Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
ad. 1. Why not?
ad. 2. Why not?
ad. 3. Why not? Z tym, że to byłby jedna z najgłupszych decyzji Kuby: zamordować tak blisko policjantów, nie mogąc wcześniej stamtąd uciec...
ad. 2. Why not?
ad. 3. Why not? Z tym, że to byłby jedna z najgłupszych decyzji Kuby: zamordować tak blisko policjantów, nie mogąc wcześniej stamtąd uciec...
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Dzięki za odpowiedź w sumie w przypadku tej gry chyba na wszystkie wątpliwości można odpowiedzieć "why not"
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Jeżeli instrukcja zezwala, to why not?
10% Planszomania, 6% 3Trolle
10% Planszomania, 6% 3Trolle
- Rigidigi
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 93 times
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Mam pytanie odnośnie opcji "aresztowanie".
W instrukcji nie znalazłem odpowiedzi, ale może przegapiłem.
Co się dzieje w sytuacji, gdy policjant podejmuje próbę aresztowania na polu, które Kuba wybrał na swoją kryjówkę, to następuje koniec gry, czy po prostu nic się dzieje?
Oczywiście pytanie dotyczy sytuacji, gdy Kuba w momencie próby aresztowania, znajduje się na innym polu, niż kryjówka.
W instrukcji nie znalazłem odpowiedzi, ale może przegapiłem.
Co się dzieje w sytuacji, gdy policjant podejmuje próbę aresztowania na polu, które Kuba wybrał na swoją kryjówkę, to następuje koniec gry, czy po prostu nic się dzieje?
Oczywiście pytanie dotyczy sytuacji, gdy Kuba w momencie próby aresztowania, znajduje się na innym polu, niż kryjówka.
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Nic się nie dzieje. Odpowiedz Kuby będzie brzmiała nie ma mnie tu, gra toczy się dalej.
Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
Using Tapatalk
- Grzdyll
- Posty: 813
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 297 times
- Kontakt:
- krecilapka
- Posty: 968
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 188 times
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Uważam to za pewna słabość tej gry właśnie. Jeśli źle Kuba wybral ofiary to 3 nocy może wpaść w tę pułapkę.Maxxx76 pisze:ad. 1. Why not?
ad. 2. Why not?
ad. 3. Why not? Z tym, że to byłby jedna z najgłupszych decyzji Kuby: zamordować tak blisko policjantów, nie mogąc wcześniej stamtąd uciec...
Już tak wpadłem że policjanci przestali szukać tropów Kuby tylko obstawili miejsca zbrodni na 3 noc. Może to i nieklimatyczne Ale skuteczne. Kuba w tej grze ma kompletnie przechlapane.
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Obstawili miejsca zbrodni na 3 noc? Jak??? Ilu jest detektywów, a ile miejsc zbrodni zostaje po dwóch nocach??? Jak to "obstawić"??? A poza tym czy Kuba jest niewidomy? Nie widzi gdzie koncentrują się detektywi? Nie reaguje na to w żaden sposób? To gra na kombinowanie i to niewąskie - dla obu stron, tu trzeba blefować, kombinować, zmylać, wyprzedzać i antycypować ruchy przeciwnika. Ta gra mimo prostoty zasad może być cholernie trudna. Wszystko zależy od graczy.
- Grzdyll
- Posty: 813
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 297 times
- Kontakt:
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Mam już trochę partii za sobą i bez żadnych home rules jest dokładnie odwrotnie niż piszesz - to policjanci mają mocno pod górkę. Chyba że Kubą gra ktoś zupełnie nie myślący albo nie zrozumiałeś dobrze zasad...krecilapka pisze: Kuba w tej grze ma kompletnie przechlapane.
- Rigidigi
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 93 times
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Grzdyll pisze:Aresztuje się Kubę a nie jego kryjówkę
Pytanie powstało stąd, że o takiej możliwości powiedział mi kolega, który uczył mnie w Listy grać. Ja się nie mogłem doszukać tej zasady stąd pytanie na forum.Maxxx76 pisze:Stąd też moje bezgraniczne zdziwienie
Okazuje się, że kolega się mylił, chociaż nie do końca, bo jednak instrukcja dopuszcza taką akcję, choć w mocno ograniczonym stopniu:
Także pomimo złej interpretacji zasady, polecałbym ograniczenie swojego "bezgranicznego zdziwienia".Jeśli w części Piekło, w 3. fazie Policja: Patrole na Ulicach, na Szefa
Dochodzenia wybrany zostanie Swanson (brązowy) lub Abberline (czerwony),
kontrolujący go gracz może spróbować przeprowadzić aresztowanie. W tym celu
wybiera dowolne numerowane pole na planszy. Jeśli to ono jest kryjówką Kuby,
detektywi wygrywają grę. Tej akcji można użyć tylko raz na całą grę.
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Ale to jest tylko zapis opcjonalny, ułatwiający rozgrywkę policjantom, a nie standardowa reguła gry. Home rule wprowadzony przez autorów gry - o ile się nie mylę - po konsultacjach z graczami. Stąd moje bezgraniczne zdziwienie odnośnie normalnego stosowania tej zasady.
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Stosowanie opcjonalnych zasad należy ustalić przed rozgrywką, a do tego wskazać, że to są opcjonalne zasady i komu one służą
- Rigidigi
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 93 times
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Ja rozumiem. Tak jak wspomniałem wcześniej problem wziął się stąd, że kolega upierał się, że to jest standardowa reguła.
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Pytanie może nieco głupawe, ale lepiej je zadać przed pierwszą grą niż po niej - czy wszystkie czarne kwadraty to skrzyżowania? Nawet takie, gdzie nie krzyżują się żadne ulice? Np. dwa kwadraty obok pola nr 83.
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 sie 2007, 23:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Takkaszkiet pisze:Pytanie może nieco głupawe, ale lepiej je zadać przed pierwszą grą niż po niej - czy wszystkie czarne kwadraty to skrzyżowania? Nawet takie, gdzie nie krzyżują się żadne ulice? Np. dwa kwadraty obok pola nr 83.
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Witam wszsytkich, moze mi ktos wyjanic na czym polega opcjonalna zasada poscigu przez policje? W instrukcji jest napisane, ze policjant majacy wolna akcje przesuwa sie o jedno skrzyzowanie, toz co to za specjalna akcja Moze czegos nie zrozumialem.
Pzdr
Pzdr
- Grzdyll
- Posty: 813
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 297 times
- Kontakt:
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Opcji pościgu (czyli ruchu o 3 pola bez możliwości przeszukiwania/aresztowania) nie ma w instrukcji bo to w istocie home rule - który zwiększa nieco szanse policji, w mojej ocenie służy wyrównaniu szans i zwiększa atrakcyjność całej rozgrywki. Jeśli będziesz grać wg reguł oryginalnych to policja będzie miała po prostu ogólnie mniejsze szanse (ta niesymetryczność wcale nie musi być wadą, prawdziwego zabójcy w Whitechapel nigdy nie schwytano).
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Ja pamiętam, że to wyczytałem w oficjalnej instrukcji. Nie pamiętam już czy drukowanej czy z .pdf ze strony Galakty czy FFG. Ale na pewno nie jest to home rule.Grzdyll pisze:Opcji pościgu (czyli ruchu o 3 pola bez możliwości przeszukiwania/aresztowania) nie ma w instrukcji bo to w istocie home rule...
Normalnie policjant może wykonać 2 ruchy. Dzięki tej zasadzie może wykonać 3 ruchy ale nie może już przeszukiwać/aresztować. Coś za coś.wrogreg pisze:Witam wszsytkich, moze mi ktos wyjanic na czym polega opcjonalna zasada poscigu przez policje? W instrukcji jest napisane, ze policjant majacy wolna akcje przesuwa sie o jedno skrzyzowanie, toz co to za specjalna akcja.
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Jak to nie ma, a Pogoń?Grzdyll pisze:Opcji pościgu (czyli ruchu o 3 pola bez możliwości przeszukiwania/aresztowania) nie ma w instrukcji
Dawno nie grałem, ale czy przypadkiem nie chodzi o to, że po 2-ch krokach policjanta, zamiast trzeciej akcji Szukanie śladów / Aresztowanie można wykonać trzeci krok (Pogoń właśnie)? Wtedy już Szukać śladów / Aresztować nie można.wrogreg pisze:W instrukcji jest napisane, ze policjant majacy wolna akcje przesuwa sie o jedno skrzyzowanie, toz co to za specjalna akcja
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
W wersji która posiadam na końcu są zasady opcjonalne i jest taka akcja opisana natomiast totalnia nie zrozumiale. Nie mam teraz gry w pobliżu bo bym zacytował. Jeszcze jedna kwestia żeby rozwiać wątpliwości, policjant w swoim ruchu może się przesunąć o 0, 1 albo 2 pola, rozumiem, że jak się nie przesune i dokonam przeszukania to już nie mogę się policjantem ruszyć?
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Zgadza się, nie możesz. Najpierw następuje faza ruchu policji, dopiero po niej faza szukania śladów / aresztowania.
Re: Listy z Whitechapel / Letters from Whitechapel
Dokladnie mysle, ze o to chodzi.TV3 pisze: Dawno nie grałem, ale czy przypadkiem nie chodzi o to, że po 2-ch krokach policjanta, zamiast trzeciej akcji Szukanie śladów / Aresztowanie można wykonać trzeci krok (Pogoń właśnie)? Wtedy już Szukać śladów / Aresztować nie można.
Dzieki za odpowiedzi.
Pzdr