Impulse

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Impuls

Post autor: Pan_K »

Z drugiej strony - nigdy nie miałem wątpliwości, co do sensu tego sformułowania... Więc może nie jest tak źle z tym przekładem... :roll: W całej instrukcji jest masa koszmarków translacyjnych - tego bym się akurat nie czepiał.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
mnemotechnikon
Posty: 14
Rejestracja: 25 sty 2014, 22:46
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Impuls

Post autor: mnemotechnikon »

misioooo pisze: 5. Dociągasz karty z talii w ilości równej ilości twoich krążowników jakie walczą (wleciałeś na rozrubę 3 statkami - ciągniesz 3 karty). Odkrywasz je. Ich wartość (już nie muszą do niczego pasować) dodaje się do twojej siły. Wyciągnąłeś 1,1 i 2. Czyli łącznie masz 8 siły (4 z twoich zagranych kart, 4 z dociągu za statki). Oczywiście przeciwnik robi to samo.
Kto pierwszy dociąga karty w tym etapie? Obrońca czy atakujący?



Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impuls

Post autor: misioooo »

mnemotechnikon pisze:
misioooo pisze: 5. Dociągasz karty z talii w ilości równej ilości twoich krążowników jakie walczą (wleciałeś na rozrubę 3 statkami - ciągniesz 3 karty). Odkrywasz je. Ich wartość (już nie muszą do niczego pasować) dodaje się do twojej siły. Wyciągnąłeś 1,1 i 2. Czyli łącznie masz 8 siły (4 z twoich zagranych kart, 4 z dociągu za statki). Oczywiście przeciwnik robi to samo.
Kto pierwszy dociąga karty w tym etapie? Obrońca czy atakujący?
Nie ma to znaczenia (losowy dociąg, kot szredingera...).
Generalnie w walce atakujący obrońca pierwszy zagrywa więc to on jest "pierwszy".
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 22:27 przez misioooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4123
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 308 times
Been thanked: 340 times

Re: Impuls

Post autor: tomb »

misioooo pisze:Generalnie w walce atakujący pierwszy zagrywa więc to on jest "pierwszy".
W walce karty jako pierwszy zagrywa obrońca.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impuls

Post autor: misioooo »

tomb pisze:
misioooo pisze:Generalnie w walce atakujący pierwszy zagrywa więc to on jest "pierwszy".
W walce karty jako pierwszy zagrywa obrońca.
Przejęzyczenie. O to własnie chodziło - zagrywa gracz 1, potem 2. Potem 1 ciągnie/krążownik i potem 2... Sory za błąd.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
mnemotechnikon
Posty: 14
Rejestracja: 25 sty 2014, 22:46
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Impuls

Post autor: mnemotechnikon »

Witam ponownie,
Jeszcze jeden dylemat się pojawił: czy krążowniki poruszają się tylko do przodu? Tzn. w tą stronę gdzie mają skierowane dzioby?

Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Impuls

Post autor: Andy »

Zobacz moje posty na poprzedniej stronie wątku.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Impuls

Post autor: Veridiana »

mnemotechnikon pisze:Witam ponownie,
Jeszcze jeden dylemat się pojawił: czy krążowniki poruszają się tylko do przodu? Tzn. w tą stronę gdzie mają skierowane dzioby?

Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Nie, to nie ma znaczenia, w którą stronę jest obrócony.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impuls

Post autor: RunMan »

Wczoraj próbowałem zagrać na sucho sam ze sobą oraz przeczytałem Poradnik Gracza i niestety zrodziło mi się kilka pytań.

1. Czy transportowcami mogę aktywować jedynie karty, które dopiero co odkryłem, czy w następnych turach mogę wracać się transportowcami na już odkryte karty?

2.
Zbuduj [X] dowolny statek w swojej bazie i na każdym innym [kolor] obszarze, który zajmujesz
Opis tej karty mówi, iż na każdym obszarze powinna zostać zbudowana taka sama liczba statków. Jak ma się to do ogólnej zasady iż mogę wykorzystać daną akcję niecałkowicie? Czy, zakładając że odpaliłem tę kartę z wartością X = 2, mogę na niektórych kartach zbudować 2 statki, a na innych 1 lub 0, czy muszę na wszystkich postawić po 2 statki?

3. Czy przelecenie swoją flotą krążowników przez kartę, na której znajdują się wrogie transportowce, traktuje się jako walkę? Czyli przykładowo, w wyniku takiej akcji zniszczyłem 2 transportowce rywala - zyskuję 2 czy 3 punkty?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Impuls

Post autor: GrzeL »

RunMan pisze:Wczoraj próbowałem zagrać na sucho sam ze sobą oraz przeczytałem Poradnik Gracza i niestety zrodziło mi się kilka pytań.

1. Czy transportowcami mogę aktywować jedynie karty, które dopiero co odkryłem, czy w następnych turach mogę wracać się transportowcami na już odkryte karty?

2.
Zbuduj [X] dowolny statek w swojej bazie i na każdym innym [kolor] obszarze, który zajmujesz
Opis tej karty mówi, iż na każdym obszarze powinna zostać zbudowana taka sama liczba statków. Jak ma się to do ogólnej zasady iż mogę wykorzystać daną akcję niecałkowicie? Czy, zakładając że odpaliłem tę kartę z wartością X = 2, mogę na niektórych kartach zbudować 2 statki, a na innych 1 lub 0, czy muszę na wszystkich postawić po 2 statki?

3. Czy przelecenie swoją flotą krążowników przez kartę, na której znajdują się wrogie transportowce, traktuje się jako walkę? Czyli przykładowo, w wyniku takiej akcji zniszczyłem 2 transportowce rywala - zyskuję 2 czy 3 punkty?
Ad 1
Można aktywować odkryte wcześniej karty.

Ad 2
Możesz zbudować 0, 1 albo 2 statki na każdej z wymienionych kart, jeśli skończą się statki w zasobach, na niektórych kartach możesz umieścić mniej.

Ad 3
Nie. 2.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impuls

Post autor: RunMan »

Serdecznie dziękuję :)

@edit:
Mam kolejne pytania
Dodaj do swojego planu dwie karty o wartości [X] z talii
Dociągam dwie karty, zakładamy że obie mają wartość nie wyższą od X. Czy MUSZĘ dołożyć obie karty do planu, czy MOGĘ wybrać 0/1 z nich? Czy jeśli decyduję się na dołożenie obu kart do planu to czy dokładam je do planu w kolejności dociągania z talii, czy sam ustalam kolejność?
PRZEMIEŚĆ [X] dowolną flotę o jeden obszar. Każdy statek musi zakończyć ruch na tej samej karcie
Przemieszczając dwie floty transportowców na tę samą kartę aktywuję kartę tylko jednokrotnie, ale za to doładowując ją transportowcami obu flot?
PRZEMIEŚĆ flotę [X] statków o dwa obszary
Czy w ramach tej akcji możliwe jest "zbieranie" statków z innych kart/bram do swojej floty? Przykładowo - aktywuję tę kartę z X=3. Przemieszczam się flotą dwóch krążowników na bramę na której znajduje się mój krążownik. Czy mogę następnie przemieścić flotę trzech swoich krążowników na jeszcze inną bramę, czy mogę kontynuować ruch tylko tymi statkami, które ten ruch rozpoczęły?
Ostatnio zmieniony 20 lis 2016, 22:06 przez RunMan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impuls

Post autor: RunMan »

Pozwolę sobie podbić, bo przez edita naczelny znawca Impulsa pewnie nie widział że jest nowy post, a jutro niosę grę do ludzi i chciałbym uniknąć niepotrzebnych błędów :)
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Impuls

Post autor: GrzeL »

RunMan pisze:
Dodaj do swojego planu dwie karty o wartości [X] z talii
Dociągam dwie karty, zakładamy że obie mają wartość nie wyższą od X. Czy MUSZĘ dołożyć obie karty do planu, czy MOGĘ wybrać 0/1 z nich? Czy jeśli decyduję się na dołożenie obu kart do planu to czy dokładam je do planu w kolejności dociągania z talii, czy sam ustalam kolejność?
O liczbie pociągniętych kart decydujesz przed dobraniem pierwszej karty. Karty ciągniesz po kolei, dobierasz jedną, rozpatrujesz ją, dobierasz kolejną.
RunMan pisze:
PRZEMIEŚĆ [X] dowolną flotę o jeden obszar. Każdy statek musi zakończyć ruch na tej samej karcie
Przemieszczając dwie floty transportowców na tę samą kartę aktywuję kartę tylko jednokrotnie, ale za to doładowując ją transportowcami obu flot?
Tak.
RunMan pisze:
PRZEMIEŚĆ flotę [X] statków o dwa obszary
Czy w ramach tej akcji możliwe jest "zbieranie" statków z innych kart/bram do swojej floty? Przykładowo - aktywuję tę kartę z X=3. Przemieszczam się flotą dwóch krążowników na bramę na której znajduje się mój krążownik. Czy mogę następnie przemieścić flotę trzech swoich krążowników na jeszcze inną bramę, czy mogę kontynuować ruch tylko tymi statkami, które ten ruch rozpoczęły?
Nie można dzielić ani łączyć floty podczas ruchu. Decydujesz się poruszyć flotą x statków i tyloma wykonujesz cały ruch.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impuls

Post autor: RunMan »

Jeszcze raz, bardzo, bardzo dziękuję!
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Impuls

Post autor: Andy »

GrzeL pisze:
RunMan pisze:1. Czy transportowcami mogę aktywować jedynie karty, które dopiero co odkryłem, czy w następnych turach mogę wracać się transportowcami na już odkryte karty?
Ad 1
Można aktywować odkryte wcześniej karty.
Dodam tylko, że w aktywacji biorą udział tylko te transportowce, które właśnie przybyły na obszar. Transportowce aktywnego gracza, które znajdowały się tam już wcześniej, nie są uwzględniane przy doładowaniu akcji z aktywowanej karty.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Impulse

Post autor: Piehoo »

Czy karty bazy na początku dają nam umiejętność tak jak przy normalnej eksploatacji? (Czyli np. Sprzedaż kart jeżeli akurat takie mamy na ręce na początku gry. )
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impulse

Post autor: RunMan »

Nie. Akcja z karty aktywowana jest tylko w momencie gdy wlatuje na nią flota transportowców. W przypadku karty bazy startowej ma to miejsce gdy wlecimy na nią z powrotem transportowcami, które uprzednio opuściły tę kartę lub gdy wlecą na nią transportowce wybudowane na innych kartach.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Impulse

Post autor: Piehoo »

Wszystko jasne. Dzięki.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
mnemotechnikon
Posty: 14
Rejestracja: 25 sty 2014, 22:46
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Impulse

Post autor: mnemotechnikon »

misioooo pisze:
Pan_K pisze:ad 2) wydaje mi się, że krążowniki automatycznie niszczą transportowce. Więc te drugie nie mogą wlecieć na obszar patrolowany przez te pierwsze.
Jest to zgodne z appendixem/opisem kart od Carla Chudyka. Nie można transportowcami latać przez/na obszary patrolowane przez wrogie krążowniki (chyba logiczne).
Rozumiem, że nawet jeśli kartę patrolują również moje krążowniki, to też nie mogę na nią wlecieć transportowcami?

Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

mnemotechnikon pisze:
misioooo pisze:
Pan_K pisze:ad 2) wydaje mi się, że krążowniki automatycznie niszczą transportowce. Więc te drugie nie mogą wlecieć na obszar patrolowany przez te pierwsze.
Jest to zgodne z appendixem/opisem kart od Carla Chudyka. Nie można transportowcami latać przez/na obszary patrolowane przez wrogie krążowniki (chyba logiczne).
Rozumiem, że nawet jeśli kartę patrolują również moje krążowniki, to też nie mogę na nią wlecieć transportowcami?

Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Fajnie, że Lenovo Tab masz, ale chyba musisz większy ekran mieć, bo niedowidzisz co koledzy piszą ;P
Dlaczego tak to rozumiesz jak napisałeś? Co na to wskazuje?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
mnemotechnikon
Posty: 14
Rejestracja: 25 sty 2014, 22:46
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Impulse

Post autor: mnemotechnikon »

misioooo pisze:
mnemotechnikon pisze:
misioooo pisze: Jest to zgodne z appendixem/opisem kart od Carla Chudyka. Nie można transportowcami latać przez/na obszary patrolowane przez wrogie krążowniki (chyba logiczne).
Rozumiem, że nawet jeśli kartę patrolują również moje krążowniki, to też nie mogę na nią wlecieć transportowcami?

Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Fajnie, że Lenovo Tab masz, ale chyba musisz większy ekran mieć, bo niedowidzisz co koledzy piszą ;P
Dlaczego tak to rozumiesz jak napisałeś? Co na to wskazuje?
Lenovo Tab wcale nie jest taki fajny :)
A wracając do tematu: moje słowo "rozumiem" należy traktować jako "czy dobrze rozumiem" - czyli źle rozumiem?

Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Impulse

Post autor: RunMan »

Karta patrolowana przez wrogie krążowniki - nie możesz; własne - możesz
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Impulse

Post autor: Pan_K »

Na zdrowy rozum trudno sobie wyobrazić, dlaczego krążowniki miałyby strzelać do własnych transportowców...
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
mnemotechnikon
Posty: 14
Rejestracja: 25 sty 2014, 22:46
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Impulse

Post autor: mnemotechnikon »

RunMan pisze:Karta patrolowana przez wrogie krążowniki - nie możesz; własne - możesz
Jasna sprawa.
Ale: karta patrolowania jednocześnie przez moje i wrogie krążowniki - mogę wlecieć transportowcami czy nie?

Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Impulse

Post autor: Pan_K »

mnemotechnikon pisze:
RunMan pisze:Karta patrolowana przez wrogie krążowniki - nie możesz; własne - możesz
Jasna sprawa.
Ale: karta patrolowania jednocześnie przez moje i wrogie krążowniki - mogę wlecieć transportowcami czy nie?

Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
nie
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
ODPOWIEDZ