Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 967
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: krecilapka »

Mam pytanie odnośnie mechaniki: czy jest to opisane w jakimś miejscu podręcznika, FAQ etc. Rozkładamy nową lokację i NIE CHCEMY do niej wejść. Wg mnie nie można tego zrobić, a mój koleś twierdzi, że "gdzieś" widział zapis, że to dozwolone.
Czyli np. startowy Azyl. Kapitan czasu rozkłada pierwszy obszar gry, ale gracze nie wystawiają swoich pionów na pola w tym obszarze, tylko zwijają go i od razu idą do następnego dostępnego na mapie.
KQuest
Posty: 599
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 56 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: KQuest »

Nie kojarzę nigdzie zapisu, który by na to pozwalał. W takiej sytuacji powinniście rozstawić się w lokacji, zapoznać z kartami, na których stoicie i nie zużywać JC na akcje w tym miejscu tylko wybrać lokację, do której chcecie iść, spakować obecną lokację, rzucić kością kapitana czasu i rozłożyć drugą lokację. Jeśli naprawdę nie macie niczego do zrobienia w tej lokacji to stajecie na karcie, na której nic się nie dzieje i przechodzicie dalej. Trzeba wziąć pod uwagę symbole na kartach, na przykład to, czy nie ma karty, na której musi stanąć przynajmniej jedna osoba. Czas na wyjście z lokacji startowej i tak stracicie.

Oczywiście jeśli jakiś zapis w grze powie inaczej to działa to inaczej - na przykład jeśli jakaś karta w grze powie, że możecie zacząć od innej lokacji to możecie tak zrobić. Ale jeśli musicie wejść do jakiegoś miejsca to zawsze działa to tak samo - rozstawienie pionów, rozpatrzenie kart, ewentualna decyzja o zmianie lokacji (jeśli nic w obecnej nie zatrzymuje tam drużyny na dłużej, na przykład walka)
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Nie trzeba wchodzić (czyt. umieszczać swoich pionków na kartach) do właśnie otworzonej lokacji po przeczytaniu karty A.
Rulebook eng:
As with any other decision of the party, you can debate and argue as much as you want, but in the end each player does as they wish. However, if at least one agent decides to enter a location, all of them must do so as well. (Theoretically, after reading card A, the group might decide to change locations.)
Rulebook pl:
Tak jak w przypadku każdej innej decyzji zespołu, można dyskutować, argumen tować, przekonywać do swoich racji, ale ostatecznie każdy gracz działa, jak uzna za stosowne. Jeżeli jednak co najmniej jeden gracz zdecyduje się odwiedzić dany obszar,musząodwiedzićgowszyscygracze. (Teoretycznie po przeczytaniu karty A grupa może podjąć decyzję o zmianie obszaru).
gogovsky
Posty: 2201
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: gogovsky »

Sprawa marcy
Spoiler:
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Golfang
Posty: 1981
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Golfang »

W instrukcji na 17 stronie są podane znaczenie obrazków w grze.
Mam wątpliwość:
Otrzymujesz 3 jednostki czasu - jednostki czasu otrzymuje CAŁA DRUŻYNA (czyli dodaję do obecnych pozostałych jednostek czasu +3) czy tylko ta jedna postać otrzymuje 3 JC i może wykonać w tzw. "międzyczasie" 3 dodatkowe akcje?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Zerknij sobie na istrukcję np. ze strony rebel.pl. Symbol jest tam opisany jako "Zespół otrzymuje 3 jednostki czasu".
Dodatkowo na tej samej stronie masz rozróżnienie ikonek czasu dla całego zespołu (czarna) i dla jednego agenta (biało-niebieska).
Golfang
Posty: 1981
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Golfang »

donmakaron pisze: 17 lip 2019, 09:36 Zerknij sobie na istrukcję np. ze strony rebel.pl. Symbol jest tam opisany jako "Zespół otrzymuje 3 jednostki czasu".
Dodatkowo na tej samej stronie masz rozróżnienie ikonek czasu dla całego zespołu (czarna) i dla jednego agenta (biało-niebieska).
No właśnie w pracy jestem i ściągnąłem instrukcję z rebela i w niej jest dokładnie to co napisałem - czyli "Otrzymujesz 3 jednostki czasu." - nie ma sformułowania "Zespół otrzymuje 3 jednostki czasu".
To co ty opisujesz to odnosi się do "Strata jednostki czasu przez cały zespół (podczas której nikt nie może wykonać akcji)." - czarna ikonka, oraz "Strata jednostki czasu przez agenta (podczas której inni agenci mogą działać normalnie)." - ikona niebieska.
Chociaż w przypadku zyskiwania - może przez analogię kolorystyczną, ikonka jest czarna, to chyba zyskuje cały zespół...
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Golfang pisze: 17 lip 2019, 09:46 No właśnie w pracy jestem i ściągnąłem instrukcję z rebela i w niej jest dokładnie to co napisałem - czyli "Otrzymujesz 3 jednostki czasu." - nie ma sformułowania "Zespół otrzymuje 3 jednostki czasu".
To co ty opisujesz to odnosi się do "Strata jednostki czasu przez cały zespół (podczas której nikt nie może wykonać akcji)." - czarna ikonka, oraz "Strata jednostki czasu przez agenta (podczas której inni agenci mogą działać normalnie)." - ikona niebieska.
Chociaż w przypadku zyskiwania - może przez analogię kolorystyczną, ikonka jest czarna, to chyba zyskuje cały zespół...
A to dlatego, że patrzysz na instrukcję ze wspieram.to, a nie z normalnego wydania ;)

Obrazek

Ta strata jest opisana trochę bez pomyślunku, bo co jak znajdziesz kartę z takim symbolem poprzedzonym "+3". Masz wtedy stracić 3 jednostki czasu czy zyskać? Sprawdza się traktowanie tego bardziej ogólnie - czarny dotyczy całej drużyny, kolorowy tylko danego gracza.
Golfang
Posty: 1981
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Golfang »

Jesteśmy po pierwszej partii gry - scenariusz AZYL
UWAGA mocny spoiler:
Spoiler:
Pomóżcie jak możecie proszę - jestem na wakacjach i chcielibyśmy Azyl rozegrać, a później brać się za kolejne scenariusze.

Dodatkowe pytanie - między transferami przedmioty zostają wszystkie? A te żetony kwadratowe (pozwalające otwierać karty) też zostają?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
najata
Posty: 308
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:36
Lokalizacja: Warszawa (Jelonki)
Has thanked: 99 times
Been thanked: 16 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: najata »

Co do spoilera to nie pamiętam niestety, bo w ten scenariusz graliśmy ze sto lat temu ;) ale co do przedmiotów, znaczników itd - zostaje TYLKO to, co jest oznaczone taką biało-niebieską ikoną. Powinno być to wyjaśnione na karcie przegranego podejścia/transferu/runu. Tak więc 95% przedmiotów jest odkładanych z powrotem i trzeba je przy nowym przebiegu zdobyć na nowo.
Eternal Newbie :D
Mój stan posiadania na BGG
KQuest
Posty: 599
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 56 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: KQuest »

Dokładnie tak jak powyżej. Po przegranej przedmioty i żetony wracają na swoje miejsce, chyba że gra powie Ci inaczej (czyli pokaże Ci ikonkę, która oznacza "zostaw ten przedmiot na następne skoki")

A jeśli chodzi o Azyl, postaram się nie powiedzieć zbyt dużo, bo chyba nie ma takiej potrzeby
Spoiler:
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: kmd7 »

Ze zdobyczami wszystko jest dokładnie tak, jak napisali przedpiścy. A co do spoilera -
Spoiler:
Miłego grania!
Golfang
Posty: 1981
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Golfang »

gramy znowu z Azyl - na wakacjach nie było czasu dokończyć - więc teraz na feriach zagraliśmy 2 razy.
Spoiler:
----------------
10% flamberg.com.pl
Miszon
Posty: 2510
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1012 times
Been thanked: 492 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Miszon »

Spoiler:
Pamiętajcie że o ile nie możecie ze skoku na skok zabierać przedmiotów poza tymi które mają oznaczającą to ikonkę (najczęściej to mapy), to możecie robić notatki, nawet przerysować treść kart. Zgodnie z instrukcją: "o ile zgodzi się na to cała drużyna" :-) .
Spoiler:
Faktycznie granie z dziećmi może być trudne. Dodatkowo, kolejne scenariusze (ten w sumie też, a Sprawa Marcy to już całkiem) nieszczególnie nadają się do grania z dziećmi. Już nie chodzi o zagadki, tylko elementy horroru itp. 15 latek owszem, 9 zdecydowanie nie, 12 tak na styk.
Mogę dosłownie napisać jaki jest początek rozwiązania tej zagadki, jeśli już całkiem utkniecie ;)
Ostatnio zmieniony 17 sty 2020, 09:29 przez Miszon, łącznie zmieniany 1 raz.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Andy »

Golfang, wrzuć szybko treść swojego posta do spoilera, zanim popsujesz zabawę tym, którzy rozegranie Azylu mają jeszcze przed sobą!
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
mocnyclay
Posty: 1
Rejestracja: 01 gru 2019, 17:25

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: mocnyclay »

Nie jestem pewny, czy to dobry wątek, ale poszukuję kart do scenariusza Azyl. Jakiś czas temu kupiłem używaną grę, wszystkie komponenty są ok i w komplecie ale okazało się, że w pudełku ze scenariusza Azyl były jedynie karty od 56 do 125. Jeżeli ktoś słyszał o możliwości dokupienia, dodruku lub dosłania kart w formie cyfrowej był bym bardzo wdzięczny za takie informacji.
wert74
Posty: 116
Rejestracja: 15 mar 2019, 00:21
Has thanked: 54 times
Been thanked: 3 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: wert74 »

Cześć,

Mam wielką prośbę, ostatnio kupiłem używkę Time Stories i brakuje mi karty #55 (to jest prawdopodobnie postać). Czy może jakaś dobra dusza zrobić zdjęcie awersu i rewersu i podesłać?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Harth
Posty: 272
Rejestracja: 28 lis 2013, 12:38
Lokalizacja: Skierniewice
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Harth »

wert74 pisze: 18 maja 2020, 17:38 Cześć,

Mam wielką prośbę, ostatnio kupiłem używkę Time Stories i brakuje mi karty #55 (to jest prawdopodobnie postać). Czy może jakaś dobra dusza zrobić zdjęcie awersu i rewersu i podesłać?

Pozdrawiam
Przeszukałem swoje pudełko i nie ma karty z takim numerem.
Mam/Miałem
3Trolle 7%
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Karta 55 to karta wyjaśniająca ikonki z tego scenariusza, zdaje się że mogła nie być oznaczona numerem (pewnie przez pomyłkę).
wert74
Posty: 116
Rejestracja: 15 mar 2019, 00:21
Has thanked: 54 times
Been thanked: 3 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: wert74 »

Tak już wiem, dzięki wielkie. To jest karta dot. objaśnienia ikon, tylko nie ma na niej tego numeru.
fafau
Posty: 3
Rejestracja: 12 sty 2016, 18:20

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: fafau »

Hej, mam pytanie do hałasu generowanego w scenariuszu sprawa Marcy. Czy żetony tam się pojawiające zostają na zawsze, czy może po rozpatrzeniu karty ulicy się zerują? Nie ma nic wspomniane o tym, że się je usuwa 🧐
Envoy
Posty: 15
Rejestracja: 31 lip 2017, 14:13
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Envoy »

Widzę, że dawno w tym wątku nie pojawiło się nic nowego. Mimo to mam nadzieję, że są jeszcze tutaj osoby grające w TIME Stories :)
Mam pytanie do scenariusza Aleja Gwiazd: Brakuje mi w nim karty nr 102. Czy ktoś z posiadających ten scenariusz mógłby mi powiedzieć co jest na tej karcie? Czy jest coś ważnego?
Potencjalnie mógłbym prosić o zdjęcie?
Awatar użytkownika
sin
Posty: 672
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: sin »

fafau pisze: 16 cze 2020, 21:17 Hej, mam pytanie do hałasu generowanego w scenariuszu sprawa Marcy. Czy żetony tam się pojawiające zostają na zawsze, czy może po rozpatrzeniu karty ulicy się zerują? Nie ma nic wspomniane o tym, że się je usuwa 🧐
Usuwa się po rozpatrzeniu karty ulic - wynika to z zapisów na awersach samych kart z tej talii.
Envoy pisze: 26 mar 2021, 10:47 Widzę, że dawno w tym wątku nie pojawiło się nic nowego. Mimo to mam nadzieję, że są jeszcze tutaj osoby grające w TIME Stories :)
Mam pytanie do scenariusza Aleja Gwiazd: Brakuje mi w nim karty nr 102. Czy ktoś z posiadających ten scenariusz mógłby mi powiedzieć co jest na tej karcie? Czy jest coś ważnego?
Potencjalnie mógłbym prosić o zdjęcie?
Karta 102 nie posiada nadrukowanego numeru i nie jest bezpośrednio częścią scenariusza. W spoilerze szczegóły:
Spoiler:
Gdyby mimo wszystko było potrzebne zdjęcie to daj znać wiadomością prywatną, zrobię.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Flliko
Posty: 1
Rejestracja: 10 wrz 2021, 15:21

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości

Post autor: Flliko »

A my jesteśmy właśnie po finale Proroctwa Smoków i nurtuje nas jedna rzecz:
Spoiler:
ODPOWIEDZ