Mage Wars - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Mage Wars

Post autor: Leszy2 »

KonradT pisze: 27 kwie 2019, 20:12 Rzucasz Amulet i możesz użyć pełnej akcji by zyskać 3 many. Możesz to robić co rundę, więc już po dwóch użyciach jesteś do przodu z maną.
Aha. Racja.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Mage Wars

Post autor: Leszy2 »

Karta Oskuda, co oznacza czaszka w ataku Śmierdząca chmura? Instrukcja podaje tylko, że to atak od trucizny, ale nie podaje konkretnie czym to skutkuje.
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

Samo z siebie niczym nie skutkuje. Dopiero inne karty odnoszą się do typu trucizna, np. obiekty z cechą odporność na truciznę nie mogą być celem ataków tego typu.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Mage Wars

Post autor: Leszy2 »

Czy też macie tak, że ciągle macie więcej many niż mieści się na planszetce?
Myślałem nawet, że źle gram, że ilość many jest ograniczona, ale nie, wyraźnie pisze, że jest nieograniczona.
Dlaczego planszetka jest tak zaprojektowana, a nie inaczej, zbyt mało pół ilości mamy, natomiast za dużo pól przyrostu, nie spotkałem się z kartą obniżającą ilość many, a nawet jeśli taka jest to można było to załatwić w inny sposób, np. żetonami, a nie marnować miejsce na przyrost poniżej 9.
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

W moich grach taka sytuacja zdarza się bardzo rzadko, najczęściej jak ktoś gra solo z mocnym naciskiem na walkę wręcz.

Są karty obniżające Channeling i manę przeciwnikowi. Grając przeciwko magowi Holy albo z promką Blur możesz być pod działaniem dwóch Mana Siphon. Wtedy mag zaczynający z 9 Channeling spada do 5.
Część osób lubi zaznaczać Upkeep obniżając sobie Channeling, żeby nie zapomnieć zapłacić.
Jeśli zaczyna się gromadzić Tobie mana, której nie jesteś w stanie wykorzystać, zastanów się nad usunięciem części ekonomii z księgi lub wrzuceniem droższych czarów.
Torquemada666
Posty: 781
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 250 times
Been thanked: 126 times

Re: Mage Wars

Post autor: Torquemada666 »

Szybkie czarowanie kontra odkrycie zaklęcia dołączonego do stworzenia.
1. Jeśli dobrze interpretuję zasady, mogę zapłacić koszt odkrycia zaklęcia (dołączonego do stworzenia przeciwnika) po deklaracji przeciwnika o aktywacji tego stworzenia?
2.Czy przeciwnik po takim odkryciu zaklęcia może użyć szybkiego czarowania maga, żeby rzucić szybki czar który usunie zaklęcie?
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars - pytania i wątpliwości

Post autor: KonradT »

1 tak
2 nie
Torquemada666
Posty: 781
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 250 times
Been thanked: 126 times

Re: Mage Wars - pytania i wątpliwości

Post autor: Torquemada666 »

Maga traktujemy jak Stworzenie? W sensie możemy dołączyć do niego dowolne zaklęcie , które nie ma w opisie, że nie może być dołączony do Maga i spełnia warunki celu zaklęcia?
Awatar użytkownika
helloween85
Posty: 162
Rejestracja: 14 maja 2018, 14:39
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 83 times
Been thanked: 48 times

Re: Mage Wars - pytania i wątpliwości

Post autor: helloween85 »

Tak:)
Torquemada666
Posty: 781
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 250 times
Been thanked: 126 times

Re: Mage Wars - pytania i wątpliwości

Post autor: Torquemada666 »

1.Jeśli mamy zapełnione miejsca danego typu w ekwipunku nie możemy rzucić kolejnego czaru z tym typem? Musielibyśmy go zniszczyć Rozpuszczeniem, czy może jest możliwość podmiany ekwipunku?

2. Wyjątkowe czary mogą być w decku w ilości 1 kopii. Nie znalazłem nic o legendarnych. Mogę mieć więcej niż jedną kopię legendarnej karty?

3. Akcję szybkiego czarowania możemy wykorzystać tylko do rzucenia szybkiego czaru. Jak ma się do tego np. umiejętność kapłanki Przywrócenie, która jest opisana w jednej z opcji jako szybki czar. Można czy nie można skorzystać z tej opcji Przywrócenia wykorzystując Akcję Szybkiego Czarowania?
Awatar użytkownika
helloween85
Posty: 162
Rejestracja: 14 maja 2018, 14:39
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 83 times
Been thanked: 48 times

Re: Mage Wars - pytania i wątpliwości

Post autor: helloween85 »

1. W przypadku zagrania na swojego maga podmieniasz, a stary sprzęt trafia do księgi. Na wrogiego maga nie możesz zagrać karty ekwipunku, jeżeli ma już zajęte miejsce.
2. Legendarnych możesz mieć więcej niż 1 w księdze, ale może być tylko jedna legendarna karta o tej samej nazwie zagrana w tym samym momencie.
3. Można.
Heiken
Posty: 203
Rejestracja: 11 maja 2012, 10:05
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Mage Wars - pytania i wątpliwości

Post autor: Heiken »

Mam w arenie 332 karty czarów na 336 w instrukcji. Mam braki czy błąd w instrukcji?
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Mage Wars - pytania i wątpliwości

Post autor: rastula »

Czy w Etapie Akcji mogę odwrócić kolejność ruchu i szybkiej akcji...tzn

czy legalne są wszystkie poniższe opcje

a) ruch
b) ruch + szybka akcja
c)
d) szybka akcja

?


edit... znalazłem odpowiedź...te 3 opcje są zgodne z zasadami (nie mozna zrobić szybkiej akcji i potem ruchu)
ODPOWIEDZ