Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Re: Star Wars Rebellion
Szybkie pytanie. Za kompletną księgą zasad:
"Gracz nie może użyć do budowy symboli zasobów układu,
jeśli w danym układzie znajduje się jednostka
przeciwnika."
Czyli jeśli gracz imperium wleci jednostkami kosmicznymi do układu, (ale nie wyląduje) to blokuje budowę w tym układzie rebeliantom?
Jeśli nie blokuje, to powinno być uściślone do jednostek naziemnych?
"Gracz nie może użyć do budowy symboli zasobów układu,
jeśli w danym układzie znajduje się jednostka
przeciwnika."
Czyli jeśli gracz imperium wleci jednostkami kosmicznymi do układu, (ale nie wyląduje) to blokuje budowę w tym układzie rebeliantom?
Jeśli nie blokuje, to powinno być uściślone do jednostek naziemnych?
- raj
- Administrator
- Posty: 5174
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 873 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
Blokuje. Nawet pojedynczy Tie czy x-wing.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: Star Wars Rebellion
Jeszcze dwa pytani po wczorajszej rozgrywce, w gwoli upewnienia:
-Mamy spaczenie po TI 3ed. Czy podczas odwrotu, drugi gracz może jeszcze raz zaatakować zanim tamten ucieknie? Czy gracz uciekający stosuje się do zasady odwrotu z instrukcji i koniec.
-druga sprawa, gdy gracz, powiedzmy, rebelii jest atakowany na polu "A", to:
a) czy może w ramach dołożenia lidera z puli, ruszyć jednostkami do tego pola z sąsiadujących układów?
b) jeśli już ma tam lidera i nie dołoży kolejnego z puli, to czy może ruszyć z sąsiednich układów?
Dzieki
-Mamy spaczenie po TI 3ed. Czy podczas odwrotu, drugi gracz może jeszcze raz zaatakować zanim tamten ucieknie? Czy gracz uciekający stosuje się do zasady odwrotu z instrukcji i koniec.
-druga sprawa, gdy gracz, powiedzmy, rebelii jest atakowany na polu "A", to:
a) czy może w ramach dołożenia lidera z puli, ruszyć jednostkami do tego pola z sąsiadujących układów?
b) jeśli już ma tam lidera i nie dołoży kolejnego z puli, to czy może ruszyć z sąsiednich układów?
Dzieki
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
1. Odwrót rozpatruje się chyba na koniec rundy walki, więc nie ma możliwości zaatakowania uciekającego, gdy zadeklaruje odwrót.Fatowsky pisze:Jeszcze dwa pytani po wczorajszej rozgrywce, w gwoli upewnienia:
-Mamy spaczenie po TI 3ed. Czy podczas odwrotu, drugi gracz może jeszcze raz zaatakować zanim tamten ucieknie? Czy gracz uciekający stosuje się do zasady odwrotu z instrukcji i koniec.
-druga sprawa, gdy gracz, powiedzmy, rebelii jest atakowany na polu "A", to:
a) czy może w ramach dołożenia lidera z puli, ruszyć jednostkami do tego pola z sąsiadujących układów?
b) jeśli już ma tam lidera i nie dołoży kolejnego z puli, to czy może ruszyć z sąsiednich układów?
Dzieki
2. Może tylko dołożyć lidera, nie może ruszyć jednostkami - walczy to, co zostało zaatakowane.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Star Wars Rebellion
WItam serdecznie, mam pytanie odnosnie Gwiazdy Smierci. A mianowicie jak wyglada sprawa zwyciestwa? chodzi mi o to iz GS po uzyciu superlasera niszczy uklad, ale nie niszczy jednostek floty kosmicznej, ktore sie tam znajduja - wiec jak to sie ma do bazy rebelii. Czy jest to tak, że załóżmy jesli baza rebelii jest utajniona i w tym ukladzie pojawi sie GS i powiedzmy gracz imperium uzyje " na chybil trafil" superlasera niszczy uklad gra sie konczy bo wszystko bylo ukryte lacznie z jednostakami floty ( shcowane w podziemnych hangarach ), a w momencie gdy baza jest odkryta wlatuje GS niszczy planete wraz z jednostkami naziemnymi, ale flote musi jeszcze zniszczyc w kolejnych fazach walki kosmicznej - abyd doprowadzic do calkowitego zniszczenia jednostek w tym ukladzie.
Drugie pytanie odnosnie blokowania produkcji, po przeczytaniu poprzednich postów chce sie jeszcze upewnic - wystarczy jakakolwiek jednostka w ukladzie aby blokowac produkcje - tyczy sie to imperium jak i rebeli?
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Drugie pytanie odnosnie blokowania produkcji, po przeczytaniu poprzednich postów chce sie jeszcze upewnic - wystarczy jakakolwiek jednostka w ukladzie aby blokowac produkcje - tyczy sie to imperium jak i rebeli?
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2017, 10:48 przez U96, łącznie zmieniany 3 razy.
- raj
- Administrator
- Posty: 5174
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 873 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
2. Może tylko dołożyć lidera, nie może ruszyć jednostkami - walczy to, co zostało zaatakowane.[/quote]Yavi pisze:b) jeśli już ma tam lidera i nie dołoży kolejnego z puli, to czy może ruszyć z sąsiednich układów?
Przy okazji - liera można dołożyć tylko wtedy gdy w lokalizacji nie ma lidera lub lider który jest nie ma ikony dowodzenia (czyli nie może być dowódcą).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: Star Wars Rebellion
Hej.
Mam dwa pytania odnośnie uwzględnia liderów już obecnych na obszarach:
1. Jeżeli rozpatruję misję w układzie, gdzie już jest Lider mojej frakcji (np. w poprzednim ruchu umieściłem tam Lidera w celu przesunięcia jednostek do tego układu) to czy do wykonania misji uwzględniam jedynie Liderów przydzielonych do misji, czy też mogę wykorzystać zdolności na Liderach już obecnych w układzie gdzie misja jest realizowana.
2. Praktycznie to samo co wyżej, ale odnosi się do bitew. Powiedźmy, że w układzie gdzie będzie toczona bitwa mam już dwóch lub trzech Liderów (dwóch z realizowanej misja oraz jednego z przesunięcia jednostek) to czy przy dobieraniu kart taktycznych uwzględniam wartości na wszystkich Liderach? Czy tylko jednego (jeżeli jednego to którego)?
z góry dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam,
Anglik
Mam dwa pytania odnośnie uwzględnia liderów już obecnych na obszarach:
1. Jeżeli rozpatruję misję w układzie, gdzie już jest Lider mojej frakcji (np. w poprzednim ruchu umieściłem tam Lidera w celu przesunięcia jednostek do tego układu) to czy do wykonania misji uwzględniam jedynie Liderów przydzielonych do misji, czy też mogę wykorzystać zdolności na Liderach już obecnych w układzie gdzie misja jest realizowana.
2. Praktycznie to samo co wyżej, ale odnosi się do bitew. Powiedźmy, że w układzie gdzie będzie toczona bitwa mam już dwóch lub trzech Liderów (dwóch z realizowanej misja oraz jednego z przesunięcia jednostek) to czy przy dobieraniu kart taktycznych uwzględniam wartości na wszystkich Liderach? Czy tylko jednego (jeżeli jednego to którego)?
z góry dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam,
Anglik
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Rebellion
Jesli dobrze pamietam 1) Wszyscy liderzy w układzie
2) Wartości najsilniejszego lidera (dowódca może być tylko 1)
2) Wartości najsilniejszego lidera (dowódca może być tylko 1)
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Star Wars Rebellion
Konkretnie chodzi o lidera z wartością taktyki (nie ma czegoś takiego jak ikona dowodzenia).raj pisze:Przy okazji - liera można dołożyć tylko wtedy gdy w lokalizacji nie ma lidera lub lider który jest nie ma ikony dowodzenia (czyli nie może być dowódcą).
Najwyższe wartości taktyki biorąc pod uwagę wszystkich liderów w układzie. Czyli można wziąć taktyki kosmiczne od jednego a lądowe od drugiego.Rocy7 pisze:2) Wartości najsilniejszego lidera (dowódca może być tylko 1)
Re: Star Wars Rebellion
To i ja mam pytanko.. może ktoś wie czy tak można interpretować zagranie jednej z kart misji imperium.
Nie pamiętam jej nazwy, ale pozwala ona przyspieszyć wystawienie jednostki w układzie w którym została misja zabrana.
Kolega w ten sposób zagrał i nagle wystawił z niej gwiazdę śmierci, której budowa trwała już w innym układzie. Mógł tak, czy nie?
Oto jest pytanie
Nie pamiętam jej nazwy, ale pozwala ona przyspieszyć wystawienie jednostki w układzie w którym została misja zabrana.
Kolega w ten sposób zagrał i nagle wystawił z niej gwiazdę śmierci, której budowa trwała już w innym układzie. Mógł tak, czy nie?
Oto jest pytanie
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
Chyba pomieszałeś dwie karty. Są misje, które pozwalają umieścić w kolejce budowy jednostki zgodnie z wartością układu, w którym się ją rozpatruje.TreborS pisze:To i ja mam pytanko.. może ktoś wie czy tak można interpretować zagranie jednej z kart misji imperium.
Nie pamiętam jej nazwy, ale pozwala ona przyspieszyć wystawienie jednostki w układzie w którym została misja zabrana.
Kolega w ten sposób zagrał i nagle wystawił z niej gwiazdę śmierci, której budowa trwała już w innym układzie. Mógł tak, czy nie?
Oto jest pytanie
Są też misje, które przyspieszają budowę, ale jeśli dobrze pamiętam nie ma w nich mowy o umieszczaniu ich w tym samym układzie.
Z GŚ sprawa wygląda tak, że możesz ją umieścić tylko w układzie, w którym znajduje się GŚ w budowie.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Star Wars Rebellion
No własnie nie..
NADZOROWAĆ PROJEKT...
Rozpatrz w dowolny ukłdzie gdzie znajduje sie jednostka imperialna.....Wybierz 1 imperialną jednostkę na 1 lub 2 polu kolejki budowy i wystaw ją w tym układzie...
Czy zatem w ten sposób mozna przenieść "realizację" budowy Gwiazdy śmierci ?
NADZOROWAĆ PROJEKT...
Rozpatrz w dowolny ukłdzie gdzie znajduje sie jednostka imperialna.....Wybierz 1 imperialną jednostkę na 1 lub 2 polu kolejki budowy i wystaw ją w tym układzie...
Czy zatem w ten sposób mozna przenieść "realizację" budowy Gwiazdy śmierci ?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
Aa, o tym nie pamiętałem. W takim wypadku nie można, instrukcja mówi o tym, że jeśli jakaś zdolność pozwala na wystawienie GŚ można to zrobić tylko w systemie, w którym jest GŚ w budowie.TreborS pisze:No własnie nie..
NADZOROWAĆ PROJEKT...
Rozpatrz w dowolny ukłdzie gdzie znajduje sie jednostka imperialna.....Wybierz 1 imperialną jednostkę na 1 lub 2 polu kolejki budowy i wystaw ją w tym układzie...
Czy zatem w ten sposób mozna przenieść "realizację" budowy Gwiazdy śmierci ?
GŚ można by wystawić w ten sposób, jeśli skorzystałoby się z tej zdolności w systemie, w którym jest figurka GŚ w budowie.
e: Oficjalna odpowiedź Coreya Konieczki przytoczona na BGG:
In order to use Oversee Construction on the Death Star Under Construction, the leader has to be in that system.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Star Wars Rebellion
Tak się zastanawiam, bo dziwne treści w kwestii przydzielania do misji liderów się pojawiają:
Rozumiem, że każdy gra tak, że po położeniu zakrytej karty misji, na tej karcie kładzie JEDNEGO LUB DWÓCH LIDERÓW. Doprecyzowuję, ponieważ niektóre odpowiedzi bywają w tej kwestii niejasne...
Rozumiem, że każdy gra tak, że po położeniu zakrytej karty misji, na tej karcie kładzie JEDNEGO LUB DWÓCH LIDERÓW. Doprecyzowuję, ponieważ niektóre odpowiedzi bywają w tej kwestii niejasne...
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
Tak jest .Pynio pisze:Tak się zastanawiam, bo dziwne treści w kwestii przydzielania do misji liderów się pojawiają:
Rozumiem, że każdy gra tak, że po położeniu zakrytej karty misji, na tej karcie kładzie JEDNEGO LUB DWÓCH LIDERÓW. Doprecyzowuję, ponieważ niektóre odpowiedzi bywają w tej kwestii niejasne...
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Star Wars Rebellion
jeśli na bazie Rebelii pozostaje po walce tylko budowla to Imperium wygrywa ? Muszą po walce pozostać jednostki?
co za partia: walka naziemna 1 AT-ST i 2 zołnierzy Imperium kontra 7 żołnierzy rebelii, 2 śmigacze i Generator osłon jonowych..... Imperium wygrywa na 2 rundy przed końcem gdzie w odległości 3 układów Imperium nie ma żadnych jednostek ani żadnego poparcia na układach więc teoretycznie nie ma jak się dostać do bazy...
co za partia: walka naziemna 1 AT-ST i 2 zołnierzy Imperium kontra 7 żołnierzy rebelii, 2 śmigacze i Generator osłon jonowych..... Imperium wygrywa na 2 rundy przed końcem gdzie w odległości 3 układów Imperium nie ma żadnych jednostek ani żadnego poparcia na układach więc teoretycznie nie ma jak się dostać do bazy...
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
Budynki (generatory tarcz i działa) to też jednostki. Jeśli więc po walce na planecie zostały jakieś budowle, to Imperium nie wygra.Tony23 pisze:jeśli na bazie Rebelii pozostaje po walce tylko budowla to Imperium wygrywa ? Muszą po walce pozostać jednostki?
co za partia: walka naziemna 1 AT-ST i 2 zołnierzy Imperium kontra 7 żołnierzy rebelii, 2 śmigacze i Generator osłon jonowych..... Imperium wygrywa na 2 rundy przed końcem gdzie w odległości 3 układów Imperium nie ma żadnych jednostek ani żadnego poparcia na układach więc teoretycznie nie ma jak się dostać do bazy...
W przypadku, gdy na planecie są tylko jednostki Imperium i budowle, to budowle są automatycznie niszczone.
W ogóle jak w takiej sytuacji Rebelia mogła przegrać? Żołnierze, śmigacze - to spore siły...
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Star Wars Rebellion
na planecie została tylko jedna budowla... qrcze na której stronie instrukcji jest, że budowle to też jednostki?Yavi pisze:Budynki (generatory tarcz i działa) to też jednostki. Jeśli więc po walce na planecie zostały jakieś budowle, to Imperium nie wygra.Tony23 pisze:jeśli na bazie Rebelii pozostaje po walce tylko budowla to Imperium wygrywa ? Muszą po walce pozostać jednostki?
co za partia: walka naziemna 1 AT-ST i 2 zołnierzy Imperium kontra 7 żołnierzy rebelii, 2 śmigacze i Generator osłon jonowych..... Imperium wygrywa na 2 rundy przed końcem gdzie w odległości 3 układów Imperium nie ma żadnych jednostek ani żadnego poparcia na układach więc teoretycznie nie ma jak się dostać do bazy...
W przypadku, gdy na planecie są tylko jednostki Imperium i budowle, to budowle są automatycznie niszczone.
W ogóle jak w takiej sytuacji Rebelia mogła przegrać? Żołnierze, śmigacze - to spore siły...
Jak to się stało? Imperium miało kartę akcji że dociągneło 5 kart walki taktyki naziemnej, w pierwszej rundzie rzuciło tak, że zniszczyło 5 żołnierzy i śmigacza, dodatkowo z kart zablokowało praktycznie wszystkie obrażenia Rebelii, a później na 3 rzuty prawie same puste kości...
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
Jest w Kompletnej księdze zasad:Tony23 pisze:na planecie została tylko jedna budowla... qrcze na której stronie instrukcji jest, że budowle to też jednostki?Yavi pisze:Budynki (generatory tarcz i działa) to też jednostki. Jeśli więc po walce na planecie zostały jakieś budowle, to Imperium nie wygra.Tony23 pisze:jeśli na bazie Rebelii pozostaje po walce tylko budowla to Imperium wygrywa ? Muszą po walce pozostać jednostki?
co za partia: walka naziemna 1 AT-ST i 2 zołnierzy Imperium kontra 7 żołnierzy rebelii, 2 śmigacze i Generator osłon jonowych..... Imperium wygrywa na 2 rundy przed końcem gdzie w odległości 3 układów Imperium nie ma żadnych jednostek ani żadnego poparcia na układach więc teoretycznie nie ma jak się dostać do bazy...
W przypadku, gdy na planecie są tylko jednostki Imperium i budowle, to budowle są automatycznie niszczone.
W ogóle jak w takiej sytuacji Rebelia mogła przegrać? Żołnierze, śmigacze - to spore siły...
Jak to się stało? Imperium miało kartę akcji że dociągneło 5 kart walki taktyki naziemnej, w pierwszej rundzie rzuciło tak, że zniszczyło 5 żołnierzy i śmigacza, dodatkowo z kart zablokowało praktycznie wszystkie obrażenia Rebelii, a później na 3 rzuty prawie same puste kości...
strona 4 (Budowle)
strona 5 (Jednostki)Jednostki naziemne Działo jonowe i Generator osłon to budowle. Mają one
specjalne zdolności opisane na arkuszu stronnictwa Rebelii.
Aby zwyciężyć jednostki imperialne muszą być jedynymi obecnymi w układzie.Wszystkie obecne w grze plastikowe figurki to jednostki.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 09 mar 2017, 09:50
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Star Wars Rebellion
Mam dwa pytania:
1) Czy pierścień Yody (przerzut kości) jest jednorazowy?
2) Czy wykonując odwrót po pierwszej fazie bitwy kosmicznej mogę zabrać również jednostki naziemne ze sobą? I czy wykonując odwrót po walce naziemnej muszę mieć statki do transportu?
1) Czy pierścień Yody (przerzut kości) jest jednorazowy?
2) Czy wykonując odwrót po pierwszej fazie bitwy kosmicznej mogę zabrać również jednostki naziemne ze sobą? I czy wykonując odwrót po walce naziemnej muszę mieć statki do transportu?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
1. Można z niego skorzystać raz na rundę, jest więc wielokrotnego użytku.yadyam pisze:Mam dwa pytania:
1) Czy pierścień Yody (przerzut kości) jest jednorazowy?
2) Czy wykonując odwrót po pierwszej fazie bitwy kosmicznej mogę zabrać również jednostki naziemne ze sobą? I czy wykonując odwrót po walce naziemnej muszę mieć statki do transportu?
2. Odwrotu możesz dokonać po całej rundzie walki. Wygląda to tak: walka kosmiczna, walka naziemna, dopiero możliwość odwrotu.
Dokonując odwrotu musisz zabrać wszystkie statki, jednostki naziemne i statki bez hipernapędu (np. myśliwce TIE) możesz zostawić.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
Zostaje odrzucona. Na rękę wracają jedynie misje, których nie zdecydujesz się odsłonić podczas rundy (liderzy i tak są zablokowani do końca rundy).Dejw87 pisze:Mam pytanie odnośnie zablokowanych misji.
Jeżeli misja (nie początkowa) jest zablokowana to wraca ona na rękę czy zostaje odrzucona?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Star Wars Rebellion
Wątek jest dość długi. Jeśli dubluję wcześniej zadane pytanie to wybaczcie.
1. Mam pytanie odnośnie blokowania misji. Gdy Rebelia wykonuje misje i wystawia swojego lidera do układu, w którym znajduje się już wcześniej wyłożony lider Imperium, to czy ten lider może blokować misję?
2. Przenoszenie bazy za pomocą karty misji "GWAŁTOWNA MOBILIZAJA" odbywa się na samym końcu fazy dowodzenia. Do tej misji nie potrzebuję liderów. A gdyby został jeden lider na koniec fazy dowodzenia mogę go w tym momencie przydzielić do tej misji czy dopiero w nowej rundzie w momencie przydzielania liderów do misji?
3. Karta Imperium "ZATRZYMANI" czy powoduje przechwycenie lidera Rebelii? Jej treść: "Spróbuj wykonać przeciwko liderowi Rebelii, który znajduje w dowolnym układzie. Jeśli misja się powiodła, dany lider nie wraca do puli liderów podczas najbliższej fazy uzupełnień.". Jak dla mnie nie jest to przechwycenie bo nie ma kluczowego słowa "przechwyć". W takim razie nie można użyć innej karty imperialnej ("PRZEJĄĆ PLANY" odnoszącej sie do przechwyconego lidera), która nakazuje udrzucenie jednej karty celów Rebelii. Lider Rebelii zostaje na planszy do następnej fazy uzupełnień. Może on brać udział w bitwach lub przenosić jednostki w nowej rundzie?
4. Luke Skywalker z Pierścieniem Yody gdy zostaje przechwycony traci ów pierścień. Czy przy odbiciu go z rąk imperium Pierścień Yody wraca do Luke'a?
5. Karty akcji czyli karty dzięki, którym rekrutujemy nowych liderów.
a) Czy na początku gry dobieramy tylko 2 takie karty i korzystamy z ich właściwości jednorazowo do końca gry? A w kolejnych rundach dobieramy tylko liderów z tych kart?
b) Czy gromadzimy ilość kart akcji, zwiększając tym samym ilość możliwych akcji?
c) Czy wykonując misję np. Obi Wanem, można dodatkowo użyć karty akcji przypisanej do danego lidera?
1. Mam pytanie odnośnie blokowania misji. Gdy Rebelia wykonuje misje i wystawia swojego lidera do układu, w którym znajduje się już wcześniej wyłożony lider Imperium, to czy ten lider może blokować misję?
2. Przenoszenie bazy za pomocą karty misji "GWAŁTOWNA MOBILIZAJA" odbywa się na samym końcu fazy dowodzenia. Do tej misji nie potrzebuję liderów. A gdyby został jeden lider na koniec fazy dowodzenia mogę go w tym momencie przydzielić do tej misji czy dopiero w nowej rundzie w momencie przydzielania liderów do misji?
3. Karta Imperium "ZATRZYMANI" czy powoduje przechwycenie lidera Rebelii? Jej treść: "Spróbuj wykonać przeciwko liderowi Rebelii, który znajduje w dowolnym układzie. Jeśli misja się powiodła, dany lider nie wraca do puli liderów podczas najbliższej fazy uzupełnień.". Jak dla mnie nie jest to przechwycenie bo nie ma kluczowego słowa "przechwyć". W takim razie nie można użyć innej karty imperialnej ("PRZEJĄĆ PLANY" odnoszącej sie do przechwyconego lidera), która nakazuje udrzucenie jednej karty celów Rebelii. Lider Rebelii zostaje na planszy do następnej fazy uzupełnień. Może on brać udział w bitwach lub przenosić jednostki w nowej rundzie?
4. Luke Skywalker z Pierścieniem Yody gdy zostaje przechwycony traci ów pierścień. Czy przy odbiciu go z rąk imperium Pierścień Yody wraca do Luke'a?
5. Karty akcji czyli karty dzięki, którym rekrutujemy nowych liderów.
a) Czy na początku gry dobieramy tylko 2 takie karty i korzystamy z ich właściwości jednorazowo do końca gry? A w kolejnych rundach dobieramy tylko liderów z tych kart?
b) Czy gromadzimy ilość kart akcji, zwiększając tym samym ilość możliwych akcji?
c) Czy wykonując misję np. Obi Wanem, można dodatkowo użyć karty akcji przypisanej do danego lidera?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion
1. Tak, taki lider z automatu będzie blokował misję.lazarro pisze:Wątek jest dość długi. Jeśli dubluję wcześniej zadane pytanie to wybaczcie.
1. Mam pytanie odnośnie blokowania misji. Gdy Rebelia wykonuje misje i wystawia swojego lidera do układu, w którym znajduje się już wcześniej wyłożony lider Imperium, to czy ten lider może blokować misję?
2. Przenoszenie bazy za pomocą karty misji "GWAŁTOWNA MOBILIZAJA" odbywa się na samym końcu fazy dowodzenia. Do tej misji nie potrzebuję liderów. A gdyby został jeden lider na koniec fazy dowodzenia mogę go w tym momencie przydzielić do tej misji czy dopiero w nowej rundzie w momencie przydzielania liderów do misji?
3. Karta Imperium "ZATRZYMANI" czy powoduje przechwycenie lidera Rebelii? Jej treść: "Spróbuj wykonać przeciwko liderowi Rebelii, który znajduje w dowolnym układzie. Jeśli misja się powiodła, dany lider nie wraca do puli liderów podczas najbliższej fazy uzupełnień.". Jak dla mnie nie jest to przechwycenie bo nie ma kluczowego słowa "przechwyć". W takim razie nie można użyć innej karty imperialnej ("PRZEJĄĆ PLANY" odnoszącej sie do przechwyconego lidera), która nakazuje udrzucenie jednej karty celów Rebelii. Lider Rebelii zostaje na planszy do następnej fazy uzupełnień. Może on brać udział w bitwach lub przenosić jednostki w nowej rundzie?
4. Luke Skywalker z Pierścieniem Yody gdy zostaje przechwycony traci ów pierścień. Czy przy odbiciu go z rąk imperium Pierścień Yody wraca do Luke'a?
5. Karty akcji czyli karty dzięki, którym rekrutujemy nowych liderów.
a) Czy na początku gry dobieramy tylko 2 takie karty i korzystamy z ich właściwości jednorazowo do końca gry? A w kolejnych rundach dobieramy tylko liderów z tych kart?
b) Czy gromadzimy ilość kart akcji, zwiększając tym samym ilość możliwych akcji?
c) Czy wykonując misję np. Obi Wanem, można dodatkowo użyć karty akcji przypisanej do danego lidera?
2. Do Mobilizacji normalnie przydzielasz lidera, jak do każdej innej karty. Liderów przydzielasz tylko w fazie planowania, nie możesz później ich "dorzucić" do misji.
3. Lider taki nie jest pochwycony, po prostu zostaje na planszy i jest niedostępny dla gracza Rebelii. Pochwycony lider to taki, który ma na sobie odpowiedni pierścień. Lider, który został na planszy może tylko blokować misje przeciwnika w tym układzie - nie może aktywować układu, bo do tego musiałbyś wystawić go z puli.
4. Nie. Dlatego warto chronić lepszych liderów .
I przy okazji zapraszam na grupę Gry planszowe - pytania o zasady na Fb .
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku