Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

raiden25 pisze:2. Rezygnacja z testu to usunięcie wszystkich pionów z karty i odrzucenie tarcz, potem ponownie trzeba rozstawić tarcze. Wróg się nie resetuje jeśli na polu został choć jeden gracz?
Warto dodać, że (jakikolwiek) test resetuje się, dopiero gdy gracze jako grupa opuszczą obszar, a nie pole karty z testem. Czyli jeśli nie ma kłódek, mogę wpaść na test, wykonać go połowicznie (usunąć część tarcz), iść na inne pole, wrócić i dokończyć test, który się nie zresetował. Dopiero jak wyjdziemy z obszaru, test się resetuje. Jeśli wróg nie ma kłódki, to gracz który sobie z nim nie radzi, może opuścić pole, zostawiając wroga samego i nie powoduje to resetu testu.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: krecilapka »

No nie jest dokładnie odwrotnie. Jeśli gracz opuści miejsce to test się resetuje. Miejsce to pole nad kartą właśnie. Nie tylko w przypadku wyjścia z lokacji test się resetuje. Nie można porzucić testu połowicznie rozwiazanego by wrócić później do tego samego punktu. Test należy rozstrzygać od początku po nowym odkryciu karty.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: rattkin »

Instrukcja:
pg.11
Note: If you quit a test and change location or space, that test is automatically reset
FAQ (https://boardgamegeek.com/thread/1483580/official-faq)
18. When does a test reset?
Unfortunately, this mistake was not fixed in v1.1 of the rulebook (sorry folks).
A test resets only when you leave a location, not leave the space.
Słuchać donmakarona, to ekspert od TS :)
Ostatnio zmieniony 17 paź 2016, 14:08 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: kamron6 »

Nie wiem jak w angielskiej instrukcji, ale w polskiej na temat resetowania tekstu użyto słowa obszar. (rattkin mnie ubiegł)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: krecilapka »

No to faktycznie racja. Ja bazowałem tylko na podręczniku. To wiele upraszcza ;)

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Karit »

Mam pytanie do przeprowadzania testów w pierwszej przygodzie:
1. jest taka karta
Spoiler:
2. Czy jeśli jakaś karta blokuje gracza tzn, nie może opuścić obszaru do puki nie zrobi testu, to ta kareta blokuje tez innych graczy którzy wkroczą na ten obszar?
Spoiler:
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Karit pisze:Mam pytanie do przeprowadzania testów w pierwszej przygodzie:
1. jest taka karta
Spoiler:
Odp.:
Spoiler:
Karit pisze:2. Czy jeśli jakaś karta blokuje gracza tzn, nie może opuścić obszaru do puki nie zrobi testu, to ta kareta blokuje tez innych graczy którzy wkroczą na ten obszar?
Spoiler:
Odp.: Jeśli nie jest napisane inaczej (np. że karta blokuje pierwszego gracza, który tu wejdzie), to każdy następny który wchodzi, też zostaje zablokowany. Odnośnie opisanej karty:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bea »

Pytanie o działanie pewnej karty ze scenariusza Asylum:
Spoiler:
Pytanie o niepowodzenie drugiego skoku:
Spoiler:
Czy jest możliwe że ktoś w ogóle nie przejdzie jakiegoś scenariusza?
Po co są na planszy miejsca z napisem Codex?
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Karit »

Bea pisze:Pytanie o niepowodzenie drugiego skoku:
Spoiler:
Czy jest możliwe że ktoś w ogóle nie przejdzie jakiegoś scenariusza?
Spoiler:
Bea pisze:Po co są na planszy miejsca z napisem Codex?
Zapewne do kolejnych scenariuszy :)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: wirusman »

Mam jedno pytanie, za co płacę 1 JC?

-Jak wchodzę do nowego pokoju i ustawiam swoich bochaterów na poszczególne pola. Potem zaczynam "przeszukiwać" pole, czy to już jest liczone jako akcja? Jak tak to mam jeszcze jedno pytanie.
-Jak wchodzę do nowego pokoju i ustawiam swoich bochaterów na poszczególne pola. Czy pierwsza akcja w nowym pokoju jest darmowa, czy odrazu kosztuje 1 JC?
buhaj
Posty: 1044
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 512 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: buhaj »

Płacisz JC za akcję na danej odkrytej karcie. No i oczywiście za przejscia między obszarami (rzut kościa kapitana). Za wejscie na karte i jej odkrycie na obszarze nie płacisz - chyba, ze sie w danym obszarze przemieszczasz po raz drugi na inne pole. To placisz JC
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: wirusman »

Dzięki to ostro podkrecilismy stopień trudności. Ostatnie chyba pytanie.
W pokoju mam trzech bohaterów. W jednej "turze" 1 bohater zmienia kartę. 2 i 3 mają akcje na dwóch osobnych kartach. Płacę za to wszystko 1JC, czy aż 3?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

To jest tak - ustalacie że płacicie 1 JC i w ramach tego każdy z graczy może wykonać akcję (ruch, testy na karcie albo pas). Więc za ten 1 JC pierwszy gracz zmienia kartę, pozostali dwaj wykonają akcję.
Bea pisze:Pytanie o działanie pewnej karty ze scenariusza Asylum:
Spoiler:
Interpretowałbym to tak, że karta z kłódką i testem walki to przeciwnik (nawet jeśli ma jakąś inną opcję niż walka) i raz rozpracowany (walką czy innym testem) schodzi z planszy.

W niektórych scenariuszach możliwa jest porażka totalna, choć gracze mają wtedy opcję wykonać kolejną próbę, jeśli sobie tego życzą.
Spoiler:
buhaj
Posty: 1044
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 512 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: buhaj »

wirusman pisze:Dzięki to ostro podkrecilismy stopień trudności. Ostatnie chyba pytanie.
W pokoju mam trzech bohaterów. W jednej "turze" 1 bohater zmienia kartę. 2 i 3 mają akcje na dwóch osobnych kartach. Płacę za to wszystko 1JC, czy aż 3?
1 JC
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bea »

donmakaron pisze:
Bea pisze:Pytanie o działanie pewnej karty ze scenariusza Asylum:
Spoiler:
Interpretowałbym to tak, że karta z kłódką i testem walki to przeciwnik (nawet jeśli ma jakąś inną opcję niż walka) i raz rozpracowany (walką czy innym testem) schodzi z planszy.
Czyli pokonany przeciwnik spada po udanym teście, niezależnie na co to był test? Nie tylko po teście walki? To by likwidowało wątpliwości.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Bea pisze: Czyli pokonany przeciwnik spada po udanym teście, niezależnie na co to był test? Nie tylko po teście walki? To by likwidowało wątpliwości.
Trochę tutaj na czuja interpretuję, ale uznałbym każdą kartę z kłódką i testem walki jako przeciwnika. A przeciwnik wg zasad spada, jeśli zabierze się mu w teście (podkreślam - w teście, a nie w teście walki) wszystkie tarcze. Oczywiście trzeba tu brać poprawkę na luźne podejście twórców do tych spraw - dużo kwestii pozostawia szerokie pole do interpretacji (bo czemu byście mieli nie móc zbałamucić tego gościa po tym jak się do was przyłączy?*) i raz przyjęta zasada może nie pasować do jakichś kart z przyszłych scenariuszy.

*Z drugiej strony też bez sensu by było - przychodzicie do gościa, zamiast z nim walczyć przekonujecie go do swojej sprawy. Wracacie za kilka minut a on znowu agresywny, a że jest waszym sojusznikiem, to wam w tym pomaga... wut? ;)
Awatar użytkownika
JAskier
Posty: 728
Rejestracja: 16 kwie 2006, 15:31
Lokalizacja: Toruń
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: JAskier »

W podstawce mamy karty nosicieli z różnych klimatów - fantasy, wspolczesne itd. Czy gracze musza wybierac postaci z jednego uniwersum czy moga z różnych?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

JAskier pisze:W podstawce mamy karty nosicieli z różnych klimatów - fantasy, wspolczesne itd. Czy gracze musza wybierac postaci z jednego uniwersum czy moga z różnych?
Wybieramy postaci z danego scenariusza. Do polskiej podstawki dodano odblokowane w kampanii wspieram to alternatywne wersje postaci z różnych scenariuszy. Granie postaciami nie z tego scenariusza będzie powodowało błędy (inne statystyki, nieadekwatne zdolności itd.).
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bea »

Gambit pisze:
rattkin pisze:- co to znaczy "po pokonaniu przeciwnika" (reguła odrzucenia karty i zrobienia dziury w panoramie) - kto jest przeciwnikiem?. Karty nie mają wyszczególnione takiego typu. Czy przeciwnik to każda karta, na której jest test? Czy każda karta, na której jest test walki? Każda karta, na której jest ilustrowane coś żywego, co chce nam zrobić krzywdę? (czy teoretycznie np. wyważenie drzwi testem walki, to pokonanie przeciwnika czy nie?)
Przeciwnik jest u nas traktowany jako coś, z czym trzeba sobie poradzić za pomocą testu walki.
Jesteście pewni że karta spada tylko po teście walki? Po innych testach nie? Co jeśli karrta ma wybór: albo pogadaj albo walcz? To jeśli najpierw pogadam to nie spadnie i jeszcze mogę w kolejnej jc zawalczyć?
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Jelithe »

Bea pisze:
Gambit pisze:
rattkin pisze:- co to znaczy "po pokonaniu przeciwnika" (reguła odrzucenia karty i zrobienia dziury w panoramie) - kto jest przeciwnikiem?. Karty nie mają wyszczególnione takiego typu. Czy przeciwnik to każda karta, na której jest test? Czy każda karta, na której jest test walki? Każda karta, na której jest ilustrowane coś żywego, co chce nam zrobić krzywdę? (czy teoretycznie np. wyważenie drzwi testem walki, to pokonanie przeciwnika czy nie?)
Przeciwnik jest u nas traktowany jako coś, z czym trzeba sobie poradzić za pomocą testu walki.
Jesteście pewni że karta spada tylko po teście walki? Po innych testach nie? Co jeśli karrta ma wybór: albo pogadaj albo walcz? To jeśli najpierw pogadam to nie spadnie i jeszcze mogę w kolejnej jc zawalczyć?
Kartę raz przechodzisz i koniec. Nie możesz z niej czerpać w nieskończoność.
noico
Posty: 43
Rejestracja: 09 sty 2016, 17:31
Kontakt:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: noico »

ok :)
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 20:47 przez noico, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wuszu
Posty: 122
Rejestracja: 20 gru 2008, 01:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: wuszu »

Witajcie, mam pytania dwa:
1 ogólne dotycząca riposty.
Jeśli moja odporność jest niższa niż suma czaszek z tarcz i rzutu to tracę tyle pkt zdrowia ile wnosi ta różnica, czy zawsze tylko jeden? Np. Jeśli wyrzuciłem na kościach dwie czaszki, w teście są trzy czaszki, moja odporność to dwa, oznacza- że straciłem 3 pkt zdrowia czy tylko jeden?

2 spojlerjuące
Spoiler:
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

wuszu pisze:Witajcie, mam pytania dwa:
1 ogólne dotycząca riposty.
Jeśli moja odporność jest niższa niż suma czaszek z tarcz i rzutu to tracę tyle pkt zdrowia ile wnosi ta różnica, czy zawsze tylko jeden? Np. Jeśli wyrzuciłem na kościach dwie czaszki, w teście są trzy czaszki, moja odporność to dwa, oznacza- że straciłem 3 pkt zdrowia czy tylko jeden?
Straciłeś tylko jeden punkt zdrowia.
Jeśli wyrzucono na kości co najmniej 1 czaszkę i w teście nadal pozostała przynajmniej jedna tarcza z czaszką, dochodzi do riposty. Dodajcie czaszki wyrzucone na kościach do tych na tarczach, by określić siłę riposty. Porównajcie ten wynik z odpornością:
– Jeżeli oporność jest równa lub większa niż liczba czaszek, nic się nie dzieje, agent został tylko draśnięty.
Jeśli odporność jest niższa niż liczba czaszek, agent traci 1 punkt życia (PŻ).

wuszu pisze: 2 spojlerjuące
Spoiler:
To jest test. Ma ikonę zdolności, której używa i określa, że możesz rzucić tylko raz (a nie tylko jedną kością). Karta nie ma tarcz testów, bo określa w inny sposób czy test się uda czy nie. Tak więc zjada 1 JC.

Test nie jest definiowany przez występowanie tarcz, a przez rzut kośćmi w liczbie odpowiadającej umiejętności danego nosiciela (aczkolwiek i ta definicja jest dość swobodnie traktowana w TS). Normalnie ma też tarcze określające trudność testu. Tutaj tarcze zastąpione są tekstem.
Awatar użytkownika
wuszu
Posty: 122
Rejestracja: 20 gru 2008, 01:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: wuszu »

Dzięki.

AD 2. Czyli jeśli pojawię się po zmianie obszaru nad taką kartą to nie mogę wykonać testu jeszcze w tym ruchu, tylko muszę poczekać na wydatkowanie kolejnej JC?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Tak. Jak to z każdym testem.
ODPOWIEDZ