Star Wars Rebellion

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 125
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 31 lip 2018, 22:38

Rozwijając wypowiedź poprzednika: raz na rundę, na początku walki naziemnej, czyli przed rzutem kośćmi. Zapis z instrukcji należy rozumieć "na początku każdego kroku: bitwa naziemna" (bitwa składa się z kroków: bitwa kosmiczna, bitwa naziemna, odwrót, nowa runda)

Awatar użytkownika
Perf
Użytkownik wspierający
Posty: 141
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Perf » 01 sie 2018, 01:47

zizek pisze:
31 lip 2018, 22:13
Zasady wprowadzające w części "Walka" podają zaś, że bitwa naziemna składa się z następujących kroków:
1. rzut kośćmi
2. akcje walki
3. przydzielenie uszkodzeń
4. zablokowanie uszkodzeń
5. zniszczenie jednostek
Ściśle rzecz biorąc, nie są to kroki bitwy naziemnej, a ataku. :)

zizek
Posty: 20
Rejestracja: 04 lut 2017, 21:51

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: zizek » 01 sie 2018, 17:06

Dzięki za wyjaśnienie :D

JasieQ
Posty: 2
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:14

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: JasieQ » 11 sie 2018, 15:51

Mam pytanko - czy da się zacząć budowę drugiej gwiazdy śmierci, zanim pierwsza zostanie ukończona?

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 764
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: kastration » 11 sie 2018, 21:58

JasieQ pisze:
11 sie 2018, 15:51
Mam pytanko - czy da się zacząć budowę drugiej gwiazdy śmierci, zanim pierwsza zostanie ukończona?
Najkrócej: Nie.
Kupię Norwegians, dodatek do Uczty dla Odyna.

"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"

Dewon23
Posty: 13
Rejestracja: 27 cze 2016, 16:59
Has thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dewon23 » 13 sie 2018, 00:09

Na facebooku pojawiło się ciekawe pytanie :

Czy jeśli wykonuję misję, która ma w lewym górnym rogu ikonkę np. z Vaderem (ta co daje dwa sukcesy) innym liderem, ale w tym układzie już jest Vader to czy dodaje te 2 sukcesy ?

Zgodnie z tym że każdy lider będący w układzie, w którym wykonywana jest misja liczy się przy jej wykonywaniu to odpowiedziałbym, że te 2 sukcesy się dodaje mimo tego, że Vader nie został bezpośrednio do niej przydzielony.

Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie.

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3122
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi » 13 sie 2018, 01:00

Dewon23 pisze:
13 sie 2018, 00:09
Na facebooku pojawiło się ciekawe pytanie :

Czy jeśli wykonuję misję, która ma w lewym górnym rogu ikonkę np. z Vaderem (ta co daje dwa sukcesy) innym liderem, ale w tym układzie już jest Vader to czy dodaje te 2 sukcesy ?

Zgodnie z tym że każdy lider będący w układzie, w którym wykonywana jest misja liczy się przy jej wykonywaniu to odpowiedziałbym, że te 2 sukcesy się dodaje mimo tego, że Vader nie został bezpośrednio do niej przydzielony.

Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie.
Musi być przydzielony:
If the mission card has a leader portrait on the top-
left corner of the card, its owner gains two additional
successes if one of the leaders assigned to this mission
matches this portrait.
Strona 9, opis misji.

Kajak
Użytkownik wspierający
Posty: 103
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Kajak » 13 sie 2018, 20:14

W polskiej instrukcji do dodatku jest takie coś napisane:
Niektóre karty Taktyki niszczą jednostki. Jeśli jednostka została zniszczona przez kartę Taktyki, to nie rzuca kośćmi podczas danej rundy. Jednostka ta jest usuwana po tym, jak obaj gracze rozpatrzą swoje karty Taktyki. Oznacza to, że dana jednostka może być wykorzystana do spełnienia wymogów jednostki z karty Taktyki gracza. Podczas korzystania z zasad walki w trybie kinowym należy omijać krok „Zniszczenie jednostek” ataków. Zamiast tego jednostki zostają zniszczone, jeśli na koniec danej rundy walki (po tym, jak wszystkie jednostki obecne w danym teatrze wojny zaatakowały) posiadają uszkodzenia równe lub przewyższające ich wytrzymałość. Do oznaczenia liczby uszkodzeń przydzielonych do każdej jednostki należy wykorzystywać żetony uszkodzeń.
Czy był by ktoś w stanie mnie prostemu chłopu wytłumaczyć co autor miał na myśli w tym pogrubionym przeze mnie zdaniu.

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 125
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 14 sie 2018, 08:27

Kajak pisze:
13 sie 2018, 20:14
W polskiej instrukcji do dodatku jest takie coś napisane:
Niektóre karty Taktyki niszczą jednostki. Jeśli jednostka została zniszczona przez kartę Taktyki, to nie rzuca kośćmi podczas danej rundy. Jednostka ta jest usuwana po tym, jak obaj gracze rozpatrzą swoje karty Taktyki. Oznacza to, że dana jednostka może być wykorzystana do spełnienia wymogów jednostki z karty Taktyki gracza. Podczas korzystania z zasad walki w trybie kinowym należy omijać krok „Zniszczenie jednostek” ataków. Zamiast tego jednostki zostają zniszczone, jeśli na koniec danej rundy walki (po tym, jak wszystkie jednostki obecne w danym teatrze wojny zaatakowały) posiadają uszkodzenia równe lub przewyższające ich wytrzymałość. Do oznaczenia liczby uszkodzeń przydzielonych do każdej jednostki należy wykorzystywać żetony uszkodzeń.
Czy był by ktoś w stanie mnie prostemu chłopu wytłumaczyć co autor miał na myśli w tym pogrubionym przeze mnie zdaniu.
W zasadach z podstawki masz pięć kroków Ataku: rzut kośćmi, akcje, przydzielanie obrażeń, blokowanie obrażeń i zniszczenie jednostek (nazwy wymyślam, bo nie mam polskiej wersji) - strony 4-5 w zasadach. Jeśli korzystasz z trybu bitwy z dodatku (tryb kinowy), pomijasz ostatni krok i zastępujesz go regułami z dodatku. Różnica polega na tym, że w podstawce można było tylko blokować obrażenia zadane przez przeciwnika, a więc jednostki uważano za zniszczone po zakończeniu przez niego ataku (nawet jeśli jeszcze miały potem rzucać kośćmi). W dodatku można się jeszcze leczyć po własnym rzucie, więc faza niszczenia jednostek następuje dopiero na koniec całej rundy (po rzutach obu stron).

Awatar użytkownika
cahir
Użytkownik wspierający
Posty: 263
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: cahir » 08 paź 2018, 10:07

witam,
piszę po pierwszej partii, poczytałem wątek z zasadami i jak dobrze rozumiem:
- liderzy po wykonaniu misji czy aktywacji układu, nadal mogą być wykorzystywani do blokowania misji przeprowadzanych przez przeciwnika w ich układach lub w bitwach, jakie mają miejsce w układach, gdzie przebywają, a nawet pochwycony lider, blokuje działania skierowane przeciwko niemu?
- czy tak samo jest z jednostkami? statki wycofują się z przegranej bitwy, do układu gdzie są jakieś sojusznicze statki, po czym mogą za sprawą lidera z puli wrócić do układu z którego się wycofały i wywołać kolejną bitwę?
- duże kart taktyki pochodzą z dodatku, a małe z podstawki czy odwrotnie :oops: :?: Czterech liderów Imperium z dodatku obokm Kiernicka i jego gwardii to: ?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.

Awatar użytkownika
Dejw87
Posty: 77
Rejestracja: 24 lis 2016, 12:56
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dejw87 » 08 paź 2018, 11:13

1. Kompletna księga zasad, strona 8. "Pochwyceni liderzy nie blokują misji, nie mogą wracać do puli liderów
ani nie mogą być poruszani przez gracza Rebelii"

2. Aby się wycofać musisz przemieścić lidera do układu do którego się wycofujesz, czyli z tego układu już nie będziesz mógł poruszyć jednostek.

3. Duże karty taktyki - dodatek, małe karty - podstawka.

Czterech liderów Imperium z dodatku obokm Kiernicka i jego gwardii to: Admirał Motti i Jabba.

Awatar użytkownika
aaxxee
Użytkownik wspierający
Posty: 189
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: aaxxee » 08 paź 2018, 21:41

Dejw87 pisze:
08 paź 2018, 11:13
1. Kompletna księga zasad, strona 8. "Pochwyceni liderzy nie blokują misji, nie mogą wracać do puli liderów
ani nie mogą być poruszani przez gracza Rebelii"
Pochwyceni liderzy mogą blokować misję skierowaną przeciwko nim.

Awatar użytkownika
cahir
Użytkownik wspierający
Posty: 263
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: cahir » 09 paź 2018, 12:07

Dejw87 pisze:
08 paź 2018, 11:13


2. Aby się wycofać musisz przemieścić lidera do układu do którego się wycofujesz, czyli z tego układu już nie będziesz mógł poruszyć jednostek.
ale to zdanie jest prawdziwe?
1)liderzy po wykonaniu misji czy aktywacji układu, nadal mogą być wykorzystywani do blokowania misji przeprowadzanych przez przeciwnika w ich układach lub w bitwach, jakie mają miejsce w układach, gdzie przebywają :?:
2) natomiast jakby nie było lidera w bitwie, to wycofane statki po odwrocie, mogą w tej samej turze podazyc za nowym liderem z puli i znowu wziac udział w bitwie z całą siła i odnowiona wytzrymałoscia :?:
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.

Awatar użytkownika
Dejw87
Posty: 77
Rejestracja: 24 lis 2016, 12:56
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dejw87 » 09 paź 2018, 13:10

cahir pisze:
09 paź 2018, 12:07
Dejw87 pisze:
08 paź 2018, 11:13


2. Aby się wycofać musisz przemieścić lidera do układu do którego się wycofujesz, czyli z tego układu już nie będziesz mógł poruszyć jednostek.
ale to zdanie jest prawdziwe?
1)liderzy po wykonaniu misji czy aktywacji układu, nadal mogą być wykorzystywani do blokowania misji przeprowadzanych przez przeciwnika w ich układach lub w bitwach, jakie mają miejsce w układach, gdzie przebywają :?:
2) natomiast jakby nie było lidera w bitwie, to wycofane statki po odwrocie, mogą w tej samej turze podazyc za nowym liderem z puli i znowu wziac udział w bitwie z całą siła i odnowiona wytzrymałoscia :?:
1. Jakie mają miejsce, gdzie przebywają? Nie rozumiem pytania.
2 Nie możesz wycofać jednostek bez użycia lidera.

Awatar użytkownika
gaax
Posty: 30
Rejestracja: 25 lis 2013, 13:55
Lokalizacja: Wrocław

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: gaax » 18 gru 2018, 10:56

Dopiero zaczynam przygodę z tą grą, więc mam dość podstawowe pytania, ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi:
1. Czy bazę Rebelii się losuje czy wybiera z talii przeglądając karty?
2. Co oznaczają cyfry przy nazwie układu na planszy?
3. Czy gwiazda śmierci się w ogóle porusza?

Niby instrukcje pojemne, ale jakoś nie byłem tych kwestii pewien podczas pierwszej rozgrywki.

Awatar użytkownika
Neoptolemos
Użytkownik wspierający
Posty: 879
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Neoptolemos » 18 gru 2018, 11:18

1. Wybiera
2. Cyfra oznacza, na którym polu ustawiasz wyprodukowane jednostki (czyli jak szybko wejdą do gry)
3. Tak, jak każdy statek

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 125
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 18 gru 2018, 18:55

Uzupełniając wypowiedź Neoptolemosa (tylko po to, by nie wkradło się jakieś nieporozumienie, bo same odpowiedzi w zasadzie wyczerpują temat):
2. Chodzi oczywiście o pole na torze budowy.
3. Gwiazda Śmierci się porusza, ale Gwiazda Śmierci w budowie już nie.

Awatar użytkownika
gaax
Posty: 30
Rejestracja: 25 lis 2013, 13:55
Lokalizacja: Wrocław

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: gaax » 20 gru 2018, 09:41

Dzięki, wczoraj poszła kolejna partia, punkt drugi zmienił oblicze rozgrywki :D
1. Jeszcze dopytam o mechanikę, bo nie jestem pewny czy dobrze to robiliśmy: jeśli buduję jednostki i stawiam je na pierwszej pozycji na torze budowy, to zaraz potem mogę je wystawić, tak?
2. Gdy używamy karty "Pokusa ciemnej strony mocy", to rzucamy absolutnie wszystkimi kośćmi jakie mają liderzy w danym układzie po obu stronach? Tak wczoraj zrobiliśmy, ale kości się skończyły i był to rzut bodajże 12:7. A teraz widzę zasadę, że można maksymalnie 5 czarnych i 5 czerwonych rzucić, to trochę przedobrzyliśmy chyba ;)
3. Czy jak lider Rebelii przejdzie na ciemną stronę mocy, albo jest w karbonicie, to jest traktowany jako pochwycony, czy pochwyceni są tylko ci, którzy są bezpośrednio po zagraniu akcji schwytaj agenta rebelii?
4. Czy aktywując układ mogę aktywować go jednocześnie dwoma liderami? Załóżmy, że chcę rozpocząć dużą bitwę i wykorzystać wiele kart taktyki (albo jestem Rebelią i w ogóle chcę coś sensownego mieć na ręce), to mogę tak zrobić? Czy w takim przypadku powinienem np. wysłać najpierw pierwszego lidera do tego układu z misją, a następnie aktywować ten układ?
5. Co się dzieje gdy w układzie przebywają jednocześnie przeciwne jednostki, ale różnych typów, np. X-Wing w powietrzu i Szturmowcy na ziemi? Ma to jakiś wpływ na rozgrywkę, czy po prostu tak sobie stoją i nic?
6. Zagrywanie kart taktyki w trakcie walki: jaka jest dokładnie kolejność zagrywania kart taktyki w trakcie walki? Atakuję, rzucam kośćmi, dokładam swoje karty i przeciwnik dokłada swoje? Czy np. może być tak, że ja rzucam kośćmi, dokładam kartę, przeciwnik swoją, a ja mogę jeszcze na nią zareagować?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
nightrunner
Użytkownik wspierający
Posty: 127
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: nightrunner » 20 gru 2018, 10:18

Ad.1 Tak, wszystkie jednostki zsuwając się poza planszę w punkcie "Wystawianie jednostek" są gotowe do wystawienia.

Ad.2 Każdy rzuca kośćmi w liczbie równej sumie symboli umiejętności wymaganych przez misję, posiadanych przez wszystkich swoich liderów w tym układzie. Kolor kości nie ma znaczenia - można rzucać maksymalnie 10 kośćmi (plus ewentualnie 3 zielonymi, jeśli posiadasz dodatek).

Ad. 4 Nie można wysyłać jednocześnie dwóch liderów do aktywowania układu, ale można wysłać jednego do układu w którym już znajduje się lider. W tym przypadku korzysta się najwyższej wartości taktyki spośród wszystkich tam obecnych swoich liderów (dla danego teatru wojny).
Co więcej, można aktywować układ nawet bez wysyłania ku temu lidera - wystarczy, że już się posiada lidera w układzie co wprowadza na wyższy poziom planowanie misji z frazą "w dowolnym układzie" ;) .

Ad. 5 Walka rozpoczyna się tylko, jeśli obaj gracze mają jednostki w tym samym teatrze wojny. Jednostka przeciwnika znajdująca się w układzie (w innym teatrze), blokuje możliwość korzystania z symboli zasobów układu (potrzebnym do budowania)

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 125
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 21 gru 2018, 12:44

Ad 3 Zamrożony w karbonicie lider liczy się jako pochwycony, ale przeciągnięty na ciemną stronę już nie. Ten ostatni jest traktowany jak każdy inny lider Imperium.

Ad 5 (Uzupełniając wypowiedź nightrunnera): Blokuje też możliwość stawiania w tym układzie jednostek.

Ad 6 W zasadzie wygląda to tak: rzucasz kośćmi, dobierasz karty (za symbol z mieczami świetlnymi na kości), zagrywasz karty, przydzielasz obrażenia i dopiero wówczas przeciwnik może zagrać swoje karty blokujące obrażenia. Tak więc odpowiadając na Twoje pytanie: nie możesz zareagować na karty przeciwnika.
nightrunner pisze:Co więcej, można aktywować układ nawet bez wysyłania ku temu lidera - wystarczy, że już się posiada lidera w układzie co wprowadza na wyższy poziom planowanie misji z frazą "w dowolnym układzie" ;) .
Przyznam, że o takiej zasadzie nie słyszałem. Możesz mi wskazać fragment w instrukcji, który tego dotyczy?

Awatar użytkownika
nightrunner
Użytkownik wspierający
Posty: 127
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: nightrunner » 21 gru 2018, 13:44

Kompletna księga zasad, strona 2:

"Układ, w którym już znajduje się inny lider, może być aktywowany."

Faktycznie jak teraz to czytam, to wychodzi na to, że zawsze trzeba wysłyłć nowego lidera z puli aby aktywować układ.
Hmmm możliwe, że to nadinterpretowałem i faktycznie nie można, sam już nie wiem - ktoś jest 100% pewny jak być powinno?

Awatar użytkownika
Perf
Użytkownik wspierający
Posty: 141
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Perf » 21 gru 2018, 15:06

nightrunner pisze:
21 gru 2018, 13:44
Kompletna księga zasad, strona 2:

"Układ, w którym już znajduje się inny lider, może być aktywowany."
To oznacza jedynie tyle, że układ, w którym znajdują już się jacyś liderzy (z powodu tego, że odbywała się tam misja, bądź też był aktywowany już wcześniej itd.), może być aktywowany.

Ktoś na BGG wspomniał kiedyś, że to prawdopodobnie dlatego, że niektóre gry zawierają regułę, iż raz aktywowany układ nie może być aktywowany ponownie (relacjonuję z pamięci, ale taki był sens).


Jeśli spojrzymy na pełną procedurę aktywowania układu, łatwo zauważyć, że spośród wszystkich kroków tej procedury, jedynym obowiązkowym jest wysłanie lidera do układu (cała reszta jest opcjonalna bądź zależy od sytuacji).

Zatem sytuacja typu "aktywuję system: wysyłam lidera z puli, ale nie wysyłam jednostek" jest możliwa (pamiętając oczywiście o tym, że taki lider musi mieć wartości taktyki).
Sytuacja odwrotna, czyli "aktywuję system: nie wysyłam lidera z puli, ale wysyłam jednostki" nie jest możliwa.

Awatar użytkownika
nightrunner
Użytkownik wspierający
Posty: 127
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: nightrunner » 21 gru 2018, 15:31

OK, wszystko już jest jasne - przepraszam za wprowadzenie w błąd !

Czyli żeby aktywować układ zawsze trzeba wysłać lidera z puli.

(P.S. Faktycznie, chyba np. w Runewars nie można aktywować dwa razy tego samego obszaru)

P.S.2 Wysłałem na bgg poprawioną wersję skrótu zasad (v.1.7) - pewnie jutro będzie dostępny (jak przejdzie akceptacje bgg).

tnazar
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2017, 10:33

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: tnazar » 29 gru 2018, 12:12

Witajcie

Wczoraj rozegrałem pierwszą rozgrywkę i jestem pod wrażeniem !!!! Wszystko w miarę jasne, ale mam jedno podstawowe pytanie :

Akcje wykonujemy naprzemiennie, rebelia / imperium, ale przypuśćmy że mam w puli 3 liderów i chce ich wykorzystywać tylko do blokowania działań przeciwnika, czy mogę mp spasować dać zagrać imperium i próbować przeszkadzać mu moim liderem ? Czy też słowo Pas oznacza że imperium wykonuje akcje do końca rundy a rebelia nic już nie może zrobić ( jak w pokerze ) ? :)

Awatar użytkownika
Perf
Użytkownik wspierający
Posty: 141
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Perf » 29 gru 2018, 16:13

Pas oznacza jedynie, że gracz do końca Command Phase (nie pamiętam polskiej terminologii) nie może już używać liderów do ujawniania misji ani aktywacji systemów.

Cała reszta jest nadal dozwolona: używanie liderów z puli do kontrowania misji, dodawanie liderów do walki...

ODPOWIEDZ