Scythe - zasady i pytania

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Scythe

Post autor: misioooo »

kamilpr pisze:Czy grając Rosjanie mogą wejść w jakikolwiek sposób na te 3 początkowe hexy Nordii? Rozkminialiśmy to grając wczoraj po raz pierwszy i chyba nie ma takiej opcji ?
Nie da rady. Jedyna droga - wejść "na środek" i potem do Nordów. Tak dookoła trochę, objazdem ;P
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
EMI_NAT
Posty: 104
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:33
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Scythe

Post autor: EMI_NAT »

Kochani, hej, mam pytanie: czy jak zbuduję kopalnię na swojej wyspie, to czy mogę się przemieszczać pomiędzy tunelami bez ograniczeń związanych z zasadami przekraczania rzek?
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Scythe

Post autor: malekith_86 »

EMI_NAT pisze:Kochani, hej, mam pytanie: czy jak zbuduję kopalnię na swojej wyspie, to czy mogę się przemieszczać pomiędzy tunelami bez ograniczeń związanych z zasadami przekraczania rzek?
pewnie, że możesz
kamilpr
Posty: 374
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Scythe

Post autor: kamilpr »

misioooo pisze:
kamilpr pisze:Czy grając Rosjanie mogą wejść w jakikolwiek sposób na te 3 początkowe hexy Nordii? Rozkminialiśmy to grając wczoraj po raz pierwszy i chyba nie ma takiej opcji ?
Nie da rady. Jedyna droga - wejść "na środek" i potem do Nordów. Tak dookoła trochę, objazdem ;P
No ale właśnie o to chodzi ze nawet jak odblokujesz umiejetnosc mechow do przechodzenia przez rzeki to w nordii sa inne pola niz te na ktore mozesz wejsc.
Awatar użytkownika
grinkol
Posty: 34
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:44
Lokalizacja: Łomża

Re: Scythe

Post autor: grinkol »

pyt. odn. rekrutow
int mowi za w grze na 2 os moge skorzystac raz.
mam to rozumiec ze przy nastepnej akcji przeciwnika nie skorzystam z premi?
Gram nie dla przyjemności lecz rozwoju.

https://www.boardgamegeek.com/collectio ... large&ff=1
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Scythe

Post autor: malekith_86 »

grinkol pisze:pyt. odn. rekrutow
int mowi za w grze na 2 os moge skorzystac raz.
mam to rozumiec ze przy nastepnej akcji przeciwnika nie skorzystam z premi?

chodzi o coś innego
ta premia przysługuje jesli ktoś po Twojej lewej lub prawej lub TY wykonujesz tą akcję
w grze dla 2 osób, druga osoba siedzi zarówno po Twojej lewej jak i prawej stronie więc żeby ktoś nie pomyślał, że w takim przypadku wykonujesz bonusową akcję 2 razy to tak to opisali
dziobanes
Posty: 216
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
Lokalizacja: Milanówek
Has thanked: 40 times
Been thanked: 15 times

Re: Scythe

Post autor: dziobanes »

Sytuacja : Mam dwóch robotników na heksie z domostwami, który może produkować kolejnych robotników. Wykonuję akcję produkcji i wybieram ten heks, w związku z czym produkuję kolejnych dwóch robotników i jeszcze produkuję na drugim heksie przypuśćmy drewno. Mam wątpliwość co do kosztu produkcji tych robotników. Przypuśćmy że przed wyłożeniem robotników na planszę, widoczny koszt produkcji robotnika to jeden siły militarnej. I teraz pytanie : czy zdejmuję dwóch robotników jednocześnie, płacąc tylko koszt widoczny przed momentem ich zabrania, czy też zdejmuję jednego płacąc widoczny wcześniej koszt, a później drugiego płacąc już wyższy koszt w postaci jednego punktu siły militarnej i jednego punktu popularności, który odkryłem zdejmując pierwszego robotnika?
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Scythe

Post autor: Coen »

dziobanes pisze:Sytuacja : Mam dwóch robotników na heksie z domostwami, który może produkować kolejnych robotników. Wykonuję akcję produkcji i wybieram ten heks, w związku z czym produkuję kolejnych dwóch robotników i jeszcze produkuję na drugim heksie przypuśćmy drewno. Mam wątpliwość co do kosztu produkcji tych robotników. Przypuśćmy że przed wyłożeniem robotników na planszę, widoczny koszt produkcji robotnika to jeden siły militarnej. I teraz pytanie : czy zdejmuję dwóch robotników jednocześnie, płacąc tylko koszt widoczny przed momentem ich zabrania, czy też zdejmuję jednego płacąc widoczny wcześniej koszt, a później drugiego płacąc już wyższy koszt w postaci jednego punktu siły militarnej i jednego punktu popularności, który odkryłem zdejmując pierwszego robotnika?
Zdejmujesz dwóch robotników jednocześnie - koszt płacisz taki, jaki widać przed całą produkcją.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Scythe

Post autor: rastula »

Coen pisze:
dziobanes pisze:Sytuacja : Mam dwóch robotników na heksie z domostwami, który może produkować kolejnych robotników. Wykonuję akcję produkcji i wybieram ten heks, w związku z czym produkuję kolejnych dwóch robotników i jeszcze produkuję na drugim heksie przypuśćmy drewno. Mam wątpliwość co do kosztu produkcji tych robotników. Przypuśćmy że przed wyłożeniem robotników na planszę, widoczny koszt produkcji robotnika to jeden siły militarnej. I teraz pytanie : czy zdejmuję dwóch robotników jednocześnie, płacąc tylko koszt widoczny przed momentem ich zabrania, czy też zdejmuję jednego płacąc widoczny wcześniej koszt, a później drugiego płacąc już wyższy koszt w postaci jednego punktu siły militarnej i jednego punktu popularności, który odkryłem zdejmując pierwszego robotnika?
Zdejmujesz dwóch robotników jednocześnie - koszt płacisz taki, jaki widać przed całą produkcją.

mówiąc inaczej


Cała produkcja to jedna akcja.
Odsłonięty koszt ponosisz od następnej akcji produkcji.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Scythe

Post autor: misioooo »

I jeszcze inaczej - wykonujesz akcje od góry do dołu...
1. Widzisz jakiś koszt - musisz go zapłacić.
2. Zapłacone? To lecimy - wybierasz hexy i na nich produkujesz.
Jak widać nie ma znaczenia ile nowych "kosztów" odsłonimy produkując robotników. Opłata za TĘ produkcję już została uiszczona. Kolejna produkcja będzie kosztowniejsza.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
EMI_NAT
Posty: 104
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:33
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Scythe

Post autor: EMI_NAT »

Hej,
pytanie moje będzie dotyczyć zasad rozgrywki z Automą (a raczej jej "gwiazdkowania"), dzisiaj mogłem w spokoju rozegrać (mając dzień wolny 8) ) własnie taką partię.
Chyba w tym przypadku zatraciłem umiejętność czytania ze zrozumieniem :oops:, bo kiedy w końcu ta Automa otrzymuje gwiazdki:

1. kiedy "żeton na torze gwiazdek jest umieszczony na pełnej gwieździe, weź gwiazdkę i umieść ją OBOK toru zwycięstwa";

2. dwie gwiazdki za wygrane walki;
3. jedną gwiazdkę za osiągnięcie maxa na torze siły

i tu jestem skołowany bo instrukcja, w przypadkach 2 i 3, nakazuję umieścić gwiazdkę NA torze zwycięstwa a w przypadku 1 OBOK, teraz nie wiem czy to ma znaczenie.
Ważne jest to dla mnie bo zamierzam, dla uatrakcyjnienia gry, wprowadzić Automę w rozgrywkach wieloosobowych
kaem87
Posty: 44
Rejestracja: 31 gru 2015, 10:15
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Scythe

Post autor: kaem87 »

Gwiazdkę zdobytą przez autome poprzez położenie znacznika "tury" automy na pełnej gwieździe na karcie kładzie się obok toru punktów (gwiazdek) zwycięstwa ponieważ na samym torze nie ma specjalnego miejsca dla automy (jest to umowne miejsce na potrzeby gry solo).
Oprócz tego, tak jak napisałeś, automa zdobywa gwiazdy za: zwycięstwa w bitwach (maksymalnie dwie) oraz zdobycie maksimum na torze siły (te osiągnięcia są zaznaczone na torze punktów zwycięstwa więc tam gwiazdka automy wędruje).
Skiborg
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2014, 19:19
Been thanked: 1 time

Re: Scythe

Post autor: Skiborg »

siema, mam taką wątpliwość przed pierwszą rozgrywką.. Karta celów (nr 7) mówi: posiadasz 1 kartę Fabryki, co najmniej 1 mecha i nie więcej niż 3 robotników.

Pytanie 1: Czy chodzi tylko o robotników na heksach, czy również do tego włącza się również robotników w bazie frakcji?

np: mając 3 robotników gdzieś na terytoriach planszy i jednego w bazie frakcji (np. po przegranej bitwie), cel ten już jest nie do zrealizowania??
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Scythe

Post autor: malekith_86 »

nie ma znaczenia gdzie znajdują się robotnicy
jeżeli wyprodukujesz więcej niż 1 robotnika [2 masz od samego początku] to nie spełnisz tego celu
to, ze robotnicy uciekną z bitwy i schowają się w bazie nic nie znaczy, nadal są Twoimi robotnikami
EMI_NAT
Posty: 104
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:33
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Scythe

Post autor: EMI_NAT »

kaem87 pisze:Gwiazdkę zdobytą przez autome poprzez położenie znacznika "tury" automy na pełnej gwieździe na karcie kładzie się obok toru punktów (gwiazdek) zwycięstwa ponieważ na samym torze nie ma specjalnego miejsca dla automy (jest to umowne miejsce na potrzeby gry solo).
Oprócz tego, tak jak napisałeś, automa zdobywa gwiazdy za: zwycięstwa w bitwach (maksymalnie dwie) oraz zdobycie maksimum na torze siły (te osiągnięcia są zaznaczone na torze punktów zwycięstwa więc tam gwiazdka automy wędruje).
Dzięki,
analizując karty Automy zauważyłem "jej" znaczny przyrost na torze siły, co za tym idzie posiada sporą przewagę podczas ewentualnych walk (siła plus ta ilość kart walki). Powoduje to, że trzeba się mocno taktycznie ustawiać pod taką rozgrywkę szybko podwyższając swój tor siły by być "godnym przeciwnikiem" i uniemożliwić Automie zbyt wczesne zdobycie dwóch gwiazdek, trochę to modeluje pierwsze tury no i nie wiem czy da się nadgonić później czas by naprodukować surowców do rozkręcenia swojego silniczka.

No chyba, że w swojej partii miałem pecha do kolejności kart Automy.
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Scythe

Post autor: Kosternik »

Czy ktoś analizował dokładnie przykład w instrukcji dotyczący ruchu robotnika w trybie solo?
Niby zasady są jasne (szczegolnie te opisane na karcie pomocy) a jednak przykład jest dla mnie niezrozumiały. Absolutnie nie mogę doliczyć się tych liczb jakie zostały pokazane w przykładzie przy określeniu "terytorium docelowego". Czy tam nie ma błędu?
Np. prawa górna "1" nie powinno być przypadkiem "2"? A sąsiadująca z tą "1" -> "2" nie powinna być "3", itd..
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Scythe

Post autor: Coen »

Kosternik pisze:Czy ktoś analizował dokładnie przykład w instrukcji dotyczący ruchu robotnika w trybie solo?
Niby zasady są jasne (szczegolnie te opisane na karcie pomocy) a jednak przykład jest dla mnie niezrozumiały. Absolutnie nie mogę doliczyć się tych liczb jakie zostały pokazane w przykładzie przy określeniu "terytorium docelowego". Czy tam nie ma błędu?
Np. prawa górna "1" nie powinno być przypadkiem "2"? A sąsiadująca z tą "1" -> "2" nie powinna być "3", itd..
Nie ma błędu. Podnosisz robotnika i wtedy sprawdzasz.
Prawe górne pole ma w sąsiedztwie tylko jedną jednostkę - mecha z pola, z którego robotnik się poruszał.
Analogicznie pole obok ma w sąsiedztwie dwie jednostki automy - oznaczenie 2 jest poprawne.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Scythe

Post autor: Kosternik »

Coen pisze: Nie ma błędu. Podnosisz robotnika i wtedy sprawdzasz.
Prawe górne pole ma w sąsiedztwie tylko jedną jednostkę - mecha z pola, z którego robotnik się poruszał.
Analogicznie pole obok ma w sąsiedztwie dwie jednostki automy - oznaczenie 2 jest poprawne.
Teraz wydaje się to być klarowne. Czyli przykładowo i dla pewności: rozpatrując prawą górną "4" - podnosimy robotnika, na tym polu pozostaje jeden mech i do niego dodajemy dwóch robotników i mecha z pól sąsiadujących i mamy razem "4"(?).
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Awatar użytkownika
_Berenice_
Posty: 763
Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 62 times
Been thanked: 478 times

Re: Scythe

Post autor: _Berenice_ »

Czy w jednej turze można zdobyć więcej niż jedną gwiazdkę, jeśli spełniam warunki?
Moja kolekcja

Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!

ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Scythe

Post autor: ariser »

Tak.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Scythe

Post autor: misioooo »

_Berenice_ pisze:Czy w jednej turze można zdobyć więcej niż jedną gwiazdkę, jeśli spełniam warunki?
Teoretycznie da się 5 w jednej turze, nie wiem czy nawet nie 6... Ale to teoretycznie :)
Za to 3 w turze to "pikuś". Np:
2x walka i przy okazji się cel zrealizuje z karty celu...
Do tego 4ta gwiazdka jak z dolnej akcji (górna = ruch) zbudujemy ostatnie coś (mecha/budynek/rekruta)...

Grając "czarnymi" możesz wykonać 3 ruchy - czyli dodatkowa gwiadka za 3cią walkę... I mozesz wykonać oba swoje cele... Ekstra gwiazdka - mamy komplet 6 gwiazdek w jednej turze ;P Teoretycznie. Choć nie ukrywam, że ustawienie 3 mi się zdarzyło kilka razy.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Quetzalcoatl
Posty: 353
Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Scythe

Post autor: Quetzalcoatl »

Mam pytanie o ruch mechów z robotnikami "na grzbiecie". Czy jeśli mech rusza się więcej niż jedno pole, to może po drodze zabrać lub zostawić dowolnych robotników? Czy muszą zacząć i skończyć ruch razem?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 782 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: mat_eyo »

Można podnosić/porzucać robotników bez zatrzymywania się.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Scythe

Post autor: Coen »

mat_eyo pisze:Można podnosić/porzucać robotników bez zatrzymywania się.
Oczywiście :)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 782 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Scythe

Post autor: mat_eyo »

Dziękuję za potwierdzenie mojej odpowiedzi, choć nie wiem po co.
ODPOWIEDZ