Strona 1 z 3

Patchwork - pytania o zasady

: 15 lip 2015, 23:11
autor: mk9898
Cześć,

Zaczynam przygodę z "Patchworkiem" i mam pewną wątpliwość. Czy jeśli wybiorę opcję przesunięcia się przed przeciwnika, w celu zdobycia guzików, to czy oprócz liczby pól, które zaliczę po drodze by znaleźć się przed żetonem gracza otrzymuję także (dodatkowo) premię "guzikową" w sytuacji gdy akurat po drodze minę symbol guzika namalowanego na planszy - chodzi o liczenie guzików na "kołderce".

Pozdrawiam,
Marek

Re: Patchwork

: 15 lip 2015, 23:19
autor: carlos
Oczywiście otrzymujesz. :)

Re: Patchwork

: 15 lip 2015, 23:22
autor: mk9898
A gdzie jest to napisane w instrukcji - tzn. że jest podwójna premia? Nie znalazłem. Jest mowa o premiach z osobna, a nie w sytuacji, którą opisałem.

http://www.rebel.pl/product.php/1,4/970 ... hwork.html

Re: Patchwork

: 15 lip 2015, 23:48
autor: carlos
Tekst z instrukcji:

"Bez względu na to, jaką akcję wybierze gracz, i tak będzie musiał przesunąć swój żeton czasu na planszy
czasu. Niektóre pola planszy czasu zostały oznaczone. Gdy żeton czasu gracza trafi na takie pole lub je
minie, należy rozpatrzyć jedno z poniższych wydarzeń:"

Re: Patchwork

: 05 sie 2015, 19:25
autor: Alman
A do finalnego podliczenia guzików bierzecie pod uwagę tylko guziki żetony czy też te zgromadzone na kaflach kołderki?

Re: Patchwork

: 05 sie 2015, 21:49
autor: metyu
tylko żetony

Re: Patchwork

: 10 sie 2015, 22:54
autor: eltadziko
Co zrobić w sytuacji, gdy wszystkie trzy kafelki przed neutralnym pionem są takie, że żaden z graczy nie ma fizycznej możliwości ich położyć na swojej planszy?

Re: Patchwork

: 10 sie 2015, 23:26
autor: garg
Gracz będący na torze czasu z tyłu przesuwa się do przodu i pobiera guziki. Jeśli drugi też nie może, on także przesuwa się do przodu (tym razem tylko o dwa pola). I tak ciułają po dwa guziki, aż któregoś będzie stać na kupno kafelka :) .

Re: Patchwork

: 10 sie 2015, 23:44
autor: eltadziko
Ale własnie nie chodzi o to, że nie stać na kupno :P Kafelki są za duże i już nie mieszczą się nikomu na planszy :) Co w takim przypadku zrobić?

Re: Patchwork

: 10 sie 2015, 23:51
autor: Atamán
No to ciułają guziki aż się gra skończy.

Re: Patchwork

: 11 sie 2015, 00:00
autor: eltadziko
Trochę bez sensu :/ Mi się tak dzisiaj zdarzyło w okolicach 2/3 planszy. To 1/3 gry ma wyglądać tak, że się przesuwamy co chwila o dwa pola i bierzemy dwa guziki? :/ Nuuuda.

Re: Patchwork

: 11 sie 2015, 00:18
autor: garg
eltadziko pisze:Trochę bez sensu :/ Mi się tak dzisiaj zdarzyło w okolicach 2/3 planszy. To 1/3 gry ma wyglądać tak, że się przesuwamy co chwila o dwa pola i bierzemy dwa guziki? :/ Nuuuda.
To jest cena braku planowania i obserwacji, jakie jeszcze kafelki będzie można wziąć w przyszłych turach oraz gdzie można by je ewentualnie położyć... :mrgreen:

Re: Patchwork

: 19 sie 2015, 09:19
autor: crsunik
Pytanie by się upewnić. Nic nie stoi na przeszkodzie by nowo układane łaty nie dotykały reszty, prawda?

Re: Patchwork

: 19 sie 2015, 09:27
autor: zakwas
crsunik pisze:Pytanie by się upewnić. Nic nie stoi na przeszkodzie by nowo układane łaty nie dotykały reszty, prawda?
W instrukcji a propos dokładania łatek stoi:
"Kawałki materiału na planszy kołdry gracza nie mogą na siebie nachodzić. Zanim gracz umieści na niej nowy kawałek, może go dowolnie obrócić. "

Jak coś nie jest zabronione, to jest dozwolone. ;) U mnie gramy, że można kłaść dowolnie na planszy - pozwala to też na ciekawsze ruchy.

Patchwork

: 30 sie 2015, 14:46
autor: mk9898
Cześć,

Zagrałem pierwszy raz na luzie z dzieckiem z Patchworka. Czy to możliwe, żeby na koniec wyszło mi minus 21 punktów (24 luźne guziki i 21 pustych pól)? Czy może grałem jak kompletny nieudacznik? :)

Re: Patchwork

: 30 sie 2015, 16:33
autor: burzykovski
Tak, możliwe, przy pierwszym podejściu zdarza się wielu osobom =)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Re: Patchwork

: 30 sie 2015, 22:24
autor: mk9898
Dzięki. Czyli tak trochę jak w Zaginionych Miastach - tam też łatwo wejść na minus przy złej inwestycji w zakłady.

Re: Patchwork

: 30 wrz 2015, 18:25
autor: daaz
mam pytanie o punktowanie kopńcowe. Czy do punktacji liczą sie guziki luźne plus te co sa na kolderce plus żeton 7x7 minus podwojne pkt za puste pola? bo w instrukcji tylko napisane guziki plus zeton 7x 7 minus 2 x puste pola.

Re: Patchwork

: 30 wrz 2015, 18:40
autor: Losiek
Punkty dodatnie: Tylko guziki fizyczne - w postaci żetonów oraz bonus za zapełnienie pola 7x7.
Punkty ujemne: tak jak napisałeś.
Guziki na Twojej kołderce są wirtualne i służą do zdobywania prawdziwych po przekroczeniu pola z guzikiem na planszy czasu.

Re: Patchwork

: 30 wrz 2015, 18:55
autor: daaz
dzieki.

Re: Patchwork

: 06 gru 2015, 13:07
autor: warlock
Pytanie na szybko - czy żeby dostać bonusowy żeton należy stworzyć idealny kwadrat 7x7, czy też z któregoś z boków mogą wystawać jakieś łatki? Innymi słowy, czy stworzona figura może być większa niż kwadrat, ale zawierać w sobie kwadrat o boku 7x7?

Re: Patchwork

: 06 gru 2015, 13:23
autor: Pixa
warlock pisze:Pytanie na szybko - czy żeby dostać bonusowy żeton należy stworzyć idealny kwadrat 7x7, czy też z któregoś z boków mogą wystawać jakieś łatki? Innymi słowy, czy stworzona figura może być większa niż kwadrat, ale zawierać w sobie kwadrat o boku 7x7?
Minimum 7x7 bez dziur w srodku. Spokojnie moze byc wiekszy.

Re: Patchwork

: 06 gru 2015, 13:24
autor: cezaras
w instrukcji nie ma tego wprost , ale nigdy nie pomyśleliśmy, że nie może wystawać.
pewno byłoby to wręcz nierealizowalne

Re: Patchwork

: 06 gru 2015, 13:48
autor: GeQ
Instrukcja mówi że bonus otrzymuje gracz, który jako pierwszy wypełni kwarat pól na planszy. Czyli logicznie podchodząc ma byc zakryty kwadrat, a nie ułożony z żetonów. Podsumowując żetony mogą wystawac poza 7x7. Ważne są pola na planszy.

Re: Patchwork

: 06 gru 2015, 13:50
autor: warlock
Dzięki! Forum zawsze niezawodne ;)