Alchemicy (Alchemists)

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
crus221
Użytkownik wspierający
Posty: 197
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:53
Been thanked: 1 time

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: crus221 » 26 paź 2015, 13:26

Hej mam pytanie odnośnie alchemików. Gramy już w to trochę czasu i ostatnio wyniknął spór na temat karty przysługi (fioletowa karta). Mianowicie chodzi o kartę wspólnika, przykładowa sytuacja: gra na 2os. kupno artefaktów, każdy z nas dał po jednej kostce, ja jestem wyżej i kupuje artefakt jako pierwszy. Osoba 2 daje kartę wspólnika, następnie ja daje wspólnika aby znowu wrócić na górę. Jednak druga osoba uważa, że jest to bez sensu, że zmarnowała kartę i nic z tego nie ma. Pytanie brzmi czy tak można przelicytowywać się wspólnikami.

Pietruch
Użytkownik wspierający
Posty: 229
Rejestracja: 04 gru 2014, 18:35
Lokalizacja: Warszawa, Kabaty

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Pietruch » 26 paź 2015, 13:32

Na ostatniej stronie instrukcji jest napisane, że każdy kolejny Wspólnik jest większy i silniejszy od Wspólników poprzednich. Czyli w grze 2-osobowej, osoba która zagrała Wspólnika jako druga "wpycha" się na sam początek kolejki do sklepu z artefaktami i będzie kupować jako pierwsza.

Awatar użytkownika
detrytusek
Użytkownik wspierający
Posty: 4847
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 18 times
Been thanked: 56 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: detrytusek » 26 paź 2015, 13:44

crus221 pisze:Hej mam pytanie odnośnie alchemików. Gramy już w to trochę czasu i ostatnio wyniknął spór na temat karty przysługi (fioletowa karta). Mianowicie chodzi o kartę wspólnika, przykładowa sytuacja: gra na 2os. kupno artefaktów, każdy z nas dał po jednej kostce, ja jestem wyżej i kupuje artefakt jako pierwszy. Osoba 2 daje kartę wspólnika, następnie ja daje wspólnika aby znowu wrócić na górę. Jednak druga osoba uważa, że jest to bez sensu, że zmarnowała kartę i nic z tego nie ma. Pytanie brzmi czy tak można przelicytowywać się wspólnikami.
wg mnie taka licytacja jest jak najbardziej poprawna. Ten, który zagrał wspólnika później ma go silniejszego.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

crus221
Użytkownik wspierający
Posty: 197
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:53
Been thanked: 1 time

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: crus221 » 26 paź 2015, 13:57

Dzięki za odpowiedź.

margielm
Użytkownik wspierający
Posty: 103
Rejestracja: 16 wrz 2013, 18:17

Alchemicy (Alchemists)

Post autor: margielm » 26 paź 2015, 15:04

BTW. Ta sytuacja jest opisana na ostatniej stronie instrukcji w dziale "karty przysługi".

"Jeśli czyjeś znaczniki są już w górnym rzędzie (ponieważ wcześniej sami zagrali kartę Wspólnika), przesuń je do drugiego rzędu, a swoje umieść w górnym. Innymi słowy, gracz znajdujący się wyżej na torze kolejności ma większego i silniejszego wspólnika niż gracze niżej."


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ostatnio zmieniony 19 mar 2016, 21:35 przez margielm, łącznie zmieniany 1 raz.

TrevorGryffits
Posty: 29
Rejestracja: 27 kwie 2015, 15:10
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: TrevorGryffits » 28 gru 2015, 16:23

Mam pytanie odnośnie "Butów szybkości" - artefaktu 1. poziomu.

Tekst na karcie brzmi: "Jeżeli na jakimś polu akcji posiadasz co najmniej jeden znacznik, możesz wykonać tę akcje raz jeszcze, gdy wszyscy inni gracze zakończą swe działania. Limit raz na rundę. Nie można używać do sprzedaży mikstur." (Wytłuszczenie moje)

Kiedy dokładnie wykonuje się tę dodatkową akcję - razem z innymi akcjami tego samego typu (tak jakby ktoś dołożył swój znacznik), czy na koniec rundy (po akcji wypicia mikstury)?

Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3293
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Veridiana » 28 gru 2015, 16:37

My nie mieliśmy wątpliwości i wykonywaliśmy ją po rozpatrzeniu tego pola.

Awatar użytkownika
Ardel12
Użytkownik wspierający
Posty: 1022
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Ardel12 » 28 gru 2015, 21:15

Veridiana pisze:My nie mieliśmy wątpliwości i wykonywaliśmy ją po rozpatrzeniu tego pola.
Dokładnie tak samo zinterpretowałem.

Awatar użytkownika
Sebs
Użytkownik wspierający
Posty: 274
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
Lokalizacja: Mielec
Been thanked: 3 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Sebs » 11 lut 2016, 20:54

Moze ktos wyjasnic dokladnie jak dziala karta przyslugi Kupiec?
Najlepiej na przykladzie gry 2 osobowej gdy obaj gracze licytuja pole sprzedazy mikstury.

Padre_W_stare_konto
Użytkownik wspierający
Posty: 166
Rejestracja: 14 lis 2015, 20:17
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Padre_W_stare_konto » 11 lut 2016, 22:23

Sebs pisze:Moze ktos wyjasnic dokladnie jak dziala karta przyslugi Kupiec?
Najlepiej na przykladzie gry 2 osobowej gdy obaj gracze licytuja pole sprzedazy mikstury.
Wedle mojej wiedzy wygląda to tak.
Gracz1 wygrywa licytacje. Jeśli zagra Kupca ma +1 złota (jeśli zagra więcej niż jednego Kupca to ma +1 złota za każdego zagranego)
Gracz2 przegrywa licytację i jeśli nie zagra Kupca to nie sprzeda w ogóle, jeśli zagra Kupca to może po graczu1 sprzedać dowolną miksturę jakby był pierwszy (jeśli zagra więcej niż jednego Kupca to ma +1 złota za każdego dodatkowego kupca)

Pozdr.

Awatar użytkownika
Sebs
Użytkownik wspierający
Posty: 274
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
Lokalizacja: Mielec
Been thanked: 3 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Sebs » 12 lut 2016, 07:30

Dzieki za wyjasnienie. Po prostu zastanawialem sie nad zapisem "zagraj w momencie sprzedazy mikstury", teoretycznie na 2 graczy, nigdy nie nadejdzie tura sprzedazy mikstury drugiego gracza, gdyz pierwszy gracz juz sprzedal swoja miksture. W 3 i 4 graczy mialoby to sens i oznaczalaby ze mozna po prostu sprzedac miksture ktora kupiec juz kupil.

Awatar użytkownika
hamish
Użytkownik wspierający
Posty: 360
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Lokalizacja: Pawłowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: hamish » 19 mar 2016, 18:09

Sebs pisze:Dzieki za wyjasnienie. Po prostu zastanawialem sie nad zapisem "zagraj w momencie sprzedazy mikstury", teoretycznie na 2 graczy, nigdy nie nadejdzie tura sprzedazy mikstury drugiego gracza, gdyz pierwszy gracz juz sprzedal swoja miksture. W 3 i 4 graczy mialoby to sens i oznaczalaby ze mozna po prostu sprzedac miksture ktora kupiec juz kupil.
Wydaje mi się, że chodzi tutaj bardziej o to, że ta akcja nazywa się "Sprzedaż Mikstury" i o ten moment właśnie chodzi. Co więcej, w instrukcji jest napisane, że wszyscy sprzedający działają, tak jakby, jednocześnie. Bo licytują się przy użyciu kart upustów o to, kto będzie sprzedawać. Dlatego tekst jest jak najbardziej sensowny :)

Ot... tak sobie odkopałem temat, dla potomności ;)
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam

Awatar użytkownika
kudlacz135
Użytkownik wspierający
Posty: 656
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: kudlacz135 » 08 sty 2017, 13:20

Mam pytanie odnośnie podważania teorii w dodatku. Pewnie czegoś nie mogę doczytać i stąd problem...

W instrukcji z dodatku, na stronie 5, prawa kolumna, pierwszy akapit jest napisane że nawet w wariancie dla czeladników można podważyć teorię i artykuł w encyklopedii jednocześnie. Natomiast W demonstracji konfliktu jest napisane, że artykuły w encyklopedii i teorie są niezależne.

Czy to znaczy, że jedną akcją podważania mogę obalić i artykuł i teorię jednocześnie (nie ważne czy jako czeladnik, czy jako mistrz), ale jeśli tylko wykażę między nimi konflikt to tak naprawdę podważanie się nie udało?

mymek
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2017, 15:02

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: mymek » 13 sty 2017, 15:07

kudlacz135,
Ja również kupiłem dodatek, ale jeszcze w ogóle go nie rozumiem.

Mam za to problem z podstawą.
Może mi ktoś wytłumaczyć działanie żetonu gracza startowego?

Padre_W_stare_konto
Użytkownik wspierający
Posty: 166
Rejestracja: 14 lis 2015, 20:17
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Padre_W_stare_konto » 13 sty 2017, 19:46

kudlacz135 pisze:Mam pytanie odnośnie podważania teorii w dodatku. Pewnie czegoś nie mogę doczytać i stąd problem...

W instrukcji z dodatku, na stronie 5, prawa kolumna, pierwszy akapit jest napisane że nawet w wariancie dla czeladników można podważyć teorię i artykuł w encyklopedii jednocześnie. Natomiast W demonstracji konfliktu jest napisane, że artykuły w encyklopedii i teorie są niezależne.

Czy to znaczy, że jedną akcją podważania mogę obalić i artykuł i teorię jednocześnie (nie ważne czy jako czeladnik, czy jako mistrz), ale jeśli tylko wykażę między nimi konflikt to tak naprawdę podważanie się nie udało?
No jeśli obalasz teorię to jest szansa że i tu i tu się wstrzelisz, jeżeli i tu i tu masz ten sam składnik i uda Ci się udowodnić że z połączenia daje inny znak w którymś z kolorów i akurat ten składnik będzie w bibliotece dawał znak przeciwny do udowodnionego przez Ciebie, to obalisz oba.

Uff trochę zagmatwany ten mój wywód :-/

mymek pisze:kudlacz135,
Ja również kupiłem dodatek, ale jeszcze w ogóle go nie rozumiem.

Mam za to problem z podstawą.
Może mi ktoś wytłumaczyć działanie żetonu gracza startowego?
No od gracza startowego a dokładniej pierwszego zależy w jakiej kolejności będziecie rozstawiać flaszki na torze inicjatywy.

mymek
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2017, 15:02

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: mymek » 13 sty 2017, 21:43

mymek pisze:kudlacz135,
Ja również kupiłem dodatek, ale jeszcze w ogóle go nie rozumiem.

Mam za to problem z podstawą.
Może mi ktoś wytłumaczyć działanie żetonu gracza startowego?
No od gracza startowego a dokładniej pierwszego zależy w jakiej kolejności będziecie rozstawiać flaszki na torze inicjatywy.[/quote]

Ale kto go dostaje na początku?

Padre_W_stare_konto
Użytkownik wspierający
Posty: 166
Rejestracja: 14 lis 2015, 20:17
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Padre_W_stare_konto » 13 sty 2017, 23:43

mymek pisze:
mymek pisze:kudlacz135,
Ja również kupiłem dodatek, ale jeszcze w ogóle go nie rozumiem.

Mam za to problem z podstawą.
Może mi ktoś wytłumaczyć działanie żetonu gracza startowego?
No od gracza startowego a dokładniej pierwszego zależy w jakiej kolejności będziecie rozstawiać flaszki na torze inicjatywy.
Ale kto go dostaje na początku?[/quote]
Obrazek

mymek
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2017, 15:02

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: mymek » 13 sty 2017, 23:52

czy ja naprawdę jestem taki głupi, bo nadal nie rozumiem co oznacza laboratorium ?

Awatar użytkownika
AkitaInu
Użytkownik wspierający
Posty: 4212
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: AkitaInu » 13 sty 2017, 23:58

mymek pisze:czy ja naprawdę jestem taki głupi, bo nadal nie rozumiem co oznacza laboratorium ?
A mozesz jasniej? Powiedz czego dokladnie nie rozumiesz :)

Wysłane z telefonu

KonradT
Użytkownik wspierający
Posty: 546
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 33 times
Been thanked: 24 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: KonradT » 14 sty 2017, 00:53

mymek pisze:czy ja naprawdę jestem taki głupi, bo nadal nie rozumiem co oznacza laboratorium ?
sjp.pwn.pl pisze:laboratorium «pomieszczenie wyposażone w specjalną aparaturę, przeznaczone do przeprowadzania badań naukowych lub analiz lekarskich»

mymek
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2017, 15:02

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: mymek » 14 sty 2017, 08:54

AkitaInu pisze:
mymek pisze:czy ja naprawdę jestem taki głupi, bo nadal nie rozumiem co oznacza laboratorium ?
A mozesz jasniej? Powiedz czego dokladnie nie rozumiesz :)

Wysłane z telefonu
Mam problem z tym co oznacza ono w grze. Nie rozumiem tego, że dostaję go ostatni gracz który był w laboratorium. Czyli gdzie ?

aigimig
Użytkownik wspierający
Posty: 430
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: aigimig » 14 sty 2017, 09:02

mymek pisze:
AkitaInu pisze:
mymek pisze:czy ja naprawdę jestem taki głupi, bo nadal nie rozumiem co oznacza laboratorium ?
A mozesz jasniej? Powiedz czego dokladnie nie rozumiesz :)

Wysłane z telefonu
Mam problem z tym co oznacza ono w grze. Nie rozumiem tego, że dostaję go ostatni gracz który był w laboratorium. Czyli gdzie ?
w prawdziwym laboratorium w realnym świecie :) lub po prostu wylosujcie gracza rozpoczynającego

Aville
Użytkownik wspierający
Posty: 327
Rejestracja: 04 paź 2016, 09:19
Been thanked: 1 time

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Aville » 14 sty 2017, 09:05

O rany, nie wierzę. To jest jeden z tych "żartów" mających pomoc wybrać pierwszego gracza. Nie myślałam że ktoś to poważnie traktuje. To jak w Tzolkinie - zaczyna ten, kto ostatni złożył ofiarę (nie znaczy to, ze nie zagracie bo nie jesteście praktykującym plemieniem Indian) Albo w Kotobiryncie -ten, kto ostatnio widział czarnego kota.
Przetłumacze: wybierzcie sobie 1 gracza.

Awatar użytkownika
Sebs
Użytkownik wspierający
Posty: 274
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
Lokalizacja: Mielec
Been thanked: 3 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Sebs » 14 sty 2017, 09:18

Hahaha zepsuta gra :-) Jak nikt z graczy nie byl w laboratorium to nie ma pierwszego gracza, czyli nie mozna zagrac. Bez sensu jest tez grac z jakims farmaceuta, zawsze bedzie pierwszym graczem :-|

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

mymek
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2017, 15:02

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: mymek » 14 sty 2017, 09:27

Dzięki za odpowiedź hahaha :D

ODPOWIEDZ