Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości
- Hobold
- Posty: 46
- Rejestracja: 27 mar 2013, 14:35
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Hej hej, wybaczcie gdy ktoś już gdzieć w innym wątku pytał
1) muszę wyżywić ludzi za 3, posiadam dwie kostki i wartości 2. Czy dostane reszę w postaci jednej kostki?
2) korupcja - czy jej wartość oznacza po prostu ilość kostek które musze oddać czy ilość jednostek surowców do oddania?
przykład: korupcja -2; oddaje dwia kostki węgla o wartości 2 czy jedną kostkę o wartości 2 ?
3) ilość budynków publicznych a ustrój. Mam limit 2. Wiem że moge mieć np. dwóch filozofów. Czy moge jednak wynaleść dodatkowo np. alchemię (wiem że nie mogę wysłać do niej robotnika)? No tak na zapas przed zmianą ustroju.
Pozdrawiam!
1) muszę wyżywić ludzi za 3, posiadam dwie kostki i wartości 2. Czy dostane reszę w postaci jednej kostki?
2) korupcja - czy jej wartość oznacza po prostu ilość kostek które musze oddać czy ilość jednostek surowców do oddania?
przykład: korupcja -2; oddaje dwia kostki węgla o wartości 2 czy jedną kostkę o wartości 2 ?
3) ilość budynków publicznych a ustrój. Mam limit 2. Wiem że moge mieć np. dwóch filozofów. Czy moge jednak wynaleść dodatkowo np. alchemię (wiem że nie mogę wysłać do niej robotnika)? No tak na zapas przed zmianą ustroju.
Pozdrawiam!
Jestem w Grocie - http://www.hoboldsgrotte.blogspot.com
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
1) tak, musisz zapłacić określoną ilość w surowcach, więc pozostaje Ci reszta.
2) Tyczy się to ilości surowców, czyli przy korupcji -2, płacisz/tracisz 2 surowce, czyli np. 1 kostkę o wartości 2.
3) Możesz wynaleźć technologi ile chcesz, limit tyczy się tylko zbudowanych budynków. Tak więc mając 2 Filozofów i mając tyranię, nie możesz mieć trzeciego Filozofa lub zbudować Alchemika, ale technologię odkytą możesz posiadać.
2) Tyczy się to ilości surowców, czyli przy korupcji -2, płacisz/tracisz 2 surowce, czyli np. 1 kostkę o wartości 2.
3) Możesz wynaleźć technologi ile chcesz, limit tyczy się tylko zbudowanych budynków. Tak więc mając 2 Filozofów i mając tyranię, nie możesz mieć trzeciego Filozofa lub zbudować Alchemika, ale technologię odkytą możesz posiadać.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Tak, zawsze dostajesz resztę, cokolwiek robisz z surowcami / żywnością.Hobold pisze:1) muszę wyżywić ludzi za 3, posiadam dwie kostki i wartości 2. Czy dostane reszę w postaci jednej kostki?
-2 oznacza, że musisz oddać surowce o wartości 2. Jeżeli np. oddasz jedną kostkę z Węgla, dostaniesz 1 reszty.Hobold pisze:2) korupcja - czy jej wartość oznacza po prostu ilość kostek które musze oddać czy ilość jednostek surowców do oddania?
przykład: korupcja -2; oddaje dwia kostki węgla o wartości 2 czy jedną kostkę o wartości 2 ?
Nic Ci nie zabrania wynalezienia Alchemii. Nie musisz też czekać na zmianę ustroju - możesz tych filozofów ulepszyć do alchemików. Limit oznacza, że w całym tym ciągu technologicznym (laboratoria) możesz mieć w sumie maksymalnie 2 żółte kostki.Hobold pisze:3) ilość budynków publicznych a ustrój. Mam limit 2. Wiem że moge mieć np. dwóch filozofów. Czy moge jednak wynaleść dodatkowo np. alchemię (wiem że nie mogę wysłać do niej robotnika)? No tak na zapas przed zmianą ustroju.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Hobold
- Posty: 46
- Rejestracja: 27 mar 2013, 14:35
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Dzięki za szybkie odpowiedzi. Grałem z resztą w surowcach ale błednie odczytałem korupcję.
O, przypomniała mi się jeszcze wątpliwość z resztą. Jeżeli jakimś trafem posiadam dwie kostki surowców o wartości jeden (taka reszta z dwóch akcji bo produkcja jest na drugim poziomie) to czy mogę dwie 'jedynki' zamienić na 'dwójkę'?
O, przypomniała mi się jeszcze wątpliwość z resztą. Jeżeli jakimś trafem posiadam dwie kostki surowców o wartości jeden (taka reszta z dwóch akcji bo produkcja jest na drugim poziomie) to czy mogę dwie 'jedynki' zamienić na 'dwójkę'?
Jestem w Grocie - http://www.hoboldsgrotte.blogspot.com
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Nie możesz.Hobold pisze:Dzięki za szybkie odpowiedzi. Grałem z resztą w surowcach ale błednie odczytałem korupcję.
O, przypomniała mi się jeszcze wątpliwość z resztą. Jeżeli jakimś trafem posiadam dwie kostki surowców o wartości jeden (taka reszta z dwóch akcji bo produkcja jest na drugim poziomie) to czy mogę dwie 'jedynki' zamienić na 'dwójkę'?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Wybaczcie, jeśli pytanie jest z gatunku głupich, ale cóż.
Gram sobie na BGO, mam odkrytą budowlę Alchemia i zbudowane 2 sztuki tejże. Poniżej mam Filozofię, obecnie bez robotnika. Mam robotników i surowce, mogę budować karty rolne, surowcowe, militarne, religijne, ale tej głupiej Alchemii ani Filozofii nie mogę. Mój ustrój Tyrania. Jakiś pomysł dlaczego tak? A może to tylko błąd BGO?
Gram sobie na BGO, mam odkrytą budowlę Alchemia i zbudowane 2 sztuki tejże. Poniżej mam Filozofię, obecnie bez robotnika. Mam robotników i surowce, mogę budować karty rolne, surowcowe, militarne, religijne, ale tej głupiej Alchemii ani Filozofii nie mogę. Mój ustrój Tyrania. Jakiś pomysł dlaczego tak? A może to tylko błąd BGO?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Tyrania ma limit 2 budynków publicznych, więc możesz mieć max 2 budynki jednego typu (w tym przypadku - typ to "laboratoria").
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Filozofia, Alchemia i Multimedia, to technologie, które ewentualnie odkryłeś\wynalazłeś. Budynek jest wtedy, gdy wyślesz robotnika by pracował jako alchemik, filozof lub dyrektorował państwowej telewizji Myślę, że takie rozumienie ułatwi grę.
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Jeśli mamy technologię która daje nam buźkę albo dwie, to za każdym razem kiedy stawiamy tam robotnika oprócz bonusu który daje ta technologia w postaci kultury czy innych wartości, dostajemy bonus w postaci wzrostu poziomu zadowolenia ? Czy buźki otrzymujemy raz, za wymyślenie technologii? Do ten pory dodawaliśmy sobie buźki za każdy bydynek ale w ten sposób poziom zadowolenia łatwo podnieś do maksymalnej liczby.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Tak, za każdy budynek. Nie.vinnichi pisze:Jeśli mamy technologię która daje nam buźkę albo dwie, to za każdym razem kiedy stawiamy tam robotnika oprócz bonusu który daje ta technologia w postaci kultury czy innych wartości, dostajemy bonus w postaci wzrostu poziomu zadowolenia ? Czy buźki otrzymujemy raz, za wymyślenie technologii? Do ten pory dodawaliśmy sobie buźki za każdy bydynek ale w ten sposób poziom zadowolenia łatwo podnieś do maksymalnej liczby.
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Na niektórych kartach wydarzeń w różny sposób zyskujemy surowce. Czasem pisze że bez korupcji a czasem nie pisze. To jest celowe? Czyli czasem tą korupcję trzeba rozpatrzyć.
W 3 epoce jest wydarzenie (coś z różnorodnością w tytule), które punktuje za robotników na różnych budynkach. Czy ludek na brązie i ludek na ropie to dwa różne budynki?
Przepraszam, że nie podaję nazw, ale gra jest od kolegi i nie mam jak sprawdzić.
W 3 epoce jest wydarzenie (coś z różnorodnością w tytule), które punktuje za robotników na różnych budynkach. Czy ludek na brązie i ludek na ropie to dwa różne budynki?
Przepraszam, że nie podaję nazw, ale gra jest od kolegi i nie mam jak sprawdzić.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Tak. Tak.muker pisze:Na niektórych kartach wydarzeń w różny sposób zyskujemy surowce. Czasem pisze że bez korupcji a czasem nie pisze. To jest celowe? Czyli czasem tą korupcję trzeba rozpatrzyć.
W 3 epoce jest wydarzenie (coś z różnorodnością w tytule), które punktuje za robotników na różnych budynkach. Czy ludek na brązie i ludek na ropie to dwa różne budynki?
Przepraszam, że nie podaję nazw, ale gra jest od kolegi i nie mam jak sprawdzić.
Nie. Dodam jeszcze, iż to wydarzenie punktuje za budynki publiczne, a nie za farmy i kopalnie.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Są dwa rodzaje takich wydarzeń:
1) zyskujesz X surowców / żywności - wtedy nigdy nie rozpatrujesz korupcji i nie jest to zaznaczone na karcie
2) wszystkie farmy / kopalnie produkują - wtedy na karcie jest napisane, czy rozpatrujesz korupcję czy nie
1) zyskujesz X surowców / żywności - wtedy nigdy nie rozpatrujesz korupcji i nie jest to zaznaczone na karcie
2) wszystkie farmy / kopalnie produkują - wtedy na karcie jest napisane, czy rozpatrujesz korupcję czy nie
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Kolega mówi o Wpływie różnorodności, który punktuje wszystkie rodzaje budynków, jednostek i niebieskich technologii. Więc odpowiadając na pytanie- rodzajem są kopalnie, a nie poszczególne karty. Jeśli masz chociaż jednego ludka na drzewku kopalni, punktujesz; i tak z każdym drzewkiem (czyli rodzajem).GrzeL pisze:Tak. Tak.muker pisze:Na niektórych kartach wydarzeń w różny sposób zyskujemy surowce. Czasem pisze że bez korupcji a czasem nie pisze. To jest celowe? Czyli czasem tą korupcję trzeba rozpatrzyć.
W 3 epoce jest wydarzenie (coś z różnorodnością w tytule), które punktuje za robotników na różnych budynkach. Czy ludek na brązie i ludek na ropie to dwa różne budynki?
Przepraszam, że nie podaję nazw, ale gra jest od kolegi i nie mam jak sprawdzić.
Nie. Dodam jeszcze, iż to wydarzenie punktuje za budynki publiczne, a nie za farmy i kopalnie.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Wpływ różnorodności punktuje za każdy typ jednostki, budynku (publicznego) i specjalnej technologi. Nie punktuje za farmy i kopalnie.Veridiana pisze:Kolega mówi o Wpływie różnorodności, który punktuje wszystkie rodzaje budynków, jednostek i niebieskich technologii. Więc odpowiadając na pytanie- rodzajem są kopalnie, a nie poszczególne karty. Jeśli masz chociaż jednego ludka na drzewku kopalni, punktujesz; i tak z każdym drzewkiem (czyli rodzajem).
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
A gdzie jest napisane, że pod pojęciem "budynki" rozumiemy tylko budynki publiczne?
Nataniel, jak to jest?
Nataniel, jak to jest?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Angielska wersja tej karty zawiera zwrot „urban building”.Veridiana pisze:A gdzie jest napisane, że pod pojęciem "budynki" rozumiemy tylko budynki publiczne?
Nataniel, jak to jest?
Dodatkowo na tej karcie użyto słowa rodzaj zamiast typ, co może być mylące, bo nie jest ono zdefiniowane w instrukcji w przeciwieństwie do słowa typ.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Budynki to zdecydowanie budynki publiczne.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Tak się zastanawiam: można rozmieniać surowce? Załóżmy że mam (chyba) żelazo czyli 1 kostka = 3 surowce. Oczywiście jest też brąz czyli 1 kostka = 1 surowiec. Płacę za coś koszt 1 surowca, odkładając do banku 1 kostkę z żelaza. Co teraz? Biorę 2 kostki z banku i kładę je na brązie (nawet gdybym nie miał tam robotnika)?
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times