XCOM

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

Chwilę już nie siedziałem przy XCOMie więc odpowiem na pytanie numer dwa.
O ile dobrze pamiętam to karty które mają limit to ten limit mają wyraźnie podany.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: XCOM

Post autor: sirafin »

Duinhir pisze:"Czy Dowódca może podejrzeć zakrytą kartę kryzysu, jeśli planem inwazji jest "infiltracja"? A co, jeśli Kapitan oddziału chce użyć karty zasobu "Skyranger?"". Dowódca nie może jej podejrzeć zanim przyjdzie pora na rozpatrywanie kryzysów, więc Kapitan musi odrzucić ją w ciemno.

Ten zapis były sprzeczny ze stwierdzeniem, że mogę przejrzeć talię i wybrać dowolny kryzys. Raczej skłaniałbym się ku opcji, że mogę wierzchni tylko odrzucić (mogę go podejrzeć), a w przypadku wspomnianej infiltracji robię to w ciemno.
Nie, to nie o to tu chodzi. Możesz odrzucić dowolną kartę kryzysu, po prostu wskutek planu inwazji "Infiltracja" w puli może się znaleźć dodatkowa, zakryta karta kryzysu. Korzystając ze Skyrangera możesz oczywiście wybrać i odrzucić taką kartę, ale jeśli się na to decydujesz, robisz to w ciemno, nie wolno ci jej najpierw podejrzeć.
Duinhir pisze:W przypadku kart technologii, gdzie mogę postawić żołnierza, aby dał mi bonus, np.: strzelanie w biegu lub reanimacja. Jestem ograniczony tylko do 1 żołnierza, czy mogę położyć tylu ilu mam i za każdego dostanę bonus? Jestem zdania, że bez limitu, bo tak samo działa węzeł satelitarny przy przesuwaniu jednostek ufo na planszy. Czyli jedna satelita jedno ufo.
Jest tak, jak pisze c08mk, jeżeli nie ma podanego limitu, możesz skorzystać z efektu kilkukrotnie, o ile oczywiście spełnisz warunek odkładając kolejną figurkę/żeton.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 18:29 przez sirafin, łącznie zmieniany 1 raz.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Duinhir
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: XCOM

Post autor: Duinhir »

Wydaje się sensowne. Dzięki za ten punkt widzenia.
Awatar użytkownika
jingowawa
Posty: 888
Rejestracja: 12 kwie 2010, 22:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: XCOM

Post autor: jingowawa »

hej,
Mam pytanie o kartę "Konstrukcja obcych (Alien Construction)", która w fazie rozpatrywania pozwala dołożyć 1 sukces do karty technologii, do której przydzielony jest conajmniej 1 naukowiec. Czy mogę skorzystać z tej zdolności już po nieudanym rzucie, gdy odniosę porażkę?
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

jingowawa pisze:hej,
Mam pytanie o kartę "Konstrukcja obcych (Alien Construction)", która w fazie rozpatrywania pozwala dołożyć 1 sukces do karty technologii, do której przydzielony jest conajmniej 1 naukowiec. Czy mogę skorzystać z tej zdolności już po nieudanym rzucie, gdy odniosę porażkę?
Wyczerp tę kartę -> umieść 1 żeton postępu na karcie technologii, do której jest przydzielony co najmniej 1 naukowiec.
Jak dla mnie tekst karty jest jasny. Dopóki na karcie jest co najmniej jeden naukowiec to mogę żeton postępu położyć. Nie ma naukowca to położyć nie mogę. Wstępny warunek oczywiście musi być spełniony -> trzeba wyczerpać kartę aby wykonać tę akcję.
Awatar użytkownika
jingowawa
Posty: 888
Rejestracja: 12 kwie 2010, 22:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: XCOM

Post autor: jingowawa »

c08mk pisze:
jingowawa pisze:hej,
Mam pytanie o kartę "Konstrukcja obcych (Alien Construction)", która w fazie rozpatrywania pozwala dołożyć 1 sukces do karty technologii, do której przydzielony jest conajmniej 1 naukowiec. Czy mogę skorzystać z tej zdolności już po nieudanym rzucie, gdy odniosę porażkę?
Wyczerp tę kartę -> umieść 1 żeton postępu na karcie technologii, do której jest przydzielony co najmniej 1 naukowiec.
Jak dla mnie tekst karty jest jasny. Dopóki na karcie jest co najmniej jeden naukowiec to mogę żeton postępu położyć. Nie ma naukowca to położyć nie mogę. Wstępny warunek oczywiście musi być spełniony -> trzeba wyczerpać kartę aby wykonać tę akcję.
Fakt, polecenie mówi o naukowcu, ale nie mówi że to nie moze być wyczerpany, a skoro nie jest zabronione...
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

jingowawa pisze:Fakt, polecenie mówi o naukowcu, ale nie mówi że to nie moze być wyczerpany, a skoro nie jest zabronione...
Ja do tego podchodzę inaczej. Przeglądam też inne karty, żeby zobaczyć jak jest tekst skonstruowany. W każdej grze to wygląda inaczej. Akurat w XCOMie warunki na kartach są dość precyzyjnie podane np. "wyczerp kartę", "przed rzutem", "limit dwa razy na rundę", itp.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: XCOM

Post autor: Miszon »

mam takie pytanko, czy dobrze to rozumiem:

Jeśli mamy 1 żołnierza dajmy na to w bazie, to rzucamy 1 kostką jak walczy z obcym. Jeśli używa w walce swojej zdolności specjalnej (dajmy na to snajperka), takiej "pogrubionej", to rzuca dwoma kostkami. Jeśli jest to ulepszony żołnierz (nie pamiętam nomenklatury, w dodatku po angielsku grałem, ale ten z awansem), to dodajemy mu 1 kostkę. Jeśli zaś obcy ma "słabość" (pogrubiona wrażliwość na pewien rodzaj broni, dajmy na to znowu snajperka), to w takim ekstremalnym wypadku wystarczy 1 żołnierz, by walczyć z 1 obcym za pomocą 4 kości?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: XCOM

Post autor: sirafin »

Miszon pisze:mam takie pytanko, czy dobrze to rozumiem:

Jeśli mamy 1 żołnierza dajmy na to w bazie, to rzucamy 1 kostką jak walczy z obcym. Jeśli używa w walce swojej zdolności specjalnej (dajmy na to snajperka), takiej "pogrubionej", to rzuca dwoma kostkami. Jeśli jest to ulepszony żołnierz (nie pamiętam nomenklatury, w dodatku po angielsku grałem, ale ten z awansem), to dodajemy mu 1 kostkę. Jeśli zaś obcy ma "słabość" (pogrubiona wrażliwość na pewien rodzaj broni, dajmy na to znowu snajperka), to w takim ekstremalnym wypadku wystarczy 1 żołnierz, by walczyć z 1 obcym za pomocą 4 kości?
Za wyjątkiem tej "zdolności specjalnej" wszystko się zgadza. Jednostka elitarna +1 kość, specjalizacja +1 kość. Nie jestem do końca pewien, co masz na myśli pisząc "zdolność specjalna (dajmy na to snajperka)". Jest technologia Plazmowy karabin snajperski, ale ona zapewnia dodatkowy sukces, a nie dodatkową kostkę. Jest jednak technologia Strzelanie w biegu, która zapewnia dodatkową kostkę dowolnemu żołnierzowi, ale wymaga odstawienia szturmowca na kartę. W każdym razie, jest możliwe rzucanie 4 kostkami podczas ataku jednym żołnierzem (choć tak naprawdę używamy dwóch, bo potrzebujemy szturmowca na karcie Strzelanie w biegu).
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

Chyba wiem o co chodzi koledze z tą "zdolnością specjalną". To że np. Snajper ma wyszczególnioną zdolność to jeszcze nic nie daje. Nie jest to zdolność specjalna. Dopiero jak ta wyszczególniona zdolność pokrywa się ze słabością wroga to wtedy jest dodatkowa kość.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: XCOM

Post autor: Miszon »

Tak, dokładnie o to mi chodziło.
Dzięki wam za odpowiedź :-) .
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: XCOM

Post autor: Ryu »

Pewnie głupie pytanie ale...

Po np. 1 rundzie mam 2 ufoków w bazie. Cofam znacznik o 2 pola. Ufoki zostają.
Kolejna runda. Mam dołożyć ufoka - OK, potem kolejnego - co zrobić? Na planszy są 3 miejsca.
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: XCOM

Post autor: adman »

Ryu pisze:Pewnie głupie pytanie ale...

Po np. 1 rundzie mam 2 ufoków w bazie. Cofam znacznik o 2 pola. Ufoki zostają.
Kolejna runda. Mam dołożyć ufoka - OK, potem kolejnego - co zrobić? Na planszy są 3 miejsca.
Cytat z instrukcji:
"Po rozpatrzeniu zadań ochrony bazy, Kapitan oddziału zadaje
bazie jedno uszkodzenie, za każdego znajdującego się w bazie
obcego, który nie został zabity. Następnie odrzuca wszystkich
wrogów z bazy (obok talii wrogów należy przygotować trochę
miejsca na stos kart odrzuconych)."
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: XCOM

Post autor: Ryu »

Dzięki. To sobie lekko utrudniliśmy ;)
blind887
Posty: 34
Rejestracja: 11 sty 2010, 10:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: XCOM

Post autor: blind887 »

To ja mam kolejne pytanie. Do badań możemy przydzielić do 3 naukowców. Ale nigdzie nie znalazłem potwierdzenia czy można przydzielić 0 naukowców. np. Gdy mamy Malo kasy lub wszystkie wynalazki były bardzo słabe.
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: XCOM

Post autor: adman »

blind887 pisze:To ja mam kolejne pytanie. Do badań możemy przydzielić do 3 naukowców. Ale nigdzie nie znalazłem potwierdzenia czy można przydzielić 0 naukowców. np. Gdy mamy Malo kasy lub wszystkie wynalazki były bardzo słabe.
A dlaczego by nie?
Cytat z instrukcji:
PRZYDZIEL BADANIA DO I, II, III
Kiedy aplikacja na to pozwala, Główny naukowiec przydziela kartę technologii oraz maksymalnie trzech naukowców do odpowiedniego zadania badawczego.
Nie ma mowy o ilości minimalnej.

Tak samo mowa jest tylko o maksymalnej liczbie przydzielanych interceptorów, satelitów i oddziałów.
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: XCOM

Post autor: lesar »

Skąd bierzemy żołnierzy aby zrealizować kartę z opisem Umieść tu 1 szturmowca...? Z kart rezerw? Czy z puli przydzielonych żołnierzy do np.do misji?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

lesar pisze:Skąd bierzemy żołnierzy aby zrealizować kartę z opisem Umieść tu 1 szturmowca...? Z kart rezerw? Czy z puli przydzielonych żołnierzy do np.do misji?
Tych którzy jeszcze nigdzie nie są przydzieleni czyli z rezerw.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: XCOM

Post autor: lesar »

Rozumiem, że kartę zasobu w fazie czasowej jeżeli nie ma ograniczeń w postaci wyczerpania lub limitu raz na rundę, mogę używać wielokrotnie podczas tej samej rundy? Przykład: jeżeli mam kartę Centrum Kontroli i zapis na niej: umieść tu 1 satelitę i przesuń 1 jednostkę z rezerwy na planszę lub z planszy do rezerwy, to mogę od razu umieścić dwie satelity i dwie jednostki wtedy przesunąć? Nie mogę tego znaleźć nigdzie w instrukcji.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM

Post autor: c08mk »

Tak. Jak nie ma limitu to możesz dowolną ilość razy, aczkolwiek limitem tu jest ilość satelit, które masz.
ODPOWIEDZ