Strona 10 z 11

Re: Forbidden Stars

: 14 sty 2019, 10:08
autor: szurubur
Pytanie o rozmiar kapsli numizmatycznych do żetonów rozkazów, jaki rozmiar kupić?

A teraz coś dotyczące mechaniki. Sprawa której trochę nie rozumiem, to sama walka.
1. W trakcie walki, mamy etap przygotowań w którym rzucamy kośćmi. Dobieramy karty i później mamy możliwość wsparcia czyli wystawienia tych flag które robią za jednostki. Rozumiem, że wtedy znowu dorzucam kości patrząc ile ta flaga-jednostka ma rzutów?
2. Czy gdy w trakcie walki wszystkie moje jednostki zostaną rozbite, to nadal muszę walczyć? Nie mogę w żaden sposób dokonać odwrotu?
3. Czy w razie remisu podliczamy całkowite morale wszystkich jednostek biorących udział?

Re: Forbidden Stars

: 14 sty 2019, 11:41
autor: nightrunner
Ad.1
Przygotowanie:
- Rzut kośćmi
- Dobranie 5 kart Walki
- Etap Wsparcia - wpierw atakujący później obrońca - mogą umieścić żetony wsparcia na spornym obszarze w ilości nie większej niż liczba swoich jednostek w walce (bastiony nie są jednostkami).
Żeton wsparcia reprezentuje jednostkę o zerowym poziomie dowodzenia, żeton wsparcia "nie rzuca" nigdy kośćmi na początku walki.

Ad.2
Jeśli wszystkie jednostki są rozbite - walka cały czas trwa - nie dodają one swojego morale oraz nie możesz wykorzystywać dolnych zdolności kart walki. Jednostki wycofują się, gdy przegrają walkę, lub gdy zmusi ich do tego zdolność karty walki.

Ad.3
Gdy po 3 rundach zmagań wojennych po obu stronach konfliktu pozostały jakieś jednostki, wygrywa gracz posiadający łącznie więcej morale (stojące jednostki + karty + kości).
Jeśli w morale nadal jest remis - wygrywa obrońca.

Re: Forbidden Stars

: 14 sty 2019, 12:43
autor: szurubur
nightrunner pisze: 14 sty 2019, 11:41 Żeton wsparcia reprezentuje jednostkę o zerowym poziomie dowodzenia, żeton wsparcia "nie rzuca" nigdy kośćmi na początku walki.
Czyli właściwie co daje takie wsparcie, skoro nie rzuca kośćmi to robi tylko za mięso armatnie na które możemy przerzucić obrażenia, czy jak?
Bo normalnie jednostka o 0 poziomie dowodzenia posiada możliwość rzutu kością. Stąd moja dezorientacja co do tego jak to działa.

Re: Forbidden Stars

: 14 sty 2019, 22:35
autor: nightrunner
szurubur pisze: 14 sty 2019, 12:43 Czyli właściwie co daje takie wsparcie, skoro nie rzuca kośćmi to robi tylko za mięso armatnie na które możemy przerzucić obrażenia, czy jak?
Bo normalnie jednostka o 0 poziomie dowodzenia posiada możliwość rzutu kością. Stąd moja dezorientacja co do tego jak to działa.
Zauważ, że w tej grze kości to nie wszystko - dużo można ugrać za pomocą zagrywanych kart i zdolności z nich płynących. Tak więc wsparcie na polu bitwy to nie tylko mięso armatnie, ale więcej potencjalnego morale, możliwość odpalania dolnych zdolności niektórych kart walki (jeśli przystępujesz akurat bez jednostek 0 poziomu).

Przykładowo jeśli atakując (lub broniąc się) 3 jednostkami wezwiesz 3 wsparcia to nawet pomimo tego, że wsparcie nie doda nowych kości - uwierz, może to zmienić wynik starcia i przyprawić atakującego/obrońcę o niezłe zdziwko :) (pamiętaj też, że w walce nie można posiadać więcej niż 8 kości oraz że nie można wydawać bitwy więcej niż 5 jednostkami na raz).

Re: Forbidden Stars

: 29 sty 2019, 11:40
autor: lazarro
1. Na planszy widnieje sytuacja typu "przemieszczenia jednostek". Wykonuję tą akcję i przenoszę jednostki naziemne na planetę, na której jest postawiony budynek (miasto, fabryka, bastion) kontrolowany przez przeciwnika lecz nie posiada on tam żadnej swojej jednostki. To czy taki budynek przechodzi w moje władanie w bezkrwawy sposób?
2. Z poprzednich postów mam rozumieć, iż żetony wsparcia nie dodają dodatkowych kości akcji, nie wliczają się w limit jednostek atakujących w danym systemie, gdyż dochodzą one w trakcie bitwy, jeśli przetrwają bitwę do 3 rundy dodają 1pkt morale za każdy żeton, który przetrwał i po walce są one usuwane?
3. Czy kupując kartę ulepszeń, mogę wykorzystać żeton Kuźni do obniżenia poziomu dowodzenia? Wydaje mi się, że nie można.

Re: Forbidden Stars

: 29 sty 2019, 12:23
autor: nightrunner
lazarro pisze: 29 sty 2019, 11:40 1. Na planszy widnieje sytuacja typu "przemieszczenia jednostek". Wykonuję tą akcję i przenoszę jednostki naziemne na planetę, na której jest postawiony budynek (miasto, fabryka, bastion) kontrolowany przez przeciwnika lecz nie posiada on tam żadnej swojej jednostki. To czy taki budynek przechodzi w moje władanie w bezkrwawy sposób?
2. Z poprzednich postów mam rozumieć, iż żetony wsparcia nie dodają dodatkowych kości akcji, nie wliczają się w limit jednostek atakujących w danym systemie, gdyż dochodzą one w trakcie bitwy, jeśli przetrwają bitwę do 3 rundy dodają 1pkt morale za każdy żeton, który przetrwał i po walce są one usuwane?
3. Czy kupując kartę ulepszeń, mogę wykorzystać żeton Kuźni do obniżenia poziomu dowodzenia? Wydaje mi się, że nie można.
Ad1.
Przejmujesz budynek "bezkrwawo", tyle, że chyba liczy się to jako wydanie bitwy, zaczynającej się od razu od kroku "Przejęcie zabudowań", więc nie wykonasz już tym rozkazem dodatkowo ataku orbitalnego (ale z tym, głowy nie dam).
Wyjątkiem jest bastion, który mimo że nie jest jednostką to sam potrafi walczyć - albo go zniszczysz, albo przejmiesz poprzez morale po trzeciej rundzie walki.

Ad2.
Ostatni krok Rozstrzygnięcia Walki - Porządkowanie: Każdy gracz odrzuca użyte żetony Wsparcia i tasuje swoją talię walki.

Ad.3
Żetony kuźni używane są tylko w odniesieniu do kupowanych jednostek. Na poczet kart walki i rozkazów niestety trzeba być rozwiniętym odpowiednio technologicznie (mieć odpowiednią ilość miast).

Re: Forbidden Stars

: 29 sty 2019, 14:12
autor: Alwirin
lazarro pisze: 29 sty 2019, 11:40 2. Z poprzednich postów mam rozumieć, iż żetony wsparcia nie dodają dodatkowych kości akcji, nie wliczają się w limit jednostek atakujących w danym systemie, gdyż dochodzą one w trakcie bitwy, jeśli przetrwają bitwę do 3 rundy dodają 1pkt morale za każdy żeton, który przetrwał i po walce są one usuwane?
Żetony wsparcia w bitwie traktuj po prostu jak jednostki 0 poziomu, które doszły w trakcie bitwy (więc nie dodają kości) - analogicznie jak np. kultystę z Piętna Slaanesha. Jedyna różnica jest taka, że znikają na końcu bitwy. W związku z tym tak, liczą się do morale na końcu 3 rundy bitwy. Nie dają jednak po 1 morale, a tyle ile jednostka, którą obrazują - np. 2 w przypadku kultysty/zwiadowcy.

Re: Forbidden Stars

: 26 maja 2019, 21:51
autor: Majkel89
Pytanie odnośnie karty u Orków "DZIWOLONGI". Jak według Was interpretowć tą kartę?

Re: Forbidden Stars

: 27 maja 2019, 13:36
autor: nightrunner
Przytocz tekst tej karty - szybciej otrzymasz odpowiedziec. ;)

Re: Forbidden Stars

: 27 maja 2019, 14:32
autor: Valarus
Zakładam, że chodzi o Weirdboyz (oby, bo inaczej szkoda mojego czasu)

Obrazek

Pierwsza zdolność - obaj gracze przerzucają wszystkie kostki. Raczej oczywista sprawa.
Druga zdolność - do końca walki, kiedy przeciwnik dostaje dodatkowe żetony ataku lub obrony Ty też je dostajesz. Też nie jestem pewien, gdzie są wątpliwości - przeciwnik rozpatruje jakąś kartę dającą mu żetony to i Ty je dostajesz. Gdzie problem?

Re: Forbidden Stars

: 27 maja 2019, 20:38
autor: Majkel89
Valarus pisze: 27 maja 2019, 14:32 Zakładam, że chodzi o Weirdboyz (oby, bo inaczej szkoda mojego czasu)

Obrazek

Pierwsza zdolność - obaj gracze przerzucają wszystkie kostki. Raczej oczywista sprawa.
Druga zdolność - do końca walki, kiedy przeciwnik dostaje dodatkowe żetony ataku lub obrony Ty też je dostajesz. Też nie jestem pewien, gdzie są wątpliwości - przeciwnik rozpatruje jakąś kartę dającą mu żetony to i Ty je dostajesz. Gdzie problem?

Tak chodzi o tę kartę.

Pytanie jest takie: Co w tym wypadku oznacza określenie "do końca walki" ?

1. Ork rzuca tę kartę w pierwszej z trzech faz walki, czyli ta karta daje zawsze to co przeciwnik dostanie w żetonach w kolejnych dwóch fazach walki?

2. Ta karta działa tylko na jedną fazę walki tj tą w której została rzucona?

Re: Forbidden Stars

: 27 maja 2019, 21:39
autor: Valarus
Rzucona w pierwszej turze będzie działała przez wszystkie 3 tury walki chyba ze jakaś inna karta ją odrzuci. Czyli wersja 1 z twoich wypowiedzi.

Re: Forbidden Stars

: 27 maja 2019, 21:45
autor: dicer
W grze nie ma czegoś takiego jak "faza walki".

Jest "walka" ("combat") definiowana jako kompletne starcie od początku do rozstrzygnięcia, albo "rundy zmagań" ("execution rounds"), czyli etapy zagrywania i rozpatrywania kart walki w trakcie walki.
Powyższa karta wyraźnie odnosi się do "walki", czyli do całości starcia, a więc działa w każdej rundzie zmagań od chwili jej zagrania.

Karty, które odnoszą się do rundy zmagań, mają to wyraźnie zaznaczone w opisie działania (np. "Pancerny szturm" Ultramarinesów).

Re: Forbidden Stars

: 27 maja 2019, 22:00
autor: Majkel89
Dzięki Panowie za odpowiedź.

W takim razie ta karta jest mocna :)

Re: Forbidden Stars

: 15 cze 2019, 02:31
autor: Indar
Kolejna partia ZG za mną.
Ale jedna niejasność - atak orbitalny na świat gdzie stoi rozbita jednostka. Rozumiem że mimo wszystko muszę wyrzucić tyle hitów ile jednostka ma wytrzymałości - inaczej nic się nie stanie?

Re: Forbidden Stars

: 15 cze 2019, 09:24
autor: Bludgeon
Indar pisze: 15 cze 2019, 02:31 Kolejna partia ZG za mną.
Ale jedna niejasność - atak orbitalny na świat gdzie stoi rozbita jednostka. Rozumiem że mimo wszystko muszę wyrzucić tyle hitów ile jednostka ma wytrzymałości - inaczej nic się nie stanie?
Tak

Re: Forbidden Stars

: 10 sty 2020, 17:02
autor: tejot
2 pytanka:

1. czy grając na mniejszą ilość graczy niż 4 można dowolnie wybierać frakcje?
Wydawało mi się że tak, ale wątpliwości powziąłem po obejrzeniu jednej z videoinstrukcji na YT.

2. czy dobrze rozumiem, że tak jak żeton kuźni nie obniża poziomu dowodzenia przy zakupie kart, to tak i żeton zaopatrzenia nie obniża kosztu kart?

Re: Forbidden Stars

: 10 sty 2020, 20:23
autor: Majkel89
1. Można
2. Dobrze rozumiesz. Żetony kuźni i zaopatrzenie wpływają tylko na jednostki i budynki

Re: Forbidden Stars

: 13 lut 2020, 10:49
autor: vinnichi
Pewnie już się przewinęło te pytanie ale może jeszcze jakaś dobra duszyczka pomoże. Chodzi o karty bitwy, które np pozwalają przenieść jakąś jednostkę (nie pamiętam nazwy karty Eldarów która wczoraj została zagrana). Zakładam że jeśli karta nie mówi wyraźnie to dotyczy to tylko jednostek biorących udział w bitwie? A nie w kazdą dowolną w aktywnym systemie? Czyli ogólnie pytając karty bitwy odnoszą się do jednostek biorących udział w bitwie?

Re: Forbidden Stars

: 13 lut 2020, 18:39
autor: dicer
vinnichi pisze: Pewnie już się przewinęło te pytanie ale może jeszcze jakaś dobra duszyczka pomoże. Chodzi o karty bitwy, które np pozwalają przenieść jakąś jednostkę (nie pamiętam nazwy karty Eldarów która wczoraj została zagrana). Zakładam że jeśli karta nie mówi wyraźnie to dotyczy to tylko jednostek biorących udział w bitwie? A nie w kazdą dowolną w aktywnym systemie? Czyli ogólnie pytając karty bitwy odnoszą się do jednostek biorących udział w bitwie?
Pewno chodzi Ci o kartę Eldarów "WALKA PODJAZDOWA".

Instrukcja:

Jeśli karta Walki odnosi się do jednostki, musi to być jednostka na spornym obszarze, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej.

Re: Forbidden Stars

: 13 lut 2020, 19:53
autor: vinnichi
Ok tak myslalem dziękuję za potwierdzenie tego instrukcją!!

Re: Forbidden Stars

: 14 lut 2020, 14:29
autor: tejot
Tylko żeby jednoznacznie wyjaśnić:
jest ewidentna sprzeczność pomiędzy instrukcją podstawową a kompletną księgą zasad odnośnie definicji Limitu Budowy.
Instrukcja podstawowa mówi:
"Limit budowy równy jest limitowi oddziałów świata w aktywnym systemie, na którym znajduje się fabryka."
Kompletna księga zaś twierdzi, że:
"Limit budowy to zsumowany limitów oddziałów ze wszystkich przyjaznych światów z fabrykami w aktywnym systemie"

Domyślam się że kompletna księga ma pewnie racje, tzn., że nie chodzi o jeden świat, na którym jest fabryka tylko o sumę światów z fabryką w AS - ale czy ktoś to sprawdzał - w oryginale albo w FAQ. To jest pewne ?
No i czy liczą się fabryki różnych graczy czy tylko jednego, który buduje jednostki?

Re: Forbidden Stars

: 14 lut 2020, 20:03
autor: dicer
tejot pisze:Tylko żeby jednoznacznie wyjaśnić:
jest ewidentna sprzeczność pomiędzy instrukcją podstawową a kompletną księgą zasad odnośnie definicji Limitu Budowy.
Instrukcja podstawowa mówi:
"Limit budowy równy jest limitowi oddziałów świata w aktywnym systemie, na którym znajduje się fabryka."
Kompletna księga zaś twierdzi, że:
"Limit budowy to zsumowany limitów oddziałów ze wszystkich przyjaznych światów z fabrykami w aktywnym systemie"
Ja tu nie widzę sprzeczności.
Instrukcja podstawowa wyjaśnia, jaki jest limit budowy, gdy ma się fabrykę na jednym świecie.
KKZ doprecyzowuje jak liczyć limit, gdy fabryk w aktywnym systemie jest więcej.

Re: Forbidden Stars

: 20 lut 2021, 06:26
autor: thorus197
Czołgiem!

Mała niejasność w grupie powstała.

Ss z filmiku :
Obrazek
Obrazek

Czy jakbym położył zeton ruchu na
3 kafelek w 2 rzędzie (bylby pusty void) czy mogę orbitalnie bombardowac planetę poniżej z nieaktywnego systemu? Czy przejęcie/ atakowanie tej planety jest możliwe tylko lądowo jak na 3 kafelku w 3 rzędzie poloze zeton ruchu ?


[EDIT1] Znalazem odpowiedz gdzies w FAQ - bombardowanie jes mozliwe tylko w aktywnym systemie i nie mozna po przekatnej.

Czy jak wycofuje broniace sie jednostki do zaprzyjaznionego swiata - to liczy sie tez system obok, racja? Jesli sciezka statkow i innych prowadzi do planety 2 systemy dalej to juz to jest niedozwolone ? Mam na mysli system a>>b>>c

Edit 2 -
Znalazłem odpowiedz na powyższe :) -tylko aktywny system i system sąsiedni

Re: Forbidden Stars

: 02 mar 2021, 09:53
autor: szmitek
1.
Czy po przegranej walce jednostka gracza żółtego może wycofać się na planetę na której gracz ten ma swój budynek lub ta planeta jest neutralna ?
https://ibb.co/vcVwkMM

Obszar ogarnięty walką styka się jedynie rogami z obszarem na którą gracz żółty się wycofuje. Dwa pozostałe obszary to próżnia.
2.
Czy korzystając ze specjalnej zdolności Chaos Marine podczas rozpatrywania żetonu dominacji można przenieść kultystę do sąsiedniego układu nawet jeśli układy te są oddzielone osnową ?