Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: osa1908 »

Pytanie wejscie na dany teren nie kosztuje nic.Ale gdy np przesune pionka swojego by pomoc innemu graczowi w walce zuzywam 1JC.Moje pytanie jest czy jak go przesune i potem chce mu pomoc w walce to znowu zuzywam JC do walki czy przesuniecie pionka i walczenie odbywa sie w tej samej JC.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1386
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: raiden25 »

osa1908 pisze:Pytanie wejscie na dany teren nie kosztuje nic.Ale gdy np przesune pionka swojego by pomoc innemu graczowi w walce zuzywam 1JC.Moje pytanie jest czy jak go przesune i potem chce mu pomoc w walce to znowu zuzywam JC do walki czy przesuniecie pionka i walczenie odbywa sie w tej samej JC.
Przesunięcie pozwala wykonać akcje na danym kaflu wiec walkę też. W kolejnej rundzie tez zużywasz jednostkę czasu nawet jak pozostajesz na tym samym polu i walczysz dalej z wrogiem (mam nadzieje ze dobrze pamietam bo dawno nie grałem;) )
Awatar użytkownika
wuszu
Posty: 122
Rejestracja: 20 gru 2008, 01:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: wuszu »

Moim zdaniem jest odwrotnie. Możesz wykonać tylko jedną z trzech akcji: ruch, test, pass. Tak więc przesunięcie zużywa 1JC i pomoc (test) udzielana jest w ramach kolejnej JC.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bea »

wuszu pisze:Moim zdaniem jest odwrotnie. Możesz wykonać tylko jedną z trzech akcji: ruch, test, pass. Tak więc przesunięcie zużywa 1JC i pomoc (test) udzielana jest w ramach kolejnej JC.
Zgadza się.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Patrzcie na to z drugiej strony - najpierw wydajecie 1JC, potem dzięki temu każdy może wykonać akcję (ruch, test, pas). Czyli wydajecie 1JC, za to gracz A wykonuje test walki, a gracz B przesuwa się do gracza A. Wydajecie kolejną JC i teraz gracz B może pomóc w walce.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1386
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: raiden25 »

wuszu pisze:Moim zdaniem jest odwrotnie. Możesz wykonać tylko jedną z trzech akcji: ruch, test, pass. Tak więc przesunięcie zużywa 1JC i pomoc (test) udzielana jest w ramach kolejnej JC.
Źle to ująłem, faktycznie :)
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: dragon77 »

Hejka, pomóżcie pls :)

Scenariusz Sprawa Marcy:

1.
Spoiler:
2.
Spoiler:
3.
Spoiler:
4. Czy jeśli walczymy z kimkolwiek to możemy odwrócić kartę awersem do góry czy tylko wykładamy tarcze, a karta pozostaje zakryta dla reszty grupy ?

5.
Spoiler:
6.
Spoiler:
Z góry wielkie dzięki za pomoc ! ;)
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Lothrain »

dragon77 pisze: Scenariusz Sprawa Marcy:
1.
Spoiler:
Tak ma działać.
dragon77 pisze:2.
Spoiler:
Spoiler:
dragon77 pisze:3.
Spoiler:
Nie można ich tak wykorzystać.
dragon77 pisze:4. Czy jeśli walczymy z kimkolwiek to możemy odwrócić kartę awersem do góry czy tylko wykładamy tarcze, a karta pozostaje zakryta dla reszty grupy?
Ja gram, że odwracamy, nie dajmy się zwariować.
dragon77 pisze:5.
Spoiler:
Spoiler:
dragon77 pisze:6.
Spoiler:
Ja gram, że przedmioty-żetony może dać dowolna osoba, niekoniecznie ta rozmawiająca z osobą, która czegoś żąda. Co innego w przypadku przedmiotów-kart. Ale tego rozwiązania nie jestem pewien.
pivi
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2017, 15:09

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: pivi »

Brałem udział w tej sesji to się włączę do dyskusji :)
Lothrain pisze:
dragon77 pisze: Scenariusz Sprawa Marcy:
2.
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Lothrain pisze:
dragon77 pisze:3.
Spoiler:
Nie można ich tak wykorzystać.
a dlaczego jeśli mogę wiedzieć?
Spoiler:
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bary »

Lothrain pisze:
dragon77 pisze: Scenariusz Sprawa Marcy:
1.
Spoiler:
Tak ma działać.
Spoiler:
Lothrain pisze:
dragon77 pisze:2.
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:

I jeszcze jedno ogólne pytanko ode mnie. Mamy taką sytuację. Wchodzimy na nowy obszar, każdy wybiera sobie kartę i jedna osoba ma na swojej tekst "stoisz przed lodówką, jeżeli masz klucz 13 możesz ją otworzyć bez straty czasu, jeżeli nie, poświeć 1 jednostkę czasu aby uporać się z zamkiem"*. I teraz pytanie- na karcie nie ma info o teście, więc jak ktoś ma klucz to otwiera tę lodówkę w ramach czytania karty i następnie w ramach wydanej wspólnie jednostki czasu może się przesunąć na inną kartę?

* przykład wymyślony
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Lothrain »

Bary pisze:
Spoiler:
Tak jest, czy staniesz, czy miniesz - spadają.
Bary pisze:I jeszcze jedno ogólne pytanko ode mnie. Mamy taką sytuację. Wchodzimy na nowy obszar, każdy wybiera sobie kartę i jedna osoba ma na swojej tekst "stoisz przed lodówką, jeżeli masz klucz 13 możesz ją otworzyć bez straty czasu, jeżeli nie, poświeć 1 jednostkę czasu aby uporać się z zamkiem"*. I teraz pytanie- na karcie nie ma info o teście, więc jak ktoś ma klucz to otwiera tę lodówkę w ramach czytania karty i następnie w ramach wydanej wspólnie jednostki czasu może się przesunąć na inną kartę?
Dokładnie tak.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Z tą lodówką to zależy jak jest opisane i jakiej ikonki używa karta. Zwracam uwagę, że gra używa dwóch ikonek: jedna oznacza utratę 1JC przez danego gracza (i w tej jednostce czasu inni mogą wykonywać swoje akcje),druga oznacza utratę 1JC przez całą grupę.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bary »

donmakaron pisze:Z tą lodówką to zależy jak jest opisane i jakiej ikonki używa karta. Zwracam uwagę, że gra używa dwóch ikonek: jedna oznacza utratę 1JC przez danego gracza (i w tej jednostce czasu inni mogą wykonywać swoje akcje),druga oznacza utratę 1JC przez całą grupę.
Masz rację, faktycznie jest takie rozróżnienie, o którym zapomniałem! Czyli reasumując, jeśli cała grupa ma stracić jednostkę czasu to po prostu ją płacimy i gramy dalej wykorzystując kolejną jednostkę dla całej grupy do rozpatrzenia normalnych akcji, a jeżeli tylko ja ją tracę, to wtedy poświęcam na to swoją akcję.

I ostatnie pytanie.
Spoiler:
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Bary pisze:Masz rację, faktycznie jest takie rozróżnienie, o którym zapomniałem! Czyli reasumując, jeśli cała grupa ma stracić jednostkę czasu to po prostu ją płacimy i gramy dalej wykorzystując kolejną jednostkę dla całej grupy do rozpatrzenia normalnych akcji, a jeżeli tylko ja ją tracę, to wtedy poświęcam na to swoją akcję.
Zgadza się :)
Bary pisze:I ostatnie pytanie.
Spoiler:
W odpowiedzi:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bary »

Dzięki! :)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Azriel
Posty: 362
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:43
Lokalizacja: Kraków

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Azriel »

Jestem przed pierwszą rozgrywką, więc wybaczcie, jeżeli poniższe pytania nie mają sensu ;)
Będę używał terminów z polskiej wersji gry.

1. Czy wszyscy gracze jednocześnie sprawdzają karty pól, do których się udali, czy robią to w jakiejś kolejności?
2. Z zasad:
Odkrycie zamkniętej karty
Gdy zapis na karcie odnosi się do zamkniętej karty z warunkiem, którą możecie
lub musicie odsłonić natychmiast w tym samym obszarze, nie pobieracie
wtedy odpowiadającego jej żetonu zadania. Po prostu zastępujecie bieżącą
kartę zamkniętą kartą i natychmiast ją odczytujecie. W praktyce zastępuje ona
poprzednią kartę. Nie kosztuje to żadnych JC.
Tutaj możliwe, że trochę mieszam, ale powiedzmy, że są pola od A do E. Każdy gracz wybiera pole, które chce eksplorować. Pole B nakazuje odkrycie karty z pola D. Czy jest możliwa sytuacja, w której na polu D już znajduje się jakiś gracz? Co wtedy robimy?

Macie może jakieś rady przed pierwszą rozgrywką? :P
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1386
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: raiden25 »

Azriel pisze:Jestem przed pierwszą rozgrywką, więc wybaczcie, jeżeli poniższe pytania nie mają sensu ;)
Będę używał terminów z polskiej wersji gry.

1. Czy wszyscy gracze jednocześnie sprawdzają karty pól, do których się udali, czy robią to w jakiejś kolejności?
2. Z zasad:
Odkrycie zamkniętej karty
Gdy zapis na karcie odnosi się do zamkniętej karty z warunkiem, którą możecie
lub musicie odsłonić natychmiast w tym samym obszarze, nie pobieracie
wtedy odpowiadającego jej żetonu zadania. Po prostu zastępujecie bieżącą
kartę zamkniętą kartą i natychmiast ją odczytujecie. W praktyce zastępuje ona
poprzednią kartę. Nie kosztuje to żadnych JC.
Tutaj możliwe, że trochę mieszam, ale powiedzmy, że są pola od A do E. Każdy gracz wybiera pole, które chce eksplorować. Pole B nakazuje odkrycie karty z pola D. Czy jest możliwa sytuacja, w której na polu D już znajduje się jakiś gracz? Co wtedy robimy?

Macie może jakieś rady przed pierwszą rozgrywką? :P
Ad.1 Tak, wszyscy na raz.
Ad.2 Takie karty zazwyczaj mówią o natychmiastowym odsłonięciu karty na która nie dało się pójść od razu wiec raczej tam nie może nikogo być. Jednak jeśli tak się zdarzy (nie grałem we wszystkie scenariusze) to czytacie oboje tą kartę.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Bea »

Pytanie do Scenariusza Sprawa Marcy. Jesteśmy w połowie rozgrywki i mamy kilka wątpliwości.
1.
Spoiler:
2.
Spoiler:
3.
Czy jeśli na karcie pojawia się wybór (zrób to i dostaniesz coś lub zrób tamto i dostaniesz coś innego) to na rozstrzygnięcie tego wyboru poświęcamy kolejną jednostkę czasu czy robimy to w ramach jednostki czasu wydanej na wejście na daną kartę. Zaznaczam że nie ma rzutu kośćmi. Czy taką kartę też odrzucamy po rozpatrzeniu jak kartę przeciwnika?
Awatar użytkownika
wuszu
Posty: 122
Rejestracja: 20 gru 2008, 01:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: wuszu »

Ad 1.
Tak
Ad 2.
Spoiler:
Ad 3.
Jeśli to nie jest test to akcja jest w ramach wydanej JC.

I moje pytanie:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Lothrain »

wuszu pisze:I moje pytanie:
Spoiler:
Jeden.
tomekkw1003
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2017, 12:27

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: tomekkw1003 »

Jestem po trzech scenariuszach. Czytałem instrukcję kilkukrotnie ale i tak kilka sytuacji wprawiło mnie w konsternację…:

Pytanie nr. 1 (dla tych co przeszli minimum jeden scenariusz)
Spoiler:
Pytanie nr.2 (dla tych co przeszli minimum jeden scenariusz)
Spoiler:
Pytanie nr.3 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)
Spoiler:
Pytanie nr. 4 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)
Spoiler:
Pytanie nr. 5 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)
Spoiler:
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

tomekkw1003 pisze: Pytanie nr. 1 (dla tych co przeszli minimum jeden scenariusz)
Spoiler:
Odp.:
Spoiler:
tomekkw1003 pisze: Pytanie nr.2 (dla tych co przeszli minimum jeden scenariusz)
Spoiler:
Wywołuje to taki efekt jakbyś w teście ściągnął wszystkie blaszki przeciwnikowi. Postępuj wg normalnych zasad.
tomekkw1003 pisze: Pytanie nr.3 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)
Spoiler:
A nie wymaga to testu przypadkiem? Sprawdzę dokładnie jak te karty wyglądają i dam znać.
tomekkw1003 pisze: Pytanie nr. 4 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)
Spoiler:
Odp.:
Spoiler:
tomekkw1003 pisze: Pytanie nr. 5 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)
Spoiler:
Odp.:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 23 sty 2017, 17:32 przez donmakaron, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

tomekkw1003 pisze:Pytanie nr.3 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)
Spoiler:
I znalazłem odpowiedź:
Spoiler:
tomekkw1003 pisze:Pytanie nr. 5 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)
Spoiler:
Tu też:
Spoiler:
///
Koniecznie w wątku z zasadami? :|
Ostatnio zmieniony 23 sty 2017, 17:51 przez donmakaron, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: krecilapka »

To wspaniale że się dzieje :). Ale lepiej niech się dzieje w wątku o grze a nie z zasadami ;)

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ