7 Cudów Świata - Pojedynek - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Danielf »

eszu pisze:Jasne, że tylko gra i jasne że nie gram z takimi ludźmi :)

Natomiast idąc tym tropem w ogóle można przyjąć, że każda karta może mieć inny rewers albo tasujmy je odkryte. I pewnie że z 99% osób będzie się grało równie dobrze. Ale jednak z jakiegoś powodu talie zazwyczaj mają takie same rewersy :wink:

Poza tym to taki trochę absurd w tak świetnej grze, niepotrzebna komplikacja.
Inny rewers jest, dlatego że musisz rozdzielić gildie od pozostałych pozostałych kart, aby wylosować 3 gildie i 17 pozostałych. Tak jest wygodniej.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Bary »

Danielf pisze:
eszu pisze:Jasne, że tylko gra i jasne że nie gram z takimi ludźmi :)

Natomiast idąc tym tropem w ogóle można przyjąć, że każda karta może mieć inny rewers albo tasujmy je odkryte. I pewnie że z 99% osób będzie się grało równie dobrze. Ale jednak z jakiegoś powodu talie zazwyczaj mają takie same rewersy :wink:

Poza tym to taki trochę absurd w tak świetnej grze, niepotrzebna komplikacja.
Inny rewers jest, dlatego że musisz rozdzielić gildie od pozostałych pozostałych kart, aby wylosować 3 gildie i 17 pozostałych. Tak jest wygodniej.
Nie jest to IMO mocny argument. Karty bez problemu można oddzielić przy pomocy awersow. Te różne rewersy jakoś drastycznie nie przeszkadzają, niemniej jednak jest to niedopatrzenie.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Danielf »

Więcej pomagają, niż przeszkadzają. Mam nadzieję, że w przyszłym dodatku karty świątyń będą miały jeszcze inny rewers.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: BartP »

Też wolę rozróżniać po awersie, vide czarny rynek w dodatku do 7 Cudów Świata.
eszu
Posty: 32
Rejestracja: 13 sty 2016, 14:10

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: eszu »

BartP pisze:Też wolę rozróżniać po awersie, vide czarny rynek w dodatku do 7 Cudów Świata.
Gdyby to była tylko kwestia kto jak woli rozróżniać karty to nie miałoby to znaczenia według mnie, bo to w zasadzie nie ma wpływu ani na czas rozkładania gry ani na nic. To jest kwestia tego, że minimalnie bo minimalnie, ale wpływa to na grę, umożliwia oszukiwanie i niepotrzebnie ją komplikuje.
Danielf pisze:Więcej pomagają, niż przeszkadzają. Mam nadzieję, że w przyszłym dodatku karty świątyń będą miały jeszcze inny rewers.
A chciałbyś klasyczną talię kart, w której rewersy części figur różnią się od pozostałych? Przecież też można po prostu nie zwracać na to uwagi a niektórym na pewno byłoby łatwiej oddzielić karty na przykład do gry w tysiąca :roll:

A tak serio to należałoby się jeszcze zastanowić czy możliwość rozróżnienia zakrytych kart gildii wśród innych po rozłożeniu była intencją autorów, bo to na grę wpływa bardzo, tyle że nie faworyzuje nikogo. Jeżeli przyjmiemy, że była, to różne rewersy są uzasadnione a problem można rozwiązać tak jak pisałem wcześniej, czyli tasując karty pod stołem i przyjmując podany w instrukcji sposób rozkładania jako zasadę a nie sugestię.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2016, 23:26 przez eszu, łącznie zmieniany 1 raz.
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Danielf »

eszu pisze:
Danielf pisze:Więcej pomagają, niż przeszkadzają. Mam nadzieję, że w przyszłym dodatku karty świątyń będą miały jeszcze inny rewers.
A chciałbyś klasyczną talię kart, w której rewersy części figur różnią się od pozostałych? Przecież też można po prostu nie zwracać na to uwagi a niektórym na pewno byłoby łatwiej oddzielić karty na przykład do gry w tysiąca :roll:
Czym innym są gry, w których trzymam karty na ręce i nikt inny ich nie widzi, a czym innym jest III epoka w 7 Cudach, gdzie wszyscy wiedzą to samo, a i tak ta wiedza, gdzie znajdują się gildie nie wiele daje.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: BartP »

eszu pisze:A chciałbyś klasyczną talię kart, w której rewersy części figur różnią się od pozostałych? Przecież też można po prostu nie zwracać na to uwagi a niektórym na pewno byłoby łatwiej oddzielić karty na przykład do gry w tysiąca :roll:
Porównanie jest o tyle nietrafne, że w klasycznych grach karcianych karty na ręce są niejawne i natychmiast po rewersie mógłbyś ocenić, co kto ma na ręce. Tutaj karty leżą na stole i są równie jawne/niejawne dla wszystkich graczy. Myślę, że był to celowy zabieg projektantów mający na celu ujawnienie, gdzie na planszy są karty Gildii (jeśli są zakryte). Nie wiesz, jaka, ale jakaś tam sobie jest. Myślę, że była to jednak przemyślana decyzja.
eszu
Posty: 32
Rejestracja: 13 sty 2016, 14:10

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: eszu »

Danielf pisze:
eszu pisze:
Danielf pisze:Więcej pomagają, niż przeszkadzają. Mam nadzieję, że w przyszłym dodatku karty świątyń będą miały jeszcze inny rewers.
A chciałbyś klasyczną talię kart, w której rewersy części figur różnią się od pozostałych? Przecież też można po prostu nie zwracać na to uwagi a niektórym na pewno byłoby łatwiej oddzielić karty na przykład do gry w tysiąca :roll:
Czym innym są gry, w których trzymam karty na ręce i nikt inny ich nie widzi, a czym innym jest III epoka w 7 Cudach, gdzie wszyscy wiedzą to samo, a i tak ta wiedza, gdzie znajdują się gildie nie wiele daje.
"Nie wiele" daje, ale niewiele to już coś. Moim zdaniem daje całkiem dużo, ale nie w tym rzecz, bo to wiedza dostępna dla wszystkich graczy. Tak jak pisałem wyżej - jeżeli taka była intencja autora to trudno z tym dyskutować. Problemem jest sam moment tasowania, który według mnie powinien być w takim razie rozwiązany inaczej.
BartP pisze:
eszu pisze:A chciałbyś klasyczną talię kart, w której rewersy części figur różnią się od pozostałych? Przecież też można po prostu nie zwracać na to uwagi a niektórym na pewno byłoby łatwiej oddzielić karty na przykład do gry w tysiąca :roll:
Porównanie jest o tyle nietrafne, że w klasycznych grach karcianych karty na ręce są niejawne i natychmiast po rewersie mógłbyś ocenić, co kto ma na ręce. Tutaj karty leżą na stole i są równie jawne/niejawne dla wszystkich graczy. Myślę, że był to celowy zabieg projektantów mający na celu ujawnienie, gdzie na planszy są karty Gildii (jeśli są zakryte). Nie wiesz, jaka, ale jakaś tam sobie jest. Myślę, że była to jednak przemyślana decyzja.
Porównanie jest mocno na wyrost, ale zupełnie nietrafne według mnie nie jest. Obojętnie czy była to decyzja przemyślana czy nie (po kilku grach tez skłaniam się do tego, że przemyślana) wszyscy zgadzamy się co do tego, że po rozłożeniu nie faworyzuje żadnego gracza, a więc nie jest to problem. Czyni to grę nieco mniej losową i może to dobrze.

Problemem jest moment tasowania i rozkładania kart, który daje możliwość pewnych manipulacji rozdającemu.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2016, 23:55 przez eszu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Nidhogg »

eszu pisze: Problemem jest moment tasowania i rozkładania kart, który daje możliwość pewnych manipulacji rozdającemu.
Problem z tasowaniem jest zawsze jak ktoś umie i chce oszukać to grając tradycyjną talią może ci rozdać karetę króli, a sobie Asów. Tu ma to troszkę ułatwione. A jeśli to taki mega problem to co za różnica potasować wszystkie karty na początku gry z nim rozłoży się cokolwiek innego (potencjalny oszust nie wie co będzie mu potrzebne) i potem ich nie ruszać? A żeby było uczciwiej to jeszcze daj drugiej osobie to przełożenia i problem znika.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
St0pa
Posty: 15
Rejestracja: 05 lip 2015, 19:56

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: St0pa »

Czyli dowolną kartę z najwyższego rzędu i efekt jest jednorazowy? Nie można co rundę z niego korzystać?
aigimig
Posty: 406
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: aigimig »

St0pa pisze:
Czyli dowolną kartę z najwyższego rzędu i efekt jest jednorazowy? Nie można co rundę z niego korzystać?
zgadza się, efekt jednorazowy/natychmiastowy
blofeld1410
Posty: 1
Rejestracja: 13 paź 2016, 20:07

Brak monet u jednego z graczy

Post autor: blofeld1410 »

Mam pytanie. co dzieje się jeśli gracz nie posiada monet a musi zapłacić za przewagę militarną przeciwnika i za wybudowanie przez niego cudu?

Proszę o info
Blofeld14110
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Brak monet u jednego z graczy

Post autor: aaxxee »

Nic się nie dzieje. Nie ma to nie płaci.
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Brak monet u jednego z graczy

Post autor: Danielf »

Płaci tyle ile może, jakby miał 1 monetę, to straciłby tę 1 monetę.
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: aaxxee »

Dokładnie, zbyt dosłownie potraktowałem pytanie, założyłem że ma 0 monet.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1340
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 543 times
Been thanked: 280 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Atamán »

A ja mam pytanie: jak to jest z graczem startowym w II i III epoce w przypadku remisu militarnego. Wg instrukcji, gdy jest na torze militarnym torze znacznik jest na neutralnym polu (remis), to następną rundę rozpoczyna gracz, który zagrał ostatnią kartę w poprzedniej epoce (nie ma wyboru, po prostu musi iść pierwszy). Natomiast na karcie pomocy jest napisane, że ten gracz, który był ostatni w poprzedniej epoce nie tyle jest pierwszy, ale wybiera, kto idzie pierwszy. To jak to powinno być?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: mat_eyo »

Słabszy gracz wybiera, w przypadku remisu na torze militarnym to zaczyna gracz, który zagrał ostatnią kartę w poprzedniej erze.
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2869
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: crsunik »

Czy może mi ktoś wyłożyć jak działają wrota i czy różni się ich działanie od nowego cudu? W obu przypadkach bierze się po 1 bogu z kupki każdej z mitologii wybiera tego, którego chce się zagrać i resztę odkłada na kupkę, tak?
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Danielf »

crsunik pisze:Czy może mi ktoś wyłożyć jak działają wrota i czy różni się ich działanie od nowego cudu? W obu przypadkach bierze się po 1 bogu z kupki każdej z mitologii wybiera tego, którego chce się zagrać i resztę odkłada na kupkę, tak?
W instrukcji nie ma wrót jest brama. Jak aktywujesz bramę, to odkrywasz wierzchnią kartę z każdej talli bóstw i wybierasz jedną. W przypadku Boskiego Teatru (to nazwa cudu, o który pytasz) wybierasz talię mitologii (np. egipską, czyli szarą) i odkrywasz wszystkie karty z tej talii, tu również wybierasz 1 kartę.
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2869
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: crsunik »

W mojej instrukcji jest Gate więc wrota też się łapią ;P Dziękuję za wyjaśnienie.
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Danielf »

crsunik pisze:W mojej instrukcji jest Gate więc wrota też się łapią ;P Dziękuję za wyjaśnienie.
Na BoardGameGeeku jest polska instrukcja i tam jest brama.
jegor159
Posty: 2
Rejestracja: 30 paź 2016, 17:30

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: jegor159 »

Witajcie!

Jestem przed pierwszą rozgrywką w Pojedynek. Nie grałem w wersję dla wielu graczy.

Jedyne pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi odnosi się do cudów.
Instrukcja mówi, że gracze mogą wybudować ogólną liczbę max 7 cudów. Wszystko byłoby jasne gdyby losowane na początku gry cuda były "ogólnodostępne" ułożone w jednym miejscu. W podręczniku napisane jest jednak, że gracze losują po 4 cuda po czym układają je po swojej lewej stronie ( po 4). Podświadomie tworzy się bariera - te są moje, te są przeciwnika.

Czy budując cuda mam wybór spośród 8 kart dostępnych po wylosowaniu na całym stole??? To najbardziej logiczna wersja, ale chciałbym się upewnić.


Z góry dziękuję za pomoc.

Igor
aigimig
Posty: 406
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: aigimig »

nie, mozesz budowac tylko swoje i w sumie mozecie zbudowac tylko 7 więc ktoś nie zbuduje 1 cudu
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Olgierdd »

To nie jest podświadoma bariera, każdy gracz ma swoje oddzielne 4 cuda.
Zasada z maks 7 cudami polega na tym, że gdy jeden z graczy wybuduje jako pierwszy swoje 4, to drugi gracz może ze swoich już tylko 3.
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Danielf »

jegor159 pisze:Jedyne pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi odnosi się do cudów.
Instrukcja mówi, że gracze mogą wybudować ogólną liczbę max 7 cudów. Wszystko byłoby jasne gdyby losowane na początku gry cuda były "ogólnodostępne" ułożone w jednym miejscu. W podręczniku napisane jest jednak, że gracze losują po 4 cuda po czym układają je po swojej lewej stronie ( po 4). Podświadomie tworzy się bariera - te są moje, te są przeciwnika.
Nie dostajecie cudów w sposób losowy. Na stronie 7 instrukcji jest napisane, jak należy wybrać cudy.
Tak przy okazji nie przypominam sobie, aby ktoś kiedyś instrukcję nazwał podręcznikiem.
Olgierdd pisze:To nie jest podświadoma bariera, każdy gracz ma swoje oddzielne 4 cuda.
Zasada z maks 7 cudami polega na tym, że gdy jeden z graczy wybuduje jako pierwszy swoje 4, to drugi gracz może ze swoich już tylko 3.
Dokładnie tak.
ODPOWIEDZ