Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Hobold
Posty: 46
Rejestracja: 27 mar 2013, 14:35
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Hobold »

Hej hej, wybaczcie gdy ktoś już gdzieć w innym wątku pytał :)

1) muszę wyżywić ludzi za 3, posiadam dwie kostki i wartości 2. Czy dostane reszę w postaci jednej kostki?
2) korupcja - czy jej wartość oznacza po prostu ilość kostek które musze oddać czy ilość jednostek surowców do oddania?
przykład: korupcja -2; oddaje dwia kostki węgla o wartości 2 czy jedną kostkę o wartości 2 ? :)

3) ilość budynków publicznych a ustrój. Mam limit 2. Wiem że moge mieć np. dwóch filozofów. Czy moge jednak wynaleść dodatkowo np. alchemię (wiem że nie mogę wysłać do niej robotnika)? No tak na zapas przed zmianą ustroju.

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: ramar »

1) tak, musisz zapłacić określoną ilość w surowcach, więc pozostaje Ci reszta.
2) Tyczy się to ilości surowców, czyli przy korupcji -2, płacisz/tracisz 2 surowce, czyli np. 1 kostkę o wartości 2.
3) Możesz wynaleźć technologi ile chcesz, limit tyczy się tylko zbudowanych budynków. Tak więc mając 2 Filozofów i mając tyranię, nie możesz mieć trzeciego Filozofa lub zbudować Alchemika, ale technologię odkytą możesz posiadać.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Nataniel »

Hobold pisze:1) muszę wyżywić ludzi za 3, posiadam dwie kostki i wartości 2. Czy dostane reszę w postaci jednej kostki?
Tak, zawsze dostajesz resztę, cokolwiek robisz z surowcami / żywnością.
Hobold pisze:2) korupcja - czy jej wartość oznacza po prostu ilość kostek które musze oddać czy ilość jednostek surowców do oddania?
przykład: korupcja -2; oddaje dwia kostki węgla o wartości 2 czy jedną kostkę o wartości 2 ? :)
-2 oznacza, że musisz oddać surowce o wartości 2. Jeżeli np. oddasz jedną kostkę z Węgla, dostaniesz 1 reszty.
Hobold pisze:3) ilość budynków publicznych a ustrój. Mam limit 2. Wiem że moge mieć np. dwóch filozofów. Czy moge jednak wynaleść dodatkowo np. alchemię (wiem że nie mogę wysłać do niej robotnika)? No tak na zapas przed zmianą ustroju.
Nic Ci nie zabrania wynalezienia Alchemii. Nie musisz też czekać na zmianę ustroju - możesz tych filozofów ulepszyć do alchemików. Limit oznacza, że w całym tym ciągu technologicznym (laboratoria) możesz mieć w sumie maksymalnie 2 żółte kostki.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Hobold
Posty: 46
Rejestracja: 27 mar 2013, 14:35
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Hobold »

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Grałem z resztą w surowcach ale błednie odczytałem korupcję.
O, przypomniała mi się jeszcze wątpliwość z resztą. Jeżeli jakimś trafem posiadam dwie kostki surowców o wartości jeden (taka reszta z dwóch akcji bo produkcja jest na drugim poziomie) to czy mogę dwie 'jedynki' zamienić na 'dwójkę'?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Nataniel »

Hobold pisze:Dzięki za szybkie odpowiedzi. Grałem z resztą w surowcach ale błednie odczytałem korupcję.
O, przypomniała mi się jeszcze wątpliwość z resztą. Jeżeli jakimś trafem posiadam dwie kostki surowców o wartości jeden (taka reszta z dwóch akcji bo produkcja jest na drugim poziomie) to czy mogę dwie 'jedynki' zamienić na 'dwójkę'?
Nie możesz.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Peter128 »

Wybaczcie, jeśli pytanie jest z gatunku głupich, ale cóż.

Gram sobie na BGO, mam odkrytą budowlę Alchemia i zbudowane 2 sztuki tejże. Poniżej mam Filozofię, obecnie bez robotnika. Mam robotników i surowce, mogę budować karty rolne, surowcowe, militarne, religijne, ale tej głupiej Alchemii ani Filozofii nie mogę. Mój ustrój Tyrania. Jakiś pomysł dlaczego tak? A może to tylko błąd BGO?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Nataniel »

Tyrania ma limit 2 budynków publicznych, więc możesz mieć max 2 budynki jednego typu (w tym przypadku - typ to "laboratoria").
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Peter128 »

Okeeej, myślałem, że chodzi o to, że nie mogę mieć na przykład Filozofii, Alchemii i Multimediów - 3 budynki. A tu na sztuki, nie na rodzaje. Dzięki!
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: ramar »

Filozofia, Alchemia i Multimedia, to technologie, które ewentualnie odkryłeś\wynalazłeś. Budynek jest wtedy, gdy wyślesz robotnika by pracował jako alchemik, filozof lub dyrektorował państwowej telewizji :D Myślę, że takie rozumienie ułatwi grę.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: vinnichi »

nie zaczynaj :-D
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: vinnichi »

Jeśli mamy technologię która daje nam buźkę albo dwie, to za każdym razem kiedy stawiamy tam robotnika oprócz bonusu który daje ta technologia w postaci kultury czy innych wartości, dostajemy bonus w postaci wzrostu poziomu zadowolenia ? Czy buźki otrzymujemy raz, za wymyślenie technologii? Do ten pory dodawaliśmy sobie buźki za każdy bydynek ale w ten sposób poziom zadowolenia łatwo podnieś do maksymalnej liczby.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

vinnichi pisze:Jeśli mamy technologię która daje nam buźkę albo dwie, to za każdym razem kiedy stawiamy tam robotnika oprócz bonusu który daje ta technologia w postaci kultury czy innych wartości, dostajemy bonus w postaci wzrostu poziomu zadowolenia ? Czy buźki otrzymujemy raz, za wymyślenie technologii? Do ten pory dodawaliśmy sobie buźki za każdy bydynek ale w ten sposób poziom zadowolenia łatwo podnieś do maksymalnej liczby.
Tak, za każdy budynek. Nie.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: vinnichi »

Dziękuję
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: muker »

Na niektórych kartach wydarzeń w różny sposób zyskujemy surowce. Czasem pisze że bez korupcji a czasem nie pisze. To jest celowe? Czyli czasem tą korupcję trzeba rozpatrzyć.

W 3 epoce jest wydarzenie (coś z różnorodnością w tytule), które punktuje za robotników na różnych budynkach. Czy ludek na brązie i ludek na ropie to dwa różne budynki?

Przepraszam, że nie podaję nazw, ale gra jest od kolegi i nie mam jak sprawdzić.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

muker pisze:Na niektórych kartach wydarzeń w różny sposób zyskujemy surowce. Czasem pisze że bez korupcji a czasem nie pisze. To jest celowe? Czyli czasem tą korupcję trzeba rozpatrzyć.

W 3 epoce jest wydarzenie (coś z różnorodnością w tytule), które punktuje za robotników na różnych budynkach. Czy ludek na brązie i ludek na ropie to dwa różne budynki?

Przepraszam, że nie podaję nazw, ale gra jest od kolegi i nie mam jak sprawdzić.
Tak. Tak.
Nie. Dodam jeszcze, iż to wydarzenie punktuje za budynki publiczne, a nie za farmy i kopalnie.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Nataniel »

Są dwa rodzaje takich wydarzeń:

1) zyskujesz X surowców / żywności - wtedy nigdy nie rozpatrujesz korupcji i nie jest to zaznaczone na karcie
2) wszystkie farmy / kopalnie produkują - wtedy na karcie jest napisane, czy rozpatrujesz korupcję czy nie
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Veridiana »

GrzeL pisze:
muker pisze:Na niektórych kartach wydarzeń w różny sposób zyskujemy surowce. Czasem pisze że bez korupcji a czasem nie pisze. To jest celowe? Czyli czasem tą korupcję trzeba rozpatrzyć.

W 3 epoce jest wydarzenie (coś z różnorodnością w tytule), które punktuje za robotników na różnych budynkach. Czy ludek na brązie i ludek na ropie to dwa różne budynki?

Przepraszam, że nie podaję nazw, ale gra jest od kolegi i nie mam jak sprawdzić.
Tak. Tak.
Nie. Dodam jeszcze, iż to wydarzenie punktuje za budynki publiczne, a nie za farmy i kopalnie.
Kolega mówi o Wpływie różnorodności, który punktuje wszystkie rodzaje budynków, jednostek i niebieskich technologii. Więc odpowiadając na pytanie- rodzajem są kopalnie, a nie poszczególne karty. Jeśli masz chociaż jednego ludka na drzewku kopalni, punktujesz; i tak z każdym drzewkiem (czyli rodzajem).
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: muker »

Dzięki wielkie za wszelkie odpowiedzi
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

Veridiana pisze:Kolega mówi o Wpływie różnorodności, który punktuje wszystkie rodzaje budynków, jednostek i niebieskich technologii. Więc odpowiadając na pytanie- rodzajem są kopalnie, a nie poszczególne karty. Jeśli masz chociaż jednego ludka na drzewku kopalni, punktujesz; i tak z każdym drzewkiem (czyli rodzajem).
Wpływ różnorodności punktuje za każdy typ jednostki, budynku (publicznego) i specjalnej technologi. Nie punktuje za farmy i kopalnie.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Veridiana »

A gdzie jest napisane, że pod pojęciem "budynki" rozumiemy tylko budynki publiczne?
Nataniel, jak to jest?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

Veridiana pisze:A gdzie jest napisane, że pod pojęciem "budynki" rozumiemy tylko budynki publiczne?
Nataniel, jak to jest?
Angielska wersja tej karty zawiera zwrot „urban building”.
Dodatkowo na tej karcie użyto słowa rodzaj zamiast typ, co może być mylące, bo nie jest ono zdefiniowane w instrukcji w przeciwieństwie do słowa typ.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Nataniel »

Budynki to zdecydowanie budynki publiczne.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Veridiana »

acha, ok. to źle graliśmy heh.
andruty
Posty: 58
Rejestracja: 02 mar 2014, 16:40
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: andruty »

Tak się zastanawiam: można rozmieniać surowce? Załóżmy że mam (chyba) żelazo czyli 1 kostka = 3 surowce. Oczywiście jest też brąz czyli 1 kostka = 1 surowiec. Płacę za coś koszt 1 surowca, odkładając do banku 1 kostkę z żelaza. Co teraz? Biorę 2 kostki z banku i kładę je na brązie (nawet gdybym nie miał tam robotnika)?
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: adikom5777 »

Tak to wlaśnie działa
ODPOWIEDZ