Summoner Wars

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

Czy moge zagrac karte muru, a potem karte posilki i przywolac te darmowe commony przy nowym murze?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2805
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Tak, możesz. Obie karty zagrywa się w fazie wydarzeń.
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 435
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times
Been thanked: 38 times

Re: Summoner Wars

Post autor: grabol »

W talii Upadłych Feniksów, niektóre wydarzenia i umiejętności odnoszą się do kart Upadłego Królestwa, np. wydarzenie: Z popiołów lub umiejętność Kartosa: Zawistna Śmierć. Czy te wydarzenia i umiejętności stosują się tylko do jednostek Upadłego Królestwa, czy mają także zastosowanie dla jednostek Upadłych Feniksów?
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Zdaje się, że to jest wyjaśnione w instrukcji (chyba nawet dwa razy jest ta sama tabelka obrazująca to jeszcze lepiej niż tekst): Upadłe Faniksy to takie karty, na które działa wszystko co odnosi się do Upadłych Feniksów, Upadłego Królestwa i Elfów Feniksa. Czyli karty mówiące o Upadłym Królestwie wykluczają z tego zestawu jedynie Elfy Feniksa, natomiast Upadłe Feniksy jak najbardziej można "przyzwać" wspomnianymi kartami.
Zresztą inna interpretacja nie miałaby sensu. Przecież to mają być talie grywalne bez żadnych modyfikacji (bez dodawania kart z frakcji, które zawarły przymierze).
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 435
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times
Been thanked: 38 times

Re: Summoner Wars

Post autor: grabol »

Dzięki za odpowiedź! Na kartach jest to wyrażone jednoznacznie: "Upadłe Królestwo", stąd moje wątpliwości.
adalbert
Posty: 940
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Kurczę, proste pytanie dot. zdolności z Wydarzeń Piaskowych Płaszczy. Jenostkę z wydarzeniem pod nią traktuję się, jakby posiadała tę zdolność. A co z własną zdolnością jednostki?
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Oczywiście zostaje bez zmian. Zresztą zdolność Łowcy odnosi się do tych zdolności z wydarzeń :)

Mnie natomiast zastanawia inna sprawa związana ze zdolnościami z wydarzeń. Czy Mentalna Wiedźma może je przejąć? Podobnie zdolności z Run (te, które są nazwane, np. z Run Mocy)?
Awatar użytkownika
schalonny
Posty: 128
Rejestracja: 01 lip 2013, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: schalonny »

Oczywiscie ze Mind Witch moze je przejac! ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
adalbert
Posty: 940
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Jak działa zdolność Kultysty z Upadłych Feniksów przy zagraniu karty Boska Interwencja (tej, która zapobiega położeniu znaczników obrażeń na podstawce lub czempionie) Moyry?
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Dobre pytanie. Ja interpretuję to tak: Kultysta kładzie każdy dodatkowy znacznik osobno jako niezależne kroki - najpierw rana lub rany wynikające z rzutu kośćmi (może być więcej niż jedna jeśli atak Kultysty był zwiększony), potem rana na siebie i wynikająca ze zdolności dodatkowa rana na atakowanej jednostce, a potem ewentualnie drugi raz rana za ranę. Moim zdaniem pojedyncze wydarzenie Moyry zablokuje tylko jedną z tych trzech "akcji".


schalonny pisze:Oczywiscie ze Mind Witch moze je przejac! ;)
Odnośnie przejmowania przez Wiedźmę zdolności z dodatkowych kart znajdujących się pod jednostkami, to nie jest to takie oczywiste. Zadałem pytanie na PHG i niestety nie doczekałem się odpowiedzi ani w komentarzach do Mind Witch, ani do Event Abilities Rules. W końcu dopisałem je jeszcze do Rune of Power i odpowiedział mi niejaki Thefirstwaldo. Nie wiem kto to jest i czy można jego odpowiedź traktować jako wiążącą, ale on uważa, że przejmować można tylko zdolności zapisane na kartach jednostek:
I had the same question, and I think I've come up with a decent answer.
No. A Mind Witch cannot take an ability from a card that is underneath a Unit (like a Rune or Event Ability) because the Mind Witch says to take the name and ability of that Unit. I take that to mean that she can only take the ability written on that Unit's card.
The same can be said for any card that gives a Unit an ability until the beginning of your next turn but doesn't go underneath that Unit.


Co o tym sądzicie?
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

Thundrowa Gildia - Zdolność Lodowego Golema "...może być celem kart odnoszących się do zdolności WYBUDOWANY." działa ze zdolnością Chempiona Vognara: "Jeśli jest to Podstawowa Jednostka ze zdolnością WYBUDOWANY..."?
adalbert
Posty: 940
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Tak (jest o tym w angielskim FAQu).
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

Tańcząca w Ogniu jest atakowana przez jednostkę z jednym życiem i dwiema kostkami ataku. Wypada jedno trafienie i jedno pudło. Tańcząca otrzymuje ranę atakujący również i spada na stos magii grającego Elfami Feniksa.
Czy jeśli atakująca jednostka ginie Tańcząca MUSI się przemieścić?
Czy jeżeli Tańcząca sąsiadowała z atakującą jednostką to MUSI przesunąć się na inne wolne miejsce (jeśli to możliwe)? Czy może zadeklarować że przesuwa się na pole na którym stoi?
Awatar użytkownika
schalonny
Posty: 128
Rejestracja: 01 lip 2013, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: schalonny »

Nie moze sie przesunac, bo juz nie jest mozliwe by sie polozyla na wolym polu przy jednostce, bo jej juz nie ma.
I nie moze zadeklarowac, ze zostaje na tym samym polu, to jest wada podstawowej talii maldarii co ladnie jest na plaidhacie opisane - tanczaca i plomyki sa kiepskie do zaslaniania sie :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
adalbert
Posty: 940
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Jeszcze w kwestiach związanych z Moyrą. Zapytałem na forum PHG i otrzymałem następujące odpowiedzi:

How does exactly work Moyra's Divine Intervention against FP Cultist? Should I best play it after my unit got "normal" and additional wounds to ingore them all? If so, does the Cultist still retains wounds my opponent placed on him?
The Cultist wounds himself first, and then Divine Intervention prevents all the wounds at once. Cursed Slash happens at the same time wounds are being placed, and Divine Intervention happens after the wounds have been received.

One more: Moyra plays two Change Forms and chooses Cherubim and Angel. Does it mean she can both move three spaces and move through walls?
That's correct.

Czyli zagrać Boską interwencję, kiedy już Kultysta się zrani i wtedy rany na nim pozostają, ale nasza jednostka ignoruje wszystkie obrażenia.
Muszę powiedzieć, że możliwość takiego wykorzystania Boskiej Interwencji, kombowania Zmiany Kształtu i zdolność wygrania dzięki Uderzeniu Błyskawicy sprawiają, że Moyra bardzo mi się podoba.
MójMistrzu
Posty: 114
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 21 times

Re: Summoner Wars

Post autor: MójMistrzu »

2 pytanka odnośnie kultysty z Eliena Nieśmiertelnego:

1. jeśli wykładam Kultystę dzięki zdolności Kartosa (daję mu zdolność precyzyjny), to czy mogę w jakikolwiek sposób odpalić zdolność kultysty (rana wchodzi z precyzyjnego automatycznie a ja rzucam kostką żeby odpalić jego zdolność?)

2. wydarzenie z Popiołów - jest napisane, że działa gdy zniszczę wrogą jednostkę w wyniku ataku. Czy kładzenie obrażeń ze zdolności kultysty jest traktowane jako część ataku?
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

1. Precyzja nakazuje położenie znaczników obrażeń zamiast rzucania kością, więc nie można w tym przypadku skorzystać ze zdolności Kultysty.
2. Zdolność Kultysty jest aktywowana podczas jego ataku, więc TAK, zniszczenie jednostki dzięki jego zdolności jest zniszczeniem w wyniku ataku.
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Bowman »

Karta Wydarzeń: „Bagienne Królestwo” Dodaj 1 do Wartości Ataku Glurbluba do końca tej tury za każdy Opleciony Mur, który kontrolujesz do maksymalnej wartości 5. Do maksymalnej wartości czego? Ataku Glurbluba czyli 5? Czy też może maksymalnie za pięć murów o 5 czyli razem 7?
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2805
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Na 100% do maksymalnej wartości ataku 5.
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Bowman »

Dzięki. Przy dzisiejszej rozgrywce kumpel upierał się, że do 7 bo jest podobno błąd na karcie Wydarzenia - nie do 5 tylko o 5.
_Jarek_
Posty: 102
Rejestracja: 25 maja 2015, 14:38
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: _Jarek_ »

Bowman pisze:Karta Wydarzeń: „Bagienne Królestwo” Dodaj 1 do Wartości Ataku Glurbluba do końca tej tury za każdy Opleciony Mur, który kontrolujesz do maksymalnej wartości 5. Do maksymalnej wartości czego? Ataku Glurbluba czyli 5? Czy też może maksymalnie za pięć murów o 5 czyli razem 7?
kaszkiet pisze:Na 100% do maksymalnej wartości ataku 5.
NIE.
Na 100% zwiększa się atak maksymalnie o 5, czyli do 7. Polska karta ma błąd w tłumaczeniu.

Jest to wyjaśnione w komentarzach do karty Swamp Dominion na oficjalnej stronie frakcji: http://www.plaidhatgames.com/games/summ ... ercenaries,
a także było dokładniej opisane już w zapowiedziach Przymierzy w news'ie http://www.plaidhatgames.com/news/445:
"Swamp Dominion lets Glurblub draw strength from the Vine Walls, adding 1 to his Attack Value for each one he controls, up to a maximum of +5.
[...]
The limit of +5 was something I was sad to see; as I wanted the Event to mimic Magic Pulse quite heavily, but it was necessary for balance's sake. (Oh well, 7 dice is still a lot.)
"
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 435
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times
Been thanked: 38 times

Re: Summoner Wars

Post autor: grabol »

Pytanie o Uczonego z talii Głębinowych Krasnoludów. Czy przy wykorzystaniu jego umiejętności, zagraniu 1 pkt magii, wszyscy Uczeni na planszy mają 1 atak? Dodatkowo wszystkie inne jednostki poza uczonymi zyskują +1 atak przeciwko kartom, z którymi sąsiadują uczeni. Dotychczas rozumiałem to tak, że zachodzi tylko ta druga sytuacja ale po rozegraniu meczu za pomocą aplikacji okazało się, że uczeni po zagraniu 1 punktu magii atakują.
Awatar użytkownika
schalonny
Posty: 128
Rejestracja: 01 lip 2013, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: schalonny »

Po pierwsze Uczona sam siebie też dopala dzięki tej zdolności. I jeżeli zdolność wskazuje na "tego"


Sent from my iPhone using Tapatalk
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2805
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

_Jarek_ pisze:
Bowman pisze:Karta Wydarzeń: „Bagienne Królestwo” Dodaj 1 do Wartości Ataku Glurbluba do końca tej tury za każdy Opleciony Mur, który kontrolujesz do maksymalnej wartości 5. Do maksymalnej wartości czego? Ataku Glurbluba czyli 5? Czy też może maksymalnie za pięć murów o 5 czyli razem 7?
kaszkiet pisze:Na 100% do maksymalnej wartości ataku 5.
NIE.
Na 100% zwiększa się atak maksymalnie o 5, czyli do 7. Polska karta ma błąd w tłumaczeniu.

Jest to wyjaśnione w komentarzach do karty Swamp Dominion na oficjalnej stronie frakcji: http://www.plaidhatgames.com/games/summ ... ercenaries,
a także było dokładniej opisane już w zapowiedziach Przymierzy w news'ie http://www.plaidhatgames.com/news/445:
"Swamp Dominion lets Glurblub draw strength from the Vine Walls, adding 1 to his Attack Value for each one he controls, up to a maximum of +5.
[...]
The limit of +5 was something I was sad to see; as I wanted the Event to mimic Magic Pulse quite heavily, but it was necessary for balance's sake. (Oh well, 7 dice is still a lot.)
"
Ale na karcie jest "up to a maximum of 5", a nie +5, co widać na obrazku. Sprawdzałem też w moich Przymierzach, które mam w angielskiej wersji i tam jest 5, a nie +5.
Czy to znaczy, że na karcie jest błąd?
_Jarek_
Posty: 102
Rejestracja: 25 maja 2015, 14:38
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: _Jarek_ »

kaszkiet pisze:Ale na karcie jest "up to a maximum of 5", a nie +5, co widać na obrazku. Sprawdzałem też w moich Przymierzach, które mam w angielskiej wersji i tam jest 5, a nie +5.
Czy to znaczy, że na karcie jest błąd?
Nie, na tej karcie nie ma błędu, chociaż rzeczywiście można to dwojako rozumieć. Całe sformułowanie brzmi "...for each Vine Wall you controll, up to a maximum of 5", czyli możesz dodać 1 do ataku dla każdego swojego oplecionego muru, ale nie więcej niż dla pięciu. Liczba 5 odnosi się do murów, a nie do wartości ataku.
ODPOWIEDZ