Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost »

Minimaniak pisze: 06 sty 2020, 14:31 A. Czy gwałtowna mobilizacja zawsze działa jako ostatnia karta w fazie dowodzenia
1. W obydwu wariantach czyli w przeniesieniu bazy i dołożeniu do bazy jednostki
2. Rozpatruje się po ujawnieniu wszystkich misji Rebeli czy po rozpatrzeniu misji wszysykich i aktywacji wszystkich układów w danej fazie przez obu graczy poprostu jako ostatnia karta
Mobilizację w obu swoich wariantach rozpatruje się na sam koniec fazy, a więc w momencie, gdy obaj gracze już spasują. Oczywiście wcześniej, podczas swojego ruchu, należy odsłonić kartę tej misji i zadeklarować chęć jej użycia.
Minimaniak pisze: 06 sty 2020, 14:31B. Jak pomagacie sobie w zapamiętaniu układów gdzie nie ma rebelii? Znakujecie je jakoś?
Ja grupuję na ręku karty sond według regionów, a regiony, w których wiem, że nie ma bazy, odkładam na bok.
Minimaniak pisze: 06 sty 2020, 14:31C. Karty akcji zagrywane w momencie przydziału liderów je wykładam jak mam lidera w puli? Czy kładę karte akcji zakryta jak karte misji i ujawniam
Cytując księgę zasad: "Karta jest używana podczas fazy przydziału. Zamiast przydzielać lidera do misji, gracz odkrywa kartę i rozpatruje jej zdolność."
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Minimaniak »

Dzięki bardzo za pomoc - mapka na karcie sondy także pomaga :)
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Pynio »

Minimaniak pisze: 06 sty 2020, 14:31 B. Jak pomagacie sobie w zapamiętaniu układów gdzie nie ma rebelii? Znakujecie je jakoś?
https://rebellionmap.com/
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Minimaniak »

Wow niezły czad - dzieki
Uświadamiam sobie ze ta grupa jest EXTRA
Zastanawia mnie tylko znak wywiadu :/
Bo zniewoleniem tylko zaznaczam takie info ze nie bylo tam sondy w razie przeniesienia bazy
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 498 times
Been thanked: 155 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: EVOCATVS »

Minimaniak pisze: 08 sty 2020, 09:19 Zastanawia mnie tylko znak wywiadu :/
Moim zdaniem, jest to użyteczne przy sprawdzaniu obecności bazy w układzie za pomocą misji.
donki
Posty: 1
Rejestracja: 21 cze 2019, 00:40

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: donki »

Grałem chwilę z kolegą w pubie, mam y kilka pytań.

1. CO się stanie jak po wznieceniu rebelii (karta) zdobędziesz planetę, a na orbicie będą statki?
2. Czy te statki imperium też biorą udział w walce na planecie?
3. Czy kartę schwytanie lidera robi się w ciemno na jakiejś planecie w fazie przydziału czy zagrywa się dopiero jak lider rebelii się tam pojawi w fazie dowodzenia?
4. Karty projektów zagrywa się jak normalne misje i wliczają się do puli max 10 misji?
5. Czy lider biorący udział w misji na planecie może brać udział w transporcie jednostek z sąsiedniego układu w fazie dowodzenia?
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost »

donki pisze: 22 sty 2020, 12:55 1. CO się stanie jak po wznieceniu rebelii (karta) zdobędziesz planetę, a na orbicie będą statki?
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przypuszczam, że chodzi Ci o wariant, w którym Rebelia wygrywa walkę naziemną, a na orbicie pozostają statki Imperium? W takim wypadku jednostki Rebelii zajmują planetę, przestaje ona być ujarzmiona (zdejmujemy żeton z hełmem szturmowca), ale statki zostają na orbicie, przez co nie można ani stawiać jednostek na planecie, ani korzystać z jej zasobów do ich budowania.
donki pisze: 22 sty 2020, 12:55 2. Czy te statki imperium też biorą udział w walce na planecie?
Statki mogą walczyć tylko z innymi statkami, więc nie biorą.
donki pisze: 22 sty 2020, 12:55 3. Czy kartę schwytanie lidera robi się w ciemno na jakiejś planecie w fazie przydziału czy zagrywa się dopiero jak lider rebelii się tam pojawi w fazie dowodzenia?
Nic się nie robi w ciemno ;) W fazie przygotowań wybierasz lidera do tej misji (tak jak do wszystkich innych misji) i tyle. Samą misję zagrywasz w fazie dowodzenia po spełnieniu warunków z karty. Czyli w przypadku karty o której mówisz wrogi lider musi się znajdować w systemie z chociaż jedną imperialną jednostką.
donki pisze: 22 sty 2020, 12:55 4. Karty projektów zagrywa się jak normalne misje i wliczają się do puli max 10 misji?
Tak.
donki pisze: 22 sty 2020, 12:55 5. Czy lider biorący udział w misji na planecie może brać udział w transporcie jednostek z sąsiedniego układu w fazie dowodzenia?
W transporcie nie, do tego służą tylko liderzy z puli (posiadający wartości taktyczne). Może jednak brać udział w bitwie, jeśli taka się rozpocznie w układzie, w którym przebywa.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Leszy2 »

Col. Frost pisze: 22 sty 2020, 18:56
donki pisze: 22 sty 2020, 12:55 5. Czy lider biorący udział w misji na planecie może brać udział w transporcie jednostek z sąsiedniego układu w fazie dowodzenia?
W transporcie nie, do tego służą tylko liderzy z puli (posiadający wartości taktyczne). Może jednak brać udział w bitwie, jeśli taka się rozpocznie w układzie, w którym przebywa.
Do poruszenia jednostek z sąsiedniego układu nie potrzeba lidera z wartościami taktycznymi. Może to zrobić każdy lider. Wartości taktyczne służą do zagrywania misji logistycznych. W przypadku Rebelii są to na ogół poruszenia z/do Bazy Rebelii, w przypadku Imperium budowa jednostek specjalnych.
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: miszczu666 »

Leszy2 pisze: 27 sty 2020, 10:52 Do poruszenia jednostek z sąsiedniego układu nie potrzeba lidera z wartościami taktycznymi. Może to zrobić każdy lider. Wartości taktyczne służą do zagrywania misji logistycznych. W przypadku Rebelii są to na ogół poruszenia z/do Bazy Rebelii, w przypadku Imperium budowa jednostek specjalnych.
Poprawię cię trochę, bo źle piszesz.

Aby poruszyć jednostki, wymagane jest aktywowanie układu docelowego. Czyli tam, gdzie chcemy przemieścić te jednostki.
A układ można aktywować tylko i wyłącznie liderami posiadającymi wartości taktyki.

Strona 2 kompletnej księgi zasad:

Obrazek
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Leszy2 »

Rzeczywiście. Zmylił mnie opis "Czym są umiejętności" gdzie nie ma o tym słowa.
Piotruposz
Posty: 13
Rejestracja: 14 sty 2020, 02:33

Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)

Post autor: Piotruposz »

Cześć!

Mam za sobą pierwszą rozgrywkę i jednocześnie pierwszy problem z interpretacją zasad podczas bitwy.

Przykład:

Problem 1. Bitwa naziemna, 2 rebeliantów vs 2 szturmowców.
Rozpoczyna Imperium, wyrzuca 2 czarne trafienia. Czy powinienem a) przydzielić kości do rebeliantów, b) przełożyć rebeliantów na arkusz stronnictwa, c) przydzielić kości i przełożyć rebeliantów na arkusz stronnictwa? No i jeśli przekładamy trafione jednostki na arkusz, to od razu po trafieniu czy na początku tury gracza dowodzącego trafionymi jednostkami - dając mu najpierw możliwość zablokowania uszkodzeń?

Problem 2. Bitwa naziemna, 2 rebeliantów vs 2 szturmowców.
Rebelianci mający 1 punkt zdrowia zostali trafieni i wiadomo, że na koniec tego kroku są ściągani z planszy, jednak wcześniej mają zaatakować w turze gracza rebelii. Czy można za pomocą karty taktyki zablokować uszkodzenia i ocalić żołnierzy przed zdjęciem z planszy? Wiem, że można blokować uszkodzenia, nie zaś żetony uszkodzeń. Wniosek jest taki, że dopóki ktoś żyje i strzela, to można go ratować za pomocą blokowania uszkodzenia?

Problem 3. Jeśli można blokować uszkodzenia, to kiedy blokować?
Jeśli imperium zaczyna, to czy jego jednostki - trafione w drugiej turze tego kroku bitwy przez rebeliantów - zawsze zginą? Nie zostaje już im do wykonania żaden atak, ale czy można te jednostki w jakiś sposób ratować? Np. zagrywając w swojej turze kartę z blokowaniem uszkodzenia niejako z góry, na zapas?

Jest to dla mnie bardzo niejasne i nie mogę znaleźć rozwiązania. Proszę o pomoc :)
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)

Post autor: Col. Frost »

Piotruposz pisze: 27 sty 2020, 13:03Problem 1. Bitwa naziemna, 2 rebeliantów vs 2 szturmowców.
Rozpoczyna Imperium, wyrzuca 2 czarne trafienia. Czy powinienem a) przydzielić kości do rebeliantów, b) przełożyć rebeliantów na arkusz stronnictwa, c) przydzielić kości i przełożyć rebeliantów na arkusz stronnictwa? No i jeśli przekładamy trafione jednostki na arkusz, to od razu po trafieniu czy na początku tury gracza dowodzącego trafionymi jednostkami - dając mu najpierw możliwość zablokowania uszkodzeń?
Najpierw przydzielasz trafienia, potem gracz Rebelii ma możliwość ich zablokowania, a jeśli tego nie robi, dopiero wtedy przenosisz je na arkusz. Jednostki przenosi się zawsze na koniec tury gracza atakującego (pkt. 5 Rozpatrywania ataku w haśle Walka w Kompendium zasad - str. 12).
Piotruposz pisze: 27 sty 2020, 13:03Problem 2. Bitwa naziemna, 2 rebeliantów vs 2 szturmowców.
Rebelianci mający 1 punkt zdrowia zostali trafieni i wiadomo, że na koniec tego kroku są ściągani z planszy, jednak wcześniej mają zaatakować w turze gracza rebelii. Czy można za pomocą karty taktyki zablokować uszkodzenia i ocalić żołnierzy przed zdjęciem z planszy? Wiem, że można blokować uszkodzenia, nie zaś żetony uszkodzeń. Wniosek jest taki, że dopóki ktoś żyje i strzela, to można go ratować za pomocą blokowania uszkodzenia?
Nie, ratować kogoś można tylko w turze, gdy jest się obrońcą, poprzez blokowanie trafień. Jednostki oddają jeszcze atak w swojej turze (bo według mechaniki obie strony atakują jednocześnie, tylko rozpatruje się te ataki po kolei), ale na koniec rundy zostają zdjęte z planszy.
Piotruposz pisze: 27 sty 2020, 13:03Problem 3. Jeśli można blokować uszkodzenia, to kiedy blokować?
Jeśli imperium zaczyna, to czy jego jednostki - trafione w drugiej turze tego kroku bitwy przez rebeliantów - zawsze zginą? Nie zostaje już im do wykonania żaden atak, ale czy można te jednostki w jakiś sposób ratować? Np. zagrywając w swojej turze kartę z blokowaniem uszkodzenia niejako z góry, na zapas?
Tak jak napisałem wyżej, blokować można w turze, w której jest się obrońcą. W końcu do użycia kart z blokowaniem nie jest potrzebna kość, zagrywa się je za darmo.
Piotruposz
Posty: 13
Rejestracja: 14 sty 2020, 02:33

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Piotruposz »

Dzięki. To wiele klaruje. Czyli jak imperium atakuje, to rebelia się broni, a gdy potem rebelia atakuje, to imperium ma czas na obronę :)
MgK1989
Posty: 320
Rejestracja: 10 cze 2014, 10:34
Has thanked: 53 times
Been thanked: 125 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: MgK1989 »

Pierwsza partia i najbardziej problematyczny wynik zwycięstwa. A wyglądało to tak:
Imperium wlatuje ogromną armią na planetę, gdzie znajduje się baza rebelii. Rozpoczyna się bitwa powietrzna i w ostatnie fazie walki przeżywa myśliwiec rebelii. Zostaje zagrana karta celu „plany gwiazdy śmierci”, rzut kośćmi niszczy gwiazdę i żeton rebelii wchodzi na pole znacznika rundy...
Pytanie:
Czy rebelia wygrywa grę natychmiast mimo, że trwa bitwa o bazę rebelii?
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: miszczu666 »

Rebelia wygrywa.

Cytat z kompletnej księgi zasad, strona 14: " Gracz Rebelii wygrywa grę natychmiast, kiedy znacznik reputacji będzie znajdował się na tym samym polu co znacznik czasu."
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Piotruposz
Posty: 13
Rejestracja: 14 sty 2020, 02:33

Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)

Post autor: Piotruposz »

Cześć! Mam do Was pytania.

1. W przypadku, gdy karta mówi "rzuć kości nawet, gdy misja nie jest blokowana" i pozwala usunąć jednostki w liczbie równej różnicy w rzutach. Co wtedy robi drugi gracz, który nie blokuje?
A. Wystawia lidera z odpowiednimi umiejętnościami i rzuca?
B. Nie wystawia lidera i rzuca tyloma kośćmi, co gracz wykonujący misję?
C. Co jeśli wystawi lub już posiada w układzie lidera, ale bez odpowiednich umiejętności?

2. Jeśli próbuję pochwycić lidera, a ten nie ma odpowiednich umiejętności do blokowania, to wtedy muszę wyrzucić minimum jeden sukces?

3. Jeśli próbuję pochwycić lidera, a w układzie są także inni liderzy z obu stronnictw, to każdy z nich rzuca kością? Np. w układzie jest 2 liderów Rebelii, 1 Imperium i dokładam kolejnego Imperium, próbując pochwycić jednego z rebeliantów. Zakładając, że wszyscy mają odpowiednie umiejętności, kto wtedy rzuca kośćmi?
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)

Post autor: miszczu666 »

Piotruposz pisze: 18 lut 2020, 09:26 Cześć! Mam do Was pytania.

1. W przypadku, gdy karta mówi "rzuć kości nawet, gdy misja nie jest blokowana" i pozwala usunąć jednostki w liczbie równej różnicy w rzutach. Co wtedy robi drugi gracz, który nie blokuje?
A. Wystawia lidera z odpowiednimi umiejętnościami i rzuca?
B. Nie wystawia lidera i rzuca tyloma kośćmi, co gracz wykonujący misję?
C. Co jeśli wystawi lub już posiada w układzie lidera, ale bez odpowiednich umiejętności?

2. Jeśli próbuję pochwycić lidera, a ten nie ma odpowiednich umiejętności do blokowania, to wtedy muszę wyrzucić minimum jeden sukces?

3. Jeśli próbuję pochwycić lidera, a w układzie są także inni liderzy z obu stronnictw, to każdy z nich rzuca kością? Np. w układzie jest 2 liderów Rebelii, 1 Imperium i dokładam kolejnego Imperium, próbując pochwycić jednego z rebeliantów. Zakładając, że wszyscy mają odpowiednie umiejętności, kto wtedy rzuca kośćmi?
No hej.
Po pierwsze - nie ten dział - do pytań o zasady jest dział do pytań o zasady :lol: :lol:

1. Jeśli nie blokuje, to nic nie robi. Gracz wykonujący misję rzuca zgodnie z poleceniami i wprowadza w życie efekty misji.
a. Może wystawić lidera, jeśli postanowi blokować misję. Jeśli zdecydował się nie blokować, to nie wystawia.
b. Nie blokuje -> nie wystawia lidera -> nie rzuca koścmi
c. Jeśli ma lidera bez wymaganych umiejętności w układzie, lub postanowi wystawić takiego lidera (co jest absolutnie bez sensu w przypadku tej konkretnej misji, gdzie wykonujący ją gracz i tak musi rzucać - marnowanie lidera), to nie rzuca kośćmi, ale misja jest uważana za blokowaną. Można pokusić się o wystawienie do blokowania lidera bez wymaganych umiejętności, aby wymusić rzut kośćmi przy próbie wykonania misji. A może akurat rzuty nie wejdą. Ale to ma sens raczej jak już wiadomo, że nic innego ten lider ci nie da, a zawsze daje szansę na niepowodzenie misji przeciwnika,

2. Tak. Wykonujący misję musi mieć więcej sukcesów niż blokujący, co w przypadku 0 przy blokującym musi dać 1 przy wykonującym.

3. Rzuca każdy za wszystkie zdolności pasujące do wymagań karty.
Tutaj są jeszcze karty, które mają opis "spróbuj wykonać przeciw pochwyconemu liderowi" - przy tych kartach, jak dobrze pamiętam, rzut Rebelii wykonywany jest tylko i wyłącznie na bazie ikon tego lidera, bo tylko on blokuje. Pozostali, jeśli są w układzie, nie liczą się do blokowania tej misji.

PS. [autopromocja] Polecam skrót zasad do Rebelii, który tłumaczyłem. Link w mojej stopce. [/autopromocja]
Ostatnio zmieniony 18 lut 2020, 14:28 przez miszczu666, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Morgon
Posty: 620
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 56 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Morgon »

Hej! Dwa pytania:

1. Przydzielanie liderów do misji - najpierw Rebelia przydziela WSZYSTKICH swoich (tzn. tylu ilu chce) a potem IMPERIUM czy na przemian? Gram na to pierwsze ale wolę się upewnić.
2. Walka w trybie kinowym - jak wypadną miecze na kościach gracza który rzuca jako pierwszy (a rzucamy wszystkimi kośćmi) a nie ma on rannych jednostek to należy zapamiętać ile i w jakich kolorach ich ma i może je wykorzystać po rzucie drugiego gracza i przydzieleniu obrażeń?
Morgon
Posty: 620
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 56 times

Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)

Post autor: Morgon »

miszczu666 pisze: 18 lut 2020, 09:47
Tutaj są jeszcze karty, które mają opis "spróbuj wykonać przeciw pochwyconemu liderowi" - przy tych kartach, jak dobrze pamiętam, rzut Rebelii wykonywany jest tylko i wyłącznie na bazie ikon tego lidera, bo tylko on blokuje. Pozostali, jeśli są w układzie, nie liczą się do blokowania tej misji.
Myślę, że się mylisz. Jeżeli będzie dwóch albo trzech liderów Imperium w danym układzie to oni wszyscy będą się liczyć do testu, więc dlaczego wszyscy obecni liderzy Rebelii nie mieliby się liczyć do testu a jedynie ten schwytany? W ten sposób taka misja zawsze by się udawała Imperium.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: mat_eyo »

Morgon pisze: 18 lut 2020, 12:53 1. Przydzielanie liderów do misji - najpierw Rebelia przydziela WSZYSTKICH swoich (tzn. tylu ilu chce) a potem IMPERIUM czy na przemian? Gram na to pierwsze ale wolę się upewnić.
Najpierw Rebelia przydziela wszystkich, których chce, później robi to Imperium.

Morgon pisze: 18 lut 2020, 12:53 2. Walka w trybie kinowym - jak wypadną miecze na kościach gracza który rzuca jako pierwszy (a rzucamy wszystkimi kośćmi) a nie ma on rannych jednostek to należy zapamiętać ile i w jakich kolorach ich ma i może je wykorzystać po rzucie drugiego gracza i przydzieleniu obrażeń?
Atakującemu miecze w pierwszej rundzie walki się marnują.
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Star Wars: Rebellion / Rebelia (Corey Konieczka)

Post autor: miszczu666 »

Morgon pisze: 18 lut 2020, 12:58
miszczu666 pisze: 18 lut 2020, 09:47 ...
Myślę, że się mylisz. Jeżeli będzie dwóch albo trzech liderów Imperium w danym układzie to oni wszyscy będą się liczyć do testu, więc dlaczego wszyscy obecni liderzy Rebelii nie mieliby się liczyć do testu a jedynie ten schwytany? W ten sposób taka misja zawsze by się udawała Imperium.
Masz rację, mylę się.
Pomyliło mi się z tym, że pochwycony lider nie liczy się do blokowania misji, chyba że misja jest wykonywana przeciwko niemu.
Mea Culpa
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Piotruposz
Posty: 13
Rejestracja: 14 sty 2020, 02:33

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Piotruposz »

Dzięki za rozwianie wątpliwości :)

Edit: a i jeszcze jedno. Gdy aktywuję układ, w którym są jednostki przeciwnika i poruszam do niego jednostki z dwóch różnych sąsiadujących układów, to rozpatruję walkę w momencie wkroczenia jednostek z jednego układu i nie mogą już wkroczyć te z drugiego, czy jednostki z obu układów wkraczaja jednocześnie i walka rozpatrywana jest ze wszystkimi?
Morgon
Posty: 620
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 56 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Morgon »

Piotruposz pisze: 19 lut 2020, 07:52 Dzięki za rozwianie wątpliwości :)

Edit: a i jeszcze jedno. Gdy aktywuję układ, w którym są jednostki przeciwnika i poruszam do niego jednostki z dwóch różnych sąsiadujących układów, to rozpatruję walkę w momencie wkroczenia jednostek z jednego układu i nie mogą już wkroczyć te z drugiego, czy jednostki z obu układów wkraczaja jednocześnie i walka rozpatrywana jest ze wszystkimi?
Jednocześnie.
bugatti
Posty: 52
Rejestracja: 14 sie 2014, 18:21
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: bugatti »

Mam pytanie odnośnie nowego trybu walki z dodatku. Co się dzieje w pierwszej fazie gdy gracze w tym samym momencie odsłaniają karty i jeden z nich przydziela mi uszkodzenia jakiemuś statkowi równej lub większej od wytrzymałości ? Jest niszczony w tym momencie czy uszkodzenia są dalej i mogę je usunąć gdy wyrzucę na kości znacznik który pozwala je zlikwidować? Jak nie wyrzucę to wiadomo, że w tej fazie mi giną
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost »

bugatti pisze: 20 lut 2020, 09:43 Mam pytanie odnośnie nowego trybu walki z dodatku. Co się dzieje w pierwszej fazie gdy gracze w tym samym momencie odsłaniają karty i jeden z nich przydziela mi uszkodzenia jakiemuś statkowi równej lub większej od wytrzymałości ? Jest niszczony w tym momencie czy uszkodzenia są dalej i mogę je usunąć gdy wyrzucę na kości znacznik który pozwala je zlikwidować? Jak nie wyrzucę to wiadomo, że w tej fazie mi giną
Jednostki są niszczone w tym samym momencie co w poprzednim trybie walki, czyli dopiero po rzutach ataku obu stron. Wyjątkiem są oczywiście karty, które nakazują zniszczenie jednostki, ale to jest raczej jasne ;)
ODPOWIEDZ