Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Star Wars Rebellion
Jeszcze pytanko dotyczące kart akcji z wizerunkiem liderów, odnoszących się do fazy przydziału.
Przykład:
Karta akcji z wizerunkiem Lando Calrissiana której można użyć w trakcie przydziału. Treść karty mniej więcej jest taka "Umieść lidera przypisanego do tej karty w dowolnym układzie".
Rozumiem, że Lando "wyskakuje" z puli liderów przed fazą dowodzenia tzn przed wykonywaniem misji.
Czy może być tak, że każdą kartę akcji traktujemy jako bonusik do kart misji tzn. przydzielam lidera Lando Calrissian do misji i wykorzystuję jednocześnie kartę akcji czyli wykonuję małe combo?
Przykład:
Karta akcji z wizerunkiem Lando Calrissiana której można użyć w trakcie przydziału. Treść karty mniej więcej jest taka "Umieść lidera przypisanego do tej karty w dowolnym układzie".
Rozumiem, że Lando "wyskakuje" z puli liderów przed fazą dowodzenia tzn przed wykonywaniem misji.
Czy może być tak, że każdą kartę akcji traktujemy jako bonusik do kart misji tzn. przydzielam lidera Lando Calrissian do misji i wykorzystuję jednocześnie kartę akcji czyli wykonuję małe combo?
- Perf
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 37 times
Re: Star Wars Rebellion
Instrukcja precyzuje, że karty akcji typu "Assignment" mogą być zagrywane zamiast przydzielania lidera do misji.lazarro pisze:Jeszcze pytanko dotyczące kart akcji z wizerunkiem liderów, odnoszących się do fazy przydziału.
Przykład:
Karta akcji z wizerunkiem Lando Calrissiana której można użyć w trakcie przydziału. Treść karty mniej więcej jest taka "Umieść lidera przypisanego do tej karty w dowolnym układzie".
Rozumiem, że Lando "wyskakuje" z puli liderów przed fazą dowodzenia tzn przed wykonywaniem misji.
Czy może być tak, że każdą kartę akcji traktujemy jako bonusik do kart misji tzn. przydzielam lidera Lando Calrissian do misji i wykorzystuję jednocześnie kartę akcji czyli wykonuję małe combo?
Nie mówiąc o tym, że jednym z kroków przydzielania lidera do misji jest wzięcie go z puli, zatem skoro już jest na planszy, nie może być przydzielony do misji. Chyba że jeszcze w fazie przydziałów użyjemy zdolności która "wraca" lidera z planszy do puli (póki co mamy jedną taką: "Track Them" z rozszerzenia).
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Star Wars Rebellion
Dobra - przekopałem się przez cały wątek i narobiłem notatek
Pozostały tylko pojedyncze kwestie, bo lista moich pierwotnych pytań po tej lekturze diametralnie zmalała.
Po kolei więc:
1. Sytuacja w której Rebelia ma ujawnioną Bazę, przetrwała atak Imperium ale nie ma już liderów w puli. Jedynego lidera jakiego ma to lider przypisany do Gwałtownej Mobilizacji (w fazie przydziału). Imperium ma natomiast jeszcze liderów w puli oraz tych przypisanych do misji. Czy w takiej sytuacji:
a) gracz Rebelii chcąc rozpatrzyć kartę misji Gwałt. Mob. musi czekać aż Imperium zagra wszystkie swoje ruchy (misje i ew. aktywacje ukladów)? Oznaczałoby to, że w tej sytuacji Rebelia niejako pasuje ale z jedną misja jest zawieszona do końca ruchów / misji Imperium?
b) gracz Rebelii musi od razu odsłonić kartę misji Gwałt. Mob. i pokazać że będzie wykonywał przeniesienie bazy, ale dopiero po ruchach Imperium? (czyli Imperium będzie wiedziało, że na koniec tury gracz Rebelii może próbowac przenieść bazę)
2. Do misji przydzielony jest lider "X" i "y" - misja jest wykonywana w układzie, w którym był już lider "z". Rozumiem, że do powodzenia misji liczą się zarówno liderzy "x" i "y" jak i lider "z"?
3. Pytanie zadane już wcześniej ,ale nie było na nie odpowiedzi. Dotyczy Gwiazdy Śmierci.
Pozostały tylko pojedyncze kwestie, bo lista moich pierwotnych pytań po tej lekturze diametralnie zmalała.
Po kolei więc:
1. Sytuacja w której Rebelia ma ujawnioną Bazę, przetrwała atak Imperium ale nie ma już liderów w puli. Jedynego lidera jakiego ma to lider przypisany do Gwałtownej Mobilizacji (w fazie przydziału). Imperium ma natomiast jeszcze liderów w puli oraz tych przypisanych do misji. Czy w takiej sytuacji:
a) gracz Rebelii chcąc rozpatrzyć kartę misji Gwałt. Mob. musi czekać aż Imperium zagra wszystkie swoje ruchy (misje i ew. aktywacje ukladów)? Oznaczałoby to, że w tej sytuacji Rebelia niejako pasuje ale z jedną misja jest zawieszona do końca ruchów / misji Imperium?
b) gracz Rebelii musi od razu odsłonić kartę misji Gwałt. Mob. i pokazać że będzie wykonywał przeniesienie bazy, ale dopiero po ruchach Imperium? (czyli Imperium będzie wiedziało, że na koniec tury gracz Rebelii może próbowac przenieść bazę)
2. Do misji przydzielony jest lider "X" i "y" - misja jest wykonywana w układzie, w którym był już lider "z". Rozumiem, że do powodzenia misji liczą się zarówno liderzy "x" i "y" jak i lider "z"?
3. Pytanie zadane już wcześniej ,ale nie było na nie odpowiedzi. Dotyczy Gwiazdy Śmierci.
Chętnie się dowiem jaka jest odpowiedź.A mianowicie jak wyglada sprawa zwyciestwa? chodzi mi o to iz GS po uzyciu superlasera niszczy uklad, ale nie niszczy jednostek floty kosmicznej, ktore sie tam znajduja - wiec jak to sie ma do bazy rebelii. Czy jest to tak, że załóżmy jesli baza rebelii jest utajniona i w tym ukladzie pojawi sie GS i powiedzmy gracz imperium uzyje " na chybil trafil" superlasera niszczy uklad gra sie konczy bo wszystko bylo ukryte lacznie z jednostakami floty ( shcowane w podziemnych hangarach ), a w momencie gdy baza jest odkryta wlatuje GS niszczy planete wraz z jednostkami naziemnymi, ale flote musi jeszcze zniszczyc w kolejnych fazach walki kosmicznej - abyd doprowadzic do calkowitego zniszczenia jednostek w tym ukladzie.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
1. Opcja b - Mobilizację odsłaniasz, jak każdą inną misję. Tyle że odpala się dopiero pod koniec fazy akcji.tejot pisze:Dobra - przekopałem się przez cały wątek i narobiłem notatek
Pozostały tylko pojedyncze kwestie, bo lista moich pierwotnych pytań po tej lekturze diametralnie zmalała.
Po kolei więc:
1. Sytuacja w której Rebelia ma ujawnioną Bazę, przetrwała atak Imperium ale nie ma już liderów w puli. Jedynego lidera jakiego ma to lider przypisany do Gwałtownej Mobilizacji (w fazie przydziału). Imperium ma natomiast jeszcze liderów w puli oraz tych przypisanych do misji. Czy w takiej sytuacji:
a) gracz Rebelii chcąc rozpatrzyć kartę misji Gwałt. Mob. musi czekać aż Imperium zagra wszystkie swoje ruchy (misje i ew. aktywacje ukladów)? Oznaczałoby to, że w tej sytuacji Rebelia niejako pasuje ale z jedną misja jest zawieszona do końca ruchów / misji Imperium?
b) gracz Rebelii musi od razu odsłonić kartę misji Gwałt. Mob. i pokazać że będzie wykonywał przeniesienie bazy, ale dopiero po ruchach Imperium? (czyli Imperium będzie wiedziało, że na koniec tury gracz Rebelii może próbowac przenieść bazę)
2. Do misji przydzielony jest lider "X" i "y" - misja jest wykonywana w układzie, w którym był już lider "z". Rozumiem, że do powodzenia misji liczą się zarówno liderzy "x" i "y" jak i lider "z"?
3. Pytanie zadane już wcześniej ,ale nie było na nie odpowiedzi. Dotyczy Gwiazdy Śmierci.Chętnie się dowiem jaka jest odpowiedź.A mianowicie jak wyglada sprawa zwyciestwa? chodzi mi o to iz GS po uzyciu superlasera niszczy uklad, ale nie niszczy jednostek floty kosmicznej, ktore sie tam znajduja - wiec jak to sie ma do bazy rebelii. Czy jest to tak, że załóżmy jesli baza rebelii jest utajniona i w tym ukladzie pojawi sie GS i powiedzmy gracz imperium uzyje " na chybil trafil" superlasera niszczy uklad gra sie konczy bo wszystko bylo ukryte lacznie z jednostakami floty ( shcowane w podziemnych hangarach ), a w momencie gdy baza jest odkryta wlatuje GS niszczy planete wraz z jednostkami naziemnymi, ale flote musi jeszcze zniszczyc w kolejnych fazach walki kosmicznej - abyd doprowadzic do calkowitego zniszczenia jednostek w tym ukladzie.
2. Tak, liczą się wszyscy liderzy, tak samo przeciwnik blokuje też tymi, którzy już tam stoją.
3. Zniszczenie układu bazy Rebelii to wygrana Imperium.
Przy okazji zareklamuję grupę Gry planszowe - pytania o zasady na Facebooku .Q: If the Imperial player uses the “Superlaser Online” card to
destroy the Rebel base while is still hidden, does the Imperial
player win the game?
A: Yes.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- raj
- Administrator
- Posty: 5171
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 868 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
ad 2) Wyjątkiem jest sytuacja gdy dany lider jest uwięziony, chyba, że dana misja dotyczy go bezpośrednio (uwolnienie, przesłuchanie)
ad 3) Jeżeli baza była ukryta w chwili ostrzelania superlaserem to rebelia przegrywa, chyba że poza bazą w tym systemie były okręty (patrz dalej). Jeżeli baza była ujawniona i w kosmosie są okręty, to musza zostać zniszczone aby Imperium wygrało.
ad 3) Jeżeli baza była ukryta w chwili ostrzelania superlaserem to rebelia przegrywa, chyba że poza bazą w tym systemie były okręty (patrz dalej). Jeżeli baza była ujawniona i w kosmosie są okręty, to musza zostać zniszczone aby Imperium wygrało.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Star Wars Rebellion
Hej, orientuje sie ktoś czy FAQ do Rebelii zostało przetłumaczone na język polski?
Re: Star Wars Rebellion
Mam dwa pytania:
1. Rebelia: Limit budowy jednostek na układ wynosi 2, co jednak w sytuacji, gdy wszystko rozstawiłem i mam jeszcze jednostki "nadprogramowe" (było ich np. dużo w kolejce z poprzednich rund) - czy nie są wystawiane? Czy np. wystawiane w bazie rebelii?
2. Rebelia: plany gwiazdy śmierci - co w sytuacji gdy w układzie jest tylko gwiazda śmierci i X-wingi, czy mogę zagrywać kartę planów non-stop póki mam chociać jednego x-winga?
1. Rebelia: Limit budowy jednostek na układ wynosi 2, co jednak w sytuacji, gdy wszystko rozstawiłem i mam jeszcze jednostki "nadprogramowe" (było ich np. dużo w kolejce z poprzednich rund) - czy nie są wystawiane? Czy np. wystawiane w bazie rebelii?
2. Rebelia: plany gwiazdy śmierci - co w sytuacji gdy w układzie jest tylko gwiazda śmierci i X-wingi, czy mogę zagrywać kartę planów non-stop póki mam chociać jednego x-winga?
Moja kolekcja: http://bit.ly/2dJgLM3
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
KKZ, strona 13, Wystawianie jednostek:
"Jeśli gracz nie może (lub nie chce) wystawić niektórych ze swoich jednostek, umieszcza je z powrotem na polu 1 swojej kolejki budowy."
Tak, ale pamiętaj, że Gwiazda Śmierci się broni.
Re: Star Wars Rebellion
Dzięki za odp.! Tak, wiem, że gwiazda się broni, ale rzuca jedynie czerwonymi koścmi i jest jest nimi tak łatwo trafić X-winga
Moja kolekcja: http://bit.ly/2dJgLM3
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
Tak, ale pamiętaj, że może wyrzucić miecze świetlne, dzięki czemu dociąga kartę, a tam np. "Zadaj jedno uszkodzenie" Sytuacja jest jasna, jeśli jest to Gwiazda Śmierci w Budowie, bo ona nie broni się w ogóle. Jeśli jednak przeciwnik zostawił ją niebronioną, to zasłużył sobie na autosukces "Planów Gwiazdy Śmierci"
-
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Star Wars Rebellion
Cześć mam pytanko.
Gdy wysyłam na planetę postać na której jest już jakaś postać moja sumuje zdolności tych postaci ?
powiedzmy że na 1 planecie jest 2 moich bohaterów i 1 przeciwnika. Gdy wysyłam tam jeszcze jedną postać powiedzmy uratować jedną z tych pierwszych i przeciwnik też wyśle tam postać.
Ja sumuje umiejętności 2 postaci i mój przeciwnik też 2 ( ta jedna to jest przechwycona nic nie robi ? )
Dziękuje za odpowiedz.
Gdy wysyłam na planetę postać na której jest już jakaś postać moja sumuje zdolności tych postaci ?
powiedzmy że na 1 planecie jest 2 moich bohaterów i 1 przeciwnika. Gdy wysyłam tam jeszcze jedną postać powiedzmy uratować jedną z tych pierwszych i przeciwnik też wyśle tam postać.
Ja sumuje umiejętności 2 postaci i mój przeciwnik też 2 ( ta jedna to jest przechwycona nic nie robi ? )
Dziękuje za odpowiedz.
Hala Madrid
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
Tak, rzucasz za wszystkie symbole danej zdolności, mając kilku bohaterów sumujesz ich zdolności. Pamiętaj, że maksymalnie można rzucić 10 kostkami.Casiliasplp pisze: ↑01 cze 2018, 23:09 Cześć mam pytanko.
Gdy wysyłam na planetę postać na której jest już jakaś postać moja sumuje zdolności tych postaci ?
powiedzmy że na 1 planecie jest 2 moich bohaterów i 1 przeciwnika. Gdy wysyłam tam jeszcze jedną postać powiedzmy uratować jedną z tych pierwszych i przeciwnik też wyśle tam postać.
Ja sumuje umiejętności 2 postaci i mój przeciwnik też 2 ( ta jedna to jest przechwycona nic nie robi ? )
Dziękuje za odpowiedz.
Pochwycony lider nie rzuca, chyba że w obronie własnej (jeśli misja przeciwnika jest podejmowana przeciw niemu).
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Plany gwiazdy śmierci
Karta celu „Plany gwiazdy śmierci” jeśli po walce kosmicznej mam co najmniej jeden myśliwiec rzucam 3 kośćmi. Jak wypadnie „wybuch” zagrywam kartę i niszczę gwiazdę śmierci. Czy mogę rzucać zielonymi z dodatku „imperium u władzy”? Na zielonych kościach są 2 „wybuchy” a karta jest z podstawki stad moje wątpliwości. O wiele łatwiej o sukces.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2018, 20:15 przez czeczot, łącznie zmieniany 1 raz.
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Plany gwiazdy śmierci
Niestety, byłoby za łatwo.czeczot pisze: ↑16 cze 2018, 19:40 Karta celu „Plany gwiazdy śmierci” jeśli po walce kosmicznej mam co najmniej jeden myśliwiec rzuca 3 kośćmi. Jak wypadnie „wybuch” zagryzam kartę i niszczę gwiazdę śmierci. Czy mogę rzucać zielonymi z dodatku „imperium u władzy”? Na zielonych kościach są 2 „wybuszy” a karta jest z podstawki stad moje wątpliwości. O wiele łatwiej o sukces.
https://boardgamegeek.com/thread/184886 ... r-plans-ob
Czyli zielone kości się nie liczą. Ale to dość "z duchem gry".
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Mam pytanie co do nowych zasad walki - jak dokładnie teraz działa taktyka liderów? Nie rozumiem zapisu w instrukcji, wiem że mogę przerzucać kostki, ale mogę to zrobić raz w bitwie kosmicznej i raz w naziemnej, czy co rundę mogę przerzucać?
- lou
- Posty: 153
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Star Wars Rebellion
W każdej rundzie możesz raz przerzucić tyle kości na ile pozwala lider (na każdym teatrze działań)
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 34 times
Re: Star Wars Rebellion
W dodatku jest tak że dzięki wynikowi specjalnemu ( no te mieczyki świetlne) mogę anulować obrażenie, ale jak ich jeszcze nie mam ( bo jestem atakujący) to czy mogę je sobie zachować na atak obrońcy?
Re: Star Wars Rebellion
Gram od niedawna, więc poczekaj, aż ktoś bardziej doświadczony zweryfikuje to co napiszę
Pomimo tego, że jednostki teoretycznie strzelają równocześnie (dlatego nawet jednostka zniszczona w pierwszym ataku może jeszcze oddać swój strzał) nie możesz zachować "mieczy" na później, tak aby anulować obrażenia, które dopiero się pojawią. Przynajmniej tak twierdzą wszelkie interpretacje zasad, do których się dogrzebałem.
Wygląda to na lekkie przesunięcie balansu w kierunku faworyzowania strony broniącej się, oraz dzięki temu wagi nabierają karty taktyki pozwalające na zmianę kolejności graczy podczas ataku.
Pomimo tego, że jednostki teoretycznie strzelają równocześnie (dlatego nawet jednostka zniszczona w pierwszym ataku może jeszcze oddać swój strzał) nie możesz zachować "mieczy" na później, tak aby anulować obrażenia, które dopiero się pojawią. Przynajmniej tak twierdzą wszelkie interpretacje zasad, do których się dogrzebałem.
Wygląda to na lekkie przesunięcie balansu w kierunku faworyzowania strony broniącej się, oraz dzięki temu wagi nabierają karty taktyki pozwalające na zmianę kolejności graczy podczas ataku.
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 34 times
Re: Star Wars Rebellion
Podrążę temat dalej.
W następnych rundach jeżeli będę miał uszkodzenia z poprzednich ,będę mógł się ich pozbyć przy pomocy tychże "mieczyków"?
W następnych rundach jeżeli będę miał uszkodzenia z poprzednich ,będę mógł się ich pozbyć przy pomocy tychże "mieczyków"?
Re: Star Wars Rebellion
Mam pytanie odnośnie postępowania w czasie walki jeśli na planecie Rebelii znajduje się generator osłon. Zdolność tej budowli mówi, że "na początku każdego kroku bitwy naziemnej dobierz jedną kartę taktyki naziemnej". Zasady wprowadzające w części "Walka" podają zaś, że bitwa naziemna składa się z następujących kroków:
1. rzut kośćmi
2. akcje walki
3. przydzielenie uszkodzeń
4. zablokowanie uszkodzeń
5. zniszczenie jednostek
Jeśli zatem na każdy krok tej walki gracz Rebelii może dobrać jedną kartę to po pierwszej rundzie walki będzie miał 5 dodatkowych kart taktyki naziemnej i zniszczenie jego jednostek przez Imperium staje się bardzo mało prawdopodobne. A jeśli taki generator osłon stoi w bazie Rebelii to Imperium praktycznie nie ma szans na wygraną.
No chyba że zdolność tej budowli odnosi się do innych "kroków bitwy" ale zatem jakich?
Może to ktoś klarownie wyjaśnić?
1. rzut kośćmi
2. akcje walki
3. przydzielenie uszkodzeń
4. zablokowanie uszkodzeń
5. zniszczenie jednostek
Jeśli zatem na każdy krok tej walki gracz Rebelii może dobrać jedną kartę to po pierwszej rundzie walki będzie miał 5 dodatkowych kart taktyki naziemnej i zniszczenie jego jednostek przez Imperium staje się bardzo mało prawdopodobne. A jeśli taki generator osłon stoi w bazie Rebelii to Imperium praktycznie nie ma szans na wygraną.
No chyba że zdolność tej budowli odnosi się do innych "kroków bitwy" ale zatem jakich?
Może to ktoś klarownie wyjaśnić?
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
- Col. Frost
- Posty: 256
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 50 times
Re: Star Wars Rebellion
Rozwijając wypowiedź poprzednika: raz na rundę, na początku walki naziemnej, czyli przed rzutem kośćmi. Zapis z instrukcji należy rozumieć "na początku każdego kroku: bitwa naziemna" (bitwa składa się z kroków: bitwa kosmiczna, bitwa naziemna, odwrót, nowa runda)