Strona 5 z 10

Re: Zombicide: Black Plague

: 13 kwie 2019, 16:11
autor: ariser
@Darkstorm
Dałem Ci wczoraj odpowiedź z potwierdzeniem od CMON, więc chyba temat jest zakończony?

Re: Zombicide: Black Plague

: 18 kwie 2019, 21:36
autor: kozz84
Witam,

Szybkie pytanie o wyznaczenie trasy zombi i ich dzielenie na grupy. Rozumiem, że dystans nie ma znaczenia, tylko w pierwszej kolejności nagłośniejszy widoczny bohater a później nagłośniejsze miejsce na planszy. Ale nie rozumiem co się dzieje jeżeli zombi nic nie widzi i jest wiele obszarów z takim samym hałasem.

Weźmy teoretyczny przypadek, w którym mamy pusty kwadrat 3x3. W każdym narożniku jest jeden bohater bez hałasu (załóżmy, że 2 pozostałych nie żyje), w środku kwadratu jest jeden szwędacz. Jeżeli rozumiem dobrze zombi ma 4 strefy przeznaczenia (narożniki) i cztery możliwe ścieżki (prawo, lewo, góra, dół). Czy tworzę 3 dodatkowe zombi i każdy idzie w innym kierunku?

I w przypadku dodatkowej aktywacji każdy zombi będzie mieć dwie strefy przeznaczeniu i znowu się podwoją do 8 zombi?

Re: Zombicide: Black Plague

: 19 kwie 2019, 10:56
autor: Nidhogg
Nie, nie, zombi nie pączkują :)

Jak zombi nie widzi bohatera to wyznaczasz najkrótsza ścieżkę do największego hałasu i tą ścieżką porusza się zombi.
Jeśli jest takich miejsc więcej, 2 największe hałasy są w takiej samej odległości od zombi (odległość liczysz tak jak zombi miało by iść) i zombi zdzielą się na tyle równych grup ile jest dostępnych ścieżek. Jeśli jest niepodzielna ilość zombi gracze decydują którą ścieżkę te niepodzielne zombi idą.
W Twoim przypadku zombi ma 3 drogi:
1) lewo
2) góra
3) prawo

I jako że jest jeden wybieracie gdzie idzie. Jakby było dwóch zombi musielibyście wybrać 2 drogi i każdą by podążył jeden zombi. Jakby było ich 3 każdy poszedłby inną drogą.
I dokładasz 2 zombi by na każdej ścieżce był po jednym zombi.

Re: Zombicide: Black Plague

: 19 kwie 2019, 11:35
autor: Grzeju
Nidhogg nie masz do końca racji. Oczywiście zombie nie pączkują, ale w przypadku rozdzielenia grupy, każda nowa grupa musi być tak samo liczna. Jest to napisane bardzo wyraźnie na 24 stronie instrukcji.

W tym bardzo szczególnym przypadku kolegi kozz84 wyglądał by tak jak to sam opisał. Najpierw ze śrokowego kafelka zombie chciały by iść we wszystkie 4 strony. Więc pojawiło by się zamiast 1zombie 4. W następnym ruchu każdy z 4 zombie miałby znowu dwie najkrótsze drogi, więc znowu by sie rozdzieliły i było by ich 8.

Re: Zombicide: Black Plague

: 19 kwie 2019, 12:40
autor: Nidhogg
Grzeju pisze: 19 kwie 2019, 11:35 Nidhogg nie masz do końca racji. Oczywiście zombie nie pączkują, ale w przypadku rozdzielenia grupy, każda nowa grupa musi być tak samo liczna. Jest to napisane bardzo wyraźnie na 24 stronie instrukcji.

W tym bardzo szczególnym przypadku kolegi kozz84 wyglądał by tak jak to sam opisał. Najpierw ze śrokowego kafelka zombie chciały by iść we wszystkie 4 strony. Więc pojawiło by się zamiast 1zombie 4. W następnym ruchu każdy z 4 zombie miałby znowu dwie najkrótsze drogi, więc znowu by sie rozdzieliły i było by ich 8.
Mój błąd, dokłada się zombi (jednak pączkują :/) ale nadal idą tylko po najkrótszych drogach nie po wszystkich możliwych.
Czyli w opisanym przypadku zombi pójdą w górę, lewą i prawą (dołoży się 2 zombi) w dół nie pójdą bo to nie jest najkrótsza możliwa droga do hałasu. Należy pamiętać że bohater liczy się jak jeden znacznik hałasu, czyli w opisanym przypadku mamy dwie strefy przeznaczenia tam gdzie stoją bohaterowie.
W rundzie 2 te 3 zombi (zakładając że bohaterowie się nie poruszą) mają tylko jedną drogę do nich (każdy zombi widzi bohatera).

Re: Zombicide: Black Plague

: 19 kwie 2019, 12:48
autor: kozz84
Nidhogg pisze: 19 kwie 2019, 12:40Mój błąd, dokłada się zombi (jednak pączkują :/) ale nadal idą tylko po najkrótszych drogach nie po wszystkich możliwych.
Czyli w opisanym przypadku zombi pójdą w górę, lewą i prawą (dołoży się 2 zombi) w dół nie pójdą bo to nie jest najkrótsza możliwa droga do hałasu. Należy pamiętać że bohater liczy się jak jeden znacznik hałasu, czyli w opisanym przypadku mamy dwie strefy przeznaczenia tam gdzie stoją bohaterowie.
W rundzie 2 te 3 zombi (zakładając że bohaterowie się nie poruszą) mają tylko jedną drogę do nich (każdy zombi widzi bohatera).
W moim przykładzie w każdym narożniku jest jeden bohater bez znacznika hałasu (i założyłem, że reszta nie żyje), więc są 4 strefy przeznaczenia.

Po pierwszym ruchu, każdy zombi widzi dwóch bohaterów, wiec ma dwie strefy przeznaczenia.

Przykład pewnie nigdy nie zdaży się w grze, ale pokazuje niedoskonałość systemu dodawania zombi przy dzieleniu na grupy.

PS A gdy weźmiemy kwadrat 5x5 lub większy, to po paru aktywacjach tworzą się fraktale :D

EDIT

Mocno się zastanawiałem nad tym przykładem i nie jestem do końca przekonany, czy w pierwszych ruchu będzie 4 zombi. Według instrukcji najpierw wybieramy strefy przeznaczenia czyli 4. Następnie wybieramy najkrótszą drogę do każdego celu, ale do każdegu celu celu są dwie takie drogi. Czyli po pierwszych ruchu będzie 8 zombi. (???) (dwie równoważne drogi na każdy cel?)

wrzucę temat na reddita i bgg zobaczę co zagraniczni o tym myślą.

Re: Zombicide: Black Plague

: 10 maja 2019, 12:06
autor: hollywood
Czy jeśli otworzę budynek i losuje karty do każdego pomieszczenia i w jednym z pomieszczeń wylosuję kartę nekromanty to muszę go umieścić w tym pomieszczeniu razem ze strefą namnażania? Czy należy go umieścić w tej najbliższej strefie namnażania na ,,brzegu" mapy?

Re: Zombicide: Black Plague

: 10 maja 2019, 12:42
autor: Grzeju
W tym pomieszczeniu

Re: Zombicide: Black Plague

: 13 maja 2019, 09:02
autor: Darkstorm
Pytanie do dodatku zielona horda:

Czy dobrze interpretuję, że hordę powiększamy przed dodaniem zombie na planszę? Ma to znaczenie jeśli się kończą figurki a zombiaki mają mieć dodatkową aktywację :D

Re: Zombicide: Black Plague

: 15 maja 2019, 19:26
autor: slain78
w gre jeszcze nie grałem ale mam pytanko odnośnie pierwszej misji Danse Macabre :otóz w dwóch zamkniętych pomieszczeniach na starcie sa już rozmieszczone zombie(spaślak i łowca)i czy otwierając drzwi do tych pomieszczeń namnażam w nich jeszcze zombie?

Re: Zombicide: Black Plague

: 16 maja 2019, 11:17
autor: MrAtrion
slain78 pisze: 15 maja 2019, 19:26 w gre jeszcze nie grałem ale mam pytanko odnośnie pierwszej misji Danse Macabre :otóz w dwóch zamkniętych pomieszczeniach na starcie sa już rozmieszczone zombie(spaślak i łowca)i czy otwierając drzwi do tych pomieszczeń namnażam w nich jeszcze zombie?
Nigdzie nie jest w opisie misji zaznaczone, że nie. Ja namnażam zawsze. Misja i tak jest łatwa.

Re: Zombicide: Black Plague

: 20 maja 2019, 09:21
autor: Maniake
Witam,
Sorki ze tutaj pisze ale nie znalazłem działu dla zielonej hordy.
Mam pytanie o trebusz w zielonej hordzie, bo nie jest to wyjaśnione dokładnie w instrukcji.
Trebusz gdzy strzela np. odlamkiem rozszczepiajacym zabija maksymalnie 6 orków, czy tylko jednego?
Jeden z graczy znalazł zapis że taki strzał podlega standardowym zasada. Ale tyczy się to do kolejności zabijania tylko?

Mam jeszcze pytanie o jeden czar, niepamietam nazwy teraz bo pisze z pracy i niemam jak sprawdzić ale to zaklęcie powoduje że wszystkie zombi w strefie gracza "kładą się" i tracą turę na powstanie. Czy jak zombi leżą to mogę wykonać ruch nie tracąc dodatkowych akcji?

Re: Zombicide: Black Plague

: 12 cze 2019, 23:13
autor: Migdał
Takie pytanko:

Mam postać Morrigan (z Wolfsburga)może ona jako dodatkowy przedmiot trzymać sztylet. Teraz, Morrigan ma w jednej ręce młot w drugiej sztylet i w miejscu na extra ekwipunek sztylet. Czy to oznacza, że atakując młotem rzucam 3 kośćmi i kazde trafienie zadaje dwa obrażenia? 1 kość za młot 1 za sztylet w ręce i jedna za sztylet w extra slocie. dwa obrażenia na hit bo tyle zadaje młot. Dobrze myślę?

Re: Zombicide: Black Plague

: 12 cze 2019, 23:53
autor: Nidhogg
Tak dobrze nie ma. Mimo że masz tam miejsce to ciągle masz 2 ręce. Możesz wybrać z których 2 broni korzystasz w trakcie ataku.

Re: Zombicide: Black Plague

: 13 cze 2019, 07:54
autor: Migdał
Ok, rozumiem, to jeszcze dwa pytanka;
1) sztylet dodaje kość do rzutu główna bronią, tak? Tzn jak mam młot i sztylet to rzucam dwoma kośćmi i zadaje obrażenia młota, czyli np przy dwoch hitach załatwiam dwóch grubasow, tak?
2) jeśli w tym extra splocie na ekwipunek mogę mieć tarcze to rozumiem, że moge ja wykorzystywać mając w obydwu rękach bronie?
Pytanie extra;
3) czy jeśli Samson korzysta z tarczy dolicza bonus za swoją umiejętność? Czyli realnie ma pancerz 3+? Pytanie extra extra
4) czy zombie podczas ruchu idą "na drzwi"? Cała drużyna jest za zamkniętymi drzwiami robi od groma hałasu, ale czysta ścieżka do nich jest z drugiej strony budynku. Zombi napieraja na drzwi czy lezą dookoła?
Jak zwykle dzięki za odpowiedzi :-)

Re: Zombicide: Black Plague

: 13 cze 2019, 10:48
autor: Nidhogg
Migdał pisze: 13 cze 2019, 07:54 Ok, rozumiem, to jeszcze dwa pytanka;
1) sztylet dodaje kość do rzutu główna bronią, tak? Tzn jak mam młot i sztylet to rzucam dwoma kośćmi i zadaje obrażenia młota, czyli np przy dwoch hitach załatwiam dwóch grubasow, tak?
2) jeśli w tym extra splocie na ekwipunek mogę mieć tarcze to rozumiem, że moge ja wykorzystywać mając w obydwu rękach bronie?
Pytanie extra;
3) czy jeśli Samson korzysta z tarczy dolicza bonus za swoją umiejętność? Czyli realnie ma pancerz 3+? Pytanie extra extra
4) czy zombie podczas ruchu idą "na drzwi"? Cała drużyna jest za zamkniętymi drzwiami robi od groma hałasu, ale czysta ścieżka do nich jest z drugiej strony budynku. Zombi napieraja na drzwi czy lezą dookoła?
Jak zwykle dzięki za odpowiedzi :-)
1. Dokładnie tak. Przy dwóch hitach zabijesz dwóch grubasów.
2. Tak bo obrona jest w innej fazie niż atak, po to jest ten extra slot :)
3. A jaką zdolność ma Samson? mógłbyś powiedzieć o którą chodzi ? Jeśli chodzi o Żelazna skóra to traktuje się to tak jakby miał pancerz 5+ na tułowiu, tarcza może tu posłużyć do przerzutu, lub zastąpić ten pancerz (jeśli chcesz i ma lepszy rzut) jednak przy używaniu samej tarczy nie jest spełniony warunek że nosisz pancerz w slocie na pancerz i nie możesz dodać +1 do rzutu na obronę.
4. Zombiaki idą po otwartej drodze, czyli w twoim wypadku będą iść dookoła (instrukcja strona 24, punkt 2).

Re: Zombicide: Black Plague

: 30 cze 2019, 10:16
autor: Benson
Zombicide to moja pierwsza "poważna" gra planszowa, więc mam pytania, które pewnie z czasem byłyby dla mnie oczywiste :)
W scenariuszu 0 mam na razie dostępną jedną strefę namnażania. Wyważam drzwi do "niebieskiego" budynku składającego się z jednej strefy i wyciągam kartę podwójnego namnażania. W tym budynku nie namnażam zombie - gdzie mam to zatem zrobić? W tej zwykłej strefie namnażania? A jeśli tak i jako drugą wyciągam tam kolejną kartę podwójnego namnażania, to wracam do budynku i wyciągam tam od razu dwie karty zombie?

Re: Zombicide: Black Plague

: 30 cze 2019, 23:46
autor: Darkstorm
Benson pisze: 30 cze 2019, 10:16 Zombicide to moja pierwsza "poważna" gra planszowa, więc mam pytania, które pewnie z czasem byłyby dla mnie oczywiste :)
W scenariuszu 0 mam na razie dostępną jedną strefę namnażania. Wyważam drzwi do "niebieskiego" budynku składającego się z jednej strefy i wyciągam kartę podwójnego namnażania. W tym budynku nie namnażam zombie - gdzie mam to zatem zrobić? W tej zwykłej strefie namnażania? A jeśli tak i jako drugą wyciągam tam kolejną kartę podwójnego namnażania, to wracam do budynku i wyciągam tam od razu dwie karty zombie?
Po wywazeniu drzwi do budynku namnazasz tam zombie. Jak budynek ma 1 strefę i wyciągniesz podwójne to w tej samej strefie mnozysz dwa razy zombie. Nie rozumiem czemu nie miałbyś w budynku namnazac?

Re: Zombicide: Black Plague

: 28 sie 2019, 00:02
autor: marcindlubacz
Cześć wszystkim.
Mam pytanie odnośnie zielonej hordy misji 0.
Czy dobrze mi się wydaje i zombi które się namnożyły w zielonej i niebieskiej strefie nie mają jak dojść do czerwonej strefy namnażania czy coś ominąłem?
Bo przez żywopłot nie mogą przechodzić anie przez skarpę?
jeśli przechodzę z jednej strefy na drugą które posiadają połączone brzegi to wydaję 1 akcję czy 2? Bo są 2 takie miejsca w misji 0

Re: Zombicide: Black Plague

: 28 sie 2019, 08:59
autor: Nidhogg
marcindlubacz pisze: 28 sie 2019, 00:02 Cześć wszystkim.
Mam pytanie odnośnie zielonej hordy misji 0.
Czy dobrze mi się wydaje i zombi które się namnożyły w zielonej i niebieskiej strefie nie mają jak dojść do czerwonej strefy namnażania czy coś ominąłem?
Bo przez żywopłot nie mogą przechodzić anie przez skarpę?
jeśli przechodzę z jednej strefy na drugą które posiadają połączone brzegi to wydaję 1 akcję czy 2? Bo są 2 takie miejsca w misji 0
Mają dostęp do czerwonej strefy po przez budynki zaczynając wędrówkę od budynku gdzie stoi trebusz.
Żywopłot ogranicza tylko pole widzenia, zombiaki mogą przez niego przechodzić. Pamiętaj że jak ocalały przechodzi przez żywopłot do strefy której nikt z ocalałych nie miał w zasięgu widzenia rzuca kostką. Wynik 1 oznacza dołożenie tam zombiaka.
Zombiaki nie mogą przechodzić przez skarpę ale tylko w stronę woda -> ziemia. Mogą natomiast wejść do wody przez skarpę.
Jeśli pytanie dotyczy stref wodnych to: jak idziesz z obszaru wodnego w do wodnego (czy to przez brzeg czy bez brezgu) wydajesz dodatkową akcję (czyli 2). Jakbyś miał przejść z obszaru wodnego do wodnego i to na dodatek przez skarpę wydałbyś 3 akcje (tej sytuacji nie ma w tej misji).

Re: Zombicide: Black Plague

: 28 sie 2019, 11:25
autor: marcindlubacz
W celach często pisze gdy wszyscy ocalali dotrą chodzi o ocalałych którzy ocaleli misję czy chodzi o drużynę która zaczynała misję?

Re: Zombicide: Black Plague

: 28 sie 2019, 11:36
autor: jnowaczy
Którzy ocaleli misje

Re: Zombicide: Black Plague

: 28 sie 2019, 12:12
autor: yonashek
marcindlubacz pisze: 28 sie 2019, 11:25 W celach często pisze gdy wszyscy ocalali dotrą chodzi o ocalałych którzy ocaleli misję czy chodzi o drużynę która zaczynała misję?
To zależy: Jeśli mnie pamięć nie myli w niektórych misjach jest wyraźnie wskazane, że muszą ją ukończyć WSZYSCY OCALALI w tym wypadku chodzi o całą Drużynę, która rozpoczynała misję.

Re: Zombicide: Black Plague

: 28 sie 2019, 12:57
autor: marcindlubacz
W misji 0 jest użyty zwrot pełny skład w misji 1 natomiast wszyscy ocalali. Więc do końca nie jestem pewny,

Re: Zombicide: Black Plague

: 28 sie 2019, 12:58
autor: marcindlubacz
i wolałbym rozwiać tą wątpliwość