Boże Igrzysko: Magnaci - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Odp: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Andy »

Coen pisze:Jeśli żaden nie wybrał prymasa, to prymasem zostaje osoba ostatnia na torze kolejności
"Ostatni będą pierwszymi", jak mówi Pismo ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Maaro78
Posty: 22
Rejestracja: 07 cze 2014, 15:53

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Maaro78 »

Jeżeli jest rozbiór w prowincji z poprzedniego wieku, można w nowym wieku podczas rozpatrywania konfliktu wspomóc się kartą i wybudować w tej prowincji klasztor czy też zamek?
Using Tapatalk
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Andy »

Nie znajduję w regułach niczego, co by zabraniało takiej akcji.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: ozy »

Maaro78 pisze:Jeżeli jest rozbiór w prowincji z poprzedniego wieku, można w nowym wieku podczas rozpatrywania konfliktu wspomóc się kartą i wybudować w tej prowincji klasztor czy też zamek?
Można.
Część kart zabrania używania ich akcji w rozebranych prowincjach, ale to jest na nich wprost napisane (np. Podskarbi).
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Maaro78
Posty: 22
Rejestracja: 07 cze 2014, 15:53

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Maaro78 »

Dziękuje za odpowiedź.
Using Tapatalk
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: arturpe »

Hej,

nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji i nie pamiętam, co sie dzieje w momencie, kiedy w Prowincji jest rozbiór, konflikt zostaje na planszy. Wobec tego porażka w kolejnej turze powoduje tylko kary w postaci usunięcia posiadłości dla wszystkich prezegrywających (w danej prowincji, bo nie kładziemy drugiego rozbioru) oraz tego, który rzucił najmniejszą kartę. Jeżeli tak jest, w momencie, kiedy w prowincji pozostają posiadłości jednego gracza można śmiało rzucać na konflikt jak najmniejsze karty, bo w zasadzie nie ma żadnej kary poza tą, dla posiadacza posiadłości. Czy tak?

Druga sprawa - jeżeli karą za porażkę uwidocznioną na karcie jest najazd na kilka prowincji, to czy wszyscy w razie porażki tracą po jednej posiadłości w każdej prowincji, a gracz który wyrzucił najmniejszą kartę po dwie posiadłości w każdej z tych prowincji?

Dzięki z góry.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Andy »

arturpe pisze:Hej,

nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji
Dlaczego? http://www.phalanxgames.pl/do-pobrania/
:)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 360
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 123 times
Been thanked: 79 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: eltadziko »

arturpe pisze:Hej,

nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji i nie pamiętam, co sie dzieje w momencie, kiedy w Prowincji jest rozbiór, konflikt zostaje na planszy. Wobec tego porażka w kolejnej turze powoduje tylko kary w postaci usunięcia posiadłości dla wszystkich prezegrywających (w danej prowincji, bo nie kładziemy drugiego rozbioru) oraz tego, który rzucił najmniejszą kartę. Jeżeli tak jest, w momencie, kiedy w prowincji pozostają posiadłości jednego gracza można śmiało rzucać na konflikt jak najmniejsze karty, bo w zasadzie nie ma żadnej kary poza tą, dla posiadacza posiadłości. Czy tak?

Druga sprawa - jeżeli karą za porażkę uwidocznioną na karcie jest najazd na kilka prowincji, to czy wszyscy w razie porażki tracą po jednej posiadłości w każdej prowincji, a gracz który wyrzucił najmniejszą kartę po dwie posiadłości w każdej z tych prowincji?

Dzięki z góry.
1. Tak, kary są wtedy tylko dla posiadaczy posiadłości. Jak nic tam nie masz, nie musisz się martwić (byleby nie dopuścić do trzech rozbiorów na raz ;)).
2. Wszyscy tracą po jednej posiadłości w każdej prowincji. Gracz, który rzucił najmniejszą kartę traci dwie posiadłości TYLKO w prowincji, której dotyczy konflikt (w pozostałych prowincjach traci normalnie po jednej posiadłości).
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5594
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1206 times
Kontakt:

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: mat_eyo »

Należy pamiętać o konfliktach, które mają inne kary, np. odrzucenie karty praw. Wtedy kara też dotyczy osoby zagrywającej do konfliktu najsłabszą kartę familii i brak posiadłości w niczym nie pomoże ;)
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Lord Voldemort »

mat_eyo pisze:Należy pamiętać o konfliktach, które mają inne kary, np. odrzucenie karty praw. Wtedy kara też dotyczy osoby zagrywającej do konfliktu najsłabszą kartę familii i brak posiadłości w niczym nie pomoże ;)
Dobra uwaga.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: rastula »

Lord Voldemort pisze:
mat_eyo pisze:Należy pamiętać o konfliktach, które mają inne kary, np. odrzucenie karty praw. Wtedy kara też dotyczy osoby zagrywającej do konfliktu najsłabszą kartę familii i brak posiadłości w niczym nie pomoże ;)
Dobra uwaga.


ale kara usunięcia po jednej posiadłości w lokacji konfliktu dotyczy zawsze wszystkich obecnych graczy (nie ma tego na karcie - to się dzieje z automatu) - kara po prawej stronie karty dotyczy gracza zagrywającego najniższą kartę...


dobrze rozumiem
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5594
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1206 times
Kontakt:

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: mat_eyo »

Wydaje mi się, że gracze tracą posiadłości tylko w przypadku Najazdu, jeśli efekt przegranej karty konfliktu jest inny, to wprowadza się go bez utraty posiadłości.
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: arturpe »

No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 360
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 123 times
Been thanked: 79 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: eltadziko »

arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.

Prawa strona karty konfliktu zawsze pokazuje karę za przegranie, nic nie jest dodawane automatycznie. Gracz z najniższą kartą ma po prostu tę karę podwojoną.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5594
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1206 times
Kontakt:

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: mat_eyo »

eltadziko pisze:
arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.
A to skąd Ci się wzięło? W przypadku, kiedy konflikt skutkuje utratą karty praw to traci TYLKO gracz, który zagrał najniższą kartę familii. To jest bardzo ładnie opisane w instrukcji na stronie 11.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: rastula »

mat_eyo pisze:Wydaje mi się, że gracze tracą posiadłości tylko w przypadku Najazdu, jeśli efekt przegranej karty konfliktu jest inny, to wprowadza się go bez utraty posiadłości.


wydaje mi się że masz rację: w instrukcji stoi:
Najazd

W Prowincji w kolorze karty Konfliktu
i w ewentualnych innych Prowincjach, których herby są również wskazane na tej karcie, każdy gracz traci po 1 Posiadłości (o ile ją tam posiada). Ponadto gracz, który zagrał w tym Konflikcie kartę Familii
o najmniejszej łącznej Sile, traci 1 dodatko- wą Posiadłość w Prowincji w kolorze karty Konfliktu (o ile ją tam posiada).
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 360
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 123 times
Been thanked: 79 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: eltadziko »

mat_eyo pisze:
eltadziko pisze:
arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.
A to skąd Ci się wzięło? W przypadku, kiedy konflikt skutkuje utratą karty praw to traci TYLKO gracz, który zagrał najniższą kartę familii. To jest bardzo ładnie opisane w instrukcji na stronie 11.
A, faktycznie :P Byłem pewien, że posiadłości traci się tylko w przypadku Najazdu, ale wydawało mi się, że przypadek utraty kart praw jest analogiczny do utraty posiadłości.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5594
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1206 times
Kontakt:

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: mat_eyo »

Wtedy w przypadku Czarnych Chmur każdy gracz dokładłby znacznik, a najsłabszy dokładłby 2 ;)
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 360
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 123 times
Been thanked: 79 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: eltadziko »

mat_eyo pisze:Wtedy w przypadku Czarnych Chmur każdy gracz dokładłby znacznik, a najsłabszy dokładłby 2 ;)
Nie no, aż do takich dalekich interpretacji to bym nie zaszedł :D
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Odp: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: janekb »

eltadziko pisze:
mat_eyo pisze:Wtedy w przypadku Czarnych Chmur każdy gracz dokładłby znacznik, a najsłabszy dokładłby 2 ;)
Nie no, aż do takich dalekich interpretacji to bym nie zaszedł :D
Bo w pudełku nie miałeś większej ilości tych znaczników :-P
Widelec
Posty: 1
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:16

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Widelec »

Czy jeśli na koniec gry w jakiejś prowincji jest rozbiór, to posiadłości z tej prowincji liczymy do majątku przy ustalaniu zwycięzcy?

Co dzieje się z lennem jeśli przegramy konflikt?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5594
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1206 times
Kontakt:

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: mat_eyo »

Posiadłości znajdujące się w prowincji objętej rozbiorem wliczają się w majątek gracza.

Po przegraniu konfliktu w prowincji, w której ktoś ma lenno jest ono tracone.


Ja z kolei mam pytanie odnośnie karty Ordynacja. Czy można się nią bronić przed kartą Podskarbiego? Co się wtedy dzieje? Gracz zagrywający kartę podskarbiego dostaje posiadłość w wybranej prowincji, a ja mogę usunąć posiadłość z wybranej przez siebie prowincji?
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: ozy »

Ordynacja - dokładnie tak. Podskarbi działa normalnie ale nie ściąga Twojego majątku, bo Ty, dzięki Ordynacji, usuwasz go z innej Prowincji.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: zakwas »

ozy pisze:Ordynacja - dokładnie tak. Podskarbi działa normalnie ale nie ściąga Twojego majątku, bo Ty, dzięki Ordynacji, usuwasz go z innej Prowincji.
To źle graliśmy... ;)
Awatar użytkownika
yanoo
Posty: 262
Rejestracja: 09 maja 2011, 18:59
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: yanoo »

Czy w przypadku przegranego konfliktu Czarnych chmur bądź Sejmu niemego jest jakaś dodatkowa kara dla tego, kto dał kartę o najmniejszej sile?
This is Stannis Baratheon. The man will fight to the bitter end and then some.

BGG
ODPOWIEDZ