Zombicide: Black Plague

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 928
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 24 times
Been thanked: 34 times

Zombicide: Black Plague

Post autor: Nidhogg » 08 lip 2016, 17:40

Witam

Po przeczytaniu instrukcji naszły mnie małe pytania (nie grałem wcześniej w żadną grę z serii Zombicade):

1) Czy jak losuje kartę zombi invasion to ile dokładam zombi jeśli któryś z bohaterów ma trzeci poziom (pomarańczowy) czy tylko z pomarańczowego wiersza czy z pomarańczowego i żółtego i

2) czy jak wylosuje "Apples" to czy muszę zużyć akcję by dostać 1 exp czy mogę od razu ją odrzucić by dostać exp?

3) Czy Dobrze rozumiem umiejętność Super strength powoduje że jakakolwiek broń do walki wręcz zadaje 3 obrażenia? (może zabić Abomination-a)

4) Czym różni się Spawn Zone od Necromancer Spawn Zone po za tym że Necromancer Spawn Zone pojawia się gdy pojawia się necromancer?

5) Jak zabije Nekromatę to mogę usunąć z planszy jedną Spawn Zone, czy można usunąć zieloną lub niebieską Spawn Zone ?
7% rabatu - 3Trolle

olsszak
Użytkownik wspierający
Posty: 1669
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: olsszak » 09 lip 2016, 10:11

Pytanie:
Karty ekwipunku podstawka plus dodatek - wydzielacie jakas, okreslonej ilosci kart talie czy wszystkie są w grze ?

@Nidgogg
1) zawsze z wiersza odpowiadającego kolorowi poziomu najwyższego z wszystkich ocalałych.
2) możesz od razu, nie wymaga akcji.
3) Tak
4) Musisz wziąć spawn zone z kolorem po drugiej stronie, dla odróżnienia i tyle. Poza tym traktujesz go dokładnie tak samo.
5) jak zabijesz Nekromantę to usuwasz dowolny spawn token (w tym, ten który pojawił się z Nekrusem). Nie wiem cźemu puytasz o zielony czy niebieski, one zazwyczaj są powiązane z zadaniem, ale według zasad jest dowolny to dowolny więc IMO ten też (pytanie czy nawet jak nie jest aktywny, czy dopiero po aktywacji?)

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 928
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 24 times
Been thanked: 34 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Nidhogg » 10 lip 2016, 10:02

olsszak pisze:Pytanie:
Karty ekwipunku podstawka plus dodatek - wydzielacie jakas, okreslonej ilosci kart talie czy wszystkie są w grze ?
Jak masz dodatek hero box to są tam dwie dodatkowe karty startowego ekwipunku.
I jak już jesteśmy przy startowym ekwipunku to każdy ocalały ma po jednym, czy jest ich określona ilość ?
Jak ocalały ma zamiast niebieskiej umiejętności napisane że ma początkowy ekwipunek to oznacza to że w trakcie rozdysponowywania ekwipunku musi go dostać czy że ma go ekstra poza tym rozdysponowanym?
olsszak pisze:Nie wiem cźemu puytasz o zielony czy niebieski, one zazwyczaj są powiązane z zadaniem, ale według zasad jest dowolny to dowolny więc IMO ten też (pytanie czy nawet jak nie jest aktywny, czy dopiero po aktywacji?)
Chodziło mi przed aktywacją bo my graliśmy że jak się aktywuje zmieniamy ją na czerwoną (ale tego w zasadach nie ma).
7% rabatu - 3Trolle

olsszak
Użytkownik wspierający
Posty: 1669
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: olsszak » 10 lip 2016, 20:39

Pytając o karty ekwipunku bardziej chodziło mi o konfigurację talii, z której dociągasz przedmioty w trakcie "searchu". Dodatek i podstawka to już bardzo duża ilość kart, więc nasuwa się pytanie czy nie powinno się w jakiś sposób dokonywać preselekcji ?

Ekwipunek startowy - zasady mówią, że bierzesz tyle kart ilu ocalałych i rozdzielasz po jednej karcie. Wyjątek od tej reguły jest taki, że jak ktoś ma umiejętność "starting with xxx" to dodatkowo przydzielasz mu wskazany ekwipunek.

Spawn zones - w zasadach nie ma IMO wyjątku co do tego. Możesz wymienić każdy spawn point, nie ma chyba zmaczenia czy jest aktywny czy nie.

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 928
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 24 times
Been thanked: 34 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Nidhogg » 18 lip 2016, 19:51

Po paru grach mam kolejne pytanie:

Czy dragon pile można podpalić tylko pochodnią czy np jakimś czarem typu fireball lub inferno ?
7% rabatu - 3Trolle

wladekbud
Posty: 99
Rejestracja: 24 mar 2011, 11:38

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: wladekbud » 18 lip 2016, 20:00

Niektóre bronie z rozszerzenia mają taką umiejętność. Generalnie, jeśli nie ma zapisu wprost na karcie (w stylu: wyrzucenie 6 - pozwala podpalić Dragon Bile), to mimo, że czar walacy ogniem to nic nie zdziała

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 928
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 24 times
Been thanked: 34 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Nidhogg » 19 lip 2016, 11:13

wladekbud pisze:Niektóre bronie z rozszerzenia mają taką umiejętność. Generalnie, jeśli nie ma zapisu wprost na karcie (w stylu: wyrzucenie 6 - pozwala podpalić Dragon Bile), to mimo, że czar walacy ogniem to nic nie zdziała
To zapewne jak mam rzucone 3 koło siebie Dragon Pile to jedną pochodnią mogę podpalić tylko jedno Dragon Pile i nie ma tu reakcji łańcuchowej ?
7% rabatu - 3Trolle

wladekbud
Posty: 99
Rejestracja: 24 mar 2011, 11:38

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: wladekbud » 19 lip 2016, 11:18

No nie. Nawet jakbyś na jednym polu miał 2 DP, to pochodnia podpala jedno, wypalają się wszystkie stworki, a drugi DP czeka na podpalenie kolejną pochodnią.

ajvven
Posty: 58
Rejestracja: 30 gru 2015, 11:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: ajvven » 27 lip 2016, 22:45

Cześć,

gdzie znajdę dokładny opis skilli danego bohatera z podstawki i dodatku wulfsburg.

W instrukcji takiego opisu nie znalazłem. Chodzi mi o skille na karcie postaci np.: jump, sprint, +1die: melee, swordmaster, hit and run, iron rain itp.

Z góry dziękuje za odp.

Tutaj jest lista skilli wszystkich postaci, ale bez opisu:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

ajvven
Posty: 58
Rejestracja: 30 gru 2015, 11:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: ajvven » 27 lip 2016, 23:17

ajvven pisze:Cześć,

gdzie znajdę dokładny opis skilli danego bohatera z podstawki i dodatku wulfsburg.

W instrukcji takiego opisu nie znalazłem. Chodzi mi o skille na karcie postaci np.: jump, sprint, +1die: melee, swordmaster, hit and run, iron rain itp.

Z góry dziękuje za odp.

Tutaj jest lista skilli wszystkich postaci, ale bez opisu:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Ok - jest na końcu instrukcji :)

wladekbud
Posty: 99
Rejestracja: 24 mar 2011, 11:38

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: wladekbud » 28 lip 2016, 00:01

Idealny forumowicz, może dyskutować sam ze sobą ;)

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Smoku
Użytkownik wspierający
Posty: 633
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Smoku » 13 kwie 2018, 21:14

A ja mam pytanie o przedmioty w rękach.
Czy mając dwuręczny miecz mogę w drugiej ręce trzymać czar lub przedmiot ?
Czy mogę trzymać np. krótki miecz w jednej ręce, a w drugiej czar, przedmiot, lub inną jednoręczną broń.
Czy tylko mając zdublowane przedmioty mogę korzystać z obydwu rąk?

Matiel
Użytkownik wspierający
Posty: 128
Rejestracja: 13 mar 2018, 13:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Matiel » 13 kwie 2018, 21:52

W oficjalnych zasadach nie ma rozróżnienia na bronie dwu i jednoręczne wiec po prostu każda broń zajmuje jeden slot. Zresztą jak można tu walczyć bronią trzymaną "plecami" w slocie tułowia to nic mnie już nie zdziwi :lol:
Generalnie wyglada to tak- w obu rękach trzymasz bronie i czasami na wspomnianych plecach. Moga to być przeróżne kombinacje, chociaż dwie takie same bronie z symbolem "podwójnej" (np krótkie miecze) pozwalają na zrobienie podwójnego ataku- czyli liczysz kostki z obu broni, ale nadal jest to jedna akcja Ocalałego. Podczas walki, przed rzutami deklarujesz którą bronią machasz, strzelasz czy czarujesz.

Awatar użytkownika
Smoku
Użytkownik wspierający
Posty: 633
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Smoku » 01 maja 2018, 20:19

Na jednym polu jest Spaślak i Nekromanta i jeżeli nie mam broni dystansowej zadającej dwa obrażenia to nie mogę zabić też Nekromanty. Muszę uwzględnić kolejność celów ?

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 928
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 24 times
Been thanked: 34 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Nidhogg » 01 maja 2018, 21:07

Smoku pisze:
01 maja 2018, 20:19
Na jednym polu jest Spaślak i Nekromanta i jeżeli nie mam broni dystansowej zadającej dwa obrażenia to nie mogę zabić też Nekromanty. Muszę uwzględnić kolejność celów ?
Tak musisz uwzględniać kolejność celów, spaślak nikczemnie zasłania nekromantę przed Twoimi strzałami, kulami, czy innymi magicznymi wiązkami.
7% rabatu - 3Trolle

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3127
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Yavi » 06 maja 2018, 13:02

Zebrałem pojawiające się w różnych miejscach pytania dotyczące Czarnej plagi. Podrzucam link, może się przyda :).
Zombicide: Czarna plaga - FAQ na blog Planszówki we dwoje

kosmos
Użytkownik wspierający
Posty: 116
Rejestracja: 08 paź 2014, 09:31

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: kosmos » 07 cze 2018, 08:42

Czy przy pomocy zaklęcia odparcie mogę "wyrzucić" zombiaki z kafla na którym stoję?

Awatar użytkownika
hamish
Użytkownik wspierający
Posty: 361
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Lokalizacja: Pawłowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: hamish » 10 cze 2018, 20:10

kosmos pisze:
07 cze 2018, 08:42
Czy przy pomocy zaklęcia odparcie mogę "wyrzucić" zombiaki z kafla na którym stoję?
Tak
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam

Awatar użytkownika
Heroes
Posty: 20
Rejestracja: 24 sie 2013, 13:35

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Heroes » 01 lip 2018, 22:19

Ja skolei mam pytanie o wymianę przedmiotów. Czy można je wykonywać na polu z zombiakami ? Bo np stoją 3 postacie i sporo zombie na 1 polu. Po ataku 1 gracza, graczem 2 marnuje 1 akcję i biorę sobie miecz od niego i bije zombie pozostałymi dwiema akcjami, następnie gracz 3 robi to samo, czy takie zagranie jest dozwolone ?

kali
Użytkownik wspierający
Posty: 493
Rejestracja: 01 mar 2011, 13:18
Lokalizacja: Łódź

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: kali » 02 lip 2018, 07:36

Heroes pisze:
01 lip 2018, 22:19
Ja skolei mam pytanie o wymianę przedmiotów. Czy można je wykonywać na polu z zombiakami ? Bo np stoją 3 postacie i sporo zombie na 1 polu. Po ataku 1 gracza, graczem 2 marnuje 1 akcję i biorę sobie miecz od niego i bije zombie pozostałymi dwiema akcjami, następnie gracz 3 robi to samo, czy takie zagranie jest dozwolone ?
Tak.
Żyjemy po to, żeby wytwarzać łupież.

Awatar użytkownika
Heroes
Posty: 20
Rejestracja: 24 sie 2013, 13:35

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Heroes » 04 lip 2018, 21:58

A może ktoś już używał customowych karty postaci do druku lub itemów i może polecić lub przesłać linka do takowych grafik ?

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 282
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: MrAtrion » 15 sie 2018, 09:15

Hej :) Mam parę pytań odnośnie zasad tej fajnej giery :D

1. Czy podczas ataku na Spaślaka i Nekromantę bronią zadającą 1 obrażenie, ale rzucając kilkoma kośćmi, wszystkie sukcesy idą najpierw na Spaślaka? (przez co blokuje ewentualne ataki na Nekromantę?)
2. Czy podczas wyważania drzwi wszystkie "niecelne" ataki tworzą hałas?
3. Czy podczas rzucania głośnego czaru z obu rąk (2x kości za 1 akcję ataku) tworzymy 2 hałasy?
4. Co oznacza "wejście w strefę z Zombie kończy akcję ruchu"? Chodzi mi o m.in. zdolność Nieuchwytna. Czy nadal mogę wydać 1 akcję na ruch do strefy z Zombie, a drugą na wyjście z niej? (Czy to dotyczy akcji ruchu pozwalającej przejść więcej niż 1 strefę?)
5. Dotrzeć całą ekipą oznacza, że nikt nie może zginąć, czy że wszyscy, którzy przeżyli muszą się tam udać?
6. Gdy wyciągnę kartę Nekromanty i ciągnąc dodatkową kartę jego "obstawy", to jeśli wyciągnę inną kartę niż namnażanie (Nekromanta, aktywacja dla X zombie) to one wchodzą do gry i ciągnę kolejną, czy pomijam je?
Dzięki za odp :)

Matiel
Użytkownik wspierający
Posty: 128
Rejestracja: 13 mar 2018, 13:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Matiel » 15 sie 2018, 23:54

1. Wszystko leci w spaślaka i nic mu nie robi, a nekromanta chowa się za grubasem ;-)
2. Ja gram że tak- wydaje się to logiczne że próbując.wywalic drzwi hałasujemy równie mocno niezależnie od rezultatu :-P
3. Podwójny atak zakleciem to jedna akcja, więc obstawialbym że powstaje jeden hałas- tak jakby inkantacja jest jedna, ale ogniste kule lecą z obu rąk a nie tylko jednej ;-) W innym wypadku taki czaromiot byłby cholernie hałasotwórczy i nie dość że zabijałby w swojej turze masę zombie to na dodatek miałby łatwe narzędzie "kontroli tłumu"
4. Nie miałem jeszcze w grze postaci z perkiem "nieuchwytny" więc nie pomogę
5. Ja gram że wszyscy muszą przeżyć i dotrzeć do wyjścia.
6. Karty dociągane dla strefy namnażania Nekromanta, wchodzą w życie tak samo jak w innych strefach. Także w strefie Nekro może się wydarzyć podwójne namnażanie, Nekro może przy pechowym ułożeniu kart dostać dodatkową aktywację (albo parę pod rząd i spieprzyć z gry po jednej turze :-P).

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 928
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 24 times
Been thanked: 34 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Nidhogg » 16 sie 2018, 09:13

MrAtrion pisze:
15 sie 2018, 09:15
Hej :) Mam parę pytań odnośnie zasad tej fajnej giery :D

1. Czy podczas ataku na Spaślaka i Nekromantę bronią zadającą 1 obrażenie, ale rzucając kilkoma kośćmi, wszystkie sukcesy idą najpierw na Spaślaka? (przez co blokuje ewentualne ataki na Nekromantę?)
Pamiętaj że spąślak blikuje ataki tylko dystansowe, jak podbiegniesz i zaatakujesz w wręcz sam wybierasz cel ataku.
7% rabatu - 3Trolle

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 282
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: MrAtrion » 16 sie 2018, 09:28

Matiel pisze:
15 sie 2018, 23:54
1. Wszystko leci w spaślaka i nic mu nie robi, a nekromanta chowa się za grubasem ;-)
2. Ja gram że tak- wydaje się to logiczne że próbując.wywalic drzwi hałasujemy równie mocno niezależnie od rezultatu :-P
3. Podwójny atak zakleciem to jedna akcja, więc obstawialbym że powstaje jeden hałas- tak jakby inkantacja jest jedna, ale ogniste kule lecą z obu rąk a nie tylko jednej ;-) W innym wypadku taki czaromiot byłby cholernie hałasotwórczy i nie dość że zabijałby w swojej turze masę zombie to na dodatek miałby łatwe narzędzie "kontroli tłumu"
4. Nie miałem jeszcze w grze postaci z perkiem "nieuchwytny" więc nie pomogę
5. Ja gram że wszyscy muszą przeżyć i dotrzeć do wyjścia.
6. Karty dociągane dla strefy namnażania Nekromanta, wchodzą w życie tak samo jak w innych strefach. Także w strefie Nekro może się wydarzyć podwójne namnażanie, Nekro może przy pechowym ułożeniu kart dostać dodatkową aktywację (albo parę pod rząd i spieprzyć z gry po jednej turze :-P).
6. Ale nadal dociągamy karty aż się pojawi namnażanie?
Nidhogg pisze:
16 sie 2018, 09:13
MrAtrion pisze:
15 sie 2018, 09:15
Hej :) Mam parę pytań odnośnie zasad tej fajnej giery :D

1. Czy podczas ataku na Spaślaka i Nekromantę bronią zadającą 1 obrażenie, ale rzucając kilkoma kośćmi, wszystkie sukcesy idą najpierw na Spaślaka? (przez co blokuje ewentualne ataki na Nekromantę?)
Pamiętaj że spąślak blikuje ataki tylko dystansowe, jak podbiegniesz i zaatakujesz w wręcz sam wybierasz cel ataku.
Zapomniałem o tym :D

ODPOWIEDZ