Star Wars Rebellion

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
xxtomek93xx
Posty: 98
Rejestracja: 11 sie 2017, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 5 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: xxtomek93xx » 11 mar 2019, 21:11

Cześć, prześledziłem wątek ale nie znalazłem odpowiedzi (o ile mi to jakoś nie umknęło).

Jak wygląda sytuacja z budową jednostek jeżeli mamy odkrytą bazę rebelii? Czy budowanie jednostek odbywać się będzie z pola bazy rebelii i układu? Wtedy ten układ będzie tak jakby premiowany przy budowie jednostek. Czy tylko z tego układu na którym znajduje się baza, bez uwzględnienia pola "baza rebelii"?

Awatar użytkownika
miszczu666
Użytkownik wspierający
Posty: 142
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: miszczu666 » 12 mar 2019, 00:34

xxtomek93xx pisze:
11 mar 2019, 21:11
Cześć, prześledziłem wątek ale nie znalazłem odpowiedzi (o ile mi to jakoś nie umknęło).

Jak wygląda sytuacja z budową jednostek jeżeli mamy odkrytą bazę rebelii? Czy budowanie jednostek odbywać się będzie z pola bazy rebelii i układu? Wtedy ten układ będzie tak jakby premiowany przy budowie jednostek. Czy tylko z tego układu na którym znajduje się baza, bez uwzględnienia pola "baza rebelii"?
Tak jest w instrukcji: "Symbole zasobów z pola „Bazy Rebelii” nadal mogą być używane,
kiedy baza jest odkryta, pod warunkiem, że w jej układzie nie
znajduje się żadna jednostka imperialna oraz że dany układ nie
popiera Imperium"

Więc można używać pola "Baza Rebelii"
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)

Awatar użytkownika
EVOCATVS
Użytkownik wspierający
Posty: 334
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 122 times
Been thanked: 44 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: EVOCATVS » 29 lip 2019, 06:41

Mam dwa pytania odnośnie misji.
1. Jeśli wykonujemy misję przeciwko liderowi, który nie ma symbolu tej misji, to jest automatyczny sukces czy musimy 1 wyrzucić?
2. W misji biorą udział wszyscy liderzy obecni w układzie czy tylko ci do niej przypisani i blokujący?

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 173
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 20 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 30 lip 2019, 00:52

EVOCATVS pisze:
29 lip 2019, 06:41
Mam dwa pytania odnośnie misji.
1. Jeśli wykonujemy misję przeciwko liderowi, który nie ma symbolu tej misji, to jest automatyczny sukces czy musimy 1 wyrzucić?
2. W misji biorą udział wszyscy liderzy obecni w układzie czy tylko ci do niej przypisani i blokujący?
1. Trzeba wyrzucić przynajmniej jeden sukces. W innym wypadku jest remis 0:0, a remisy zawsze wygrywa blokujący.
2. Wszyscy, chyba że na karcie misji napisano inaczej. Nawet jeśli drugi gracz nie zdecyduje się na blokowanie (przenosząc do układu lidera z puli), ale ma w układzie lidera, to tamten lider bierze udział w blokowaniu i należy rzucać kośćmi.

Awatar użytkownika
DarkBogas
Użytkownik wspierający
Posty: 512
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: DarkBogas » 30 lip 2019, 01:23

Grałem dziś z dodatkiem i pojawiła się pewna wątpliwość. Walka kosmiczna, po stronie rebeli dowodzi Luke Skywalker Jedi, po rzucie Luke przerzuca 3 kosci za swoja wartość taktyki i teraz pytanie: czy może przerzucić kość którą przerzucał za wartość taktyki pierścieniem Yody?

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 173
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 20 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 30 lip 2019, 15:19

DarkBogas pisze:
30 lip 2019, 01:23
Grałem dziś z dodatkiem i pojawiła się pewna wątpliwość. Walka kosmiczna, po stronie rebeli dowodzi Luke Skywalker Jedi, po rzucie Luke przerzuca 3 kosci za swoja wartość taktyki i teraz pytanie: czy może przerzucić kość którą przerzucał za wartość taktyki pierścieniem Yody?
Może. Jak mówi księga zasad (wersja ENG): "If an ability rerolls dice, all dice from that ability are rerolled at the same time. Another ability may reroll those dice again."

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 95 times
Been thanked: 47 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 16 sie 2019, 10:44

Dodatek- Akcja walki, czy uszkodzenia usuwam tyle ile mam kości z symbolem (X), czy tylko 1 uszkodzenie na rundę ?
Blokowanie akcji, jeżeli przeciwnik nie wystawia swojego lidera bo nie ma ich już w puli ale ma już jakiegoś swojego w układzie to czy misja jest blokowana?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 173
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 20 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 17 sie 2019, 09:50

Dr. Nikczemniuk pisze:
16 sie 2019, 10:44
Dodatek- Akcja walki, czy uszkodzenia usuwam tyle ile mam kości z symbolem (X), czy tylko 1 uszkodzenie na rundę ?
Tyle ile masz kości ze skrzyżowanymi mieczami, czy jak wolisz X-em ;-) Przy czym pamiętaj, że czarne kości "leczą" tylko jednostki z czarnym życiem, a czerwone z czerwonym.
Dr. Nikczemniuk pisze:
16 sie 2019, 10:44
Blokowanie akcji, jeżeli przeciwnik nie wystawia swojego lidera bo nie ma ich już w puli ale ma już jakiegoś swojego w układzie to czy misja jest blokowana?
Blokuje i to nawet wtedy jeśli nie ma żadnego symbolu wykonywanej misji. Wówczas kośćmi rzuca tylko wykonujący misję i przy braku sukcesów misja się nie udaje (remis 0:0). Generalnie w przypadku rozpatrywania misji, o ile na karcie misji nie jest napisane inaczej, liczą się wszyscy liderzy przebywający w danym układzie.

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 95 times
Been thanked: 47 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 18 sie 2019, 13:46

Pewnie głupie pytanie ale...
Jeden z warunków zakończenia gry następuje wtedy kiedy znacznik reputacji będzie na tym samym polu co znacznik czasu.
Znaczy jak jeden znacznik będzie leżał na drugim?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 856
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Has thanked: 9 times
Been thanked: 24 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: kastration » 18 sie 2019, 14:16

Dr. Nikczemniuk pisze:
18 sie 2019, 13:46
Pewnie głupie pytanie ale...
Jeden z warunków zakończenia gry następuje wtedy kiedy znacznik reputacji będzie na tym samym polu co znacznik czasu.
Znaczy jak jeden znacznik będzie leżał na drugim?
Kończy się runda. Masz szansę np. zrealizować cel, jeśli spełniasz warunki, to znacznik reputacji idzie w dół, a jednocześnie znacznik czasu idzie w górę. Jeśli się spotkają, to koniec gry.

Przykład: runda nr 5 się kończy i masz reputację dajmy na to z dotychczasowej gry na 7. Ogłaszasz: realizuję cel i reputacja spada na 6, a jednocześnie koniec rundy powoduje wzrost znacznika czasu z 5 na 6. Gra się kończy wygraną Rebelii.
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 95 times
Been thanked: 47 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 22 sie 2019, 21:01

Czy jak robię misję a mam lidera takiego jak na karcie czyli mam dodadkowe 2 sukcesu to nadal muszę na kościach wyrzucić chociaż 1 sukces?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Awatar użytkownika
miszczu666
Użytkownik wspierający
Posty: 142
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: miszczu666 » 22 sie 2019, 22:32

Dr. Nikczemniuk pisze:
22 sie 2019, 21:01
Czy jak robię misję a mam lidera takiego jak na karcie czyli mam dodadkowe 2 sukcesu to nadal muszę na kościach wyrzucić chociaż 1 sukces?
Opcja 1 - misja wykonywana w układzie, gdzie znajduje się lider przeciwnika, ale nie ma wymaganych ikon umiejętności - nie trzeba rzucać. 2 sukcesy z góry
Opcja 2 - misja wykonywana w układzie bez wrogiego lidera - nie rzuca się kośćmi
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 173
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 20 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 22 sie 2019, 23:55

Dr. Nikczemniuk pisze:
22 sie 2019, 21:01
Czy jak robię misję a mam lidera takiego jak na karcie czyli mam dodadkowe 2 sukcesu to nadal muszę na kościach wyrzucić chociaż 1 sukces?
Uzupełniając powyższą odpowiedź. Rzucać musisz jedynie wówczas, gdy przeciwnik ma możliwość zablokowania misji, a więc w tym przypadku musi mieć szansę na wyrzucenie przynajmniej dwóch sukcesów. Reasumując jeśli wszyscy zgromadzeni w układzie liderzy przeciwnika nie mają razem przynajmniej jednego dużego lub dwóch małych symboli odpowiadających symbolowi misji, nie musisz rzucać.

Pozwolę sobie jeszcze dodać, że jest kilka misji, w których rzuca się za wszystkie posiadane przez liderów symbole, nie tylko te odpowiadające misji oraz, że portret bohatera na karcie misji czasami daje inne korzyści niż dwa darmowe sukcesy, chociaż to chyba tylko przy misjach z gatunku "resolve". Zmierzam w każdym razie do tego żeby dokładnie czytać tekst na karcie misji ;-)

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 95 times
Been thanked: 47 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 24 sie 2019, 08:40

Czy karta z dodatku ZAPŁON POJEDYNCZEGO REAKTORA (karta projektu) jeśli zostanie pozytywnie rozpatrzona to kończy grę?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Awatar użytkownika
Perf
Użytkownik wspierający
Posty: 153
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 14 times
Been thanked: 18 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Perf » 24 sie 2019, 15:09

Dr. Nikczemniuk pisze:
24 sie 2019, 08:40
Czy karta z dodatku ZAPŁON POJEDYNCZEGO REAKTORA (karta projektu) jeśli zostanie pozytywnie rozpatrzona to kończy grę?
Czasem tak, czasem nie.


I. Jeżeli baza jest już ujawniona w momencie odpalania Reaktora:

Zwycięstwo Imperium. W systemie nie ma już statków Rebelii (bo Gwiazda Śmierci musiała wszystkie wymieść przed odpaleniem Reaktora). Jednostki naziemne Rebelii są zniszczone przez Zapłon.


II. Jeżeli baza nie jest jeszcze ujawniona w momencie odpalania Reaktora:

1. Zwycięstwo Imperium jeżeli w systemie nie było statków Rebelii. Jednostki naziemne Rebelii są zniszczone przez Zapłon.

2. Sytuacja się komplikuje w momencie, gdy Rebelia ma statki w polu "Baza Rebelii", ponieważ Zapłon ujawnia bazę (co w tej konkretnej sytuacji zainicjuje bitwę kosmiczną) oraz niszczy jednostki naziemne. Mamy zatem dwa możliwe rezultaty:

a). Rebelia wygrywa bitwę kosmiczną, Gwiazda Śmierci jest zniszczona, brak zwycięstwa Imperium ponieważ Rebelia wciąż ma jednostki w bazie.

a). Rebelia przegrywa bitwę kosmiczną, w bitwie stracili wszystkie statki, Zapłon zniszczył wszystkie jednostki naziemne, zwycięstwo Imperium.


Warto też wspomnieć o kolejności efektów gry w tym przypadku: najpierw rozpatrywane są po kolei wszystkie efekty ze zdolności karty (ujawnienie bazy, zniszczenie jednostek naziemnych Rebelii, usunięcie target markers), a dopiero na samym końcu bitwa kosmiczna.


Karta poniżej na wszelki wypadek:
Obrazek

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 173
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 20 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 24 sie 2019, 18:27

Perf pisze:
24 sie 2019, 15:09
a). Rebelia przegrywa bitwę kosmiczną, w bitwie stracili wszystkie statki, Zapłon zniszczył wszystkie jednostki naziemne, zwycięstwo Imperium.
Czepliwy jestem, ale jeśli Rebelia się wycofa to choć nie straci wszystkich statków, efekt jest taki sam, przegrywa grę. Oczywiście podczas gdy taki ruch nie ma żadnego sensu, chyba tylko po to żeby szybciej skończyć rozgrywkę i móc rozpocząć nową ;-)

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 95 times
Been thanked: 47 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 27 sie 2019, 17:33

Czy rebelia może uzyskać poparcie w układzie zniewolonym przez imperium? (leży tam tylko żeton zniewolenia)
I czy fizycznie wygląda to tak że pod ten żeton zniewolenia wkładam swój żeton poparcia?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 856
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Has thanked: 9 times
Been thanked: 24 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: kastration » 27 sie 2019, 18:35

Dr. Nikczemniuk pisze:
27 sie 2019, 17:33
Czy rebelia może uzyskać poparcie w układzie zniewolonym przez imperium? (leży tam tylko żeton zniewolenia)
I czy fizycznie wygląda to tak że pod ten żeton zniewolenia wkładam swój żeton poparcia?
S. 13 w Zasadach Wprowadzających:

"Jeśli we właśnie zniewolonym układzie znajduje się znacznik
poparcia Rebelii, znacznik zniewolenia należy umieścić na
znaczniku poparcia Rebelii. Oznacza to, że mieszkańcy układu
zostali zmuszeni do pracy na rzecz Imperium".

Czyli tak, jak piszesz.
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!

myszons
Posty: 21
Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:14
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: myszons » 27 sie 2019, 23:29

W kwestii formalnej raczej powinieneś zacytować:
s.14 KKZ "Jeśli gracz Rebelii zdobędzie poparcie w zniewolonym układzie, pod znacznikiem zniewolenia należy umieścić znacznik poparcia Rebelii."

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 856
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Has thanked: 9 times
Been thanked: 24 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: kastration » 27 sie 2019, 23:58

myszons pisze:
27 sie 2019, 23:29
W kwestii formalnej raczej powinieneś zacytować:
s.14 KKZ "Jeśli gracz Rebelii zdobędzie poparcie w zniewolonym układzie, pod znacznikiem zniewolenia należy umieścić znacznik poparcia Rebelii."
Tak, masz rację. O jednym myślałem, zacytowałem ciut inny fragment. Ale sens jest zachowany. Gracz Imperium ma zawsze swoistą inicjatywę z kładzeniem znaczników, bo jak umieści wojsko naziemne na planecie pustej lub Rebelii, to niewoli ją, kładąc znacznik zniewolenia. Ewentualne zdobycie poparcia przez Rebelię na takiej plancie nie usunie tego zniewolenia, póki są tak jednostki naziemne Imperium. Dlatego znacznik poparcia Rebelii kładziemy pod znacznik zniewolenia. Klimatycznie i mechanicznie ma to sens i pozwala lepiej sobie wyobrazić, że to Imperium rozdaje karty odnośnie produkcji zasobów w układach, bądź to poprzez zyskiwanie poparcia w układach, bądź to poprzez zwyczajne rozsiewanie żołnierzy naziemnych na planetach celem ich niewolenia (ale przy samym zniewoleniu Imperium produkuje tylko 1 zasób, najbardziej od lewej, czyli docelowo słabszy). Przepraszam za małe niedocytowanie, ale pytający zrozumiał odpowiedź, jak sądzę. Udanych rozgrywek!
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 95 times
Been thanked: 47 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 28 sie 2019, 08:55

Ostatnie dwie wątpliwości (chyba... :wink: )
Czy zakładanie nowej bazy rebelii jest ograniczone, tzn. czy mogę w ciągu całej gry zakładać nową bazę 3,4,5 razy?
Jeśli zostanie zniszczona gwiazda śmierci w budowie (początkowe rozstawienie z dodatku gdzie umieszczam GŚwB na planszy a GŚ na 3 polu budowy), to czy gracz imperium może potem zagrać kartę "Budowa gwiazdy śmierci"?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Awatar użytkownika
miszczu666
Użytkownik wspierający
Posty: 142
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: miszczu666 » 28 sie 2019, 09:11

Dr. Nikczemniuk pisze:
28 sie 2019, 08:55
Ostatnie dwie wątpliwości (chyba... :wink: )
Czy zakładanie nowej bazy rebelii jest ograniczone, tzn. czy mogę w ciągu całej gry zakładać nową bazę 3,4,5 razy?
Jeśli zostanie zniszczona gwiazda śmierci w budowie (początkowe rozstawienie z dodatku gdzie umieszczam GŚwB na planszy a GŚ na 3 polu budowy), to czy gracz imperium może potem zagrać kartę "Budowa gwiazdy śmierci"?
W kwestii bazy, ogranicza cię tylko talia sond u poparcie/zniewolenie planet przez Imperium. Jak się uda, to można zmieniać lokację co rundę.

Gwiazda Śmierci - może zbudować drugą bazę. Zniszczona GŚ w budowie nie oznacza usunięcia tej figurki z gry i brak możliwości zbudowania kolejnej.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 95 times
Been thanked: 47 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 29 sie 2019, 08:49

Czy do tego limitu 10 kart wliczane są również karty Celów i Projektów?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

giventofly
Posty: 88
Rejestracja: 28 maja 2014, 08:21
Has thanked: 9 times
Been thanked: 9 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: giventofly » 29 sie 2019, 09:08

Dr. Nikczemniuk pisze:
29 sie 2019, 08:49
Czy do tego limitu 10 kart wliczane są również karty Celów i Projektów?
Tak.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2019, 16:27 przez giventofly, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 856
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Has thanked: 9 times
Been thanked: 24 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: kastration » 29 sie 2019, 10:24

giventofly pisze:
29 sie 2019, 09:08
Dr. Nikczemniuk pisze:
29 sie 2019, 08:49
Czy do tego limitu 10 kart wliczane są również karty Celów i Projektów?
Tak.
Jak na mój gust, to jest błąd. Karty Projektów Imperium włączają się do limitu ręki. ALE karty Celów Rebelii nie wliczają się do limitu.
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!

ODPOWIEDZ