Star Realms

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1333
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 11 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Jiloo » 06 wrz 2018, 14:56

Przy okazji Gambitow taka ciekawostka.

W Command Dekach każdy gracz dostaje dwa Gambity na start. Jeszcze z nimi nie grałem ale liczę ze są jakoś fajnie tematycznie związane z frakcjami których dany CD dotyczy.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

ENDryu
Użytkownik wspierający
Posty: 661
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Star Realms

Post autor: ENDryu » 06 wrz 2018, 16:55

Acownik pisze:
06 wrz 2018, 14:34
ENDryu pisze:
06 wrz 2018, 14:23
Acownik pisze:
06 wrz 2018, 13:54
Mam pytanie o Gambity. Kupiłem używany egzemplarz (ENG) bez oryginalnego opakowania i oprócz kart gambitów dostałem jedną kartę z instrukcją (zakładam, że tak było oryginalnie). Próbowaliśmy grać wg tego, co tam jest napisane, ale nie do końca to wychodziło - jedne gambity wydawały się strasznie przegięte, inne słabe lub zupełnie bez sensu. Czy ktoś może poratować wytłumaczeniem, jak z nimi grać albo linkiem do jakiejś instrukcji?
Przed partia losujecie po 1-2 Gambicie dla gracza i gracie. I tak, zdarzaja sie przegiete i nierowne zestawy.
Czy liczba gambitów jest do ustalenia między graczami? Możemy się umówić, że losujemy po jednym lub dajmy na to po pięć i zagrywamy je w dowolnym momencie?
Pewnie, że tak, mozecie grac jak chcecie :) Mozecie nawet sobie draft Gambitow zrobic ;) Ja zwykle gram z 1-2 Gambitami. Ale ich niezbalansowanie wkurza drugą połówkę, więc za często nie wchodzą do gry

Acownik
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Realms

Post autor: Acownik » 08 wrz 2018, 11:55

To jeszcze pytanie o dodatek Crisis: Heroes. W jaki sposób bohaterowie wchodzą do gry? Są wtasowywani przed rozgrywką w główną talię?

I pytanie o Colony Wars. Chyba wszystkie karty do Star Realms są oznaczane w prawym dolnym rogu malutką ikonką, w przypadku Colony Wars czymś, co przypomina Saturna. Tylko dlaczego ten Saturn raz jest srebrny, a raz złoty? Czy to ma jakieś znaczenie?

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1333
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 11 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Jiloo » 08 wrz 2018, 12:05

Acownik pisze:
08 wrz 2018, 11:55
To jeszcze pytanie o dodatek Crisis: Heroes. W jaki sposób bohaterowie wchodzą do gry? Są wtasowywani przed rozgrywką w główną talię?

I pytanie o Colony Wars. Chyba wszystkie karty do Star Realms są oznaczane w prawym dolnym rogu malutką ikonką, w przypadku Colony Wars czymś, co przypomina Saturna. Tylko dlaczego ten Saturn raz jest srebrny, a raz złoty? Czy to ma jakieś znaczenie?
Heroes wtasowujesz w talie, a po kupieniu kładziesz przed sobą (nie na discard). Odrzucasz (złomiarza) bohatera aby odpalić jego kartę.

Kolory ikonek setów oznaczają częstość występowania karty w talii. Złote to jedna sztuka srebrne są częstsze.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

alodoko
Posty: 27
Rejestracja: 15 lip 2018, 14:57

Re: Star Realms

Post autor: alodoko » 21 wrz 2018, 22:15

Cześć.
Mam pytanie: Gdzie trafia zniszczona przez przeciwnika baza lub posterunek? Na złomowisko czy na Stos kart odrzuconych?

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1333
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 11 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Jiloo » 21 wrz 2018, 22:16

Na stos kart odrzuconych.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

alodoko
Posty: 27
Rejestracja: 15 lip 2018, 14:57

Re: Star Realms

Post autor: alodoko » 24 wrz 2018, 13:12

Dzięki bardzo za odpowiedz.

Mam jeszcze jedno pytanie:
Zagram jako pierwszą kartę której zdolność główna jest taka że daje jedną złotą monetę oraz pozwala na dobranie jeszcze jednej kart i dobiorę nową kartę ale nie skorzystam z złota. Następnie zagrywam kartę która daje trzy złote monety. I pytanie czy mam 4 monety czy tylko 3 do wykorzystania?

Awatar użytkownika
Tomzaq
Użytkownik wspierający
Posty: 1524
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Star Realms

Post autor: Tomzaq » 24 wrz 2018, 13:38

4
Who is John Galt?
Posiadam

Acownik
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Realms

Post autor: Acownik » 13 paź 2018, 13:59

Mam pytanie o bazę Junkyard (w wersji PL to chyba Śmietnisko) - "Scrap a card in your hand or discard pile". W aplikacji wykonanie polecenia z niej jest na nas wymuszone, co mnie zaskoczyło, bo sądziliśmy, że jest to opcjonalne i tak graliśmy w tradycyjną wersję. Podobnie rzecz się ma z bazą Machine Base - "Draw a card, then scrap a card from your hand". Zerknąłem na forum BGG i zauważyłem, że te karty sprawiają problem wielu graczom. Wyjaśnienie człowieka z White Wizard sugeruje jednak, że prawidłowo jest tak, jak w aplikacji, czyli nie "(you may) Draw...", "(you may) Scrap...", tylko "(you must) Draw...", "(you must) Scrap...".

Nie do końca jest to dla mnie zrozumiałe, bo nawet w aplikacji można przecież zrezygnować z atakowania przeciwnika bądź kupowania kart, po prostu kończymy turę i już. Czyżby było tak, że polecenie musimy wykonać, ale kupować/atakować nie musimy? I dlaczego w takim razie ta sama reguła nie dotyczy odzyskiwania zdrowia - to jest dodawane automatycznie. A wy jak gracie?

Fungal
Posty: 29
Rejestracja: 02 lip 2016, 19:48

Re: Star Realms

Post autor: Fungal » 13 paź 2018, 15:45

Acownik pisze:
13 paź 2018, 13:59
Mam pytanie o bazę Junkyard (w wersji PL to chyba Śmietnisko) - "Scrap a card in your hand or discard pile". W aplikacji wykonanie polecenia z niej jest na nas wymuszone, co mnie zaskoczyło, bo sądziliśmy, że jest to opcjonalne i tak graliśmy w tradycyjną wersję. Podobnie rzecz się ma z bazą Machine Base - "Draw a card, then scrap a card from your hand". Zerknąłem na forum BGG i zauważyłem, że te karty sprawiają problem wielu graczom. Wyjaśnienie człowieka z White Wizard sugeruje jednak, że prawidłowo jest tak, jak w aplikacji, czyli nie "(you may) Draw...", "(you may) Scrap...", tylko "(you must) Draw...", "(you must) Scrap...".

Nie do końca jest to dla mnie zrozumiałe, bo nawet w aplikacji można przecież zrezygnować z atakowania przeciwnika bądź kupowania kart, po prostu kończymy turę i już. Czyżby było tak, że polecenie musimy wykonać, ale kupować/atakować nie musimy? I dlaczego w takim razie ta sama reguła nie dotyczy odzyskiwania zdrowia - to jest dodawane automatycznie. A wy jak gracie?
To akurat jest nieprawda, że wersja komputerowa wymaga aktywacji Śmietniska w każdej turze. W wersji komputerowej jest tylko mechanizm który nie pozwala na zagranie wszystkich kart za pomocą przycisku "Play All" kiedy masz na ręce lub wśród wyłożonych baz karty które mogą złomować. Jest to zastosowane po to, aby gracz omyłkowo nie kliknął "Play all" zanim wykorzysta złomowanie na kartach z ręki/bazy. Jeśli jednak będziesz "ręcznie" zagrywał każdą kartę z ręki po kolei to w końcu przycisk "Play All" zostanie zastąpiony przyciskiem "End Turn" i po jego kliknięciu będziesz miał tylko komunikat: czy na pewno chcesz zakończyć turę pomimo tego, że nie wykorzystałeś Śmietniska. Możesz kliknąć "Yes" i tura się zakończy pomimo, że tego Śmietniska nie użyłeś.

Karta Machine Base to inna bajka. Tutaj obowiązkowo trzeba dobrać kartę a potem jedną z kart na ręce zezłomować.

Generalnie jeśli ktoś ma wątpliwości co do zasad to wyrocznią są zasady z wersji komputerowej w której wszystko śmiga jak trzeba. Jedyna drobna różnica która wynika z kwestii technicznych to moment odrzucania kart (wymuszony kartami żółtej frakcji): w realu od razu, w aplikacji wtedy gdy gracz zagrywający żółte karty skończy turę a przed tym jak kolejny gracz będący celem tych kart rozpocznie swoją turę.

Awatar użytkownika
timon104
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2014, 22:49
Lokalizacja: Zabrze/Łańcut

Re: Star Realms

Post autor: timon104 » 29 gru 2018, 18:47

Jednej rzeczy nie pojmuje. Jeżeli jakaś karta mówi, że mam zezłomować kartę z ręki, to jaki jest sens tego zabiegu? Bardziej korzystnie jest zagrać kartę, a potem ją zezłomować.
Czy chodzi o to, że jak mam np. Zwiadowców na ręce to mogę ich wywalić, aby częściej wyciągać mocniejsze karty? Czy przeciwnikowi mogę złomować karty ze stosu kart odrzuconych albo z ręki?
Proszę o wytłumaczenie tego zabiegu.

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1333
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 11 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Jiloo » 29 gru 2018, 19:01

timon104 pisze:
29 gru 2018, 18:47
Jednej rzeczy nie pojmuje. Jeżeli jakaś karta mówi, że mam zezłomować kartę z ręki, to jaki jest sens tego zabiegu? Bardziej korzystnie jest zagrać kartę, a potem ją zezłomować.
Czy chodzi o to, że jak mam np. Zwiadowców na ręce to mogę ich wywalić, aby częściej wyciągać mocniejsze karty? Czy przeciwnikowi mogę złomować karty ze stosu kart odrzuconych albo z ręki?
Proszę o wytłumaczenie tego zabiegu.
Generalnie już sobie sam odpowiedziałeś.
Oczywiście byłoby najfajniej zagrać kartę, użyć jej możliwości i na koniec tury ją zezłomować. Ale czasem warto odpuścić jedną monetę, wyrzucić ją z ręki i wiedzieć, że odchudziło się talię. Dzięki wyrzuceniu słabych kart z talii częściej będziesz dobierać te mocniejsze, które sobie kupiłeś. Złomowanie dotyczy tylko twoich kart, jeśli dotyczyłoby przeciwnika byłoby to zaznaczone na karcie.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

Awatar użytkownika
timon104
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2014, 22:49
Lokalizacja: Zabrze/Łańcut

Re: Star Realms

Post autor: timon104 » 30 gru 2018, 23:44

Rozumiem, ale jak jest Blob Destroyer to jako umiejętność sojusznicza ma zniszczenie wybranej bazy. Nie jest napisane jakiej. Niszczę swoją bazę? W zasadzie po co?

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1333
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 11 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Jiloo » 31 gru 2018, 00:47

Nie znam treści polskich kart, po angielsku jest „możesz zniszczyć wybraną bazę”, co oznacza ze umiejętność jest opcjonalna i w grze wieloosobowej niszczysz jedna wybraną bazę. Oczywiście niszczysz bazy przeciwnika/-ów. Po co miałbyś niszczyć swoje bazy?
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Użytkownik wspierający
Posty: 944
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 4 times

Re: Star Realms

Post autor: Rafal_Kruczek » 31 gru 2018, 09:58

Jiloo pisze:
29 gru 2018, 19:01

Złomowanie dotyczy tylko twoich kart, jeśli dotyczyłoby przeciwnika byłoby to zaznaczone na karcie.
Racja, ale nie słyszałem jeszcze o takiej karcie która by pozwalała złomować karty przeciwnika( wyszło ostatnio cos takiego?) . Są natomiast takie karty które pozwalają złomować karty z rynku (market).

Kinok
Posty: 10
Rejestracja: 17 sty 2019, 21:30

Re: Star Realms

Post autor: Kinok » 17 sty 2019, 21:36

Hey,

Mam pytanie dotyczące baz. Rozumiem że można mieć więcej niż jedną baze/posterunek. I jeśli takto czy działają na siebie nawzajem sojuszem? Jeśli mam dwie zielone bazy to czy ich zdolności specjalne od sojuszu działają

fahrad
Użytkownik wspierający
Posty: 162
Rejestracja: 24 cze 2015, 10:46
Been thanked: 1 time

Re: Star Realms

Post autor: fahrad » 17 sty 2019, 22:10

Tak, tak i jeszcze raz tak :) .

Awatar użytkownika
gath
Użytkownik wspierający
Posty: 184
Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: gath » 18 sty 2019, 10:12

Witam.
Chodzi o zdolność sojuszu. Instrukcja mówi: "Możesz posłużyć się zdolnością sojuszu, o ile posiadasz w grze inny okręt lub inną bazę tej samej frakcji".
Każdy Command Deck posiada karty neutralne (szare) ze zdolnością sojuszu np. Imperial Viper w talii żółto-niebieskiej.
Teraz sytuacja: Zagrywam Imperial Viper, neutralna (szara) z żółtą zdolnością sojuszu i Steller Falcon (żółta) z żółtą zdolnością sojuszu. Imperial Viper korzysta ze zdolności sojuszu (bo na stole leży inna żółta karta), ale nie odpala zdolności sojuszu Stellar Falcon'a bo sama jest neutralna. Dobrze myślę?

Awatar użytkownika
Orik
Użytkownik wspierający
Posty: 110
Rejestracja: 19 lut 2013, 09:36
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 2 times

Re: Star Realms

Post autor: Orik » 18 sty 2019, 12:17

Spoiler:
gath,
nie grałem wprawdzie jeszcze tymi nowymi deckami ale spojrzałem na screeny tych kart. Wychodzi na to, że byłaby to słuszna interpretacja. Trzeba by zobaczyć jeszcze na bgg.
Mało pisząc Dużo czytam ;)

Kinok
Posty: 10
Rejestracja: 17 sty 2019, 21:30

Re: Star Realms

Post autor: Kinok » 18 sty 2019, 16:22

fahrad pisze:
17 sty 2019, 22:10
Tak, tak i jeszcze raz tak :) .
3 razy na tak! Dziękujemy! :) A jeśli chodzi o użycie ich zdolności to za każdym razem gdy przychodzi moja tura a one już leżą to uaktywniaja się wraz z jej początkiem? Jeśli od kilku rund mam dwie niebieskie bazy to za każdym razem gdy przychodzi moja tura dostaje ich zdolności.

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1333
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 11 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Jiloo » 18 sty 2019, 16:27

Kinok pisze:
18 sty 2019, 16:22
fahrad pisze:
17 sty 2019, 22:10
Tak, tak i jeszcze raz tak :) .
3 razy na tak! Dziękujemy! :) A jeśli chodzi o użycie ich zdolności to za każdym razem gdy przychodzi moja tura a one już leżą to uaktywniaja się wraz z jej początkiem? Jeśli od kilku rund mam dwie niebieskie bazy to za każdym razem gdy przychodzi moja tura dostaje ich zdolności.
Zdolności bazy możesz uaktywnić w dowolnym momencie tury.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

Kinok
Posty: 10
Rejestracja: 17 sty 2019, 21:30

Re: Star Realms

Post autor: Kinok » 18 sty 2019, 19:55

Ok Dziękuję że odpisujesz. Jeszcze mi się przypomniało...
Obrazek
Czy dzięki temu okrętowi kładę każdy zakupiony na talie czy tylko następny (pierwszy na stos kary odrzuconych a drugi na wierzch talii)

Awatar użytkownika
Jiloo
Użytkownik wspierający
Posty: 1333
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 11 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Jiloo » 18 sty 2019, 20:02

Kinok pisze:
18 sty 2019, 19:55
Czy dzięki temu okrętowi kładę każdy zakupiony na talie czy tylko następny (pierwszy na stos kary odrzuconych a drugi na wierzch talii)
Tasty kart należy rozpatrywać zaraz po zagraniu więc zagrywasz tę kartę i jak kupujesz statek to możesz go położyć na wierz talii. Tu „następny” nie dotyczy się kolejnego kupowanego, bardziej coś jak „najbliższy”. Po angielsku jest next – i ja bym to tłumaczył „najbliższy” lub „przyszły”.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam

Kinok
Posty: 10
Rejestracja: 17 sty 2019, 21:30

Re: Star Realms

Post autor: Kinok » 19 sty 2019, 01:05

Właśnie. Ma to teraz sens.

A jak rozpatrujemy złomowanie i efekt karty? Tak jak na poniższym zdjęciu. Jaki ma sens złomowanie skoro atak jest dużo mocniejszy niż złomowanie?
Obrazek

Kolejna sprawa. To czy ta karta działa na samą siebie? Czy Tylko na "bloby" które wyszły po jej wyłożeniu?
Obrazek

Dzięki za zainteresowanie i każdą odpowiedź.

Awatar użytkownika
ozon
Użytkownik wspierający
Posty: 156
Rejestracja: 13 gru 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Star Realms

Post autor: ozon » 19 sty 2019, 07:30

Kinok pisze:
19 sty 2019, 01:05
A jak rozpatrujemy złomowanie i efekt karty? Tak jak na poniższym zdjęciu. Jaki ma sens złomowanie skoro atak jest dużo mocniejszy niż złomowanie?
Złomowanie zawsze rozpatrujesz na końcu. Także najpierw atakujesz a potem możesz jeszcze kartę zezłomować i dostać dodatkowe punkty ataku.

ODPOWIEDZ