X-Wing 1.0 - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: x-wing karty uszkodzeń i inne wątpliwości

Post autor: Indar »

W obu przypadkach jest tak samo. Robisz akcję [AKCJA] z katy i wprowadzasz efekty - w przypadku CELNOŚĆ działanie trwa w trakcie ataku.
Nie ma innej możliwości.
micaj
Posty: 52
Rejestracja: 24 sie 2019, 11:09
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: x-wing karty uszkodzeń i inne wątpliwości

Post autor: micaj »

Ale akcja musi być nazwana akcją lub i mieć jej symbol (dowolny). Dodatkowe umiejętności pilotów (np. Wedga czy Tena) nie są akcjami, prawda?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: x-wing karty uszkodzeń i inne wątpliwości

Post autor: Indar »

Nie są - działają stale.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

X-Wing 1.0 Zasady/Porady/Wątpliwości/Działanie

Post autor: BOLLO »

Hejka X-wingowcy!!!
Wiem że wersja 1.0 jest archaiczna i praktycznie nie grana już na naszej scenie nie mniej jednak pozostałem wiernym fanem serii X-Wing 1.0.
Wielokrotnie zadawałem pytania odnośnie działania kart/mechaniki itd w wątku dotyczącym wersji 2.0 ale to się rozmywa i czasem nie jest to jasne i oczywiste. Dlatego postawiłem odciąć się od 2.0 i założyć nowy wątek dotyczący właśnie wersji 1.0.

Dlaczego gram w 1.0 a nie w 2.0? Miałem sporo modeli z 1.0 razem ze znajomymi a ceny po wydaniu 2.0 na tyle spadły że było mnie stać aby dokupić kolejne statki do moich eskadr. Wcześniej ceny były zaporowe przy niektórych modelach. Teraz mam już większość tego co chciałem mieć (ale i tak jest chętka by mieć je wszystkie) i moge spokojnie rozgrywać masę różnorakich bitew.
Nie jestem jakimś mega obcykanym graczem i wciąż się uczę (gra jest dość skomplikowana jednak bo ma trylion zasad/podzasad/wyjątków itd) ale jest to przyjemna nauka i z każdą partią na pewno jestem nieco mądrzejszy.

Bardzo proszę aby ten wątek potraktować jako skarbnicę wiedzy dla wszystkich fanów X-wing 1.0 którzy tak jak ja pozostali wierni.

Poniżej kilka pytań i odpowiedzi które zadałem wcześniej:
Spoiler:
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: X-Wing 1.0 Zasady/Porady/Wątpliwości/Działanie

Post autor: BOLLO »

Moje pytanie na dziś:
Czy posiadacie jakieś sprawdzone rozpiski ? Macie jakieś godne polecenia linki do stron czy filmy o tematyce x-wing 1.0 co do strategii,technice manewrów, budowaniu eskadry ,tricków itd?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-Wing 1.0 Zasady/Porady/Wątpliwości/Działanie

Post autor: Indar »

Tak, jedna.
Duch generyk, TLT , Ezra , Maul plus Fenn Rau w Szuttlu.
Nie pamiętam tylko czy w duchu był jeszcze zadokowany prom i jakie były dokładne złożenie Fena.
W sumie jeszcze druga - Miranda Doni z Dashem.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: X-Wing 1.0 Zasady/Porady/Wątpliwości/Działanie

Post autor: BOLLO »

Indar pisze: 13 lis 2020, 11:51 Tak, jedna.
Duch generyk, TLT , Ezra , Maul plus Fenn Rau w Szuttlu.
Nie pamiętam tylko czy w duchu był jeszcze zadokowany prom i jakie były dokładne złożenie Fena.
W sumie jeszcze druga - Miranda Doni z Dashem.
Trochę taki slang dla mnie jeszcze :-) jakbyś mógł to prościej opisać w raz z kartami ulepszeń to byłbym wdzięczny.
Ja też postaram się opisać aktualnie 2 rozpiski którymi gram. Zapewne przyjdzie wam do głowy coś w nich konstruktywnie pozmieniać.

Całą tę gre X-wing traktuje dość specyficznie bo u mnie tak naprawde większość "walki i gry" jest przed samą rozgrywką. A jest nią budowanie talii jak najbardziej optymalnie. Nie jestem zawsze w stanie trafić w rozpiske bo nie wiem jaki będzie przeciwnik dlatego nie nastawiam się na konkretne meta.
Lubię experymentować dla czystego 4fun. Czasem moje rozpiski są po prostu z czapy a ja rozbijam się własnymi statkami o meteoryty :-)
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: X-Wing 1.0 Zasady/Porady/Wątpliwości/Działanie

Post autor: BOLLO »

Obrazek
Opis sprytnego zagrania na stronie X-wing.pl jest następujacy:
Pierwszym unikatowym pilotem TIE Defendera jest kosztujący 35 punktów pułkownik Vessery. Posiada on umiejętność pilota wynosząca 6 i specjalną umiejętność, dzięki której atakując statek, namierzany przez inny nasz statek, może go namierzyć natychmiast po rzucie kośćmi ataku. Kluczowe w tym zdaniu jest sformułowanie „po swoim rzucie kośćmi ataku”, a nie po ataku, czyli przed modyfikacją i przerzutami kośćmi (tak ja w przypadku ciężkiego działa laserowego). Czyni to z naszego pułkownika świetnego nosiciela rakiet, do których wystrzelenia zużywa żeton namierzania, który umieścił w turze akcji, a po rzucie na atak znowu namierza cel i ten żeton namierzania może zużyć na przerzut kości ataku rakietami. Jeżeli atakujemy przy pomocy rakiet kasetowych, to po każdym rzucie na atak możemy ponownie namierzyć nasz cel i przerzucić kości każdego ataku.
Jeżeli zużyliśmy zatem żeton namierzania aby wystrzelić rakiety to z przeciwnika również ściągamy czerwony znacznik namierzania i nie ma on już go na sobie aby odpaliła się funkcja Vesseryja, czyż nie tak?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: X-Wing 1.0 - pytania i wątpliwości

Post autor: BOLLO »

Mam pytanie odnosnie dzialania tej karty.
Obrazek

Niby rozumiem ale jednak nie :mrgreen:
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 325
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 140 times

Re: X-Wing 1.0 - pytania i wątpliwości

Post autor: olocop »

Jeśli używasz tej karty gdy otrzymałeś 3 nie anulowane trafienia, to możesz zmniejszyć je o 1 (do 2) i otrzymać 1 żeton stresu. Jeśli masz 4, to możesz anulować do 2 trafień, za każdy anulowany otrzymując żeton stresu, itd.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
skoscisty
Posty: 9
Rejestracja: 15 mar 2021, 12:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: X-Wing 1.0 Zasady/Porady/Wątpliwości/Działanie

Post autor: skoscisty »

BOLLO pisze: 18 lis 2020, 15:47 Obrazek
Opis sprytnego zagrania na stronie X-wing.pl jest następujacy:
Pierwszym unikatowym pilotem TIE Defendera jest kosztujący 35 punktów pułkownik Vessery. Posiada on umiejętność pilota wynosząca 6 i specjalną umiejętność, dzięki której atakując statek, namierzany przez inny nasz statek, może go namierzyć natychmiast po rzucie kośćmi ataku. Kluczowe w tym zdaniu jest sformułowanie „po swoim rzucie kośćmi ataku”, a nie po ataku, czyli przed modyfikacją i przerzutami kośćmi (tak ja w przypadku ciężkiego działa laserowego). Czyni to z naszego pułkownika świetnego nosiciela rakiet, do których wystrzelenia zużywa żeton namierzania, który umieścił w turze akcji, a po rzucie na atak znowu namierza cel i ten żeton namierzania może zużyć na przerzut kości ataku rakietami. Jeżeli atakujemy przy pomocy rakiet kasetowych, to po każdym rzucie na atak możemy ponownie namierzyć nasz cel i przerzucić kości każdego ataku.
Jeżeli zużyliśmy zatem żeton namierzania aby wystrzelić rakiety to z przeciwnika również ściągamy czerwony znacznik namierzania i nie ma on już go na sobie aby odpaliła się funkcja Vesseryja, czyż nie tak?
Chciałbym odpowiedzieć na powyższe pytanie odwołując się do przykładu.
Załóżmy, że nasz cel jest namierzony przez inny statek. W fazie aktywacji wykonujemy ruch i namierzamy go TIE Defenderem z Colonelem Vesserym (nazwijmy go CV by było krócej). W fazie walki wykonujemy CV atak rakietami (missile), do któych aktywacji potrzebne jest namierzenie. Odrzucamy namierzenie (teraz spełniamy warunek ataku tą bronią) i wykonujemy rzut. Po rzucie korzystamy z umiejętności CV i ponownie namierzamy nasz cel (gdyż obrońca jest wciąż namierzony przez inny statek). Teraz następuje modyfikacja kości. Najpierw robi to obrońca. Może np. wymusić przerzut i/lub zmienić wartość niektórych kości. Kiedy obrońca skończy to atakujący przystępuje do modyfikacji. Może np. używając namierzenia przerzucić kości, które nie były jeszcze przerzucane - może przerzucić te, których wartości zostały zmienione przez obrońcę w inny, niż przerzucenie sposób, chyba że użyta umiejętność nie umożliwia już zmiany tej/tych kości. To bardzo ważne i trzeba bardzo uważać na opis umiejętności.
Później rzut wykonuje obrońca i dalej nastepuje modyfikacja kości obrońcy (najpierw modyfikuje je atakujący). Cały atak kończy się określeniem czy doszło do trafienie i ewentualnie zadaje się obrażenia.
Jeżeli użytko rakiet kasetowych/klastrowych (cluster missiles), to teraz możemy przystępić do drugiego ataku i rzeczywiście po rzucie kośćmi ataku CV może ponownie namierzyć obrońcę, a przez to wykorzystać namierzenie do kolejnego przerzutu.

Gdyby inny statek nie namierzył wcześniej obrońcy, to po wykorzystaniu namierzenia CV nie mogłby już aktywować swojej umiejętności.
Z kolei wykorzystanie umiejętności CV - mając już namierzonego obrońcę - mija się z celem, bo nie mogąc mieć dwóch namierzeń, CV musiałby odrzucić to, które ma, by ustanowić je raz jeszcze.
skoscisty
Posty: 9
Rejestracja: 15 mar 2021, 12:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: X-Wing 1.0 - pytania i wątpliwości

Post autor: skoscisty »

olocop pisze: 08 sie 2023, 20:15 Jeśli używasz tej karty gdy otrzymałeś 3 nie anulowane trafienia, to możesz zmniejszyć je o 1 (do 2) i otrzymać 1 żeton stresu. Jeśli masz 4, to możesz anulować do 2 trafień, za każdy anulowany otrzymując żeton stresu, itd.
Wydaje mi się, że trzeba dokładniej wyjaśnić sytuację.
Jeżeli jesteśmy obrońcą i ktoś rzucił 4 kośćmi ataku np. 2 trafienia i 2 krytyki. My natomiast na kościach obrony wyrzuciliśmy same puste ścianki. Zatem nie anulowaliśmy niczego (mamy same nieanulowane wyniki). Dochodzimy do określenia trafiania i oczywiście powinniśmy otrzymać 2 obrażenia i 2 krytyczne obrażenia.
Czy karta zadziała?
Kiedy powinna zostać aktywowana umiejętność? Co można przy jej pomocy usunąć?

Z tego co znalazłem na innych forach, wyglądać to powinno następująco (tylko nie mam pewności czy to na pewno jest poprawne działanie karty):
- w powyższym przypadku karta/umięjętność nie zadziała (nie ma spełnionego warunku: 3 nieanulowanych trafień),
- karta powinna działać po wszystkich modyfikacjach kości i po określeniu trafienia, ale przed zadaniem obrażeń,
- karta pozwala usunąć jedynie trafienia, a nie trafienia krytyczne, np. gdybyśmy otrzymali 4 trafienia i 1 krytyk (nic nie zostaje anulowane - na przykład brak uników w rzucie obronnym), to wtedy umiejętność zadziała i zmniejszy 4 trafienia do 2 (plus 2 stresy) plus pozostanie 1 krytyk; przechodząc do obrażeń otrzymamy 3 obrażenia (2 zwykłe i 1 krytyczne).

W przypadku otrzymania trafienia: 1 trafienie i 3 krytyki umiejętnosć nie zadziała i ostatecznie dostalibyśmy 4 obrażenia (1 zwykłe i 3 krytyczne).

Czy ktoś potrafi potwierdzić, czy to właściwe działanie tej umiejętności?
ODPOWIEDZ