Impulse
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Impuls
Z drugiej strony - nigdy nie miałem wątpliwości, co do sensu tego sformułowania... Więc może nie jest tak źle z tym przekładem... W całej instrukcji jest masa koszmarków translacyjnych - tego bym się akurat nie czepiał.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2014, 22:46
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Impuls
Kto pierwszy dociąga karty w tym etapie? Obrońca czy atakujący?misioooo pisze: 5. Dociągasz karty z talii w ilości równej ilości twoich krążowników jakie walczą (wleciałeś na rozrubę 3 statkami - ciągniesz 3 karty). Odkrywasz je. Ich wartość (już nie muszą do niczego pasować) dodaje się do twojej siły. Wyciągnąłeś 1,1 i 2. Czyli łącznie masz 8 siły (4 z twoich zagranych kart, 4 z dociągu za statki). Oczywiście przeciwnik robi to samo.
Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Re: Impuls
Nie ma to znaczenia (losowy dociąg, kot szredingera...).mnemotechnikon pisze:Kto pierwszy dociąga karty w tym etapie? Obrońca czy atakujący?misioooo pisze: 5. Dociągasz karty z talii w ilości równej ilości twoich krążowników jakie walczą (wleciałeś na rozrubę 3 statkami - ciągniesz 3 karty). Odkrywasz je. Ich wartość (już nie muszą do niczego pasować) dodaje się do twojej siły. Wyciągnąłeś 1,1 i 2. Czyli łącznie masz 8 siły (4 z twoich zagranych kart, 4 z dociągu za statki). Oczywiście przeciwnik robi to samo.
Generalnie w walce
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 22:27 przez misioooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Impuls
W walce karty jako pierwszy zagrywa obrońca.misioooo pisze:Generalnie w walce atakujący pierwszy zagrywa więc to on jest "pierwszy".
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Impuls
Przejęzyczenie. O to własnie chodziło - zagrywa gracz 1, potem 2. Potem 1 ciągnie/krążownik i potem 2... Sory za błąd.tomb pisze:W walce karty jako pierwszy zagrywa obrońca.misioooo pisze:Generalnie w walce atakujący pierwszy zagrywa więc to on jest "pierwszy".
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2014, 22:46
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Impuls
Witam ponownie,
Jeszcze jeden dylemat się pojawił: czy krążowniki poruszają się tylko do przodu? Tzn. w tą stronę gdzie mają skierowane dzioby?
Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Jeszcze jeden dylemat się pojawił: czy krążowniki poruszają się tylko do przodu? Tzn. w tą stronę gdzie mają skierowane dzioby?
Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3236
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: Impuls
Nie, to nie ma znaczenia, w którą stronę jest obrócony.mnemotechnikon pisze:Witam ponownie,
Jeszcze jeden dylemat się pojawił: czy krążowniki poruszają się tylko do przodu? Tzn. w tą stronę gdzie mają skierowane dzioby?
Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Re: Impuls
Wczoraj próbowałem zagrać na sucho sam ze sobą oraz przeczytałem Poradnik Gracza i niestety zrodziło mi się kilka pytań.
1. Czy transportowcami mogę aktywować jedynie karty, które dopiero co odkryłem, czy w następnych turach mogę wracać się transportowcami na już odkryte karty?
2.
3. Czy przelecenie swoją flotą krążowników przez kartę, na której znajdują się wrogie transportowce, traktuje się jako walkę? Czyli przykładowo, w wyniku takiej akcji zniszczyłem 2 transportowce rywala - zyskuję 2 czy 3 punkty?
1. Czy transportowcami mogę aktywować jedynie karty, które dopiero co odkryłem, czy w następnych turach mogę wracać się transportowcami na już odkryte karty?
2.
Opis tej karty mówi, iż na każdym obszarze powinna zostać zbudowana taka sama liczba statków. Jak ma się to do ogólnej zasady iż mogę wykorzystać daną akcję niecałkowicie? Czy, zakładając że odpaliłem tę kartę z wartością X = 2, mogę na niektórych kartach zbudować 2 statki, a na innych 1 lub 0, czy muszę na wszystkich postawić po 2 statki?Zbuduj [X] dowolny statek w swojej bazie i na każdym innym [kolor] obszarze, który zajmujesz
3. Czy przelecenie swoją flotą krążowników przez kartę, na której znajdują się wrogie transportowce, traktuje się jako walkę? Czyli przykładowo, w wyniku takiej akcji zniszczyłem 2 transportowce rywala - zyskuję 2 czy 3 punkty?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Impuls
Ad 1RunMan pisze:Wczoraj próbowałem zagrać na sucho sam ze sobą oraz przeczytałem Poradnik Gracza i niestety zrodziło mi się kilka pytań.
1. Czy transportowcami mogę aktywować jedynie karty, które dopiero co odkryłem, czy w następnych turach mogę wracać się transportowcami na już odkryte karty?
2.Opis tej karty mówi, iż na każdym obszarze powinna zostać zbudowana taka sama liczba statków. Jak ma się to do ogólnej zasady iż mogę wykorzystać daną akcję niecałkowicie? Czy, zakładając że odpaliłem tę kartę z wartością X = 2, mogę na niektórych kartach zbudować 2 statki, a na innych 1 lub 0, czy muszę na wszystkich postawić po 2 statki?Zbuduj [X] dowolny statek w swojej bazie i na każdym innym [kolor] obszarze, który zajmujesz
3. Czy przelecenie swoją flotą krążowników przez kartę, na której znajdują się wrogie transportowce, traktuje się jako walkę? Czyli przykładowo, w wyniku takiej akcji zniszczyłem 2 transportowce rywala - zyskuję 2 czy 3 punkty?
Można aktywować odkryte wcześniej karty.
Ad 2
Możesz zbudować 0, 1 albo 2 statki na każdej z wymienionych kart, jeśli skończą się statki w zasobach, na niektórych kartach możesz umieścić mniej.
Ad 3
Nie. 2.
Re: Impuls
Serdecznie dziękuję
@edit:
Mam kolejne pytania
@edit:
Mam kolejne pytania
Dociągam dwie karty, zakładamy że obie mają wartość nie wyższą od X. Czy MUSZĘ dołożyć obie karty do planu, czy MOGĘ wybrać 0/1 z nich? Czy jeśli decyduję się na dołożenie obu kart do planu to czy dokładam je do planu w kolejności dociągania z talii, czy sam ustalam kolejność?Dodaj do swojego planu dwie karty o wartości [X] z talii
Przemieszczając dwie floty transportowców na tę samą kartę aktywuję kartę tylko jednokrotnie, ale za to doładowując ją transportowcami obu flot?PRZEMIEŚĆ [X] dowolną flotę o jeden obszar. Każdy statek musi zakończyć ruch na tej samej karcie
Czy w ramach tej akcji możliwe jest "zbieranie" statków z innych kart/bram do swojej floty? Przykładowo - aktywuję tę kartę z X=3. Przemieszczam się flotą dwóch krążowników na bramę na której znajduje się mój krążownik. Czy mogę następnie przemieścić flotę trzech swoich krążowników na jeszcze inną bramę, czy mogę kontynuować ruch tylko tymi statkami, które ten ruch rozpoczęły?PRZEMIEŚĆ flotę [X] statków o dwa obszary
Ostatnio zmieniony 20 lis 2016, 22:06 przez RunMan, łącznie zmieniany 1 raz.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Impuls
O liczbie pociągniętych kart decydujesz przed dobraniem pierwszej karty. Karty ciągniesz po kolei, dobierasz jedną, rozpatrujesz ją, dobierasz kolejną.RunMan pisze:Dociągam dwie karty, zakładamy że obie mają wartość nie wyższą od X. Czy MUSZĘ dołożyć obie karty do planu, czy MOGĘ wybrać 0/1 z nich? Czy jeśli decyduję się na dołożenie obu kart do planu to czy dokładam je do planu w kolejności dociągania z talii, czy sam ustalam kolejność?Dodaj do swojego planu dwie karty o wartości [X] z talii
Tak.RunMan pisze:Przemieszczając dwie floty transportowców na tę samą kartę aktywuję kartę tylko jednokrotnie, ale za to doładowując ją transportowcami obu flot?PRZEMIEŚĆ [X] dowolną flotę o jeden obszar. Każdy statek musi zakończyć ruch na tej samej karcie
Nie można dzielić ani łączyć floty podczas ruchu. Decydujesz się poruszyć flotą x statków i tyloma wykonujesz cały ruch.RunMan pisze:Czy w ramach tej akcji możliwe jest "zbieranie" statków z innych kart/bram do swojej floty? Przykładowo - aktywuję tę kartę z X=3. Przemieszczam się flotą dwóch krążowników na bramę na której znajduje się mój krążownik. Czy mogę następnie przemieścić flotę trzech swoich krążowników na jeszcze inną bramę, czy mogę kontynuować ruch tylko tymi statkami, które ten ruch rozpoczęły?PRZEMIEŚĆ flotę [X] statków o dwa obszary
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Impuls
Dodam tylko, że w aktywacji biorą udział tylko te transportowce, które właśnie przybyły na obszar. Transportowce aktywnego gracza, które znajdowały się tam już wcześniej, nie są uwzględniane przy doładowaniu akcji z aktywowanej karty.GrzeL pisze:Ad 1RunMan pisze:1. Czy transportowcami mogę aktywować jedynie karty, które dopiero co odkryłem, czy w następnych turach mogę wracać się transportowcami na już odkryte karty?
Można aktywować odkryte wcześniej karty.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Impulse
Czy karty bazy na początku dają nam umiejętność tak jak przy normalnej eksploatacji? (Czyli np. Sprzedaż kart jeżeli akurat takie mamy na ręce na początku gry. )
Re: Impulse
Nie. Akcja z karty aktywowana jest tylko w momencie gdy wlatuje na nią flota transportowców. W przypadku karty bazy startowej ma to miejsce gdy wlecimy na nią z powrotem transportowcami, które uprzednio opuściły tę kartę lub gdy wlecą na nią transportowce wybudowane na innych kartach.
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2014, 22:46
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Impulse
Rozumiem, że nawet jeśli kartę patrolują również moje krążowniki, to też nie mogę na nią wlecieć transportowcami?misioooo pisze:Jest to zgodne z appendixem/opisem kart od Carla Chudyka. Nie można transportowcami latać przez/na obszary patrolowane przez wrogie krążowniki (chyba logiczne).Pan_K pisze:ad 2) wydaje mi się, że krążowniki automatycznie niszczą transportowce. Więc te drugie nie mogą wlecieć na obszar patrolowany przez te pierwsze.
Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Re: Impulse
Fajnie, że Lenovo Tab masz, ale chyba musisz większy ekran mieć, bo niedowidzisz co koledzy piszą ;Pmnemotechnikon pisze:Rozumiem, że nawet jeśli kartę patrolują również moje krążowniki, to też nie mogę na nią wlecieć transportowcami?misioooo pisze:Jest to zgodne z appendixem/opisem kart od Carla Chudyka. Nie można transportowcami latać przez/na obszary patrolowane przez wrogie krążowniki (chyba logiczne).Pan_K pisze:ad 2) wydaje mi się, że krążowniki automatycznie niszczą transportowce. Więc te drugie nie mogą wlecieć na obszar patrolowany przez te pierwsze.
Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Dlaczego tak to rozumiesz jak napisałeś? Co na to wskazuje?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2014, 22:46
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Impulse
Lenovo Tab wcale nie jest taki fajnymisioooo pisze:Fajnie, że Lenovo Tab masz, ale chyba musisz większy ekran mieć, bo niedowidzisz co koledzy piszą ;Pmnemotechnikon pisze:Rozumiem, że nawet jeśli kartę patrolują również moje krążowniki, to też nie mogę na nią wlecieć transportowcami?misioooo pisze: Jest to zgodne z appendixem/opisem kart od Carla Chudyka. Nie można transportowcami latać przez/na obszary patrolowane przez wrogie krążowniki (chyba logiczne).
Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
Dlaczego tak to rozumiesz jak napisałeś? Co na to wskazuje?
A wracając do tematu: moje słowo "rozumiem" należy traktować jako "czy dobrze rozumiem" - czyli źle rozumiem?
Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Impulse
Na zdrowy rozum trudno sobie wyobrazić, dlaczego krążowniki miałyby strzelać do własnych transportowców...
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2014, 22:46
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Impulse
Jasna sprawa.RunMan pisze:Karta patrolowana przez wrogie krążowniki - nie możesz; własne - możesz
Ale: karta patrolowania jednocześnie przez moje i wrogie krążowniki - mogę wlecieć transportowcami czy nie?
Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Impulse
niemnemotechnikon pisze:Jasna sprawa.RunMan pisze:Karta patrolowana przez wrogie krążowniki - nie możesz; własne - możesz
Ale: karta patrolowania jednocześnie przez moje i wrogie krążowniki - mogę wlecieć transportowcami czy nie?
Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50F przy użyciu Tapatalka
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...