Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
olsszak
Posty: 1818
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: olsszak »

My graliśmy tak jak Ty. Z tego co teraz wertuje instrukcję to chyba ten fragment potwierdza:

"Last clarifications
If multiple agents take part in the combat or the test, each of them rolls
their dice separately and applies the effect of their roll."

Strona 12.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Dobrze graliście. Chopaki z DT zrobili dużo błędów podczas swojej gry. Nie sugeruj się ich gameplayem.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: kamron6 »

To ja mam pytanie:
odkrywam kartę (załóżmy że dopiero wszedłem na obszar) i na karcie pisze: jeśli gracze się zdecydują tędy iść to idą na obszar X. Jak rozumiem mogę w chwili odkrycia zdecydować się tam pójść (jeśli inne badacze nie są na kłódkach?) i rzucam kością czasu i zmieniam obszar, a jeśli jestem na czerwonym obszarze to dodatkowo płacę 2JC/TU?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bary »

Szybkie pytanko. Test się resetuje dopiero w momecie jak wszystkie postacie zwieją z pola testu? Czy też wystarczy, jak jedna osoba zwieje?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: rattkin »

Test (jeśli dobrze pamiętam) resetuje się dopiero w momencie opuszczenia lokacji.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bary »

rattkin pisze:Test (jeśli dobrze pamiętam) resetuje się dopiero w momencie opuszczenia lokacji.
True, pokrecilem obszar z miejscem. Termin lokacja chyba faktycznie byłby tutaj trafniejszy.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 967
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: krecilapka »

kamron6 pisze:To ja mam pytanie:
odkrywam kartę (załóżmy że dopiero wszedłem na obszar) i na karcie pisze: jeśli gracze się zdecydują tędy iść to idą na obszar X. Jak rozumiem mogę w chwili odkrycia zdecydować się tam pójść (jeśli inne badacze nie są na kłódkach?) i rzucam kością czasu i zmieniam obszar, a jeśli jestem na czerwonym obszarze to dodatkowo płacę 2JC/TU?
O ile pod nazwą obszaru mamy na myśli lokalizację składającą się z kart to potwierdzam ;). Właśnie tak to się odbywa. Skoro wychodzisz z lokalizacji i ją zamykasz (czyli składasz karty) to kapitan rzuca kością czasu + ewentualne 2 za czerwoną i rozkłada się nową.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: kamron6 »

Dzięki
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bary »

Czy musimy rzucać kością ruchu mawet w sytuacji gdy obecny obszar staje się niedostępny i musimy go zmienić lub też jakaś karta wyraźnie mówi, że mamy się udać na obszar X?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: kamron6 »

Najlepiej wywnioskuj to z fabuły: jak zawali się podłoga i zmienicie pokój to nie, ale jak spali się dom i musicie iść do innego to tak ;) (przykłady wymyślone)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bary »

kamron6 pisze:Najlepiej wywnioskuj to z fabuły: jak zawali się podłoga i zmienicie pokój to nie, ale jak spali się dom i musicie iść do innego to tak ;) (przykłady wymyślone)
Innymi słowy, jak karta sama instruuje nas poprzez narrację, że gdzieś poszliśmy/spadliśmy itp. (np. weszliście na balkon i widzicie coś tam), to nie rzucamy, ale jak mówi- idźcie na balkon to rzucamy (balkon oczywiście także wymyśliłem na potrzeby przykładu).
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: kamron6 »

Mniej więcej tak, choć może jest bardziej specyficzne ujęcie w FAQ, ale ja lubię się trzymać zgodności z narracją (jak nie korzystam z teleportu to tracę czas jak naglę pojawiam się na drugiej stronie mapy).
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Za każdym razem gdy zmienia się lokacja rzuca się kością na utratę jednostek czasu. Niezależnie od tego w jaki sposób zmienia się lokacja, niezależnie czy z wyboru czy z przymusu, niezależnie od tego czy jest to fabularnie uzasadnione czy nie.
No chyba że jest wyraźnie napisane inaczej.

A odnośnie fabularnego uzasadnienia - przejście na drugi koniec budynku może zająć tyle samo czasu, co otrząśnięcie się po zawaleniu się podłogi ;) Wszystko da się sensownie uzasadnić :)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 967
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: krecilapka »

Jeśli mnie pamięć nie myli, to dopiero w smoczej przepowiedni była lokacja gdzie przy zamykaniu jej nie rzucało się kością czasu. Ale było to jednoznacznie napisane.
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Jelithe »

Pytanie o śmierć nosiciela. Właśnie przestudiowałam instrukcję i zastanawia mnie jedna rzecz. Czy po tym jak mój nosicie zginie w trakcie misji, nastąpi ponowne załadowanie po 7JC, to wracam do ciała tego samego nosiciela czy wybieram nowego skoro mój zginął?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bary »

Jelithe pisze:Pytanie o śmierć nosiciela. Właśnie przestudiowałam instrukcję i zastanawia mnie jedna rzecz. Czy po tym jak mój nosicie zginie w trakcie misji, nastąpi ponowne załadowanie po 7JC, to wracam do ciała tego samego nosiciela czy wybieram nowego skoro mój zginął?
Dodam jeszcze od siebie pytanie pomocnicze. Czy jak wybiorę tego samego, to dostaje on ponownie początkowe żetony?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: kamron6 »

Wg. instrukcji nosiciel nigdy nie umiera - jest po prostu odłączony na ten okres. I resetuje mu się tylko życie o ile pamiętam.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Jelithe pisze:Pytanie o śmierć nosiciela. Właśnie przestudiowałam instrukcję i zastanawia mnie jedna rzecz. Czy po tym jak mój nosicie zginie w trakcie misji, nastąpi ponowne załadowanie po 7JC, to wracam do ciała tego samego nosiciela czy wybieram nowego skoro mój zginął?
Wracasz do ciała tego samego nosiciela.
Bary pisze:Dodam jeszcze od siebie pytanie pomocnicze. Czy jak wybiorę tego samego, to dostaje on ponownie początkowe żetony?
Regeneruje mu się tylko zdrowie. Posiadane przedmioty (karty i żetony) pozostają bez zmian (jak przed śmiercią), a w trakcie nieobecności inni gracze mogą z nich korzystać.
kamron6 pisze:Wg. instrukcji nosiciel nigdy nie umiera - jest po prostu odłączony na ten okres. I resetuje mu się tylko życie o ile pamiętam.
A nie prawda ;) :
If a receptacle loses their last Life Point, they die and the agent possessing them is expelled into the inter-temporal vortex.
Jeśli kontrolowany nosiciel straci ostatni punkt życia, umiera, a kontrolujący go agent jest wsysany przez międzywymiarowy wir.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: kamron6 »

Gdzieś w części fabularnej było napisane, że śmierć oznacza tylko odłączenie wynikające ze zbyt dużej ilości ran/stresu które straciła postać, to miało wyjaśniać czemu możemy wejść w jego skórę ponownie z resztą rzeczy jakie miała. Później postaram się to wyszukać.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Jelithe »

Dzięki za wyjaśnienia. Jakieś nielogiczne mi się to wydało skoro instrukcja mówiła o śmierci, a potem że do tego samego ciał wracam. Wyjaśnienie o przeciążeniu od ran i stresu jest do przyjęcia ;)
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Jelithe pisze:Dzięki za wyjaśnienia. Jakieś nielogiczne mi się to wydało skoro instrukcja mówiła o śmierci, a potem że do tego samego ciał wracam. Wyjaśnienie o przeciążeniu od ran i stresu jest do przyjęcia ;)
Trochę faktycznie czasami trzeba to naciągnąć, bo w przypadku rozszarpania przez krwiożerczą bestię czy utonięcia, nie widzi mi się nazywać tego co zaszło przeciążeniem od ran i stresu ;) Agencja chyba po prostu ma metody na naprawianie takich drobnych nieścisłości w czasoprzestrzeni. Czy coś.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1384
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: raiden25 »

Mam kilka pytań:

1. Gralem wcześniej tak ze kartę potwora kładło się odsłonięta bo i tak się chyba o niej opowiada innym graczom? Jest sens zasłaniania jej?
2. Rezygnacja z testu to usunięcie wszystkich pionów z karty i odrzucenie tarcz, potem ponownie trzeba rozstawić tarcze. Wróg się nie resetuje jeśli na polu został choć jeden gracz?
3. Kłódka - nie można opuścić tej karty bez zaliczenia testu. Chodzi tutaj o jednego gracza czy wszyscy którzy tam wejdą już nie mogą zejść do zakończenia pozytywnie testu?
4. Jeśli nie wykonuje testu na polu z przeciwnikiem a on ma tarcze z czaszką to tracę 1 PŻ, wtedy tez działają tarcze specjalne ( w instrukcji jest to oddzielne zdanie na str. 12 i nie wiem czy łączyć to z tym ze czaszka musi być czy nie)??
5. Przedmioty na kartach należą do gracza czy do drużyny?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2016, 08:31 przez raiden25, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 967
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: krecilapka »

raiden25 pisze:Mam kilka pytań:

1. Gralem wcześniej tak ze kartę potwora kładło się odsłonięta bo i tak się chyba o niej opowiada innym graczom? Jest sens zasłaniania jej?
Nie ma sensu. Jakby na to nie patrzeć fabularnie wszyscy widzą, że walczysz z przeciwnikiem w lokacji. Widzą, że gdzieś chcesz się włamać itp.
Gracze nie widzą np. jeśli na Twojej karcie jest widok z okna, obserwujesz jakieś zdjęcie, obraz, toczysz cichą rozmowę niesłyszalną dla innych osób w pomieszczeniu. O tym im składasz relacje telepatycznie. Koń jaki jest każdy widzi - więc jak Twojego nosiciela gryzie koń to nie ma sensu opisywać telepatycznie konia ;).
raiden25 pisze: 2. Rezygnacja z testu to usunięcie wszystkich pionów z karty i odrzucenie tarcz, potem ponownie trzeba rozstawić tarcze. Wróg się nie resetuje jeśli na polu został choć jeden gracz?
Jeśli był agentem biorącym udział w teście, to test się nie przerywa, ale jeśli np. stał i wykonywał akcję pass to nie brał udziału w teście. Gdyby był graczem który wszedł na to pole, w ramach 1 punktu czasu wydanego na rzut kością gracza rozwiązującego test, to w kolejnej turze mógłby on go kontynuować, zanim jego kolega dajmy na to wyjdzie, po to właśnie by zachować ciągłość. Nie widzę jakby to inaczej mogło się fizycznie odbyć.
Tak na marginesie - pionów się nie stawia na karcie tylko na polu nad nią ;).
3. Kłudka - nie można opuścić tej karty bez zaliczenia testu. Chodzi tutaj o jednego gracza czy wszyscy którzy tam wejdą już nie mogą zejść do zakończenia pozytywnie testu?
Agent nie może opuścić tego pola, dopóki nie zakończy sukcesem tego testu. Każdy. No chyba, że ma zdolność specjalną ucieczki z takich miejsc. Kłódka działa na wszystkich ;).

4. Jeśli nie wykonuje testu na polu z przeciwnikiem a on ma tarcze z czaszką to tracę 1 PŻ, wtedy tez działają tarcze specjalne ( w instrukcji jest to oddzielne zdanie na str. 12 i nie wiem czy łączyć to z tym ze czaszka musi być czy nie)??
Nie musi być czaszka. Faktycznie teraz widzę, że niefortunnie jest to ujęte w pl instrukcji i może dawać do myślenia.
Nie wiem jak wygląda ostateczny kształt instrukcji pl. W tej oryginalnej którą mam po angielsku jest tak to właśnie przetłumaczone.
Ale już w ang wersji 1.1 która była tylko w PDFie uaktualnieniem, dołożyli jednoznacznie brzmiącą frazę do zdania: że wszystkie efekty serca, czasu i specjalne zadziałają nawet jeśli nie ma tarczy z czaszką.
5. Przedmioty na kartach należą do gracza czy do drużyny?
Generalnie do drużyny, ale każdy przedmiot niesie konkretny nosiciel. Kiedy agent zginie jego przedmioty, bronie i rzeczy są używane przez innych dopóki nie wróci. Bronie które trzeba podłożyć pod kartę dające bonusy itp. należą do konkretnej postaci. Nie mogą wszyscy jednocześnie z nich korzystać. Podobnie z przedmiotami. Nie może w tej samej jednostce czasu skorzystać z tego samego przedmiotu dwóch agentów. Ale jeśli stoją na tym samym polu, to w ramach 1 JC mogą sobie przedmiot przekazać, wymienić się dowolnie.
Jeśli np. klucz do drzwi niesie gracz A, ale to gracz B na innym polu odkrywa, że stoi przed drzwiami wymagającymi klucza, to chcąc go użyć, do drzwi jednak za 1JC podejść będzie musiał A.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: zioombel »

W momencie wykonywania testu jeśli mam 4 tarcze do pokonania to jeśli w pierwszym teście uda mi się zniwelować 2 tarcze to rozumiem, że spadają one permanentnie i w kolejnej Jednostce Czasu kiedy wykonuje test to mam do pokonania już tylko 2 tarcze?
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1384
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: raiden25 »

zioombel pisze:W momencie wykonywania testu jeśli mam 4 tarcze do pokonania to jeśli w pierwszym teście uda mi się zniwelować 2 tarcze to rozumiem, że spadają one permanentnie i w kolejnej Jednostce Czasu kiedy wykonuje test to mam do pokonania już tylko 2 tarcze?
Tak.
ODPOWIEDZ