Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
tomekkw1003
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2017, 12:27

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: tomekkw1003 »

donmakaron pisze:
tomekkw1003 pisze: Pytanie nr. 1 (dla tych co przeszli minimum jeden scenariusz)
Spoiler:
Odp.:
Spoiler:
W temacie twojej odpowiedzi (Spoiler zawiera nawiązanie do Proroctwa smoków)
Spoiler:
chantelle
Posty: 84
Rejestracja: 27 wrz 2014, 22:55

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: chantelle »

hej, czy żetony zasobów - żółte, niebieskie, zielone, brązowe - gracze mogą sobie przekazywać jak przedmioty?
tomasz86
Posty: 104
Rejestracja: 23 sty 2016, 23:26
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: tomasz86 »

Witam,

Czy dodatki z edycji wspieram.to różnią się od tych bez tej edycji?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

chantelle pisze:hej, czy żetony zasobów - żółte, niebieskie, zielone, brązowe - gracze mogą sobie przekazywać jak przedmioty?
Żetony zasobów można sobie przekazywać jak przedmioty, chyba że scenariusz przewiduje inaczej (w opisie zasad z bazy), np. gdy reprezentują nie fizyczne zasoby.

tap tap tap
kmdradama
Posty: 3
Rejestracja: 24 sie 2014, 19:46

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: kmdradama »

Hej,

Proszę o sprostowanie czy dobrze rozumiem:

1.Wchodzimy do lokacji za JC z rzutu kostka
2. Gracze rozstawiaja się na poszczególnych miejscach (bez wydania JC)
3. Wszyscy jednocześnie oglądamy karty miejsca (i tu jeżeli otrzymujemy jakiś przedmiot to już nie wydajemy JC czyli np biorę przedmiot X i po dyskusji robie ruch na wolną kartę miejsca)
4. Dyskusja
5. Wydajemy 1 JC i działamy (ruch, test, pass) w dowolnej kolejności - czyli np wiemy ze ktoś będzie miał walkę to idziemy mu z pomocą (bo na naszych kartach miejsc nic
ciekawego się nie dzieje)
6. Podgląd kart (jeżeli ktoś zmienił miejsce albo dołączył do walki)
7. Dyskusja
8 . 1 JC i dopiero wtedy pomagamy w walce

Dzięki za pomoc :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 967
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: krecilapka »

kmdradama pisze:Hej,

Proszę o sprostowanie czy dobrze rozumiem:

1.Wchodzimy do lokacji za JC z rzutu kostka
Tak dla uściślenia: po prostu wchodzicie do lokacji ;). Nie wymaga to żadnego rzutu kością. Ale możnaby tak uznać, że jest to jeszcze w ramach czasu wydanego na przejście między obszarami.
2. Gracze rozstawiaja się na poszczególnych miejscach (bez wydania JC)
Dokładnie.
3. Wszyscy jednocześnie oglądamy karty miejsca (i tu jeżeli otrzymujemy jakiś przedmiot to już nie wydajemy JC czyli np biorę przedmiot X i po dyskusji robie ruch na wolną kartę miejsca)
Niemalże tak. Musicie odczytać karty miejsca, możecie wziąć przedmiot jeśli nie wymagało to żadnego testu, wszystko jak dotąd nie wymagało wydania dodatkowo czasu. Ale ruch to już nie. Po dyskusji żeby wykonać ruch pionem na kolejne pole, to już będzie wymagało wydania jednostki czasu, w której wszyscy będą mogli znów wykonać po 1 akcji.
4. Dyskusja
No to zawsze dowolnie i bezkosztowo.
5. Wydajemy 1 JC i działamy (ruch, test, pass) w dowolnej kolejności - czyli np wiemy ze ktoś będzie miał walkę to idziemy mu z pomocą (bo na naszych kartach miejsc nic ciekawego się nie dzieje)
Dokładnie. W wymienionym przykładzie w tej jednostce czasu gracz stojący na polu z walką mógłby zacząć walczyć (wykonywać test) Inni gracze mogliby na to pole wejść i koniec. Do walki się nie dołączą w tej rundzie (oni w ramach czasu wykonali przejście) i dopiero w przyszłej rundzie, znów po wydaniu czasu wszyscy mogą wspólnie po kolei pokonywać test (czyli walczyć i osłabiać przeciwnika). Tak tylko przypomnę: gracz na polu z walką mógłby wykonać "pass" by poczekać na wsparcie. Ale jeśli na tym polu leżą w teście np. tarcze z sercem i czaszką to i tak dostanie automatyczne obrażenia.
6. Podgląd kart (jeżeli ktoś zmienił miejsce albo dołączył do walki)
Właśnie tak.

7. Dyskusja
Jak wcześniej agenci mogą telepatycznie porozumiewać się ze sobą zawsze dowolnie.
8 . 1 JC i dopiero wtedy pomagamy w walce
W zasadzie wszystko świetnie załapałeś i nie bardzo jest Ci z czym pomagać. No chyba tylko życzyć udanych testów i przyjemnej przygody :).
tomasz86
Posty: 104
Rejestracja: 23 sty 2016, 23:26
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: tomasz86 »

W gre jeszce nie zagrałem ale chcę dobrze poznać instrukcję tak żeby nie robić błędów. Czy jest jakis FAQ?

1. Pytanie o JC. Czytam karte i okazuje się że jest tam Test. Wykonuje go w tej JC? Jesli nie to co z tarczami negatywnymi?

2. Odkrywam kartę i znajdue się tam test. Mam mało życia. Nie chce wykonywać testu albo nie mam posiadanej umiejętności. Czyli jak rozumiem zgodnie z regułą i tak mogę stracić życie i tarcze też działają niekorzystnie?:

3.. Czyli jeśli podczas testu pozostanie tarcza z czaską ale jest bez riposty to trace życie?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

tomasz86 pisze:W gre jeszce nie zagrałem ale chcę dobrze poznać instrukcję tak żeby nie robić błędów. Czy jest jakis FAQ?
Jest po angielsku na bgg (link TUTAJ).
tomasz86 pisze:1. Pytanie o JC. Czytam karte i okazuje się że jest tam Test. Wykonuje go w tej JC? Jesli nie to co z tarczami negatywnymi?
Samo czytanie karty nie zużywa JC. Natomiast każdy test wymaga zużycia JC. Możesz spotkać (z grubsza rzecz ujmując) dwie sytuacje:
- Wchodzicie do nowej lokacji, rozstawiacie się na kartach, czytasz swoją kartę (do tej pory nie wydano żadnej JC) - na karcie jest test. Teraz możesz wydać 1 JC żeby próbować zdać ten test.
lub
- Jesteś na jakiejś tam karcie, wydajesz 1 JC żeby przejść na inną kartę, czytasz nową kartę i jest tam test, poprzednia JC wydana została na ruch, więc żeby wykonać test musisz wydać kolejną JC.
tomasz86 pisze:2. Odkrywam kartę i znajdue się tam test. Mam mało życia. Nie chce wykonywać testu albo nie mam posiadanej umiejętności. Czyli jak rozumiem zgodnie z regułą i tak mogę stracić życie i tarcze też działają niekorzystnie?:
Jeśli test nie posiada kłódki, nie musisz go wykonywać. Jeśli nie podejmiesz się dobrowolnego testu, to nie rozstawiasz nawet tarczy, więc nie odpalą się negatywne ich efekty. Jeśli natomiast jesteś zmuszony do testu, ale spasujesz, odpalają się negatywne efekty czarnych tarcz i, jeśli test posiada przynajmniej jedną czerwoną czachę na tarczach, tracisz 1 punkt życia.
tomasz86 pisze:3.. Czyli jeśli podczas testu pozostanie tarcza z czaską ale jest bez riposty to trace życie?
Obrażenia za czerwone czaszki otrzymujesz tylko jeśli odpali się riposta (czyli jeśli zarówno na twoim wyniku jak i tarczach po rzucie widnieją czaszki).
tomasz86
Posty: 104
Rejestracja: 23 sty 2016, 23:26
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: tomasz86 »

Teraz rozumiem. Jeśli nie ma kłodki to nie musze rozkładać tarcz itd. Taką możliwość dopiero daje próba testu która kosztuje 1JC.

1. Czyli jeśli chcę wykonąc test to w tej jednostce czasu rzucam kościami a ktoś inny może w tej jednostce przyjść z pomocą. Da to możliwość taką że w nestępnej JC ta druga osoba co ma mniej obrażeń będzie mogła spróbować dokończyc test.

2. Odkrywam kartę z testem ale nie chce wykonywac go. Co mogę przekazać drużynie, jakie informacje?
Miszon
Posty: 2510
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1012 times
Been thanked: 492 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Miszon »

pytanie odnośnie końcówki pierwszego scenariusza:
Spoiler:
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bea »

Też chciałam wyjaśnić jedną wątpliwość. Sytuacja jest taka: wchodzę na kartę, nie ma tam testu ale jest wybór np. jeśli masz coś tam to idź tam, a jeśli masz coś innego to idź gdzieś indziej. Rozumiem, że robię to w ramach jednostki czasu zużytej na wejście. Ale pytanie, czy mogę w ogóle tego nie robić, czyli nigdzie się nie przenosić, tylko w kolejnej jednostce czasu opuścić tę kartę?
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Jelithe »

Pytanie o grupowy test. Powiedzmy, że przeprowadzamy test w dwie osoby. Który scenariusz będzie poprawny 1 czy 2?

1. Rzucam kostkami, rozpatruję wynik, odrzucam tarcze, rozpatruję ripostę, efekty tarcz dodatkowych. Teraz rzuca druga osoba i znowu wszystko rozpatruje na siebie, o ile nie wyczyściła wszystkich tarcz. Oznacza to, że jeśli jest tarcza ze stratą jednostki czasu, to można stracić aż dwie w tym teście.

2. Rzucam kostkami, usuwam trafione tarcze. Druga osoba rzuca kostkami, usuwa trafione tarcze. Jeśli jakieś zostały, oboje rozpatrujemy ripostę, efekty tarcz dodatkowych.
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Lothrain »

Jelithe pisze:Pytanie o grupowy test. Powiedzmy, że przeprowadzamy test w dwie osoby. Który scenariusz będzie poprawny 1 czy 2?

1. Rzucam kostkami, rozpatruję wynik, odrzucam tarcze, rozpatruję ripostę, efekty tarcz dodatkowych. Teraz rzuca druga osoba i znowu wszystko rozpatruje na siebie, o ile nie wyczyściła wszystkich tarcz. Oznacza to, że jeśli jest tarcza ze stratą jednostki czasu, to można stracić aż dwie w tym teście.

2. Rzucam kostkami, usuwam trafione tarcze. Druga osoba rzuca kostkami, usuwa trafione tarcze. Jeśli jakieś zostały, oboje rozpatrujemy ripostę, efekty tarcz dodatkowych.
Pierwsza odpowiedź jest prawidłowa. Na początek trzeba wysłać prawdziwego fightera :)
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Jelithe »

Dzięki za wyjaśnienie. To z pewnością utrudni przechodzenie testów...
rafaelus
Posty: 464
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: rafaelus »

Pytania do Proroctwa smoków dla osób, które już znają scenariusz. Nie przeszliśmy całego (dopiero jeden skok), więc prosimy o nie zdradzanie zbyt wielu szczegółów nie dotyczących tych pytań.

PYTANIE 1 & 2
Spoiler:
PYTANIE 3
Spoiler:
PYTANIE 4
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 12:15 przez rafaelus, łącznie zmieniany 2 razy.
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Miszon pisze:pytanie odnośnie końcówki pierwszego scenariusza:
Spoiler:
Dobrze rozumiesz.
Bea pisze:Też chciałam wyjaśnić jedną wątpliwość. Sytuacja jest taka: wchodzę na kartę, nie ma tam testu ale jest wybór np. jeśli masz coś tam to idź tam, a jeśli masz coś innego to idź gdzieś indziej. Rozumiem, że robię to w ramach jednostki czasu zużytej na wejście. Ale pytanie, czy mogę w ogóle tego nie robić, czyli nigdzie się nie przenosić, tylko w kolejnej jednostce czasu opuścić tę kartę?
Kiedyś twórcy interpretowali taki wybór jako test, ale ostatecznie uznali, że nie kosztuje to JC. Jeśli karta wyraźnie nie mówi, że nie musisz wybrać i nie możesz zrobić nic innego (np. kłódką czy dodatkowym komentarzem), to możesz opuścić kartę bez podejmowania decyzji. Gracze często posiłkują się też treścią (fabularną) karty.
rafaelus pisze:Pytania do Proroctwa smoków dla osób, które już znają scenariusz. Nie przeszliśmy całego (dopiero jeden skok), więc prosimy o nie zdradzanie zbyt wielu szczegółów nie dotyczących tych pytań.
PYTANIE 1 & 2
1. Sprawdzę jak będę miał karty pod ręką.
2. FAQ z którego korzystasz jest uznany za oficjalny, więc w podanej sytuacji nie można już korzystać z tej zdolności.

rafaelus pisze:PYTANIE 3
Spoiler:
3. Tak. Wyjście kosztuje więcej JC zgodnie z zasadami.

rafaelus pisze:PYTANIE 4
Spoiler:
4. Doczytam karty i wyedytuję odpowiedź do tego posta. Ale chyba powinien przejść do innego agenta.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 14:35 przez donmakaron, łącznie zmieniany 1 raz.
rafaelus
Posty: 464
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: rafaelus »

Dzięki za odpowiedzi! Wyedytuj też proszę mój cytat w Twoim poście bo widać pytania 1&2.
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bea »

Ja niestety widzę, że im dalej w las tym zasady robią się coraz bardziej niejasne. Instrukcje dodawana do do poszczególnych dodatków (a w zasadzie to co mówią nam w bazie tylko) są zbyt oględne i pozostawiają wiele wątpliwości.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

rafaelus pisze:Dzięki za odpowiedzi! Wyedytuj też proszę mój cytat w Twoim poście bo widać pytania 1&2.
Dziwne... u mnie nie widać. Pociąłem dla pewności.

Zasady bywają mętne. Dociekliwi i przewrażliwieni (jak każdy doświadczony planszówkowiec, którego wkurzają niejasności) będą cierpieć. Ale nie było do tej pory chyba nic, co by drastycznie wpływało na grę (no może poza limitem 6 kostek...). Gdzieś tam przytniecie na 1 JC, a gdzieś gra was na 2 JC. Wszystko rozejdzie się po kościach. A gra jest na tyle elastyczna i przyjazna graczowi, że wszystko można na gorąco zhomerulować na podstawie fabuły. Przerywanie gry na 20 minut szukania po necie odpowiedzi i spierania się nad interpretacją szkodzi bardziej, niż założenie na korzyść/niekorzyść graczy i parcie dalej.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

@rafaelus:
Spoiler:
Tak czy inaczej puściłem zapytanie na bgg.
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Arius »

Pytanie o walkę bronią palną.
Kiedyu przeciwnik ripostuje?
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Chaaber »

Jak wypadnie Ci czaszka na kości, dopiero wtedy liczysz ile jest czaszek w sumie na kościach i na tarczach. Jak nie ma czaszki na żadnej kości, to nie ma riposty.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bea »

Chaaber pisze:Jak wypadnie Ci czaszka na kości, dopiero wtedy liczysz ile jest czaszek w sumie na kościach i na tarczach. Jak nie ma czaszki na żadnej kości, to nie ma riposty.
I jak nie ma czaszki na tarczach też nie ma riposty :).
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Jeśli na karcie broni albo zasadach dodatkowych z początku scenariusza nie jest napisane, że broń nie wywołuje riposty, to wywołuje ją na normalnych zasadach przytoczonych przez poprzedników.

W PoD była chyba opcja ataku dystansowego, który nie wywoływał riposty jak się strzelało na sąsiednie pole, ale już nie pamiętam dokładnie. W każdym razie było to wyraźnie opisane w zasadach scenariusza.
arturszc
Posty: 14
Rejestracja: 10 sty 2011, 21:34

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: arturszc »

Mam pytanko do posiadaczy gry,
Jak wyglądają kolejne ścianki w kostce testu?
Chcę zagrać w scenariusz który jest w wersji print and play, ale nie wiem jak ma wyglądać kostka :)
Z góry dziękuję za odp
ODPOWIEDZ