Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

rattkin pisze:Nie pamiętam czy to ten scenariusz, ale w którymś z początkowych kafelków można zrobić specjalne szukanie po dowolny scroll. Brzmi to bardzo nijako, wiec zwykle się to omija. Czego designer nie powiedział tam wprost, to że wsród dostępnych w grze scrolli jest także przywołanie kota. Zapewnia to zawsze skuteczny sposób na ściągnięcie Brodiego.
A faktycznie, komnaty alchemika nie przeczytałem. Zatem faktycznie jest koło ratunkowe w postaci dowolnego zwoju ;)

Choć z reguły my jako "dowolny zwój" wybieramy najczęściej serowego golema :)
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: vegathedog »

W trzecim scenariuszu jest scena w jadalni, gdzie gra się w kości ze szczurami.Nie bardzo wiedziałem co począć mając przebrania, bo na torze inicjatywy są dwie karty puszka.Jak rozegrać tą scenę? Czy najpierw po prostu młóci się w kości a dopiero potem rozpatruje się kolejno tor inicjatywy? Czy gramy sobie a tu nagle puszek wpada na stół i robi rozpierduchę?
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

vegathedog pisze:W trzecim scenariuszu jest scena w jadalni, gdzie gra się w kości ze szczurami.Nie bardzo wiedziałem co począć mając przebrania, bo na torze inicjatywy są dwie karty puszka.Jak rozegrać tą scenę? Czy najpierw po prostu młóci się w kości a dopiero potem rozpatruje się kolejno tor inicjatywy? Czy gramy sobie a tu nagle puszek wpada na stół i robi rozpierduchę?
Chyba nie doczytałeś zasad. W Jadalni w tym scenariuszu obowiązuje specjalne rozstawienie, więc na początek przychodzą tylko szczury (ich liczba, rodzaj i rozstawienie zależy, czy ma się przebrania, czy nie). Puszek przychodzi wyłącznie jako specjalne posiłki, jeśli na serowym kole dojdzie szósty ser.

Zatem mając przebrania, stawiasz wszystkie myszy i 6 szczurzych wojowników na stole, po czym rozgrywasz grę w kości. Jeśli po grze w kości (wygranej lub przegranej) potem na koło trafi szósty ser, nim opuścisz jadalnie, to wtedy wejdzie puszek.
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: vegathedog »

Oooo, wielkie dzięki.Czytałem kilka razy i faktycznie musiało mi to umknąć.Teraz wszystko jasne i logiczne.
serwis4
Posty: 1
Rejestracja: 01 paź 2015, 00:35

Re: Mice and Mystics

Post autor: serwis4 »

Jeśli jestem uzbrojony w więcej niż jedną broń, to czy dodaję punkty do siły za każdą broń i czy korzystam ze specjalnych cech wszystkich użytych broni?

Wysłane z mojego EVOLVEO StrongPhone Q4 przy użyciu Tapatalka
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

serwis4 pisze:Jeśli jestem uzbrojony w więcej niż jedną broń, to czy dodaję punkty do siły za każdą broń i czy korzystam ze specjalnych cech wszystkich użytych broni?
Nie, używasz tyko jednej broni w ciągu ataku, więc bonusy i zdolności liczysz tylko od tej jednej broni. Wyjątkiem jest jedna zdolność szelmy, która pozwala za ser zaatakować nawet trzema nożami lub sztyletami (każdy atak może być wtedy wymierzony w innego przeciwnika lub w jednego).

Choć trzeba uważać, bo np. niektóre bronie mają specjalne zdolności działające np. w czasie obrony, czy ruchu. Zatem mając np. chwytny bat i przecinak, to opłaca się atakować przecinakiem, którego zdolność aktywowana jest w czasie, gdy nim atakujesz. Za to chwytny bat ma zdolność, wymagającą wyłącznie noszenia go w ręce i dzięki temu ignorujesz przeszkody podczas ruchu z pól z wodą oraz pułapkami.
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Mice and Mystics

Post autor: pawelpoz »

Witam,
Właśnie jesteśmy po rozegraniu pierwszego scenariusza i mam kilka pytań odnośnie rozgrywki:
1. Czy sługus zdobywa ser jeśli ginie? Mówię o sytuacjach w których sługus się broni i nie wyrzuci miecza z tarcza a ser i ginie.
2. Czy używając umiejętności cios nożem (pozwalającą wyprowadzić kilka ataków w jednej akcji) można wybrać kilku przeciwników?
3. Czy zużyty zwój lub np. odrzucone za ser karty wtasowuje się z powrotem do talii czy odrzuca gdzieś na stos kart odrzuconych?
4. Pytanie niby banalne, ale dla upewnienia - czy traci się ser po awansie myszy na następny poziom?
5. Czy przejście na następny kafel należy traktować jak koniec tury ostatniej myszy? Czy dokłada się ser do koła?
6. Czy po przejściu na następny kafel przez zwiadowcę (nie odwróceniu kafla) należy wszystkie myszy od razu przenieść na nowy kafel czy tylko zwiadowcę, a inne myszy muszą do niego dołączyć? Czy potyczkę ciągnie się wtedy jak wszystkie myszy będą na kaflu?
7. W instrukcji jest informacja o małych sługusach atakujących z dystansu - które to sługusy?
8. Czy sługus atakujacy z dystansu może walczyć wręcz (i rzucać na miecze i miecze z tarczą zamiast łuków)?
9. Czy ser trafia na zegar jeśli akurat jest tura ostatniej myszy i zabija ona ostatniego sługusa? Czy dopiero od następnej tury działa zasada: dołóż sera na zegar po turze ostatniej z myszy jeśli na planszy nie ma już sługusów
10. Czy rozegrane karty potyczki wtasowuje się w talię spowrotem czy odrzuca na stos odrzuconych kart?
11. Też banalne, ale dla pewności - czy po ewentualnym powrocie na poprzedni kafel np. w celu zrobienia czegoś losuje się potyczkę?

A tak w ogóle - zauważyłem kilka stron wcześniej w temacie, że wyszła errata do gry Magia i Myszy, ale link do strony podany w tym temacie nie działa. Próbowałem szukać w innych miejscach w internecie i google zawsze kieruje do tego błędnego linku - http://factorycube.com/files/MiM_FAQ1PL.pdf. Czy ktoś z Was, kto ma pobrany plik, mógłby wrzucić go na jakiś serwer do pobrania? Z góry wielkie dzięki. :)
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

1. Tak, ser takiego sługusa ciągle trafia na koło zegara.
2. Tak można, maksymalnie trzech oczywiście, o ile masz 3 sztylety/noże (ogon może trzymać jeden sztylet). W dodatku mając w posiadaniu broń sztylety do rzucania, używając tej zdolności szelmy można zaatakować np. najpierw dwóch, którzy stoją przy tobie, a potem z dystansu trzeciego za pomocą właśnie sztyletów do rzucania.
3. Zużyte zwoje (mikstury też), karty odrzucone w zamian za ser, czy też przedmioty utracone po pojmaniu odkłada się na bok. Te karty dodaje się do talii szperania dopiero przy kolejnej rozgrywce (scenariuszu).
4. Jeśli chcesz awansować mysz, to zużywasz 6 serów z jej ekwipunku, więc je "tracisz". Reszta sera zostaje normalnie w ekwipunku.
5. Nie, nie dokłada się. Jeśli przeciwników nie ma już na planszy, a ostatnia mysz jako akcję wybrała eksplorację następnego nieodwiedzonego kafelka, to nie dokładasz sera do koła.
6. Zacznijmy od tego, że aby móc przejść na następny kafelek, ten na którym stoi drużyna myszy musi być wolny od wszystkich sługusów. Jeśli sługusów nie ma, to mysz dokonująca zwiadu na następny kafelek robi to, a reszt myszy dołącza do niej automatycznie. Jest to zresztą opisane na stronie 13 instrukcji.
7. Elitarni Szczurzy Wojownicy, Kapitan Vurst i Vanestra mają ataki dystansowe.
8. Nie może, opis jak ruszają się i walczą sługusi z bronią dystansową jest opisane na stronie 16. Dla słgusa atakującego na dystans, gdy atakuje wyrzucenie miecza oznacza "pudło".
9. Działa również od tej tury, więc czasem warto zaryzykować i nie zabijać sługusa w danej turze, a dopiero w następnej.
10. Odkładasz je na bok.
11. Nie losujesz nic, ale wciąż działa tor inicjatywy i jeśli z tego kafelka się nie ewakuujecie za szybko, to koło serowe na zegarze może się zapełnić.

Errata była. Musiałbyś napisać do Cube maila lub na Facebooku.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

1. Tak
2. Tak.
3. Wg uznania. Ja wtasowuję.
4. Tak.
5. Tak. Nie, chyba, że wchodzisz na pusty kafel.
6. Zależy od scenariusza, ale zwykle wszystkie myszy przechodzą naraz.
7. Elite Rat Warriors.
8. Nie.
9. Trafia od razu.
10. Usuwa z gry albo wg scenariusza.
11. Nie.
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Mice and Mystics

Post autor: pawelpoz »

Dziękuję bardzo za wyczerpujące odpowiedzi i rozwianie wątpliwości :) Jesteśmy dzisiaj po kolejnej partii i znowu mam kilka pytań ;)

1. Udało się nam szybko uporać ze sługusami zanim przyszły posiłki. Mamy 3 sery na zegarze. Czy możemy opuścić kafel zanim przyjdą posiłki? No i czy po przejściu na nowy kafel należy zapamiętać, że nie przybyły posiłki na poprzednim kaflu, a następnie po ewentualnym powrocie na ten pierwszy kafel i zapełnieniu sera należy te posiłki rozegrać czy już po prostu nigdy nie przybędą na tym kaflu?
2. Czy ogłuszona mysz może wyjść z wody? Ogłuszona mysz może się poruszać, ale nie może wykonać żadnej akcji, nawet darmowej, prócz odzyskania sił (no może się jeszcze bronić). Czy więc wyjście z wody należy traktować jako akcję (niby trzeba wyrzucić gwiazdkę, żeby się udało wyjść z wody) czy po prostu jako trudniejszy wariant ruchu, ale jednak ruchu?
3. Winogron - czy jeśli karaluchy stoją na polu z myszą, a ta położy winogron obok pola na którym stoi razem z karaluchami, to karaluchy opuszczają pole z myszą i idą w kierunku winogrona czy nie reagują na winogron?
4. Po zamianie w czedarowego golema nie można używać broni ani pancerza. Ale czy po zamianie w czedarowego golema można dalej korzystać ze zwojów, używać innych przedmiotów i umiejętności postaci? Czy można zdobywać ser?

Jeśli chodzi o erratę - pisałem do Cube, ale bez odzewu z ich strony. Więc jeśli komuś udało się pobrać wcześniej - będę wdzięczny za podesłanie działającego linka albo info na PW :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

1. Oczywiście, że możesz opuścić kafel. Nic nie trzeba pamiętać. Posiłki rozpatrujesz tylko w trakcie walki. Jesli zdarzy Ci się wrócić na już eksplorowany kafel, nie ma żadnej walki. Ew. zapełnienie koła serowego posuwa tylko marker rozdziału do przodu, ale nie odpala posiłków.
2. Klasyczny Jerry, czyli "graj, jak czujesz, że będzie ok". Ja bym powiedział, że wyjść z wody nie może, bardziej tematyczne.
3. Nie, zostają z myszą.
4. Wg uznania. W moich grach nie zezwalamy na używanie umiejętności ani przedmiotów golemowi. Można zdobywać ser.
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Mice and Mystics

Post autor: pawelpoz »

Dzięki za odpowiedzi :) Wydaje mi się, że rzeczywiście jest rozsądne i uczciwe zabronienie golemowi na używanie przedmiotów i umiejętności. Co to wody - spróbuję jeszcze za tym poszukać gdzieś na zagranicznych forach. Przydałby się jakiś obszerny polskojęzyczny faq, bo instrukcja do gry połowy rzeczy albo dobrze nie wyjaśnia albo wprowadza jeszcze większe zamieszanie (np. "aktywna mysz"). 8)
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

pawelpoz pisze:Przydałby się jakiś obszerny polskojęzyczny faq, bo instrukcja do gry połowy rzeczy albo dobrze nie wyjaśnia albo wprowadza jeszcze większe zamieszanie (np. "aktywna mysz"). 8)
Cube zrobiło FAQ i było umieszczone razem z erratą... Zatem trzeba ich pomęczyć w kilku mailach, to może wreszcie umieszczą ten plik na swojej stronie, razem z instrukcją (którą wstawili na swojej nowej stronie).

Co do pytań:
1. Tak jak napisał rattkin.
2. Nie rozumiem dylematu. Mysz w swojej turze ma zawsze ruch i akcję. Ponieważ jest kolejność dowolna, to mysz najpierw wykonuje akcję odzyskiwania sił, by pozbyć się ogłuszenia, a potem robi ruch i rzuca kostkami, czy się jej udało wyjść. Jeśli jednak mysz wykonała swój ruch w tej turze i chciałbyś jako akcję wybrać ruch, to odpowiedź jest taka, że nie możesz, bo musisz ją zużyć na odzyskiwanie sił.
3. Tak jak jest w instrukcji, karaluchy po napotkaniu myszy zatrzymają się na jej polu, więc tym bardziej nie ruszą się z pola, na którym są, skoro jest tam też mysz.
4. Ja też gram zawsze tak, że po użyciu tego zwoju można tylko atakować za pomocą ataku golema i się ruszać. W końcu trzeba skupić całą swoją uwagę, by móc kontrolować taką serową formę ;)
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Mice and Mystics

Post autor: pawelpoz »

Wszystko ma sens. Dzięki wielkie :)

Przeoczyłem zdanie w instrukcji, że kolejność akcja/ruch jest dowolna. Wcześniej sądziłem, że kolejność akcji nie jest dowolna i mysz najpierw się rusza (bądź nie), a później wykonuje jakaś akcję. Faktycznie w instrukcji stoi jak byk, że kolejność ruch/akcja jest dowolna. To trochę zmieni rozgrywkę :D Do tej pory zawsze wykonywaliśmy ruch jako pierwszy i dopiero np. atakowaliśmy. Czyli w tym wypadku faktycznie - mysz może odzyskać siły (akcja) i się ruszyć (ruch) - o ile wyjście z wody traktujemy jako ruch, ale chyba tak, bo według instrukcji - "Gdy mysz znajdująca się w wodzie zamierza ruszyć się na pole poza przestrzenią wody, musi na to przeznaczyć cały swój ruch." Ani słowa o tym, że ma to być akcja.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

pawelpoz pisze:Przeoczyłem zdanie w instrukcji, że kolejność akcja/ruch jest dowolna. Wcześniej sądziłem, że kolejność akcji nie jest dowolna i mysz najpierw się rusza (bądź nie), a później wykonuje jakaś akcję.
Kolejność jest dowolna. Jednak należy zwrócić uwagę, że zawsze na początku tury danej myszy rzucasz na ruch, co ma znaczenie np. w I scenariuszu na polu dziedzińca. W końcu może tam wypaść 1 i mysz dostanie akurat ostatnią ranę, przez co zostanie pojmana.
pawelpoz pisze:Do tej pory zawsze wykonywaliśmy ruch jako pierwszy i dopiero np. atakowaliśmy. Czyli w tym wypadku faktycznie - mysz może odzyskać siły (akcja) i się ruszyć (ruch) - o ile wyjście z wody traktujemy jako ruch, ale chyba tak, bo według instrukcji - "Gdy mysz znajdująca się w wodzie zamierza ruszyć się na pole poza przestrzenią wody, musi na to przeznaczyć cały swój ruch." Ani słowa o tym, że ma to być akcja.
Tak, wychodzenie z wody to nadal ruch, tylko taki z ryzykiem (rzucanie kośćmi), o ile nie masz haczyka z linką ;)
xilk pisze:Cube zrobiło FAQ i było umieszczone razem z erratą... Zatem trzeba ich pomęczyć w kilku mailach, to może wreszcie umieszczą ten plik na swojej stronie, razem z instrukcją (którą wstawili na swojej nowej stronie).
Pozwolę sobie samego siebie zacytować ;) Miałem chyba szczęście, bo wystarczył jeden mail, abym dostał odpowiedź 1,5 godziny później. Podziękowali za zwrócenie uwagi, sprawdzą jeszcze, czy coś nowego się nie pojawiło i postarają się, aby w czwartek plik wisiał na stronie.
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Mice and Mystics

Post autor: pawelpoz »

Kolejność jest dowolna. Jednak należy zwrócić uwagę, że zawsze na początku tury danej myszy rzucasz na ruch, co ma znaczenie np. w I scenariuszu na polu dziedzińca. W końcu może tam wypaść 1 i mysz dostanie akurat ostatnią ranę, przez co zostanie pojmana.
Nie bardzo to rozumiem. Możesz rozwinąć?

Otrzymałem informację od Cube, że pracują poprawieniem Faq i będzie na dniach do pobrania na ich stronie.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

To znaczy, ze zawsze zaczynasz turę myszy od rzutu za ruch, ponieważ w niektórych scenariuszach są zasady z tym związane i mogą one zadziałać przed jakąkolwiek dalszą akcją. Rzucasz za ruch, a potem decydujesz o kolejności akcji.
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Mice and Mystics

Post autor: pawelpoz »

Dzięki za odpowiedzi :D Znowu kolejna porcja po dzisiejszej grze ;)

1. Nadal nie bardzo rozumiem, po co mam rzucać za ruch na początku tury kiedy najpierw atakuję (i gdzie to jest w instrukcji? - jeśli jest). Po za tym to trochę uciążliwe rzucać za ruch, zapamiętywać wynik, rzucać na atak myszy, rzucać na obronę sługusa, i później przypomnieć sobie ile wypadło na kości ruchu myszy żeby się ruszyć myszą o tyle właśnie pól :).
2. Dziedziniec -
Spoiler:
3. Instrukcja mówi, że nie można przechodzić przez czerwoną linię, a przejście przez żółtą linię wbrew strzałce traktowane jest jako ruch przez 3 pola. Pytanie brzmi - czy można atakować sługusów przez czerwoną i żółtą linię (wręcz? dystansowo?) i czy sługusy mogą atakować myszy stojące za czerwoną linią (wręcz, dystansowo?)?
4. Filch ma taką umiejętność Broń sztylet działa w taki sposób, że jeśli sługus jest niżej na torze inicjatywy, to broni się jedną kością obrony mniej. Co z sługusami, które mają tylko jedną kość (jak karaluchy)? Nie bronią się żadną i giną automatycznie?
5. No i pytanie o problem, który u nas wzbudził chciwe instynkty :D -
Spoiler:

6. Czy po zdobyciu wyposażenia należy poświęcić darmową akcję by np. nałożyć zbroję czy wyposażyć miecz tak jak w przypadku zmiany wyposażenia z bagażu?
Ostatnio zmieniony 12 lis 2015, 09:38 przez pawelpoz, łącznie zmieniany 1 raz.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

1) Po pierwsze, jest to na 8 stronie instrukcji w akapicie Ruch myszy: "Na początku tury myszy gracz kontrolujący tę mysz musi rzucić kością akcji [...] Dodaj numer, który wypadnie do wartości ruchu danej myszy". Po drugie, jest to po to, aby sens miały niektóre specjalne zasady kafelków, jak chociażby stary kruk na polach Dziedzińca. Po trzecie, to nie jest aż tak wielka matematyka i dodanie wyniku z przedziału 1-3 do ruch myszy, to łatwe do zapamiętania przez te parę chwil ;)
2) a) Myszy tak, sługusa nie. Myszy zawsze rzucają na ruch na początku tury. Sługusi dystansowi rzucają tylko wtedy, gdy nie mają żadnego celu w zasięgu wzrok, zaś sługusi walczący wręcz nie ruszają się, jeśli są na polu, na którym znajduje się już mysz. Ruch sługusów jest dokładnie wyjaśniony na stronie 16 instrukcji.
2) b) Tak jak napisałem w 1), najpierw rzucasz na ruch myszy, dopiero wtedy możesz atakować. Niestety jest to czasem irytujące, gdy myszy zostało 1 życie, a akurat wypadnie "1" na kości, przez co zostanie pojmana i cały plan tury się psuje, bo w efekcie ani nie zaatakuje, ani nie ruszy się, by uciec do drzewa.
3) Jak napisano w instrukcji pola rozdzielone żółtą linią są uznawane za sąsiadujące, te rozdzielone czerwoną linią nie są sąsiadujące. Sługusi ignorują zarówno żółte, jak i czerwone linie. Zatem podsumowując: sługusi mogą atakować zarówno wręcz, jak i na dystans, bo ignorują żółte i czerwone linie. Myszy mogą atakować wręcz sługusów przez żółte linie, ale nie przez czerwone. Za to myszy atakujące z dystansu, ignorują wtedy żółte i czerwone linie. Wciąż jednak obowiązuje zasada Zasięgu wzroku (patrz strona 11).
4) To nie zdolność Filcha, a zwykłego Sztyletu, którym może władać każda mysz. Co do pytania, to odpowiedź brzmi tak.
5) Nie zbierasz tego sera.
6) Tak, musisz poświęcić darmową akcję. Zgodnie z instrukcją (strona 12) opisu akcji szperania: "odłóż ją do bagażu przeszukującej myszy", czyli jest w bagażu, a dopiero potem za pomocą darmowej akcji ją "zakładasz".
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Mice and Mystics

Post autor: pawelpoz »

Dzięki :) Wygląda na to, że wszystko jasne, ale wciąż nie mogę przekonać się do tego, że należy rzucać za ruch, kiedy mysz się nie rusza. Może i liczenie do czterech czy pięciu to nie jest to wyższa matematyka, ale zapamiętanie wyniku przed wykonaniem jeszcze dwóch innych rzutów w walce jest jednak według mnie irytujące. Zresztą sama zasada jest według mnie trochę wymyślona bez sensu, a już zwłaszcza w połączeniu z niektórymi specjalnymi zasadami jak właśnie atak kruka, który może zaatakować aktywną mysz, która nie wykonuje ruchu, a nie może zaatakować sługusa, który również stoi w miejscu. Trochę brak w tym logiki :? Ale dobra, przyjmuję tę zasadę :mrgreen: W razie czegoś podobny trochy temat z krukiem: https://boardgamegeek.com/thread/128838 ... my-mouse-h oraz https://boardgamegeek.com/thread/877709 ... er-chapter
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4621
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1929 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: warlock »

pawelpoz pisze: Zresztą sama zasada jest według mnie trochę wymyślona bez sensu
Też tak myślałem, ale spójrz na to z tej strony: już na samym początku będziesz wiedział, o ile możesz się poruszyć, a to może stanowić ważną informację.

Taki przykład: walczysz Filchem ze szczurem na tym samym polu, masz jeden punkt życia. Zaczynasz od rzutu kostką na ruch, wypada 3 - masz więc 6 pkt ruchu. To oznacza, że możesz bezproblemowo zaatakować szczura bez ryzyka, ponieważ po ataku na 100% odejdziesz na bezpieczną odległość. Gdybyś najpierw atakował, a później rzucał na ruch i wypadłoby 1, to wciąż istniałaby szansa, że szczur Cię dopadnie przy wyrzuceniu 3 na ruch (sąsiadowałby z Twoim polem). I żeby uciec, musiałbyś wykonać akcję pośpiechu (a to nie byłoby możliwe, bo zaatakowałeś). A gdybyś zaczął turę od rzutu na ruch i wyrzucił 1, prawdopodobnie zdecydowałbyś się na podwójną akcję ruchu, żeby bezpiecznie uciec. Mam nadzieję, że w miarę jasno to napisałem ;).
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Mice and Mystics

Post autor: pawelpoz »

Jasno :) Oczywiście rozumiem zalety tego, że rzuca się na początku tury, żeby znać swoje możliwości ruchu :) Jestem w stanie to zaakceptować, natomiast kwestia kruka jest trochę niesprawiedliwa. Według mnie kruk powinien atakować zarówno myszy jak i sługusów w każdym wypadku - czyli jeśli sługusi się nie ruszają to również mogą paść ofiarą kruka, tak jak stojące w miejscu myszy.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

Wszyscy sługusi na ostatnim kafelku w #1 rzucają za ruch tak samo jak myszy, nawet jeśli się nie ruszają. Kruk widzi wszystkich i z daleka mu wisi czy to szczur czy mysz - capnie tego, kto mu się nawinie.

Nie trzeba "zapamiętywać" wyniku rzutu - można wyrzuconą kostkę położyć sobie obok karty postaci przy ikonce ruchu.
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Mice and Mystics

Post autor: pawelpoz »

Ok, rozsądne :) Więc wychodzi na to, że tak jak i myszy, tak i sługusi, rzucają na ruch, ale nie zawsze go wykonują, bo np. stoją już na polu z myszą. Rozumiem też, że sługusi strzelający też mogą oberwać od kruka nawet jeśli stoją w miejscu? :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

Dokładnie tak.
ODPOWIEDZ