Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

warlock pisze:Czyli jeśli nie mam wolnych robotników, a mam dwóch niezadowolonych robotników to muszę ściągnąć robotnika z jakiejś karty?
Tak.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4124
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 308 times
Been thanked: 342 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: tomb »

Czy karty cywilne ze stosu doboru można liczyć, aby zorientować się, ile ich zostało do końca ery?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: seki »

tomb pisze:Czy karty cywilne ze stosu doboru można liczyć, aby zorientować się, ile ich zostało do końca ery?
W instrukcji raczej nic nie ma na ten temat więc kwestia umowy między graczami
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: osa1908 »

mam pytanie o kolonizacje.posiadam 2 znaczniki ciezkie piechoty o sile 2 i jednego rycerza sila 2 plus taktyka falaga 3.Zadeklarowalem 6 i wygralem.I pytanie o ile przesuwam sie na sile do tylu?6 minus taktyka czyi w sumie 9?Bo w sumie usuwam jednostki to taktyka przepada
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: seki »

Tak. Usuwasz zadeklarowane jednostki i jeśli ich brak wpływa na taktykę to siłę zmniejszasz również w związku z brakiem taktyki. Tak jak napisałeś.
asd123
Posty: 67
Rejestracja: 18 gru 2016, 11:58
Has thanked: 5 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: asd123 »

hej, jedno pytanie odnośnie karty paktu - bodajże "Traktat międzynarodowy",w opisie jest Cywilizacja A otrzymuje 1 surowiec, cywilizacja B jeden żywności (nie mam gry pod ręką, więc może niedokładnie tak brzmi ale sens jest taki).
W pozostałych kartach paktów zazwyczaj jest "coś za coś", otrzymasz coś, ale ... w tej karcie nie widzę żadnego minusa, nie widzę za bardzo też powodów dla którego ktoś tak zaproponowany pakt miałby odrzucić i w związku z tym wydaje mi się trochę bez sensu, stąd pytanie czy tam nie ma brakuje w opisie czegoś na zasadzie "otrzymuje surowiec, ale produkuje -1 żywności, a cywilizacja B odwrotnie"?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

asd123 pisze:hej, jedno pytanie odnośnie karty paktu - bodajże "Traktat międzynarodowy",w opisie jest Cywilizacja A otrzymuje 1 surowiec, cywilizacja B jeden żywności (nie mam gry pod ręką, więc może niedokładnie tak brzmi ale sens jest taki).
W pozostałych kartach paktów zazwyczaj jest "coś za coś", otrzymasz coś, ale ... w tej karcie nie widzę żadnego minusa, nie widzę za bardzo też powodów dla którego ktoś tak zaproponowany pakt miałby odrzucić i w związku z tym wydaje mi się trochę bez sensu, stąd pytanie czy tam nie ma brakuje w opisie czegoś na zasadzie "otrzymuje surowiec, ale produkuje -1 żywności, a cywilizacja B odwrotnie"?
Ów pakt zwiększa produkcję żywności albo surowców, działa tak jak jest napisane na karcie.
Kal-El83
Posty: 1136
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 238 times
Been thanked: 120 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Kal-El83 »

Ten pakt to czysta sytuacja win-win bez ryzyka.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Tomzaq »

warlock pisze:
piegat pisze:Małe pytanie odnośnie karty z III ery - Charlie Chaplin - Twój najlepszy Teatr produkuje 2x więcej kultury.

Mowa o najlepszej karcie typu teatr? Czy o żółtą kosteczkę która jest teatrem na najlepszej karcie teatru?
Żółta kosteczka na karcie teatru z najwyższego poziomu.
To znaczy, że każda kosteczka produkuje 2 x więcej kultury?
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: sqb1978 »

Właśnie też mnie to nurtuje. Czasem piszą, jedna z twoich najlepszych kopalni, co jest jednoznaczne z 1 kosteczką, a czasem Twój najlepszy teatr i nie wiadomo jak to interpretować.
Awatar użytkownika
melusina
Posty: 557
Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 12 times
Been thanked: 50 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: melusina »

sqb1978 pisze:Czasem piszą, jedna z twoich najlepszych kopalni, co jest jednoznaczne z 1 kosteczką, a czasem Twój najlepszy teatr...
co również jest jednoznaczne z jedną kosteczką teatru znajdującego się na najwyższym poziomie ;)
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1136 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: piton »

Sama karta to jest technologia, kosteczka na karcie technologii to już jest budynek.
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Palmer
Posty: 1266
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Palmer »

Skoro jest Chaplin poruszany to zwrócę uwagę na coś co może dla wszystkich oczywiste, dla mnie nie było, a wyszło w grze online - bonusowa produkcja danego teatru zapewniana przez Chaplina liczy się na potrzeby cudów.
Awatar użytkownika
melusina
Posty: 557
Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 12 times
Been thanked: 50 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: melusina »

Chodzi ci o Hollywood?
Palmer
Posty: 1266
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Palmer »

Hollywood i Internet
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Tomzaq »

To w końcu jedna kostka punktuje za Chaplina czy jedna?

Edit: hehe jedna czy wszystkie?
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 11:54 przez Tomzaq, łącznie zmieniany 1 raz.
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

Tomzaq pisze:To w końcu jedna kostka punktuje za Chaplina czy jedna?
Jedna.
Awatar użytkownika
Thorin
Posty: 148
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Thorin »

Część
Mam 2 pytania.
Czy karta Wojna o technologię pozwala wybrać
a) kombinacje żarówek i niebieskich kart np wygrałem wojnę przewaga 9 żarówek to zabiorę 3 żarówki i niebieską kartę za 6,
b) czy mam do wyboru tylko do 9 żarówek albo tylko same niebieskie karty o wartości do 9, a jeśli wezmę kartę np za 6 to reszta przepada

Czy jak przeciwnik wynalazł niebieską kartę 1 epoki, potem tą samo 2 epoki (zakrywa tą z pierwszej) i następnie przegra wojnę o technologię to czy jak mu zabiorę ta z drugiej epoki to czy jemu się "odsłania" ta z pierwszej, czy utracił ta z pierwszej jak zabierałem tą z drugiej - mam nadzieje, że za bardzo nie namieszałem.
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG, na sprzedaż
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

Thorin pisze:Czy karta Wojna o technologię pozwala wybrać
a) kombinacje żarówek i niebieskich kart np wygrałem wojnę przewaga 9 żarówek to zabiorę 3 żarówki i niebieską kartę za 6,
b) czy mam do wyboru tylko do 9 żarówek albo tylko same niebieskie karty o wartości do 9, a jeśli wezmę kartę np za 6 to reszta przepada
a)
Thorin pisze:Czy jak przeciwnik wynalazł niebieską kartę 1 epoki, potem tą samo 2 epoki (zakrywa tą z pierwszej) i następnie przegra wojnę o technologię to czy jak mu zabiorę ta z drugiej epoki to czy jemu się "odsłania" ta z pierwszej, czy utracił ta z pierwszej jak zabierałem tą z drugiej - mam nadzieje, że za bardzo nie namieszałem.
Jeśli zagrywany kolejną kartę Specjalnej technologi (niebieską) posiadanego już typu, to nie przykrywany poprzedniej (ani nie ukrywamy nowej, jeśli jest z niższej epoki) tylko zgodnie z instrukcją usuwamy tę z niższej epoki niezależne, która została zagrana później.
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: sidmeier »

Czy jak kolonię wygram, a mam już max w banku żółtych albo niebieskich i mam wyciągnąć z pudełka jeszcze 3, to mogę dodać, mimo że nie ma miejsc-kwadracików, czy nie mogę? Mocno przegięta ochrona przed korupcją by była, ale czy to dozwolone w ogóle? W sumie korupcja to ciekawy mechanizm.

No i to jedzenie to jednak nieco słabawe jest. W trakcie III ery to się multum produkuje już, a tu tylko najwyższą wartość z banku jedzą. W Wojnie Narodów np. jedzą za każdy minusowy symbol. Początkowo źle graliśmy, a nie odczuliśmy boleśnie nawet tego - w trakcie doczytaliśmy jednak, że tylko symbol najbardziej z lewej się rozlicza.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Pan_K »

sidmeier pisze:Czy jak kolonię wygram, a mam już max w banku żółtych albo niebieskich i mam wyciągnąć z pudełka jeszcze 3, to mogę dodać, mimo że nie ma miejsc-kwadracików, czy nie mogę? Mocno przegięta ochrona przed korupcją by była, ale czy to dozwolone w ogóle? W sumie korupcja to ciekawy mechanizm.

No i to jedzenie to jednak nieco słabawe jest. W trakcie III ery to się multum produkuje już, a tu tylko najwyższą wartość z banku jedzą. W Wojnie Narodów np. jedzą za każdy minusowy symbol. Początkowo źle graliśmy, a nie odczuliśmy boleśnie nawet tego - w trakcie doczytaliśmy jednak, że tylko symbol najbardziej z lewej się rozlicza.
Jeśli dobrze pamiętam można brać ponad maksymalną wartość kostek. Ale niech ktoś potwierdzi.
Natomiast co do jedzenia - mi się bardzo podoba schemat. Jak nie wynajdujesz bardziej efektywnych technologii produkcji żywności i nie używasz jedzenia do zwiększania populacji, to może Ci się naprodukować mnóstwo żarcia, a w efekcie będziesz miał cały czas korupcję i tracił surowce.
Ja jednak ostatnio cierpiałem na odwrotną sytuację: stara technologia produkcji żywności sprawiała, że miałem kłopot ze zwiększaniem populacji.
Mechanizm w Civ uważam za znacznie bardziej ciekawy i wielowymiarowy, niż w Wojnie Narodów. (W zasadzie każdy mechanizm w Civ w tym porównaniu wypada lepiej).
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: pinata »

sidmeier pisze:No i to jedzenie to jednak nieco słabawe jest. W trakcie III ery to się multum produkuje już [...]
Z jedzeniem jest wszystko w porządku. Po prostu istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że nie grasz optymalnie.

Jeżeli produkujesz za dużo jedzenia, to oznacza, że część wysiłku przeznaczonego na rolnictwo mogłeś włożyć w inne dziedziny - nauka, militaria, itp (w ostateczności nawet kultura).
yadyam
Posty: 81
Rejestracja: 09 mar 2017, 09:50
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: yadyam »

Czy karta kolonii "rozwinięte terytorium" daje mi 3 żarówki, czy zwiększa mój przyrost żarówek o 3?
Kal-El83
Posty: 1136
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 238 times
Been thanked: 120 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Kal-El83 »

Jednorazowo 3 żarówki, nie do produkcji.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: sidmeier »

Słuchajcie. Szybkie 3 pytania i oby szybkie 3 odpowiedzi, bo nie wiem, czy gra zostanie w mojej kolekcji.

1. Czy Kaplica św. Piotra też daje buźkę x2 za siebie?
2. Czy grając akcję polityczną z jakiejś karty a nie dając na stos (np. Kolumb), to też odkrywamy kartę ze stosu i rozpatrujemy wydarzenie?
3. Czy można dwie karty żelazo kupić (ten sam gracz) i wystawić jedna na drugiej? (wtedy już jest 3 z początkową) Oczywiście zakładam odpowiedni ustrój.
ODPOWIEDZ