Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Veridiana »

nie, tylko ustrój
andruty
Posty: 58
Rejestracja: 02 mar 2014, 16:40
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: andruty »

I wyżej wymieniona karta daje co turę 1 pkt kultury, tak?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Veridiana »

no tak, daje.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 181 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Błysk »

1. Cuda i liderzy jeśli mają ikonkę nauki lub kultury to dają korzyść co turę, a nie tylko po wybudowaniu/ wystawieniu?

2.Czy mogę zagrać kilka kart wojen i wypowiedzieć więcej niż jedną wojnę w danej turze jednemu przeciwnikowi?
Przykład: Mam 3 karty agresji i 2 karty wojny.
A) rzucam kartę agresji na gracza 1, rozpatrujemy agresję, po czym rzucam kartę wojny na gracza 1
B) rzucam kartę agresji na gracza 1, rozstrzygamy agresję, rzucam kartę agresji na gracza 1, rozpatrujemy agresję, rzucam kartę agresji na gracza 1, rozpatrujemy agresję.
C) rzucam 2 karty wojny na gracza 1 w swojej turze, rozpatrujemy wynik obu wojen w kolejnej turze.

Czy przykłady ABC są możliwe, czy istnieją ograniczenia (inne niż limit akcji wynikający z dostępnych akcji militarnych) co do wypowiadania wojen i zagrywania agresji?
Awatar użytkownika
melusina
Posty: 557
Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 12 times
Been thanked: 50 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: melusina »

1. Tak

2. Nie, bo można wykonać tylko jedną akcję polityki w swojej turze :D
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Zorak »

2 akcje polityczne można chyba zrobić tylko Cezarem.

Ja mam pytanie dot kart wydarzeń dot produkcji jedzenia i surowców. Np Nowe złoża albo Udane zbiory.
Tam produkuje tylko 1 "sztukę" czy tyle ile mi "fabryka" daje ?
Obstawiam że tyle ile zwykle produkuje (wzmianka o braku żywienia / korupcji)
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
melusina
Posty: 557
Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 12 times
Been thanked: 50 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: melusina »

Zorak pisze:2 akcje polityczne można chyba zrobić tylko Cezarem.
Nie. Cezar dodaje tylko jedną nową akcję militarną.
Zorak pisze:Ja mam pytanie dot kart wydarzeń dot produkcji jedzenia i surowców. Np Nowe złoża albo Udane zbiory.
Tam produkuje tylko 1 "sztukę" czy tyle ile mi "fabryka" daje ?
Obstawiam że tyle ile zwykle produkuje (wzmianka o braku żywienia / korupcji)
Otrzymujesz tyle, jaką masz ich produkcję (czasami bez korupcji, czasami z korupcją - zawsze jest to wyszczególnione jak również i to,czy dotyczy to kopalni i/lub żywności).
Ostatnio zmieniony 28 gru 2015, 23:05 przez melusina, łącznie zmieniany 1 raz.
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Zorak »

melusina pisze:
Zorak pisze:2 akcje polityczne można chyba zrobić tylko Cezarem.
Nie. Cezar dodaje tylko jedną nową akcję militarną.
Zorak pisze:Ja mam pytanie dot kart wydarzeń dot produkcji jedzenia i surowców. Np Nowe złoża albo Udane zbiory.
Tam produkuje tylko 1 "sztukę" czy tyle ile mi "fabryka" daje ?
Obstawiam że tyle ile zwykle produkuje (wzmianka o braku żywienia / korupcji)
Otrzymujesz tyle, jaką masz ich produkcję (czasami bez korupcji, czasami z korupcją - zawsze jest to wyszczególnione jak również i to,czy dotyczy to kopalni i/lub żywności).
Na 100% Cezarem raz na grę możesz 2 akcje polityczne zrobić.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Nataniel »

Raz na grę Cezar pozwala na wykonanie dwóch akcji politycznych pod rząd (to zmiana w stosunku do poprzedniej edycji).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
melusina
Posty: 557
Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 12 times
Been thanked: 50 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: melusina »

Nataniel pisze:Raz na grę Cezar pozwala na wykonanie dwóch akcji politycznych pod rząd (to zmiana w stosunku do poprzedniej edycji).
sorry, nie zauważyłam tej zmiany :oops:
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 181 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Błysk »

Nie do końca związne z zasadami. Czyli na chłopski rozum demokracja jest najlepszym ustrojem (po przeglądnięciu kart i bez gry próbnej)? Bo w sumie, bez względu na okoliczności kulturę zgarnę? ;) (Zwłaszcza, że mogę wywołać tylko jedną agresję/ wojnę na turę ;) ).
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: splocki »

Nie znalazłem w instrukcji opisu punktacji końcowej dla gry prostej i zaawansowanej.
Jest tylko dla pełnej. Gdzie mogę to znaleźć?
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2389
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1293 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: vinnichi »

Na yt Yosz pod koniec drugiego filmiku tłumaczy punktację do rozgrywki uproszczonej
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Tony23 »

Mamy rozwiniętą piechotę (siła 2) na niej czterech zołnierzy (kosteczki).
Wygrywamy kolonizacje licytując siłę 1. Czy usuwamy do banku kosteczkę czy przesuwamy na piechotę o sile 1 ?
Awatar użytkownika
Majek10
Posty: 782
Rejestracja: 15 wrz 2012, 11:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Majek10 »

Tony23 pisze:Mamy rozwiniętą piechotę (siła 2) na niej czterech zołnierzy (kosteczki).
Wygrywamy kolonizacje licytując siłę 1. Czy usuwamy do banku kosteczkę czy przesuwamy na piechotę o sile 1 ?
Kolonizując musisz wysłać przynajmniej 1 jednostkę aby podbić dane terytorium więc przenosisz kosteczkę do banku.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Tony23 »

No to załóżmy że wygrywam licytacje siłą 3 a mam dwie jednostki na 2. Likwiduje obie, czy tylko jedna a druga przesuwam na 1 ?
wc
Posty: 625
Rejestracja: 07 mar 2005, 12:42
Lokalizacja: dolny śląsk
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: wc »

Przy kolonizacji zawsze POŚWIĘCASZ jednostki, które zadeklarowałeś do podbicia nowego terytorium.
Ich siła militarna podczas kolonizacji jest tylko przeliczana 1:1 na siłę kolonizacji ale nie ma opcji żeby dostać z tego jakąś "resztę".
Tak więc każda jednostka którą zadeklarujesz w licytacji jest "odstawiana" do żółtego banku.
W podanym przez Ciebie przykładzie - jeśli nie masz żadnych bonusów z kart, cudów albo technologii - warto było od razu zalicytować "4" ;-)
są ludzie którzy nie chcą połknąć bakcyla planszówek
takim trzeba wpychać go do gardła
andruty
Posty: 58
Rejestracja: 02 mar 2014, 16:40
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: andruty »

Chyba wartość którą zalicytujesz musi być zgodna z rzeczywistością więc nie można zalicytować 1 mając tylko jednostki o sile 2
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Nataniel »

andruty pisze:Chyba wartość którą zalicytujesz musi być zgodna z rzeczywistością więc nie można zalicytować 1 mając tylko jednostki o sile 2
Możesz zalicytować jeden, nie ma przeciwwskazań - chyba tylko takie, że to bez sensu :-)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: aaxxee »

Witam, mam pytanie co do technologi specjalnych związanych z murarstwem. Jaki mają wpływ na ulepszanie budydnków? Czy różnica w surowcach między poziomami pozostaje bez zmian, czy uwględniamy niższy koszt tylko budynku najwyższego poziomu?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Nataniel »

Uwzględniamy obniżony koszt na wszystkich poziomach.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: aaxxee »

Czyli przy technologi "murarstwo" koszt ulepszenia miedzy budynkami z 1 i 2 ery pozotaje bez zmian? Dopiero z architekturą mamy zmniejszony koszt ulepzenia?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Veridiana »

Tak. Najprościej wyobrazić sobie zmienione koszty na obu kartach i zobaczyć, ile wychodzi różnicy. Ale przy murarstwie, które daje jednakową zniżkę do wszystkich poziomów, ulepszanie nie tanieje w żadnej sytuacji ulepszanie tanieje tylko w sytuacji ulepszania z epoki A na wyższe.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Nataniel »

Veridiana pisze:Tak. Najprościej wyobrazić sobie zmienione koszty na obu kartach i zobaczyć, ile wychodzi różnicy. Ale przy murarstwie, które daje jednakową zniżkę do wszystkich poziomów, ulepszanie nie tanieje w żadnej sytuacji.
Tanieje jak ulepszasz z A na wyższą epokę :-)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Veridiana »

Słusznie! Zapomniałam o A :lol:
ODPOWIEDZ