Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Taka uwaga, bo parę osób źle to zrozumiało. Koszt karty =/= jej poziom. Poziom karty określają białe kropki pod jej kosztem. Jeśli karta nie ma żadnej kropki, to jest poziomu 0, karta z jedną kropką poziomu 1. itd. Te poziomy są istotne z uwagi właśnie na wymogi budowania talii, przedstawione na rewersie każdej karty badacza.
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: kmd7 »

Właśnie rozgrywam partię rozpoznawczą i zrodziło się takie pytanie: jeśli użyję umiejętności Dedukcja podczas badania lokacji z jedną wskazówką, to czy mogę wziąć drugą wskazówkę z puli? Podejrzewam, że nie, ale bardzo by mi to pomogło. Brakuje mi tej jednej wskazówki, a za drzwiami coś się czai :D.
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Sarseth »

kmd7 pisze: 30 sie 2018, 21:29 Właśnie rozgrywam partię rozpoznawczą i zrodziło się takie pytanie: jeśli użyję umiejętności Dedukcja podczas badania lokacji z jedną wskazówką, to czy mogę wziąć drugą wskazówkę z puli? Podejrzewam, że nie, ale bardzo by mi to pomogło. Brakuje mi tej jednej wskazówki, a za drzwiami coś się czai :D.
Nie możesz ;)
Rebel 6% (trójmiasto)
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: kmd7 »

Tak myślałem, dzięki. A drugie pytanie - kontroluję Litę i w fazie wrogów otrzymuję bęcki od Kapłana ghouli. Mogę je przypisać sprzymierzeńcowi, sobie, czy rozdzielić? Podejrzewam, że sobie, zgodnie z zasadą "im gorzej, tym lepiej" ;).
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: kozz84 »

Obrażania (za wyjątkiem bezpośrednich) przydzielasz jak chcesz.
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: kmd7 »

Czyli mogłem ją uśmiercić, a sam popaść w obłęd rundę później ;). Dobrze wiedzieć, dzięki!
A ogólnie to na razie, po dwukrotnym podejściu do pierwszego scenariusza gra mi się podoba. Aż się boję, że mnie wciągnie. Ale instrukcja nie jest najlepszą na świecie.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zakwas »

kmd7 pisze: 30 sie 2018, 23:09 Czyli mogłem ją uśmiercić, a sam popaść w obłęd rundę później ;). Dobrze wiedzieć, dzięki!
A ogólnie to na razie, po dwukrotnym podejściu do pierwszego scenariusza gra mi się podoba. Aż się boję, że mnie wciągnie. Ale instrukcja nie jest najlepszą na świecie.
Instrukcja jest typowa dla FFG - czytasz podstawowe, wiesz jak grać, ale potem przez 4-5 partii co chwila grzebiesz w zaawansowanych douczając się gry. Można to lubić, albo nie, ale nie można powiedzieć, że instrukcja jest zła.
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: kmd7 »

Jako gracz głównie euro z FFG miałem do tej pory jedynie Cytadelę. Wiem, to też nie euro. I tam jest tylko jedna instrukcja :D
A odkładając na bok żarty - sama instrukcja najgorsza nie jest, nawet bardzo merytoryczna. I o ile książeczkę wprowadzającą czyta się lekko i przyjemnie, o tyle kompletna księga zasad napisana jest językiem wręcz prawniczym. Rozumiem, że stara się wyglądać przez to na bardzo precyzyjną i nie pozostawiającą pola do dowolnej interpretacji. Tyle, że nie do końca to działa. A być może wpływ na to miała pora dnia, podczas której ją czytałem ;).
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zakwas »

kmd7 pisze: 31 sie 2018, 09:29. I o ile książeczkę wprowadzającą czyta się lekko i przyjemnie, o tyle kompletna księga zasad napisana jest językiem wręcz prawniczym.
Taka specyfika gier karcianych typu LCG/CCG. Ale już może szkoda miejsca na offtop. ;)
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Phate »

Po pierwszych trzech rozgrywkach w kampanię z podstawki, nasunęły się nam dwa pytania. Przepraszam jeśli już były ale po kilku pierwszych stronach tego tematu zaczęły się pytania spoilery kolejnych scenariuszy i przestałem czytac.

1) czy w jedbej rundzie mogę wykorzystać kilka razy akcje ataku z maczety ? Tzn. mam trzy akcje i walczę z wrogiem. Czy mogę go walnąć trzy razy z maczety, czy może po jednym razie karta jest wyczerpana i można jej użyć dopiero w kolejnej rundzie ?

2) czy jeśli wróg poluje nie na mnie a na mojego współgracza i w fazie wrogów przechodzi przez pole na którym stoję to czy wejdzie ze mną w zwarcie czy mnie oleje i w fazie wrogów ruszy dalej po mojego towarzysza ?
Arius
Posty: 1409
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

1. Tak, możesz kilka razy użyć akcji z atutu (chyba, że na atucie będzie wyraźnie napisane, że jest limit raz na turę, lub kosztem użycia będzie wyczerpanie atutu. Wtedy nie można wyczerpanego drugi raz wyczerpać, chyba że wcześniej go przygotujesz).
Np.: maczety nie wyczerpujesz, nie ma słowa o limicie, więc można nią zrobić 3 ataki.
Ale np. Duke (pies Petera) jako koszt ma wyczerp psa. I póki się go nie przygotuje to nie można drugi raz go wyczerpać.

2. Tak, jeśli na wrogu nie ma wyraźnie napisane, to wchodzi w zwarcie automatycznie z badaczem, który jest w lokacji (z wyjątkiem wroga ze słowem kluczowymi powściągliwy).
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Phate »

Dzięki za odpowiedź.
Na szybko pojawiło się pytanie: co się dzieje jak skończy nam się talia spotkań w trakcie gry ? Tasujemy jeszcze raz wszystkie karty ?
Arius
Posty: 1409
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Phate pisze: 04 wrz 2018, 18:56 Dzięki za odpowiedź.
Na szybko pojawiło się pytanie: co się dzieje jak skończy nam się talia spotkań w trakcie gry ? Tasujemy jeszcze raz wszystkie karty ?
Tak, z wyjątkiem tych odłożonych z vp na bok.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Phate »

A dostaje się przy tym jakieś punkty obrażeń jak przy przetasowania talii osobistej badacza ?
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zakwas »

Nie, psychiczne tylko przy swojej badacza.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: sqb1978 »

Hej, mam sytuację na stole i prosiłbym Was o pomoc w rozwiązaniu:

w scenariuszu Zgromadzenie kampanii Nocy Fanatyka jest karta tajemnicy 3a, która ma cechę:
Wymuszony - koniec fazy wrogów: każdy niebędący w zwarciu wróg z cechą Ghoul porusza się o 1 lokację w kierunku salonu.
I teraz w Holu mam Kapłana gouli, a ja sam wymknąłem mu się i poruszyłem do Salonu.

I teraz pytanie czy Kapłan poruszy się w wyniku tego wymuszenia pomimo, że jest wyczerpany?
Z jednej strony nie powinien, ale jest tak, że zasady kart > instrukcja.

Na 90% jestem przekonany, że się poruszy, bo skoro napisali "niebędący w zwarciu" to mogliby dodać też, że niewyczerpany gdyby to miało mieć wpływ.
Ale wolę się zapytać, ponieważ to może zaważyć o wygraniu/zginięciu.
Proszę pomóżcie bo Daisy już 4 raz próbuje solo i ciągle padam na 1 scenariuszu - ciężka postać do grania true solo :)
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Porusza się. Analogiczna sytuacja występuje np. w scenariuszu Bezwymiarowe i niewidzialne, gdzie poczwary poruszają się losowo na koniec rundy - też niezależnie od tego, czy są wyczerpane, czy nie. Jest dokładnie tak, jak mówisz - gdyby chodziło tylko o niewyczerpane, karta wyraźnie by to mówiła. Ponieważ nie mówi, a tekst z karty jest nadrzędny wobec instrukcji, kapłan się poruszy.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: sqb1978 »

Dzięki. Udało się też zabić typa ;)
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Phate »

Po kilku partiach nasunęły nam się wątpliwości co do walki i zwarcia.
Nie chce przekopywać całego wątku bo boję się spoilerów, więc jeśli się już takie pytania pojawiły to przepraszam.

1) Czy aby zaatakować wroga trzeba być z nim w zwarciu ? Np. wróg jest "powściągliwy" / wyczerpany / w zwarciu z innym badaczem. Czy aby zaatakować takie wroga muszę najpierw wydać jedną akcję na wejście z nim w zwarcie a następnie drugą na sam atak czy może wystarczy jedna akcja ataku i automatycznie wchodzę z nim w zwarcie i atakuje za jedną akcję ?

2) Jeden z badaczy jest w zwarciu z potworem i w tej samej lokalizacji jest inny badacz, który chce zaatakować tego potwora. Czy musi wejść z nim też w zwarcie poświęcając jedną akcję po czym kolejną akcją go zaatakować czy wystarczy jedna akcja ataku (bez wchodzenia w zwarcie) ale z zagrożeniem, że jeśli mu się nie uda to rani badacza, który pierwszy był w zwarciu z danym potworem ?

2) Jak wygląda walka z wrogiem, który wcześniej został wyczerpany przez innego badacza poprzez wymknięcie ? Po wejściu w zwarcie i ataku staje się znów przygotowany i aby się od niego oddalić na nowo trzeba się wymykać ? Może nie trzeba już się wymykać tylko wystarczy sama akcja ruchu aby po ataku się od niego uwolnić ?
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Munchhausen »

Phate pisze: 23 wrz 2018, 19:59 1) Czy aby zaatakować wroga trzeba być z nim w zwarciu ? Np. wróg jest "powściągliwy" / wyczerpany / w zwarciu z innym badaczem. Czy aby zaatakować takie wroga muszę najpierw wydać jedną akcję na wejście z nim w zwarcie a następnie drugą na sam atak czy może wystarczy jedna akcja ataku i automatycznie wchodzę z nim w zwarcie i atakuje za jedną akcję ?
Żeby zaatakować wroga nie trzeba być z nim w zwarciu - wyjątkiem są wrogowie z cechą "powściągliwy" (Aloof). Także w większości przypadków wystarczy, że wykonasz samą akcję ataku.
Phate pisze: 23 wrz 2018, 19:592) Jeden z badaczy jest w zwarciu z potworem i w tej samej lokalizacji jest inny badacz, który chce zaatakować tego potwora. Czy musi wejść z nim też w zwarcie poświęcając jedną akcję po czym kolejną akcją go zaatakować czy wystarczy jedna akcja ataku (bez wchodzenia w zwarcie) ale z zagrożeniem, że jeśli mu się nie uda to rani badacza, który pierwszy był w zwarciu z danym potworem ?
Ponownie - jak najbardziej możesz atakować wroga, który jest w zwarciu z innym badaczem, choć w razie porażki obrażenia będzie musiał przyjąć badacz.
Phate pisze: 23 wrz 2018, 19:592) Jak wygląda walka z wrogiem, który wcześniej został wyczerpany przez innego badacza poprzez wymknięcie ? Po wejściu w zwarcie i ataku staje się znów przygotowany i aby się od niego oddalić na nowo trzeba się wymykać ? Może nie trzeba już się wymykać tylko wystarczy sama akcja ruchu aby po ataku się od niego uwolnić ?
Po wymknięciu się wróg zostaje wyczerpany i pozostaje taki aż do fazy utrzymania, gdy każda wyczerpana karta znowu staje się gotowa do akcji. Oznacza to, że możesz go w tym czasie atakować do woli, nie będzie się też za Tobą przemieszczał. Rzecz jasna jeżeli w fazie utrzymania badacz znajduje się w tej samej lokalizacji, co wróg, to wróg natychmiast po przygotowaniu wchodzi z nim w zwarcie.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2330 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Curiosity »

Czy każdy bohater może mieć w talii po dwie kopie swoich kart specjalnych (chodzi mi o te startowe, które nie są wliczane do rozmiaru talii).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: rattkin »

Z tego co pamiętam - nie.
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Munchhausen »

Curiosity pisze: 12 paź 2018, 22:36 Czy każdy bohater może mieć w talii po dwie kopie swoich kart specjalnych (chodzi mi o te startowe, które nie są wliczane do rozmiaru talii).
Nie - możemy mieć w talii tylko tyle swoich kart specjalnych, ile jest napisane na karcie badacza. Jeżeli nie ma tam żadnej liczby, to domyślnie jest to jedna. Źródło: arkhamdb.com, rules, hasło "signature cards". W polskiej instrukcji tego nie ma.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2330 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Curiosity »

Kolejne 2 pytania:

W grze jest karta "Kakofonia głosów", która mówi: "Nie możesz zagrywać kart atutów ani wydarzeń". Po chwili na rękę trafia mi "Necronomicon" (Atut - karta osłabienia Daisy), na którym jest napisane "umieść Necronomicon w grze na twoim obszarze zagrożenia".

Czy mam farta i "Kakofonie Głosów" neguje obowiązek zagrania "Necronomiconu"?

I Drugie:
Czy karty z symbolem "darmowej aktywacji" (w rodzaju "wydaj zasób, dostań +1X") mogą być używane wielokrotnie, czyli wydaję np. 3 zasoby, żeby podbić jakąś cechę o 3?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

1. Zagrywanie to co innego niż umieszczanie (zagrywanie to akcja gracza, polegająca na opłaceniu zasobów i wyłożeniu karty z ręki do obszaru gracza). Karta, o której mówisz, zakazuje jedynie wykonywania akcji zagrywania kart, a nie umieszczania kart w grze, które może wynikać z wielu innych efektów.
2. Tak.

EDIT: autokorekta.
ODPOWIEDZ