Warto dodać, że (jakikolwiek) test resetuje się, dopiero gdy gracze jako grupa opuszczą obszar, a nie pole karty z testem. Czyli jeśli nie ma kłódek, mogę wpaść na test, wykonać go połowicznie (usunąć część tarcz), iść na inne pole, wrócić i dokończyć test, który się nie zresetował. Dopiero jak wyjdziemy z obszaru, test się resetuje. Jeśli wróg nie ma kłódki, to gracz który sobie z nim nie radzi, może opuścić pole, zostawiając wroga samego i nie powoduje to resetu testu.raiden25 pisze:2. Rezygnacja z testu to usunięcie wszystkich pionów z karty i odrzucenie tarcz, potem ponownie trzeba rozstawić tarcze. Wróg się nie resetuje jeśli na polu został choć jeden gracz?
Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
- krecilapka
- Posty: 968
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 188 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
No nie jest dokładnie odwrotnie. Jeśli gracz opuści miejsce to test się resetuje. Miejsce to pole nad kartą właśnie. Nie tylko w przypadku wyjścia z lokacji test się resetuje. Nie można porzucić testu połowicznie rozwiazanego by wrócić później do tego samego punktu. Test należy rozstrzygać od początku po nowym odkryciu karty.
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Instrukcja:
FAQ (https://boardgamegeek.com/thread/1483580/official-faq)pg.11
Note: If you quit a test and change location or space, that test is automatically reset
Słuchać donmakarona, to ekspert od TS18. When does a test reset?
Unfortunately, this mistake was not fixed in v1.1 of the rulebook (sorry folks).
A test resets only when you leave a location, not leave the space.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2016, 14:08 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Nie wiem jak w angielskiej instrukcji, ale w polskiej na temat resetowania tekstu użyto słowa obszar. (rattkin mnie ubiegł)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- krecilapka
- Posty: 968
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 188 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
No to faktycznie racja. Ja bazowałem tylko na podręczniku. To wiele upraszcza
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Mam pytanie do przeprowadzania testów w pierwszej przygodzie:
1. jest taka karta
2. Czy jeśli jakaś karta blokuje gracza tzn, nie może opuścić obszaru do puki nie zrobi testu, to ta kareta blokuje tez innych graczy którzy wkroczą na ten obszar?
1. jest taka karta
Spoiler:
Spoiler:
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Odp.:Karit pisze:Mam pytanie do przeprowadzania testów w pierwszej przygodzie:
1. jest taka kartaSpoiler:
Spoiler:
Odp.: Jeśli nie jest napisane inaczej (np. że karta blokuje pierwszego gracza, który tu wejdzie), to każdy następny który wchodzi, też zostaje zablokowany. Odnośnie opisanej karty:Karit pisze:2. Czy jeśli jakaś karta blokuje gracza tzn, nie może opuścić obszaru do puki nie zrobi testu, to ta kareta blokuje tez innych graczy którzy wkroczą na ten obszar?Spoiler:
Spoiler:
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Pytanie o działanie pewnej karty ze scenariusza Asylum:
Pytanie o niepowodzenie drugiego skoku:
Czy jest możliwe że ktoś w ogóle nie przejdzie jakiegoś scenariusza?
Po co są na planszy miejsca z napisem Codex?
Spoiler:
Spoiler:
Po co są na planszy miejsca z napisem Codex?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Bea pisze:Pytanie o niepowodzenie drugiego skoku:Czy jest możliwe że ktoś w ogóle nie przejdzie jakiegoś scenariusza?Spoiler:
Spoiler:
Zapewne do kolejnych scenariuszyBea pisze:Po co są na planszy miejsca z napisem Codex?
-
- Posty: 1972
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 28 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Mam jedno pytanie, za co płacę 1 JC?
-Jak wchodzę do nowego pokoju i ustawiam swoich bochaterów na poszczególne pola. Potem zaczynam "przeszukiwać" pole, czy to już jest liczone jako akcja? Jak tak to mam jeszcze jedno pytanie.
-Jak wchodzę do nowego pokoju i ustawiam swoich bochaterów na poszczególne pola. Czy pierwsza akcja w nowym pokoju jest darmowa, czy odrazu kosztuje 1 JC?
-Jak wchodzę do nowego pokoju i ustawiam swoich bochaterów na poszczególne pola. Potem zaczynam "przeszukiwać" pole, czy to już jest liczone jako akcja? Jak tak to mam jeszcze jedno pytanie.
-Jak wchodzę do nowego pokoju i ustawiam swoich bochaterów na poszczególne pola. Czy pierwsza akcja w nowym pokoju jest darmowa, czy odrazu kosztuje 1 JC?
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 857 times
- Been thanked: 512 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Płacisz JC za akcję na danej odkrytej karcie. No i oczywiście za przejscia między obszarami (rzut kościa kapitana). Za wejscie na karte i jej odkrycie na obszarze nie płacisz - chyba, ze sie w danym obszarze przemieszczasz po raz drugi na inne pole. To placisz JC
-
- Posty: 1972
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 28 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Dzięki to ostro podkrecilismy stopień trudności. Ostatnie chyba pytanie.
W pokoju mam trzech bohaterów. W jednej "turze" 1 bohater zmienia kartę. 2 i 3 mają akcje na dwóch osobnych kartach. Płacę za to wszystko 1JC, czy aż 3?
W pokoju mam trzech bohaterów. W jednej "turze" 1 bohater zmienia kartę. 2 i 3 mają akcje na dwóch osobnych kartach. Płacę za to wszystko 1JC, czy aż 3?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
To jest tak - ustalacie że płacicie 1 JC i w ramach tego każdy z graczy może wykonać akcję (ruch, testy na karcie albo pas). Więc za ten 1 JC pierwszy gracz zmienia kartę, pozostali dwaj wykonają akcję.
W niektórych scenariuszach możliwa jest porażka totalna, choć gracze mają wtedy opcję wykonać kolejną próbę, jeśli sobie tego życzą.
Interpretowałbym to tak, że karta z kłódką i testem walki to przeciwnik (nawet jeśli ma jakąś inną opcję niż walka) i raz rozpracowany (walką czy innym testem) schodzi z planszy.Bea pisze:Pytanie o działanie pewnej karty ze scenariusza Asylum:Spoiler:
W niektórych scenariuszach możliwa jest porażka totalna, choć gracze mają wtedy opcję wykonać kolejną próbę, jeśli sobie tego życzą.
Spoiler:
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 857 times
- Been thanked: 512 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
1 JCwirusman pisze:Dzięki to ostro podkrecilismy stopień trudności. Ostatnie chyba pytanie.
W pokoju mam trzech bohaterów. W jednej "turze" 1 bohater zmienia kartę. 2 i 3 mają akcje na dwóch osobnych kartach. Płacę za to wszystko 1JC, czy aż 3?
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Czyli pokonany przeciwnik spada po udanym teście, niezależnie na co to był test? Nie tylko po teście walki? To by likwidowało wątpliwości.donmakaron pisze:Interpretowałbym to tak, że karta z kłódką i testem walki to przeciwnik (nawet jeśli ma jakąś inną opcję niż walka) i raz rozpracowany (walką czy innym testem) schodzi z planszy.Bea pisze:Pytanie o działanie pewnej karty ze scenariusza Asylum:Spoiler:
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Trochę tutaj na czuja interpretuję, ale uznałbym każdą kartę z kłódką i testem walki jako przeciwnika. A przeciwnik wg zasad spada, jeśli zabierze się mu w teście (podkreślam - w teście, a nie w teście walki) wszystkie tarcze. Oczywiście trzeba tu brać poprawkę na luźne podejście twórców do tych spraw - dużo kwestii pozostawia szerokie pole do interpretacji (bo czemu byście mieli nie móc zbałamucić tego gościa po tym jak się do was przyłączy?*) i raz przyjęta zasada może nie pasować do jakichś kart z przyszłych scenariuszy.Bea pisze: Czyli pokonany przeciwnik spada po udanym teście, niezależnie na co to był test? Nie tylko po teście walki? To by likwidowało wątpliwości.
*Z drugiej strony też bez sensu by było - przychodzicie do gościa, zamiast z nim walczyć przekonujecie go do swojej sprawy. Wracacie za kilka minut a on znowu agresywny, a że jest waszym sojusznikiem, to wam w tym pomaga... wut?
- JAskier
- Posty: 728
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 15:31
- Lokalizacja: Toruń
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
W podstawce mamy karty nosicieli z różnych klimatów - fantasy, wspolczesne itd. Czy gracze musza wybierac postaci z jednego uniwersum czy moga z różnych?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Wybieramy postaci z danego scenariusza. Do polskiej podstawki dodano odblokowane w kampanii wspieram to alternatywne wersje postaci z różnych scenariuszy. Granie postaciami nie z tego scenariusza będzie powodowało błędy (inne statystyki, nieadekwatne zdolności itd.).JAskier pisze:W podstawce mamy karty nosicieli z różnych klimatów - fantasy, wspolczesne itd. Czy gracze musza wybierac postaci z jednego uniwersum czy moga z różnych?
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Jesteście pewni że karta spada tylko po teście walki? Po innych testach nie? Co jeśli karrta ma wybór: albo pogadaj albo walcz? To jeśli najpierw pogadam to nie spadnie i jeszcze mogę w kolejnej jc zawalczyć?Gambit pisze:Przeciwnik jest u nas traktowany jako coś, z czym trzeba sobie poradzić za pomocą testu walki.rattkin pisze:- co to znaczy "po pokonaniu przeciwnika" (reguła odrzucenia karty i zrobienia dziury w panoramie) - kto jest przeciwnikiem?. Karty nie mają wyszczególnione takiego typu. Czy przeciwnik to każda karta, na której jest test? Czy każda karta, na której jest test walki? Każda karta, na której jest ilustrowane coś żywego, co chce nam zrobić krzywdę? (czy teoretycznie np. wyważenie drzwi testem walki, to pokonanie przeciwnika czy nie?)
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Kartę raz przechodzisz i koniec. Nie możesz z niej czerpać w nieskończoność.Bea pisze:Jesteście pewni że karta spada tylko po teście walki? Po innych testach nie? Co jeśli karrta ma wybór: albo pogadaj albo walcz? To jeśli najpierw pogadam to nie spadnie i jeszcze mogę w kolejnej jc zawalczyć?Gambit pisze:Przeciwnik jest u nas traktowany jako coś, z czym trzeba sobie poradzić za pomocą testu walki.rattkin pisze:- co to znaczy "po pokonaniu przeciwnika" (reguła odrzucenia karty i zrobienia dziury w panoramie) - kto jest przeciwnikiem?. Karty nie mają wyszczególnione takiego typu. Czy przeciwnik to każda karta, na której jest test? Czy każda karta, na której jest test walki? Każda karta, na której jest ilustrowane coś żywego, co chce nam zrobić krzywdę? (czy teoretycznie np. wyważenie drzwi testem walki, to pokonanie przeciwnika czy nie?)
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
ok
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 20:47 przez noico, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Witajcie, mam pytania dwa:
1 ogólne dotycząca riposty.
Jeśli moja odporność jest niższa niż suma czaszek z tarcz i rzutu to tracę tyle pkt zdrowia ile wnosi ta różnica, czy zawsze tylko jeden? Np. Jeśli wyrzuciłem na kościach dwie czaszki, w teście są trzy czaszki, moja odporność to dwa, oznacza- że straciłem 3 pkt zdrowia czy tylko jeden?
2 spojlerjuące
1 ogólne dotycząca riposty.
Jeśli moja odporność jest niższa niż suma czaszek z tarcz i rzutu to tracę tyle pkt zdrowia ile wnosi ta różnica, czy zawsze tylko jeden? Np. Jeśli wyrzuciłem na kościach dwie czaszki, w teście są trzy czaszki, moja odporność to dwa, oznacza- że straciłem 3 pkt zdrowia czy tylko jeden?
2 spojlerjuące
Spoiler:
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Straciłeś tylko jeden punkt zdrowia.wuszu pisze:Witajcie, mam pytania dwa:
1 ogólne dotycząca riposty.
Jeśli moja odporność jest niższa niż suma czaszek z tarcz i rzutu to tracę tyle pkt zdrowia ile wnosi ta różnica, czy zawsze tylko jeden? Np. Jeśli wyrzuciłem na kościach dwie czaszki, w teście są trzy czaszki, moja odporność to dwa, oznacza- że straciłem 3 pkt zdrowia czy tylko jeden?
Jeśli wyrzucono na kości co najmniej 1 czaszkę i w teście nadal pozostała przynajmniej jedna tarcza z czaszką, dochodzi do riposty. Dodajcie czaszki wyrzucone na kościach do tych na tarczach, by określić siłę riposty. Porównajcie ten wynik z odpornością:
– Jeżeli oporność jest równa lub większa niż liczba czaszek, nic się nie dzieje, agent został tylko draśnięty.
– Jeśli odporność jest niższa niż liczba czaszek, agent traci 1 punkt życia (PŻ).
To jest test. Ma ikonę zdolności, której używa i określa, że możesz rzucić tylko raz (a nie tylko jedną kością). Karta nie ma tarcz testów, bo określa w inny sposób czy test się uda czy nie. Tak więc zjada 1 JC.wuszu pisze: 2 spojlerjuąceSpoiler:
Test nie jest definiowany przez występowanie tarcz, a przez rzut kośćmi w liczbie odpowiadającej umiejętności danego nosiciela (aczkolwiek i ta definicja jest dość swobodnie traktowana w TS). Normalnie ma też tarcze określające trudność testu. Tutaj tarcze zastąpione są tekstem.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Dzięki.
AD 2. Czyli jeśli pojawię się po zmianie obszaru nad taką kartą to nie mogę wykonać testu jeszcze w tym ruchu, tylko muszę poczekać na wydatkowanie kolejnej JC?
AD 2. Czyli jeśli pojawię się po zmianie obszaru nad taką kartą to nie mogę wykonać testu jeszcze w tym ruchu, tylko muszę poczekać na wydatkowanie kolejnej JC?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times