Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Pytanie wejscie na dany teren nie kosztuje nic.Ale gdy np przesune pionka swojego by pomoc innemu graczowi w walce zuzywam 1JC.Moje pytanie jest czy jak go przesune i potem chce mu pomoc w walce to znowu zuzywam JC do walki czy przesuniecie pionka i walczenie odbywa sie w tej samej JC.
- raiden25
- Posty: 1386
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Przesunięcie pozwala wykonać akcje na danym kaflu wiec walkę też. W kolejnej rundzie tez zużywasz jednostkę czasu nawet jak pozostajesz na tym samym polu i walczysz dalej z wrogiem (mam nadzieje ze dobrze pamietam bo dawno nie grałem;) )osa1908 pisze:Pytanie wejscie na dany teren nie kosztuje nic.Ale gdy np przesune pionka swojego by pomoc innemu graczowi w walce zuzywam 1JC.Moje pytanie jest czy jak go przesune i potem chce mu pomoc w walce to znowu zuzywam JC do walki czy przesuniecie pionka i walczenie odbywa sie w tej samej JC.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Moim zdaniem jest odwrotnie. Możesz wykonać tylko jedną z trzech akcji: ruch, test, pass. Tak więc przesunięcie zużywa 1JC i pomoc (test) udzielana jest w ramach kolejnej JC.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Zgadza się.wuszu pisze:Moim zdaniem jest odwrotnie. Możesz wykonać tylko jedną z trzech akcji: ruch, test, pass. Tak więc przesunięcie zużywa 1JC i pomoc (test) udzielana jest w ramach kolejnej JC.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Patrzcie na to z drugiej strony - najpierw wydajecie 1JC, potem dzięki temu każdy może wykonać akcję (ruch, test, pas). Czyli wydajecie 1JC, za to gracz A wykonuje test walki, a gracz B przesuwa się do gracza A. Wydajecie kolejną JC i teraz gracz B może pomóc w walce.
- raiden25
- Posty: 1386
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Źle to ująłem, faktyczniewuszu pisze:Moim zdaniem jest odwrotnie. Możesz wykonać tylko jedną z trzech akcji: ruch, test, pass. Tak więc przesunięcie zużywa 1JC i pomoc (test) udzielana jest w ramach kolejnej JC.
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Hejka, pomóżcie pls
Scenariusz Sprawa Marcy:
1.
2.
3.
4. Czy jeśli walczymy z kimkolwiek to możemy odwrócić kartę awersem do góry czy tylko wykładamy tarcze, a karta pozostaje zakryta dla reszty grupy ?
5.
6.
Z góry wielkie dzięki za pomoc !
Scenariusz Sprawa Marcy:
1.
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
5.
Spoiler:
Spoiler:
- Lothrain
- Posty: 3410
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Tak ma działać.dragon77 pisze: Scenariusz Sprawa Marcy:
1.Spoiler:
dragon77 pisze:2.Spoiler:
Spoiler:
Nie można ich tak wykorzystać.dragon77 pisze:3.Spoiler:
Ja gram, że odwracamy, nie dajmy się zwariować.dragon77 pisze:4. Czy jeśli walczymy z kimkolwiek to możemy odwrócić kartę awersem do góry czy tylko wykładamy tarcze, a karta pozostaje zakryta dla reszty grupy?
dragon77 pisze:5.Spoiler:
Spoiler:
Ja gram, że przedmioty-żetony może dać dowolna osoba, niekoniecznie ta rozmawiająca z osobą, która czegoś żąda. Co innego w przypadku przedmiotów-kart. Ale tego rozwiązania nie jestem pewien.dragon77 pisze:6.Spoiler:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Brałem udział w tej sesji to się włączę do dyskusji
Lothrain pisze:dragon77 pisze: Scenariusz Sprawa Marcy:
2.Spoiler:Spoiler:
Spoiler:
a dlaczego jeśli mogę wiedzieć?Lothrain pisze:Nie można ich tak wykorzystać.dragon77 pisze:3.Spoiler:
Spoiler:
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Lothrain pisze:Tak ma działać.dragon77 pisze: Scenariusz Sprawa Marcy:
1.Spoiler:
Spoiler:
Lothrain pisze:dragon77 pisze:2.Spoiler:Spoiler:
Spoiler:
I jeszcze jedno ogólne pytanko ode mnie. Mamy taką sytuację. Wchodzimy na nowy obszar, każdy wybiera sobie kartę i jedna osoba ma na swojej tekst "stoisz przed lodówką, jeżeli masz klucz 13 możesz ją otworzyć bez straty czasu, jeżeli nie, poświeć 1 jednostkę czasu aby uporać się z zamkiem"*. I teraz pytanie- na karcie nie ma info o teście, więc jak ktoś ma klucz to otwiera tę lodówkę w ramach czytania karty i następnie w ramach wydanej wspólnie jednostki czasu może się przesunąć na inną kartę?
* przykład wymyślony
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Lothrain
- Posty: 3410
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Tak jest, czy staniesz, czy miniesz - spadają.Bary pisze:Spoiler:
Dokładnie tak.Bary pisze:I jeszcze jedno ogólne pytanko ode mnie. Mamy taką sytuację. Wchodzimy na nowy obszar, każdy wybiera sobie kartę i jedna osoba ma na swojej tekst "stoisz przed lodówką, jeżeli masz klucz 13 możesz ją otworzyć bez straty czasu, jeżeli nie, poświeć 1 jednostkę czasu aby uporać się z zamkiem"*. I teraz pytanie- na karcie nie ma info o teście, więc jak ktoś ma klucz to otwiera tę lodówkę w ramach czytania karty i następnie w ramach wydanej wspólnie jednostki czasu może się przesunąć na inną kartę?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Z tą lodówką to zależy jak jest opisane i jakiej ikonki używa karta. Zwracam uwagę, że gra używa dwóch ikonek: jedna oznacza utratę 1JC przez danego gracza (i w tej jednostce czasu inni mogą wykonywać swoje akcje),druga oznacza utratę 1JC przez całą grupę.
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Masz rację, faktycznie jest takie rozróżnienie, o którym zapomniałem! Czyli reasumując, jeśli cała grupa ma stracić jednostkę czasu to po prostu ją płacimy i gramy dalej wykorzystując kolejną jednostkę dla całej grupy do rozpatrzenia normalnych akcji, a jeżeli tylko ja ją tracę, to wtedy poświęcam na to swoją akcję.donmakaron pisze:Z tą lodówką to zależy jak jest opisane i jakiej ikonki używa karta. Zwracam uwagę, że gra używa dwóch ikonek: jedna oznacza utratę 1JC przez danego gracza (i w tej jednostce czasu inni mogą wykonywać swoje akcje),druga oznacza utratę 1JC przez całą grupę.
I ostatnie pytanie.
Spoiler:
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Zgadza się :)Bary pisze:Masz rację, faktycznie jest takie rozróżnienie, o którym zapomniałem! Czyli reasumując, jeśli cała grupa ma stracić jednostkę czasu to po prostu ją płacimy i gramy dalej wykorzystując kolejną jednostkę dla całej grupy do rozpatrzenia normalnych akcji, a jeżeli tylko ja ją tracę, to wtedy poświęcam na to swoją akcję.
W odpowiedzi:Bary pisze:I ostatnie pytanie.Spoiler:
Spoiler:
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Dzięki!
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Jestem przed pierwszą rozgrywką, więc wybaczcie, jeżeli poniższe pytania nie mają sensu
Będę używał terminów z polskiej wersji gry.
1. Czy wszyscy gracze jednocześnie sprawdzają karty pól, do których się udali, czy robią to w jakiejś kolejności?
2. Z zasad:
Macie może jakieś rady przed pierwszą rozgrywką?
Będę używał terminów z polskiej wersji gry.
1. Czy wszyscy gracze jednocześnie sprawdzają karty pól, do których się udali, czy robią to w jakiejś kolejności?
2. Z zasad:
Tutaj możliwe, że trochę mieszam, ale powiedzmy, że są pola od A do E. Każdy gracz wybiera pole, które chce eksplorować. Pole B nakazuje odkrycie karty z pola D. Czy jest możliwa sytuacja, w której na polu D już znajduje się jakiś gracz? Co wtedy robimy?Odkrycie zamkniętej karty
Gdy zapis na karcie odnosi się do zamkniętej karty z warunkiem, którą możecie
lub musicie odsłonić natychmiast w tym samym obszarze, nie pobieracie
wtedy odpowiadającego jej żetonu zadania. Po prostu zastępujecie bieżącą
kartę zamkniętą kartą i natychmiast ją odczytujecie. W praktyce zastępuje ona
poprzednią kartę. Nie kosztuje to żadnych JC.
Macie może jakieś rady przed pierwszą rozgrywką?
- raiden25
- Posty: 1386
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Ad.1 Tak, wszyscy na raz.Azriel pisze:Jestem przed pierwszą rozgrywką, więc wybaczcie, jeżeli poniższe pytania nie mają sensu
Będę używał terminów z polskiej wersji gry.
1. Czy wszyscy gracze jednocześnie sprawdzają karty pól, do których się udali, czy robią to w jakiejś kolejności?
2. Z zasad:Tutaj możliwe, że trochę mieszam, ale powiedzmy, że są pola od A do E. Każdy gracz wybiera pole, które chce eksplorować. Pole B nakazuje odkrycie karty z pola D. Czy jest możliwa sytuacja, w której na polu D już znajduje się jakiś gracz? Co wtedy robimy?Odkrycie zamkniętej karty
Gdy zapis na karcie odnosi się do zamkniętej karty z warunkiem, którą możecie
lub musicie odsłonić natychmiast w tym samym obszarze, nie pobieracie
wtedy odpowiadającego jej żetonu zadania. Po prostu zastępujecie bieżącą
kartę zamkniętą kartą i natychmiast ją odczytujecie. W praktyce zastępuje ona
poprzednią kartę. Nie kosztuje to żadnych JC.
Macie może jakieś rady przed pierwszą rozgrywką?
Ad.2 Takie karty zazwyczaj mówią o natychmiastowym odsłonięciu karty na która nie dało się pójść od razu wiec raczej tam nie może nikogo być. Jednak jeśli tak się zdarzy (nie grałem we wszystkie scenariusze) to czytacie oboje tą kartę.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Pytanie do Scenariusza Sprawa Marcy. Jesteśmy w połowie rozgrywki i mamy kilka wątpliwości.
1.
2.
3.
Czy jeśli na karcie pojawia się wybór (zrób to i dostaniesz coś lub zrób tamto i dostaniesz coś innego) to na rozstrzygnięcie tego wyboru poświęcamy kolejną jednostkę czasu czy robimy to w ramach jednostki czasu wydanej na wejście na daną kartę. Zaznaczam że nie ma rzutu kośćmi. Czy taką kartę też odrzucamy po rozpatrzeniu jak kartę przeciwnika?
1.
Spoiler:
Spoiler:
Czy jeśli na karcie pojawia się wybór (zrób to i dostaniesz coś lub zrób tamto i dostaniesz coś innego) to na rozstrzygnięcie tego wyboru poświęcamy kolejną jednostkę czasu czy robimy to w ramach jednostki czasu wydanej na wejście na daną kartę. Zaznaczam że nie ma rzutu kośćmi. Czy taką kartę też odrzucamy po rozpatrzeniu jak kartę przeciwnika?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Ad 1.
Tak
Ad 2.
Ad 3.
Jeśli to nie jest test to akcja jest w ramach wydanej JC.
I moje pytanie:
Tak
Ad 2.
Spoiler:
Jeśli to nie jest test to akcja jest w ramach wydanej JC.
I moje pytanie:
Spoiler:
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 sty 2017, 12:27
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Jestem po trzech scenariuszach. Czytałem instrukcję kilkukrotnie ale i tak kilka sytuacji wprawiło mnie w konsternację…:
Pytanie nr. 1 (dla tych co przeszli minimum jeden scenariusz)
Pytanie nr.2 (dla tych co przeszli minimum jeden scenariusz)
Pytanie nr.3 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)
Pytanie nr. 4 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)
Pytanie nr. 5 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)
Pytanie nr. 1 (dla tych co przeszli minimum jeden scenariusz)
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Odp.:tomekkw1003 pisze: Pytanie nr. 1 (dla tych co przeszli minimum jeden scenariusz)Spoiler:
Spoiler:
Wywołuje to taki efekt jakbyś w teście ściągnął wszystkie blaszki przeciwnikowi. Postępuj wg normalnych zasad.tomekkw1003 pisze: Pytanie nr.2 (dla tych co przeszli minimum jeden scenariusz)Spoiler:
A nie wymaga to testu przypadkiem? Sprawdzę dokładnie jak te karty wyglądają i dam znać.tomekkw1003 pisze: Pytanie nr.3 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)Spoiler:
Odp.:tomekkw1003 pisze: Pytanie nr. 4 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)Spoiler:
Spoiler:
Odp.:tomekkw1003 pisze: Pytanie nr. 5 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)Spoiler:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 23 sty 2017, 17:32 przez donmakaron, łącznie zmieniany 1 raz.
- Board Game Girl
- Posty: 384
- Rejestracja: 28 cze 2013, 11:45
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
I znalazłem odpowiedź:tomekkw1003 pisze:Pytanie nr.3 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)Spoiler:
Spoiler:
Tu też:tomekkw1003 pisze:Pytanie nr. 5 (dla tych co przeszli proroctwo smoków)Spoiler:
Spoiler:
Koniecznie w wątku z zasadami?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2017, 17:51 przez donmakaron, łącznie zmieniany 1 raz.
- krecilapka
- Posty: 968
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 188 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
To wspaniale że się dzieje . Ale lepiej niech się dzieje w wątku o grze a nie z zasadami
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka