Mage Wars - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
gieniowski
Posty: 21
Rejestracja: 12 sie 2011, 19:58
Lokalizacja: Kraków

Re: Mage Wars

Post autor: gieniowski »

sadza pisze:czy mag może poruszyć się o 3 pola? Akcja(ruch + quick action => ruch) oraz znacznik quickcast action => ruch
Nie, quickcast pozwala tylko rzucić czar.
Komimasa
Posty: 151
Rejestracja: 26 lis 2012, 11:09
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Mage Wars

Post autor: Komimasa »

Ostatnio grałem kilka partii i pojawiły się wątpliwości, które chciałbym rozwiać.

1.Przede wszystkim
http://www.arcanewonders.com/wp-content ... 00x209.jpg

Na obu tych kartach widnieje Lightning + 2 i teraz jak ja mam to rozumieć? Że jak kastuję czar błyskawicy, to rzucam przeciwko tej jednostce 2 kostkami więcej? Gdzie sens, gdzie logika, jak Brogan ma miecz błyskawicy? Coś mi tu nie pasuje.


2. Daze sprawia, że nie jest pewne, czy zaatakujemy, ale czy tyczy to też castowania zaklęć typu atack jak np kula ognia? Tez muszę rzucać 7+?

3. Charge. Jak on właściwie działa? Czy dodaje melee + 1 dla kreatury, która została dopiero przyzwana do walki i gdy ta pierwszy raz zaatakuje w następnej turze jak np Fox, nie rzuca 3 kośćmi tylko jednorazowo czterema? Czy charge daje też możliwość inną, której nie jestem świadom?

4. Battle Fury
Czy jak zakastujemy to na naszą jednostkę możemy automatycznie wykonać drugi atak licząc bonusy z ekwipunktu czy uroków, czy tylko surową siłę z karty?

5. Goran u Warlocka
http://www.gameknight.org/MageWars/imag ... olfPet.jpg
Podbustowałem go urokiem Bear Strength i miał dwa łaknienia krwi bo 1 z karty i drugi, gdyż znajdował się w tym samym polu co mój mag. I teraz atakuję pełna akcję mam Doublestrike. Czy miałem prawo rzucić dwa razy 7 (3 z karty+ 2 z uroku + 2 łaknienei krwi) kośćmi czy raz 7 a potem 3, czy 5 (bez uroku ale z łaknieniem krwi)?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi.
MaiX
Posty: 35
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:58

Re: Mage Wars

Post autor: MaiX »

1. Dokładnie tak +2 kostki. Wyjaśnienie jest proste, metalowa zbroja i prąd to niezbyt udane połączenie :lol:

2. Tak, nawet jak rzucasz attack spell-a musisz rzucić na daze, ponieważ daze ma zastosowanie do ataku a attack spell jest zarówno rzuceniem czaru jak i atakiem. No cóż jak mag dostał w łeb i jest oszołomiony to nawet z fireballa ciężko trafić :D :)

3. Zupełnie nieprawidłowo to interpretujesz - to po prostu szarża biegniesz i walisz (z fasta). Dostajesz dodatkowe kości do pierwszego ataku wykonanego zaraz po ruchu o co najmniej jedno pole. Np. ruszasz się unicornem o jedno pole i fast atakiem atakujesz wtedy masz +2. Nie ma to nic wspólnego z przyzywaniem.

4. Ja jak gram to doliczam wszystko, np dwa razy używam broni lub dwa razy doliczam meele+x z enhancementów. Nie wynika bowiem z instrukcji że ma to być traktowane jako double lub triple.

5. 7 i 3 - to jest jasno opisane przy double, triple zarówno melee+x jak też i bloodthirsty +x jest dodawane tylko do pierwszego ataku.
Awatar użytkownika
shivetay
Posty: 193
Rejestracja: 25 wrz 2012, 13:17

Re: Mage Wars

Post autor: shivetay »

Ja mam kilka pytań:

1.Czy mogę force push rzucić na swojego maga?
2.Jeśli zostaje ujawniony enchantment z upkip+2 to upkip jest płacony przez tego co rzucał?(pytam pewności :))
3.Jak zaznaczyć mist token na np Corrosive Orchide? Nie ma takiego w zestawie, czyli użyć ready used?
4. Meditation Amulet dodaje mi 3 many, jako pełną akcję. Ale czy to jest akcja jaką ja(mag) muszę zużyć, czy to jest akcja amuletu (podobnie jak stworzenie ma akcje)


Chyba na chwilę obecną :)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1819 times
Kontakt:

Re: Mage Wars

Post autor: Gambit »

shivetay pisze:Ja mam kilka pytań:

1.Czy mogę force push rzucić na swojego maga?
Chyba nie możesz...zresztą, czy miało by to jakiś sens?
shivetay pisze:2.Jeśli zostaje ujawniony enchantment z upkip+2 to upkip jest płacony przez tego co rzucał?(pytam pewności :))
Dokładnie tak.
shivetay pisze:3.Jak zaznaczyć mist token na np Corrosive Orchide? Nie ma takiego w zestawie, czyli użyć ready used?
Wydawało mi się, że był token mgły, ale spokojnie można używać zamienników.
shivetay pisze:4. Meditation Amulet dodaje mi 3 many, jako pełną akcję. Ale czy to jest akcja jaką ja(mag) muszę zużyć, czy to jest akcja amuletu (podobnie jak stworzenie ma akcje)
To jest akcja Maga. Gdyby była to akcja amuletu, byłby nieco przegięty moim zdaniem.
Awatar użytkownika
shivetay
Posty: 193
Rejestracja: 25 wrz 2012, 13:17

Re: Mage Wars

Post autor: shivetay »

Gambit pisze:
shivetay pisze:Ja mam kilka pytań:

1.Czy mogę force push rzucić na swojego maga?
Chyba nie możesz...zresztą, czy miało by to jakiś sens?
Akurat miałem taką sytuacje, że pojawiłem sie na polu gdzie nie chciałem być i miałem przygotowany force push.
Na oficjalnym forum MW znalazłem, że niby można
Gambit pisze:
shivetay pisze:3.Jak zaznaczyć mist token na np Corrosive Orchide? Nie ma takiego w zestawie, czyli użyć ready used?
Wydawało mi się, że był token mgły, ale spokojnie można używać zamienników.
kurde no niema, przez chwilę myślałem, że może coś jest nie tak
Gambit pisze:
shivetay pisze:4. Meditation Amulet dodaje mi 3 many, jako pełną akcję. Ale czy to jest akcja jaką ja(mag) muszę zużyć, czy to jest akcja amuletu (podobnie jak stworzenie ma akcje)
To jest akcja Maga. Gdyby była to akcja amuletu, byłby nieco przegięty moim zdaniem.
takie było moje pierwsze skojarzenie...ze to by było mega przegięte :)
Awatar użytkownika
shivetay
Posty: 193
Rejestracja: 25 wrz 2012, 13:17

Re: Mage Wars

Post autor: shivetay »

Mam kolejne pytanko.

Jeśli dwa stworzenia (moje i wrogiego maga) stoją na jednym polu, to żadne z nich nie może się ruszyć, no chyba, że ma elusive. Ale co jeśli magiem chce zaatakować czarem np: lightning chain pole obok, albo łucznikiem (który stoi z wrogiem na jednym polu) chce zaatakować pole obok. Mogę? bo np jeśli rzucam inkantation albo coś innego to rzucam na swoje jednostki. Ogólnie chodzi mi o to czy mogę atakować pola obok w chwili kiedy stoję z wrogą creaturą na jednym polu.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1819 times
Kontakt:

Re: Mage Wars

Post autor: Gambit »

shivetay pisze:Mam kolejne pytanko.

Jeśli dwa stworzenia (moje i wrogiego maga) stoją na jednym polu, to żadne z nich nie może się ruszyć, no chyba, że ma elusive. Ale co jeśli magiem chce zaatakować czarem np: lightning chain pole obok, albo łucznikiem (który stoi z wrogiem na jednym polu) chce zaatakować pole obok. Mogę? bo np jeśli rzucam inkantation albo coś innego to rzucam na swoje jednostki. Ogólnie chodzi mi o to czy mogę atakować pola obok w chwili kiedy stoję z wrogą creaturą na jednym polu.
Mogą się ruszyć, ale tylko o jedno pole. Możesz atakować wszystko co masz w zasięgu.
Awatar użytkownika
DarkBogas
Posty: 433
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 22 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Wars

Post autor: DarkBogas »

Hej, wczoraj rozegrałem pierwszą grę i mam pare pytań.
Najpierw dotyczace akcji głównej. Rozumiem że mogę:
1. Ruszć się dwa pola.
2. Ruszyć sie jedno pole i wykonać atak lub rzucić szybkie zaklęcie.
3. Rzucić zaklęcie wymagające "full action"
Ale czy mogę:
1. Rzucić dwa szybkie zaklęcia?
2. Wykonać dwa szybkie ataki?
3. Wykonać szybki atak lub rzucić szybkie zaklęcie a potem się ruszyć o jedno pole?

Drugie pytanie, czy zone'y maja limit ilości jednostek jakie w danym zonie moga się znajdować?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1819 times
Kontakt:

Re: Mage Wars

Post autor: Gambit »

DarkBogas pisze:Hej, wczoraj rozegrałem pierwszą grę i mam pare pytań.
Najpierw dotyczace akcji głównej. Rozumiem że mogę:
1. Ruszć się dwa pola.
2. Ruszyć sie jedno pole i wykonać atak lub rzucić szybkie zaklęcie.
3. Rzucić zaklęcie wymagające "full action"
Ale czy mogę:
1. Rzucić dwa szybkie zaklęcia?
2. Wykonać dwa szybkie ataki?
3. Wykonać szybki atak lub rzucić szybkie zaklęcie a potem się ruszyć o jedno pole?

Drugie pytanie, czy zone'y maja limit ilości jednostek jakie w danym zonie moga się znajdować?
1. Tak
2. Tak (przy czym atak musi byc oznaczony ikoną Quick Action)
3. Tak, lub wykonać atak oznaczony ikoną Full Action
A czy możesz:
1. Nie (chyba, że liczysz jedną z akcji Quickcast przed lub po fazie akcji)
2. Nie (masz tylko jedną Qucik Action w fazie)
3. Nie (ruch jest zawsze pierwszy)

Zony nie mają limitu jednostek (nic takiego nie znalazłem). Jedyny limit to karty Conjurations, które mogą być Zone Exclusive.
Taperonix
Posty: 50
Rejestracja: 11 cze 2015, 21:08

Re: Mage Wars

Post autor: Taperonix »

Witam jak działa dokładnie Elemental Wand? Tzn. Jak go zagrać, a potem jak używać podczas gry. Bo instrukcja opisuje to trochę inaczej niż FAQ.
Awatar użytkownika
Looke83
Posty: 101
Rejestracja: 26 paź 2013, 11:32
Lokalizacja: Poznań

Re: Mage Wars

Post autor: Looke83 »

Witam.
W momencie wyłożenia tej karty przypisujesz do niej jeden czar ataku z danej szkoły żywiołów (1 lub 2 poziomu). Podczas fazy akcji jako quick spell lub quick action możesz używać tego czaru bez odrzucania go na discard pile. Za 3 Mana jako quick spell możesz go podmienić na inny.
Pozdrawiam
Taperonix
Posty: 50
Rejestracja: 11 cze 2015, 21:08

Re: Mage Wars

Post autor: Taperonix »

Dzięki za pomoc ale chodzi mi czy zagrywając Elemental Wand przypisuje czar z książki czarów, czy z drugiej karty która została z fazy planowania oraz czy następnym razem kiedy będę chciał skorzystać z tego czaru muszę go tak jakby w fazie planowania zaplanować i wtedy planuję jeszcze tylko jeden czar, czy mogę z niego korzystać jak z przedmiotu i planować dwa czary.
Awatar użytkownika
Looke83
Posty: 101
Rejestracja: 26 paź 2013, 11:32
Lokalizacja: Poznań

Re: Mage Wars

Post autor: Looke83 »

Nie nie. Po wyłożeniu Elemental Wand dobierasz z księgi czarów czar i przypisujesz na stałe do Elemental Wand. Zmiana tego czaru kosztuje 3 Mana. Czar po użyciu nie znika i możesz go używać dalej. Jak podmieniasz czar to stary wraca do księgi.
Taperonix
Posty: 50
Rejestracja: 11 cze 2015, 21:08

Re: Mage Wars

Post autor: Taperonix »

ok dzięki
Taperonix
Posty: 50
Rejestracja: 11 cze 2015, 21:08

Re: Mage Wars

Post autor: Taperonix »

Witam, w jaki sposób można usunąć te znaczniki stanu : Corrode, Rot, Weak?
Awatar użytkownika
Looke83
Posty: 101
Rejestracja: 26 paź 2013, 11:32
Lokalizacja: Poznań

Re: Mage Wars

Post autor: Looke83 »

Generalnie jest kilka czarów jak np. Renewing Rain. Wbudowaną zdolność posiada Priestess - oczywiście musimy zapłacić wtedy koszt usunięcia znacznika.
Taperonix
Posty: 50
Rejestracja: 11 cze 2015, 21:08

Re: Mage Wars

Post autor: Taperonix »

Renewing Rain akurat zdejmuje burn, a burn jest możliwość zdjęcia w upkeep phase. Chodzi mi o konkretnie te 3 znaczniki stanu. Zdolność kapłanki jest ok, ale chodzi mi o jakieś czary. Bo ja nic nie mogę znaleść, co prawda nie mam wszystkich dodatków.
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

Taperonix pisze:Witam, w jaki sposób można usunąć te znaczniki stanu : Corrode, Rot, Weak?
Rot, Weak zdejmiesz przy pomocy Purify.
Corrode możesz zdjąć redukując swój pancerz poniżej ilości znaczników corrode, np. rzucając na siebie zbroję gdy masz już jedną (może być taka sama).
Każdy znacznik może być usunięty przy pomocy Wand of Healing.
Taperonix
Posty: 50
Rejestracja: 11 cze 2015, 21:08

Re: Mage Wars

Post autor: Taperonix »

Dzięki za pomoc.
Asukaji
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2015, 11:07

Re: Mage Wars

Post autor: Asukaji »

Cześć :)
Ja mam (głupie zapewne) pytanie nie co do zasad, ale nie wiedziałem gdzie zapytać.
Jest wersja Mage Wars Core Set oraz Mage Wars Core Set Arena.

Czy "Arena" to po prostu drugie wydanie tej gry? Porównywałem jedno z drugim i w Arenie jest dodanych kilka znaczników i kart, więc na to by wychodziło. Jakby ktoś mógł rozjaśnić to dzięki wielkie :D
von Klamke
Posty: 120
Rejestracja: 12 lut 2013, 00:03
Lokalizacja: Toruń

Re: Mage Wars

Post autor: von Klamke »

Tak, to po prostu drugie wydanie. Zasady bez zmian, karty bez zmian (no, troszkę więcej ich dorzucili), plansza - zmieniona grafika tylko. Twórcom chodziło po prostu o rozróżnienie dwóch magewarsowych linii: Arena (eksperci) i Academy (casuale).
Asukaji
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2015, 11:07

Re: Mage Wars

Post autor: Asukaji »

Wielkie dzięki :D
_Jarek_
Posty: 102
Rejestracja: 25 maja 2015, 14:38
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 3 times

Re: Mage Wars

Post autor: _Jarek_ »

Temat dawno pomijany, ale może odżyje skoro pojawiła się polska wersja Akademii (a kiedyś może będzie też polska Arena ;)). W każdym razie mam nadzieję, że moje pytania zauważy ktoś doświadczony i mi odpowie.

Jestem świeżo po przeczytaniu instrukcji i nie do końca jestem pewien jak rozumieć wpisy dotyczące kontrataku. Porównałem polskie tłumaczenie z angielską instrukcją i mam wrażenie, że oba teksty są w tym zakresie jednakowe, więc zacytuję polski:
"Stworzenie, które zostaje Strażnikiem, zyskuje dodatkowo umiejętność kontrataku! Jeśli stworzenie posiada szybki atak wręcz, to atak ten zyskuje cechę Kontratak. Pamiętaj, że ataków wymagających pełnej akcji, a także ataków dystansowych nie można użyć jako kontrataków."
Początkowo myślałem, że pierwsze i drugie zacytowane zdania są niezależne, tzn. Kontratak zyskuje zarówno Strażnik, jak i każdy z szybkim atakiem wręcz. Po pełnej lekturze doszedłem jednak do wniosku, że trzeba to chyba rozumieć inaczej - należy spełnić oba warunki jednocześnie: być strażnikiem (albo posiadać zapisaną lub uzyskaną umiejętność Kontratak) i jednocześnie mieć szybki atak wręcz. Jeśli strażnikiem zostanie np. ktoś z atakiem dystansowym, to i tak nie może kontratakować. Mam rację?

Jest też inna sprawa związana z kontratakiem, której nie jestem pewien. Nigdzie nie zauważyłem informacji, że kontratak wymaga wyczerpania stworzenia, więc zakładam, że nie trzeba go wyczerpywać. Co prawda Strażnik zazwyczaj będzie wyczerpany, ale nie musi, jeśli zostanie mu żeton z poprzedniej rundy. Poza tym zaatakowane stworzenie może mieć umiejętność Kontratak i być aktywne podczas tego ataku.
Czy mam rację, czy jednak kontratak wymaga wyczerpania?
Jeśli jednak mam rację, to w jakiej sytuacji może się opłacać pominąć kontratak? Wyraźnie jest zaznaczone, że to jest dobrowolna darmowa akcja i ponoć czasem warto z niej zrezygnować z powodów taktycznych.

I ostatnie pytanie: czy mogę kontratakować jeśli uda mi się uniknąć ataku dzięki odpowiedniemu rzutowi k12 (zakładając, że zaatakowano stworzenie z symbolem obrony)?
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Mage Wars

Post autor: KonradT »

_Jarek_ pisze: 23 lip 2018, 14:23.:
"Stworzenie, które zostaje Strażnikiem, zyskuje dodatkowo umiejętność kontrataku! Jeśli stworzenie posiada szybki atak wręcz, to atak ten zyskuje cechę Kontratak. Pamiętaj, że ataków wymagających pełnej akcji, a także ataków dystansowych nie można użyć jako kontrataków."
Początkowo myślałem, że pierwsze i drugie zacytowane zdania są niezależne, tzn. Kontratak zyskuje zarówno Strażnik, jak i każdy z szybkim atakiem wręcz. Po pełnej lekturze doszedłem jednak do wniosku, że trzeba to chyba rozumieć inaczej - należy spełnić oba warunki jednocześnie: być strażnikiem (albo posiadać zapisaną lub uzyskaną umiejętność Kontratak) i jednocześnie mieć szybki atak wręcz. Jeśli strażnikiem zostanie np. ktoś z atakiem dystansowym, to i tak nie może kontratakować. Mam rację?
Każde stworzenie może zostać strażnikiem. Jeśli ma szybki atak wręcz to dodatkowo zyskuje cechę kontratak.

Jest też inna sprawa związana z kontratakiem, której nie jestem pewien. Nigdzie nie zauważyłem informacji, że kontratak wymaga wyczerpania stworzenia, więc zakładam, że nie trzeba go wyczerpywać. Co prawda Strażnik zazwyczaj będzie wyczerpany, ale nie musi, jeśli zostanie mu żeton z poprzedniej rundy. Poza tym zaatakowane stworzenie może mieć umiejętność Kontratak i być aktywne podczas tego ataku.
Czy mam rację, czy jednak kontratak wymaga wyczerpania?
Jeśli jednak mam rację, to w jakiej sytuacji może się opłacać pominąć kontratak? Wyraźnie jest zaznaczone, że to jest dobrowolna darmowa akcja i ponoć czasem warto z niej zrezygnować z powodów taktycznych.

I ostatnie pytanie: czy mogę kontratakować jeśli uda mi się uniknąć ataku dzięki odpowiedniemu rzutowi k12 (zakładając, że zaatakowano stworzenie z symbolem obrony)?
Zacznę od końca. Obrona nie wpływa na kontratak.
Kontratak można chcieć pominąć, np. jeśli chcesz zachować bonus do ataku wręcz na inny cel.
Kontratak nie wymaga wyczerpania.
ODPOWIEDZ