Mare Nostrum: Empires - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: AkitaInu »

misioooo pisze:Nie działa. Czy karawana w neutralnej prowincji coś ci daje? Nie. Czyli nie działa.

Wysłane z mojego ASUS_T00Q przy użyciu Tapatalka
Hu hu,,, Misiooo - widziałeś FAQ na bgg?

Circe: the province must be one of yours or a neutral province without any opponent's units.

Designed note:

Legions remain legions, and can collect resources in a province you control or where there are no enemy military forces. They continue to count towards the Military Leader, not the Trade Leader. They are affected by powers that affect Legions, not Caravans.--more coming on this.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: misioooo »

Uu, coś nowego znowu... phalanx będzie musiał nową instrukcję zrobić chyba. Zatem można używać Kirke w neutralnych prowincjach i swoich. Ten heros robi się zdrowo przegiety...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: AkitaInu »

misioooo pisze:Uu, coś nowego znowu... phalanx będzie musiał nową instrukcję zrobić chyba. Zatem można używać Kirke w neutralnych prowincjach i swoich. Ten heros robi się zdrowo przegiety...
Też tak zareagowałem :) To się troche kłóci z opisem bo karawany - tak jak pisałeś - nie mogą być używane na neutralnych i wrogich prowincjach.
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Arius »

AkitaInu pisze:
misioooo pisze:Uu, coś nowego znowu... phalanx będzie musiał nową instrukcję zrobić chyba. Zatem można używać Kirke w neutralnych prowincjach i swoich. Ten heros robi się zdrowo przegiety...
Też tak zareagowałem :) To się troche kłóci z opisem bo karawany - tak jak pisałeś - nie mogą być używane na neutralnych i wrogich prowincjach.

Niekoniecznie musi się to kłócić z opisem karawany, ponieważ tutaj mamy bardziej sytuację analogiczną jak z okupowaniem karawany.
Po prostu kirke pozwala tak jakby okupować nawet niewybudowane karawany :)
Kajak
Posty: 177
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 103 times
Been thanked: 34 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Kajak »

Ej ,chłopakowie dobrze rozumuję sobie?
Jest w instrukcji oryginalnej ( francuskiej?) doprecyzowana rola jaką pełni Kirke?Natomiast w instrukcji angielskiej i jej polskiej kalce już tego nie ma? Czyliż, azaliż, legiony pełniące funkcje karawan, pod nieobecność tychże mogą działać i na neutralnym terenie?
W sumie to rozumiem ,napadają Rzymianie na Galię i żołnierze zasuwają ze zbożem do domu , dziwne ale nie mnie prostaczkowi oceniać.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: misioooo »

Arius pisze:
AkitaInu pisze:
misioooo pisze:Uu, coś nowego znowu... phalanx będzie musiał nową instrukcję zrobić chyba. Zatem można używać Kirke w neutralnych prowincjach i swoich. Ten heros robi się zdrowo przegiety...
Też tak zareagowałem :) To się troche kłóci z opisem bo karawany - tak jak pisałeś - nie mogą być używane na neutralnych i wrogich prowincjach.

Niekoniecznie musi się to kłócić z opisem karawany, ponieważ tutaj mamy bardziej sytuację analogiczną jak z okupowaniem karawany.
Po prostu kirke pozwala tak jakby okupować nawet niewybudowane karawany :)
Nie. Mamy sytuację, że legion działa "jak karawana". Z okupowaniem nie ma to noc wspólnego.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: aaxxee »

Witam. Szybkie pytanie do gry 2 osobowej. Jak traktować zielony znacznik Grecji i miasto Ateny. Jak prowincję neutralną, czy prowincję stołeczną barbarzyńców?
Kopar
Posty: 3
Rejestracja: 27 sie 2017, 11:45

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Kopar »

Witam,mam pytanie odnośnie działania Antygony i równej ilości zasobów po fazie handlu (zasada 2.2.1). Załóżmy że przywódca handlowy zarządza wymianę 4 zasobów a właściciel Antygony oferuje tylko 2, czy brakujące mu po fazie handlu zasoby daje mu przywódca handlowy?
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Nidhogg »

co rozumiesz pod pojęciem brakujące?
jeśli w fazie handlu wystawiłeś 2 zasoby to po tej fazie powinieneś mieć 2 z powrotem. Nie ważne czy inni mieli wystawione 4. Antygona nie daje dodatkowych zasób tylko pozwala Ci decydować czy i ile wymieniasz mimo ze nie jesteś przywódzcą handlowym.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Kopar
Posty: 3
Rejestracja: 27 sie 2017, 11:45

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Kopar »

Dzięki za odpowiedź zmyliło mnie to zdanie w instrukcji
2.2.1 Nierówna liczba zebranych zasobów
Wszyscy gracze powinni skończyć fazę z taką samą liczbą
zebranych zasobów.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: misioooo »

Kopar pisze:Dzięki za odpowiedź zmyliło mnie to zdanie w instrukcji
2.2.1 Nierówna liczba zebranych zasobów
Wszyscy gracze powinni skończyć fazę z taką samą liczbą
zebranych zasobów.
Wszyscy powinni skończyć z taką liczbą z jaką zaczęli fazę handlu.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Kopar
Posty: 3
Rejestracja: 27 sie 2017, 11:45

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Kopar »

No i tak jest dużo jaśniej :) (wg mnie tak powinno to zdanie brzmieć w intrukcji) dzięki... skoro się pojawił misioooo to mam jeszcze pytanie odnośnie zmiany przynależności prowincji... wg Ciebie legion ze znacznika kontroli zdejmujemy pod koniec fazy ruchu? Rozumiem, że ma to dłużej unieruchamiac legion potrzebny do okupacji znacznika, tak? Taka symulacja zaprowadzania nowych porządków w prowincji... w sumie nawet to logiczne... z drugiej strony wg reguły z instrukcji może być dynamicznie. .. trzeba wypróbować ....
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: misioooo »

We francuskiej instrukcji (oryginał) na końcu fazy ruchu się przejmuje kontrolę. I fakt - spowalnia to agresorów, bo unieruchamia legion na całą fazę ruchu. Ma to znaczenie przy agresywnym graczu. Bez tego wg mnie za łatwo jest przetoczyć się cała armią po przeciwnikach. Za to przejęcie na początku dodaje dynamiki w militarnych podbojach. To zmiana wydawcy, nie autora gry. Graj jak ci lepiej i tyle :) może to zmiana celowa, może błąd w tłumaczeniu... Cholera wie.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Kajak
Posty: 177
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 103 times
Been thanked: 34 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Kajak »

Szczęść!
Dokupiłem dodatek "Atlas" i tam jest cosik takiego jak karta premii " Przepowiednia".
Jak to cholerstwo działa?
Napisali ze można dzięki nim użyć efektu dowolnej karty premii znajdującej się już w grze.
To znaczy kart już zagranych , jeszcze nie zagranych ,czy będących w posiadaniu innych graczy, czy tez może po prostu wszystkich?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Indar »

Ktoś już pytał ale nie było odpowiedzi - czy są jakieś erraty do instrukcji z wersji sklepowej? Na stronie Phalanx'ów jest tylko instrukcja do pobrania, nie widzę róznić. Wnioskuję więc że nie ma erraty, ale proszę o potwierdzenie :)
Awatar użytkownika
rwieczor84
Posty: 46
Rejestracja: 27 kwie 2015, 13:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: rwieczor84 »

Fanowskie FAQ częściowo przetłumaczone na PL
https://docs.google.com/document/d/1fjh ... obilebasic
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Indar »

Mam kłopot z interpretacją zasady "w okupowanych prowincjach nie można budować". Co znaczy "okupowac"? Sama obecność wroga w prowincji to już okupacja, i tak samo jak w opisie "stanu wojny" nie można budować ?
Czy grabiez liczy sie jako okupacja i nie można budować pomimo iż zgodnie z zasadami nie jest to okupacja? ;) Domyslam się że jakakolwiek obecność wroga w mojej prowincji blokuje możliwość budowy (poza stolicą) ale wolę się upewnić.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: misioooo »

Indar pisze: 21 kwie 2018, 10:13 Mam kłopot z interpretacją zasady "w okupowanych prowincjach nie można budować". Co znaczy "okupowac"? Sama obecność wroga w prowincji to już okupacja, i tak samo jak w opisie "stanu wojny" nie można budować ?
Czy grabiez liczy sie jako okupacja i nie można budować pomimo iż zgodnie z zasadami nie jest to okupacja? ;) Domyslam się że jakakolwiek obecność wroga w mojej prowincji blokuje możliwość budowy (poza stolicą) ale wolę się upewnić.
Dobrze się domyślasz. Jak w twojej prowincji jest jednostka przeciwnika - nie możesz tam budować nic. (wyjątek - w twojej stolicy ZAWSZE możesz budować wojsko, nawet jak jest tam wróg).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Indar »

Zgadza się, instrukcja PL jest w tej kwestii mało precyzyjna - oryginalna nie pozostawia wątpliwości.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Bartoszeg02 »

Czy są jakieś zasady (które mogłem przeoczyć) mówiące o tym co się dzieje z graczem któremu zniszczono wszystkie karawany i miasta i nie może produkować surowców?
Awatar użytkownika
obo_bb
Posty: 139
Rejestracja: 18 sie 2017, 15:23
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 76 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: obo_bb »

Kajak pisze: 19 kwie 2018, 23:55 Szczęść!
Dokupiłem dodatek "Atlas" i tam jest cosik takiego jak karta premii " Przepowiednia".
Jak to cholerstwo działa?
Napisali ze można dzięki nim użyć efektu dowolnej karty premii znajdującej się już w grze.
To znaczy kart już zagranych , jeszcze nie zagranych ,czy będących w posiadaniu innych graczy, czy tez może po prostu wszystkich?
Wg opisu z wersji angielskiej możesz wtedy użyć efektu dowolnej karty premii z dodatku będącego w grze.
Meechauek
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwie 2010, 14:50
Lokalizacja: Poznań

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Meechauek »

Hej,

pytanie do weteranów gry:

1. Czy twierdza/forteca rzuca swoją kostką czy nie? Wiem że daje +5 oraz niweluje 1 obrażenie.
Co w sytuacji kiedy jest sama? Rzuca kostką, zabija 1 jednostkę oraz niweluje 1 obrażenie (w praktyce trzeba wyrzucić 10 żeby zabić fortecę) czy zabija 1 jednostkę oraz niweluje 1 obrażenie?

2. Mam w 1 prowincji 5 legionów. Mogę poruszyć się do 3 różnych prowincji (oczywiście sąsiednich/przyległych)? Na 99% wg mnie tak

3. Cud - posąg Zeusa

W rundzie X-1 gracz wchodzi do mojej kontrolowanej niechronionej prowincji 1 legionem i zaczyna przejmowanie kontroli.
W rundzie X gracz z Zeusem zaczyna w fazie bitew i deklaruje pokój ze mną.
Wg instrukcji wyrzuca tylko moje jednostki wroga ze swoich prowincji.
Co z przejęciem kontroli? Przejmuje natychmiast czy wraca do swojej stolicy?


Z góry dziękuję za wyjaśnienia.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Mare Nostrum: Empires

Post autor: Atamán »

1. Nie, twierdza nie rzuca kostką, po prostu zadaje 1 obrażenie i zapobiega 1 obrażeniu od przeciwnika.

2. Tak.

3. Polska instrukcja jest tutaj wybrakowana, w oryginale jest zapis, że gracz z Posągiem Zeusa również wycofuje swoje legiony z prowincji gracza, z którym ogłosił pokój. Dzieje się to na samym początku fazy, więc zanim jeszcze lider militarny ogłosi, czyja tuta jest. Oznacza to, że jeśli miało miejsce jakieś przejmowanie kontroli, to zostało ono przerwane.

(Osobista sugestia: radzę schować Posąg Zeusa to pudełka i grać bez niej, ten cud świata wg mnie za bardzo narusza istotę gry)
ODPOWIEDZ