Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: miszczu666 »

Towarzysze,

Pierwszy link pewnie już kiedyś podawałem, ale przy okazji podawania drugiego, przypomnę się z pierwszym.
Moje tłumaczenie fajnych i przydatnych (według mnie) plików do Rebelii.

1. Karty pomocy mojego tłumaczenia - po dwa egzemplarze przedstawiające po w skrócie przebieg tury (dwustronne), i po 3 karty (dwustronne - jedna strona dla gry podstawowej, druga z dodatkiem) dla każdej z frakcji przedstawiające przygotowanie układów i jednostek do gry, przebieg bitew oraz rozpatrywanie ataków.
Karty pomocy

2. Nowy plik - Większego kalibru niż powyżej skrót zasad (również mojego tłumaczenia).
Skrót zasad

Jeśli znajdziecie jakieś błędy, proszę o informacje. Najlepiej tutaj w PW, lub w komentarzu/wiadomości na BGG.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Bartoszeg02 »

1) Bitwa - czy jeżeli w pierwszej rundzie walki powietrznej zniszczę wrogi transportowiec z piechotą to czy te jednostki mimo wszystko lądują na planecie czy zostają strącone razem z transporterem?
2) Czy mogę wykonać odwrót statkami na pole na którym przeciwnik trzyma jednostki naziemne?
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost »

Bartoszeg02 pisze: 14 paź 2019, 14:32 1) Bitwa - czy jeżeli w pierwszej rundzie walki powietrznej zniszczę wrogi transportowiec z piechotą to czy te jednostki mimo wszystko lądują na planecie czy zostają strącone razem z transporterem?
2) Czy mogę wykonać odwrót statkami na pole na którym przeciwnik trzyma jednostki naziemne?
1) Trochę zły tok myślenia (chociaż intuicyjny). Niestety w grze nie ma zabiegów typu łamanie blokady planety i walka o drogę dla desantu lądowego. W momencie rozpoczęcia bitwy wszystkie jednostki naziemne już znajdują się na powierzchni planety. Zniszczenie transportowców doprowadza jedynie do tego, że nie można w razie konieczności ich wycofać.
2) Nie.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Bartoszeg02 »

Dzięki serdeczne za odpowiedź!

Wczoraj wieczorem rozegrałem partyjkę :P... matko jakie to były emocje!
Aczkolwiek mój przeciwnik grający rebelią zrobił wypad w 3 turze z bazy na moją odsłoniętą flankę przez co wiedziałem +/- gdzie ten się już znajduje. Co prawda zaraz później bazą uciekł ale ja jakimś niesamowitym cudem za pomocą karty pozwalającej zrobić desant na dowolną planetę trafiłem akurat tą :)! Zastanawiam się na ile gracz rebelii powinien grać tak aktywnie i agresywnie a na ile powinien po prostu zmykać po całej planszy.

Co więcej jeszcze jedna rzecz budzi moje wątpliwości- ponieważ sporo misji rebelia musi robić na terytorium wroga przez co w zasadzie już od pierwszej tury gracz jest narażony na pochwycenie (a Vader takie pochwycenie wykonuje niemal pewnikiem). Czy jest to normalna sytuacja, że od 1 tury rebelianci grają bez 1 bohatera? Czy raczej trzeba za wszelką cenę unikać tej sytuacji (chociaż jest to trudne ponieważ imperium ma zawsze ostatnią aktywację dla siebie).

I pytanko odnośnie zasad- czy jeżeli uciekam z walki samolotami (co zmusza mnie do opuszczenia walki bohaterem) to czy tracę karty które otrzymałem do walki lądowej?
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: wis »

Jeśli widzisz, że Vader siedzi na misji, robisz misje w miejscu, gdzie jest flota inwazyjna. Wtedy imperium albo kontruje tracąc możliwość ruchu, albo czeka i np wyprowadza flotę. Wtedy poprawia się drugą misją w to samo miejsce - dwóch liderów powinno już mieć kilka kostek do kontry.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost »

Bartoszeg02 pisze: 15 paź 2019, 11:26Zastanawiam się na ile gracz rebelii powinien grać tak aktywnie i agresywnie a na ile powinien po prostu zmykać po całej planszy.
Tak naprawdę styl gry Rebelii kształtują karty celów. Jeśli ma się kartę, która nakazuje stoczyć bitwę rozpoczętą przed siebie, to na początku gry jest to nawet wskazane. Imperium nie ma jeszcze wtedy zbyt mocnych armii. Trzecia runda to już chyba trochę za późno, chociaż zależy od gry Imperium.
Bartoszeg02 pisze: 15 paź 2019, 11:26Co więcej jeszcze jedna rzecz budzi moje wątpliwości- ponieważ sporo misji rebelia musi robić na terytorium wroga przez co w zasadzie już od pierwszej tury gracz jest narażony na pochwycenie (a Vader takie pochwycenie wykonuje niemal pewnikiem). Czy jest to normalna sytuacja, że od 1 tury rebelianci grają bez 1 bohatera? Czy raczej trzeba za wszelką cenę unikać tej sytuacji (chociaż jest to trudne ponieważ imperium ma zawsze ostatnią aktywację dla siebie).
W zasadzie trzeba się z tym liczyć. Nawet jeśli nie w pierwszej turze, to w drugiej czy trzeciej pewnie im się to uda. A jak Imperium zrekrutuje Bobę Fetta to nawet Vadera nie musi do tego używać. Dobrą robotę robi w kwestii obrony przed kartą pochwycenia Chewie, jeśli uda się go skaptować. Najpierw wysyłamy jego np. do sabotażu, a potem w tym samym systemie robimy misję innym liderem/liderami. Chociaż tak naprawdę nie ma skutecznej przed tym obrony, bo Imperium z kolei może wysłać do jednego układy Vadera i Bobę i już ma sześć kości, a poza tym ma też kartę misji, którą może pochwycić lidera w dowolnym układzie, nawet bez jednostek Imperium.
Bartoszeg02 pisze: 15 paź 2019, 11:26I pytanko odnośnie zasad- czy jeżeli uciekam z walki samolotami (co zmusza mnie do opuszczenia walki bohaterem) to czy tracę karty które otrzymałem do walki lądowej?
Zależy co masz na myśli. Jeśli taki odwrót kończy całkowicie bitwę to wszystkie karty wracają do talii i się je tasuje. Jeśli po takim odwrocie wciąż trwa bitwa lądowa to oczywiście karty zostają ci na ręku do jej zakończenia lub ich użycia.
PawelGd
Posty: 47
Rejestracja: 10 gru 2018, 10:01
Has thanked: 38 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: PawelGd »

Cześć, mam dwa pytania:
1) Karta celu "Odciąć linie zaopatrzenia" - zagraj, jeśli w co najmniej 3 układach imperialnych znajduje się żeton sabotażu lub jednostka rebeliancka" - czy mogą być np.2 ż.sabotażu i 1 jednostka, czy tylko 3 ż.s. lub 3 jednostki?

2) Czy można wysłać do blokowania misji lidera, który nie ma pasującej ikonki do misji którą chcemy blokować? W KKZ na stronie 7 jest napisane, że "jeśli przeciwnik ma w układzie lidera, który nie ma żadnych pasujących symboli umiejętności… Czy "ma lidera" znaczy że był on już w tym układzie wcześniej, czy że go tam wystawił do blokowania tej misji, czyli że nie musi mieć pasujących symboli? Dzięki
PawelGd
Posty: 47
Rejestracja: 10 gru 2018, 10:01
Has thanked: 38 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: PawelGd »

Cześć, mam dwa pytania:
1) Karta celu "Odciąć linie zaopatrzenia" - zagraj, jeśli w co najmniej 3 układach imperialnych znajduje się żeton sabotażu lub jednostka rebeliancka" - czy mogą być np.2 ż.sabotażu i 1 jednostka, czy tylko 3 ż.s. lub 3 jednostki?

2) Czy można wysłać do blokowania misji lidera, który nie ma pasującej ikonki do misji którą chcemy blokować? W KKZ na stronie 7 jest napisane, że "jeśli przeciwnik ma w układzie lidera, który nie ma żadnych pasujących symboli umiejętności… Czy "ma lidera" znaczy że był on już w tym układzie wcześniej, czy że go tam wystawił do blokowania tej misji, czyli że nie musi mieć pasujących symboli?
Dzięki
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost »

PawelGd pisze: 11 lis 2019, 14:55 Cześć, mam dwa pytania:
1) Karta celu "Odciąć linie zaopatrzenia" - zagraj, jeśli w co najmniej 3 układach imperialnych znajduje się żeton sabotażu lub jednostka rebeliancka" - czy mogą być np.2 ż.sabotażu i 1 jednostka, czy tylko 3 ż.s. lub 3 jednostki?
Dowolna kombinacja.
PawelGd pisze: 11 lis 2019, 14:552) Czy można wysłać do blokowania misji lidera, który nie ma pasującej ikonki do misji którą chcemy blokować? W KKZ na stronie 7 jest napisane, że "jeśli przeciwnik ma w układzie lidera, który nie ma żadnych pasujących symboli umiejętności… Czy "ma lidera" znaczy że był on już w tym układzie wcześniej, czy że go tam wystawił do blokowania tej misji, czyli że nie musi mieć pasujących symboli?
Dzięki
Można wysłać lidera bez odpowiedniej umiejętności. A wspomniane "ma lidera" odnosi się do obu wymienionych przez Ciebie przypadków.
Sidu
Posty: 13
Rejestracja: 26 gru 2014, 12:26
Has thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Sidu »

Witam, mam pytanie co do rzutu blokowania misji. W instrukcji jest napisane ze:
" kazdy wyrzucony wynik "x" i "y" to jeden sukces. Kazdy wyrzucony symbol "z" to dwa sukcesy"

Czy mam rozumiec, ze mam jeden sukces tylko jesli wyrzuce x i y, czy jak wyrzuce x i y to mam dwa sukcesy, po jednym za kazdy symbol.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Sidu pisze: 08 gru 2019, 13:54 Witam, mam pytanie co do rzutu blokowania misji. W instrukcji jest napisane ze:
" kazdy wyrzucony wynik "x" i "y" to jeden sukces. Kazdy wyrzucony symbol "z" to dwa sukcesy"

Czy mam rozumiec, ze mam jeden sukces tylko jesli wyrzuce x i y, czy jak wyrzuce x i y to mam dwa sukcesy, po jednym za kazdy symbol.
Za każdy symbol.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Sidu
Posty: 13
Rejestracja: 26 gru 2014, 12:26
Has thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Sidu »

Dzieki za odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie.

Karta misji "wniecić rebelię" :

Jesli misja zakonczyla sie powodzeniem, zyskujedz w tym ukladzie 3 zolnierzy rebelii. Nastepnie rozpatrz walke.

Do misji wykorzystalem lidera ktory, nie ma pkt. Taktyki. Czy,w tym przypadku dostawiam lidera z puli? Czy jakbym uzyl lidera do misji z taktyka, czy mogę go wtedy wykorzystac?
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost »

Sidu pisze: 08 gru 2019, 16:31Do misji wykorzystalem lidera ktory, nie ma pkt. Taktyki. Czy,w tym przypadku dostawiam lidera z puli? Czy jakbym uzyl lidera do misji z taktyka, czy mogę go wtedy wykorzystac?
Możesz w tym przypadku dostawić lidera z puli, ale nie musisz. Jeśli zaś miałbyś lidera z wartościami taktyki wtedy jest to zabronione.
Sidu
Posty: 13
Rejestracja: 26 gru 2014, 12:26
Has thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Sidu »

Dzieki za odpowiedz.

Jestem w trakcie gry i powstaje duzo pytan.

Właśnie imperium weszli mi na uklad Endor. Przenioslem wszystkie jednostki na,pole uklady i ma nastapic walka. Nie mam dostępnych liderow. Rozumiem, ze walcze bez lidera, czyli nie dostaje na poczatku kart taktyki?
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: aaxxee »

Tak. Walczysz bez lidera
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost »

Chyba że miałeś jakiegoś lidera w bazie.
Sidu
Posty: 13
Rejestracja: 26 gru 2014, 12:26
Has thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Sidu »

Jak to jest z wyborem bazy rebelii w trakcie przygotowania? Napisane jest, że w tajemnicy wybieram bazę z talii sond. Rozumiem, że przeglądam sobie talie i wybieram co mi sie podoba, czy losuje?
giventofly
Posty: 99
Rejestracja: 28 maja 2014, 08:21
Has thanked: 54 times
Been thanked: 29 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: giventofly »

Sidu pisze: 11 gru 2019, 21:52 Jak to jest z wyborem bazy rebelii w trakcie przygotowania? Napisane jest, że w tajemnicy wybieram bazę z talii sond. Rozumiem, że przeglądam sobie talie i wybieram co mi sie podoba, czy losuje?
Przeglądasz i wybierasz co Ci pasuje oprócz miejsc gdzie jest imperium.
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Minimaniak »

Ktoś może mi pomoc jak rozgryźć te plansze
Obrazek
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Minimaniak »

Minimaniak pisze: 29 gru 2019, 16:02 Ktoś może mi pomoc jak rozgryźć te plansze - tutaj rozkłada się jednostki biorące udział w bitwie aby łatwiej wyobrazić sobie przebieg walk?
Obrazek
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Leszy2 »

Gdy rozpatrujemy Kartę Celów, w której wymagane jest poparcie to czy liczą się układy ze znacznikiem poparcia ale zniewolone?
W instrukcji stoi: "Jeśli zdolność wymaga, aby gracz miał poparcie w danym układzie, gracz musi w nim posiadać swój znacznik poparcia. Nie ma znaczenia, czy w danym układzie znajdują się jednostki przeciwnika, czy znacznik zniewolenia." Wnoszę z tego, że tak.
Czy liczy się znak poparcia w polu Bazy Rebeli? Wg mnie nie powinien bo może się pokrywać lub nie z ukrytym układem i może się to okazać wskazówką co do lokalizacji bazy, co jest takie... miałkie. Zwłaszcza, że instrukcja mówi: "Pole „Bazy Rebelii” nie jest układem i nie może zyskiwać ani tracić poparcia." Czemu zatem służy stały znaczek poparcia w polu Bazy Rebelii?
Może temu aby przypominać, że wraz z odkryciem Bazy Rebeli układ staje się układem popierającym?

I jeszcze jedno. Czy może być wielokrotne poparcie? Czyli dwa punkty poparcia w układzie neutralnym.
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost »

Leszy2 pisze: 30 gru 2019, 11:36 Gdy rozpatrujemy Kartę Celów, w której wymagane jest poparcie to czy liczą się układy ze znacznikiem poparcia ale zniewolone?
W instrukcji stoi: "Jeśli zdolność wymaga, aby gracz miał poparcie w danym układzie, gracz musi w nim posiadać swój znacznik poparcia. Nie ma znaczenia, czy w danym układzie znajdują się jednostki przeciwnika, czy znacznik zniewolenia." Wnoszę z tego, że tak.
Bardzo dobrze wnosisz. W zasadzie nie mam nic do dodania.
Leszy2 pisze: 30 gru 2019, 11:36Czy liczy się znak poparcia w polu Bazy Rebeli? Wg mnie nie powinien bo może się pokrywać lub nie z ukrytym układem i może się to okazać wskazówką co do lokalizacji bazy, co jest takie... miałkie. Zwłaszcza, że instrukcja mówi: "Pole „Bazy Rebelii” nie jest układem i nie może zyskiwać ani tracić poparcia." Czemu zatem służy stały znaczek poparcia w polu Bazy Rebelii?
Może temu aby przypominać, że wraz z odkryciem Bazy Rebeli układ staje się układem popierającym?
Jak sam zauważyłeś Pole Bazy nie jest układem, a więc nie może się odnosić do kart Celów typu "poparcie w 6 układach". Znaczek poparcia Rebelii ma zapewne rzucać się w oczy żeby nie zapominać o tym polu przy budowie i rozstawianiu jednostek, co zdarza się zwłaszcza przy pierwszych rozgrywkach. Nic nie wiem z kolei o tym, aby układ, w którym ujawniana jest Baza, miał się stawać układem popierającym. Gdzie tak jest napisane, bo szukałem, ale nie znalazłem?
Leszy2 pisze: 30 gru 2019, 11:36I jeszcze jedno. Czy może być wielokrotne poparcie? Czyli dwa punkty poparcia w układzie neutralnym.
Jeśli w układzie któraś ze stron ma poparcie to układ już nie jest neutralny. Jeśli natomiast chodzi Ci o to czy w danym układzie mogą leżeć dwa żetony poparcia to nie, nie mogą. Wyjątkiem jest sytuacja, w której układ popierający Rebelię jest zniewolony przez wojska lądowe Imperium.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Leszy2 »

Col. Frost pisze: 30 gru 2019, 11:52
Leszy2 pisze: 30 gru 2019, 11:36Czy liczy się znak poparcia w polu Bazy Rebeli? Wg mnie nie powinien bo może się pokrywać lub nie z ukrytym układem i może się to okazać wskazówką co do lokalizacji bazy, co jest takie... miałkie. Zwłaszcza, że instrukcja mówi: "Pole „Bazy Rebelii” nie jest układem i nie może zyskiwać ani tracić poparcia." Czemu zatem służy stały znaczek poparcia w polu Bazy Rebelii?
Może temu aby przypominać, że wraz z odkryciem Bazy Rebeli układ staje się układem popierającym?
Jak sam zauważyłeś Pole Bazy nie jest układem, a więc nie może się odnosić do kart Celów typu "poparcie w 6 układach". Znaczek poparcia Rebelii ma zapewne rzucać się w oczy żeby nie zapominać o tym polu przy budowie i rozstawianiu jednostek, co zdarza się zwłaszcza przy pierwszych rozgrywkach. Nic nie wiem z kolei o tym, aby układ, w którym ujawniana jest Baza, miał się stawać układem popierającym. Gdzie tak jest napisane, bo szukałem, ale nie znalazłem?
Leszy2 pisze: 30 gru 2019, 11:36I jeszcze jedno. Czy może być wielokrotne poparcie? Czyli dwa punkty poparcia w układzie neutralnym.
Jeśli w układzie któraś ze stron ma poparcie to układ już nie jest neutralny. Jeśli natomiast chodzi Ci o to czy w danym układzie mogą leżeć dwa żetony poparcia to nie, nie mogą. Wyjątkiem jest sytuacja, w której układ popierający Rebelię jest zniewolony przez wojska lądowe Imperium.
Dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń. I faktycznie, sensownie uzasadniasz istnienie znaczka w polu "Bazy Rebelii".
Nigdzie nie jest napisane, że odkryty układ z bazą staje się systemem zniewolonym popierającym, choć takie założenie wydaje się być logiczne i chyba będę go stosował choćby dla poprawienia balansu (rzekomej przewagi Imperium).
Jeśli chodzi o wielokrotne poparcie to czy jest gdzieś wyraźnie napisane, że to tak nie działa? Pytam raczej z ciekawości, bo pomysł takiej interpretacji nie bardzo mnie przekonuje. Chociaż....
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost »

Leszy2 pisze: 30 gru 2019, 13:28Nigdzie nie jest napisane, że odkryty układ z bazą staje się systemem zniewolonym popierającym, choć takie założenie wydaje się być logiczne i chyba będę go stosował choćby dla poprawienia balansu (rzekomej przewagi Imperium).
Źle mnie zrozumiałeś. Pytałem o regułę, która mówi, że po ujawnieniu bazy układ, w której ta się znajduje, staje się popierającym Rebelię, bo ja o czymś takim nie słyszałem. Niemniej zawsze zakładam, że jakąś regułę mogłem przeoczyć i stąd pytanie, zwłaszcza że zmienia to trochę balans rozgrywki.
Leszy2 pisze: 30 gru 2019, 13:28Jeśli chodzi o wielokrotne poparcie to czy jest gdzieś wyraźnie napisane, że to tak nie działa? Pytam raczej z ciekawości, bo pomysł takiej interpretacji nie bardzo mnie przekonuje. Chociaż....
Cytując księgę zasad (hasło Poparcie, str. 8 lub w angielskiej wersji hasło Loyalty, również str. 8 ): "W każdym układzie mogą się równocześnie znajdować nie więcej niż jeden znacznik poparcia i jeden znacznik zniewolenia". A prościej mówiąc system może albo popierać Rebelię, albo Imperium, albo być neutralnym. Nie można bardziej popierać Rebelii ;)
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Minimaniak »

A. Czy gwałtowna mobilizacja zawsze działa jako ostatnia karta w fazie dowodzenia
1. W obydwu wariantach czyli w przeniesieniu bazy i dołożeniu do bazy jednostki
2. Rozpatruje się po ujawnieniu wszystkich misji Rebeli czy po rozpatrzeniu misji wszysykich i aktywacji wszystkich układów w danej fazie przez obu graczy poprostu jako ostatnia karta
B. Jak pomagacie sobie w zapamiętaniu układów gdzie nie ma rebelii? Znakujecie je jakoś?
C. Karty akcji zagrywane w momencie przydziału liderów je wykładam jak mam lidera w puli? Czy kładę karte akcji zakryta jak karte misji i ujawniam
ODPOWIEDZ