Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Maxxx76 »

ad. 1. Why not? :)
ad. 2. Why not? :)
ad. 3. Why not? :) Z tym, że to byłby jedna z najgłupszych decyzji Kuby: zamordować tak blisko policjantów, nie mogąc wcześniej stamtąd uciec... :)
bebebe73
Posty: 2
Rejestracja: 28 sty 2016, 22:21

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: bebebe73 »

Dzięki za odpowiedź :) w sumie w przypadku tej gry chyba na wszystkie wątpliwości można odpowiedzieć "why not" ;)
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Maxxx76 »

Jeżeli instrukcja zezwala, to why not?

10% Planszomania, 6% 3Trolle
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 92 times
Been thanked: 93 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Rigidigi »

Mam pytanie odnośnie opcji "aresztowanie".

W instrukcji nie znalazłem odpowiedzi, ale może przegapiłem.

Co się dzieje w sytuacji, gdy policjant podejmuje próbę aresztowania na polu, które Kuba wybrał na swoją kryjówkę, to następuje koniec gry, czy po prostu nic się dzieje?
Oczywiście pytanie dotyczy sytuacji, gdy Kuba w momencie próby aresztowania, znajduje się na innym polu, niż kryjówka.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Maxxx76 »

?????
Maaro78
Posty: 22
Rejestracja: 07 cze 2014, 15:53

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Maaro78 »

Nic się nie dzieje. Odpowiedz Kuby będzie brzmiała nie ma mnie tu, gra toczy się dalej.

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
Using Tapatalk
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 813
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 74 times
Been thanked: 297 times
Kontakt:

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Grzdyll »

Aresztuje się Kubę a nie jego kryjówkę :-)
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Maxxx76 »

Stąd też moje bezgraniczne zdziwienie ;-)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: krecilapka »

Maxxx76 pisze:ad. 1. Why not? :)
ad. 2. Why not? :)
ad. 3. Why not? :) Z tym, że to byłby jedna z najgłupszych decyzji Kuby: zamordować tak blisko policjantów, nie mogąc wcześniej stamtąd uciec... :)
Uważam to za pewna słabość tej gry właśnie. Jeśli źle Kuba wybral ofiary to 3 nocy może wpaść w tę pułapkę.
Już tak wpadłem że policjanci przestali szukać tropów Kuby tylko obstawili miejsca zbrodni na 3 noc. Może to i nieklimatyczne Ale skuteczne. Kuba w tej grze ma kompletnie przechlapane.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Maxxx76 »

Obstawili miejsca zbrodni na 3 noc? Jak??? Ilu jest detektywów, a ile miejsc zbrodni zostaje po dwóch nocach??? Jak to "obstawić"??? A poza tym czy Kuba jest niewidomy? Nie widzi gdzie koncentrują się detektywi? Nie reaguje na to w żaden sposób? To gra na kombinowanie i to niewąskie - dla obu stron, tu trzeba blefować, kombinować, zmylać, wyprzedzać i antycypować ruchy przeciwnika. Ta gra mimo prostoty zasad może być cholernie trudna. Wszystko zależy od graczy.
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 813
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 74 times
Been thanked: 297 times
Kontakt:

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Grzdyll »

krecilapka pisze: Kuba w tej grze ma kompletnie przechlapane.
Mam już trochę partii za sobą i bez żadnych home rules jest dokładnie odwrotnie niż piszesz - to policjanci mają mocno pod górkę. Chyba że Kubą gra ktoś zupełnie nie myślący albo nie zrozumiałeś dobrze zasad...
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 92 times
Been thanked: 93 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Rigidigi »

Grzdyll pisze:Aresztuje się Kubę a nie jego kryjówkę :-)
Maxxx76 pisze:Stąd też moje bezgraniczne zdziwienie
Pytanie powstało stąd, że o takiej możliwości powiedział mi kolega, który uczył mnie w Listy grać. Ja się nie mogłem doszukać tej zasady stąd pytanie na forum.
Okazuje się, że kolega się mylił, chociaż nie do końca, bo jednak instrukcja dopuszcza taką akcję, choć w mocno ograniczonym stopniu:
Jeśli w części Piekło, w 3. fazie Policja: Patrole na Ulicach, na Szefa
Dochodzenia wybrany zostanie Swanson (brązowy) lub Abberline (czerwony),
kontrolujący go gracz może spróbować przeprowadzić aresztowanie. W tym celu
wybiera dowolne numerowane pole na planszy. Jeśli to ono jest kryjówką Kuby,
detektywi wygrywają grę.
Tej akcji można użyć tylko raz na całą grę.
Także pomimo złej interpretacji zasady, polecałbym ograniczenie swojego "bezgranicznego zdziwienia".
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Maxxx76 »

Ale to jest tylko zapis opcjonalny, ułatwiający rozgrywkę policjantom, a nie standardowa reguła gry. Home rule wprowadzony przez autorów gry - o ile się nie mylę - po konsultacjach z graczami. Stąd moje bezgraniczne zdziwienie odnośnie normalnego stosowania tej zasady.
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 92 times
Been thanked: 93 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Rigidigi »

Spoko. Najważniejsze że sytuacja wyjaśniona i teraz będę grał zgodnie z zasadami.
Dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Maxxx76 »

Stosowanie opcjonalnych zasad należy ustalić przed rozgrywką, a do tego wskazać, że to są opcjonalne zasady i komu one służą :)
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 92 times
Been thanked: 93 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Rigidigi »

Ja rozumiem. Tak jak wspomniałem wcześniej problem wziął się stąd, że kolega upierał się, że to jest standardowa reguła.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: kaszkiet »

Pytanie może nieco głupawe, ale lepiej je zadać przed pierwszą grą niż po niej - czy wszystkie czarne kwadraty to skrzyżowania? Nawet takie, gdzie nie krzyżują się żadne ulice? Np. dwa kwadraty obok pola nr 83.
GaGacek
Posty: 181
Rejestracja: 08 sie 2007, 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: GaGacek »

kaszkiet pisze:Pytanie może nieco głupawe, ale lepiej je zadać przed pierwszą grą niż po niej - czy wszystkie czarne kwadraty to skrzyżowania? Nawet takie, gdzie nie krzyżują się żadne ulice? Np. dwa kwadraty obok pola nr 83.
Tak
wrogreg
Posty: 45
Rejestracja: 17 sie 2016, 02:05
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: wrogreg »

Witam wszsytkich, moze mi ktos wyjanic na czym polega opcjonalna zasada poscigu przez policje? W instrukcji jest napisane, ze policjant majacy wolna akcje przesuwa sie o jedno skrzyzowanie, toz co to za specjalna akcja ;) Moze czegos nie zrozumialem.
Pzdr
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 813
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 74 times
Been thanked: 297 times
Kontakt:

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: Grzdyll »

Opcji pościgu (czyli ruchu o 3 pola bez możliwości przeszukiwania/aresztowania) nie ma w instrukcji bo to w istocie home rule - który zwiększa nieco szanse policji, w mojej ocenie służy wyrównaniu szans i zwiększa atrakcyjność całej rozgrywki. Jeśli będziesz grać wg reguł oryginalnych to policja będzie miała po prostu ogólnie mniejsze szanse (ta niesymetryczność wcale nie musi być wadą, prawdziwego zabójcy w Whitechapel nigdy nie schwytano).
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: c08mk »

Grzdyll pisze:Opcji pościgu (czyli ruchu o 3 pola bez możliwości przeszukiwania/aresztowania) nie ma w instrukcji bo to w istocie home rule...
Ja pamiętam, że to wyczytałem w oficjalnej instrukcji. Nie pamiętam już czy drukowanej czy z .pdf ze strony Galakty czy FFG. Ale na pewno nie jest to home rule.
wrogreg pisze:Witam wszsytkich, moze mi ktos wyjanic na czym polega opcjonalna zasada poscigu przez policje? W instrukcji jest napisane, ze policjant majacy wolna akcje przesuwa sie o jedno skrzyzowanie, toz co to za specjalna akcja.
Normalnie policjant może wykonać 2 ruchy. Dzięki tej zasadzie może wykonać 3 ruchy ale nie może już przeszukiwać/aresztować. Coś za coś.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: TV3 »

Grzdyll pisze:Opcji pościgu (czyli ruchu o 3 pola bez możliwości przeszukiwania/aresztowania) nie ma w instrukcji
Jak to nie ma, a Pogoń? :)
wrogreg pisze:W instrukcji jest napisane, ze policjant majacy wolna akcje przesuwa sie o jedno skrzyzowanie, toz co to za specjalna akcja
Dawno nie grałem, ale czy przypadkiem nie chodzi o to, że po 2-ch krokach policjanta, zamiast trzeciej akcji Szukanie śladów / Aresztowanie można wykonać trzeci krok (Pogoń właśnie)? Wtedy już Szukać śladów / Aresztować nie można.
wrogreg
Posty: 45
Rejestracja: 17 sie 2016, 02:05
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: wrogreg »

W wersji która posiadam na końcu są zasady opcjonalne i jest taka akcja opisana natomiast totalnia nie zrozumiale. Nie mam teraz gry w pobliżu bo bym zacytował. Jeszcze jedna kwestia żeby rozwiać wątpliwości, policjant w swoim ruchu może się przesunąć o 0, 1 albo 2 pola, rozumiem, że jak się nie przesune i dokonam przeszukania to już nie mogę się policjantem ruszyć?
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: TV3 »

Zgadza się, nie możesz. Najpierw następuje faza ruchu policji, dopiero po niej faza szukania śladów / aresztowania.
wrogreg
Posty: 45
Rejestracja: 17 sie 2016, 02:05
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel

Post autor: wrogreg »

TV3 pisze: Dawno nie grałem, ale czy przypadkiem nie chodzi o to, że po 2-ch krokach policjanta, zamiast trzeciej akcji Szukanie śladów / Aresztowanie można wykonać trzeci krok (Pogoń właśnie)? Wtedy już Szukać śladów / Aresztować nie można.
Dokladnie mysle, ze o to chodzi.
Dzieki za odpowiedzi.
Pzdr
ODPOWIEDZ