Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Przecież już dawno na to odpowiedzieli.
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 51#p567451
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 51#p567451
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Dla dwóch.
A jak tam leży 3 albo 4 znaczniki?
Czyniący od razu na dno?
Sporo materiału jest w tym wątku, łatwo o czymś zapomnieć...
A jak tam leży 3 albo 4 znaczniki?
Czyniący od razu na dno?
Sporo materiału jest w tym wątku, łatwo o czymś zapomnieć...
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Nie! Leżąc na wierzchu masz gorszą reputację. (Strona 7 instrukcji)white_wolv pisze:Czy jesli znajduje sie na ostatnim polu reputacji (-9) ale na wierzchu (czyli mam lepsza reputacje od tego co pode mna) to w sytuacji w ktorej znowu będę czynić (a przeciwnik nie) to mój żeton zamieni się miejscami ?
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Nie! Wskakujesz na górę. Ostatni czyniący ściąga uwagę Vuko i ma najgorszą reputację, bo jestes najdalej na torze reputacji (ujemnej reputacji).WRS pisze: czyli a zatem, czyniąc włazi się pod spód!
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2014, 01:07 przez zakwas, łącznie zmieniany 1 raz.
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Racja, przecież sam o tem pisałem cytując instrukcję
Czyniący wyłazi na wierzch!
Czyniący wyłazi na wierzch!
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Mam wrażenie, że się zamotaliście wszyscy w tych postach. Głowna trudność polega na tym, że im dalej na torze reputacji, tym gorzej. To punkty ujemne, a każdy postawiony nowy pionek ma gorzej niż ten zastany. Nowsze przewinienia gorsze niż stare grzechy.
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Dla pewności: jeśli Vuko sam uruchamia Martwy Śnieg w scenariuszu Oba Niedźwiedzie, to nikt nie dostaje kary -2 do reputacji? Zostają tylko kary za żetony Vuko?
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Czy wystawienie jednostki w sytuacji gdy jednostkę przesuniesz do obszaru w którym nie posiadasz żadnych wpływów, jest jednoznaczne z możliwością wystawiania tam kolejnych jednostek bądź wpływów?
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Nikt nie dostaje kary do reputacji wynikającej z uruchomienia Martwego Śniegu. Gracze otrzymują jedynie kary -2 do reputacji za każdy posiadany przez nich żeton VUKO.iapetus pisze:Dla pewności: jeśli Vuko sam uruchamia Martwy Śnieg w scenariuszu Oba Niedźwiedzie, to nikt nie dostaje kary -2 do reputacji? Zostają tylko kary za żetony Vuko?
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Proszę o jakiś przykład, bo nie do końca rozumiem pytanie.Rocy7 pisze:Czy wystawienie jednostki w sytuacji gdy jednostkę przesuniesz do obszaru w którym nie posiadasz żadnych wpływów, jest jednoznaczne z możliwością wystawiania tam kolejnych jednostek bądź wpływów?
Jeśli chodzi o to czy można przywoływać nowe jednostki lub dodawać wpływy do regionu gdzie jest tylko nasza jednostka specjalna to odpowiedź brzmi - tak można.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Przebrnąłem przez cały wątek, ale chciałbym się upewnić:
1. dominowanie ciernia daje nam 1M za każde uroczysko (poza Van Dykenem)?strasznie mocne, a w instrukcji jest ONE kapitalikami.
2. Znaczniki blokowane przez vuko można samemu zabrać z regionu ruchem, istnieją na WSZYSTKIE potrzeby, tylko ich wpływ w tym regionie jest 0?
3. Najgorsze: Dominację liczymy podwójnie? Najpierw sprawdzamy kto dominuje, odpalamy efekty, a potem jeszcze raz liczymy dominację? Jest całkowicie niemożliwe, by za drugim razem wygrał ktoś inny (chyba tak, ale mówię z pamięci a nie ogarniam jeszcze całkiem wszystkiego)
4. Zdolność dominacja nie ma sensu jeśli działa tak jak reszta tylko u gracza który dominuje - zakładam, że może (czy musi?) skorzystać z niej każdy podczas liczenia dominacji?
Ogólnie instrukcja jest o tyle nie taka tragiczna, że czytała się dobrze i nie miałem wątpliwości by zrozumieć jak grać, ale sporo szczegółów jednak okazało się niejasnychm a i jak widać przydałoby się podkreślenie pewnych detali jak akcje opcjonalne vs wymuszone efekty.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
1. dominowanie ciernia daje nam 1M za każde uroczysko (poza Van Dykenem)?strasznie mocne, a w instrukcji jest ONE kapitalikami.
2. Znaczniki blokowane przez vuko można samemu zabrać z regionu ruchem, istnieją na WSZYSTKIE potrzeby, tylko ich wpływ w tym regionie jest 0?
3. Najgorsze: Dominację liczymy podwójnie? Najpierw sprawdzamy kto dominuje, odpalamy efekty, a potem jeszcze raz liczymy dominację? Jest całkowicie niemożliwe, by za drugim razem wygrał ktoś inny (chyba tak, ale mówię z pamięci a nie ogarniam jeszcze całkiem wszystkiego)
4. Zdolność dominacja nie ma sensu jeśli działa tak jak reszta tylko u gracza który dominuje - zakładam, że może (czy musi?) skorzystać z niej każdy podczas liczenia dominacji?
Ogólnie instrukcja jest o tyle nie taka tragiczna, że czytała się dobrze i nie miałem wątpliwości by zrozumieć jak grać, ale sporo szczegółów jednak okazało się niejasnychm a i jak widać przydałoby się podkreślenie pewnych detali jak akcje opcjonalne vs wymuszone efekty.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- Nidhogg
- Posty: 1291
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
2. tak możesz te znaczniki przesunąćschizofretka pisze:Przebrnąłem przez cały wątek, ale chciałbym się upewnić:
1. dominowanie ciernia daje nam 1M za każde uroczysko (poza Van Dykenem)?strasznie mocne, a w instrukcji jest ONE kapitalikami.
2. Znaczniki blokowane przez vuko można samemu zabrać z regionu ruchem, istnieją na WSZYSTKIE potrzeby, tylko ich wpływ w tym regionie jest 0?
3. Najgorsze: Dominację liczymy podwójnie? Najpierw sprawdzamy kto dominuje, odpalamy efekty, a potem jeszcze raz liczymy dominację? Jest całkowicie niemożliwe, by za drugim razem wygrał ktoś inny (chyba tak, ale mówię z pamięci a nie ogarniam jeszcze całkiem wszystkiego)
4. Zdolność dominacja nie ma sensu jeśli działa tak jak reszta tylko u gracza który dominuje - zakładam, że może (czy musi?) skorzystać z niej każdy podczas liczenia dominacji?
Ogólnie instrukcja jest o tyle nie taka tragiczna, że czytała się dobrze i nie miałem wątpliwości by zrozumieć jak grać, ale sporo szczegółów jednak okazało się niejasnychm a i jak widać przydałoby się podkreślenie pewnych detali jak akcje opcjonalne vs wymuszone efekty.
3. Tak liczymy ponownie dominację ale nie po to by sprawdzić kto jest 1 ale o dalszej kolejności by wiedzieć w jakiej kolejności gracze pobierają zasoby (o ile jeszcze pobierają)
4. Ogólnie ta zdolność działa cały czas nie tylko w fazie dominacji , czyli jak rozpatrujemy Vuko to też bierzemy tą zdolność pod uwagę.
-
- Posty: 463
- Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 9 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Podmieniłem czarnemu kostkę wpływu wykorzystując zdolność Fauna. Czy czarny traktuje tę kostkę jako uśmierconą, czy też wraca ona do jego puli?
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Instrukcja strona 12: "Zabite jednostki specjalne i znaczniki wpływów wracają do graczy."aspo pisze:Podmieniłem czarnemu kostkę wpływu wykorzystując zdolność Fauna. Czy czarny traktuje tę kostkę jako uśmierconą, czy też wraca ona do jego puli?
Także nie powinno być wątpliwości?
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Masz na myśli zdolność "Dominacja" obecną u jednostek?schizofretka pisze: 4. Zdolność dominacja nie ma sensu jeśli działa tak jak reszta tylko u gracza który dominuje - zakładam, że może (czy musi?) skorzystać z niej każdy podczas liczenia dominacji?
Działa u wszystkich graczy - po prostu dodatkowy punkt przy liczeniu wpływów.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
-
- Posty: 463
- Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 9 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
i wszystko się rozjaśniazakwas pisze:Instrukcja strona 12: "Zabite jednostki specjalne i znaczniki wpływów wracają do graczy."aspo pisze:Podmieniłem czarnemu kostkę wpływu wykorzystując zdolność Fauna. Czy czarny traktuje tę kostkę jako uśmierconą, czy też wraca ona do jego puli?
Także nie powinno być wątpliwości?
Przeoczyłem to zdanie, a tutaj w którymś wpisie wyczytałem, że kostki i jednostki są limitowane - i graliśmy tak, że uśmiercona przepada. Nie było łatwo
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
aspo pisze:i wszystko się rozjaśniazakwas pisze:Instrukcja strona 12: "Zabite jednostki specjalne i znaczniki wpływów wracają do graczy."aspo pisze:Podmieniłem czarnemu kostkę wpływu wykorzystując zdolność Fauna. Czy czarny traktuje tę kostkę jako uśmierconą, czy też wraca ona do jego puli?
Także nie powinno być wątpliwości?
Przeoczyłem to zdanie, a tutaj w którymś wpisie wyczytałem, że kostki i jednostki są limitowane - i graliśmy tak, że uśmiercona przepada. Nie było łatwo
Nie wątpię
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 94 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Kostki i jednostki są limitowane,aspo pisze: kostki i jednostki są limitowane - i graliśmy tak, że uśmiercona przepada. Nie było łatwo
co oznacza, że nie możesz mieć na planszy więcej kostek i jednostek niż elementów, jakie dostałeś z grą (20 kostek, 1-dna jednostka trzeciego poziomu).
Żetony złota są dla przykłądu nielimitowane - jeśli by ich zabrakło, nadal można zdobyć złoto, przy czym należałoby zastąpić brakujące żetony innymi znacznikami (zapałkami, albo znacznikami z innych gier).
Ad. pyt 1, wcześniej zadane
Tak, każde uroczysko w regionie z Cierniem, daje dominującemu czynnik M.
Tak, van Dykena to nie dotyczy, gdyż w momencie dominacji wchłania uroczyska (zatem nie ma z czego pobrać czynnika M).
pozdr,
farm
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ja mam pytanie, co w wypadku kiedy region dominuje tylko jeden gracz, czy dalej pobiera tylko 1 wybrany surowiec, czy bierze wszystkie dostępne? ;)
Przesyłam też plik docx z omówieniem zasad z recenzji Michała "Malash" Malaszewskiego oraz FAQiem z oficjalnej strony PLO, stan na dzień 01.10.14r.
http://www.mediafire.com/view/lva3ob5p4 ... 10.14.docx
Przeczytałem raz instrukcje razem z tymi dwoma dokumentami i wydaje mi się, że wiem jak grać, ale pierwsza rozgrywka dopiero przede mną. ;)
Przesyłam też plik docx z omówieniem zasad z recenzji Michała "Malash" Malaszewskiego oraz FAQiem z oficjalnej strony PLO, stan na dzień 01.10.14r.
http://www.mediafire.com/view/lva3ob5p4 ... 10.14.docx
Przeczytałem raz instrukcje razem z tymi dwoma dokumentami i wydaje mi się, że wiem jak grać, ale pierwsza rozgrywka dopiero przede mną. ;)
Ostatnio zmieniony 09 paź 2014, 13:55 przez kuba-1990, łącznie zmieniany 2 razy.
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Pobiera tylko jeden wybrany zasób i tak samo dostaje tylko raz punkty zwycięstwa
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Witam, po pierwszej rozgrywce pojawiły się 3 nowe pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem w instrukcji:
1. Czy jeżeli Vuko zostaje na tym samym obszarze (nie przechodzi bo "okupuje" jedyny region w którym dominuje gracz z najgorszą reputacją), to należy rozpatrzeć jakieś konsekwencję jego obecności? Czy mino iż został w miejscu, to muszę przydzielić nowy żeton obecności i zabić kolejną jednostkę?
2. Co jeżeli pod koniec gry na polu akcji "Żmijowe gardło" dwóch graczy ma jednakową ilość wpływów, kto dostaje dodatkowe 5 punktów?
3. Czy jeżeli cierń wchłonie np. 3 uroczyska, to zostają one na jego obszarze (tj. przynoszą graczowi kontrolującemu ten obszar 3 czynniki M) czy te uroczyska "wypadają" z gry?
Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam. ;)
1. Czy jeżeli Vuko zostaje na tym samym obszarze (nie przechodzi bo "okupuje" jedyny region w którym dominuje gracz z najgorszą reputacją), to należy rozpatrzeć jakieś konsekwencję jego obecności? Czy mino iż został w miejscu, to muszę przydzielić nowy żeton obecności i zabić kolejną jednostkę?
2. Co jeżeli pod koniec gry na polu akcji "Żmijowe gardło" dwóch graczy ma jednakową ilość wpływów, kto dostaje dodatkowe 5 punktów?
3. Czy jeżeli cierń wchłonie np. 3 uroczyska, to zostają one na jego obszarze (tj. przynoszą graczowi kontrolującemu ten obszar 3 czynniki M) czy te uroczyska "wypadają" z gry?
Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam. ;)
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Trzeba rozpatrzyć normalnie działania Vuko; 5 punktów dostaje gracz z lepszą reputacją; wchlonięte uroczyska zdejmujesz z planszy.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Mam pytanie a propos wygranej Callo. Sytuacja taka: początek tury, mam KOSZMAR (znacznik) w regionie i zaparkowany koszmar (jednostkę), oraz fauna. Dobiega koniec fazy dominacji. Pojawia się 2gi znacznik koszmaru, ALE czy obecność fauna w tym regionie automatycznie że tak powiem zamyka go w tej samej turze? Tj. Pojawia się 2gi koszmar > stoi tam faun > koniec fazy dominacji. Region się zamyka czy nie