Boss Monster - pytania i wątpliwości
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Boss Monster - pytania i wątpliwości
Po pierwszej rozgrywce zrodziło się kilka pytań, więc zakładam temat. Od razu zaznaczam, że grałem z dodatkiem Tools of Hero Kind.
1) Co się dzieje, kiedy należy dołożyć bohaterów, a ich talia jest pusta?
2) Co w przypadku, kiedy nikt nie ma 10 dusz na koniec tury, a wszyscy po tej turze mają 5 lub więcej ran? Wszyscy przegrywają, czy rozstrzyga się remis tak, jak w przypadku remisu w duszach?
3) Kiedy na początku tury odsłaniamy jeden przedmiot i nie ma komu go przydzielić, to czy ten przedmiot leży na stole i czeka na odpowiedniego herosa?
3b) Jeśli tak, to czy taki przedmiot (jeszcze nikomu nie przydzielony) może zostać skopiowany przez Magiczne Zwierciadło? Czy Magiczne Zwierciadło może kopiować przedmioty, w które wyposażeni są bohaterowie?
4) Przedmiotów można używać w każdym momencie, w którym można używać czarów. Czy zatem można skontrować użycie przedmiotów Counterspellem?
5) Jeśli bohater ma przedmiot, dzięki któremu może przejść 3 pierwsze pomieszczenia bez ponoszenia obrażeń, to jeśli rzucę na niego teleportację to przy drugim przechodzeniu moich podziemi nadal 3 pierwsze komnaty przechodzi bez obrażeń?
1) Co się dzieje, kiedy należy dołożyć bohaterów, a ich talia jest pusta?
2) Co w przypadku, kiedy nikt nie ma 10 dusz na koniec tury, a wszyscy po tej turze mają 5 lub więcej ran? Wszyscy przegrywają, czy rozstrzyga się remis tak, jak w przypadku remisu w duszach?
3) Kiedy na początku tury odsłaniamy jeden przedmiot i nie ma komu go przydzielić, to czy ten przedmiot leży na stole i czeka na odpowiedniego herosa?
3b) Jeśli tak, to czy taki przedmiot (jeszcze nikomu nie przydzielony) może zostać skopiowany przez Magiczne Zwierciadło? Czy Magiczne Zwierciadło może kopiować przedmioty, w które wyposażeni są bohaterowie?
4) Przedmiotów można używać w każdym momencie, w którym można używać czarów. Czy zatem można skontrować użycie przedmiotów Counterspellem?
5) Jeśli bohater ma przedmiot, dzięki któremu może przejść 3 pierwsze pomieszczenia bez ponoszenia obrażeń, to jeśli rzucę na niego teleportację to przy drugim przechodzeniu moich podziemi nadal 3 pierwsze komnaty przechodzi bez obrażeń?
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Boss Monster
Powiedziałbym, ze nikt nie jest dokładany. Strasznie musieliście zachowawczo grać, żeby do takiej sytuacji doprowadzić. Nie myślałem, że to się komukolwiek może zdarzyć.mat_eyo pisze:1) Co się dzieje, kiedy należy dołożyć bohaterów, a ich talia jest pusta?
Zgodnie z zasadami sprawdza się, czy gracz zebrał 5 ran - jeśli tak to odpada. A jak zebrali wszyscy to wszyscy odpadają.mat_eyo pisze:2) Co w przypadku, kiedy nikt nie ma 10 dusz na koniec tury, a wszyscy po tej turze mają 5 lub więcej ran? Wszyscy przegrywają, czy rozstrzyga się remis tak, jak w przypadku remisu w duszach?
Nie grałem z dodatkiem, ale Counterspell neguje efekty kart czarów. Nic tam nie ma o negowaniu efektów przedmiotów.mat_eyo pisze:4) Przedmiotów można używać w każdym momencie, w którym można używać czarów. Czy zatem można skontrować użycie przedmiotów Counterspellem?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2650 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Boss Monster
Należy ten zapis na przedmiocie rozumieć dosłownie, czyli dotyczy tylko trzech pomieszczeń. Po teleportacji zadają one normalne obrażenia.mat_eyo pisze:5) Jeśli bohater ma przedmiot, dzięki któremu może przejść 3 pierwsze pomieszczenia bez ponoszenia obrażeń, to jeśli rzucę na niego teleportację to przy drugim przechodzeniu moich podziemi nadal 3 pierwsze komnaty przechodzi bez obrażeń?
A jeśli wylosujesz przedmiot, którego nie ma komu przydzielić to leży on i czeka aż pojawi się odpowiedni heros.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Boss Monster
Hej parę pytań:
1) Gdy nadbudowujemy komnatę nową, zwykłą (zamiana) ta stara jest kompletnie zasłaniania? Nie widać symboli skarbu spod niej? Komnata zostaje w lochu by nie odpaść na stos kart odrzuconych?
2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?
3) Czy przy niszczeniu karty komnaty ze środka lochu "kompresujemy" loch (zbliżamy sąsiednie karty do siebie) czy też zostawiamy wolne miejsce w środku po tej karcie?
1) Gdy nadbudowujemy komnatę nową, zwykłą (zamiana) ta stara jest kompletnie zasłaniania? Nie widać symboli skarbu spod niej? Komnata zostaje w lochu by nie odpaść na stos kart odrzuconych?
2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?
3) Czy przy niszczeniu karty komnaty ze środka lochu "kompresujemy" loch (zbliżamy sąsiednie karty do siebie) czy też zostawiamy wolne miejsce w środku po tej karcie?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2650 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Boss Monster
Tak, zasłaniasz całkowicie starą kartę, ale ona zostaje w lochuregis pisze:1) Gdy nadbudowujemy komnatę nową, zwykłą (zamiana) ta stara jest kompletnie zasłaniania? Nie widać symboli skarbu spod niej? Komnata zostaje w lochu by nie odpaść na stos kart odrzuconych?
Niszczysz tylko tę kartę, która jest na górze.regis pisze:2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?
Nie zostawiamy miejsca, zsuwamy karty.regis pisze:3) Czy przy niszczeniu karty komnaty ze środka lochu "kompresujemy" loch (zbliżamy sąsiednie karty do siebie) czy też zostawiamy wolne miejsce w środku po tej karcie?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Boss Monster
Po pierwsze bardzo dziękuję za odpowiedź. Po drugie, czyli jeśli dobrze zrozumiałem wierzchnia spada i ta pod nią staje się na nowo aktywna?Curiosity pisze:regis pisze:Niszczysz tylko tę kartę, która jest na górze.regis pisze:2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2650 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Boss Monster
Zgadza sięregis pisze:czyli jeśli dobrze zrozumiałem wierzchnia spada i ta pod nią staje się na nowo aktywna?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Boss Monster
Hej,
pytanie odnośnie załączonej sytuacji:
wchodzi bohater z 8pk życia. Używam czaru teleportacja po tym jak bohater otrzymał obrażenia w pierwszej komnacie (Namagnesowany Sufit). Czy gdy bohater wraca do pierwszej komnaty to otrzymuje on ponownie w tej komnacie obrażenia (będzie miał już 6pk obrażeń)? Celem całego działania jest to aby bohater zginął w drugiej komnacie. Czy moje rozumowanie kompletnie nie spotyka się z tym znajdującym się w zasadach?
pytanie odnośnie załączonej sytuacji:
wchodzi bohater z 8pk życia. Używam czaru teleportacja po tym jak bohater otrzymał obrażenia w pierwszej komnacie (Namagnesowany Sufit). Czy gdy bohater wraca do pierwszej komnaty to otrzymuje on ponownie w tej komnacie obrażenia (będzie miał już 6pk obrażeń)? Celem całego działania jest to aby bohater zginął w drugiej komnacie. Czy moje rozumowanie kompletnie nie spotyka się z tym znajdującym się w zasadach?
Re: Boss Monster
1. Nie wiem jak się Wam to udało. Ale braliście do gry też tych legendarnych tak? Jak się wyczerpią zwykli (szare) to bierzesz do gry legendarne (złote). No ale gdyby... dzieje się koniec gry, wygrywa ten co ma najwięcej dusz.mat_eyo pisze:Po pierwszej rozgrywce zrodziło się kilka pytań, więc zakładam temat. Od razu zaznaczam, że grałem z dodatkiem Tools of Hero Kind.
1) Co się dzieje, kiedy należy dołożyć bohaterów, a ich talia jest pusta?
2) Co w przypadku, kiedy nikt nie ma 10 dusz na koniec tury, a wszyscy po tej turze mają 5 lub więcej ran? Wszyscy przegrywają, czy rozstrzyga się remis tak, jak w przypadku remisu w duszach?
3) Kiedy na początku tury odsłaniamy jeden przedmiot i nie ma komu go przydzielić, to czy ten przedmiot leży na stole i czeka na odpowiedniego herosa?
3b) Jeśli tak, to czy taki przedmiot (jeszcze nikomu nie przydzielony) może zostać skopiowany przez Magiczne Zwierciadło? Czy Magiczne Zwierciadło może kopiować przedmioty, w które wyposażeni są bohaterowie?
4) Przedmiotów można używać w każdym momencie, w którym można używać czarów. Czy zatem można skontrować użycie przedmiotów Counterspellem?
5) Jeśli bohater ma przedmiot, dzięki któremu może przejść 3 pierwsze pomieszczenia bez ponoszenia obrażeń, to jeśli rzucę na niego teleportację to przy drugim przechodzeniu moich podziemi nadal 3 pierwsze komnaty przechodzi bez obrażeń?
2. Jeśli wszyscy aktywni gracze dostali rany, można przyjąć że wygrywa ten, co zgromadził najwięcej dusz. Jeśli nikt nie został na placu doju rzecz jasna. Jeśli został, to automatycznie on jest zwycięzcą nawet gdy tych dusz ma najmniej.
3. Czeka aż pojawi się bohater z odpowiednim skarbem. Analogicznie, jeśli pojawia się przedmiot, a bohaterów jest więcej, dopina się do tego, który pojawił się jako pierwszy ("najstarszy").
4. Można użyć w dowolnym momencie, ale kontr-czarem bronisz się przed czarem, nie przedmiotem.
5. Tak, bo to już nie są jego pierwsze komnaty, pojawia się w nich drugi raz. Dostaje obrażenia, tak jak kolega wyżej wspomniał.
1. Jest zasłaniana, te na dole nie działają. Ani jej obrażenia (nie sumują się), ani skarby. Dzięki temu możesz przebudowywać komnaty, by skupiać się na innym rodzaju skarbu.1) Gdy nadbudowujemy komnatę nową, zwykłą (zamiana) ta stara jest kompletnie zasłaniania? Nie widać symboli skarbu spod niej? Komnata zostaje w lochu by nie odpaść na stos kart odrzuconych?
2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?
3) Czy przy niszczeniu karty komnaty ze środka lochu "kompresujemy" loch (zbliżamy sąsiednie karty do siebie) czy też zostawiamy wolne miejsce w środku po tej karcie?
2. Niszczysz tylko tą wierzchnią, odsłaniając (aktywując) tą dolną. Dlatego tych dolnych się nie wyrzuca. Czasem można zrobić kombo, zabudowując jakąś i ją od razu niszczyć, by wywołać jakiś efekt, np. zdublowanie ilości skarbów.
3. Jeśli pojawia się pusta luka, komnaty przesuwają się w kierunku bossa. Puste miejsce zostaje/pojawia się na końcu (tj początku.. z punktu widzenia bohatera).
Jak najbardziej, takie sztuczki się robi, właśnie po to, by ubić tych bohaterów i ewentualnie, jak w Twoim wypadku, wywołać jakiś efekt, jeśli nam bardzo na nim zależy (np. uleczenie się z rany).wchodzi bohater z 8pk życia. Używam czaru teleportacja po tym jak bohater otrzymał obrażenia w pierwszej komnacie (Namagnesowany Sufit). Czy gdy bohater wraca do pierwszej komnaty to otrzymuje on ponownie w tej komnacie obrażenia (będzie miał już 6pk obrażeń)? Celem całego działania jest to aby bohater zginął w drugiej komnacie. Czy moje rozumowanie kompletnie nie spotyka się z tym znajdującym się w zasadach?
- Bludgeon
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 88 times
Re: Boss Monster
Czyli można bohatera teleportować do komnaty nawet jeśli komnata startowa i docelowa to ta sama komnata?sharper pisze: Jak najbardziej, takie sztuczki się robi, właśnie po to, by ubić tych bohaterów i ewentualnie, jak w Twoim wypadku, wywołać jakiś efekt, jeśli nam bardzo na nim zależy (np. uleczenie się z rany).
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 17 lut 2014, 12:27
- Lokalizacja: Płońsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Boss Monster
Pytanie do Powstania minibosów. Rozumiem że kiedy niszczę komnatę to minibos tez spada. Mam wątpliwości co dzieje się kiedy na komnacie z minibosem buduję zwykłą lub wypaśną komnatę? Zostaje czy spada?
-
- Posty: 1001
- Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 128 times
Re: Boss Monster
Nie do końca rozumiem kiedy można korzystać ze zdolności komnat, które już leżą odkryte i tworzą podziemia.
W instrukcji są 2 sprzeczne informacje:
a) str. 5, akapit 3, B. Zdolność
Czary rozumiem, bo zależą od symbolu młotka/toporka.
Właściwie to chodzi mi o 3 karty z podstawki nr 1:
1. Sala tortur - Komnata pułapek
2. Mroczny ołtarz - Komnata pułapek
3. Nawiedzona biblioteka - Komnata pułapek
Karty 1 i 2 zadziałają gdy zniszczę komnatę. A kiedy można niszczyć komnaty, bo tego instrukcja nie podaje? W fazie budowy, czy też można to robić w fazie przygód?
Czy dla karty (1) w fazie budowy mogę zniszczyć swoja komnatę, żeby przeciwnik odrzucił z ręki losową komnatę (zanim ja jeszcze położy)?
To samo z kartą (2) z wybraniem karty ze stosu kart odrzuconych - zanim położę zakrytą komnatę, to czy mogę jakąś zniszczyć, żeby dociągnąć kartę (i tę dociągniętą położyć zakrytą)?
Karta (3) natomiast zaczyna się zwrotem: "Na początku Twojej rundy możesz dociągnąć kartę". Co to jest "początek Twojej rundy", skoro runda jest 1 i do tego wspólna dla wszystkich graczy?
Pozostałe karty są jasne, bo dokładnie jest określony czas (gdy bohater wejdzie, kiedy zagrasz kartę czaru, jeżeli bohater zostanie wyeliminowany), a tutaj jest to jakieś nieuchwytne.
Znalazłem jeszcze na koniec kartę:
4. Druzgotacz - Wypaśna komnata pułapek
W instrukcji są 2 sprzeczne informacje:
a) str. 5, akapit 3, B. Zdolność
b) str. 12, akapit 1Zdolność: tekst zasad na karcie uważa się za aktywny tak długo, jak karta jest widoczna i pozostaje w grze.
c) str. 15, akapit 4, Czary i zdolnościW fazie budowy możesz używać zdolności kart oraz zagrywać karty czarów oznaczone symbolem budowy (młotka).
To w końcu zdolności odkrytych kart leżących na stole działają zawsze, czy w fazie budowy i/lub przygody?Czary i zdolności: po zadaniu obrażeń, podczas gdy bohater znajduje się w komnacie, gracze mogą zagrywać zdolności lub czary oznaczone symbolem fazy przygód (toporem)
Czary rozumiem, bo zależą od symbolu młotka/toporka.
Właściwie to chodzi mi o 3 karty z podstawki nr 1:
1. Sala tortur - Komnata pułapek
2. Mroczny ołtarz - Komnata pułapek
3. Nawiedzona biblioteka - Komnata pułapek
Karty 1 i 2 zadziałają gdy zniszczę komnatę. A kiedy można niszczyć komnaty, bo tego instrukcja nie podaje? W fazie budowy, czy też można to robić w fazie przygód?
Czy dla karty (1) w fazie budowy mogę zniszczyć swoja komnatę, żeby przeciwnik odrzucił z ręki losową komnatę (zanim ja jeszcze położy)?
To samo z kartą (2) z wybraniem karty ze stosu kart odrzuconych - zanim położę zakrytą komnatę, to czy mogę jakąś zniszczyć, żeby dociągnąć kartę (i tę dociągniętą położyć zakrytą)?
Karta (3) natomiast zaczyna się zwrotem: "Na początku Twojej rundy możesz dociągnąć kartę". Co to jest "początek Twojej rundy", skoro runda jest 1 i do tego wspólna dla wszystkich graczy?
Pozostałe karty są jasne, bo dokładnie jest określony czas (gdy bohater wejdzie, kiedy zagrasz kartę czaru, jeżeli bohater zostanie wyeliminowany), a tutaj jest to jakieś nieuchwytne.
Znalazłem jeszcze na koniec kartę:
4. Druzgotacz - Wypaśna komnata pułapek
Kiedy mam ją zniszczyć: w fazie budowy, czy też mogę to zrobić gdy bohater jest w komnacie wcześniejszej, a ja w tym momencie (zanim on wejdzie do kolejnej) niszczę jakąś?Zniszcz inną komnatę w Twoich podziemiach: do końca rundy Twoje komnaty zadają +2
Re: Boss Monster
Witam. Podłączam się pod posta z góry. Kiedy można zniszczyć komnaty. W rundzie zaraz po jej zbudowaniu czy w każdym dowolnym momencie?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 02:47
Re: Boss Monster - pytania i wątpliwości
Witajcie, sam szukałem odpowiedzi na wasze pytania i trafiłem m.in. na to forum i na bgg i oto, co tam znalazłem i odpowiada na nasze wątpliwości, po tłumaczeniu:
"Możesz niszczyć pomieszczenia (zakładając, że pomieszczenie może zostać zniszczone) w dowolnym momencie podczas fazy budowy lub przygód. Jednak musi być ona odkryta, więc w turze, w której ją zagrasz, jest zakryta podczas całej fazy budowy. Kiedy zostanie odkryta, faza natychmiast się kończy. Zniszczenie pokoju nie zastępuje żadnych innych działań. Pomyśl o tym jak o czarze. Jeśli zniszczysz pomieszczenie, w którym znajduje się bohater, po prostu przechodzi on do następnego pomieszczenia, chyba że jakiś efekt (np. zawalenie się) mówi inaczej."
"Możesz niszczyć pomieszczenia (zakładając, że pomieszczenie może zostać zniszczone) w dowolnym momencie podczas fazy budowy lub przygód. Jednak musi być ona odkryta, więc w turze, w której ją zagrasz, jest zakryta podczas całej fazy budowy. Kiedy zostanie odkryta, faza natychmiast się kończy. Zniszczenie pokoju nie zastępuje żadnych innych działań. Pomyśl o tym jak o czarze. Jeśli zniszczysz pomieszczenie, w którym znajduje się bohater, po prostu przechodzi on do następnego pomieszczenia, chyba że jakiś efekt (np. zawalenie się) mówi inaczej."