy bilans ilościowy żołnierzy regularnie był ujemny ;p

Co do Zeusa to szukaliśmy do grafik autentycznych zdjęć i tutaj takie udało nam się znaleźć. Michał postara się napisać niebawem coś więcej o tej postaci.

Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2138
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: WRS » 05 wrz 2013, 10:31

Dzięki za rozwianie wątpliwości. I zapowiedź dodatkowych informacji.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję

SolusLupus
Użytkownik wspierający
Posty: 142
Rejestracja: 02 lut 2010, 17:49
Lokalizacja: Gdynia

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: SolusLupus » 02 paź 2013, 17:22

A ja mam inne pytania.
W instrukcji pkt. 3.2.3 Rozpoczęcie misji
" Każdą ze znajdujących się na stole misji należy rozpatrzyć w kolejności w jakiej się pojawiła. (...) Gracz, który kontroluje Dowódcę danej misji, decyduje, czy zostanie ona rozpoczęta.(...)"

1. Kiedy gracz kontrolujący Dowódcę decyduje o rozpoczęciu misji - w swojej fazie (zamiast akcji lub po wykonaniu akcji?) czy w dowolnym momencie gry?
2. Czy pierwsze zdanie mam rozumieć w ten sposób, ze Dowódcy muszą czekać z decyzją o rozpoczęciu misji aż wcześniejsze misje zostaną zrealizowane? Ergo: Jeśli pierwsza wyłożona misja nie ma dowódcy i nikt nie może zdecydować o jej rozpoczęciu to następne wykładane misje nie mogą zostać rozpoczęte i muszą czekać do końca etapu?

Dzięki z góry za odpowiedź?

powermilk
Użytkownik wspierający
Posty: 1099
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: powermilk » 02 paź 2013, 20:51

Przecież ta część instrukcji jest tak skonstruowana, że jasnym jest, iż misje rozgrywane są po ruchu wszystkich graczy. Jeżeli nie ma dowódcy lub dowódca nie chce rozpoczynać misji, to rozpatrywana jest następna :)

SolusLupus
Użytkownik wspierający
Posty: 142
Rejestracja: 02 lut 2010, 17:49
Lokalizacja: Gdynia

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: SolusLupus » 02 paź 2013, 21:52

1. Chcę się upewnić - Dowódca nie może rozpocząć misji w dowolnym momencie rundy ale musi czekać aż wszyscy gracze "spasują"?
2. OK. rozumiem. (Choć uważam, ze mogłoby to zostać jasno w instrukcji wyrażone).

powermilk
Użytkownik wspierający
Posty: 1099
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: powermilk » 02 paź 2013, 22:06

Jako nie rozumiem co masz na myśli "spasują" to wyjaśnię po kolei. W instrukcji jest opis rundy i jest tam po kolei wypunktowane:
1. Nowa runda (wyciągnięcie misji)
2. Akcje
3. Rozpoczęcie misji
4. Przekazanie dowództwa

W pierwszej rundzie wyłożono misję X, a w drugiej Y, z czego misji X nie podjęto się w poprzedniej misji. Ok, rozpoczynamy nową rundę, pojawia się misja Y. Każdy gracz wykonuje akcje (2 ruchy na 3 możliwe akcje). Wszyscy wykonali coś tam. Potem głównodowodzący (my tak podczas rozgrywek robiliśmy) pyta się gracza, który dowodzi misją X: "Zaczynamy misję?", jeżeli powie, że tak to rozpatrujemy ją, a jak mówi, że nie to nie robimy tego (ależ logiczne zdanie mi wyszło :D). Następnie to samo pytanie jest kierowane do gracza, który dowodzi misją Y i tak samo się rozpatruje. Gracz, który jest głównodowodzącym przekazuje swoje dowództwo następnemu graczowi.

Uf :) Mam nadzieję, że pomogłem.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2013, 20:59 przez powermilk, łącznie zmieniany 1 raz.

SolusLupus
Użytkownik wspierający
Posty: 142
Rejestracja: 02 lut 2010, 17:49
Lokalizacja: Gdynia

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: SolusLupus » 03 paź 2013, 20:01

Teraz wszystko rozumiem. Serdeczne dzięki!

UncleLion
Użytkownik wspierający
Posty: 502
Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
Kontakt:

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: UncleLion » 14 paź 2013, 22:49

Pojawiła się u nas wątpliwość dotycząca interpretacji "poziomu dowodzenia". Czy w fazie licytacji bierzemy pod uwagę stopień i cyfrę pod nim czy tylko cyfrę?
Według mnie trochę dziwnym by było gdyby kapitan przegrywał z sierżantem w licytacji ale wolę się upewnić....

Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1071
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: GrzeL » 15 paź 2013, 00:52

UncleLion pisze:Pojawiła się u nas wątpliwość dotycząca interpretacji "poziomu dowodzenia". Czy w fazie licytacji bierzemy pod uwagę stopień i cyfrę pod nim czy tylko cyfrę?
Według mnie trochę dziwnym by było gdyby kapitan przegrywał z sierżantem w licytacji ale wolę się upewnić....
Tylko cyfrę, postacie na kartach w tym ich stopnie są tylko dodatkiem fabularnym i nie mają żadnego wpływu na przebieg gry.

Awatar użytkownika
Tycjan
Moderator
Posty: 3226
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: Tycjan » 21 paź 2013, 09:10

Zapraszam do przeczytania "Dziennika projektanta: Podkręcanie mechaniki – Bohaterowie wyklęci" na platformie ZnadPlanszy.pl: http://goscie.znadplanszy.pl/2013/10/21 ... e-wykleci/

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl

Awatar użytkownika
_Berenice_
Użytkownik wspierający
Posty: 471
Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: _Berenice_ » 19 lis 2013, 23:57

Czy można dublować akcje? Np. przydzielić dwóch żołnierzy do strefy uderzeniowej w jednej misji?

Awatar użytkownika
Sienio
Użytkownik wspierający
Posty: 390
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: Sienio » 27 lis 2013, 13:25

Tak, można wykonać dwie identyczne akcje w swojej turze.

Awatar użytkownika
_Berenice_
Użytkownik wspierający
Posty: 471
Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: _Berenice_ » 29 lis 2013, 21:58

Dziękuje za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3295
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: Veridiana » 24 maja 2014, 19:35

W polskiej instrukcji w akcji przejęcia (czy jak ona się tam nazywa, nie mam teraz instrukcji przed oczami) można zająć miejsce żołnierza o tym samym poziomie dowodzenia.
W angielskiej instrukcji można zająć miejsce tylko żołnierza o niższym poziomie.
Która wersja jest prawdziwa?

Awatar użytkownika
Firenski
Użytkownik wspierający
Posty: 1309
Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
Lokalizacja: Żory
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: Firenski » 27 maja 2014, 17:34

Tutaj jest wyjaśnienie tej kwestii. Błąd jest w angielskiej instrukcji.
Black is the sanctuary of light.

Mój TOP :)

Faziee
Posty: 87
Rejestracja: 30 paź 2012, 13:26
Been thanked: 1 time

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: Faziee » 25 mar 2016, 17:15

Witam, a ja mam pytania dotyczące misji uwolnienie więźniów.
1. Czy za nią też dostaje się zawsze punkty chwały jak wyjdzie jej powodzenia - czy procedura jest taka sama a różni się tylko efekt łącznika, czyli, że natychmiast w chodzi a karty nie zabieramy, czy też ta misja służy tylko do uwalniania więźniów??
2. Drugie pytanie: rozumiem, że nawet jak nie ma łącznika to wszyscy więźniowie się uwalniają i tak, tylko nie ma bonusu dla niego, że trafiłby jeden żołnierz na rękę??
3. Trzecie pytanie to, czy powodzenie tej misji nie ma znaczenia czy wygrają bohaterowie, czy władza ludowa??
4. I ostatnie czy podczas jednego etapu można tą misję przechodzić kilka razy???

gwyddbwyll
Posty: 12
Rejestracja: 08 sie 2016, 16:17

Re: Bohaterowie Wyklęci / The Outcast Heroes

Post autor: gwyddbwyll » 05 lip 2018, 21:21

Faziee pisze:
25 mar 2016, 17:15
Witam, a ja mam pytania dotyczące misji uwolnienie więźniów.
1. Czy za nią też dostaje się zawsze punkty chwały jak wyjdzie jej powodzenia - czy procedura jest taka sama a różni się tylko efekt łącznika, czyli, że natychmiast w chodzi a karty nie zabieramy, czy też ta misja służy tylko do uwalniania więźniów??
2. Drugie pytanie: rozumiem, że nawet jak nie ma łącznika to wszyscy więźniowie się uwalniają i tak, tylko nie ma bonusu dla niego, że trafiłby jeden żołnierz na rękę??
3. Trzecie pytanie to, czy powodzenie tej misji nie ma znaczenia czy wygrają bohaterowie, czy władza ludowa??
4. I ostatnie czy podczas jednego etapu można tą misję przechodzić kilka razy???
1. Zgodnie z instrukcją - TAK. Ponieważ wg instrukcji pierw dowodzący misją określa czy jest ona rozpoczęta, a kolejnym krokiem jest dobranie i przydzielenie punktów chwały. W instrukcji nie ma informacji, że w przypadku tej misji pomijany jest ten krok. Zatem wygrana misja = zabranie karty punktów chwały
2. Wygranie misji polega na uwolnieniu więźniów, a bonus łącznika to zabranie jednej karty od razu na rękę. Niepowodzenie misji wiąże się z nieprzyznaniem bonusu oraz nieuwolnieniem więźniów
3. 2 misje zakończone niepowodzeniem podczas jednego etapu = wygrana władzy ludowej. W instrukcji brak wzmianki o jakimkolwiek wyjątku w przypadku misji uwolnienia więźniów
4. A to jest dobre pytanie i chętnie dowiem się od twórców gry... Czy podczas losowania kolejnych misji per runda, w dowolnym momencie dowodzący misją uwolnienia więźniów może podjąć decyzję o rozpoczęciu misji?

ODPOWIEDZ