Bright Future - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Veridiana »

1. do puli
2. tak
3. nie mam przy sobie instrukcji, ale wydaje mi się, że tak. a są w ogóle karty Posterunku z dwoma typami obrony?
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Odp: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: lesar »

Veridiana pisze: są w ogóle karty Posterunku z dwoma typami obrony?
Tak, wszystkie Posterunki mają po dwa typy obrony.
Natomiast Anomalie mają różnie albo wcale ataku tylko obrona, albo tylko atak, nigdy nie mają dwóch typów w ataku i dwóch typów w obronie.
Może dlatego tylko na Anomalie można zagrywać nawet jedną kartę z dwoma symbolami w obronie, bo teoretycznie mamy mniej możliwości odpracia?

Pytanko dodatkowe:
W instrukcji jest napisane, że nie można rozpatrywać lokacji na której się stoi na początku tury ale czy mogę opuścić tą lokację iść do innej lokacji na tej samej mapie i wrócić do lokacji, w której zaczynałem turę i ją rozpatrzyć? Czy jednak jak stoję z początkiem tury na lokacji to już całkowicie nie mogę jej w tej turze rozpatrzyć?

oraz

Czy jak mam 5 życia mogę kupić Najemnika za 5 i wtedy stracić świadomie życie i zacząć turę z 6 punktami życia? Czasem warto aby nie rozpatrywać fazy infekcji.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Veridiana »

Wydaje mi się, że literalnie rzec biorąc, w całej turze nie możesz rozpatrzeć tej lokacji. W przeciwnym razie byłoby to jakoś inaczej zapisane.

Co do celowej utraty życia - czemu nie? Tylko, że wtedy traci się też populację, więc czy to taki zysk?
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: muker »

Witam

Mam kilka pytań/wątpliwości po pierwszych grach, tryb Gorączka

1. Natrafiam na przyjazny posterunek, ale nie płacę najemnikom:
a) zostawiam kartę na wierzchu stosu, kolejny gracz na nich trafi,
b) pobieram nagrodę,
c) jeżeli chcę, to mogę z nimi walczyć, po to żeby ktoś inny na nich nie trafił.

2. Karty tuneli typu: pociągnij 2 posterunki, rozegraj 1. Nie rozegrana karta idzie na wierzch stosu. Będzie to kolejny posterunek do rozegrania.

3. Używanie 2 pancerzy podczas walki z posterunkiem. W instrukcji pisze, że walcząc z anomalią można użyć 1 pancerza z dwoma pasującymi symbolami lub 2 pancerzy. Czy to zdanie o anomaliach to miał być przykład? Czy walcząc z posterunkiem, można bronić tylko jednego symbolu.

4. Lokacje typu mauzoleum: sprzedaj żeton misji za 12. Mając kilka żetonów (np. dzieci oraz czaszka) mogę sprzedać oba za 24? Analogicznie dla lokacji skupujących jedzenie, mogę sprzedać np. 3 miski ryżu za 3x9=27?

---------------
póki co gram tak i wydaje mi się, że gram dobrze:
1. 3xtak
2. tak
3. używam też na posterunku
4. możesz sprzedać wszystko
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: OgryGames »

muker pisze: póki co gram tak i wydaje mi się, że gram dobrze:
1. 3xtak
2. tak
3. używam też na posterunku
4. możesz sprzedać wszystko
1.1 NIE, zawsze trzeba rozegrać spotkanie w PG. Najemnika można wynająć lub nie, pobieramy nagrodę i odrzucamy kartę.
Opisana sytuacja może mieć miejsce jeśli możemy odkryć 2 karty lub tekst jakiejś karty pozwala na nie rozgrywanie lokacji. Wtedy nierozegrana pozostanie odkryta na wierzchu stosu. Na przykład Stalker może przejść przez lokację nie rozgrywając jej ale wtedy nie pobiera nagrody a karta pozostaje odkryta dla następnego gracza (w PG)
1.2 TAK, nagroda jest za rozegranie karty i przetrwanie spotkania
1.3 TAK można zaatakować przyjazny posterunek i wtedy pobiera się nagrodę. Generalnie nie ma z tego korzyści poza pewnymi wyjątkami jak na przykład umiejętność Gigamutanta, która pozwala przy okazji pokonania posterunku wykonać akcję zniszczenia za mniejszy koszt populacji

2. TAK, nie rozegrane karty lądują odkryte na wierzch PG i zakryte TW

3. NIE. Można bronić obu symboli z karty posterunku. Można to zrobić dwiema kartami pancerza - po jednej na każdy symbol obrony lub jedną kartą pancerza posiadającą oba symbole obrony. Kart ataku natomiast można użyć po jednej na każdy przedstawiony symbol ataku.
Posterunki posiadają 4 symbole a więc podczas walki możemy użyć nawet 4 kart jeśli posiadają odpowiednie symbole ataku/obrony.
Należy jedynie pamiętać że dla każdego symbolu z kart Anomalii/Posterunku możemy użyć tylko jednego symbolu z kart odpowiednio dla broni i pancerza.

4. TAK
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: muker »

ok dzięki
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1384
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: raiden25 »

Witam, staram sie podejść do tej gry ale dla mnie instrukcja jest tak opisana ze nic nie rozumiem, zeby nie gameplay Gambita który tez najwyższych lotów nie jest to bym nic nie wiedział, zatem musze chyba omówić gre w swoim towarzystwie graczy.
Pomijając to mam pytanko, czy komuś udało sie dopasować koszulki do kart tych mniejszych (przedmioty, mapa itd) ??
karghard
Posty: 47
Rejestracja: 23 wrz 2015, 15:04
Has thanked: 11 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: karghard »

raiden25 pisze:Witam, staram sie podejść do tej gry ale dla mnie instrukcja jest tak opisana ze nic nie rozumiem, zeby nie gameplay Gambita który tez najwyższych lotów nie jest to bym nic nie wiedział, zatem musze chyba omówić gre w swoim towarzystwie graczy.
Pomijając to mam pytanko, czy komuś udało sie dopasować koszulki do kart tych mniejszych (przedmioty, mapa itd) ??
Studiowaliśmy z żoną instrukcję dobrych parę godzin ale dopiero ten film https://m.youtube.com/watch?v=94Ua2juFRo0 wyjaśnił wszystkie wątpliwości. Nie poddawaj się bo gra warta świeczki. Aczkolwiek jak już rozkminiliśmy co robić żeby wygrać to już tak często do niej nie wracamy. Szkoda bo klimat gry świetny.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1384
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Bright Future - pytania o zasady

Post autor: raiden25 »

karghard pisze:
raiden25 pisze:Witam, staram sie podejść do tej gry ale dla mnie instrukcja jest tak opisana ze nic nie rozumiem, zeby nie gameplay Gambita który tez najwyższych lotów nie jest to bym nic nie wiedział, zatem musze chyba omówić gre w swoim towarzystwie graczy.
Pomijając to mam pytanko, czy komuś udało sie dopasować koszulki do kart tych mniejszych (przedmioty, mapa itd) ??
Studiowaliśmy z żoną instrukcję dobrych parę godzin ale dopiero ten film https://m.youtube.com/watch?v=94Ua2juFRo0 wyjaśnił wszystkie wątpliwości. Nie poddawaj się bo gra warta świeczki. Aczkolwiek jak już rozkminiliśmy co robić żeby wygrać to już tak często do niej nie wracamy. Szkoda bo klimat gry świetny.
Dzieki ale niestety filmik po ANG mnie średnio urządza :(
PS. Z tego co napisałeś znaczy ze gra jest taka prosta po poznaniu schematu?
karghard
Posty: 47
Rejestracja: 23 wrz 2015, 15:04
Has thanked: 11 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: karghard »

Żeby nie spoilować napiszę tak: Znaleźliśmy jedną pewną drogę do zwycięstwa ale od losowości gry zależy czy się on powiedzie czy nie. Więc ta droga jest już spalona. Może przyjdzie czas, że poszukamy innej drogi.
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: OgryGames »

Chętnych do przetestowania poprawionej instrukcji do BF zapraszamy na PW.
Planujemy ją udostępnić na naszej stronie dla wszystkich, ale najpierw chcielibyśmy zasięgnąć opinii w węższym gronie.
Awatar użytkownika
arian
Posty: 829
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 266 times
Been thanked: 593 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: arian »

No to rewelacja, bo właśnie dzisiaj przyszła do mnie gra i staram się przebrnąć przez zasady. :D Oglądałem filmy, czytałem instrukcję, teraz rozpoczynam kolejną grę z instrukcją w ręku i właśnie skończyłem czytać ten wątek i dalej niektórych rzeczy muszę się domyślać, a w końcu okazuje się, że domyśliłem się źle.
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: OgryGames »

To daj proszę mail na PW :)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: maciejo »

OgryGames pisze:To daj proszę mail na PW :)
To CUDOWNIE że w końcu się zdecydowaliście.Pomogłem Wam na wspieram.to i od tej pory ani razu dobrze nie zagrałem - bo się nie dało.
Niestety poglądowe filmy kol Gambita i Geeka nic nie pomagają a wręcz odwrotnie.
Licze na to ,że naprawdę przyłożyliście się do tej NOWEJ instrukcji :!: :|
Wysłałem PW i liczę na szybkiego maila z nową grywalną wersją instrukcji :!:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: maciejo »

Jestem po lekturze nowej instrukcji i rzeczywiście jest trochę lepiej.
Jeszcze nie grałem i nie wiem jak to wyjdzie podczas rozgrywki.
Mam tylko jedno pytanie.
Czy jest w ogóle sens grać na jeden charakter
w scenariuszu PG ?
Wydaje mi się, że czym więcej Charakterów w grze tym łatwiej.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 929
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: louiscyphre »

maciejo pisze:Niestety poglądowe filmy kol Gambita i Geeka nic nie pomagają a wręcz odwrotnie.
Obejrzyj filmy Vermin Games
maciejo pisze:Czy jest w ogóle sens grać na jeden charakter w scenariuszu PG.
Dopiero dziś wyczytałem na BGG, że ludzie grają, a nawet wygrywają, jednym charakterem. Muszę spróbować. Przy 1 postaci jest ryzyko, że często będziesz losował te same Karty Tuneli, przy większej ilości graczy jest różnorodność.

OgryGames - mam nadzieję, że wysłane przeze mnie uwagi na coś się przydadzą :wink: .
Dziś odkryłem kolejną rzecz: w wersji 1.2 angielskiej instrukcji -> jeśli w grze bierze udział mniej niż 4 graczy zmniejsza się liczbę Kart Mapy. -2 karty bez ikony Kolonii za każdego brakującego gracza.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2017, 07:21 przez louiscyphre, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
arian
Posty: 829
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 266 times
Been thanked: 593 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: arian »

To by miało sens bo trafienie na kolonie przy graniu w pojedynkę graniczy z cudem. W sumie wariant solo dla PG w instrukcji polskiej chyba nie występuje.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: maciejo »

Pytanko,
pan Pancerny
mogę sumowac wartości obrony z 2 pancerzy tego samego typu.O co tu chodzi :?:
Jak rozróżnić te typy pancerzy :evil:

Będę wdzięczny za odpowiedź :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
arian
Posty: 829
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 266 times
Been thanked: 593 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: arian »

Wydaje mi się, że jeżeli używasz np. ochrony przed ogniem, to możesz wykorzystać do tego dwa różne pancerze, które taką ochronę zapewniają. Czyli na przykład używasz karty "Podwójny układ krążenia" (ochrona przed ogniem = 3) i dodajesz do tego "Kolczaste macki" (ochrona przed ogniem = 2) i razem uzyskujesz -5 do obrażeń od ognia.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: maciejo »

arian pisze:Wydaje mi się, że jeżeli używasz np. ochrony przed ogniem, to możesz wykorzystać do tego dwa różne pancerze, które taką ochronę zapewniają. Czyli na przykład używasz karty "Podwójny układ krążenia" (ochrona przed ogniem = 3) i dodajesz do tego "Kolczaste macki" (ochrona przed ogniem = 2) i razem uzyskujesz -5 do obrażeń od ognia.
Ok to rozumiem, chodzi mi tylko o to czy te przedmioty których używam do obrony muszą mieć w nazwie słowo "pancerz" ? Czy jest to obojętne. Np "macki "
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
arian
Posty: 829
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 266 times
Been thanked: 593 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: arian »

Nie. Na karcie w prawym górnym rogu musi być tarcza i tyle.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: maciejo »

arian pisze:Nie. Na karcie w prawym górnym rogu musi być tarcza i tyle.
A to git, dzięki :D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: OgryGames »

louiscyphre pisze: OgryGames - mam nadzieję, że wysłane przeze mnie uwagi na coś się przydadzą :wink: .
Oczywiście, dzięki za te spostrzeżenia :)
arian pisze:Wydaje mi się, że jeżeli używasz np. ochrony przed ogniem, to możesz wykorzystać do tego dwa różne pancerze, które taką ochronę zapewniają. Czyli na przykład używasz karty "Podwójny układ krążenia" (ochrona przed ogniem = 3) i dodajesz do tego "Kolczaste macki" (ochrona przed ogniem = 2) i razem uzyskujesz -5 do obrażeń od ognia.
Dokładnie tak.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: maciejo »

10 gier w PG solo na 1 charakter i 8 wygranych.
2 pierwsze przegrane tylko przez nie zrozumienie zasad.
Po przeczytaniu nowej instrukcji same wygrane.
Na kilku graczy to gra chyba po maksymalnie 2 rundach gra się kończy.Przegrać się raczej nie da w tą grę.
:(
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Faziee
Posty: 147
Rejestracja: 30 paź 2012, 13:26
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Faziee »

Instrukcja jak wiadomo nie jest najjaśniej napisana, więc mam kilka pytań:

(pytania dotyczą głównie trybu Tunel Władzy, ale mogą być też przydatne przy Podziemnej Gorączce)

Żetony specjalne:
Str. 10 instrukcji: "Tylko żetony zasobów określają twoje punkty zdrowia. Żeby zamienić żetony na żywność i misji na ich wartość w zasobach, musisz użyć opcji wymiany w koloni, która daje taką możliwość".
Czyli czy te żetony można użyć tylko w tych koloniach co one dają - (w sporej ilości można je zdobyć, ale żywność i misję można zamienić na leki tylko w po jednej Koloni. Po co w takim układzie jest na drugiej stronie wartość Leków wydrukowana - bo w koloni na inną ilość się zamienia?? Jak to jest z tymi żetonami???

Drugie pytanie w Tunelu Władzy, dotyczy ataków posterunku: Zgodnie z instrukcją (str. 16). Pierwszy gracz, który go odwiedza go rozpatruje i jeśli przetrwaa, otrzymuje nagrodę. Kolejni gracze rozgrywają ten sam posterunek, jeśli przetrwają otrzymują nagrodę. Dalej piszę, że wynajęcie lub pokonanie posterunku powoduje usunięcie go z lokacji i gracze kolejni otrzymują nagrodę. Czy dobrze rozumiem, że gracze stojący dalej poza pierwszym graczem mają możliwość spotkania się i walki z posterunkiem, tylko w przypadku, gdy pierwszy gracz będzie walczył z posterunkiem i zostanie on przez niego pokonany, a w innych przypadkach z nim nie walczą i zyskują nagrodę?? W anomalii jednak bez względu na wynik walki, każdy gracz musi się z nią zmierzyć??
Czy te same zasady są na najniższym polu czyli tunelu władzy, czyli jest duża szansa, że gracze wchodzący później nie będą musieli walczyć z posterunkiem??

Czy jeżeli w tunelu władzy pobieram karty sprzętu za pokonanie posterunku mogę użyć tego sprzętu przeciwko anomalii z którą będę walczył?
ODPOWIEDZ