Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
MarekB
Posty: 237
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: MarekB »

Tak długo jak interakcja nie wymaga kontroli przedmiotu, odpowiedź na Twoja pytanie brzmi: tak.
Awatar użytkownika
Moniczka.s
Posty: 549
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Moniczka.s »

Na 99% jeśli sąsiadujesz z żetonem (ma to znaczenie w przypadku dużych figurek) to możesz z niego skorzystać.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Bardok »

Po pierwszych 3 misjach kampanii do 4tej rano z rebeliantami pijanymi bardziej niż Imperator... sporo pytań!

1. At-st zajmuje 6 pól i linię wzroku można poprowadzić do środkowego pola jego czy trzeba do rogów figurki?

2. Karta Imperium z Potęgi Wojskowej "Nieprzebrane zastępy " (Kiedy rozstawiasz Żołnierza zmniejsz jego koszt rozstawienia o 1). Czy jak wystawiam oddział to obniżamy jego koszt o 1 czy o 3(bo tyle ma figurek oddział) ?

3. Jeżeli postać może odrzucić przeciwnikowi kostkę obrony, a ma on ich 2 różne to kto wybiera jaką?

4. Jeżeli rebelianci wytłuką cały oddział Szturmowców to co się dzieje z ich kartą? Jest odrzucana? Czy Imperium może zapłacić Zagrożenia żeby ich wszystkich na nowo wystawić?

To tyle, bo się nie wyspałem. Dzięki z gory za pomoc!
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
MarekB
Posty: 237
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: MarekB »

Ad. 1. Do dowolnego zajmowanego pola.

Ad. 2. Rozstawienie to dodawanie całej karty do gry, koszt dla szturmowcow więc spada do 5, a nie 3x1.

Ad. 3. Wybiera atakujący.

Ad. 4. Karta wraca na rękę, może być ponownie wystawiona za pełen koszt.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Bardok »

Jednej zasady nie do końca jestem pewien - jak porusza się E-Web?

- gdy porusza się do przodu to o jedno pole, czyli jego przednia część przesuwa się na nowe pole, a druga część na miejsce zajmowane przez pierwszą.
- wiadomo, nie może poruszać się po skosach (duża figurka).
- za punkt ruchu może zrobić 90' obrót tak, żeby pół figurki zostało na starym polu.

Moje pytanie jak wygląda przesunięcie się bokiem - może tak zrobić? Żeby obie części przesunęły się równolegle na nowe pola po lewej.prawej?
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Bardok pisze:Moje pytanie jak wygląda przesunięcie się bokiem - może tak zrobić? Żeby obie części przesunęły się równolegle na nowe pola po lewej.prawej?
Tak
Awatar użytkownika
MarekB
Posty: 237
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: MarekB »

Wolf pisze:
Bardok pisze:Moje pytanie jak wygląda przesunięcie się bokiem - może tak zrobić? Żeby obie części przesunęły się równolegle na nowe pola po lewej.prawej?
Tak
Pozwolę sobie uściślić: tak, ale dwoma ruchami. Przesuwając lub przekręcajac dużą figurkę, jej postawa musi zajmować minimum połowę zajmowanych pól przed ruchem. Musisz więc najpierw przekręcić figurkę o 90, częścią A, a później znów o 90 częścią B. Tak to działa przy e-webie. AT-ST, może już poruszać się, w bok jednym ruchem, bo jego podstawka nadal zajmie 50%
pioro
Posty: 117
Rejestracja: 05 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: pioro »

Jesteśmy po pierwszej misji z kampanii. Wygrała rebelia. Jak mamy wybrać kolejną misję?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

MarekB pisze:
Wolf pisze:
Bardok pisze:Moje pytanie jak wygląda przesunięcie się bokiem - może tak zrobić? Żeby obie części przesunęły się równolegle na nowe pola po lewej.prawej?
Tak
Pozwolę sobie uściślić: tak, ale dwoma ruchami. Przesuwając lub przekręcajac dużą figurkę, jej postawa musi zajmować minimum połowę zajmowanych pól przed ruchem. Musisz więc najpierw przekręcić figurkę o 90, częścią A, a później znów o 90 częścią B. Tak to działa przy e-webie. AT-ST, może już poruszać się, w bok jednym ruchem, bo jego podstawka nadal zajmie 50%
Otóż nie, jednym ruchem. Mylisz zasady, zasada o której piszesz dotyczy obrotu o 90 stopni, a to nie jest obrót tylko zwykły ruch.
pioro pisze:Jesteśmy po pierwszej misji z kampanii. Wygrała rebelia. Jak mamy wybrać kolejną misję?
Kolejną misją jest misja poboczna, rebelia ciągnie 2 karty misji pobocznych i wybiera 1 z nich, jeżeli nie macie stworzonego decku misji pobocznych rzuć okiem do Rules Reference Guide jak go stworzyć (w wersji angielskiej: strona 17 - building the side mission deck).
pioro
Posty: 117
Rejestracja: 05 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: pioro »

wolf pisze:
pioro pisze:Jesteśmy po pierwszej misji z kampanii. Wygrała rebelia. Jak mamy wybrać kolejną misję?
Kolejną misją jest misja poboczna, rebelia ciągnie 2 karty misji pobocznych i wybiera 1 z nich, jeżeli nie macie stworzonego decku misji pobocznych rzuć okiem do Rules Reference Guide jak go stworzyć (w wersji angielskiej: strona 17 - building the side mission deck).
Ok dzięki. A co z misją z nagrody za pierwszą misję? Rebelia wybiera jedną z tych 2?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Trzeba oddzielić 2 rzeczy: misje poboczne i misje główne.

Dla ułatwienia w komunikacji, rzuć okiem na campaign log:
https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... ignlog.pdf

Czyli wygląda to tak:
1.) Misja główna (wprowadzająca)
2.) Misja poboczna
3.) Misja główna 1
4.) Misja poboczna
5.) Misja główna 2
....
itd.

Czyli teraz gracie misję poboczną (te misje są niezależne od wyniku misji głównych).
A w następnej kolejności gracie misję główną i ta misja zależy od wyniku pierwszej misji czyli na końcu pierwszej misji jest zapis, że w wypadku wygranej rebelii następną misją będzie taka i taka misja. I potem analogicznie ponownie misja poboczna i kolejna misja główna zależnie od wyniku poprzedniej misji głównej.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

Dostałem wczoraj Twin Shadows i jedna rzecz jest dla mnie nie jasna. Grając TS jako mini kampanię, robię normalnie Agenda Deck (z wyłączeniem Forced Missions), po misjach zgodnie z epilogami gracz Imperialny otrzymuje Influence, w Campaign Logu jest napis Agenda, czyli coś z nimi powinienem robić, ale w opisie Setupu jest wyraźnie napisane, że etap z kupowaniem Agend jest pomijany.
Jakie zdanie w intrukcji mi umknęło? Co się robi z Agendami po misji grając w Twin Shadows jako mini kampanię?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Etap kupowania agend jest pomijamy, ale tylko w setupie początkowym kampanii, zauważ że w TS dostajesz na start trochę XP itd. więc przed kampanią przeprowadzasz pewne ulepszenia. Później już grasz normalnie.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

Aaa... no tak, teraz to widzę :D Dzięki bardzo :)
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: mig »

Miałbym prośbę o przystępne wytłumaczenie w jaki sposób dobieramy misje w kampanii. Tak krok po kroku... Czytałem zasady wprowadzające i podręcznik zasad, ale nadal mam wątpliwości i nie za bardzo potrafię sobie to poukładać w głowie :/

Zgodnie z Dziennikiem Kampanii misji jest zawsze 11, tak (plus ewentualne misje przymusowe)? Następstwa, pięć pobocznych, cztery fabularne i finałowa + przymusowe ("Następstwa" w każdej kampanii muszą wystąpić???)

będę bardzo wdzięczny, bo póki co to czuję się nieco przytłoczony ;)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Przecież pisałem o tym kilka postów wcześniej. Ogólnie temat jest bardzo prosty. Grasz zgodnie z campaing logiem: link

1.) Zaczynasz od misji wprowadzającej.
2.) Potem masz misję poboczną (patrz zasady tworzenia decku misji pobocznych i ich losowania).
3.) Następnie masz misję fabularną (na końcu misji wprowadzającej dowiesz się jaka będzie kolejna misja fabularna - zależy kto wygrał)
4.) itd.

Oprócz tego masz jeszcze 2 rodzaje misji, które może zagrać gracz imperium. Pierwszy typ to misje opcjonalne, które dodaje się do wyboru misji pobocznych, gracze rebelii mają wtedy 3 misje do wyboru, jeżeli nie wybiorą misji gracza imperium to ten dostaje jakąś nagrodę. Drugi typ to misje przymusowe, które są zapisywane w osobnym miejscu w logu.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Karit »

Rozumiem że każda misja fabularna determinuje po jej zakończeniu jaka będzie kolejna misja fabularna, a w międzyczasie misje poboczne się losuje wg zasad z instrukcji?
mig pisze:Następstwa, pięć pobocznych, cztery fabularne i finałowa + przymusowe ("Następstwa" w każdej kampanii muszą wystąpić???)
Podbijam pytanie co do misji wprowadzającej, jak się ją wybiera?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Karit pisze:Rozumiem że każda misja fabularna determinuje po jej zakończeniu jaka będzie kolejna misja fabularna, a w międzyczasie misje poboczne się losuje wg zasad z instrukcji?
Tak
Karit pisze:Podbijam pytanie co do misji wprowadzającej, jak się ją wybiera?
Nie wybiera się, jest na stałe wpisana w campaing logu (dzienniku kampanii) -> misja nazywa się: Aftermath (Następstwa)
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Karit »

Dzisiaj pierwsze podejście ale czytając zasady pojawiło mi sie pare pytań:

1. Rozumiem że skrzynki mogą podnosić tylko gracze Rebelii?

2. Wymiana zmęczenia na ruch która można zrobić tylko 2 razy na aktywację oznacza:
a) 2 razy można zamienić jedno zmęczenie na jeden punkt ruchu
b) 2 razy można zamienić dowolna ilość pk. zmęczenia na pk. ruchu.

2.1 Czy można przyjąć zmęczenie za ruch jako obrażenia?

3. Czy można się leczyć nie mając żadnego zmęczenia?

4. Czy karty klas Imperium można zmieniać pomiędzy misjami kampanii?

5. Tworząc talię agendy i misji z podstawki wykorzystujemy wszystkie dostępne karty i dopiero dodatki coś zmieniają że możemy wybierać(?)

6. Czy czerwone karty można wybierać do grup otwartych?

7. Jak taka wielka figurka jak AT-ST porusza się w korytarzu o szerokości 2 pól, może iść bokiem?

8. Przy ataku dużych figurek ich orientacja (np. kierunek w którym stoi "twarzą") nie ma znaczenia?

9. Dodatkowe rozstawienie gracz Imperium robi zawsze na zielonym polu, żółte pola są do jakiś specjalnych rozstawień ze scenariusza. Co oznacza w scenariuszu następstwa zwrot "czerwony punkt rozstawienia jest od tej chwili aktywny"? Można rozstawiać tylko na czerwonym, czy zielony dalej też jest dostępny?

10. Jakie karty mogą leżeć jawnie na stole?

11. Gracz może wybrać dowolne karty rozstawienia imperium lub szumowin/przemytników (chyba tak się ich określa). LUB oznacza że może wybrać i tych i tych , czy albo albo?

12. Po skończeniu pierwszej misji fabularnej, losuję z kart misji pobocznych 2 karty i kładę je na stole graczom do wyboru. Oni wybierają jedna w którą chcą grać (rozumiem że widzą tylko opis tekstowy, ale ustawienia kafelków jeszcze nie?) a na stole zostaje jedna nie wybrana karta. Co się robi dalej z ta kartą? Czy ona jest odrzucana, czy zostaje a potem po kolejnej misji głównej dolosuje się tylko jedną?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

1. Tak
2. A
2.1 Nie
3. Tak
4. Nie
5. Od razu grałem z dodatkami, więc nie wiem, ale chyba jest 1 zestaw agend więcej na samej podstawce, pewnie 1-2 misje też (do sprawdzenia)
6. Tak (nie licząc unikatowych jak np. Vader - ich trzeba najpierw zdobyć)
7. Tak
8. Nie ma (a jeżeli czujesz dyskomfort strzelania tyłem - jest zasada, że możesz za darmo (bez punktów ruchu) obrócić figurkę o 180 stopni)
9. Rozstawia się tylko na aktywnych. Jak czerwony staje się aktywny to można rozstawiać również na nim.
10. Praktycznie wszystkie (wyjątki mają wyraźnie napisane, żeby trzymać zakrytą)
11. Logiczne OR
12. Tak. Karta zostaje. Potem losujecie drugą.
LongJohn
Posty: 199
Rejestracja: 13 sty 2015, 23:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 7 times
Been thanked: 29 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: LongJohn »

Mam wątpliwości jak działa "przerwanie". Przykład:

U czerwonego oficera imperialnego aktywuję nadrzędny rozkaz żeby wykonać atak E-Webem. Po ataku mogę wykonać drugą akcję oficera (o ile nie zrobiłem tego wcześniej) i jego tura się kończy. Potem aktywacja jednego z bohaterów. Pytanie czy później mogę aktywować tego samego E-Weba (który był użyty w "przerwaniu" oficera imperialnego) i wykonać nim 2 akcje?
Hellraiser
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2015, 13:15

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Hellraiser »

Witam, po rozegraniu kilku misji (na 2 osoby) nasunęły mi się następujące pytania:
1. Odpoczynek. Czytałem tu na forum, że można leczyć za pomocą tej akcji zarówno punkty zmęczenia oraz obrażenia. I tutaj nie rozumiem do końca jak to się odbywa, w obydwu instrukcjach, wprowadzającej i kompletnej jest tylko napisane, że bohater może się leczyć używając tej akcji, nie jest natomiast wspomniane jak to ma przebiegać. Rzucam kośćmi jak w Descent? Jeżeli nie to jaką liczbę zmęczenia/obrażeń mogę usunąć jedną akcją odpoczynku?

2. Zdolność E-weba do przeprowadzenia kilku ataków na aktywację. Kilka to znaczy ile?

3. Karta nagrody "Legendarny". Co oznacza, że bohater przejmuje dwa żetony aktywacji? Może przeprowadzić 2 aktywacje jedna po drugiej?

3.1. Nie jestem pewny czy dobrze rozumiem kolejność przeprowadzania aktywacji. Zakładając, że mam rozstawione kilka jednostek (gram Imperium), Rebelia ma dwóch bohaterów, wygląda to tak: Wookie, potem szturmowcy, potem Bothanin, potem Nexu, następnie znowu Wookie, później E-web, znowu Bothanin, potem Vader i koniec rundy?

Mam polską wersję, jeżeli ma to jakieś znaczenie.

Z góry dzięki za pomoc.
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Star Wars Imperial Assault

Post autor: Jelithe »

Hellraiser pisze:Witam, po rozegraniu kilku misji (na 2 osoby) nasunęły mi się następujące pytania:
1. Odpoczynek. Czytałem tu na forum, że można leczyć za pomocą tej akcji zarówno punkty zmęczenia oraz obrażenia. I tutaj nie rozumiem do końca jak to się odbywa, w obydwu instrukcjach, wprowadzającej i kompletnej jest tylko napisane, że bohater może się leczyć używając tej akcji, nie jest natomiast wspomniane jak to ma przebiegać. Rzucam kośćmi jak w Descent? Jeżeli nie to jaką liczbę zmęczenia/obrażeń mogę usunąć jedną akcją odpoczynku?

2. Zdolność E-weba do przeprowadzenia kilku ataków na aktywację. Kilka to znaczy ile?

3. Karta nagrody "Legendarny". Co oznacza, że bohater przejmuje dwa żetony aktywacji? Może przeprowadzić 2 aktywacje jedna po drugiej?

3.1. Nie jestem pewny czy dobrze rozumiem kolejność przeprowadzania aktywacji. Zakładając, że mam rozstawione kilka jednostek (gram Imperium), Rebelia ma dwóch bohaterów, wygląda to tak: Wookie, potem szturmowcy, potem Bothanin, potem Nexu, następnie znowu Wookie, później E-web, znowu Bothanin, potem Vader i koniec rundy?

Mam polską wersję, jeżeli ma to jakieś znaczenie.

Z góry dzięki za pomoc.
1. Patrzysz ile Twój bohater ma wytrzymałości. Jeśli np. 5 to możesz usunąć do 5 żetonów zmęczenia/obrażeń z tym, że najpierw zmęczenia, a jak już nie masz żadnego zmęczenia to dopiero wtedy nadwyżkę możesz użyć na leczenie obrażeń. Nie rzucasz żadną kością.

2. Tyle ile masz akcji. W każdej aktywacji bohater/jednostka mają po dwie akcje. Normalnie jednostki Imperium nie mogą obu akcji w aktywacji zużyć na atak, tylko raz mogą zaatakować, a w drugiej akcji muszą zrobić coś innego. E-Web za to może atakować w obu akcjach, ale przez to nie może się poruszyć. Jak się ruszy, to nie może atakować.

3. Używane jest to do gry w niepełnym składzie. Bohater bierze na swoją kartę dwa żetony aktywacji. Najpierw zużywa jeden wykonując dwie akcje, potem ruch Imperium i potem znowu bohater zużywa swój drugi żeton aktywacji. Tak jakby grało dwóch bohaterów.

3.1. Każda jednostka po 2 akcje na przemian zaczynając od Rebelii.
Hellraiser
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2015, 13:15

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Hellraiser »

Dzięki wielkie :)
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

Post autor: lesar »

1.Czy mając pełną wytrzymałość bohatera (żadnego żetonu zmęczenia) i wykonując akcję Odpoczynku mogę usunąć żetony ran?
2. Podczas wykonywania ataku bohater może wydać maksymalnie 1 wzmocnienie aby wyleczyć 1 zmęczenie (taki zapis w instrukcji) Czy to jest cecha każdego bohatera? Czy tylko regulacja jednokrotności leczenia?
3. Czy w ramach wykonywania akcji mogę wykonać dwa razy akcję ruch dowolną figurką?
4. Czy akcję atak mogę dwa razy przeprowadzić ale tylko grając bohaterem?
5. Czy przy pełnym zmęczeniu bohatera (żetony w maksymalnej ilości ma bohater) nadal mogę przyjąć żetony zmęczenia ale już jako rany aby wykonać dodatkowe dwa ruchy?
6. Przerywanie ruchu przez imperialnego oficera polega na tym że oddaje on pozostałe punkty ruchu figurze znajdującej się o dwa pola i ta natychmiast się porusza o tą liczbę pól. Czy tak?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
ODPOWIEDZ